۳ بهمن ۱۴۰۲
گیف
0۸:۱۵
۴ بهمن ۱۴۰۲
۶:۳۲
۵ بهمن ۱۴۰۲
۱۲:۲۲
۱۹ بهمن ۱۴۰۲
بازارسال شده از رویداد کتاب📖
۱۶:۲۷
۲۲ فروردین
۱۸:۱۴
۲۵ فروردین
سینما اقتباس
️ #نشست اول سینما اقتباس ️ نقد و بررسی فیلم سینمایی فارنهایت ۴۵۱ ️به همراه معرفی و تحلیل رمان فارنهایت ۴۵۱ با حضور استاد گرامی: جناب آقای دکتر مجید شاهحسینی جمعه ۵ خرداد ۱۴۰۲ ️ ۱۵:۳۰ الی ۱۸:۳۰ باغ کتاب تهران، سالن ۸ سینما 🟢 ورود برای عموم آزاد است. ️ سینما اقتباس @CinemaEghtebas
۷:۲۳
۷:۲۸
۱ اردیبهشت
۹:۲۹
۵ اردیبهشت
#درباره_کتاب
چرا جامعه فارنهایت ۴۵۱ اینقدر سطحی، بی تفاوت و سازگار شده است؟
بردبری در سراسر رمان، رسانه های جمعی را به عنوان حجابی به تصویر می کشد که توانایی افراد جامعه برای تفکر عمیق درباره زندگی و مسائل اجتماعی را مختل می کنند.
این رسانهها نقش اساسی در ترویج جهل دارند. ساکنان رمان معتاد به دیوارهای تلویزیون تعاملی و رادیوهای صدفی هستند که ذهن آنها را با سرگرمی های بی فکر پر می کند و فضای کمی برای تفکر انتقادی یا تأمل در خود باقی می گذارد.
جامعهای که فارنهایت ۴۵۱ حدود هفتاد سال پیش، آن را ترسیم کرده است، در حقیقت بسیاری از گزارههایش به واقعیت تبدیل شده اند.
اکنون این فضای مجازی است، که هنجارسازی میکند و افراد جامعه بدون نظری شخصی، همان تفکرات قالبی را پیروی می کنند. اثرگذاری این فضا به گونه ای است که گویی افراد جامعه بیشتر شهروندان فضای مجازی هستند تا دنیای واقعی، آنجا ارزشها تبدیل به پاد ارزش می شود و تصورات و مطالبات غلط از دنیای واقعی شکل میگیرد.
#فارنهایت_۴۵۱
@cinemaeghtebas
چرا جامعه فارنهایت ۴۵۱ اینقدر سطحی، بی تفاوت و سازگار شده است؟
بردبری در سراسر رمان، رسانه های جمعی را به عنوان حجابی به تصویر می کشد که توانایی افراد جامعه برای تفکر عمیق درباره زندگی و مسائل اجتماعی را مختل می کنند.
این رسانهها نقش اساسی در ترویج جهل دارند. ساکنان رمان معتاد به دیوارهای تلویزیون تعاملی و رادیوهای صدفی هستند که ذهن آنها را با سرگرمی های بی فکر پر می کند و فضای کمی برای تفکر انتقادی یا تأمل در خود باقی می گذارد.
جامعهای که فارنهایت ۴۵۱ حدود هفتاد سال پیش، آن را ترسیم کرده است، در حقیقت بسیاری از گزارههایش به واقعیت تبدیل شده اند.
اکنون این فضای مجازی است، که هنجارسازی میکند و افراد جامعه بدون نظری شخصی، همان تفکرات قالبی را پیروی می کنند. اثرگذاری این فضا به گونه ای است که گویی افراد جامعه بیشتر شهروندان فضای مجازی هستند تا دنیای واقعی، آنجا ارزشها تبدیل به پاد ارزش می شود و تصورات و مطالبات غلط از دنیای واقعی شکل میگیرد.
#فارنهایت_۴۵۱
@cinemaeghtebas
۱۴:۴۷
۱۱ اردیبهشت
۶:۴۲
۳۰ اردیبهشت
۶:۳۹
۳۱ اردیبهشت
۱۴:۳۹
۸ خرداد
سینما اقتباس
️ #نشست دوم سینما اقتباس ️ نقد و بررسی فیلم سینمایی در جبههٔ غرب خبری نیست ️به همراه معرفی و تحلیل رمان در جبههٔ غرب خبری نیست با حضور استاد گرامی: جناب آقای دکتر مجید شاهحسینی جمعه ۲ تیرماه ۱۴۰۲ ️ ۱۵ الی ۱۹ باغ کتاب تهران، سالن ۸ سینما 🟢 ورود برای عموم آزاد است. ️ سینما اقتباس @CinemaEghtebas
۹:۳۹
۱۰:۲۹
۱۳ خرداد
۸:۳۱
۷ شهریور
۱۸:۲۲
۱۳ شهریور
۶:۲۱
۷ مهر
۱۵:۱۳
۱۵ مهر
سینما اقتباس
️ #نشست سوم سینما اقتباس ️ نقد و بررسی فیلم سینمایی فاطیما (۲۰۲۰) ️به همراه بررسی رویداد تاریخی و معرفی کتابهای مرتبط با حضور استاد گرامی: جناب آقای دکتر مجید شاهحسینی جمعه ۲۳ تیرماه ۱۴۰۲ ️ ۱۵ الی ۱۹ باغ کتاب تهران، سالن ۸ سینما 🟢 ورود برای عموم آزاد است. ️ سینما اقتباس @CinemaEghtebas
۶:۵۰
۱۸ مهر
#یادداشت
شرحی بر رویداد تاریخی فاطیما
در ۱۳ مه ۱۹۱۷، سه کودک به نامهای ژاسینتا، فرانسیسکو و لوسیا در نزدیکی روستای فاطیما، پرتغال با بانویی نورانی مواجه شدند که خود را "بانوی تسبیح" معرفی کرد. او از کودکان خواست که تا شش ماه هر ماه به همان مکان بازگردند. در هر ملاقات، جمعیتی از مردم به آنها ملحق شدند اما تنها کودکان قادر به دیدن بانو و شنیدن سخنان او بودند. پس از این دیدارها، ژاسینتا و فرانسیسکو از دنیا رفتند و لوسیا تنها شاهد زنده باقی ماند. کلیسای کاتولیک در نهایت این مکاشفات را به رسمیت شناخت و زیارت فاطیما آغاز شد.
سالها بعد، لوسیا در خاطراتش به سه رازی اشاره کرد که بانو به آنها گفته بود. اولین راز مربوط به صحنههایی از جهنم، و دومین راز درباره پایان جنگ جهانی اول و شروع جنگ جهانی دوم بود. راز سوم تا سال ۱۹۶۰ پنهان ماند و کلیسا به جای فاش کردن آن، اعلام کرد که ممکن است هرگز این راز منتشر نشود. در نهایت، در سال ۲۰۰۰ کلیسا راز سوم را به ترور پاپ در سال ۱۹۸۱ تعبیر کرد. اقدامات کلیسا در طول سالها، از جمله نظارت دقیق بر لوسیا و کنترل بر نحوه و زمان انتشار خاطرات و رازها، ابهامات و سؤالاتی را در مورد صحت و اهمیت این مکاشفات ایجاد کرده است.
این بانو اکنون با نامهای "بانوی فاطیما" و "بانوی تسبیح" شناخته شده و هر ساله زائرانی از سراسر جهان برای زیارت به فاطیما میروند.
#فاطیما #نشست_سوم @cinemaeghtebas
شرحی بر رویداد تاریخی فاطیما
در ۱۳ مه ۱۹۱۷، سه کودک به نامهای ژاسینتا، فرانسیسکو و لوسیا در نزدیکی روستای فاطیما، پرتغال با بانویی نورانی مواجه شدند که خود را "بانوی تسبیح" معرفی کرد. او از کودکان خواست که تا شش ماه هر ماه به همان مکان بازگردند. در هر ملاقات، جمعیتی از مردم به آنها ملحق شدند اما تنها کودکان قادر به دیدن بانو و شنیدن سخنان او بودند. پس از این دیدارها، ژاسینتا و فرانسیسکو از دنیا رفتند و لوسیا تنها شاهد زنده باقی ماند. کلیسای کاتولیک در نهایت این مکاشفات را به رسمیت شناخت و زیارت فاطیما آغاز شد.
سالها بعد، لوسیا در خاطراتش به سه رازی اشاره کرد که بانو به آنها گفته بود. اولین راز مربوط به صحنههایی از جهنم، و دومین راز درباره پایان جنگ جهانی اول و شروع جنگ جهانی دوم بود. راز سوم تا سال ۱۹۶۰ پنهان ماند و کلیسا به جای فاش کردن آن، اعلام کرد که ممکن است هرگز این راز منتشر نشود. در نهایت، در سال ۲۰۰۰ کلیسا راز سوم را به ترور پاپ در سال ۱۹۸۱ تعبیر کرد. اقدامات کلیسا در طول سالها، از جمله نظارت دقیق بر لوسیا و کنترل بر نحوه و زمان انتشار خاطرات و رازها، ابهامات و سؤالاتی را در مورد صحت و اهمیت این مکاشفات ایجاد کرده است.
این بانو اکنون با نامهای "بانوی فاطیما" و "بانوی تسبیح" شناخته شده و هر ساله زائرانی از سراسر جهان برای زیارت به فاطیما میروند.
#فاطیما #نشست_سوم @cinemaeghtebas
۶:۲۴