نشست خبری مدیرعامل زودکس با خبرنگاران اقتصادی رسانه های فعال کشور بابک هوشمند مدیرعامل زودکس در این نشست با اشاره به اغاز فعالیت این اپلیکیشن از سال 1398 گفت؛ زودکس فعالیت خود را ابتدا از استان کرمان آغاز و پس از موفقیت آن به بازار های بندرعباس؛مشهد؛ شیراز؛ کیش و قم وارد شد خوشبختانه در ابتدای مسیر ورود و فعالیت موفقی داشته تا اینکه در رقابت با اسنپ فود به دلیل رفتارهای ضدرقابتی این شرکت به بن بست رسید. وی افزود:اسنپ فود به عنوان رقیب در بازارهای مشهد و شیراز با انعقاد قراردادهای انحصاری با رستورانها مسیر زودکس را بسته بود و موجب شد زودکس با وجود تمام برنامهها و خلاقیت بالا نتواند به رقابت بپردازد. دکتر محمد مهدی جعفریان مدیرعامل مرکز مطالعات توسعه و رقابت نیز در این نشست با اشاره به مکانیسم قراردادهای انحصاری اسنپ فود گفت؛ ترغیب به انعقاد قراردادهای انحصاری؛ افزایش هزینههای جابهجایی رستوران ها بین دو پلتفرم و ایجاد مانع ورود به بازار برای رقیب جدید؛ مکانیسمی بود که اسنپفود در تهران و شهرهای مختلف در پیش گرفته است. این در حالی است که رقابت سالم در بازار منجر به رفاه بیشتر مصرفکننده نهایی و رستورانها میشود این نشست ادامه دارد متن نشست به مرور تکمیل خواهد شد ....
رقابت ناعادلانه در بازار! مدیرعامل زودکس در نشست خبری خود با رسانهها در جریان شکایت این شرکت از اسنپفود گفت؛ ما با رقابت سالم هیچ مشکلی نداریم، تنها خواسته ما برقراری رقابت در بازاری آزاد و بدون رفتارهای ضد رقابتی است. بابک هوشمند افزود: منع تأمینکنندگان از همکاری با سایر پلتفرمها نشاندهنده رفتار انحصارطلبانه است. اینکه گفته میشود دیگر پلتفرمها توان رقابت ندارند، نادرست است و نشاندهنده مزیتهای موجود در این پلتفرمهاست. مدیرعامل مرکز مطالعات توسعه و رقابت در این نشست به آسیبهای قراردادهای انحصاری اسنپفود اشاره کرد و گفت: این قراردادها با شروط سخت و جریمههای سنگین، تأمینکنندگان را از همکاری با سایر پلتفرمها منع میکند و برخی رستورانها ناچار به پذیرش این شرایط هستند. محمدمهدی جعفریان تأکید کرد؛ کاهش رقابت به ضرر استارتاپها و مصرفکنندگان است، چرا که باعث کاهش کیفیت خدمات و افزایش قیمتها میشود. مطالعه متن خبر https://banaelc.com/?p=13454 #رقابت_منصفانه#زودکس#اسنپفود#توسعه_پلتفرم#نظارت_بر_بازار#قراردادهای_انحصاری#اقتصاد_رقابتی#استارتاپها
نقدینگی و تولید؛ تحلیل و بررسی! از سال ۱۳۸۰ تا ۱۴۰۲، نقدینگی با متوسط رشد ۲۷ درصد و تورم ۲۰ درصد افزایش یافته است. اما سوال اینجاست: چه عواملی فاصله میان این دو را توضیح میدهند؟ حمیدرضا عظیمینیا کارشناس ارشد تیم اقتصادی مرکز مطالعات توسعه و رقابت در یادداشتی تخصصی به این موضوع پرداخته است. تحلیل: رشد سالانه تولید اسمی در همین بازه ۲۵ درصد بوده است. اگرچه با در نظر داشتن رشد بلندمدت تولید اسمی، عقبماندگی نسبت به نقدینگی کمتر میشود، اما فاصلهی ۲ درصدی همچنان قابل توجه است. واقعیت: نقدینگی در سال ۱۴۰۲ حدود ۲۴۵ برابر سال ۱۳۸۰ شده، در حالی که تولید اسمی تنها ۱۷۵ برابر شده است. این امر نشانگر کاهش سرعت گردش نقدینگی در این بازه است. نتیجهگیری: گسترش بانکداری خصوصی در این دهه ۸۰ و ۹۰ موجب جذابیت حسابهای بلندمدت برای سرمایهگذاری شد. در نتیجه با افزایش نرخ بهرهی در دسترس خانوار، اقبال به حساب بلندمدت افزایش و سرعت گردش نقدینگی در این بازه کاهش یافته است.
آکادمی بانا جدیدترین مجموعه ویدئوهای آموزشی در حوزه "تنظیمگری بانک" را به شما معرفی میکند! مرکز مطالعات توسعه و رقابت در نظر دارد از این پس آرشیو محتوایی ارزشمند خود، که نتیجه برگزاری رویدادها و دورههای آموزشی با کیفیت میباشد را در اختیار علاقهمندان به حوزههای بانک، بورس و بازارهای سرمایه، بیمه،تنظیمگری و رقابت قرار دهد. سومین ویدئوی آموزشی ما با عنوان " تاریخ تنظیمگری بانکی و اهداف آن " به شما این امکان را میدهد که زیر و بمهای تنظیمگری در حوزه بانکی را از زبان دکتر علی بهادر مشاور معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه بیاموزید. در این ویدئو چه میآموزید؟ ضرورت ثبات مالی و بحرانهای مالی نقش بانکهای مرکزی و تاریخچه تحولات نظارتی اهداف مقرراتگذاری مالی مدیریت ریسک در مؤسسات مالی این ویدئو برای علاقمندان، دانشجویان، اساتید و فعالان حوزه بانک،اقتصاد وسرمایهگذاری طراحی شده و فرصت بینظیری است تا از تجارب ارزشمند دکتر علی بهادر بهرهمند شوید. جهت مشاهده این ویدئوی کاربردی، به لینک زیر مراجعه کنید. https://banaelc.com/?p=11482 #آموزش#تنظیم_گری#مدیریت_ریسک#بازار_سرمایه#مدیریت_مالی#فرصت_آموزشی#توسعه_شخصی @competitionstudies
۵:۵۸
آکادمی بانا جدیدترین مجموعه ویدئوهای آموزشی در حوزه "تنظیمگری مالی" را به شما معرفی میکند! مرکز مطالعات توسعه و رقابت در نظر دارد از این پس آرشیو محتوایی ارزشمند خود، که نتیجه برگزاری رویدادها و دورههای آموزشی با کیفیت میباشد را در اختیار علاقهمندان به حوزههای بانک، بورس و بازارهای سرمایه، بیمه،تنظیمگری و رقابت قرار دهد. چهارمین ویدئوی آموزشی ما با عنوان " ضرورت تنظیمگری در بازارهای مالی " به شما این امکان را میدهد که زیر و بمهای تنظیمگری در حوزه مالی را از زبان "دکتر حسین عبده تبریزی مشاور ارشد و بنیانگذار گروه مالی دانایان" بیاموزید.
در این ویدئو چه میآموزید؟ تعریف وجوه عمومی و اهمیت آنها صندوقهای بازنشستگی و چالشهای آنها مدیریت ریسک از طریق ابزارهای مالی نظارت و مدیریت صحیح ابزارهای مالی برای جلوگیری از بحران
این ویدئو برای علاقمندان، دانشجویان، اساتید و فعالان حوزه بانک،اقتصاد وسرمایهگذاری طراحی شده و فرصت بینظیری است تا از تجارب ارزشمند دکتر حسین عبده تبریزی بهرهمند شوید.
موانع پیشپای رقابت در کشورهای درحالتوسعه تصویب قانون رقابت را باید یکی از قدمهای اقتصادی مهم در حرکت بازارهای داخلی کشورها به سمت اقتصاد رقابتی و اقتصاد بازار دانست. اما تجربه نشان داده است که صرفاَ تصویب این قوانین نتوانسته است در بسیاری از کشورهای دنیا به بهبود وضعیت رقابت در اقتصاد کمکی کند. در واقع تصویب و اعمال قوانین ضد انحصار را باید شرط لازم و نه کافی برای دستیابی به یک وضعیت رقابتی در بازار دانست. این خلاصه مطالبی است؛ که احمدرضا خلعتبری، پژوهشگر حقوقی، در یادداشت خود نوشته است؛ در تصاویر بالا خلاصه این یادداشت آماده است. همچنین علاقهمندان میتوانند متن کامل یادداشت را که در دوماهنامه بانا چاپ شده در لینک زیر مطالعه کنند. https://banaelc.com/?p=13500 #رقابت#قانون_رقابت#ضد_انحصار#اقتصاد_بازار#دوماهنامه_بانا @competitionstudies
۷:۳۵
رقابت سالم حق تمامی فعالان بازار دیجیتال است. امروزه، رقابت سالم به یکی از مهمترین موضوعات در عرصه جهانی تبدیل شده است. نهادهای معتبر در تلاشاند تا این اصل را در تمامی حوزهها، بهویژه در بازار دیجیتال، ترویج کنند. ایران نیز باید همچون سایر کشورها به سمت ایجاد یک بازار رقابتی و سالم حرکت کند تا فضایی عادلانه برای تمامی بازیگران این صنعت فراهم آورد.