عکس پروفایل مطالعات توسعه و رقابتم

مطالعات توسعه و رقابت

۱,۳۳۳عضو
عکس پروفایل مطالعات توسعه و رقابتم
۱.۳هزار عضو

مطالعات توسعه و رقابت

پرداختن به مباحث تنظیم گری، اقتصاد سیاسی توسعه، رقابت و آنتی تراست، به ویژه در حوزه اقتصاد دیجیتال
ارتباط با ادمین undefined
@banaelc

۳ مهر

thumnail

۸:۳۷

thumnail

۸:۳۷

thumnail

۸:۳۷

۴ مهر

thumnail
ادغام و تملک: فرصتی برای رشد یا تهدیدی برای رقابت؟ undefined
undefined ادغام و تملک می‌تواند به شرکت‌ها کمک کند تا به سرعت رشد کنند و به بازارهای جدید دست یابند، اما آیا این استراتژی‌ها همیشه به نفع رقابت و مصرف‌کنندگان هستند؟
از ادغام‌های افقی که می‌توانند به انحصار و کاهش نوآوری منجر شوند، تا ادغام‌های عمودی که ممکن است اطلاعات حساس رقبا را به خطر بیندازند، این فرآیندها پیچیدگی‌های خاص خود را دارند.
undefined بیایید با هم بررسی کنیم که چگونه این تحولات می‌توانند بر بازارها و اقتصاد تأثیر بگذارند.
مطالعه متن کامل یادداشت بانا در خصوص"ادغام و تملک در لینک زیرundefined
https://banaelc.com/?p=11661
#ادغام_وتملک#ضدرقابتی#انحصارطلبی#حمایت_از_حقوق_مصرف_کننده
undefined @competitionstudies

۱۴:۴۷

thumnail

۱۴:۴۷

thumnail

۱۴:۴۷

thumnail

۱۴:۴۷

thumnail

۱۴:۴۷

۵ مهر

thumnail
undefined قیمت‌گذاری غیر متعارف و بالا: چالش‌های جهانی و محلی undefined
قیمت‌گذاری غیر متعارف به وضعیتی اشاره دارد که شرکت‌های مسلط، قیمت محصولات خود را به‌طور غیرمنصفانه افزایش می‌دهند.
یکی از نمونه‌های عینی این موضوع، پرونده مشهور CMA v. Flynn Pharma است که در آن قیمت دارو تا ۲۶۰۰ درصد افزایش یافت! undefined این مسئله نه تنها سوالاتی در مورد مسئولیت‌های قانونی ایجاد کرد، بلکه به بحران‌هایی در نظام‌های بهداشتی مانند NHS منجر شد.
در ایران نیز، با وجود عدم تعریف مستقیم، قانون اصل ۴۴ به وضوح این نوع رفتار را به‌عنوان یک تخلف ضد رقابتی و ناعادلانه معرفی کرده است. آیا شرکت‌ها باید بیشتر در قبال قیمت‌گذاری‌های خود پاسخگو باشند؟
مطالعه متن کامل یادداشت در لینک زیرundefinedhttps://banaelc.com/?p=11851
#قیمت_گذاری #رقابت #قوانین_رقابتی #بازار
undefined @competitionstudies

۷:۲۳

thumnail

۷:۲۳

thumnail

۷:۲۳

thumnail

۷:۲۳

۱۰ مهر

thumnail
undefinedماجرای گوگل شاپینگ: نقطه عطفی در تاریخ رقابت دیجیتال
undefined سرانجام پس از 14 سال، پرونده جنجالی گوگل شاپینگ به نقطه پایانی خود رسید. دیوان دادگستری اروپا حکم جریمه ۲.۴ میلیارد یورویی را به استناد انحصارگری این غول فناوری تأیید کرد. undefinedاین پرونده که از سال ۲۰۱۰ آغاز شده بود، نه‌تنها چالشی برای گوگل بود بلکه به مثابه سرآغاز گفت‌وگویی در خصوص تغییر و بازبینی در قوانین رقابت در دنیای دیجیتال بود. صدور این حکم، تأثیرات قابل‌توجهی بر آینده تنظیم‌گری رقابت در بازارها دارد.undefined آیا این حکم می‌تواند نقطه عطفی در ایجاد یک اکوسیستم سالم و عادلانه در بازارهای دیجیتال باشد؟
undefinedفاطمه فقیه؛ کارشناس تیم آنتی تراست مرکز مطالعات توسعه و رقابت علاوه بر پرداختن به محتوای خبر و بررسی آن، این رویداد را تحلیل کرده است... بیایید درباره این رأی مهم و پیامدهای آن برای بازیگران حاضر در دنیای تکنولوژی و رقابت بین آن‌ها گفتگو کنیم!  
مطالعه متن کامل خبر در لینک زیر؛ undefinedhttps://banaelc.com/?p=12482
مطالعه یادااشت در دیجیاتو؛undefinedhttps://dgto.ir/3l17
#گوگل_شاپینگ #انحصار_گری #رقابت#قوانین_رقابتی #تکنولوژی #بازارهای_دیجیتال #تحولات_دیجیتال #نوآوری

undefined @competitionstudies

۶:۰۹

thumnail

۶:۰۹

thumnail

۶:۰۹

thumnail

۶:۰۹

thumnail

۶:۰۹

thumnail

۶:۰۹

thumnail

۶:۰۹

thumnail

۶:۰۹