۷:۱۷
#رومیزی#رومیزیولوژی
۷:۲۹
دهه ۲۰ و ۳۰ میلادی
در طی این دوران و بین دو جنگِ جهانی، نازیها در حال اوجگیری بودند، آمریکاییها با افسردگی ناشی از بحران اقتصادی دست و پنجه نرم میکردند، مهاتما گاندی پرچم استقلال هند را به دوش میکشید، اولین سری غذای یخزده در بازارهای جهانی عرضه شد، گیتار باس توسط پاول تتمارک اختراع شد، سیارهی پلوتون کشف شد، کتاب هابیت نوشته شد، اولین کمیک سوپرمن چاپ شد، انیمیشن سفید برفی و هفت کوتوله اکران شد، چارلی چاپلین فیلم عصر جدید را ساخت، سبکهای هنری دادائیسم و سوررئالیسم و کوبیسم در اروپا شکل گرفت، اروگوئه قهرمان اولین دورهی جام جهانی فوتبال شد و اورسن ولز در رادیو اعلام کرد: «به زمین حمله شده!»
🧩 صنعت سرگرمی در این دوران هنوز در مراحل پَسا-منچ خود به سر میبرد و بازار آن پر بود از انواع واریاسیونهای شطرنج و منچ و چندتایی هم وارگیم نیمه سنگین برای گیکهای آن زمان. سرگرم شدن در خانه و در کنار اعضای خانواده یکی از تفریحات رایج دوران بود که با توجه به رکود اقتصادی و شیوع افسردگی ناشی از آن، یکی از بهترین راههای گذران وقت و فکر نکردن به اقساط عقب افتاده و کشتیهای غرقشده حساب میشد. اغلب بازیهایی که معرفی میکنم در دههی ۳۰ عرضه شدند ولی طرح اولیهی بسیاری از آنها در دههی ۲۰ و حتی قبلتر ایجاد شده. در ادامه برخی از مهمترین عناوین این دوران را معرفی میکنیم...
ادامه دارد...
#رومیزی#رومیزیولوژی
#درخت_گردو
@derakhtgerdoo
🧩 صنعت سرگرمی در این دوران هنوز در مراحل پَسا-منچ خود به سر میبرد و بازار آن پر بود از انواع واریاسیونهای شطرنج و منچ و چندتایی هم وارگیم نیمه سنگین برای گیکهای آن زمان. سرگرم شدن در خانه و در کنار اعضای خانواده یکی از تفریحات رایج دوران بود که با توجه به رکود اقتصادی و شیوع افسردگی ناشی از آن، یکی از بهترین راههای گذران وقت و فکر نکردن به اقساط عقب افتاده و کشتیهای غرقشده حساب میشد. اغلب بازیهایی که معرفی میکنم در دههی ۳۰ عرضه شدند ولی طرح اولیهی بسیاری از آنها در دههی ۲۰ و حتی قبلتر ایجاد شده. در ادامه برخی از مهمترین عناوین این دوران را معرفی میکنیم...
ادامه دارد...
#رومیزی#رومیزیولوژی
۱۳:۲۷
سلام
صبحتون بخیر
امروز روز روستا و عشایره، این اولین سکونتگاه های انسان...
راستی یه کارت توی #بازیمون؛ سالچی در رابطه با همین قضیه داشتیم، یادتونه؟!
#درخت_گردو
@derakhtgerdoo
صبحتون بخیر
امروز روز روستا و عشایره، این اولین سکونتگاه های انسان...
راستی یه کارت توی #بازیمون؛ سالچی در رابطه با همین قضیه داشتیم، یادتونه؟!
۶:۲۱
۱۱:۲۳
خب قراره بازی خواستنی و جذاب زار را معرفی میکنیم که جذابیتش چشمهای هر رهگذری که از کنار میز رد بشود را خیره میکند!
در طول بازی بازیکنان اتاقهای یک عمارت اهریمنی را میجورند و طلسمها را از اتاقهای ترسناک آن میزدایند و سپس خود شخص اهریمن را در گوشهای از عمارت خفت کرده و با کمک رمل بازی مورد عنایت قرار میدهند.
زیبایی و کیفیت تولید و البته قیمت بازی(!) مثالزدنی است و میتواند تا مدتها به عنوان حد توانایی بازیسازان ایرانی از آن نام برد. اما آیا گیمپلی متکی به شانس این بازی چقدر خوب است؟
#رومیز#رومیزی_وطنی
#درخت_گردو
@derakhtgerdoo
در طول بازی بازیکنان اتاقهای یک عمارت اهریمنی را میجورند و طلسمها را از اتاقهای ترسناک آن میزدایند و سپس خود شخص اهریمن را در گوشهای از عمارت خفت کرده و با کمک رمل بازی مورد عنایت قرار میدهند.
زیبایی و کیفیت تولید و البته قیمت بازی(!) مثالزدنی است و میتواند تا مدتها به عنوان حد توانایی بازیسازان ایرانی از آن نام برد. اما آیا گیمپلی متکی به شانس این بازی چقدر خوب است؟
#رومیز#رومیزی_وطنی
۱۱:۲۳
بسیاری از بازیهایی که برای ما بی معناست برای کودکان به شدت مهیج و جذاب است. مثلاً یک کودک چند ماهه از این که یک جغجغه در دست بگیرد و صدایش را در بیاورد، خوش حال می شود🥹
گاهی هم در اوج ناآرامی وقتی مادر صدای جغجغه را در می آورد کودک آرام میشود
این در حالی است که بسیاری از ما بزرگ ترها با شنیدن صدای جغجغه اعصابمان خُرد میشود و وقتی که جغجغه آرام می شود ما هم آرام میگیریم
برای درک روحیات کودک باید کودک شد. باید در دنیای کودکی قرار گرفت تا معنادار بودن و بی معنا بودن بازی ها را به خوبی درک کرد. اگر والدین نتوانند در عالم کودکی تنفس کنند، نمی توانند با فرزند خویش بازی کنند یا زمینه بازی را برای او آن طور که کودک می خواهد فراهم کنند؛ زیرا برای انجام دادن هر کاری باید با تصور هدف و مقصد آن، انگیزه انجام دادنش را در خود ایجاد کرد. از همین روست که بی معنا دانستن یک کار انگیزه انجام دادن آن را از ما می گیرد.
#باهم_بازی#تربیت
#درخت_گردو
@derakhtgerdoo
گاهی هم در اوج ناآرامی وقتی مادر صدای جغجغه را در می آورد کودک آرام میشود
این در حالی است که بسیاری از ما بزرگ ترها با شنیدن صدای جغجغه اعصابمان خُرد میشود و وقتی که جغجغه آرام می شود ما هم آرام میگیریم
برای درک روحیات کودک باید کودک شد. باید در دنیای کودکی قرار گرفت تا معنادار بودن و بی معنا بودن بازی ها را به خوبی درک کرد. اگر والدین نتوانند در عالم کودکی تنفس کنند، نمی توانند با فرزند خویش بازی کنند یا زمینه بازی را برای او آن طور که کودک می خواهد فراهم کنند؛ زیرا برای انجام دادن هر کاری باید با تصور هدف و مقصد آن، انگیزه انجام دادنش را در خود ایجاد کرد. از همین روست که بی معنا دانستن یک کار انگیزه انجام دادن آن را از ما می گیرد.
#باهم_بازی#تربیت
۱۹:۳۲
سلام
ظهرتون بخیر
بریم که امروزو شروع کنیم و ببینیم تو دنیای سرگرمی علی الخصوص #رومیزی هاش چه خبره!
راستی این عکس شما رو یاد کدوم بردگیم خیلی خیلی خیلی معروف و محبوب میندازه؟؟!
#درخت_گردو
@derakhtgerdoo
ظهرتون بخیر
بریم که امروزو شروع کنیم و ببینیم تو دنیای سرگرمی علی الخصوص #رومیزی هاش چه خبره!
راستی این عکس شما رو یاد کدوم بردگیم خیلی خیلی خیلی معروف و محبوب میندازه؟؟!
۹:۲۳
درخت گردو
دهه ۲۰ و ۳۰ میلادی
در طی این دوران و بین دو جنگِ جهانی، نازیها در حال اوجگیری بودند، آمریکاییها با افسردگی ناشی از بحران اقتصادی دست و پنجه نرم میکردند، مهاتما گاندی پرچم استقلال هند را به دوش میکشید، اولین سری غذای یخزده در بازارهای جهانی عرضه شد، گیتار باس توسط پاول تتمارک اختراع شد، سیارهی پلوتون کشف شد، کتاب هابیت نوشته شد، اولین کمیک سوپرمن چاپ شد، انیمیشن سفید برفی و هفت کوتوله اکران شد، چارلی چاپلین فیلم عصر جدید را ساخت، سبکهای هنری دادائیسم و سوررئالیسم و کوبیسم در اروپا شکل گرفت، اروگوئه قهرمان اولین دورهی جام جهانی فوتبال شد و اورسن ولز در رادیو اعلام کرد: «به زمین حمله شده!» 🧩 صنعت سرگرمی در این دوران هنوز در مراحل پَسا-منچ خود به سر میبرد و بازار آن پر بود از انواع واریاسیونهای شطرنج و منچ و چندتایی هم وارگیم نیمه سنگین برای گیکهای آن زمان. سرگرم شدن در خانه و در کنار اعضای خانواده یکی از تفریحات رایج دوران بود که با توجه به رکود اقتصادی و شیوع افسردگی ناشی از آن، یکی از بهترین راههای گذران وقت و فکر نکردن به اقساط عقب افتاده و کشتیهای غرقشده حساب میشد. اغلب بازیهایی که معرفی میکنم در دههی ۳۰ عرضه شدند ولی طرح اولیهی بسیاری از آنها در دههی ۲۰ و حتی قبلتر ایجاد شده. در ادامه برخی از مهمترین عناوین این دوران را معرفی میکنیم... ادامه دارد... #رومیزی #رومیزیولوژی
#درخت_گردو
@derakhtgerdoo
Scrabble (1938)
این بازی کلمهسازی محبوب را اولین بار یک معمار آمریکایی به نام آلفرد باتس طراحی کرد. این بازی که از جدول کلمات متقاطع الهام گرفته شده بود سریعا به یکی از محبوبترین و پرفروشترین بازیهای زمان خود تبدیل شد. در این بازی ۲ تا ۴ بازیکن با قرار دادن کاشیهای حروف خود روی یک شبکهی ۱۵ در ۱۵ کلمهسازی میکردند و امتیاز میگرفتند. بعدها بازی توسط جیمز برونو بازطراحی شد و هازبرو هم آن را خرید و توانست بیش از ۱۵۰ میلیون نسخه از آن را بفروشد و یک سوم خانههای آمریکا را مزین به حضورش کند.
#رومیزی#رومیزیولوژی
#درخت_گردو
@derakhtgerdoo
این بازی کلمهسازی محبوب را اولین بار یک معمار آمریکایی به نام آلفرد باتس طراحی کرد. این بازی که از جدول کلمات متقاطع الهام گرفته شده بود سریعا به یکی از محبوبترین و پرفروشترین بازیهای زمان خود تبدیل شد. در این بازی ۲ تا ۴ بازیکن با قرار دادن کاشیهای حروف خود روی یک شبکهی ۱۵ در ۱۵ کلمهسازی میکردند و امتیاز میگرفتند. بعدها بازی توسط جیمز برونو بازطراحی شد و هازبرو هم آن را خرید و توانست بیش از ۱۵۰ میلیون نسخه از آن را بفروشد و یک سوم خانههای آمریکا را مزین به حضورش کند.
#رومیزی#رومیزیولوژی
۱۴:۵۲
سلام
وقتتون بخیر
امروز روز کودکِ، به امید روزی که هیچ کودکی زیر چکمه های ظلم لگدمال نشه
...
تصویرِ کارت از بازی زیبا و مسحور کنندهی "استوژیت"
#درخت_گردو
@derakhtgerdoo
وقتتون بخیر
امروز روز کودکِ، به امید روزی که هیچ کودکی زیر چکمه های ظلم لگدمال نشه
تصویرِ کارت از بازی زیبا و مسحور کنندهی "استوژیت"
۱۳:۱۵
خب داشتیم بازی های دهه بیستُ با هم بررسی میکردیم
Monopoly (1936)
مونوپولی در اصل خیلی زودتر و در ۱۹۰۲ با هدف آشنا کردن آحاد مردم با پدیدهی ظالمانهی زمینخواری طراحی شدهبود. بعدتر و در ۱۹۳۳ چارلز دَرو بازی رو یکم تغییر داد و اون رو در قالب نسخههای دست ساز تولید میکرد و میفروخت تا اینکه پارکر برادرز (همان هازبرو) متوجه محبوبیت بازی شد و دست گذاشت روش و خریدش. گرچه همین پارکر برادرز چند سال قبلتر دست رد به سینهی چارلز زده بود و گفته بود بازیش بیش از حد پیچیده و طولانیه!
مونوپولی که در طی صد سال نسخههای بیشماری براش عرضه شده تا الان بیش از یک میلیارد نسخه فروش داشته!
#درخت_گردو
@derakhtgerdoo
Monopoly (1936)
مونوپولی در اصل خیلی زودتر و در ۱۹۰۲ با هدف آشنا کردن آحاد مردم با پدیدهی ظالمانهی زمینخواری طراحی شدهبود. بعدتر و در ۱۹۳۳ چارلز دَرو بازی رو یکم تغییر داد و اون رو در قالب نسخههای دست ساز تولید میکرد و میفروخت تا اینکه پارکر برادرز (همان هازبرو) متوجه محبوبیت بازی شد و دست گذاشت روش و خریدش. گرچه همین پارکر برادرز چند سال قبلتر دست رد به سینهی چارلز زده بود و گفته بود بازیش بیش از حد پیچیده و طولانیه!
مونوپولی که در طی صد سال نسخههای بیشماری براش عرضه شده تا الان بیش از یک میلیارد نسخه فروش داشته!
۸:۰۳