بله | کانال دین و رسانه
عکس پروفایل دین و رسانهد

دین و رسانه

۱,۰۱۳عضو

در حال حاضر نمایش این پیام پشتیبانی نمی‌شود.

undefinedدستم به نوشتن نمی‌رود. ببخشید که اینجا فقط عکس فوروارد می‌کنم. بگذار اینجا در سرزمین دل، دیواری باشد متبرک به قاب‌عکس‌های حاج‌رمضان و حاج‌حسن و بقیه شهدا... یا دلی که به قاب‌عکس‌هایشان دخیل بسته..این عکس‌ها حرف می‌زنند، حرف می‌شنوند، زنده‌اند مثل خود شهید..

۱۶:۵۸

undefined اهالی خونگرم اینجا در سلام‌و‌علیک روزمره برای ابراز محبت می‌گویند: «داغِتْ نبینُم»
و با خودم می‌گویم: اوج محبت، در دغدغه دائمی «از دست دادن» هویدا می‌شود..و با خودم می‌گویم: داغ خوبانی را دیدیم که از نخستین دیدار، دغدغه نبودن و نماندن‌شان را داشتیم و «داغِتْ نبینُم» نوک زبان دلمان بود‌..

۱۱:۵۱

بازارسال شده از رسانهٔ حاج رمضان
thumbnail
undefined روایت خاطره‌ای از ارتباط شهید #حاج_رمضان با شهید #حاج_قاسم_سلیمانی
#خاطرات#شهید_القدسکانال اطلاع‌رسانی حاج رمضان

۱۴:۲۷

بازارسال شده از رسانهٔ حاج رمضان
thumbnail
سلامم را جوابی ده که در شهر تو مهمانم..
undefined تشرّف حاج رمضان به زیارت حرم حضرت معصومه سلام‌الله‌علیهاورود از صحن امام هادی علیه‌السلام و نزدیک به خانهٔ ابدی
#مهمان_قمکانال اطلاع‌رسانی حاج رمضان

۱۶:۵۹

بازارسال شده از رسانهٔ حاج رمضان
thumbnail
خوشا عمری که پایانش تو باشی..
تاریخ تولد حاج محمد سعید ایزدی در سال ۱۳۴۳ در ابتدای این مصحف شریف توسط پدر بزرگوارشان نوشته شده بود.
تا امروز که پایان یک عمر مجاهدت حاج رمضان با شهد شیرین شهادت و آرام گرفتن در جوار کریمهٔ اهل‌بیت، به حسن ختام رسید و در همان قرآن ثبت شد.رحمة الله علیه و حشره الله مع اولیائه..
کانال اطلاع‌رسانی حاج رمضان

۱۹:۳۷

بازارسال شده از رسانهٔ حاج رمضان
thumbnail

۱۹:۳۷

بازارسال شده از رسانهٔ حاج رمضان
thumbnail

۱۹:۳۷

thumbnail
بیمار خنده‌های توام، بیشتر بخندخورشید آرزوی منی، گرم‌تر بتاب..

۱۹:۳۷

undefined«تا امشب ۱۰۶۰ نفر را دفن کردیم و احتمالا شمار شهدا به ۱۱۰۰ نفر می‌رسد.» (اوحدی | بنیاد شهید)
undefinedاین را می‌خوانم و یاد شعر حامد عسکری برای نماهنگ «خون هابیل» می‌افتم که برای هفده هزار شهید ترور سروده بود:
یکی دوتاشم به‌خدا زیادهولی آدم میگه باشه غمی نیستکاشکی قصه‌ی یکی دو تا بودهفده‌هزارتا عدد کمی نیستهفده‌هزارتا خنده‌ی ناتمومهفده‌هزارتا شعر نیمه‌کاره..
undefined بعد یاد سایت خاطره‌نگاری غزه‌ای‌ها می‌افتم به آدرس: we are not numbersما عدد نیستیم..
undefined بعد یاد آیه شریفه می‌افتم که چطور وقتی پای جان پاک آدمیان وسط می‌آید، دودمان «عدداندیشی» را به باد می‌دهد:«مِنْ أَجْلِ ذَٰلِكَ كَتَبْنَا عَلَىٰ بَنِي إِسْرَائِيلَ أَنَّهُ مَنْ قَتَلَ نَفْسًا بِغَيْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِي الْأَرْضِ فَكَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِيعًا» (مائده | ۳۲)
undefined یکی‌دوتاشم به‌خدا زیاده..

۱۸:۵۵

بازارسال شده از رسانهٔ حاج رمضان
thumbnail
undefined نماهنگ آرزوی شهادت+ شامل تصاویری از مراسم تشییع شهید حاج رمضانundefined و تصاویر و قطعه صوتی زیبا از شهید که می‌فرماید:
«من همیشه دوست دارم که بدانم آقا ما را دعا می‌کند یا نه.خدا اگر به‌واسطهٔ دعای حضرت آقا، یا امام زمان به‌واسطهٔ دعای حضرت آقا مثلاً بگوید آقا ما از شما گذشتیم، به روی گل این سید.. بعد پس می‌گیرند؟! امکان ندارد..»
undefinedپ.ن: آرزوی قلبی حاج رمضان فراتر از آنچه او تصوّرش را می‌کرد اجابت شده بود و در اولین دیدار بعد از شروع و مقطع تاریخی طوفان‌الأقصی، با معظّم‌له، به ایشان فرموده شد..شبیه همان فرمودهٔ به شهید بزرگوار، أبومهدی المهندس که:کلّ لیلة أدعوا لك بإسمك..و چه شیرین است و چه سرّی نهفته است در رابطه ولیّ و فرمانده با چنین سربازانی..
#نماهنگکانال اطلاع‌رسانی حاج رمضان

۱۱:۳۱

undefined چند شب خواب یکی از شهدای جنگ اخیر را دیدم. منزلش روضه گرفته بود؛ ساده و کم‌جمعیت و باصفا. بعد از روضه روی مبل نشسته بود و حین صحبت کردن لبخندی بر لب داشت. کنارش نشستم. گفتم: «خیلی وقت بود ندیده بودمتون و خیلی دلتنگتون بودم.» گرم تحویل گرفت و آغوش گرمش را باز کرد؛ آن‌قدر لحظات شیرینی بود که هنوز حلاوتش به کام دلم مانده. گفتم: «کاش این‌قدر فاصله نیفته تا دیدار بعدی و زود به زود ببینیمتون». خنده از لبانش افتاد و گفت «متاسفانه نمیشه». اشاره بود به شهادتش که در خواب به آن آگاه نبودم.. تلخی این لحظه هم در کامم مانده..بعد از آن خواب به این فکر می‌کردم که آدمی آرام‌آرام این دنیا برایش بی‌مزه می‌شود. کی؟ وقتی آن‌ها که دوستشان داریم، یکی‌یکی از اینجا می‌روند و هرکدام با رفتنشان تکه‌ای از قلبمان را با خود می‌برند..

۱۷:۰۰

thumbnail
undefinedعزیزی در مجموعه‌‌شان موشک‌هایی چوبی درست کرده بودند تا به کودکان عزیز عراقی هدیه داده شود. هر موشک ماکت یکی از موشک‌های ایرانی (سجیل، خیبرشکن، فاتح و...) است و کارت توضیحات همان رویش نصب شده است.مقاومت سخت «موشک» می‌خواهد و مقاومت نرم، «نمادسازی از موشک».و نیز: از آیات جنگ بدر این‌طور برداشت می‌شود که به‌ وقت جنگ، در «چشم» خودی باید دشمن را کوچک و خود را بزرگ کرد. و در دوگان سمع و بصر، تمرکز آیات -چه در مورد ادراک دشمن و چه ادراک خودی- بر بصر است و کار بصری موضوعیت دارد‌. (تفصیل بحث به جای خودش...)و این یعنی: اهمیت نمادسازی بصری از قدرت مقاومت..

۱۵:۴۱

بازارسال شده از رسانهٔ حاج رمضان
thumbnail
فراخوان برای دعا به نیت گشایش برای مردم غزه
گردان‌های القسام
از همه فرزندان امت اسلامی دعوت می‌کند که برای برطرف شدن گرفتاری از برادرانشان در غزه به درگاه خداوند متعال تضرع کنند
این نیایش را با خوانـدن دو رکعت نمـاز خـاشعـانهدر دل شب آغـاز کنیم
سپس این ذکر را بگوییم{‌لَا ‌إِلَهَ ‌إِلا ‌اللهُ ‌الْعَظِيمُ ‌الْحَلِيمُ، لَا إِلَهَ إِلا اللهُ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظِيمِ،لَا إِلَهَ إِلا الله رَبُّ السَّمَاوَاتِ وَرَبُّ الْأَرْضِ، وَرَبُّ الْعَرْشِ الْكَرِيمِ}صد مرتبه
باشد که خدای سبحان به‌زودی گشایشی برایمردم غـزه فراهم کنـد؛ چرا که او سرپرست آنهاو توانای مطلق است، ولا حول ولا قوة إلا بـه.
این برنـامه بـه‌اذن‌الله تعـالی در شامگاه پنجشنبه 11 سپتامبر (20 شهریور ) ـ شب جمعه ـ خواهـد بود
#بامجاهدين_القسام_دعا_براى_غزه#طوفان_الأقصى
الموقع الرسمي - كتائب القسام https://alqassam.ps

۱۶:۳۰

دین و رسانه
undefined فراخوان برای دعا به نیت گشایش برای مردم غزه گردان‌های القسام از همه فرزندان امت اسلامی دعوت می‌کند که برای برطرف شدن گرفتاری از برادرانشان در غزه به درگاه خداوند متعال تضرع کنند این نیایش را با خوانـدن دو رکعت نمـاز خـاشعـانه در دل شب آغـاز کنیم سپس این ذکر را بگوییم {‌لَا ‌إِلَهَ ‌إِلا ‌اللهُ ‌الْعَظِيمُ ‌الْحَلِيمُ، لَا إِلَهَ إِلا اللهُ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظِيمِ، لَا إِلَهَ إِلا الله رَبُّ السَّمَاوَاتِ وَرَبُّ الْأَرْضِ، وَرَبُّ الْعَرْشِ الْكَرِيمِ} صد مرتبه باشد که خدای سبحان به‌زودی گشایشی برای مردم غـزه فراهم کنـد؛ چرا که او سرپرست آنها و توانای مطلق است، ولا حول ولا قوة إلا بـه. این برنـامه بـه‌اذن‌الله تعـالی در شامگاه پنجشنبه 11 سپتامبر (20 شهریور ) ـ شب جمعه ـ خواهـد بود #بامجاهدين_القسام_دعا_براى_غزه #طوفان_الأقصى الموقع الرسمي - كتائب القسام https://alqassam.ps
رسم اولیای خدا چنین بوده و هست که به هنگام ماموریت:چنان تدبیر می‌کنند که گویا دعا بی‌اثر است و چنان دعا می‌کنند که گویا تدبیر بی‌اثر است. هر دو در اوج..در جنگ بدر، «استغاثه» بود که مسلمانان کم‌عِده و ‌بی‌عُدّه را نجات داد و پای نیروی هوایی خدا را به معرکه کشاند؛ إِذْ تَسْتَغِيثُونَ رَبَّكُمْ فَاسْتَجَابَ لَكُمْ أَنِّي مُمِدُّكُمْ بِأَلْفٍ مِنَ الْمَلَائِكَةِ مُرْدِفِينَ..آخر قصه در آخرین صفحه نوشته می‌شود. وسط‌ها یا حتی اواخر کتاب را که باز کنی، شاید به صفحه «انا لمدرکون..» برسی، چند ساعت یا چند دقیقه پیش از پایان‌بندی.آخر قصه این جهاد هرچه باشد، نصر باشد یا استشهاد، مهم این است که خشاب‌هایمان را خالی کرده باشیم و شرمنده خودمان نشویم.حالا که از دل خرابه‌ها و اعماق تونل‌ها به دعای من و شما دل بسته‌اند، از دعا کم نگذاریم.از هر کرانه تیر دعا کرده‌ام روانباشد کز آن میانه یکی کارگر شود..

۱۶:۵۵

undefined انبوهی از هیچ
undefinedمدتی است ذهنم درگیر مفهوم «نیاز» شده و به‌تبعش آیات، روایات و پدیده‌های پیرامونم را از از این منظر می‌بینم.کاری معنادار است که «نیازی» را برطرف کند و «نفع»ی برساند. حتی در هدیه دادن، که پدیده‌ای حاشیه‌ای تلقی‌اش می‌کنیم، از امام صادق علیه‌اسلام نقل شده که:«نِعْمَ اَلشَّيْءُ اَلْهَدِيَّةُ أَمَامَ اَلْحَاجَةِ» بهترین چیز، هدیهٔ رفع‌کننده نیاز است. (خصال/۱/۲۷)نیاز را هم‌ نه تحت‌اللفظی که عقلایی درک‌ کنیم؛ مثلا، به کسی که در نان و آبش مانده بلیت سینما هدیه نمی‌دهند. نیاز بودن یک نیاز، عندالمقایسه معلوم می‌شود، پس نیاز یعنی مهم‌ترین نیاز.
undefinedمدتی پیش پژوهشی دیدم که با بررسی آماری نشان می‌داد در سال آخر هر دهه‌ی زندگی (۲۹, ۳۹، ۴۹ و...)، میزان تصمیم‌های پرریسک آدم‌ها مثل شروع یک کسب‌وکار، تحصیل، ازدواج، طلاق و حتی خودکشی بیشتر است. تحلیل کرده بود: انگار آدم‌ها آخر هر دهه یک ارزیابی از خودشان می‌کنند که راهی که‌ آمدی درست بود؟ مفید بود؟ و‌ بعد منتهی می‌شود به یک تصمیم کبرای خوب یا بد...
undefinedما معتاد کارهای عبث شده‌ایم، لذت می‌بریم از جلسات بیهوده، حرف‌های بی‌حاصل، کارهای بی‌معنا. هرکدام «انبوهی از هیچ» که «انبوه» بودنش باعث می‌شود «هیچ» بودنش را باور نکنی. نگاه می‌کنی می‌بینی مثلا یک نهاد یا سازمان عریض و طویل با کرور کرور کارمند و کیلو کیلو سند و کاغذ، همه‌اش پوچِ پوچ است؛ سر کاریِ سر کاری. یک تابلوی «ثم ماذا؟» بزرگ‌ باید نصب کنی سردرش. همین است که برکت ندارد.
undefinedگفتم برکت.. در تفسیر آیه ۳۱ سوره مریم «وَجَعَلَنِي مُبَارَكًا أَيْنَ مَا كُنْتُ...» (از زبان عیسی‌بن‌مریم ع: و مرا هر جا که باشم، بابرکت قرار داد..) از امام صادق (ع) در توضیح «مبارک» نقل شده که یعنی: نفّاع (بسیار نفع رساننده). برکت با فایده و سودمندی مرتبط است و سودمندی با رفع «نیاز».
undefinedسرّ اینکه تاریخ انقضای حرف‌ها، طرح‌ها و‌ جریانات خیلی کوتاه شده هم چه‌بسا همین است؛ بی‌فایدگی و‌ بی‌ربطی‌شان به «نیاز». سنت الهی این است که «...وَ أَمّا ما يَنفَعُ النّاسَ فَيَمكُثُ فِي الأَرضِ...» آنچه به مردم سود می‌رساند، در زمین می‌ماند (رعد، ۱۷).
undefinedخدای متعال از هر کسی که در این دنیا پروژه‌ جدی‌ای دارد‌، حمایت می‌کند. این را خودش در آیه بیستم سوره اسراء با سنت امداد عامش وعده داده است؛ چه آن پروژه (= اراده جدی برای یک هدفی) مثبت باشد و چه منفی. «كُلًّا نُمِدُّ هَٰؤُلَاءِ وَهَٰؤُلَاءِ مِنْ عَطَاءِ رَبِّكَ» (هر یک از دو گروه دنیاطلب و آخرت‌خواه را از عطای پروردگارت یاری می‌دهیم).امداد نمی‌شویم، لابد چون پروژه‌ای نداریم، چون درگیر تیله‌بازی هستیم، چون نیازی را هدف نگرفته‌ایم، چون‌ نفعی نداریم، چون به قول قیصر: عمری به جز بیهوده بودن سر نکردیم...
پ.ن: در آستانه چهل سالگی قمری، آنجاکه آن فرشته هرشب به‌ جای خطاب «يَا أَبْنَاءَ اَلثَّلاَثِينَ لاَ تَغُرَّنَّكُمُ اَلْحَيٰاةُ اَلدُّنْيٰا»، دیگر تو را با «يَا أَبْنَاءَ اَلْأَرْبَعِينَ مَا ذَا أَعْدَدْتُمْ لِلِقَاءِ رَبِّكُمْ» مخاطب قرار می‌دهد..
@dinrasaneh

۲۲:۵۵

undefined از «ای میهن خدایی» تا «مجسمه شاپور و والرین»
[دو رویکرد در معنادهی به دال شناور ایران]

undefinedدر نظریه و روش تحلیل گفتمان، مفهوم مهمی به نام «دال شناور» وجود دارد. دال شناور، نشانه مهم و ارزشمندی است که گفتمانها بر سر معنادهی به آن در رقابتند. مثلا دال «آزادی» که در یک گفتمان به «رها بودن از قیود و بی‌بندوباری» و در گفتمان دیگر به «آزادی معنوی» معنا می‌شود. نکته مهم اینجاست که اهالی عاقل یک گفتمان، یک دال شناور مهم را طرد نمی‌کنند، بلکه آن را طوری معنادهی می‌کنند که در خدمت گفتمانشان باشد.
undefinedمعنادهی به دال شناور چگونه انجام می‌‌شود؟ با قرار دادن آن در یک «زنجیره هم‌ارزی» و همراه ساختنش با دالهای مرکزی گفتمان خود که معنای تثبیت‌شده دارند. تمام تلاش گفتمانهای رقیب در تصاحب دال شناور بر این است که آن دال را کنار دالهای مرکزی خودشان بنشانند. البته آن دالهای مرکزی باید چنان قدرتمند باشند که معنا بدهند، نه اینکه معنا بگیرند.
undefinedای میهن خدایی، صحن امام رضایی..این اوج هنرمندی محمود کریمی برای در آغوش گرفتن دال شناور «ایران» در گفتمان انقلاب اسلامی است. همراه کردن دال شناور «ایران» با دالهای خدا، امام رضا (ع) و عاشورا و معنابخشی به آن در این زنجیره هم‌ارزی، هوشمندانه است، اما اوج هنر او در استفاده لطیف از استعاره «صحن» برای ایران است. ایران از «منظر مکانی»، صحن حرم امام رضا (ع) و امتداد مکانی آن مضجع شریف تعریف می‌شود تا از «منظر گفتمانی» دال ایران، معنایش را از دال امام رضا (ع) بگیرد و در سایه گفتمانی آن باشد.
undefinedاینجاست که تفاوت «ای میهن خدایی» با ایده‌هایی مثل «نشاندن سرباز امروزی کنار سرباز ساسانی و هخامنشی» و برجسته‌کردن نمادهایی مثل «سنگ‌نگاره پیروزی شاپور بر امپراتور روم» مشخص می‌شود. در این موارد، کدام دال از کدام دال معنا می‌گیرد؟ سرباز امروزی از سرباز ساسانی یا سرباز ساسانی از سرباز امروزی؟ به عبارت دیگر، دال شناور «ایران کهن» را زیر چتر گفتمانی خود آورده‌ایم یا دالهای مرکزی گفتمان خود یعنی اسلام، مقاومت، رزمنده و غیره را به چتر گفتمانی «امپراتوری ایران» هدیه کرده‌ایم؟
undefinedدر پاسخ باید گفت که شناوری و ثبات دالها مفهومی نسبی-طیفی است. دالهایی که تثبیت‌شده‌تر هستند و در هم‌نشینی در موضع قویتر نشانده می‌شوند، به دالهای دیگر معنا می‌دهند. در ایده‌هایی چون تصویر سرباز ساسانی و هخامنشی، هنگامی که از انبان ذخایر دالهای یک ملت، دالهای تثبیت‌شده‌ای چون مجسمه شاپور و سرباز ساسانی را فراخوانی می‌کنیم و در عملیات معنادهی، آنها را در موضع معناده می‌نشانیم، به‌جای آنکه سرباز ساسانی را معنادهیِ سپاهی-ارتشی کنیم، سرباز سپاهی-ارتشی را معنادهیِ ساسانی خواهیم کرد.
undefinedایران و‌ وطن دال‌های شناور مهمی هستند که نباید در دوقطبی‌هایی همچون امت-ملت، آن‌ها را طرد نماییم، اما شیوه معنادهی و جذب گفتمانی آنها بسیار مهم است..
پ.ن: مدت‌ها بود قصد داشتم در‌ تحسین و تقدیر از اثر ارزشمند محمود کریمی و هوشمندی فرهنگی‌اش یادداشتی بنویسم، اما مجالش فراهم نمی‌شد. این یادداشت ناچیز را به او تقدیم می‌کنم که آن شب در حسینیه امام خمینی ره در شعر و احساس و ادب غوغا کرد..
@dinrasaneh

۷:۱۶

بازارسال شده از اندیشکده مسیر
thumbnail
undefined*پیغام صلح یا پیام قدرت؟*
undefined اندیشکده مسیر| سایت | | کانال بله |

۱۵:۳۹

بازارسال شده از اندیشکده مسیر

-3653557225661391104_32420032927470.pdf

۷۴۶.۶۱ کیلوبایت

undefined*گزارش توصیفی-تحلیلی ادراک مخاطبان یوتیوب از مصاحبه دکتر پزشکیان با تاکر کارلسون مبتنی بر روش «کیفیِ گسترده»*
undefinedتحلیل مضمون (Thematic Analysis) به عنوان روشی کیفی با هدف شناسایی، دسته‌بندی و تبیین الگوهای معنادار در متون به کار می‌رود. این روش مجموعه داده‌ها را سازماندهی و توصیف می‌کند و نیز گاهی فراتر رفته و جنبه‌های مختلف موضوع تحقیق را نیز تفسیر می‌کند.
undefinedدر روش کیفی گسترده با ترکیب روش تحلیل مضمون با هوش مصنوعی ‌و کدنویسی، علاوه بر افزایش دقت تحلیلی و سرعت پردازش داده‌ها، امکان پردازش حجم انبوهی از داده‌ها فراهم می‌شود تا بتوان مزیت "عمق" تحلیلی در این روش کیفی را با مزیت "وسعت" تلفیق کرد. در پژوهش حاضر همه کامنت‌ها به‌صورت «تمام‌شمار» تحلیل مضمون شده است.
undefinedارزیابی میزان موفقیت دکتر پزشکیان در مصاحبه بر اساس این مفروض است که شاخص موفقیت مصاحبه عبارت است از: حداکثر تطابق بین "آنچه مخاطب فهمیده" (=مضامین کامنت‌های کاربران) با "آنچه گوینده مدنظر داشته" (=پیامی که رئیس‌جمهور می‌خواست به مخاطبان منتقل کند.)
undefined بخشی از یافته‌ها:۱. میزان موفقیت دکتر پزشکیان در انتقال پیام صلح۲. میزان موفقیت دکتر پزشکیان در انتقال پیام قدرت۳. درصد فراوانی انتقاد مخاطبان به کیفیت فنی مصاحبه (نویز ارتباطی)
undefinedکاری از: مؤسسه هوش مصنوعی آیمگ و اندیشکده مسیر
undefined اندیشکده مسیر| سایت | | کانال بله |

۱۵:۳۹

undefined بخشی از مقدمه گزارش «پیغام صلح یا پیام قدرت»
[چرا در منطق قرآنی، فرصت‌های به‌ظاهر کوچک رسانه‌ای (همچون مصاحبه با تاکر کارلسون) بسیار مغتنم است؟]
undefinedدر منطق قرآن کریم، در موارد متعدد بین سران استکبار و مردم ناآگاه ذیل حکومت آنان (مستضعفان فکری) تفکیک صورت پذیرفته است. در گفت‌وگویی که در قرآن کریم بین سران و پیروان استکبار در روز قیامت نقل می‌شود، این مستضعفان خطاب به سرانشان چنین می‌گویند: اگر شما نبودید، ما مؤمن بودیم. مستکبران پاسخ می‌دهند: ما شما را از هدایت باز نداشتیم، این گناه خود شماست. پیروان فریب‌خورده پاسخ می‌دهند، نه چنین نیست. شما شبانه‌روز مکر می‌کردید (سبأ، 31 تا 33).
undefinedاین نکته نشان می‌دهد که پیکرۀ نظام فریب رسانه‌ای که دولت‌های استکباری برای مردمشان تدارک دیده‌اند، برای زنده و سرپا ماندن نیاز به تدابیر وسیع و پیچیده و اجرای دقیق و مستمر دارد وگرنه موفق نخواهد شد. دلالت مهم این امر برای جبهه حق آن است که ایجاد کردن کوچکترین رخنه در نظام رسانه‌ای استکبار و برداشتن آجر کوچکی از آن، می‌تواند کل ساختمان فریب آن را فرو ریزد.
undefinedعلامه طباطبایی در گفتاری با عنوان «چرایی ناکامی دروغ» وجه هستی‌شناختی این امر را تبیین می‌کند: جهان بر اساس نظامی دقیق و به هم پیوسته استوار است که در آن هر رویدادی، لوازم و پیامدهای مشخص و غیرقابل تغییر دارد. اگر کسی بخواهد حقیقتی را با دروغ بپوشاند، نمی‌تواند همۀ این پیوستگی‌های وسیع را پنهان کند و سرانجام یکی از این لوازم، دروغ او را برملا خواهد کرد.بنابراین هر فرصت به‌ظاهر کوچکی برای ایجاد رخنه، ذاتاً یک فرصت بزرگ و اثرگذار است و نباید دست‌کم گرفته شود.

۱۲:۱۲