۸ آبان ۱۴۰۲
بازارسال شده از هماهنگی استانها
استان تهران با وسعتی حدود ۱۳٬۶۸۸ کیلومتر مربع، با ۱۶ شهرستان، ۳۵ بخش، ۷۳ دهستان، ۴۹ شهر و ۳ فرمانداری ویژه، بیشترین سهم در تأمین درآمد دولت در بودجه سنواتی را داراست به نحویکه : 1) بیش از ۵۳ درصد کل درآمد مالیاتی کشور در استان تهران وصول میگردد.2) حدود ۶۵ درصد مالیات پرداختی اشخاص حقوقی را شرکتهای ثبت شده در تهران پرداخت میکنند. 3) سهم مالیات از تولید ناخالص داخلی در کشور حدود ۶ تا ۷ درصد است که این میزان در استان تهران حدود ۱۲ درصد می باشد. 4) حدود ۲۲٫۴ درصد از کارگاههای صنعتی کشور و ۵۳٪ از قطبهای اقتصادی ایران در استان تهران قرار دارند.
۵:۰۸
بازارسال شده از هماهنگی استانها
استان تهران – یادآوری شماره (1)یکشنبه 7 آبان 1402سؤال: آیا پرداخت مزایای جانبی موضوع "ضوابط اجرایی پرداخت مزایای جانبی به کارکنان دستگاه های اجرایی" با توجه به بار مالی مترتب، مواجه با محدودیت می باشد؟
پاسخ: منصرف از احکام مندرج در بند (ن) ماده (28) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) و ماده (71) قانون احکام دائمی برنامه های توسعه ای کشور ، باعنایت به اصلاحیه "ضوابط اجرایی پرداخت مزایای جانبی به کارکنان دستگاه های اجرایی" طی مصوبه شماره 129932/61592 مورخ 24/7/1402 ، عطف توجه به مفاد ماده (3) ضوابط اخیر التصویب و مشروط نمودن پرداخت مزایای مذکور صرفاً در قالب انواع و اقلام معینه و همچنین تعیین سقف اعتبارات دستگاههای اجرایی، بنابراین پرداخت مزایای مذکور تحمیل بار مالی را در پی نداشته و مفاد آن برای دستگاههای اجرایی ، لازم الاجرا خواهد بود.
استناد:اصلاحیه "ضوابط اجرایی پرداخت مزایای جانبی به کارکنان دستگاه های اجرایی" موضوع تصویبنامه شماره 129932/61592 مورخ 24/7/1402 .
تهیه کننده: دیوان محاسبات استان تهران
پاسخ: منصرف از احکام مندرج در بند (ن) ماده (28) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) و ماده (71) قانون احکام دائمی برنامه های توسعه ای کشور ، باعنایت به اصلاحیه "ضوابط اجرایی پرداخت مزایای جانبی به کارکنان دستگاه های اجرایی" طی مصوبه شماره 129932/61592 مورخ 24/7/1402 ، عطف توجه به مفاد ماده (3) ضوابط اخیر التصویب و مشروط نمودن پرداخت مزایای مذکور صرفاً در قالب انواع و اقلام معینه و همچنین تعیین سقف اعتبارات دستگاههای اجرایی، بنابراین پرداخت مزایای مذکور تحمیل بار مالی را در پی نداشته و مفاد آن برای دستگاههای اجرایی ، لازم الاجرا خواهد بود.
استناد:اصلاحیه "ضوابط اجرایی پرداخت مزایای جانبی به کارکنان دستگاه های اجرایی" موضوع تصویبنامه شماره 129932/61592 مورخ 24/7/1402 .
تهیه کننده: دیوان محاسبات استان تهران
۵:۰۸
بازارسال شده از هماهنگی استانها
استان تهران – یادآوری شماره (2)یکشنبه 7 آبان 1402سؤال: ملاک شمولیت آیین نامه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان به کارکنان مامور از وزارت آموزش و پرورش به سایر دستگاه ها چیست؟
پاسخ: آییننامه اجرایی قانون رتبهبندی معلمان موضوع تصویبنامه شماره 59426/ت59794هـ مورخ 12/04/1401 طی تصویبنامه 81843/ت60151هـ مورخ 15/05/1401، اصلاح گردیده و وفق مفاد ماده (2) اصلاحیه موضوع اصلاح مفاد تبصره (3) ماده (3) ، اشخاصی که هم اکنون رسالت خطیر تعلیم و تربیت دانش آموزان را در نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی بر عهده ندارند، از قبیل کارکنان مامور یا انتقالی به سایر دستگاههای اجرایی (با حفظ پست سازمانی یا بدون آن) مشمول مفاد این آییننامه نمی باشند.
استناد:- آییننامه اجرایی قانون رتبهبندی معلمان موضوع تصویبنامه شماره 59426/ت59794هـ مورخ 12/04/1401. - اصلاحیه آییننامه موصوف طی تصویبنامه 81843/ت60151هـ مورخ 15/05/1401.
تهیه کننده: دیوان محاسبات استان تهران
پاسخ: آییننامه اجرایی قانون رتبهبندی معلمان موضوع تصویبنامه شماره 59426/ت59794هـ مورخ 12/04/1401 طی تصویبنامه 81843/ت60151هـ مورخ 15/05/1401، اصلاح گردیده و وفق مفاد ماده (2) اصلاحیه موضوع اصلاح مفاد تبصره (3) ماده (3) ، اشخاصی که هم اکنون رسالت خطیر تعلیم و تربیت دانش آموزان را در نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی بر عهده ندارند، از قبیل کارکنان مامور یا انتقالی به سایر دستگاههای اجرایی (با حفظ پست سازمانی یا بدون آن) مشمول مفاد این آییننامه نمی باشند.
استناد:- آییننامه اجرایی قانون رتبهبندی معلمان موضوع تصویبنامه شماره 59426/ت59794هـ مورخ 12/04/1401. - اصلاحیه آییننامه موصوف طی تصویبنامه 81843/ت60151هـ مورخ 15/05/1401.
تهیه کننده: دیوان محاسبات استان تهران
۵:۰۸
۱۱ آبان ۱۴۰۲
بازارسال شده از هماهنگی استانها
استان خراسان شمالی- یادآوری شماره ۱چهارشنبه ۱۰ آبان
سوال: آیا قید میزان دقیق پیش پرداخت در اسناد فرآیند ارجاع کار و پیمان الزامی است؟
پاسخ:در قراردادهای پیمانکاری که فرآیند ارجاع کار آنها پس از تاریخ ابلاغ آیین نامه تضمین معاملات دولتی مصوب سال ۱۳۹۴ می باشد، مطابق بند (پ) ماده ۶ آیین نامه، میزان دقیق پیش پرداخت باید در " اسناد فرآیند ارجاع کار و پیمان"، از سوی کارفرما پیش بینی و قید شود. بر این اساس، حداقل و حداکثر میزان پیش پرداخت، به ترتیب پانزده درصد و بیست و پنج درصد مبلغ اولیه پیمان بوده و قید میزان دقیق آن، در قرارداد، الزامی است.
مستندقانونی: ۱. بند (پ) ماده ۶ آیین نامه تضمین معاملات دولتی، مصوب سال ۱۳۹۴.
تهیه کننده: خراسان شمالی
سوال: آیا قید میزان دقیق پیش پرداخت در اسناد فرآیند ارجاع کار و پیمان الزامی است؟
پاسخ:در قراردادهای پیمانکاری که فرآیند ارجاع کار آنها پس از تاریخ ابلاغ آیین نامه تضمین معاملات دولتی مصوب سال ۱۳۹۴ می باشد، مطابق بند (پ) ماده ۶ آیین نامه، میزان دقیق پیش پرداخت باید در " اسناد فرآیند ارجاع کار و پیمان"، از سوی کارفرما پیش بینی و قید شود. بر این اساس، حداقل و حداکثر میزان پیش پرداخت، به ترتیب پانزده درصد و بیست و پنج درصد مبلغ اولیه پیمان بوده و قید میزان دقیق آن، در قرارداد، الزامی است.
مستندقانونی: ۱. بند (پ) ماده ۶ آیین نامه تضمین معاملات دولتی، مصوب سال ۱۳۹۴.
تهیه کننده: خراسان شمالی
۱:۲۹
بازارسال شده از هماهنگی استانها
استان خراسان شمالی - یادآوری شماره ۲چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲ سوال:آیا مطالبات وزارتخانه ها و مؤسسات دولتي از مستخدمين دولت ناشي از آراء و احكام قطعي صادره از مراجع ذيصلاح ديوان محاسبات كشور و احكام صادره از دادگاههاي كيفري مربوط به تكاليف استخدامي آنان قابل تقسط است؟ پاسخ: بله در مورد مطالبات وزارتخانه ها و مؤسسات دولتي از مستخدمين دولت ناشي از آراء و احكام قطعي صادره از مراجع ذيصلاح ديوان محاسبات كشور و احكام صادره از دادگاههاي كيفري مربوط به تكاليف استخدامي آنان در مورد آن قسمت كه متعلق حق مدعي خصوصي ميباشد و همچنين ساير مطالبات وزارتخانه ها و موسسات دولتي از مستخدمين دولت ناشي از ارتباط استخدامي آنان وزارتخانه يا مؤسسه بستانكار ميتواند با در نظر گرفتن وضع مالي بدهكار با دادن مهلت تا سه ماه يا تقسيط بدهي بمدت دوازده ماه موافقت كند. دادن مهلت يا تقسيط بدهي بمدت بيشتر در صورتيكه با توجه بمراتب فوق مقتضي باشد در هر مورد موكول به پيشنهاد وزارتخانه يا مؤسسه مربوط و موافقت وزارت امور اقتصادي و دارايي ميباشد. استناد : ماده (۱) آيين نامه اجرايي ماده (۴۷) قانون محاسبات عمومي كشور ـ مصوب ۱۳۶۶ـ (با موضوع دادن مهلت و نحوه تقسيط بدهي اشخاص بوزارتخانه ها و مؤسسات دولتي و خسارت تأخير تأديه)مصوب 1384,05,09با اصلاحات و الحاقات بعدي تهیه کننده: خراسان شمالی
۱:۲۹
بازارسال شده از هماهنگی استانها
استان خراسان شمالی- یادآوری شماره ۳چهارشنبه ۱۰ آبان 1402
سوال آیا درخصوص پیمان اجرای کارهای ساختمانی به صورت سرجمع، در صورت پرداخت حفظ قدرت خرید اوراق، خسارت تاخیر در پرداخت به پیمانکار قابل پرداخت می باشد؟
پاسخ: بلهپرداخت خسارت تاخیر در پرداخت ها، با توجه به اینکه خسارت تاخیر در پرداخت باید با نرخ تورم ماهانه اعلامشده توسط مرکز آمار ایران محاسبه شود، در صورتی که پرداخت صورت وضعیت پیمانکار از طریق اوراق مالیاسلامی با حفظ قدرت خرید انجام شود، در دوره اي که حفظ قدرت خرید به پیمانکار پرداخت نمی شود، ملاكمحاسبه خسارت تاخیر در پرداخت نرخ تورم ماهانه اعلام شده توسط مرکز آمار ایران است و در دوره اي که حفظقدرت خرید به پیمانکار پرداخت می شود مابه التفاوت درصد نرخ تورم ماهانه اعلام شده توسط مرکز آمار ایران ودرصد مربوط به حفظ قدرت خرید اوراق مذکور، ملاك محاسبه خسارت تاخیر در پرداخت خواهد بود. در صورتی که مابه التفاوت درصد نرخ تورم ماهانه اعلام شده توسط مرکز آمار ایران و درصد مربوط به حفظ قدرت خرید اوراق مالی اسلامی عددي منفی شد، عدد صفر در نظر گرفته خواهد شد.
*استناد*:بند 5 بخشنامه شماره 446861/97 مورخ 22/8/1397 و بند (و) ماده (12) پیمان اجرای کارهای ساختمانی به صورت سرجمع موضوع بخشنامه شماره 1299188/96 مورخ 4/5/1396 سازمان برنامه و بودجه کشور.
تهیه کننده: خراسان شمالی
سوال آیا درخصوص پیمان اجرای کارهای ساختمانی به صورت سرجمع، در صورت پرداخت حفظ قدرت خرید اوراق، خسارت تاخیر در پرداخت به پیمانکار قابل پرداخت می باشد؟
پاسخ: بلهپرداخت خسارت تاخیر در پرداخت ها، با توجه به اینکه خسارت تاخیر در پرداخت باید با نرخ تورم ماهانه اعلامشده توسط مرکز آمار ایران محاسبه شود، در صورتی که پرداخت صورت وضعیت پیمانکار از طریق اوراق مالیاسلامی با حفظ قدرت خرید انجام شود، در دوره اي که حفظ قدرت خرید به پیمانکار پرداخت نمی شود، ملاكمحاسبه خسارت تاخیر در پرداخت نرخ تورم ماهانه اعلام شده توسط مرکز آمار ایران است و در دوره اي که حفظقدرت خرید به پیمانکار پرداخت می شود مابه التفاوت درصد نرخ تورم ماهانه اعلام شده توسط مرکز آمار ایران ودرصد مربوط به حفظ قدرت خرید اوراق مذکور، ملاك محاسبه خسارت تاخیر در پرداخت خواهد بود. در صورتی که مابه التفاوت درصد نرخ تورم ماهانه اعلام شده توسط مرکز آمار ایران و درصد مربوط به حفظ قدرت خرید اوراق مالی اسلامی عددي منفی شد، عدد صفر در نظر گرفته خواهد شد.
*استناد*:بند 5 بخشنامه شماره 446861/97 مورخ 22/8/1397 و بند (و) ماده (12) پیمان اجرای کارهای ساختمانی به صورت سرجمع موضوع بخشنامه شماره 1299188/96 مورخ 4/5/1396 سازمان برنامه و بودجه کشور.
تهیه کننده: خراسان شمالی
۱:۲۹
بازارسال شده از هماهنگی استانها
استان خراسان شمالی- یادآوری شماره ۴چهارشنبه ۱۰ آبان
سوال: آیا امکان دریافت چکهای تضمینی و بین بانکی به عنوان تضمین معاملات دولتی وجود دارد؟
پاسخ:خیر از آنجاییکه تضمینات مقرر در ماده ۴ آیین نامه تضمین معاملات دولتی مصوب ۱۳۹۴، شامل هیچ یک از انواع چک نمی شود؛ لذا دریافت چک، جدای از نوع آن به عنوان تضمین برای معاملات فاقد مجوز قانونی می باشد.
مستندقانونی: ماده ۴ آیین نامه تضمین معاملات دولتی
تهیه کننده: خراسان شمالی
سوال: آیا امکان دریافت چکهای تضمینی و بین بانکی به عنوان تضمین معاملات دولتی وجود دارد؟
پاسخ:خیر از آنجاییکه تضمینات مقرر در ماده ۴ آیین نامه تضمین معاملات دولتی مصوب ۱۳۹۴، شامل هیچ یک از انواع چک نمی شود؛ لذا دریافت چک، جدای از نوع آن به عنوان تضمین برای معاملات فاقد مجوز قانونی می باشد.
مستندقانونی: ماده ۴ آیین نامه تضمین معاملات دولتی
تهیه کننده: خراسان شمالی
۱:۲۹
بازارسال شده از هماهنگی استانها
استان خراسان شمالی - یادآوری شماره ۵چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲ سوال:آیا دستگاههای اجرایی مجاز به پرداخت کلیه حقوق و مزایای دوران تعلیق کارکنان در صورت برائت کارکنان مذکور میباشند؟پاسخ:*بله
اگر به موجب قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء و اختلاس و کلاهبرداری کارمند تعلیق و متعاقباً، برائت حاصل نماید کلیه حقوق و مزایای مدتی که به علت تعلیقش نگرفته دریافت خواهد کرد و چنانچه به موجب قانون رسیدگی به تخلفات اداری در حالت تعلیق به سر میبرده و پس از رسیدگی برائت حاصل نموده، حقوق و مزایای مستمر دوران مزبور پرداخت خواهد گردید.
*استناد:-ماده (7) قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء و اختلاس و کلاهبرداری-تبصره (2)، ماده (24) قانون رسیدگی به تخلفات اداریتهیه کننده: خراسان شمالی
اگر به موجب قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء و اختلاس و کلاهبرداری کارمند تعلیق و متعاقباً، برائت حاصل نماید کلیه حقوق و مزایای مدتی که به علت تعلیقش نگرفته دریافت خواهد کرد و چنانچه به موجب قانون رسیدگی به تخلفات اداری در حالت تعلیق به سر میبرده و پس از رسیدگی برائت حاصل نموده، حقوق و مزایای مستمر دوران مزبور پرداخت خواهد گردید.
*استناد:-ماده (7) قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء و اختلاس و کلاهبرداری-تبصره (2)، ماده (24) قانون رسیدگی به تخلفات اداریتهیه کننده: خراسان شمالی
۱:۲۹
بازارسال شده از هماهنگی استانها
باسلام و احترام خدمت سروران گرامیدر خصوص پیش بینی پیشپراخت و تکمیل مطلب ارائه شده با توجه به نظریه شماره۲۰۱۰۰/۳۸۵ مورخ ۱۳۹۶/۴/۲۵ ستاد مشاوره فنی و حقوقی در صورت عدم پیش بینی درصد مشخصی برای آن ، حداقل میزان پیش پرداخت تعیین شده در آییننامه (۱۵درصد) مبنای عمل خواهد بود. با سپاس
۱:۲۹
بازارسال شده از هماهنگی استانها
با سلام واحترام باتوجه به تعریف پیش پرداخت در ماده ۲۸ قانون محاسبات عمومی(پیش پرداخت عبارت است از پرداختی که ازمحل اعتبارات مربوط بر اساس احکام وقراردادها طبق مقررات،پیش از انجام تعهد صورت می گیرد) ومفادمتن بند پ ماده ۶ آیین نامه تضمین ( مقدار دقیق آن باید در اسناد فرآیند ارجاع کار وپیمان از سوی کارفرما پیش بینی و قید شود) جای تامل دارد
۱:۲۹
بازارسال شده از هماهنگی استانها
استان خراسان شمالی- یادآوری شماره ۶ چهارشنبه ۱۰ آبان
سوال: آیا بابت افزایش قرارداد تا ۲۵ درصد مبلغ اولیه، باید برای مابه التفاوت ضمانت نامه بگیریم؟
پاسخخیر
مستندقانونی به استناد بند (ب) ماده ۵ آیین نامه تضمین معاملات دولتی، تضمین انجام تعهدات در قراردادهای پیمانکاری و ... معادل ۵ درصد مبلغ معامله می باشد که در ماده ۳ موافقتنامه پیمان نیز درج می گردد؛ این رقم مستقل از تغییرات موضوع ماده ۲۹ شرایط عمومی پیمان بوده ؛ بنابراین اخذ تضمین بابت مابه التفاوت موضوعیت ندارد.
تهیه کننده: خراسان شمالی
سوال: آیا بابت افزایش قرارداد تا ۲۵ درصد مبلغ اولیه، باید برای مابه التفاوت ضمانت نامه بگیریم؟
پاسخخیر
مستندقانونی به استناد بند (ب) ماده ۵ آیین نامه تضمین معاملات دولتی، تضمین انجام تعهدات در قراردادهای پیمانکاری و ... معادل ۵ درصد مبلغ معامله می باشد که در ماده ۳ موافقتنامه پیمان نیز درج می گردد؛ این رقم مستقل از تغییرات موضوع ماده ۲۹ شرایط عمومی پیمان بوده ؛ بنابراین اخذ تضمین بابت مابه التفاوت موضوعیت ندارد.
تهیه کننده: خراسان شمالی
۱:۲۹
بازارسال شده از هماهنگی استانها
استان خراسان شمالی - یادآوری شماره ۷ چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲ سوال:آیا خسارات تادیه بدهي ها قابل پرداخت است؟ پاسخ: بله تعیین وجه التزام قراردادی به منظور جبران خسارت تأخير در ایفای تعهدات پولی ، حتی اگر بیش از نرخ تورم باشد حتی اگر بیش از شاخص بانک مرکزی باشد در صورتیکه مغایرتی با قوانین و مقررات نداشته باشد معتبر است.بدهیهایی که توسط دولت ایجاد و مراحل حسابرسی را در مراجع معتبر طی کرده و قطعیشده و از هیچگونه افزایشی بابت عدم پرداخت برخوردار نشده باشند، تا زمان پرداخت بدهی توسط دولت از سودی معادل نرخ تورم تا حداکثر نرخ سود سپرده اعلام شده توسط بانک مرکزی برخوردار میشوند. در قراردادهای مربوط باید بندی اضافه شود که بهموجب آن دولت ملتزم گردد تا درصورت عدم پرداخت بدهی خود در زمان مقرر معادل نرخ مذکور را به طلبکار بپردازد. 《در قراردادهای سرجمع》هر گاه کارفرما در پرداخت پیش پرداختها، صورت وضعیت ها و سپرده ها تأخير کند ، به منظور جبران خسارت ناشی از تأخير در تادیه اصل بدهي، کارفرما بر اساس نرخ تورم ماهانه اعلام شده توسط بانک مرکزی ، مبلغی که پرداخت آنها به تأخير افتاده، متناسب با مدت تأخير، به پیمانکار خسارت پرداخت می نماید. استناد : ۱. رای وحدت رویه شماره ۸۰۵ مورخ ۱۶-۱۰-۱۳۹۹ هیات عمومی دیوان عدالت اداری ۲.تبصره بند (الف) ماده (۱۰) قانون برنامه ششم توسعه ۳.بند (و) ماده (۱۲) بخشنامه قرارداد سرجمع به شماره ۹۶/۱۲۹۹۱۸۸ مورخ ۱۳۹۶/۰۵/۰۴ تهیه کننده: خراسان شمالی
۱:۲۹
بازارسال شده از هماهنگی استانها
توضیحات تکمیلی در خصوص یادآوری شماره 3 چهارشنبه 10 آبان 1402لازم به ذکر است طبق تبصره (1) ماده (3) آئین نامه اجرایی قانون بودجه سال 1402 کل کشور، مواردی که با اعلام و تائید رئیس دستگاه اجرایی/مقام مجاز از جانب وی، از هرگونه افزایش بابت خسارت تاخیر تادیه برخوردار شده اند یا می شوند، صرفاً مشمول حفظ قدرت خرید بر مبنای اصل مطالبات قطعی شده(بدون احتساب تاخیر تادیه) از تاریخ واگذاری تا سر رسید اسناد خواهند بود و خسارت تاخیر تادیه، صرفاً تا تاریخ واگذاری اسناد خزانه قابل تعیین است. همچنین به موجب ماده(4) آئین نامه بندهای (الف) و (ب) ماده (10) قانون برنامه ششم توسعه به شماره 95203/ت55391هـ مورخ 18/7/1397، بدهی های دولت که از هیچگونه افزایشی بابت عدم پرداخت برخوردار نشده اند، متناسب با شرایط قرارداد از زمان اتمام مهلت درج شده در قراردادها برای پرداخت مطالبات با مسئولیت و تائید رئیس دستگاه اجرایی یا مقام مجاز از طرف وی و در خصوص سایر مواردی که فاقد قرارداد بوده و یا در قرارداد مربوطه بازه زمانی مشخصی برای پرداخت تعیین نشده است از زمان صدور حواله برای هر یک از صورتحسابها یا صورتحسابهای صادره، طلبکاران تا زمان پرداخت بدهی توسط دولت، سالانه سودی معادل نرخ تورم تا حداکثر نرخ سود سپرده اعلام شده توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی برخوردار می شوند. بر این اساس مفهوم خسارت تاخیر تادیه در زمان پرداخت قرارداد بر اساس اسناد خزانه اسلامی، همان حفظ قدرت خرید می باشد.*استناد*:تبصره (1) ماده (3) آئین نامه اجرایی قانون بودجه سال 1402 کل کشور و ماده(4) آئین نامه بندهای (الف) و (ب) ماده (10) قانون برنامه ششم توسعه به شماره 95203/ت55391هـ مورخ 18/7/1397
۱:۲۹
بازارسال شده از هماهنگی استانها
استان خراسان شمالی - یادآوری شمار۸ چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲ سوال:آیا اخذ تخفیف از پیمانکار پس از انعقاد قرارداد توسط دستگاههای اجرایی مجاز است؟پاسخ: خیر مطابق جزء ۵ بند الف ماده ۲۴ قانون برگزاری مناقصات «بالا بودن قیمتها به نحوی که توجیه اقتصادی طرح منتفی گردد.» از موجبات تجدید مناقصه ذکر شده، این درحالی است که با اخذ تخفیف از برنده که در ظاهر معقول هم به نظر میرسد شاید میشد از منتفی شدن توجیه اقتصادی طرح و تجدید مناقصه و صرف زمان بیشتر برای برگزاری مناقصه جدید جلوگیری نمود. اما اجرای این امر در هیچ بخشی از قوانین و مقررات نیامده و حتی به معکوس آن اشاره شده است به نحوی که در مصوبه شماره ۳۷۲-۳۸۴۷ مورخ ۹/۶/۱۳۷۲ محرمانه (خارج شده است از طبقهبندی) هیأت وزیران؛ آمده است؛ «دستگاههای اجرایی در جریان انجام مناقصات به گونهای عمل نمایند که نیازی به اخذ تخفیف از برنده مناقصه نباشد» و در ادامه الزام نموده چنانچه «در مواردی که نیاز به اخذ تخفیف محرز شود، مناقصه مربوط مورد تجدید نظر قرار گیرد»، که مؤید این ممنوعیت میباشد. استناد : مصوبه شماره ۳۷۲-۳۸۴۷ مورخ ۹-۶-۱۳۷۲ هیات وزیرانتهیه کننده: خراسان شمالی
۱:۲۹
بازارسال شده از هماهنگی استانها
استان خراسان شمالی - یادآوری شماره ۹ چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲سوال*آیا افزایشهای مقادیر و مبلغ کارهای جدید (موضوع بند ج ماده 29 شرایط عمومی پیمان ) در قراردادهای مشمول ضوابط طرحهای تملک دارائیهای سرمایه ای می تواند از مبلغ 25� مبلغ اولیه پیمان تجاوز نماید.پاسخ: بلهانعقاد پیمان با شرایط پیمان اولیه برای تکمیل کارهای موضوع یک پیمان با همان پیمانکار شاغل و با رعایت کلیه شرایط پیمان اولیه نظیر فهرست بهاء منضم به پیمان، ضریب پیمان، ضوابط تعدیل و شاخص مبنای مورد عمل (در پیمان اولیه) مشروط به رعایت شرایط چهار گانه مصوبه شورای عالی فنی موضوع نامه شماره 3808/ش ف مورخ 17/03/1383 امکانپذیر می باشد استناد:مصوبه شورای عالی فنی ابلاغیه طی نامه شماره 3808/ش ف مورخ 17/03/1383تهیه کننده: خراسان شمالی
۱:۲۹
بازارسال شده از هماهنگی استانها
بسم الله الرحمن الرحیماستان خراسان جنوبی- یادآوری شماره (1) پنج شنبه 11 آبان ۱۴۰۲موضوع: تعطیلی روزهای پنجشنبه کارکنان زن شاغل در ادارات دارای فرزند زیر هفت سال یا دوره ابتداییبه استناد تبصره ۳ ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری؛ کلیه دستگاه های اجرای استانی موظفند ساعات کار خود را در شش روز هفته تنظیم نمایند. (به غیر از ستاد مرکزی دستگاه های اجرایی) با توجه به اینکه قانون کاهش ساعات کار بانوان شاغل دارای شرایط خاص نیز در معنای امکان تعطیلی روز پنجشنبه نبوده و صرفاً کسر ساعت تجویزی می بایست در طول هفته اعمال شود و قانون اخیرالذکر نیز جوازی بر جمع این ساعات در یک روز و تعطیلی آن روز حکمی بیان ننموده است. سئوال : آیا تعطیلی روزهای پنجشنبه کارکنان زن شاغل در ادارات دارای فرزند زیر هفت سال یا دوره ابتدایی وجاهت قانونی دارد یا خیر؟سوابق موضوع:به استناد تصویب نامه شماره ۲۴۸۲۰۹؍ت۴۷۸۶۳هـ مورخ ۱۶؍۱۲؍۱۳۹۰ هیأت وزیران؛ کارکنان زن شاغل در دستگاه های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری که دارای فرزند زیر هفت سال و یا فرزند دانش آموز دوره ابتدایی می باشند، ساعات کاری خود در روزهای پنجشنبه را می توانند در سایر روزهای هفته با رعایت سقف مقرر در ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری و یا از طریق دور کاری جبران نمایند.به موجب قانون کاهش ساعات کار بانوان شاغل دارای شرایط خاص ساعات کار هفتگی بانوان شاغل اعم از رسمی، پیمانی و قراردادی که موظف به چهل و چهار ساعت کار در هفته هستند اما دارای معلولیت شدید یا فرزند زیر شش سال تمام یا همسر یا فرزند معلول شدید یا مبتلا به بیماری صعب العلاج می باشند و یا زنان سرپرست خانوار شاغل در دستگاههای اجرائی، سی و شش ساعت در هفته با دریافت حقوق و مزایای چهل و چهار ساعت تعیین می شود.به استناد تبصره (2) قانون مزبور؛ زمان شروع و خاتمه کار در اجرای این قانون با توافق مشمولان و مسؤولان مربوط آنان تعیین می گردد.ستاد مشاوره فنی و حقوقی دیوان محاسبات کشور به موجب نظریه 2671 ابلاغی طی نامه شماره 93/20100 مورخ 09/02/1396 در اجرای مفاد نامه شماره 793794 مورخ 27/07/1395 معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی اظهار نموده تنظیم ساعت کار بانوان با شرایط خاص در شش روز هفته است و دستگاه های اجرای مکلف هستند در تعیین شروع و خاتمه کار، تبصره ۳ ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری(شش روز هفته) را رعایت نمایند.هیأت عمومی دیوان عدالت اداری به موجب دادنامه شماره ۲۷۴۱ مورخ 02/12/1401 اظهار نمود؛ حکم تصویبنامه شماره ۲۴۸۲۰۹؍ت۴۷۸۶۳ هـ مورخ ۱۳۹۰/۱۲/۱۶ هیأت وزیران که برای کارکنان زن شاغل در دستگاههای اجرایی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری که دارای فرزند زیر هفت سال و یا فرزند دانش آموز دوره ابتدایی هستند، تسهیلاتی را در نظر گرفته است، خلاف قانون و خارج از حدود اختیار نیست و ابطال نشد. پاسخ: بر مبنای تصویب نامه فوق الاشاره، دستگاه های اجرایی مستقر در استان ها می توانند با موافقت رئیس دستگاه،نسبت به تعطیلی روز پنجشنبه بانوان مشمول تصویب نامه فوق اقدام نمایند.تهیه کننده: دیوان محاسبات استان خراسان جنوبی
۸:۵۹
بازارسال شده از هماهنگی استانها
بسم الله الرحمن الرحیماستان خراسان جنوبی- یادآوری شماره (2) پنج شنبه 11 آبان ۱۴۰۲ احتراماً در اجرای یادآوری شماره(1) چهارشنبه ۱۰ آبان استان خراسان شمالی مبنی بر الزامی بودن میزان دقیق پیش پرداخت در اسناد فرآیند ارجاع کار و پیمان سئوال زیر مطرح و یادآوری می گردد.سئوال: در صورتی که در اسناد فرایند ارجاع کار (اسناد مناقصه) میزان دقیق پیش پرداخت مشخص نگردید. تکلیف چیست؟پاسخ: در صورت عدم پیش بینی درصد مشخصی برای پیش پرداخت در اسناد مناقصه؛ حداقل میزان پیش پرداخت تعیین شده (15 درصد)د ر بند (پ) ماده (6) آیین نامه تضمین معاملات دولتی مصوب 1394 ، به پیمانکار قابل پرداخت خواهد بود . استنادات قانونی : نظریه شماره 1187332 مورخ 06/03/1396 سازمان برنامه و بودجه کشور و بند ب-14- دستورالعمل انعقاد پیمان اجرای کارهای ساختمانی به صورت سرجمع 1396 به شماره 1299188/96 مورخ 04/05/1396 سازمان برنامه و بودجه کشور.سئوال : ترتیبات پرداخت میزان پیش پرداخت اعلام شده در اسناد چگونه است؟ پاسخ : عدد اعلام شده در اسناد مناقصه، در مبلغ قرارداد ضرب می شود ، سپس عدد حاصل در درصدهای زیر ضرب و در موعد مقرر در سه قسط (با تضمین مناسب و بدون کسر کسورات قانونی) به ذینفع پرداخت می شود: چهل درصد بعد از تحویل کارگاه(یا زمین)سی درصد بعد از تجهیز کارگاه سی درصد پس از آنکه پروژه سی درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد. استناد : تبصره (1) بند پ ماده ۶ آیین نامه تضمین معاملات دولتی مصوب آذرماه ۱۳۹۴تهیه کننده: دیوان محاسبات استان خراسان جنوبی
۸:۵۹
۱۱ آذر ۱۴۰۲
بازارسال شده از هماهنگی استانها
سلام و احترامافراد علاقه مند می توانند با استفاده از سایت زیر https://www.fable.app/ویدئو هایی مثل این بسازند، برای ارائه گزارش و یا آموزش قوانین و یا ...
۲:۳۲
بازارسال شده از هماهنگی استانها
۲:۳۲
۱۸ دی ۱۴۰۲
مدعو محترم، سلام و احترام برای پیوستن به کانال اطلاع رسانی مجمع معاونین اداری و مالی در شبکه اجتماعی (بله) شماره 09120044521 را ذخیره نموده و بر روی لینک زیر کلیک نمایید ( این شماره صرفا در اپلیکشن بله فعال بوده و فاقد امکان تماس یا پیامک است)ble.ir/join/23CYW43Hm5مستحضرید که :
*برای ورود هرگونه موبایل کیف و یا ... ممنوع است *_همراه داشتن کارت ملی الزامی است
*_گواهی حضور بعدا برای شما ارسال خواهد شد.آدرس (لوکیشن ) محل اجلاس فضل الله درب غربی سالن اجلاس سرانhttps://nshn.ir/2bvvmsyxOam6درب ورود از ساعت ۷:۰۰ باز است
سین برنامه متعاقبا در کانال اعلامی فوق ارسال می شود.
*برای ورود هرگونه موبایل کیف و یا ... ممنوع است *_همراه داشتن کارت ملی الزامی است
*_گواهی حضور بعدا برای شما ارسال خواهد شد.آدرس (لوکیشن ) محل اجلاس فضل الله درب غربی سالن اجلاس سرانhttps://nshn.ir/2bvvmsyxOam6درب ورود از ساعت ۷:۰۰ باز است
سین برنامه متعاقبا در کانال اعلامی فوق ارسال می شود.
۰:۱۵