637398_509.mp3
۰۰:۳۸-۸۹۲.۸۲ کیلوبایت
۹:۳۰
۱۰:۱۸
۱۶:۱۶
Zeynab zeynab moazen zade (UpMusic).mp3
۰۴:۲۲-۱۰.۰۴ مگابایت
۰:۰۷
۰:۰۹
۱-آیا مدیریت ساده است؟ دکتر محمود دهگان.m4a.m4a
۱۵:۰۶-۲۸.۰۵ مگابایت
۱۵:۳۷
هشدار: خطر در کمین است!؟موریانههای سیاسی همانند حشراتی هستند که بدنی نرم دارند و به کندی حرکت میکنند، البته به حکم طبیعت تا پایان عمر در دژ تاریکی که محل اجتماع آنهاست به سر میبرند و نقشه های راهبردی شوم می کشند، زیرا در روشنایی آفتاب و فضای باز و شفاف توان ایستادگی در برابر دشمنان خود را ندارند. احزاب موریانههای سیاسی خطرناکترین موجودات برای سازههای اجتماعی ملت ها هستند؛ زیرا، بدون ظاهر شدن و جلب توجه انسان، ممکن است اتحاد اجتماعی را به کلی ویران کنند و خسارتهای زیادی را به بار آورند. احزاب موریانههای سیاسی از نظر نوع زندگی شاید به سه گروه عمده قابل تقسیم باشند:
۱. موریانههای سیاسی که در زیر خاک ثروت کشور و ملت زندگی میکنند، و همیشه دنبال فرصتهای رانتی هوشمندانه هستند.۲. موریانههای سیاسی که در درون پیکره های خشک ملت ها زندگی میکنند.۳. موریانههای سیاسی که در پیکره های مرطوب آمیز مصلحت و مسامحه زندگی میکنند.
نعره هیچ شیری خانه چوبی را خراب نمی کند من از رفتار بی سر و صدای موریانه ها می ترسم.@ideanotation
۱. موریانههای سیاسی که در زیر خاک ثروت کشور و ملت زندگی میکنند، و همیشه دنبال فرصتهای رانتی هوشمندانه هستند.۲. موریانههای سیاسی که در درون پیکره های خشک ملت ها زندگی میکنند.۳. موریانههای سیاسی که در پیکره های مرطوب آمیز مصلحت و مسامحه زندگی میکنند.
نعره هیچ شیری خانه چوبی را خراب نمی کند من از رفتار بی سر و صدای موریانه ها می ترسم.@ideanotation
۵:۳۸
۱۸:۱۱
اثر پروانهای، که ابتدا توسط ری بردبری در داستان «آوای تندر» و سپس توسط ادوارد لورنز در نظریه آشوب معرفی شد، بیان میکند که تغییرات کوچک در یک سیستم پیچیده و آشوبناک میتواند پیامدهای بزرگی در آینده ایجاد کند.
در مورد این نکاتی مطرح است:
1. بادهای خدم و حشم: این نوع بادها، که بهطور استعاری اشاره به تغییرات و تحولات کوچک در محیطهای اجتماعی یا اقتصادی دارند، میتوانند تأثیرات عمدهای بر محیطهای طبیعی و اجتماعی بگذارند. تغییرات کوچک در سیاستها، قوانین، یا رفتارهای فردی میتواند بهطور غیرمستقیم منجر به تغییرات بزرگتر در محیط زیست اقتصادی یا روابط انسانی شود.
2. بادهای مغزی (جسمی و روانی): در سطح فردی یا جمعی، تغییرات کوچک در وضعیت روانی یا جسمی افراد میتواند تأثیرات عمدهای در ناترازیهای ارزی و اقتصادی ایجاد کند. برای مثال، تغییرات در رفتار مصرفی مردم یا سیاستهای اقتصادی کوچک میتواند به بحرانهای اقتصادی، تغییرات در بازارهای مالی یا حتی بحرانهای ارزی بینالمللی منجر شود.
نتیجهگیری: طوفانهای آشکار و پنهان، چه از منظر زیستمحیطی و چه اجتماعی، اقتصادی یا سیاسی، میتوانند بهطور قابل توجهی بر ابعاد مختلف محیط تأثیر بگذارند. حتی تغییرات کوچک در سیستمهای پیچیده میتوانند به پیامدهای وسیع و غیرقابل پیشبینی منجر شوند، که این خود نشاندهنده اهمیت درک و مدیریت دقیق این تغییرات است.اثر پروانهای بهطور کلی بهطور مستقیم بر همه ابعاد محیطی تأثیر میگذارد و نشاندهنده پیچیدگیها و روابط ناملموس میان رویدادها و پیامدهای آنها است.@ideanotation
در مورد این نکاتی مطرح است:
1. بادهای خدم و حشم: این نوع بادها، که بهطور استعاری اشاره به تغییرات و تحولات کوچک در محیطهای اجتماعی یا اقتصادی دارند، میتوانند تأثیرات عمدهای بر محیطهای طبیعی و اجتماعی بگذارند. تغییرات کوچک در سیاستها، قوانین، یا رفتارهای فردی میتواند بهطور غیرمستقیم منجر به تغییرات بزرگتر در محیط زیست اقتصادی یا روابط انسانی شود.
2. بادهای مغزی (جسمی و روانی): در سطح فردی یا جمعی، تغییرات کوچک در وضعیت روانی یا جسمی افراد میتواند تأثیرات عمدهای در ناترازیهای ارزی و اقتصادی ایجاد کند. برای مثال، تغییرات در رفتار مصرفی مردم یا سیاستهای اقتصادی کوچک میتواند به بحرانهای اقتصادی، تغییرات در بازارهای مالی یا حتی بحرانهای ارزی بینالمللی منجر شود.
نتیجهگیری: طوفانهای آشکار و پنهان، چه از منظر زیستمحیطی و چه اجتماعی، اقتصادی یا سیاسی، میتوانند بهطور قابل توجهی بر ابعاد مختلف محیط تأثیر بگذارند. حتی تغییرات کوچک در سیستمهای پیچیده میتوانند به پیامدهای وسیع و غیرقابل پیشبینی منجر شوند، که این خود نشاندهنده اهمیت درک و مدیریت دقیق این تغییرات است.اثر پروانهای بهطور کلی بهطور مستقیم بر همه ابعاد محیطی تأثیر میگذارد و نشاندهنده پیچیدگیها و روابط ناملموس میان رویدادها و پیامدهای آنها است.@ideanotation
۸:۵۲
زن چیست ؟ این مستند که محصول ۲۰۲۲ امریکاست جنسیت و ترا جنسیت را مورد بررسی قرار می دهد. در مستند «زن چیست»، «مت والش» مجری برنامه نگاهی دارد به جامعه ترنس ها و همجنسگرا ها در آمریکا. آقای مت والش در این مستند سعی میکند از اشخاص مختلفی که در مورد مسائل جنسی ترنس ها و همجنسگراها تخصص و تحصیلات دارند این سوال را بپرسد که از نظر شما زن چیست؟ در این مستند مت والش به سراغ افراد گوناگونی از جمله روانشناس مانند جردن پیترسون، روانپزشک، متخصص اطفال، محقق حوزۀ مطالعات جنسیت، افراد ترنس و مردم عادی رفته است تا بتواند به این سئوال پاسخ دهد. تهیه کننده: جاستین فولککارگردان: دالاس سونیر، جاستین فولک، شارلوت رولاندمجری: مت والشمحصول: ۲۰۲۲ امریکا@ideanotation
https://telewebion.com/episode/0xe7f39d3
https://telewebion.com/episode/0xe7f39d3
۱۳:۵۳
نابرابری برای همهhttps://www.aparat.com/v/Mnc6P
۱۴:۴۵
امام صادق - علیه السّلام - فرمود: آیا میدانی معنی و مفهوم فاطمه چیست؟ گفتم آقای من، شما مرا آگاه کنید، حضرت فرمود: یعنی که از بدیها دور شده است.«بحار الانوار، ج 43، ص 10» @ideanotation
۱۷:۴۰
سوره الزمر: أَمَّنْ هُوَ قَانِتٌ آنَاءَ اللَّيْلِ سَاجِدًا وَقَائِمًا يَحْذَرُ الْآخِرَةَ وَيَرْجُو رَحْمَةَ رَبِّهِ,قُلْ هَلْ يَسْتَوِي الَّذِينَ يَعْلَمُونَ وَالَّذِينَ لَا يَعْلَمُونَ,إِنَّمَا يَتَذَكَّرُ أُولُو الْأَلْبَابِ ﴿۹﴾(آیا آن کس که شب و روز به کفر و عصیان مشغول است بهتر است) یا آن کس که ساعات شب را به طاعت خدا به سجود و قیام پردازد و از عذاب آخرت ترسان و به رحمت الهی امیدوار است؟ بگو: آیا آنان که اهل علم و دانشند با مردم جاهل نادان یکسانند؟ منحصرا خردمندان متذکر این مطلبند. (۹)
آیه شریفه به دو پرسش اساسی پاسخ میدهد: پرسش اول: آیا عبادت و بندگی خدا در ساعات شب، با کفر و عصیان برابر است؟
پرسش دوم: آیا دانشمندان با نادانان یکسان هستند؟
پاسخ آیه:آیه به وضوح بیان میکند که: عبادت بهتر از گناه است: کسی که شب را به عبادت و راز و نیاز با خدا میگذراند، از کسی که در گناه غرق است، برتر است. این فرد با تقوا، از عذاب آخرت میترسد و به رحمت خدا امیدوار است.
دانشمندان از نادانان برترند: آیه با لحن پرسشآمیزی، اما با جوابی مشخص، بیان میکند که دانشمندان و نادانان هرگز برابر نیستند. تنها خردمندان هستند که به این تفاوت پی میبرند و از دانش خود برای رشد و تعالی استفاده میکنند.
مفاهیم کلیدی در آیه: عبادت شبانه: نشاندهنده تقوا، خلوص نیت و ارتباط عمیق با خداست.
ترس از آخرت و امید به رحمت: انگیزهای قوی برای انجام کارهای نیک و پرهیز از گناه است. علم و دانش: به عنوان نعمتی بزرگ از سوی خداوند معرفی شده است که انسان را از نادانی و گمراهی نجات میدهد.
خردمندی: توانایی درک حقایق و استفاده از دانش برای بهبود زندگی است.
پیام آیه: اهمیت عبادت و تقوا: آیه بر اهمیت عبادت و تقوا در زندگی انسان تأکید میکند.
برتری علم و دانش: آیه به ما میآموزد که کسب علم و دانش، یکی از مهمترین وظایف انسان است. تفاوت بین انسانها: انسانها از نظر ایمان، عمل و دانش با هم متفاوت هستند.
ضرورت تفکر و تعقل: خردمندان کسانی هستند که با تفکر و تعقل به حقایق پی میبرند.
کاربرد آیه در زندگی: انگیزهای برای عبادت: این آیه میتواند انگیزهای قوی برای انجام عبادات و نزدیک شدن به خدا باشد.
تشویق به کسب علم: آیه به ما میگوید که کسب علم و دانش، راه رسیدن به کمال و سعادت است. توجه به تفاوتهای فردی: آیه به ما یادآوری میکند که همه افراد برابر نیستند و هر فردی استعدادها و تواناییهای خاص خود را دارد.
اهمیت تفکر نقادی: آیه ما را به تفکر نقادی و پرسشگری تشویق میکند.
در کل، آیه 9 سوره زمر، یکی از مهمترین آیات قرآن در مورد ارزش عبادت، علم و دانش است و به ما میآموزد که برای رسیدن به سعادت، باید همواره در پی کسب دانش و افزایش آگاهی خود باشیم.
سوال: چه تفاوتی بین عبادت و بندگی وجود دارد؟
چرا علم و دانش دارای ارزش هستند؟ چگونه میتوانیم خردمند باشیم؟
چه موانعی بر سر راه کسب علم وجود دارد؟@ideanotation
آیه شریفه به دو پرسش اساسی پاسخ میدهد: پرسش اول: آیا عبادت و بندگی خدا در ساعات شب، با کفر و عصیان برابر است؟
پرسش دوم: آیا دانشمندان با نادانان یکسان هستند؟
پاسخ آیه:آیه به وضوح بیان میکند که: عبادت بهتر از گناه است: کسی که شب را به عبادت و راز و نیاز با خدا میگذراند، از کسی که در گناه غرق است، برتر است. این فرد با تقوا، از عذاب آخرت میترسد و به رحمت خدا امیدوار است.
دانشمندان از نادانان برترند: آیه با لحن پرسشآمیزی، اما با جوابی مشخص، بیان میکند که دانشمندان و نادانان هرگز برابر نیستند. تنها خردمندان هستند که به این تفاوت پی میبرند و از دانش خود برای رشد و تعالی استفاده میکنند.
مفاهیم کلیدی در آیه: عبادت شبانه: نشاندهنده تقوا، خلوص نیت و ارتباط عمیق با خداست.
ترس از آخرت و امید به رحمت: انگیزهای قوی برای انجام کارهای نیک و پرهیز از گناه است. علم و دانش: به عنوان نعمتی بزرگ از سوی خداوند معرفی شده است که انسان را از نادانی و گمراهی نجات میدهد.
خردمندی: توانایی درک حقایق و استفاده از دانش برای بهبود زندگی است.
پیام آیه: اهمیت عبادت و تقوا: آیه بر اهمیت عبادت و تقوا در زندگی انسان تأکید میکند.
برتری علم و دانش: آیه به ما میآموزد که کسب علم و دانش، یکی از مهمترین وظایف انسان است. تفاوت بین انسانها: انسانها از نظر ایمان، عمل و دانش با هم متفاوت هستند.
ضرورت تفکر و تعقل: خردمندان کسانی هستند که با تفکر و تعقل به حقایق پی میبرند.
کاربرد آیه در زندگی: انگیزهای برای عبادت: این آیه میتواند انگیزهای قوی برای انجام عبادات و نزدیک شدن به خدا باشد.
تشویق به کسب علم: آیه به ما میگوید که کسب علم و دانش، راه رسیدن به کمال و سعادت است. توجه به تفاوتهای فردی: آیه به ما یادآوری میکند که همه افراد برابر نیستند و هر فردی استعدادها و تواناییهای خاص خود را دارد.
اهمیت تفکر نقادی: آیه ما را به تفکر نقادی و پرسشگری تشویق میکند.
در کل، آیه 9 سوره زمر، یکی از مهمترین آیات قرآن در مورد ارزش عبادت، علم و دانش است و به ما میآموزد که برای رسیدن به سعادت، باید همواره در پی کسب دانش و افزایش آگاهی خود باشیم.
سوال: چه تفاوتی بین عبادت و بندگی وجود دارد؟
چرا علم و دانش دارای ارزش هستند؟ چگونه میتوانیم خردمند باشیم؟
چه موانعی بر سر راه کسب علم وجود دارد؟@ideanotation
۴:۴۶
آنچه بیان کردیم، ترکیبی از مفاهیم عمیق معنوی و فلسفی درباره عبادت، بندگی، علم، و خردمندی است که نشاندهنده نگرشی متعالی به زندگی و هدف آفرینش انسان است. در ادامه نکاتی را بیان میکنیم:
تفاوت عبادت و بندگی:همانطور که اشاره شد، عبادت عملی است که انسان انجام میدهد، در حالی که بندگی (عبودیت) یک صفت و حالت درونی است که در وجود انسان نهادینه میشود.
عبادت میتواند ابزار یا مسیری برای دستیابی به بندگی باشد.
بندگی نشاندهنده تسلیم کامل در برابر اراده خداوند است، جایی که انسان خواسته خود را با خواست الهی هماهنگ میکند.مثال: کسی ممکن است نماز بخواند (عبادت کند) اما اگر این عبادت با خلوص نیت و شناخت همراه باشد، به بندگی واقعی میرسد.
ارزش علم و دانش:علم بهعنوان راهی برای شناخت حقیقت و نزدیکی به خداوند اهمیت دارد.علم نافع همان دانشی است که انسان را به حقیقت نزدیکتر و به کمال الهی هدایت میکند.البته ؛علم، نور است و جهل، ظلمت. انسان عالم با روشنبینی، مسیر زندگی را شفافتر میبیند.قرآن و احادیث همواره به ارزش علم تأکید کردهاند. مثال:«یرفع الله الذین آمنوا منکم والذین اوتوا العلم درجات» (خداوند درجات مؤمنان و دانشمندان را بالا میبرد).
«علم بهتر از مال است؛ زیرا علم تو را حفظ میکند، اما مال را تو باید حفظ کنی.»
خردمندی:خردمندی، همان تعادل بین دانش، تجربه، و تقوا است.خردمند، اهل تعقل، تدبر، و تفکر است و از افراط و تفریط دوری میکند.خردمند کسی است که آگاهانه زندگی میکند، با دوراندیشی تصمیم میگیرد، و اعمالش برای بهبود دنیا و آخرت است.مثال: خردمند کسی است که به وقتش علم میآموزد، به وقتش عبادت میکند، و به وقتش به خلق خدا خدمت میکند.
موانع راه علم: در اینجا، برخی از آنها را دستهبندی میکنیم:1. موانع درونی:غرور و تکبرغفلت و سستیترس از شکست یا عدم اعتماد به نفس
2. موانع بیرونی:فقر مالی و امکاناتنبود استاد یا منابع کافیمحیط ناسالم آموزشی یا اجتماعی
3. موانع معنوی:نیت ناصحیح (کسب علم برای اهداف دنیوی یا خودنمایی)استفاده نادرست از علم (برای تخریب یا گناه)
دعا می کنیم:اللهم انی اسألک علماً نافعاً و عملاً صالحاً و رزقاً طیبا. (خدایا از تو علمی نافع، عمل صالح، و رزقی پاک طلب میکنم.)
مع الوصف جمعبندی:عبادت و بندگی، علم و خردمندی همه ابزاری هستند که انسان را به کمال نزدیک میکنند.علم با عمل و تقوا ارزشمند میشود، و عبادت بدون بندگی درونی به کمال نمیرسد.مسیر رسیدن به خداوند و کمال، مسیری متعادل است که در آن علم، عبادت، و خردمندی مکمل یکدیگرند. نهایتاً ؛ فلسفه وجودی انسان همانا رسیدن به کمال است ، هر چند خود کمال نور است و فی الذاته در حال اوج می باشد.
@ideanotation
تفاوت عبادت و بندگی:همانطور که اشاره شد، عبادت عملی است که انسان انجام میدهد، در حالی که بندگی (عبودیت) یک صفت و حالت درونی است که در وجود انسان نهادینه میشود.
عبادت میتواند ابزار یا مسیری برای دستیابی به بندگی باشد.
بندگی نشاندهنده تسلیم کامل در برابر اراده خداوند است، جایی که انسان خواسته خود را با خواست الهی هماهنگ میکند.مثال: کسی ممکن است نماز بخواند (عبادت کند) اما اگر این عبادت با خلوص نیت و شناخت همراه باشد، به بندگی واقعی میرسد.
ارزش علم و دانش:علم بهعنوان راهی برای شناخت حقیقت و نزدیکی به خداوند اهمیت دارد.علم نافع همان دانشی است که انسان را به حقیقت نزدیکتر و به کمال الهی هدایت میکند.البته ؛علم، نور است و جهل، ظلمت. انسان عالم با روشنبینی، مسیر زندگی را شفافتر میبیند.قرآن و احادیث همواره به ارزش علم تأکید کردهاند. مثال:«یرفع الله الذین آمنوا منکم والذین اوتوا العلم درجات» (خداوند درجات مؤمنان و دانشمندان را بالا میبرد).
«علم بهتر از مال است؛ زیرا علم تو را حفظ میکند، اما مال را تو باید حفظ کنی.»
خردمندی:خردمندی، همان تعادل بین دانش، تجربه، و تقوا است.خردمند، اهل تعقل، تدبر، و تفکر است و از افراط و تفریط دوری میکند.خردمند کسی است که آگاهانه زندگی میکند، با دوراندیشی تصمیم میگیرد، و اعمالش برای بهبود دنیا و آخرت است.مثال: خردمند کسی است که به وقتش علم میآموزد، به وقتش عبادت میکند، و به وقتش به خلق خدا خدمت میکند.
موانع راه علم: در اینجا، برخی از آنها را دستهبندی میکنیم:1. موانع درونی:غرور و تکبرغفلت و سستیترس از شکست یا عدم اعتماد به نفس
2. موانع بیرونی:فقر مالی و امکاناتنبود استاد یا منابع کافیمحیط ناسالم آموزشی یا اجتماعی
3. موانع معنوی:نیت ناصحیح (کسب علم برای اهداف دنیوی یا خودنمایی)استفاده نادرست از علم (برای تخریب یا گناه)
دعا می کنیم:اللهم انی اسألک علماً نافعاً و عملاً صالحاً و رزقاً طیبا. (خدایا از تو علمی نافع، عمل صالح، و رزقی پاک طلب میکنم.)
مع الوصف جمعبندی:عبادت و بندگی، علم و خردمندی همه ابزاری هستند که انسان را به کمال نزدیک میکنند.علم با عمل و تقوا ارزشمند میشود، و عبادت بدون بندگی درونی به کمال نمیرسد.مسیر رسیدن به خداوند و کمال، مسیری متعادل است که در آن علم، عبادت، و خردمندی مکمل یکدیگرند. نهایتاً ؛ فلسفه وجودی انسان همانا رسیدن به کمال است ، هر چند خود کمال نور است و فی الذاته در حال اوج می باشد.
@ideanotation
۱۹:۴۸
پیام فرزند به پدر؛ سلام پدر بزرگوارم، حلالم کن، برایم دعاء کن، روزت مبارک.
پاسخ پدر:فرزند وجودم، حلال بابت چی؟ دعاء به درگاه کی؟
پاسخ فرزند:حلال بابت همه چی، دعاء به آنچه می پرستی.
پاسخ پدر:در مورد اول فکر خواهم کرد، و اما در مورد دوم؛ آنچه من با تمامی اعتماد وجودی، و با تمامی باور و یقین و اعتقاد و ایمان ، او را می پرستم اسمش الله است، که تو آنرا با لن ترانی گویی فعلا! به درنگ دنیا فروختی و در کوچههای مست دنیای فقیر و حقیر، خود خواسته مانند دورگرد، حقیرانه در پی خوشی می گردی!
زمانی فرا خواهد رسید که دیگر نه رفیقی شفافتر از پدر و نه دلسوزتر از مادری برایت باقی نماند! آن زمان، زمان هیهات سر دادن است!
فرزندم:همین که نفرین نمی کنم، خود یک دعاء بزرگ نه برای تو بلکه برای نسلم است.
در پایان؛ شما را ارجاع می دهم به دو بیت تا شاید ره توشه ات باشد.آن نکوبینان که خود را دیده اندخود گلیم خویش را بافیده اند.(اقبال)
هر لحظه که تسلیمم در کارگه تقدیر آرام تر از آهو بی باک تر از شیرمهر لحظه که می کوشم در کار کنم تدبیر رنج از پی رنج آید زنجیر پی زنجیر(مولانا).
حال؛فرزند و فرزندانم:تنفس و تلاش در روزهای زیبای الهیبخیر و پُر برکت و مبارک.پروردگارا؛ فرزندانم را برایم شایسته گردان.@ideanotation
پاسخ پدر:فرزند وجودم، حلال بابت چی؟ دعاء به درگاه کی؟
پاسخ فرزند:حلال بابت همه چی، دعاء به آنچه می پرستی.
پاسخ پدر:در مورد اول فکر خواهم کرد، و اما در مورد دوم؛ آنچه من با تمامی اعتماد وجودی، و با تمامی باور و یقین و اعتقاد و ایمان ، او را می پرستم اسمش الله است، که تو آنرا با لن ترانی گویی فعلا! به درنگ دنیا فروختی و در کوچههای مست دنیای فقیر و حقیر، خود خواسته مانند دورگرد، حقیرانه در پی خوشی می گردی!
زمانی فرا خواهد رسید که دیگر نه رفیقی شفافتر از پدر و نه دلسوزتر از مادری برایت باقی نماند! آن زمان، زمان هیهات سر دادن است!
فرزندم:همین که نفرین نمی کنم، خود یک دعاء بزرگ نه برای تو بلکه برای نسلم است.
در پایان؛ شما را ارجاع می دهم به دو بیت تا شاید ره توشه ات باشد.آن نکوبینان که خود را دیده اندخود گلیم خویش را بافیده اند.(اقبال)
هر لحظه که تسلیمم در کارگه تقدیر آرام تر از آهو بی باک تر از شیرمهر لحظه که می کوشم در کار کنم تدبیر رنج از پی رنج آید زنجیر پی زنجیر(مولانا).
حال؛فرزند و فرزندانم:تنفس و تلاش در روزهای زیبای الهیبخیر و پُر برکت و مبارک.پروردگارا؛ فرزندانم را برایم شایسته گردان.@ideanotation
۶:۵۹
۱۲:۰۵
۳:۲۱
آیا نتانیاهو همانا ورژن جدیدی از هیتلر است که هولوکاست و نسل کشی را در غزه خلق کرده است؟
آخرین آمار تلفات در غزه تا 7 ژانویه 2025 کشته شدگان، حداقل 45885 نفر از جمله 17492 کودک و مجروحان، بیش از 109196 نفر.
این یک موضوع بسیار حساس و پیچیده است. هولوکاست غزه یک تراژدی هولناک در تاریخ بشریت بود که صدها هزار نفر انسان الخصوص کودکان در آن جان خود را از دست دادند. حال؛ پس از آتش بس، تلاش هایی برای جبران خسارت و کمک به بازماندگان صورت بگیرید، آیا هر مبلغی می تواند رنج و از دست دادن جان عزیزان را جبران کند؟ !مهم است که به یاد قربانیان باشیم و از تکرار چنین فجایعی در آینده جلوگیری کنیم.
@ideanotation
آخرین آمار تلفات در غزه تا 7 ژانویه 2025 کشته شدگان، حداقل 45885 نفر از جمله 17492 کودک و مجروحان، بیش از 109196 نفر.
این یک موضوع بسیار حساس و پیچیده است. هولوکاست غزه یک تراژدی هولناک در تاریخ بشریت بود که صدها هزار نفر انسان الخصوص کودکان در آن جان خود را از دست دادند. حال؛ پس از آتش بس، تلاش هایی برای جبران خسارت و کمک به بازماندگان صورت بگیرید، آیا هر مبلغی می تواند رنج و از دست دادن جان عزیزان را جبران کند؟ !مهم است که به یاد قربانیان باشیم و از تکرار چنین فجایعی در آینده جلوگیری کنیم.
@ideanotation
۱۵:۴۶
جان کلام، FATFیعنی هر چه داری، بگو! از کجا می آوری، بگو! چطوری خرج می کنی، بگو! خلاصه زیر میزی و رومیزی را نیز بگو! تا من بگم با دوست من دوست، با دشمن من دشمن! و شاید روزی خودت نیز دشمن من باشی! در نتیجه؛ میگه! اوسار و افسارِتو بده به من، باقی امور نیز با من!؟ "هنوز اسب نخریده، آخور می سازد"عجباً عجبا؛ هر روز افزایش تحریم، اما بعضی ها دنبال رانت از فشار هستند!؟ راهکار؛ انقلاب مدیریتی. @ideanotation
۱۷:۳۴
۵:۳۹