thumbnail
خلاصه ۳ دقیقه ای از مباحث دکتر موسی نجفی در برنامه جریان با نام "اسطوره نصرالله و هندسه تمدن نوین" که قبل از خبر ساعت ۱۴ روز سه شنبه ۷ اسفند پخش گردید.
http://mousanajafi.irhttps://eitaa.com/drmousanajafihttps://Sapp.ir/drmousanajafihttps://ble.ir/drmousanajafi.https://rubika.ir/drmousanajafi

۱۲:۳۰

thumbnail
دکتر موسی نجفی در برنامه جریان در شبکه یک سیما - اسطوره نصرالله و هندسه تمدن نوین
undefinedچرا ملت ها به اسطوره نیاز دارند ؟ 🟢چرا سید حسن نصرالله در این مقطع زمانی قهرمان ملی کشوری با تنوع فرهنگی مثل لبنان می شود ؟ 🟠چگونه نام شخصیت تاریخی با عواطف ملی گره می خورد ؟http://mousanajafi.irhttps://eitaa.com/drmousanajafihttps://Sapp.ir/drmousanajafihttps://ble.ir/drmousanajafi.https://rubika.ir/drmousanajafi

۲:۳۳

بازارسال شده از جریان
thumbnail
ما به دنبال حذف غرب نیستیم چون هویت داریم
undefined برش کوتاه از قسمت دویست و پانزدهundefinedمهمان:موسی نجفی، رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگیundefined
undefined میزبان برنامه: علیرضا زادبرundefined undefined برنامه تلویزیونی جریان؛ دوشنبه ۶ اسفندundefined ساعت ۲۰:۰۰ | شبکه یک سیما undefined undefined نشانی ما در صفحات اجتماعی: @jaryan_tv1

۱۱:۰۲

بازارسال شده از جریان
thumbnail
شهید موسی صدر یک هویت جدید به شیعیان داد
undefined برش کوتاه از قسمت دویست و پانزدهundefinedمهمان:موسی نجفی، رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگیundefined
undefined میزبان برنامه: علیرضا زادبرundefined undefined برنامه تلویزیونی جریان؛ دوشنبه ۶ اسفندundefined ساعت ۲۰:۰۰ | شبکه یک سیما undefined undefined نشانی ما در صفحات اجتماعی: @jaryan_tv1

۲:۳۴

بازارسال شده از جریان
thumbnail
دلیل عشق و علاقه لبنانیان به اسلام این است که جعلی نیستند!
undefined برش کوتاه از قسمت دویست و پانزدهundefinedمهمان:موسی نجفی، رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگیundefined
undefined میزبان برنامه: علیرضا زادبرundefined undefined برنامه تلویزیونی جریان؛ دوشنبه ۶ اسفندundefined ساعت ۲۰:۰۰ | شبکه یک سیما undefined undefined نشانی ما در صفحات اجتماعی: @jaryan_tv1

۶:۰۲

بازارسال شده از جریان
thumbnail
ما ملی هستیم ناسیونالیسم نیستیم
undefined برش کوتاه از قسمت دویست و پانزدهundefinedمهمان:موسی نجفی، رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگیundefined
undefined میزبان برنامه: علیرضا زادبرundefined undefined برنامه تلویزیونی جریان؛ دوشنبه ۶ اسفندundefined ساعت ۲۰:۰۰ | شبکه یک سیما undefined undefined نشانی ما در صفحات اجتماعی: @jaryan_tv1

۱۱:۴۳

بازارسال شده از جریان
thumbnail
انقلاب اسلامی با توده مردم حرف می‌زند
undefined برش کوتاه از قسمت دویست و پانزدهundefinedمهمان:موسی نجفی، رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگیundefined
undefined میزبان برنامه: علیرضا زادبرundefined undefined برنامه تلویزیونی جریان؛ دوشنبه ۶ اسفندundefined ساعت ۲۰:۰۰ | شبکه یک سیما undefined undefined نشانی ما در صفحات اجتماعی: @jaryan_tv1

۶:۲۳

بازارسال شده از جریان
thumbnail
تمایز یک اسطوره با یک الگو
undefined برش کوتاه از قسمت دویست و پانزدهundefinedمهمان:موسی نجفی، رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگیundefined
undefined میزبان برنامه: علیرضا زادبرundefined undefined برنامه تلویزیونی جریان؛ دوشنبه ۶ اسفندundefined ساعت ۲۰:۰۰ | شبکه یک سیما undefined undefined نشانی ما در صفحات اجتماعی: @jaryan_tv1

۱۲:۵۰

thumbnail
undefined مشاهده کنید: بررسی اسطوره نصرالله و هندسه تمدن نوین
گفت‌وگوی کامل برنامه "جریان" شبکه یک صداوسیما با دکتر موسی نجفی
هم چنین رجوع شود به : برنامه 6 اسفند 1403 را در تلوبیون ببینیدhttp://www.telewebion.ir/episode/0x11a5ba84
http://mousanajafi.irhttps://eitaa.com/drmousanajafihttps://Sapp.ir/drmousanajafihttps://ble.ir/drmousanajafi.https://rubika.ir/drmousanajafi

۲:۴۱

6_144293311610534835.pdf

۱.۸۶ مگابایت

متن گفتگو با #استاد_موسی_نجفی
https://eitaa.com/Politicalhistory

۱۸:۳۰

undefinedپرسش یکی از مخاطبین کانال
undefinedسلام استاد من علوم سياسي ميخونم و خيلي دوست دارم يک سياستمدار موفق شوم به نظر شما چه سير مطالعاتي در پيش بگيرم و لطفا چند کتاب از خاطرات سياستمداران چه غربي و ايراني که مورد تاييد شما ميباشد معرفي فرماييدباتشکر از حسن همکاري شما
جواب : نجفیخدمت شما دانشجوی عزیز علوم سیاسی عرض کنم که ضمن احترام برای انگیزه و آرزوی خوبتان ، باید ابتدا به طور مزاح بگویم که سیاستمدار شدن در ایران عزیز ربطی به خواندن علم سیاست ندارد و تا آنجا که از ظواهر امر به دست می آید غیر از مقام معظم رهبری که به طور مدام و زیاد وقت خودشان را بر روی مطالعه کتب تاریخی و سیاسی و فکری می گذارند و گاهی هم نقدها و نظرات دقیقی پیرامون آنها ابراز میکنند، متاسفانه اغلب مسئولین در این زمینه و زمینه های مشابه دارای اطلاعات سطحی و شعاری هستند و حتی گاهی اظهار نظرهایشان در اینگونه مواقع غلط و غیر دقیق است ؛ شاید به همین دلیل باشد که اغلب آنها سیاستمدار هستند اما موفق نیستند!!اما امیدواریم با مطالبه امثال شما این نقیضه کم کم مرتفع شده و سیاست تجربی و عملی در ایران ما هم با نظر و علم و مبانی و اصول فکری پیوند بیشتری برقرار نماید ۰در مورد کتب خاطرات نویسی این چیزی که در ذهن و ایده آل شماست شاید کمتر وجود داشته باشد و این خود شما محقق عزیز هستید که میتوانید از این منابع خام، استفاده بهینه را ببرید۰ در این مورد دقت کنید که خاطره نویس در اکثر سطور کتاب خاطره نویسی در صدد توجیه رفتار خودش و همفکرانش می باشد ؛ ولی چاره ای نیست ذهن کنجکاو و نقاد میتواند از همین مقدار هم استفاده کرده و با مقایسه با آثار مشابه دیگر به قسمتی از واقعیات پی ببرد ۰ در مورد کتب خاطره نویسی دوره پهلوی هم دقت کنید که نویسنده جزء کدامیک از سران حکومت و باندهای قدرت ( مثلا جناح فرح یا هویدا یا اعلم و ۰۰۰) بوده و زاویه نگاهشان چیست؟ در این رابطه دو کتاب از این آثار (که ضعف های گفته شده را هم دارد) را معرفی می کنیم؛ کتاب هفت جلدی یاداشت های اعلم و ظهور و سقوط سلطنت پهلوی که خاطرات ارتشبد فردوست هست ، میتواند ورود شما به این میدان وسیع باشد ۰undefinedundefined
http://mousanajafi.irhttps://eitaa.com/drmousanajafihttps://Sapp.ir/drmousanajafihttps://ble.ir/drmousanajafi.https://rubika.ir/drmousanajafi

۸:۱۳

thumbnail
undefinedیادداشت‌های عَلَم کتابی است شامل یادداشت‌های اسدالله علم. این کتاب که تا کنون هفت جلد از آن به فارسی منتشر شده در دو جلد نیز به طور خلاصه به انگلیسی منتشر شده است. «یادداشت‌های علم» چاپ‌های متعددی در ایران بوسیله انتشارات ثالث، مازیار و کتاب سرا داشته است، ولی نسخه های انگلیسی چاپ ایران از کتاب تحریف شده است.
undefinedیادداشت‌های علمناشر: کتب سرامحل نشر: تهرانتاریخ نشر :۱۳۹۲undefinedیادداشت‌های علم اهمیت تاریخی دارد؛ چون علم تنها کسی در حکومت پهلوی بوده که یادداشت‌های خود را به یادگار نهاده است. همچنین وی اغلب اوقات خود را با شاه می‌گذراند؛ چه در سفرهای تفریحی چه سیاسی. نقش وی در تصمیم گیری‌های شاه از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار بود. چنان‌که خود او چندین بار نیز به این نکته در یادداشت‌های خود اشاره کرده است. یادداشت‌های او از روز 1اردیبهشت ماه ۱۳46 در دسترس است و آخرین شرفیابی او نیز در تاریخ ۲۸ تیر ۱۳۵۶ بود. وی سپس برای درمان رهسپار پاریس شد و شاه هویدا را به جانشینی او برگزید.
http://mousanajafi.irhttps://eitaa.com/drmousanajafihttps://Sapp.ir/drmousanajafihttps://ble.ir/drmousanajafi.https://rubika.ir/drmousanajafi

۸:۱۴

undefinedتحلیل تاریخی به مناسبت ۱۴ اسفند سالروز فوت دکتر مصدق
undefined پرسش هایی است که ذهن بسیاری از جوانان و نیروهای مومن به انقلاب و حتی بسیاری از مردم را درگیر کرده است و هنوز هم پرسش های داغ و مطرحی در مورد نوعی قضاوت تاریخی در مورد مرحوم دکتر محمد مصدق مطرح است ؛جواب و یا نزدیک شدن به جواب این پرسش ها کمی زحمت دارد و محتاج به دانستن مقدمات و شرایطی است ؛ به نظرم در این مورد سه سطح و زاویه بحث را می توان دنبال نمود : اول : جریان دکتر مصدق و یا دکتر شریعتی و یا مهندس بازرگان ، هر کدام در طیف و گروه فکری و یا سیاسی خاصی قرار می گیرند و در قبل از استقرار جمهوری اسلامی یعنی سال ۱۳۵۷ جایگاه و یا تاثیر خاص خودشان را داشته اند.دوم : بررسی شخصیت فردی و انسانی و روحیات جزئی هر یک از این افراد مهم است.سوم : جریانی سیاسی که امروز بعد از انقلاب اسلامی با تمسک به این افراد و یا قسمتی از افکار این اشخاص، دنبال مسیری موازی مسیر انقلاب اسلامی و یا تفسیر خاص از سیاست امروز در ایران بوده و هستند .به نظر من معدل گرفتن از این سه نوع نگاه میتواند قصاوت درست و معتدل و منصفانه ای نسبت به آنها ارائه نماید .undefinedاز نظر شخصی و شخصیتی هر یک از این اشخاص در دوره حیات خود موثر و جریان ساز بوده و توانسته اند نسبت به بخشی از جامعه دارای تاثیراتی باشند و علت نگاه مثبت همان بخش از جامعه هم توجه به همان ویژگی ها و نقاط برجسته شخصیتی آنان است ؛ اما در کنار این صفات مثبت ، وقتی این اشخاص بخواهند در سطح ملی و فراجناجی و در قالب رهبری حرکت های سیاسی و یا فرهنگی ظاهر شوند آن وقت است که نقاط ضعف شخصی و شخصیتی و فکریشان آرام آرام به منضه ظهور می رسد. شما به این موارد می توانید جریانات سیاسی و حزبی و فکری امروزی را هم اضافه کنید که با بزرگنمایی و پنهان شدن پشت سر نام و شخصیت این افراد دنبال مقاصد دیگری بوده و هستند؛ با این وصف دکتر مصدق به عنوان یک شخصیت و شخص فردی در برهه ای از تاریخ یک جایگاهی دارد و به عنوان جریان ملی گرایی و جبهه ملی در زمانه خودش و بعد از آن جایگاه دیگری خواهد داشت و امروز هم به عنوان نوعی "ناسیونالیسم ایرانی" در موقعیت دیگری قرار می گیرد.در مورد دکتر شریعتی و جریان "روشنفکر دینی" و همچنین مهندس بازرگان به عنوان نهضت آزادی هم مسئله از جهاتی مثل صورت مسئله دکتر مصدق است .undefinedو اما نکته بسیار مهمی که به نظرم به عنوان "شاخص و تراز" می تواند مطرح باشد و البته به شخصیت این افراد کمتر مرتبط و به جریان سیاسی پشت سر اینان بیشتر مرتبط می باشد این است که اگر انقلاب اسلامی را سطح عمیق تر و پیشرفته و متعالی جریان "هویتی بیداری اسلامی" بدانیم ، این افراد بخصوص،دکتر مصدق شخصیت ملی و حتی ضد استعماری مثبتی در حد خودش داشته است ( توجه داشته باشید از زمانی سخن میگوییم که مبارزات در قالب فضای عصر مشروطیت و نوع نگاه خاص نسبت به غرب استعمارگر به جلو می رود و استعمار سیاسی جلوه بیشتری از استعمار فرهنگی و یا غرب تمدنی داشته است ) ولی در شاخص و جریان عظیم بیداری اسلامی و هویتی شیعی قرار نمی گیرد . به خلاف دکتر شریعتی که در راستای بیداری اسلامی دیده می شود ، ولی در لایه های اولیه و سطحی آن قرار گرفته و با عمق یافتن جریان بیداری اسلامی در جمهوری اسلامی و بخصوص در دوره تمدن اسلامی ، کمتر می توان جایگاه طراز اولی برایش تصور نمود .undefinedبه نظر من به خلاف تصور برخی اشخاص ، اتاق فکر و اراده خاصی در جمهوری اسلامی به دنبال حذف نام این اشخاص نبوده و نیست ( به غیر از موارد جزئی و موردی و مقطعی ) ولی علت کم رنگ شدن نام و یاد و افکار آنان نسبت به گذشته این است که این افراد را نمی توان به مدت طولانی "فرا زمانی" نگریست۰ با شروع مبارزات و افکار امام خمینی علیه استعمار دکتر مصدق کم رنگ شده و با عمق یافتن ابعاد نظام جمهوری اسلامی و با طرح افکار اسلام شناسانی مثل استاد مطهری، امثال دکتر شریعتی به طور طبیعی کمتر مطرح شدند و بخصوص با ورود به دهه چهارم و پنجم انقلاب اسلامی و نگاه جامعه در سطح و زمینه تمدن اسلامی نه فقط این افراد بلکه بسیاری دیگر از اشخاص حتی تراز بیداری اسلامی سه دهه اول انقلاب نیز کم تاثیر شده و حرف نو آورانه و مهمی برای امروز نداشته و ندارند.در خاتمه انصاف در تحلیل و همه جانبه نگری و جدا کردن مطالب از یکدیگر را به همه دوستان توصیه می کنم .
http://mousanajafi.irhttps://eitaa.com/drmousanajafihttps://Sapp.ir/drmousanajafihttps://ble.ir/drmousanajafi.https://rubika.ir/drmousanajafi

۱۷:۳۵

thumbnail
آشتی هویت ایرانی بر اساس انقلاب اسلامی ایران
undefinedدکتر نجفی: عناصر هویت ملی باید با یکدیگر هم‌‍افزایی داشته باشند
undefined دکتر موسی نجفی، رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در پنجاه و هفتمین جلسه شورای پژوهشی این پژوهشگاه که بیستم اسفندماه ۱۴۰۳ برگزار شد، اظهار داشت: تشیع در حوزه تمدنی ایران نضج پیدا کرده و ایران پس از اسلام نیز در حوزه تمدنی تشیع رشد کرده است.
undefinedدکتر نجفی با اشاره به مؤلفه‌های هویت و تمدن ایرانی گفت: هویت ملی و دینی ایرانیان با هم در تضاد نیستند و باید از در آشتی به آنها نگاه کنیم. وی افزود: عناصر ملی باید با یکدیگر هم‌افزایی و نه واگرایی داشته باشند.
undefined مشروح در:https://www.ihcs.ac.ir/fa/news/26387undefinedundefined@ihcssir
http://mousanajafi.irhttps://eitaa.com/drmousanajafihttps://Sapp.ir/drmousanajafihttps://ble.ir/drmousanajafi.https://rubika.ir/drmousanajafi

۱۸:۱۸

undefinedپرسش یکی از مخاطبین محترم
undefinedسلام علیکم سلامت باشید ، اخیرا موضوع روابط ایران و روسیه بسیار مورد توجه قرار گرفته است ، بطوری که جریان اپوزیسیون و جریانات غربگرای داخلی برای بی اعتبار کردن سیاست استکبار ستیزی و نه شرقی و نه غربی و آمریکاستیزی جمهوری اسلامی تمرکز بسیاری برای ایجاد آلترناتیو و نقض آن کرده اند که در روس ستیزی در درجه اول و چین ستیزی در درجه دوم جلوگر شده است .البته روسیه ستیزی باتوجه به سابقه تاریخی که دارد و روابط گسترده نظامی ایران با روسیه در سوریه بیشتر موفقیت داشته است ، که البته اصلا شاهد انگلیس ستیزی و یا عثمانی ستیزی نیستیم در این بین که می تواند که زمینه فکری که پهلوی با توجه به دشمنی با اتحاد جمهاهیر شوروی و حکومت قاجار تحت الحمایه روسیه تزاری داشته بر می گردد .حال که جمهوری اسلامی ایران در پی اتحاد و روتبط استراتژیک با روسیه هست ، سوالی که پیش می آید با توجه به سابقه تاریخی روسیه چگونه این اتحاد باید برای مردم قابل قبول جلوه کند ؟و یا در تهاجم اخیر روسیه به اوکراین با توجه به تاریخ و تمدن ایران و الگوی اسلام انقلاب ایران و سیاست استکبار ستیزی چگونه باید با این تهجام برخورد کرد ؟ و بطور کلی اقدام به قیاس سیاست های جبهه مقاومت اسلامی در برابر جبهه دشمنان مقاومت اسلامی می کنند و سعی در توجیهه آن با گزاره های اخلاقی "مانند آنچه برای خود می پسندی برای دیگری بپسند" دارند، سوال مهم رابطه امنیت ملی و منافع ملی و آرمانهای انقلاب اسلامی و اخلاق اسلامی و انسانی با هم دیگر هست، که شاهد هستیم با آرمانهای انقلابی و اخلاقی منافع و امنیت ملی را نفی می کنند و بلعکس با منافع و امنیت ملی آرمانهای انقلابی و اخلاقی را !یک سوال مهم هم براساس تاریخ و آرمانهای انقلاب اتحاد ایران با تمدن ایرانی اسلامی با روسیه بعنوان دشمنی سابق با تمدن اسلاو_ارتدوکس رومی آیا اتحادی آینده دار هست ؟ عده ای سعی در خطرناک جلوه دادن روسیه برای ایران دارند .و رابطه اتحاد ایران براساس الگوی انقلاب اسلامی با کشورهای دیگر و اقدامات آنها مانند تهاجمی که اعتقاد دارند برای دفاع از امنیت ملیشان هست چگونه باشد ؟و در سیاست های امنیتی ایران اقدام دفاع پیش دستانه بر اساس الگوی آرمانهای انقلابی و تاریخی اسلامی و ایرانی و اخلاقی چه جایگاهی باید داشته باشد ؟خیلی ممنون در پناه خدا باشید
undefinedجواب undefinedنجفی:با تشکر از پرسش خوب شما که البته امروز در سطح وسیعی از جامعه مطرح است ۰ البته مقداری از این پرسش طبیعی و واقعا برای توده های مردم جای سوال دارد و مقداری قابل توجهی از آن توسط شبکه های مجازی به افکار عمومی تزریق گردیده است ۰ برای بخش های مختلف پرسش،شما چند زاویه نگرش و مطلب به نظرم مفید می آید : undefinedاول : تفکیک راهبرد عالی یا همان "استراتژی" از "تاکتیک" ؛ در اغلب صفحات رسانه ای در مورد موضع گیری ایران برای حمله روسیه به اوکراین ، مسئله تاکتیک را در سطح یک استراتژی دراز مدتی که سیاست نه شرقی و نه غربی کشور را زیر سوال می برد توسعه داده اند ؛ در حالی که اتخاذ یک سیاست در یک مقطع خاص در راستای منافع ملی به معنای تکرار جبری آن سیاست در ازمنه و یا شرایط دیگر نیست ۰ undefinedدوم : شباهت روسیه فعلی به روسیه تزاری ، همانقدر مضحک است که کسی بخواهد ایران بعد از انقلاب اسلامی را به ایران شاهنشاهی شبیه جلوه دهد ! و یا عراق فعلی را با تجاوز صدام شبیه سازی نماید ۰ undefinedسوم : هر چند حافظه تاریخی داشتن کار بسیار درستی است ، ولی احساسی برخورد کردن و یا تطبیق های ناروا با این حافظه تاریخی ، خودش مسئله مراجعه تخصصی و کارشناسی به تاریخ و سیاست و نظریه پردازی را ضروری می نماید ۰undefinedچهارم : اگر حمله روسها به تبریز در روز عاشورا و یا تجاوز آنها در ایران قجری منجر به گلستان و ترکمانچای بتواند مبنای رفتار و نفرت امروز ما از این کشور باشد ، پس به مردم هند بابت کشتار چند ده هزاری نفری سپاه نادرشاه در دهلی و همچنین جنایات وحشتناک لشکر آقا محمد خان قاجار در حمله به تفلیس و هتک حرمت زنان و پسران انجا چه جوابی می توان داد ؟! این اعمال هر چند در حافظه تاریخی این دو ملت علیه ایران تاریخی هست ولی مبنای رفتار عقلایی آنان در تامین منافع ملی شان برای امروز نسبت به ایران سیاسی نیست ۰در حقیقت همیشه ایران تاریخی منطبق بر ایران سیاسی نیست ۰البته روسیه فعلی هر چند با روس تزاری و روس کمونیستی یکی نیست ولی باید مواظب بود این تحلیل ما را به این طرف بام پرتاب نکند چرا که تاریخ قرون اخیر به ما می گوید به هیچ اجنبی نباید صد در صد اعتماد و تکیه نمود؛ لذا احتیاط شرط عقل است ۰
http://mousanajafi.irhttps://eitaa.com/drmousanajafihttps://Sapp.ir/drmousanajafihttps://ble.ir/drmousanajafi.https://rubika.ir/drmousanajafi

۷:۴۳

thumbnail
undefined۲۳ اسفند سالروز رحلت آیت الله کاشانی است ۰ ایشان و پدر بزرگوارشان در ایران و عراق در زمره علمای برجسته جریان بیداری اسلامی شیعی قرار دارند و برای همین زاویه دید است که نگاه ایشان به نهضت ملی شدن نفت در تداوم نهضت مشروطیت نوعی قرائت دینی از تحولات سیاسی است و قدر مسلم با خط نفوذ استعمار در این دو نهضت در تقابل آشکار است .undefinedدر مورد آیت الله کاشانی یک مسئله ای که وجود دارد این است که یک حزب سیاسی به نام حزب زحمتکشان ایران به نام ارادت به ایشان فعالیت سیاسی می نمود و خود این مسئله باعث گردید تا مخالفین ، فرصت جوسازی و شبهه افکنی علیه نامبرده را دو چندان نمایند ؛ لذا سمپاشی تاریخی درباره آن مرحوم با امثال شهید مدرس و یا شهید شیخ فضل الله نوری در مواردی متمایز است ۰ از این منظر مرحوم امام خمینی هم به سیاسی شدن نهضت نفت هشدار داده و می گویند :undefinedجنبه‌های سیاسی جنبش قوی بود. به وی (آیت الله کاشانی) نوشتم و هم گفتم، که باید جنبه‌های دینی را توجه کنید. نتوانستند و یا نخواستند. ایشان به جای تقویت جنبه‌های دینی و به جای آنکه جهات دینی را به جهات سیاسی غلبه بدهند، خودشان سیاسی شدند؛ رئیس مجلس شدند، که اشتباه بود. من گفتم که باید برای دین کار کنند نه آنکه سیاسی بشوند.undefined اینکه یک حزب و یا گروه سیاسی با نام یک مجتهد و فقیه شاخص حرکت کند میتواند نوعی جریان شناسی تاریخی برای امروز ما باشد.http://mousanajafi.irhttps://eitaa.com/drmousanajafihttps://Sapp.ir/drmousanajafihttps://ble.ir/drmousanajafi.https://rubika.ir/drmousanajafi

۱۶:۱۰

thumbnail
undefinedدکتر نجفی : تفاوت هویت بخشی نهضتها با هویت بخشی در نظام سیاسی undefinedتفاوت ساختارشکنان داخلی با ساختار شکنی نظام بین الملل در انقلاب اسلامی
http://mousanajafi.irhttps://eitaa.com/drmousanajafihttps://Sapp.ir/drmousanajafihttps://ble.ir/drmousanajafi.https://rubika.ir/drmousanajafi

۱۳:۲۸

undefinedآغازی دوباره ( سخنی با مخاطبین و دوستان عزیز)
undefinedضمن عرض تبریک بهار قرآن و بهار طبیعت و نوروز و آغاز سال جدید با ذکر چند نکته امسال را پایان و سال نو را شروع می کنیم : undefinedاول- از اینکه در این یکسال با ما همراه بودید صمیمانه تشکر می کنم و باز از اینکه با صبر و حوصله و تامل به مطالب این کانال توجه نمودید از شما قدردانی می نمایم ۰undefinedدوم : همانطور که از محتوای این کانال معلوم است مطالب ارائه شده ، بیشتر تخصصی بوده ولی تا حد ممکن سعی گردیده تا مطالب قابل استفاده برای عموم بوده و البته این کار هم با نوعی فرهنگ سازی همراه باشد ۰undefinedسوم : با توجه به اینکه تقریبا در بیشتر روزهای هفته یک مطلب یا پست در کانال گذاشته می شد لذا به طور طبیعی در مواردی ، نکات ادبی و علائم ویرایشی دقیقا رعایت نمی گردید ؛ این نکته هم قابل ذکر است که پاره ای اوقات پرسش دوستان نیز خالی از اغلاط نبود۰ البته سعی ما در این مواقع بر این بود که سوالات را بدون تغییر و حتی با نحوه بیان خود پرسشگر انعکاس داده و کمترین دخالتی در متن پرسش روا نداریم ( به غیر از موارد ویژه) ۰undefinedچهارم : این کانال به اصطلاح بین رشته ای بوده و به طور عمده در زمینه چهار حوزه فکری مطلب ارائه می نمود :تاریخ سیاسی - اندیشه اجتماعی و سیاسی - تمدن شناسی - انقلاب اسلامی البته در مورد ورود به مسائل سیاسی روز نیز بیشتر این محورها رعایت می گردید؛ دوستان و مخاطبین کانال هم بیشتر در این حوزه ها به پرسش و اظهار نظر می پرداختند ۰ از ذکر مطالب متفرقه غیر مرتبط تا حد امکان خوداری می شد ۰ علت اصلی پاسخ ندادن به برخی پرسش ها در مطلب مذکور نهفته است۰undefinedپنجم : این کانال بیشتر به دنبال انگیزه تفکر و طرح عمیق تر مباحث بوده و مخاطبین نیز غالبا با این موضوع و روش ارتباط درست و صحیح برقرار نموده اند ولی متاسفانه طی یکسال اخیر گاهی پرسش هایی مطرح می شد که بیشتر متوقع بودند ، به جای ایشان بنده فکر نمایم و یا کتاب چند صد صفحه ای نخوانده آن مخاطب عزیز را خلاصه شده و فهرست وار برایشان تشریح نمایم؛ لذا موارد مذکور معمولا بدون پاسخ مانده و انعکاس نمی یافت ( مگر در موارد خاص) مخاطبین عزیز این بی اعتنایی را هم بر بنده حقیر ببخشایند۰undefinedششم : گاهی پرسش دوستان عزیز معطوف به اظهار نظر صریح و شفاف در مورد برخی مسائل سیاسی روز می شد و زاویه نگرش و درخواست پاسخ هم نه با اصول فکری و محورهای گفته شده علمی، بلکه به صورت موضع گیری و حتی جناح بندیهای رایج تقاضا می گردید ، در این موارد اصرار بر ادامه اصول گفته شده قبلی داشته و تا جایی که مقدور بود از وزانت فکری و نگاه تحقیقی در موضوعات صیانت می گردید۰undefinedهفتم : ارائه مطالب این کانال به صورت ترکیبی ارائه شده ، یعنی به مناسبت و یا اقتضای هر مطلبی به قالبی خاص توجه می شد ، در این زمینه سعی بر این بود تا از قوالب مختلف ( نوشته ، صوت ، تصویر ، فیلم ، عکس نوشته) با نوعی تنوع مطلب تهیه شود، البته ارائه مطلب در برخی از این صور و اشکال، تخصصی تر بوده ولی سعی می شد به مرور زمان اشکالات قبلی تا حد مقدور مرتفع و شکل ارائه پخته تر گردد ۰ انشاالله در سال جدید نیز سعی می شود از نظم و ترکیب و شیوه های جذاب تر و مناسبی تر استفاده شود ۰ در این زمینه نقد و پیشنهاد و راهنمایی تک تک اعضاء را در نوع ارائه بهتر مطالب صمیمانه خواستارم ۰undefined هشتم :با توجه به ایام تعطیلات نوروزی و سایر اقتضائات این روزها ،مناسب تر دیده شد که تا آخر تعطیلات یعنی اواسط فروردین مطلب جدیدی در کانال نگذاشته و انشاالله بعد از آن اگر توفیق باشد بعد از تعطیلات دوباره در خدمت دوستان خواهم بود ۰undefinedنهم : از اعضای محترم و همراهان تقاضامندم چنانچه نکته و یا رهنمودی برای پر بارتر شدن هر چه بیشتر کانال دارند ، لطفا دریغ ننموده و بخصوص در این ایام پیشنهادات خود را نوشته و ارسال نمایند۰undefinedدهم : در خاتمه به اعضای کانال توصیه می کنم ( بخصوص کسانی که طی ماههای اخیر به جمع ما پیوستند) در این مدت تعطیلی، اگر فرصت دارند، مطالب کانال را یکبار دیگر با تانی و تفکر بیشتر مرور نمایند ؛ چرا که برخی مطالب در صورتی که به طور کلی و جامع و با هم نگریسته شوند ، بهتر و عمیق تر و با معنای جدیدتر به نظر می آیند و البته این مطالعه و رجوع ثانویه بعد از آن نگاه کلی ، به تک تک موضوعات و موارد جزئی تر، عمق و محتوای بیشتری می دهد ۰
undefinedبه امید دیدار و توفیق گفتگوی مجددundefinedدر پناه حق ، موفق باشید۰
http://mousanajafi.irhttps://eitaa.com/drmousanajafihttps://Sapp.ir/drmousanajafihttps://ble.ir/drmousanajafi.https://rubika.ir/drmousanajafi

۱۰:۴۶