عکس پروفایل اعتصاما

اعتصام

۱۷۲عضو
thumnail
لزوم پرچمداری شیعه در فتح قدس
undefined حاج قاسم سلیمانی:«امکان ندارد قدس آزاد بشود، جز با پرچمداری شیعه.»
undefinedبه چه علت ای سردار دل ها؟مقدمه ۱. امروز جبهه ی جنگ فلسطین، تبدیل شده است به جبهه ی نبرد جهانی انسانیت و شیطانیت.مقدمه ۲. کسی که پرچمدار و جلودار این فتح در این جبهه باشد، قهرمان انسانیت در دنیاست.نتیجه: جلودار و علمدار فتح فلسطین شیعه باید باشد تا مسیر برای ظهور باز شود.لذا: فلسطین کلید رمزآلود فرج و امامت جهانی شیعه است.
@abde_abegh

۲۰:۵۳

thumnail
undefined عمارهای هم محله ی غزه
آقا دلش به عمارهایش گرم است.عمارهای هم محله ی غزه ای که فریاد میزنند، همچنان محکم تر از گذشته زنده اند.عمارهایی که رسا میگویند. روشن میگویند. با صدای بلند میگویند. بدون لکنت و لرزش میگویند. بی تکلف و پیچیدگی میگویند. آنچه که لازم است و وظیفه است میگویند. علیه دشمن میگویند. برای خدا میگویند. حکمت آمیز میگویند. به آنچه که می گویند عمل میکنند.اصلا چون عمل به گفته هایشان میکنند، میتوانند اینطور بگویند. چون با جگر سوخته و دغدغه و درد درونی و باطنی میگویند میتوانند اینطور بگویند.و هرکس اینطور بگوید، کلامش اثرگذار میشود. جریان ساز میشود. روشنگر میشود. هستی بخش میشود. انقلاب آفرین میشود. شیطان شکن میشود.حمد و سپاس خدایی راست که این کمترین را در میان چنین عمارهایی قرار داده تا چراغ راهم باشند و به برکت آنها به من هم رحم کند انشاءالله.خداوندا مرا نیز سرباز جهاد تبیین ات قرار بده. از همان ها که آقا بعد از رفتنشان دلتنگشان میشود. از همان عمارها، مرتضی ها، مصطفی ها، آرمان ها و ... .┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄کلیپ بیانات برادر غفاریان را در هم محله ی غزه ی عبدل آباد از دست ندهید.

۱۸:۰۲

نقد رویکرد ابن خلدون درباره قیام امام حسین ع بر مبنای علم اجتماعی.pdf

۷۶.۱۸ کیلوبایت

ابن خلدون، تاریخ نگار اشعری مسلک سنی، در علم العمران، پایه و رکن تغییر اجتماعی را عصبیت قرار میدهد. فلذا قیام امام حسین (علیه السلام) را از ابتدا قیامی عقیم میداند چون از این رکن برخوردار نیست.
در پاسخ به نظرگاه ابن خلدون درباره ی نهضت حسینی (علیه السلام) بایستی ذکر شود که...
@abde_abegh

۸:۲۹

undefined روحانيت بايد تحصيل را به صورت بزرگترين جهاد تلقى كند. جهاد با اسلحه بسى آسانتر از جهاد به وسيله فكر است، زيرا در جهاد مسلحانه، اگر فاقد سلاح باشيم، مى توانيم با پرداخت مبالغى و يا عقد يك قرارداد سياسى يا نظامى به تهيه آن بپردازيم اما سلاحى كه در جهاد فكرى استفاده مى شود در هيچ جاى دنيا به صورت ساخته شده و آماده يافت نمى شود بلكه بايد آن را با بكارگيرى مغزها فراهم كرد.تبليغات دشمنان بر عليه اسلام هر روز فزونى مى يابد و از سوى مكتبهاى گوناگون، در تمام زواياى دنيا، ظهور پيدا مى كند. در اين ميان، روحانيت بايد دشمن و كثرت مكاتب باطل را جدّى گرفته ضرورتها را دريابد و با استمداد خالصانه از خداوند متعال و توسل به اولياى بزرگوارش و با همّتى بس بلند به تحصيل بپردازد.
مباحثی در باب حوزه، آیت الله مصباح، ص ۱۲@ee_tesam

۱۹:۰۶

undefined عدم افتراق میان قرآن و امام که در حدیث ثقلین امده: «فانهما لن یفترقا حتی یردا علیّ الحوض» به نحو تکوینی است نه تحصیلی. یعنی این دو از یکدیگر اصلا قابل جدا شدن نیستند. نه اینکه قابل جدا شدن و دو چیز مجزا هستند و در ضمیمه ی هم باید قرار بگیرند.
undefined قرآن همان نسخه ی کتابی امام است. همانطور که امام نسخه ناطق کتاب است. اگر میخواهیم در محضر امام برویم، در غیبت قرآن برایمان قرار داده شده. مراجعه به قرآن مراجعه ی به امام است. وقتی در محضر قرآن نشسته ایم باید آداب نشستن در محضر امام را رعایت کنیم و اینطور تداعی کنیم که در پیشگاه امامیم.
undefined «اعتصموا بحبل الله» در ادامه ی سوره تفکیک میشود به دو نسخه ی «حبل من الله» و «حبل من الناس» که اولی قرآن و دومی امام است. امام و قرآن دو وجه از حبل الله واحد هستند.
undefined در سوره ی یس دارد که «کل شیء احصیناه فی امام مبین» و در سوره ی انعام دارد که: «لا رطب و لا یابس الا فی کتاب مبین». امام و کتاب هردو یک وصف جامع حقایق بودن دارند.
چکیده ی نکات اصلی جلسه ی معرفة المهدی استاد قاسمیان، ۶ دی@ee_tesam

۱۸:۳۶

thumnail
قرآن، ندای مادرانه ی خداوندی ست.

۱۸:۵۶

بازارسال شده از صبار شکور
thumnail

۱۴:۵۴

thumnail
صدای مریم
خردسالان ما عقل محض اند و روشنگران دهر.فهمیده شدن از دیرباز سیره ی ماست و این خط ادامه دارد.آری... معرکه ی جهاد تبیین خردسال و پیر، مرد و زن، زنده و شهید نمی شناسد.
ما از گهواره به خونتان تشنه ایم. ما از گهواره مشق مبارزه کرده ایم.پس ما را در گهواره ها بکشید. که شهادت پایان نیست، آغاز است.ویلتان باد یزیدیان زمان که گور خود را کندید.طوری خوارتان می کنیم که گردنکشان تاریخ آنگونه خوار نشده اند.زمان کودک کشی و بی هواکشی گذشته است.فرعون ها و شمرها نفس های اخرشان را میکشند.#یامنصور_أمِت
صوت قرائت وصیتنامه ی حاج قاسم توسط مریم سطلانی نژاد، شهید خردسال انفجار کرمان۱۶ دی ۱۴۰۲

۶:۲۹

thumnail
اتکاء به وسیله، مهمترین مانع انتقام سخت
خود ابومهدی یا ناو ابومهدی؟خود حاج قاسم یا موشک حاج قاسم؟الحمدلله توان نظامی و ابزاری ما به حدی رسیده است که میتوانیم پیشرفته ترین ابزارهای نظامی را به دست خودمان بسازیم و از آنها استفاده کنیم.اما فراموش نباید بکنیم که: «مکتب ما مکتب #معنا و #روح است نه مکتب #ابزار و #جسم» اگر ابزارگرایی به جای معناگرایی برای ما پیش بیاید، فاتحه ی مان خوانده است.مگر ما دفاع مقدس را با قدرت معنویت و صددرصد بدون ابزار، پیروزمندانه پشت سر نگذاشتیم؟«جنگ ما جنگ عقیده بود و معنویت.» نه جنگ ابزار و ماده.«خط مقدم جبهه های ما محراب عبادت بود» و شد که توانستیم پنجه پر پنجه ی جهان بیندازیم و ثابت کنیم، خدا قوی تر از همه چیز است.در دفاع مقدس شهید دادیم اما ابدا شهید زیاد ندادیم. مقایسه کنید تعداد کشته های جنگ جهانی دوم را با تعداد شهدای ما.خداست که معین میکند چه کسی شهید شود و چه کسی نشود.ابزارها جلوگیری از تلفات دهی نمیکنند.فریاد حاج احمد متوسلیان را بشنویم که میگوید: «دیگه بسسه متکی به وسیله بودن»نشود که احساس نیاز مان به ابزار در پسا دفاع مقدس بیشتر از احساس نیاز به معنویت دفاع مقدسی باشد.ابزارهای امروزمان را اگر قوی تر از خدای دفاع مقدس بدانیم، بدجوری چوب خواهیم خورد.ناو ابومهدی را بسازیم و به آن افتخار کنیم ولی «باور کنیم که خدای ابومهدی و روح ابومهدی قوی تر از ناو ابومهدی است.»موشک حاج قاسم را بسازیم و به ان افتخار کنیم اما فراموش نکنیم خدای حاج قاسم و روح حاج قاسم قوی تر از موشک حاج قاسم است. یقین بدانیم اگر متکی به وسیله و ابزار باشیم، گره کارزار تعیین کننده ی فلسطین، باز نمیشود.
به مناسبت رونمایی از ناو شهید ابومهدی المهندس توسط نیروی دریایی سپاه۱۶ دی ۱۴۰۲

۷:۰۲

thumnail
حاج احمد متوسلیان: دیگه بسسه متکی به وسیله بودن.اگر شما متکی به وسیله هستید، پس بدونید برادرا...

۷:۰۴

undefined ذبح مقاومت به نام دیپلماسی آیا اسرائیل بدون ورود مستقیم نظامی ایران و صرفا با دیپلماسی قابل محو شدن است؟
undefinedدیده میشود که عده ای در تحلیل مبارزه ی سرنوشت ساز و تاریخی منطقه، با ورود مستقیم ج.ا به عرصه ی مقاومت سرسختانه ی نظامی، ابراز مخالفت میکنند.
undefinedبا این توجیه که این هدف و تله ی اسراییل برای ماست. او میخواهد با کسترده کردن عرصه ی درگیری شرکای نگران و مرددش را راضی به حمایت کرده و سپس فشار افکار عمومی جهانی را تبدیل به حمایت کند.
undefinedدر نتیجه باید تلاش های مستقیم ایران معطوف به حیطه ی دیپلماسی نرم باشد و حیطه ی سخت نظامی بصورت غیرمستقیم پیگیری شود.
اما این استدلال صحیح نیست و سوال ما از دوستان این است که:
undefined مگر مبارزه ی نظامی حاد میان ایران و اسرائیل در منطقه، چیز جدیدی است؟ مگر نه اینکه مدت هاست جهان شاهد ضربات متعدد نظامی دو طرف بر یکدیگر است و موضع خود را در این تقابل مشخص کرده است؟
undefined منتظر چه اتفاقی هستید تا غرب حمایتش را از ایشان بردارد؟ چه جنایات و مصائبی بالاتر از آنچه هم اکنون در غزه در حال رخ دادن است؟ مگر با عقب کشیدن از عملیات نظامی، امکان زدودن این حمایت های بی حد و حصر از سمت غرب وجود دارد؟ اگر امکانش بود، اکنون که اسراییل خبیث، چنین وضع اسفناکی دارد، اتفاق می افتاد.
undefined مگر حمایت های غربی ها جلوگیری کننده از افول رژیم بوده است که حال بخواهیم از افزایش آن جلوگیری کنیم؟ از ابتدا غرب تمام قد پای رژیم ایستاده بوده و همزمان هم رژیم در سراشیبی سقوط بوده است.
undefined در محاسبات باید هوشمندانه و مدبرانه عمل کرد و واقعیت ها را در نظر گرفت. بله، پراکنده کردن عقبه ی حامی یک واقعیت استراتژیک است؛ اما این واقعیت را هم باید دید که خداوند پشتیبان ملتی است که به وظیفه و تکلیفش در قبال او عمل میکنند. قدرت و حمایت الهی فراتر از هرگونه حمایتی است که هو علی کل شیء قدیر. پس باید دغدغه ی انجام تکلیف داشته باشیم و چه تکلیفی اساسی تر از جلوگیری سریع و قاطع از کودک کشی و قتل عام کودک و زن بی پناه.
undefined تکلیف محو اسرائیل است و چه بخواهیم چه نخواهیم روزی با آن روبرو خواهیم شد. یقین باید دانست که در موعد محو این غده ی سرطانی دست های حامی پلیدی به حمایت از ان بر میخیزند. چه بخواهیم چه نخواهیم. نکند که عقبه ی ذهنی چنین تحلیل هایی شک و تردید در وعده ها و سنن الهی باشد که خودش را در قالب چنین محاسباتی کشانده است...
undefined و اینها همه دلایلی است برای این فریادهای سید مقاومت مبنی براینکه: «راه حل در این جنگ، مقاومت است نه دیپلماسی».
إِنَّ اللَّهَ يُدَافِعُ عَنِ الَّذِينَ آمَنُوا إِنَّ اللَّهَ لَا يُحِبُّ كُلَّ خَوَّانٍ كَفُورٍ. أُذِنَ لِلَّذِينَ يُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَإِنَّ اللَّهَ عَلَىٰ نَصْرِهِمْ لَقَدِيرٌ. الَّذِينَ أُخْرِجُوا مِن دِيَارِهِم بِغَيْرِ حَقٍّ إِلَّا أَن يَقُولُوا رَبُّنَا اللَّهُ وَلَوْلَا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُم بِبَعْضٍ لَّهُدِّمَتْ صَوَامِعُ وَبِيَعٌ وَصَلَوَاتٌ وَمَسَاجِدُ يُذْكَرُ فِيهَا اسْمُ اللَّهِ كَثِيرًا وَلَيَنصُرَنَّ اللَّهُ مَن يَنصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِيٌّ عَزِيزٌ (حج، ۳۸ تا ۴۰)
undefined محمدجواد جان نثاریhttps://ble.ir/ee_tesam

۱۰:۳۷

بعضی از اهل مناسک و عبادت نیز بسیار به مردم تکبر کنند و آنها را حقیر شمارند و تحقیر کنند سایر مردم را، حتی علما را اهل نجات ندانند، هر وقت از علم سخنی پیش آید، گویند علم بی عمل چه فایده دارد؟ عمده عمل است، و به عملی که خود اشتغال دارند خیلی اهمیت می دهند. و به همه طبقات از روی کبر و عجب نظر کنند، با اینکه اگر اهل عبادت حقیقی و اخلاص باشد باید عملش او را اصلاح کند. نماز از منکر و فحشا نهی می نماید و معراج مؤمن است، این پنجاه سال نماز خوان و مواظب اعمال واجبه و مستحبه، به رذیله کبر، که الحاد است، و عجب، که از فحشاء و منکر بزرگتر است، متصف شده و به شیطان و خلق او نزدیک گردیده! نمازی که از فحشا نهی نکند و نگاهدار قلب نباشد، بلکه به واسطه کثرت آن قلب ضایع گردد، نماز نیست. نمازی که وقتی خیلی مواظبت کردی از او، تو را به شیطان و خاصه او، که کبر است، نزدیک کند نماز نیست، نه آنکه نماز این اقتضا را دارد.
امام خمینی رحمه الله، #شرح_چهل_حدیث ، حدیث چهارم (کبر)، صفحه 83@ee_tesam

۰:۱۵

آنجا روم آنجا روم بالا بدم بالا رومبازم رهان بازم رهان کاینجا به زنهار آمدم
من مرغ لاهوتی بدم دیدی که ناسوتی شدمدامش ندیدم ناگهان در وی گرفتار آمدم
من نور پاکم ای پسر نه مشت خاکم مختصرآخر صدف من نیستم من در شهوار آمدم
ما را به چشم سر مبین ما را به چشم سر ببینآنجا بیا ما را ببین کاینجا سبکبار آمدم#شعر #مولوی @ee_tesam

۳:۴۰

#بسم_اللهفرار از جنگ، ویژگی منافقین در قرآنundefined محمدجواد جان نثاری
undefined شرایط جهان و منطقه به گونه ای است که به نظر می رسد ما در معرض امتحان های سخت و یک جنگ فراگیر و شدید هستیم. حضرت رسول اکرم می فرمایند: «هنگامى كه فتنه ها چون پاره هاى شب تار بر شما مشتبه شود، به قرآن روى بياوريد». حال به سراغ قرآن برویم؛ قرآن به ما میگوید که با پدیده ی جنگ و قتال چگونه باید مواجه بشویم؟
undefined خداوند در سوره ی احزاب، از یک آزمایش بزرگ و #زلزله ی شدید برای ایمان های قلبی مومنان خبر داده است. «هُنالِكَ ابْتُلِيَ الْمُؤْمِنُونَ وَ زُلْزِلُوا زِلْزالاً شَديداً» که همان جنگ احزاب و محاصره ی کامل مدینه توسط قبائل کفار است. در پس این زلزله شکاف و دو قطبی جدیدی میان امت بوجود آمد؛ بطوری که مؤمن و منافق از هم غربال شدند.
undefined دسته ای که #مریض_قلبی بودند و در قلبشان ایمان حقیقی و خالص وجود نداشت، #نفاق و دورویی شان سر باز کرد. ندا سر دادند که وعده ی پیروزی و نصرت خداوند و فرستاده اش چیزی جز دروغ و فریب نیست؛ شکست را برای خود قطعی دیدند. «إِذْ يَقُولُ الْمُنافِقُونَ وَ الَّذينَ في‏ قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ ما وَعَدَنَا اللَّهُ وَ رَسُولُهُ إِلاَّ غُرُوراً» خلأهای مادی، فنی و تکنولوژیک را به دروغ بهانه کردند تا از معرکه ی جهاد فرار کنند و خود را به خیال خامشان نجات دهند. «يَقُولُونَ إِنَّ بُيُوتَنا عَوْرَةٌ وَ ما هِيَ بِعَوْرَةٍ إِنْ يُريدُونَ إِلاَّ فِرارا»
undefined در صورتی که در عهد با خدا بودند که هرگز نباید به دشمن پشت کنند و از او بگریزند. فرار آنها از جنگ برای نجات جان خود سودی ندارد، چراکه حیات دنیا کوتاه بوده و از مرگ راه گریزی نیست. هرچه خداوند اراده کند برای ما رقم خواهد خورد؛ سرنوشت ما در دست اوست؛ و تنها اوست که یاری می رساند. آنها میگویند جنگ را به تاخیر بیندازیم و در مقابله با صف آرایی دشمنان تعلل می ورزند چراکه اگر با جنگ مواجه شوند از ترس پس می افتند. (15 تا 19 احزاب)
undefined در مقابل دسته ای دیگر مومنان حقیقی به نمایندگی حضرت محمد (ص) هستند که در مواجهه با شدائد و مصیبت ها کالجبل الراسخ میگویند این همان وعده ی الهی است. انها با رضایت، ایمان و تسلیم قلبی، به میدان جهاد و جنگ می شتابند. چنان به وعده ی الهی و امدادهای غیبی او ایمان دارند که برای کمبود امکانات و نفرات هیچ ارزشی قائل نیستند. با آغوش باز به استقبال آزمون های شدید و سخت می روند و ایمان دارند که خداوند تنها یار و یاور آن هاست. «لَقَدْ كانَ لَكُمْ في‏ رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ ... وَ لَمَّا رَأَ الْمُؤْمِنُونَ الْأَحْزابَ قالُوا هذا ما وَعَدَنَا اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ صَدَقَ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ ما زادَهُمْ إِلاَّ إيماناً وَ تَسْليماً»
undefined نتیجتا قرآن کریم به ما اعلام می کند که اولا پیشامدهای جنگی و شدائد از سوی دشمنان، بنا بر سنت الهی توسط خود خداوند تنظیم و تدبیر شده و وسیله ی ازمایش و ابتلای مومنان اند و ثانیا بیرون امدن از این ابتلائات در این است که به وعده های نصرت الهی ایمان داشته باشیم و به پشتوانه ی او و نصرت هایش به استقبال خطرها برویم نه آنکه از آن ها فرار کرده و مشمول غضب الهی شویم. در این مثال همه با هم دیدیم که چگونه قرآن کریم مددرسان و هدایتگر ما در فتنه هاست. قرآن به ما راه عبور از فتنه ها را معرفی میکند. هدایت می کند ما را به وصول الی الله و از موانع آن گذر می دهد. به حبل قرآن تمسک بجوییم تا در غربال گری های شدید آخرالزمانی ثابت قدم باشیم. #ان_شاءالله#یادداشت@ee_tesam

۱۹:۲۶

مراسم بزرگداشت شهید نصرالله (1)

۳۱.۸۳ مگابایت

بزرگداشت شهید نصرالله در دانشگاه خواجه نصیر
در دو بخش:۱) ضرورت وجود روحیه ی پرسش گری های بنیادین در دانشگاهیان و نسبت آن با امروز جبهه ی مقاومت۲) فرار از جنگ، ویژگی منافقین در قرآن کریم
@ee_tesam

۲۱:۴۹

thumnail
undefinedشهید ابراهیم عقیل از #امتحان_الهی و درس #جنگ_احزاب برای ما می گوید...رحمة الله علیه@ee_tesam

۱۲:۵۸

thumnail
undefined استاد فروغیundefinedکی میشه جان بدم؟
یک جان چه بود؟ صد جان منیدر من بدمی من زنده شوم@ee_tesam

۱۶:۱۸

thumnail
نجوایی با کفیلة ی حوزه های علمیه، بی بی جان حضرت معصومه (سلام الله علیها)
با وضو از دیده تر مینویسم فاطمهمثل فضه مثل قنبر مینویسم فاطمهباطن الله اکبر مینویسم فاطمههستی موسی بن جعفر مینویسم فاطمه
تا قیامت آفتاب روشن دین فاطمه ستنور زهرا، صبر زینب، جمع در این فاطمه ست
حضرت معصومه ی طاهاست عصمت را ببین!محملش نور است نور الله عزت را ببینسجده اش را بنگر و اوج عبادت را ببینجان سلطان است این بانو کرامت را ببین
بین راه مشهد و قم ما کرم لازم شدیمسائل خورشید و ماه حضرت کاظم شدیم
خم شده در محضر بانو قد پیغمبرانای فدای خواهری او تمام خواهرانمادری کرده رضا را خوبتر از مادراناوست تا روزی رسان پس خوش بحال نوکران
هرزمان دلتنگ زهرا میشوم قم میروم
میل مشهد میکنم پا میشوم قم میروم

چندروزی هست تب دارد نگاهش بر در استآنقدر غم خورده و غم خورده خیلی لاغر استدرد دوری از تمام درد و غم ها بدتر استباز هم‌ یک فاطمه از درد بین بستر است
این‌چه غوغاییست یا رب که میان قم بپاستاین دم آخر به لبهایش رضا جانم رضاست
رفته بین هربیابان در هوای دلبرشروی ناقه بین‌محمل سایبان دارد سرششکر! نامحرم ندیده هیچکس دوروبرشیا نخندیده کسی بر خاک روی معجرش
درد پا دارد ولی دردش فراوان نیست نیستپای بی بی زخمی از خار مغیلان نیست نیست
در مسیرش غیر تکریم و ادب دیگر ندیدبا لب تشنه رضای خویش را بی سر ندیددور تا دور خودش چشم بد لشگر ندیدغارت چادر ندید و غارت معجر ندید
عمه اش زینب ولی زیر لگدها مانده بودبین آن نامردهای پست تنها مانده بود
 سید پوریا هاشمی@ee_tesam

۱۱:۱۳

undefined نقش ما در جنگ وجودی حق و باطل (تقریری از گفتار مهم و دقیق استاد قنبریان در همایش تولد قیام)
undefined هرکسی می خواهد برای مقاومت کار عملی کند، مقاومت را مقاوم سازی کند. یعنی مفصل های آسیب پذیر مقاومت را پیدا کند و آنها را مستحکم کند.
undefined یکی از این مفصل های حیاتی، اولویت بودن #امت_سازی اسلامی به جای #تدبیر_حداقلی دولت های محلی و جزئی است. اگر این مفصل آسیب ببیند انقلاب اسلامی و جبهه ی مقاومت ضربه ی وجودی میخورد و خطر اضمحلال وجودی بر آن مترتب است. چراکه فرصت این امت سازی هم اکنون است و این ماموریت در فرصت محدود خودش که امروز است قابل انجام است نه زمان های آینده. از الهیات اسلامی خلاصتا بر می آید که تیه (حیرانی و گمشدگی) یهود در زمین است و تیه شیعه در زمان. لذا خطری که متوجه شیعه است پدید امدن بداء و از دادن فرصت حیاتی امت سازی است که اصلی ترین مقدمه ظهور است.
undefined #جریان_سازش هم دقیقا روی همین مفصل تمرکز دارد و در مقابل گفتمان امت سازی اولویت را به جزئی نگری در دولت ها تقلیل می دهد. الگوی مطلوبش عربستان و امارات هایی ست که دغدغه ی رفاه و آسایش خیالی دولت و نظام خود را دارند و از هزینه دادن برای امت سازی کنار کشیده اند. اساسا هدف تحریمها نیز ایجاد مشغله ها و مشکله های داخلی برای ج.ا است که از فکر امت سازی بیرون بیایند.
undefined ضمیمه: فرازهایی از بیانات رهبری در نماز جمعه نصر مبنی بر تعیین خط اصلی امت سازی: «هر ملّتی اگر میخواهد مبتلای به محاصره‌ی فلج‌کننده‌ی دشمن نشود، باید از اوّل چشم را باز کند، بیدار باشد؛ وقتی دید دشمن سراغ یک ملّت دیگر رفت، خود را با آن ملّت مظلوم و زیر ستم شریک بداند، به او کمک کند، با او همکاری کند تا دشمن آنجا موفّق نشود. اگر دشمن آنجا موفّق بشود می‌آید سراغ این نقطه‌ی بعدی. ما مسلمانها سالهای متمادی از این حقیقت غفلت کرده‌ایم، نتایجش را هم دیده‌ایم؛ امروز دیگر نباید غفلت کنیم؛ باید حواسمان جمع باشد. ما باید کمربند دفاع را، کمربند استقلال‌طلبی را و عزّت را، از افغانستان تا یمن، از ایران تا غزّه و لبنان، در همه‌ی کشورهای اسلامی و ملّتهای اسلامی محکم ببندیم.»
@ee_tesam

۸:۲۴