۱۵:۵۴
۱۹:۴۷
اطلاعیه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی شهرستان جهرم
در راستای مأموریتهای قوه قضاییه به موجب بند 5 اصل 156 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در خصوص پیشگیری از وقوع جرم و اجرای ماده 17 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و دستورالعمل های صادره از سوی قوه قضاییه ، ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی شهرستان جهرم تشکیل گردیده است. این ستاد تا پایان انتخابات فعال بوده و در اجرای ماموریتهای محوله ، اقدامات پیشگیرانه در جهت کاهش جرایم و تخلفات انتخاباتی و برخورد قانونی با متخلفان را دنبال خواهد نمود. لذا همه شهروندان میتوانند گزارشها و مستندات خود را برای ادمین این کانال ارسال نمایند.
دادگستری شهرستان جهرم━━━━━━━━━━━━━━━━━━━ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :
لینک عضویت در کانال بله ️https://ble.ir/entekhabt_jahrom
لینک عضویت در کانال ایتا ️https://eitaa.com/Entekhabat_jahrom
لینک عضویت در کانال سروش ️https://splus.ir/Entekhabat_jahrom
لینک عضویت در کانال روبیکا ️https://rubika.ir/Entekhabat_jahrom
در راستای مأموریتهای قوه قضاییه به موجب بند 5 اصل 156 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در خصوص پیشگیری از وقوع جرم و اجرای ماده 17 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و دستورالعمل های صادره از سوی قوه قضاییه ، ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی شهرستان جهرم تشکیل گردیده است. این ستاد تا پایان انتخابات فعال بوده و در اجرای ماموریتهای محوله ، اقدامات پیشگیرانه در جهت کاهش جرایم و تخلفات انتخاباتی و برخورد قانونی با متخلفان را دنبال خواهد نمود. لذا همه شهروندان میتوانند گزارشها و مستندات خود را برای ادمین این کانال ارسال نمایند.
دادگستری شهرستان جهرم━━━━━━━━━━━━━━━━━━━ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :
لینک عضویت در کانال بله ️https://ble.ir/entekhabt_jahrom
لینک عضویت در کانال ایتا ️https://eitaa.com/Entekhabat_jahrom
لینک عضویت در کانال سروش ️https://splus.ir/Entekhabat_jahrom
لینک عضویت در کانال روبیکا ️https://rubika.ir/Entekhabat_jahrom
۱۷:۰۹
۲۰:۲۶
۲۰:۲۸
۶:۱۷
۲:۱۳
بازارسال شده از ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی شهرستان جهرم
۱۴:۱۰
بازارسال شده از ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی شهرستان جهرم
قانون شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت های انتخاباتیدر انتخابات مجلس شورای اسلامی
ماده1- اصطلاحات و عبارات زیر در این قانون، در معانی ذیل به کار میروند:
تبلیغات: به مجموعه اقدامات نامزدهایی انتخابات و یا نمایندگان آنها و سایر افراد- اعم از گفتاری، نوشتاری و رفتاری- به منظور تأثیرگذاری بر رأی دهندگان گفته می شود که با هدف رساندن پیام، خط مشی و برنامه نامزدها یا احزاب و گروه های سیاسی به مردم میباشد تا از این طریق آنها را به رأی دادن به نامزدهای مورد نظر یا جریان و گروه خاص ترغیب نمایند.
فعالیتهای انتخاباتی: به هرگونه فعالیت قانونی اطلاق میگردد که نامزدها، احزاب و گروه های سیاسی و طرفداران آنها در تبلیغات و یا امور مرتبط با انتخابات انجام میدهند.هزینه های انتخاباتی: هزینه هایی مادی است که نامزدهای انتخابات و احزاب و گروه های سیاسی در انجام فعالیتهای انتخاباتی و تبلیغات، صرف میکنند.
تأمین مالی انتخابات: به مجموعه منابعی گفته میشود که جهت تأمین هزینه های انتخاباتی انجام و یا صرف میشود.
سامانه مالی انتخابات: پایگاهی است که وزارت کشور به صورت الکترونیکی ایجاد و نامزدها و احزاب و گروه های سیاسی ملزم به ثبت اطلاعات مالی خود مطابق قانون در این سامانه میباشند.
ماده 2- هیچ شخص و یا نامزدی نمیتواند اقدام به دریافت یا پرداخت کمک مالی نقدی یا غیرنقدی جهت تأمین منابع مالی فعالیتهای انتخاباتی و هزینه کرد آنها نماید، مگر به صورتی که در این قانون مقرر شده است.
ماده 3- امکانات و منابع قانونی تأمین مالی تبلیغات و فعالیتهای انتخاباتی نامزدهای انتخابات ، اعم از نقدی و غیرنقدی و مستقیم و غیرمستقیم منحصراً شامل موارد زیر است:
اموال و دارایی شخصی نامزد؛کمکهای احزاب و گروه های سیاسی؛کمکهای اشخاص حقیقی ایرانی؛منابع و امکانات عمومی که مطابق این قانون و سایر قوانین مرتبط استفاده از آن برای انجام فعالیتها و تبلیغات انتخاباتی مجاز است، از قبیل سالنهای اجتماعات، جایگاههای نصب تبلیغات، امکانات و رسانههای صوتی و تصویری در فضای مجازی؛
تبصره 1- اشخاص حقوقی به جز احزاب و گروه های سیاسی، از هرگونه کمک به فعالیتهای انتخاباتی تحت هر عنوانی به صورت مستقیم و غیرمستقیم توسط اشخاص حقوقی به جز احزاب سیاسی ممنوع میباشند، اعم از اینکه به صورت کمک نقدی یا غیرنقدی باشد و یا اینکه اموال، خدمات یا دیگر امتیازات مستقیم و یا غیرمستقیم را به قیمتی کمتر از آنچه قیمت متعارف آنها است، برای نامزدها و یا در جهت فعالیت های انتخاباتی و تبلیغات فراهم نمایند.
تبصره 2- نامزدها و احزاب و گروه های سیاسی حق ندارند هیچ گونه کمک مالی و غیرمالی از اشخاصی که دارای تابعیت غیرایرانی میباشند و یا اشخاصی که به یکی از جرائم اقتصادی محکوم میباشند را اعم از مستقیم و غیرمستقیم دریافت کنند.
ماده 4- دریافت و پرداخت کمک مالی نقدی یا غیرنقدی برای تأمین منابع مالی فعالیت های انتخاباتی باید شفاف بوده و هویت پرداخت کننده و دریافت کننده آن به شرح ذیل معلوم باشد:
پرداخت کننده: شخص حقیقی: نام و نام خانوادگی، کد ملیاحزاب و گروه های سیاسی: عنوان حزب، شماره پروانه، نام و نام خانوادگی دبیر حزب
دریافت کننده: نام و نام خانوادگی، تاریخ دریافتتبصره 1- هر گونه پرداخت و کمک نقدی باید از طریق اسناد بانکی یا به صورت الکترونیکی و از طریق شماره حساب موضوع ماده (7) این قانون انجام گیرد.
تبصره 2- در صورت عدم رعایت الزامات و ضوابط قانونی مقرر درخصوص وجوه پرداختی، نامزدها حق استفاده از آن را نداشته و باید وجوه دریافتی به پرداخت کننده عودت داده شود.
درصورتی که پرداخت کننده کمک مشخص نباشد و یا اطلاعات ارائه شده از سوی آن بیانگر موارد فوق نبوده و یا اشتباه باشد، اموال مذکور اعم از نقدی و غیرنقدی، مشمول احکام اموال مجهولالمالک است.
ماده 5- حداکثر هزینه هر نامزد انتخاباتی، در هر دوره انتخابات متناسب با پراکندگی جمعیت، محدوده جغرافیایی و تعداد کرسیهای هر حوزه انتخابیه با پیشنهاد وزارت کشور به تأیید هیأت مرکزی نظارت میرسد.
تبصره 1- هزینه ها و مخارجی که با موافقت نامزدها یا ستاد انتخاباتی آنها توسط اشخاص حقیقی و یا احزاب و گروه های سیاسی صورت میگیرد، به عنوان هزینه نامزدها محاسبه میشود. مخارج احزاب و گروه های سیاسی در حوزه فعالیتهای انتخاباتی از زمان شروع ثبت نام انتخابات مشمول این حکم میباشد.
تبصره 2- احزاب و گروه های سیاسی در محدوده مجاز تبلیغات انتخاباتی صرفاً با موافقت نامزدها مجاز به انجام تبلیغات برای آنها بوده و بدون کسب موافقت کتبی آنها حق انجام هیچگونه تبلیغاتی را برای آنها ندارند.
تبصره3- انجام کلیه هزینه های انتخاباتی و تبلیغاتی و همچنین انجام کارها و یا فروش محصولات یا ارائه خدمات که به طور مستقیم یا غیرمستقیم مربوط به انتخابات بوده و در قبال
ماده1- اصطلاحات و عبارات زیر در این قانون، در معانی ذیل به کار میروند:
تبلیغات: به مجموعه اقدامات نامزدهایی انتخابات و یا نمایندگان آنها و سایر افراد- اعم از گفتاری، نوشتاری و رفتاری- به منظور تأثیرگذاری بر رأی دهندگان گفته می شود که با هدف رساندن پیام، خط مشی و برنامه نامزدها یا احزاب و گروه های سیاسی به مردم میباشد تا از این طریق آنها را به رأی دادن به نامزدهای مورد نظر یا جریان و گروه خاص ترغیب نمایند.
فعالیتهای انتخاباتی: به هرگونه فعالیت قانونی اطلاق میگردد که نامزدها، احزاب و گروه های سیاسی و طرفداران آنها در تبلیغات و یا امور مرتبط با انتخابات انجام میدهند.هزینه های انتخاباتی: هزینه هایی مادی است که نامزدهای انتخابات و احزاب و گروه های سیاسی در انجام فعالیتهای انتخاباتی و تبلیغات، صرف میکنند.
تأمین مالی انتخابات: به مجموعه منابعی گفته میشود که جهت تأمین هزینه های انتخاباتی انجام و یا صرف میشود.
سامانه مالی انتخابات: پایگاهی است که وزارت کشور به صورت الکترونیکی ایجاد و نامزدها و احزاب و گروه های سیاسی ملزم به ثبت اطلاعات مالی خود مطابق قانون در این سامانه میباشند.
ماده 2- هیچ شخص و یا نامزدی نمیتواند اقدام به دریافت یا پرداخت کمک مالی نقدی یا غیرنقدی جهت تأمین منابع مالی فعالیتهای انتخاباتی و هزینه کرد آنها نماید، مگر به صورتی که در این قانون مقرر شده است.
ماده 3- امکانات و منابع قانونی تأمین مالی تبلیغات و فعالیتهای انتخاباتی نامزدهای انتخابات ، اعم از نقدی و غیرنقدی و مستقیم و غیرمستقیم منحصراً شامل موارد زیر است:
اموال و دارایی شخصی نامزد؛کمکهای احزاب و گروه های سیاسی؛کمکهای اشخاص حقیقی ایرانی؛منابع و امکانات عمومی که مطابق این قانون و سایر قوانین مرتبط استفاده از آن برای انجام فعالیتها و تبلیغات انتخاباتی مجاز است، از قبیل سالنهای اجتماعات، جایگاههای نصب تبلیغات، امکانات و رسانههای صوتی و تصویری در فضای مجازی؛
تبصره 1- اشخاص حقوقی به جز احزاب و گروه های سیاسی، از هرگونه کمک به فعالیتهای انتخاباتی تحت هر عنوانی به صورت مستقیم و غیرمستقیم توسط اشخاص حقوقی به جز احزاب سیاسی ممنوع میباشند، اعم از اینکه به صورت کمک نقدی یا غیرنقدی باشد و یا اینکه اموال، خدمات یا دیگر امتیازات مستقیم و یا غیرمستقیم را به قیمتی کمتر از آنچه قیمت متعارف آنها است، برای نامزدها و یا در جهت فعالیت های انتخاباتی و تبلیغات فراهم نمایند.
تبصره 2- نامزدها و احزاب و گروه های سیاسی حق ندارند هیچ گونه کمک مالی و غیرمالی از اشخاصی که دارای تابعیت غیرایرانی میباشند و یا اشخاصی که به یکی از جرائم اقتصادی محکوم میباشند را اعم از مستقیم و غیرمستقیم دریافت کنند.
ماده 4- دریافت و پرداخت کمک مالی نقدی یا غیرنقدی برای تأمین منابع مالی فعالیت های انتخاباتی باید شفاف بوده و هویت پرداخت کننده و دریافت کننده آن به شرح ذیل معلوم باشد:
پرداخت کننده: شخص حقیقی: نام و نام خانوادگی، کد ملیاحزاب و گروه های سیاسی: عنوان حزب، شماره پروانه، نام و نام خانوادگی دبیر حزب
دریافت کننده: نام و نام خانوادگی، تاریخ دریافتتبصره 1- هر گونه پرداخت و کمک نقدی باید از طریق اسناد بانکی یا به صورت الکترونیکی و از طریق شماره حساب موضوع ماده (7) این قانون انجام گیرد.
تبصره 2- در صورت عدم رعایت الزامات و ضوابط قانونی مقرر درخصوص وجوه پرداختی، نامزدها حق استفاده از آن را نداشته و باید وجوه دریافتی به پرداخت کننده عودت داده شود.
درصورتی که پرداخت کننده کمک مشخص نباشد و یا اطلاعات ارائه شده از سوی آن بیانگر موارد فوق نبوده و یا اشتباه باشد، اموال مذکور اعم از نقدی و غیرنقدی، مشمول احکام اموال مجهولالمالک است.
ماده 5- حداکثر هزینه هر نامزد انتخاباتی، در هر دوره انتخابات متناسب با پراکندگی جمعیت، محدوده جغرافیایی و تعداد کرسیهای هر حوزه انتخابیه با پیشنهاد وزارت کشور به تأیید هیأت مرکزی نظارت میرسد.
تبصره 1- هزینه ها و مخارجی که با موافقت نامزدها یا ستاد انتخاباتی آنها توسط اشخاص حقیقی و یا احزاب و گروه های سیاسی صورت میگیرد، به عنوان هزینه نامزدها محاسبه میشود. مخارج احزاب و گروه های سیاسی در حوزه فعالیتهای انتخاباتی از زمان شروع ثبت نام انتخابات مشمول این حکم میباشد.
تبصره 2- احزاب و گروه های سیاسی در محدوده مجاز تبلیغات انتخاباتی صرفاً با موافقت نامزدها مجاز به انجام تبلیغات برای آنها بوده و بدون کسب موافقت کتبی آنها حق انجام هیچگونه تبلیغاتی را برای آنها ندارند.
تبصره3- انجام کلیه هزینه های انتخاباتی و تبلیغاتی و همچنین انجام کارها و یا فروش محصولات یا ارائه خدمات که به طور مستقیم یا غیرمستقیم مربوط به انتخابات بوده و در قبال
۱۴:۱۰
بازارسال شده از ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی شهرستان جهرم
آن پول پرداخت میشود، بدون أخذ رضایت کتبی از نامزد یا حزب و یا نماینده مجاز امور مالی آنها و بدون پرداخت از طریق حساب مربوطه ممنوع است.
تبصره 4- میزان کمک و هدایای هر شخص حقیقی به یک نامزد یا مجموع نامزدها جهت تأمین هزینه های انتخاباتی، حداکثر به میزان بیست درصد(20%) سقف هزینه انتخاباتی نامزد مقرر در این ماده است.
ماده 6- هزینه های انتخاباتی هر داوطلب صرفاً شامل موارد زیر است:
هزینه های مربوط به دایر کردن محل ستاد انتخابات اعم از اجارهبهای آن و هزینه های خدمات و حمل و نقل و سایر هزینه های متعارف ستاد؛هزینه های برپایی تجمع عمومی مرتبط با اهداف انتخاباتی؛هزینه های تبلیغات مجاز؛هزینه و حق الزحمه نماینده مالی و عوامل اجرائی و کارشناسی ستادها در فعالیت های انتخاباتی؛تبصره- سایر هزینه ها و تعهدات به جز موارد موضوع این ماده ، از جمله ارائه کمک و خدمات نقدی و غیرنقدی به افراد توسط نامزد یا از طرف وی ممنوع و در حکم خرید و فروش رأی محسوب میشود. فرمانداری ها و بخشداری ها مربوطه مکلفند ضمن ارائه تذکر کتبی و انجام اقدامات لازم جهت جلوگیری از این اقدامات، مراتب را به مراجع قضائی صالح و هیأت های اجرائی و نظارت گزارش دهند.
نامزدها مکلفند از طریق ستادهای انتخاباتی خود، نحوه و توع تبلیغات را مدیریت کرده و از تخلفات مقرر در قوانین جلوگیری نمایند.
ماده 7- داوطلبان موظفند حسابی را جهت واریز، برداشت و هرگونه نقل و انتقال وجوه و منابع نقدی مربوط به هزینه های انتخاباتی، نزد یکی از بانک های دارای مجوز از بانک مرکزی، تعیین یا افتتاح و هنگام ثبت نام و یا درخواست مجوز توسط احزاب، شماره و مشخصات آن و گواهی بانک مربوطه را در این خصوص ارائه دهند.
در انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی این تکلیف باید تا قبل از شروع زمان مجاز تبلیغات انجام شود.
تبصره – بانک افتتاح کننده این حساب مکلف است در ضمن برگزاری انتخابات و همچنین پس از آن اطلاعات مربوط به حساب های یادشده را بنا به درخواست رسمی وزارت کشور و هیأت مرکزی نظارت جهت اقدامات قانونی لازم در اختیار این مراجع قرار دهد.
ماده 8- همه نامزدها موظفند، علاوه بر اعلام شماره حساب، شخصی را به عنوان نماینده مالی ، به همراه مشخصات کامل آن به هنگام درخواست مجوز و یا ثبت نام حسب مورد به وزارت کشور، فرمانداری ها و یا بخشداری ها معرفی نمایند. تغییر نماینده مالی صرفاً با اعلام رسمی آن به مراجع مربوطه امکانپذیر است . کلیه هزینه های مربوط به احزاب و گروه های سیاسی و هزینه های مربوط به انتخابات توسط نامزدها باید از طریق نماینده مالی صورت گیرد.
در انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی این تکلیف باید تا قبل از شروع زمان مجاز تبلیغات انجام شود.
تبصره 1- نماینده مالی می تواند یک شخص حقیقی و یا یک شخص حقوقی در حوزه امور مالی باشد. همچنین داوطلبان میتوانند خود را به عنوان نماینده مالی معرفی نمایند. مسؤولیت حسن اجرای وظایف نماینده مالی با نامزد و یا حزب و گروه سیاسی مربوطه است.
تبصره 2- نماینده مالی مکلف است کلیه کمکها و منابع تأمین مالی تبلیغات و فعالیتهای انتخاباتی حزب و یا نامزد و هزینه ها و مخارج آنها را ثبت و نگهداری نماید به نحوی که شامل مجموعه دریافت ها و مجموعه هزینه های تعهد شده یا انجام شده مربوط به انتخابات و یا سایر فعالیتهای احزاب باشد.
تبصره 3- وظایف و مسؤولیت های نماینده مالی مطابق این قانون، نافی مسؤولیت نامزدها و احزاب و گروه های سیاسی درخصوص اجرای این قانون و تضمین حسن اجرای وظایف نماینده مالی نیست.
ماده 9- نامزدها موظفند تمامی مصارف و مخارج مرتبط با فعالیتهای انتخاباتی و هزینه های تبلیغاتی خود و منابع تأمین مالی این هزینه ها و میزان کمکهای مالی نقدی و غیرنقدی دریافتی را به نحو شفاف در سامانه مالی انتخابات ثبت نمایند. وزارت کشور موظف است ظرف مدت یک سال پیش از صدور و اعلام دستور آغاز فرآیند انتخابات سامانه را به گونه هایی طراحی نماید که اطلاعات ثبت شده در آن از طریق کمیسیون ماده (10) قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه های سیاسی مصوب ۱۳۹۵/۰۸/۰۸ مجمع تشخیص مصلحت نظام و هیأت های اجرائی و نظارت حسب مورد قابل دسترس، حسابرسی و رسیدگی باشد.
مراجع مربوطه موظفند در صورت مشاهده موارد تخلف، آن را به هیأت نظارت استان مربوطه گزارش نموده، هیأت مذکور پس از بررسی موارد ذیربط را به مرجع صالح قضائی ارجاع دهد.
تبصره- اجرای حکم این ماده از دوره بعد انتخابات مجلس شورای اسلامی مجری میباشد.
ماده 10- نامزدها مکلفند، علاوه بر ارائه اسناد و مدارک لازم در طول دوره برگزاری انتخابات به مراجع ذیصلاح، گزارش مالی خود را که بیانگر مجموع منابع تأمین هزینه های انتخاباتی و تبلیغاتی به تفکیک موارد مذکور در ماده (3) این قانون و همچنین تفصیل این منابع به صورت جزء به جزء مشتمل بر مشخصات کامل ا
تبصره 4- میزان کمک و هدایای هر شخص حقیقی به یک نامزد یا مجموع نامزدها جهت تأمین هزینه های انتخاباتی، حداکثر به میزان بیست درصد(20%) سقف هزینه انتخاباتی نامزد مقرر در این ماده است.
ماده 6- هزینه های انتخاباتی هر داوطلب صرفاً شامل موارد زیر است:
هزینه های مربوط به دایر کردن محل ستاد انتخابات اعم از اجارهبهای آن و هزینه های خدمات و حمل و نقل و سایر هزینه های متعارف ستاد؛هزینه های برپایی تجمع عمومی مرتبط با اهداف انتخاباتی؛هزینه های تبلیغات مجاز؛هزینه و حق الزحمه نماینده مالی و عوامل اجرائی و کارشناسی ستادها در فعالیت های انتخاباتی؛تبصره- سایر هزینه ها و تعهدات به جز موارد موضوع این ماده ، از جمله ارائه کمک و خدمات نقدی و غیرنقدی به افراد توسط نامزد یا از طرف وی ممنوع و در حکم خرید و فروش رأی محسوب میشود. فرمانداری ها و بخشداری ها مربوطه مکلفند ضمن ارائه تذکر کتبی و انجام اقدامات لازم جهت جلوگیری از این اقدامات، مراتب را به مراجع قضائی صالح و هیأت های اجرائی و نظارت گزارش دهند.
نامزدها مکلفند از طریق ستادهای انتخاباتی خود، نحوه و توع تبلیغات را مدیریت کرده و از تخلفات مقرر در قوانین جلوگیری نمایند.
ماده 7- داوطلبان موظفند حسابی را جهت واریز، برداشت و هرگونه نقل و انتقال وجوه و منابع نقدی مربوط به هزینه های انتخاباتی، نزد یکی از بانک های دارای مجوز از بانک مرکزی، تعیین یا افتتاح و هنگام ثبت نام و یا درخواست مجوز توسط احزاب، شماره و مشخصات آن و گواهی بانک مربوطه را در این خصوص ارائه دهند.
در انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی این تکلیف باید تا قبل از شروع زمان مجاز تبلیغات انجام شود.
تبصره – بانک افتتاح کننده این حساب مکلف است در ضمن برگزاری انتخابات و همچنین پس از آن اطلاعات مربوط به حساب های یادشده را بنا به درخواست رسمی وزارت کشور و هیأت مرکزی نظارت جهت اقدامات قانونی لازم در اختیار این مراجع قرار دهد.
ماده 8- همه نامزدها موظفند، علاوه بر اعلام شماره حساب، شخصی را به عنوان نماینده مالی ، به همراه مشخصات کامل آن به هنگام درخواست مجوز و یا ثبت نام حسب مورد به وزارت کشور، فرمانداری ها و یا بخشداری ها معرفی نمایند. تغییر نماینده مالی صرفاً با اعلام رسمی آن به مراجع مربوطه امکانپذیر است . کلیه هزینه های مربوط به احزاب و گروه های سیاسی و هزینه های مربوط به انتخابات توسط نامزدها باید از طریق نماینده مالی صورت گیرد.
در انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی این تکلیف باید تا قبل از شروع زمان مجاز تبلیغات انجام شود.
تبصره 1- نماینده مالی می تواند یک شخص حقیقی و یا یک شخص حقوقی در حوزه امور مالی باشد. همچنین داوطلبان میتوانند خود را به عنوان نماینده مالی معرفی نمایند. مسؤولیت حسن اجرای وظایف نماینده مالی با نامزد و یا حزب و گروه سیاسی مربوطه است.
تبصره 2- نماینده مالی مکلف است کلیه کمکها و منابع تأمین مالی تبلیغات و فعالیتهای انتخاباتی حزب و یا نامزد و هزینه ها و مخارج آنها را ثبت و نگهداری نماید به نحوی که شامل مجموعه دریافت ها و مجموعه هزینه های تعهد شده یا انجام شده مربوط به انتخابات و یا سایر فعالیتهای احزاب باشد.
تبصره 3- وظایف و مسؤولیت های نماینده مالی مطابق این قانون، نافی مسؤولیت نامزدها و احزاب و گروه های سیاسی درخصوص اجرای این قانون و تضمین حسن اجرای وظایف نماینده مالی نیست.
ماده 9- نامزدها موظفند تمامی مصارف و مخارج مرتبط با فعالیتهای انتخاباتی و هزینه های تبلیغاتی خود و منابع تأمین مالی این هزینه ها و میزان کمکهای مالی نقدی و غیرنقدی دریافتی را به نحو شفاف در سامانه مالی انتخابات ثبت نمایند. وزارت کشور موظف است ظرف مدت یک سال پیش از صدور و اعلام دستور آغاز فرآیند انتخابات سامانه را به گونه هایی طراحی نماید که اطلاعات ثبت شده در آن از طریق کمیسیون ماده (10) قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه های سیاسی مصوب ۱۳۹۵/۰۸/۰۸ مجمع تشخیص مصلحت نظام و هیأت های اجرائی و نظارت حسب مورد قابل دسترس، حسابرسی و رسیدگی باشد.
مراجع مربوطه موظفند در صورت مشاهده موارد تخلف، آن را به هیأت نظارت استان مربوطه گزارش نموده، هیأت مذکور پس از بررسی موارد ذیربط را به مرجع صالح قضائی ارجاع دهد.
تبصره- اجرای حکم این ماده از دوره بعد انتخابات مجلس شورای اسلامی مجری میباشد.
ماده 10- نامزدها مکلفند، علاوه بر ارائه اسناد و مدارک لازم در طول دوره برگزاری انتخابات به مراجع ذیصلاح، گزارش مالی خود را که بیانگر مجموع منابع تأمین هزینه های انتخاباتی و تبلیغاتی به تفکیک موارد مذکور در ماده (3) این قانون و همچنین تفصیل این منابع به صورت جزء به جزء مشتمل بر مشخصات کامل ا
۱۴:۱۰
بازارسال شده از ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی شهرستان جهرم
شخاص و یا احزاب کمک کننده و همچنین امکاناتی که از محل منابع عمومی دریافت گردیده است و مصارف آنها باشد، همراه با اسناد مالی لازم درخصوص دریافت و هزینه از حساب معرفی شده، حداکثر بیست روز بعد از رأیگیری به فرمانداری ذیربط جهت ارسال به وزارت کشور و هیأت مرکزی نظارت ارائه دهند.
ماده 11- تخلف از مفاد این قانون و انجام هر گونه هزینه تبلیغاتی و انتخاباتی برخلاف احکام آن جرم است و مرتکب به یکی از مجازات های تعزیری درجه شش به استثنای مجازات حبس محکوم میشود و در صورتی که نامزدهای انتخابات مرتکب این جرم شوند؛ علاوه بر مجازات مقرر، به محرومیت از نامزدی در هرگونه انتخابات عمومی و سراسری از یک تا دو دوره از سوی مراجع صالح قضائی محکوم میشوند.
ماده 12- ماده (57) قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مصوب ۱۳۷۸/۹/۷ با اصلاحات و الحاقات بعدی و تبصره (2) ماده مذکور و همچنین قانون تفسیر بند (2) قانون اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مصوب ۱۳۷۸/۱۰/۲۹ نسخ میشود و متن تبصره (1) ماده (57) قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مصوب ۱۳۷۸/۹/۷ با اصلاحات و الحاقات بعدی به عنوان ماده (57) قانون مذکور محسوب میشود.
قانون فوق مشتمل بر دوازده ماده و چهارده تبصره در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ ششم بهمن ماه یک هزار و سیصد و نود و هشت مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در تاریخ ۱۳۹۸/۱۱/۰۹ به تأیید شورای نگهبان رسید.
ماده 11- تخلف از مفاد این قانون و انجام هر گونه هزینه تبلیغاتی و انتخاباتی برخلاف احکام آن جرم است و مرتکب به یکی از مجازات های تعزیری درجه شش به استثنای مجازات حبس محکوم میشود و در صورتی که نامزدهای انتخابات مرتکب این جرم شوند؛ علاوه بر مجازات مقرر، به محرومیت از نامزدی در هرگونه انتخابات عمومی و سراسری از یک تا دو دوره از سوی مراجع صالح قضائی محکوم میشوند.
ماده 12- ماده (57) قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مصوب ۱۳۷۸/۹/۷ با اصلاحات و الحاقات بعدی و تبصره (2) ماده مذکور و همچنین قانون تفسیر بند (2) قانون اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مصوب ۱۳۷۸/۱۰/۲۹ نسخ میشود و متن تبصره (1) ماده (57) قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مصوب ۱۳۷۸/۹/۷ با اصلاحات و الحاقات بعدی به عنوان ماده (57) قانون مذکور محسوب میشود.
قانون فوق مشتمل بر دوازده ماده و چهارده تبصره در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ ششم بهمن ماه یک هزار و سیصد و نود و هشت مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در تاریخ ۱۳۹۸/۱۱/۰۹ به تأیید شورای نگهبان رسید.
۱۴:۱۰
۱۵:۲۰
۰:۲۶
۶:۰۹
۱:۲۹
بازارسال شده از ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی شهرستان جهرم
۹:۱۴
۱۵:۱۶
۱۷:۰۶
توصیه به رأی دهندگان در محل اخذ رأی مبنی بر انتخاب یا عدم انتخاب و تبلیغ به نفع یا ضرر نامزدهای معین از طرف اعضای شعب اخذ رأی اعم از مجریان، ناظران یا افراد متفرقه ممنوع و جرم می باشد.
ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی شهرستان جهرم
ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی شهرستان جهرم
۹:۰۰
اطلاعیه مهم
اعلام شماره تلفن دریافت گزارش تخلفات
بدین وسیله به اطلاع عموم میرساند در جهت تضمین سلامت انتخابات و برخورد فوری با هرگونه تخلف جهت دریافت گزارشهای مستقیم مردمی و همچنین شکایات داوطلبان و یا مسئولین ستادها و نمایندگان ایشان در روز رای گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مورخ ۱۵ تیر ۱۴۰۳ ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی شهرستان جهرم شماره تلفن همراهی برای این امر اختصاص داده است. همگان میتواند در صورت مشاهده تخلف در محل شعب اخذ رای یا خارج آن و تا پایان انتخابات و اعلام نتایج گزارش های خود را در پیام رسان ایتا به شماره ۰۹۳۹۲۹۲۶۲۵۸ ارسال نمایند .
تاکید میگردد دریافت گزارش صرفا در پیام رسان ایتا مقدور خواهد بود. و در صورت نیاز پیگیری با گزارش دهنده تماس گرفته خواهد شد.
دادگستری شهرستان جهرم━━━━━━━━━━━━━━━━━━━ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :
لینک عضویت در کانال بله ️https://ble.ir/entekhabt_jahrom
لینک عضویت در کانال ایتا ️https://eitaa.com/Entekhabat_jahrom
لینک عضویت در کانال سروش ️https://splus.ir/Entekhabat_jahrom
لینک عضویت در کانال روبیکا ️https://rubika.ir/Entekhabat_jahrom
اعلام شماره تلفن دریافت گزارش تخلفات
بدین وسیله به اطلاع عموم میرساند در جهت تضمین سلامت انتخابات و برخورد فوری با هرگونه تخلف جهت دریافت گزارشهای مستقیم مردمی و همچنین شکایات داوطلبان و یا مسئولین ستادها و نمایندگان ایشان در روز رای گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مورخ ۱۵ تیر ۱۴۰۳ ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی شهرستان جهرم شماره تلفن همراهی برای این امر اختصاص داده است. همگان میتواند در صورت مشاهده تخلف در محل شعب اخذ رای یا خارج آن و تا پایان انتخابات و اعلام نتایج گزارش های خود را در پیام رسان ایتا به شماره ۰۹۳۹۲۹۲۶۲۵۸ ارسال نمایند .
تاکید میگردد دریافت گزارش صرفا در پیام رسان ایتا مقدور خواهد بود. و در صورت نیاز پیگیری با گزارش دهنده تماس گرفته خواهد شد.
دادگستری شهرستان جهرم━━━━━━━━━━━━━━━━━━━ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :
لینک عضویت در کانال بله ️https://ble.ir/entekhabt_jahrom
لینک عضویت در کانال ایتا ️https://eitaa.com/Entekhabat_jahrom
لینک عضویت در کانال سروش ️https://splus.ir/Entekhabat_jahrom
لینک عضویت در کانال روبیکا ️https://rubika.ir/Entekhabat_jahrom
۸:۴۹