۸ آبان
بازارسال شده از ستاپ (سکوی تحول آموزش و پرورش)
۹:۰۱
بازارسال شده از ستاپ (سکوی تحول آموزش و پرورش)
۹:۰۱
۹ آبان
۱۰:۵۹
۱۱ آبان
بازارسال شده از راستا 📚
۱۵:۱۳
۱۲ آبان
بازارسال شده از دبیرستان دوره اول یاران خمینی (ره)
۱۱:۵۰
۱۵ آبان
بازارسال شده از جایزه معلم - Muallem Prize
۱۷:۵۸
۱۷ آبان
بازارسال شده از راستا 📚
۹:۵۵
۲۵ آبان
بازارسال شده از پایِکار
۱۳:۳۱
بازارسال شده از پایِکار
۱۳:۳۱
بازارسال شده از پایِکار
۱۳:۳۱
بازارسال شده از پایِکار
۱۳:۳۱
بازارسال شده از پایِکار
۱۳:۳۱
بازارسال شده از پایِکار
۱۳:۳۱
بازارسال شده از پایِکار
۱۳:۳۱
بازارسال شده از پایِکار
۱۳:۳۱
۲۷ آبان
بازارسال شده از جایزه معلم - Muallem Prize
۱۳:۲۰
۲۸ آبان
بازارسال شده از مسافر...
۳:۱۶
معرفی مقاله پژوهشی:الگوی ارزیابی راهبردی نظام آموزش و پرورش مبتنی بر تحلیل اسناد و سیاستهای جمهوری اسلامی ایران
نویسندگان: حسن شریفی ستوده، حیدر نجفی رستاقی، محمدحسین شاه آبادی، صادق ذوفن
موضوع مقاله: طراحی الگوی ارزیابی راهبردی نظام آموزش و پرورش ؛ بر اساس اسناد بالادستی و سیاستهای کلان کشور
و هدف اصلی محققان، کمک به بازطراحی و اصلاح سازوکارهای برنامهریزی و نظارت بر نهاد آموزش و پرورش است. از همین جهت بعد از ارائه الگویی کامل با ابعاد، مؤلفهها و شاخصهای ارزیابی، در نهایت توصیههای سیاستی برای کمک به بررسی میزان تحقق برنامههای کلان، به سیاستگزاران پیشنهاد شدهاست.
برای این تحقیق ابتدا یافتهها با مطالعات اسنادی جمع آوری شدند و سپس با تحلیل مضمون، دستهبندی و تحلیل صورت گرفت.
در این فرآیند در بعد «مدیریت و حکمرانی» ؛ شاخصهای قابل ارزیابی مؤلفههایی از جمله برنامه و بودجه، ارزشیابی و تضمین کیفیت، اصلاح ساختارها و رویهها و گسترش عدالت آموزشی استخراج شدند.
در بعد «نظام آموزشی» ؛ شاخصها ذیل مؤلفههای محتوا و کتب درسی، الگوهای یاددهی-یادگیری و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و در بعد «نظام تربیتی» ؛ شاخصها و مؤلفههای شش ساحت تربیتی در سند تحول دستهبندی شدند.
همچنین در بعد «نیروی انسانی» ؛ مؤلفههایی از جمله گزینش و جذب، آموزش و تربیت و منزلت اجتماعی، در بعد «زیرساخت» ؛ مؤلفههای تجهیزات و فناوریهای مدارس و فضاهای آموزشی، معماری و کالبد مدارس و فضاهای آموزشی، زیرساختهای آموزشی-تربیتی و در بخش «ارتباطات و تعاملات» مؤلفههای تعاملات بیرونی بررسی شدند.
کلیدواژهها:#خط_مشی_گذاری#حکمرانی_تربیتی#نظام_آموزش_و_پرورش#سند_تحول_بنیادین#ارزیابی_راهبردی
https://iej.ihu.ac.ir/article_209409.html
@etatt
نویسندگان: حسن شریفی ستوده، حیدر نجفی رستاقی، محمدحسین شاه آبادی، صادق ذوفن
موضوع مقاله: طراحی الگوی ارزیابی راهبردی نظام آموزش و پرورش ؛ بر اساس اسناد بالادستی و سیاستهای کلان کشور
و هدف اصلی محققان، کمک به بازطراحی و اصلاح سازوکارهای برنامهریزی و نظارت بر نهاد آموزش و پرورش است. از همین جهت بعد از ارائه الگویی کامل با ابعاد، مؤلفهها و شاخصهای ارزیابی، در نهایت توصیههای سیاستی برای کمک به بررسی میزان تحقق برنامههای کلان، به سیاستگزاران پیشنهاد شدهاست.
برای این تحقیق ابتدا یافتهها با مطالعات اسنادی جمع آوری شدند و سپس با تحلیل مضمون، دستهبندی و تحلیل صورت گرفت.
در این فرآیند در بعد «مدیریت و حکمرانی» ؛ شاخصهای قابل ارزیابی مؤلفههایی از جمله برنامه و بودجه، ارزشیابی و تضمین کیفیت، اصلاح ساختارها و رویهها و گسترش عدالت آموزشی استخراج شدند.
در بعد «نظام آموزشی» ؛ شاخصها ذیل مؤلفههای محتوا و کتب درسی، الگوهای یاددهی-یادگیری و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و در بعد «نظام تربیتی» ؛ شاخصها و مؤلفههای شش ساحت تربیتی در سند تحول دستهبندی شدند.
همچنین در بعد «نیروی انسانی» ؛ مؤلفههایی از جمله گزینش و جذب، آموزش و تربیت و منزلت اجتماعی، در بعد «زیرساخت» ؛ مؤلفههای تجهیزات و فناوریهای مدارس و فضاهای آموزشی، معماری و کالبد مدارس و فضاهای آموزشی، زیرساختهای آموزشی-تربیتی و در بخش «ارتباطات و تعاملات» مؤلفههای تعاملات بیرونی بررسی شدند.
کلیدواژهها:#خط_مشی_گذاری#حکمرانی_تربیتی#نظام_آموزش_و_پرورش#سند_تحول_بنیادین#ارزیابی_راهبردی
https://iej.ihu.ac.ir/article_209409.html
@etatt
۱۳:۳۸
بازارسال شده از الگوی تعلیم و تربیت رویش
۱۹:۴۵
۳۰ آبان
بازارسال شده از مهدی محمدزاده
۷:۴۱