بازارسال شده از فهم قرآن، چگونه؟
۳:۳۲
بازارسال شده از فهم قرآن، چگونه؟
۳:۳۲
بازارسال شده از فهم قرآن، چگونه؟
فعالیت ارسالی از سوره قارعه پایه اول و دوم
با نام و یاد خدابرای پایه اول معلم می تواند کارها را با ذکر صلوات یا خواندن یک دعا شروع کند و بگوید برای این که کارمان را بهتر انجام دهیم صلوات میفرستیم. از وقتی هم که سوره قارعه در کلاس تدریس شد بعد از آن هر کار خوبی را که با هم شروع می کنند سوره قارعه می تواند حاضر باشد.
برای پایه دوم زمانی که کلاس با نشاط است در ابتدای هر کار میتوانند نیت بکنند. مثلا با هم ورزش میکنیم به نیت سلامتی و قوی شدن برای انجام کارهای خوب و زیبا! یا مثلا کاردستی را درست میکنیم به این نیت که به مادرمان هدیه دهیم و او را خوشحال کنیم.
#نمونه_فعالیت#سوره_قارعه
با نام و یاد خدابرای پایه اول معلم می تواند کارها را با ذکر صلوات یا خواندن یک دعا شروع کند و بگوید برای این که کارمان را بهتر انجام دهیم صلوات میفرستیم. از وقتی هم که سوره قارعه در کلاس تدریس شد بعد از آن هر کار خوبی را که با هم شروع می کنند سوره قارعه می تواند حاضر باشد.
برای پایه دوم زمانی که کلاس با نشاط است در ابتدای هر کار میتوانند نیت بکنند. مثلا با هم ورزش میکنیم به نیت سلامتی و قوی شدن برای انجام کارهای خوب و زیبا! یا مثلا کاردستی را درست میکنیم به این نیت که به مادرمان هدیه دهیم و او را خوشحال کنیم.
#نمونه_فعالیت#سوره_قارعه
۳:۳۲
بازارسال شده از 💧📖 قطره سوره
101-Gharea.mp3
۴.۳۷ مگابایت
۳:۳۲
بازارسال شده از 💧📖 قطره سوره
۳:۳۲
بازارسال شده از فهم قرآن، چگونه؟
قارعه1.mp3
۶.۶۱ مگابایت
۳:۳۲
بازارسال شده از فهم قرآن، چگونه؟
قارعه2.mp3
۵.۶۹ مگابایت
۳:۳۲
بازارسال شده از فهم قرآن، چگونه؟
خلاصه برداري (سوره مباركه قارعه).docx
۱۵.۵۷ کیلوبایت
خلاصه نكات سوره مباركه قارعه#خلاصه#قارعه
۳:۳۲
بازارسال شده از فهم قرآن، چگونه؟
سوره قارعه .pdf
۵۲۷.۵۵ کیلوبایت
:memo:پیاده شده جلسه سوره #قارعه
سریع و راحت میتوانید مباحث کلاس را مرور کنید#متن_کلاس
سریع و راحت میتوانید مباحث کلاس را مرور کنید#متن_کلاس
۳:۳۲
بازارسال شده از فهم قرآن دبستان
Prhiz101.mp3
۲۳۲.۵۶ کیلوبایت
۳:۳۴
بازارسال شده از فهم قرآن دبستان
شیوه اجرا سوره قارعه.mp3
۵۰۷.۷۱ کیلوبایت
۳:۳۴
بازارسال شده از فهم قرآن دبستان
پایه دوم
آموزش سوره قارعه در پایه دوم
انسان در هر لحظه در حال انجام عملی است و زندگی تجلی اعمال متعدد و متنوع انسانهاست. اعمالی که انسانها انجام میدهند برخی متفاوت و برخی دارای شکل ظاهری یکسانی میباشند.
از طرفی هر عملی تاثیر ویژه و مخصوص خود را بر روی انسان میگذارد . چه بسا اعمالی موجب رضایت و سکونت و برخی موجب ایجاد تشویش و اضطراب در صاحب آن عمل میگردد.پس رسیدن به رضایت یا نرسیدن به رضایت، ناشی از اعمال انسانها میباشد و آنچه که اعمال را حتی با وجود شباهت در شکل ظاهری آنها از هم متفاوت میکند نیت و قصد آن عمل میباشد. اینکه انجام دهنده آن عمل آیا قصد رسیدن به رضا و قرب الهی را داشته و یا این عمل را بر اساس قصد و نیت دنیایی انجام داده است.
بر اساس سوره مبارکه قارعه، نیت و قصد نقش تعیین کنندهای در سرنوشت و سبک زندگی انسان داشته و اگر نیت و قصد انجام دهنده عمل، قرب و رضای خداوند باشد، عمل او دارای ارزش و وزن و زندگی فرد سرشار از رضایت خواهد بود.
️ بر اساس مطالب فوق در پایه دوم سعی میشود که نیت در زندگی افراد تفصیل و گسترش بیشتری پیدا کند و کودک برای انجام کارهای مختلف خود، نیت کند. ️موضوع نیت داشتن اعمال را برای دانشآموزان پررنگ مینماییم. به عنوان مثال میگوییم، فلان کار خوب را به نیت خوشحال کردن خدا یا پدر و مادر انجام میدهیم.
آنچه دانشآموز در مورد سوره قارعه میآموزد، درک تمایز کار باارزش نسبت به کار بی ارزش است.
جهت مشاهده و دریافت توضیحات بیشتر به همراه فلیم، صدا و فعالیتهای مختلف به آدرس زیر مراجعه کنید:http://dabestan.fahmeghoran.ir/?page_id=1031
#پایه_دوم #سوره_قارعه@fahmeghoran_dabestan
آموزش سوره قارعه در پایه دوم
انسان در هر لحظه در حال انجام عملی است و زندگی تجلی اعمال متعدد و متنوع انسانهاست. اعمالی که انسانها انجام میدهند برخی متفاوت و برخی دارای شکل ظاهری یکسانی میباشند.
از طرفی هر عملی تاثیر ویژه و مخصوص خود را بر روی انسان میگذارد . چه بسا اعمالی موجب رضایت و سکونت و برخی موجب ایجاد تشویش و اضطراب در صاحب آن عمل میگردد.پس رسیدن به رضایت یا نرسیدن به رضایت، ناشی از اعمال انسانها میباشد و آنچه که اعمال را حتی با وجود شباهت در شکل ظاهری آنها از هم متفاوت میکند نیت و قصد آن عمل میباشد. اینکه انجام دهنده آن عمل آیا قصد رسیدن به رضا و قرب الهی را داشته و یا این عمل را بر اساس قصد و نیت دنیایی انجام داده است.
بر اساس سوره مبارکه قارعه، نیت و قصد نقش تعیین کنندهای در سرنوشت و سبک زندگی انسان داشته و اگر نیت و قصد انجام دهنده عمل، قرب و رضای خداوند باشد، عمل او دارای ارزش و وزن و زندگی فرد سرشار از رضایت خواهد بود.
️ بر اساس مطالب فوق در پایه دوم سعی میشود که نیت در زندگی افراد تفصیل و گسترش بیشتری پیدا کند و کودک برای انجام کارهای مختلف خود، نیت کند. ️موضوع نیت داشتن اعمال را برای دانشآموزان پررنگ مینماییم. به عنوان مثال میگوییم، فلان کار خوب را به نیت خوشحال کردن خدا یا پدر و مادر انجام میدهیم.
آنچه دانشآموز در مورد سوره قارعه میآموزد، درک تمایز کار باارزش نسبت به کار بی ارزش است.
جهت مشاهده و دریافت توضیحات بیشتر به همراه فلیم، صدا و فعالیتهای مختلف به آدرس زیر مراجعه کنید:http://dabestan.fahmeghoran.ir/?page_id=1031
#پایه_دوم #سوره_قارعه@fahmeghoran_dabestan
۳:۳۴
بازارسال شده از فهم قرآن دبستان
فعالیت سوره قارعه در پایه دوم
فعالیت اول: ابراز کردن نیت در انجام کارهاارزشمند بودن کارها به واسطه نیت، باید به بچهها القا شود. خوب است به بهانههای مختلف در رفتار خودمان نشان دهیم که نیت میتواند یک کار به ظاهر کوچک را ارزشمند کند. به عنوان نمونه، هرگاه در نمازخانه مهر نمازی روی زمین رها شده بود، طوری که بچهها متوجه شوند، میگوییم: «نام امام حسین علیهالسلام روی این مهر نوشته شده، من به نیت احترام به ایشان مهر را سر جایش میگذارم.»یا هنگامی که زبالهای روی زمین افتادهاست میگوییم: «خدایا من به نیت رضایت تو، این زباله را از روی زمین برمیدارم. چون میدانم تو پاکیزگی را دوست داری.»
فعالیت دوم: انجام یک کار کوچکاز دانشآموزان میخواهیم یک کار خوب را در نظر بگیرند. کاری که قابلیت انجام سر کلاس را داشته باشد. سپس یک نیت خوب برای انجام آن کار بیان کرده و سریع آن را انجام دهند. میتوانیم برای ایده گرفتن بچهها لیستی از کارهای با ارزش را پای تخته بنویسیم. مانند صلوات فرستادن، مهربانی کردن، نرمش کردن، درس خواندن، خواندن یک سوره، کمک کردن به دیگران، درست کردن یک هدیه، یاد دادن یک مهارت به دیگری، ابراز محبت به دوست به نیت خوشحال کردن امام زمان عجّلاللهفرجه، دادن بخشی از خوراکی به خواهر کوچکتر برای خوشحالی او و خشنودی، تمیز کردن نیمکت به خاطر این که خدا پاکیزگی را دوست دارد، نمونههایی از این دست هستند.
#پایه_دوم #فعالیت #سوره_قارعه@fahmeghoran_dabestan
فعالیت اول: ابراز کردن نیت در انجام کارهاارزشمند بودن کارها به واسطه نیت، باید به بچهها القا شود. خوب است به بهانههای مختلف در رفتار خودمان نشان دهیم که نیت میتواند یک کار به ظاهر کوچک را ارزشمند کند. به عنوان نمونه، هرگاه در نمازخانه مهر نمازی روی زمین رها شده بود، طوری که بچهها متوجه شوند، میگوییم: «نام امام حسین علیهالسلام روی این مهر نوشته شده، من به نیت احترام به ایشان مهر را سر جایش میگذارم.»یا هنگامی که زبالهای روی زمین افتادهاست میگوییم: «خدایا من به نیت رضایت تو، این زباله را از روی زمین برمیدارم. چون میدانم تو پاکیزگی را دوست داری.»
فعالیت دوم: انجام یک کار کوچکاز دانشآموزان میخواهیم یک کار خوب را در نظر بگیرند. کاری که قابلیت انجام سر کلاس را داشته باشد. سپس یک نیت خوب برای انجام آن کار بیان کرده و سریع آن را انجام دهند. میتوانیم برای ایده گرفتن بچهها لیستی از کارهای با ارزش را پای تخته بنویسیم. مانند صلوات فرستادن، مهربانی کردن، نرمش کردن، درس خواندن، خواندن یک سوره، کمک کردن به دیگران، درست کردن یک هدیه، یاد دادن یک مهارت به دیگری، ابراز محبت به دوست به نیت خوشحال کردن امام زمان عجّلاللهفرجه، دادن بخشی از خوراکی به خواهر کوچکتر برای خوشحالی او و خشنودی، تمیز کردن نیمکت به خاطر این که خدا پاکیزگی را دوست دارد، نمونههایی از این دست هستند.
#پایه_دوم #فعالیت #سوره_قارعه@fahmeghoran_dabestan
۳:۳۴
بازارسال شده از فهم قرآن دبستان
........
بسم الله الرحمن الرحیم
در راستای فعالسازی خیرگزینی در کودک، پس از تمرکز بر فعالسازی انواع ابراز در پایه اول، بایستی در پایه دوم به طور ویژه تمایز در دانشآموز فعال شود و تفاوتها را درک کند.
هر قدر امور برای دانشآموز انتزاعیتر باشد، تمایز و تمیز دادن او نیز دشوارتر است. همزمان با شکل گیری تفکر انتزاعی در دانشآموزان؛ درک تفاوتها و تمایزها از امورِ محسوس مانند بستر طبیعت و خواص آن، آرام آرام به امور انتزاعیتر ارتقا مییابد. مثلاً در پایههای اول تا سوم میتوان به انواع گونههای گیاهی، جانوری و تمایزات آنها از هم، تمایزات خواص آنها، توجه به تمایزات نقشی که در زندگی ما ایفا میکنند توجه کرد.
به کمک سورههای قریش، فیل، همزه، عصر، تکاثر، قارعه، عادیات و زلزال، به فعالسازی انواع تمایز در این پایه پرداختیم.
برای دسترسی آسانتر به مباحث این سورهها در #پایه_دوم دبستان، میتوانید از هشتگهای زیر استفاده نمائید:#سوره_قریش#سوره_فیل#سوره_همزه#سوره_عصر#سوره_تکاثر#سوره_قارعه#سوره_عادیات#سوره_زلزال
#خیرگزینی #پایه_دوم#فهم_قرآن_دبستان️ @fahmeghoran_dabestan www.fahmeghoran.ir
بسم الله الرحمن الرحیم
در راستای فعالسازی خیرگزینی در کودک، پس از تمرکز بر فعالسازی انواع ابراز در پایه اول، بایستی در پایه دوم به طور ویژه تمایز در دانشآموز فعال شود و تفاوتها را درک کند.
هر قدر امور برای دانشآموز انتزاعیتر باشد، تمایز و تمیز دادن او نیز دشوارتر است. همزمان با شکل گیری تفکر انتزاعی در دانشآموزان؛ درک تفاوتها و تمایزها از امورِ محسوس مانند بستر طبیعت و خواص آن، آرام آرام به امور انتزاعیتر ارتقا مییابد. مثلاً در پایههای اول تا سوم میتوان به انواع گونههای گیاهی، جانوری و تمایزات آنها از هم، تمایزات خواص آنها، توجه به تمایزات نقشی که در زندگی ما ایفا میکنند توجه کرد.
به کمک سورههای قریش، فیل، همزه، عصر، تکاثر، قارعه، عادیات و زلزال، به فعالسازی انواع تمایز در این پایه پرداختیم.
برای دسترسی آسانتر به مباحث این سورهها در #پایه_دوم دبستان، میتوانید از هشتگهای زیر استفاده نمائید:#سوره_قریش#سوره_فیل#سوره_همزه#سوره_عصر#سوره_تکاثر#سوره_قارعه#سوره_عادیات#سوره_زلزال
#خیرگزینی #پایه_دوم#فهم_قرآن_دبستان️ @fahmeghoran_dabestan www.fahmeghoran.ir
۳:۳۴
http://dabestan.fahmeghoran.ir/?page_id=1031
معرفی سوره چگونگی ارائه سوره
سوره قارعه نحوه ارائه به دبستانی ها
استاد چیت چیان #ویژه مربیان
معرفی سوره چگونگی ارائه سوره
سوره قارعه نحوه ارائه به دبستانی ها
استاد چیت چیان #ویژه مربیان
۳:۴۵
http://quranetratschool.ir/?p=11592
محتوای تدبری #سوره_قارعه با رویکرد اهداف تربیتی ۶پایه
استاد دژبخش ویژه مربیان
محتوای تدبری #سوره_قارعه با رویکرد اهداف تربیتی ۶پایه
استاد دژبخش ویژه مربیان
۳:۴۶
در حال حاضر نمایش این پیام پشتیبانی نمیشود.