عکس پروفایل استاد علوی تهرانیا

استاد علوی تهرانی

۳۷۲عضو
بازارسال شده از مرکز رشد بنیاد فارِس المومنین
thumnail

۱۸:۵۶

بازارسال شده از مرکز رشد بنیاد فارِس المومنین
thumnail

۱۸:۵۶

بازارسال شده از مرکز رشد بنیاد فارِس المومنین
thumnail

۱۸:۵۶

بازارسال شده از مرکز رشد بنیاد فارِس المومنین
thumnail

۱۸:۵۶

بازارسال شده از مرکز رشد بنیاد فارِس المومنین
thumnail

۱۸:۵۶

بازارسال شده از مرکز رشد بنیاد فارِس المومنین
thumnail

۱۸:۵۶

بازارسال شده از مرکز رشد بنیاد فارِس المومنین
thumnail

۱۸:۵۶

بازارسال شده از مرکز رشد بنیاد فارِس المومنین
thumnail

۱۸:۵۶

بازارسال شده از مرکز رشد بنیاد فارِس المومنین
thumnail

۱۸:۵۶

بازارسال شده از مرکز رشد بنیاد فارِس المومنین
thumnail

۱۸:۵۶

بازارسال شده از مرکز رشد بنیاد فارِس المومنین
thumnail

۱۸:۵۶

بازارسال شده از مرکز رشد بنیاد فارِس المومنین
undefinedundefinedundefinedundefined #گزارش_تصویری
undefined مجلس جشن ویژه کودکان و نوجوانانبمناسبت ولادت حضرت زهرا (س)undefined جمعه ۳۰ آذر ۱۴۰۳undefinedمسجد حضرت امیر (ع)
undefinedجهت اطلاع از کلاسها و برنامه‌های مرکز رشد و آموزش کودکان و نوجوانان، در کانال مرکز به نشانی زیر عضو شوید:undefined @Roshd_Fares_ir

۱۸:۵۶

فعالیت‌های اجتماعی حضرت زهرا (س)
حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان یکی از شخصیت‌های برجسته تاریخ اسلام، در زمان حیات پیامبر اکرم(ص) فعالیت‌های اجتماعی متعددی را انجام دادند که تأثیرات عمیقی بر جامعه آن زمان داشت.برخی از این فعالیت‌ها در ادامه مورد بررسی قرار می گیرد:
مرجعیت دینی و علمیحضرت به عنوان یک مرجع و منبع معتبر برای اصحاب پیامبر(ص) شناخته می‌شدند و احادیث زیادی از ایشان نقل شده است.پیامبر(ص) در امور مهم از جمله بیعت زنان، مباهله با مسیحیان نجران، حضرت را شرکت دادند.علوم و اسراری که رسول خدا برای ایشان می‌گفتند، امیرالمؤمنین علی(ع) می‌نوشتند و حضرت فاطمه(س) آنها را در مصحف خود گردآوری می‌کردند. به فرموده امیرالمؤمنین «علم گذشتگان و آیندگان در صحیفه فاطمیه آمده است»نقل شده که در مصحف حضرت زهرا(س) علوم آینده نیز ثبت شده است.ایشان در انتقال معارف دین و دعوت و شناخت مردم به قرآن و سنت، حق بزرگی بر جامعه دارند.حدیثی از امام صادق(ع) درباره حضرت فاطمه(س) نقل شده است که فرمودند: «ایشان صدیقه بسیار بزرگ است و ملل و اقوام گذشته بر اساس معرفت ایشان سپری شده‌اند»
تعادل در وظائف و مسئولیت‌هاحضرت فاطمه(س) با ایراد خطبه فدکیه، به دفاع از حقوق امامت و حق امیرالمؤمنین علی(ع) و به انتقاد از ظلم و ستمی که بر آنان روا داشته شده، پرداختند. این خطبه نشان از شجاعت و استقامت ایشان در برابر ظلم است.سیره حضرت فاطمه(س) الگویی است برای تعادل بین مسئولیت‌ها و فعالیت‌های فردی و اجتماعی. ایشان در کنار همسرشان امیرالمؤمنین، نقشی فعال در امور اجتماعی داشتنند و همواره حامی امامت بودند.سخنرانی‌های مهمی در جمع زنان مهاجر و انصار، به ویژه در دوران منتهی به شهادت خود، ایراد کردند که محتوای آن‌ها به شدت تأثیرگذار و انتقادی بود. این سخنان عمدتاً بر دو محور اصلی؛ نقد وضعیت اجتماعی و پیش‌بینی آینده جامعه اسلامی، متمرکز بود.
کمک به نیازمندانحضرت فاطمه(س) همواره به فقرا و یتیمان کمک می‌کردند و حتی در شرایط سخت، غذای خود را به دیگران می‌بخشیدند. نقل شده که بعد از تقسیم بیت‌المال و غنائم بین مسلمین، امیرالمؤمنین از سهمی که به ایشان رسید، برای حضرت زهرا(س) گردنبندی خریدند و حضرت نیز آن را فروختند و با پول آن برده ای را آزاد کردند.
حضرت فاطمه زهرا(س) با تعهد به اصول اخلاقی و دینی، نقش مهمی در ترویج عدالت و حمایت از حقوق امامت و امت ایفا کردند. در سیره و سنت ایشان موارد بسیاری برای تعلیم تعلّم وجود دارد که با تأمل در آن، زندگی دنیوی و اخروی مؤمنان به سعادت و آرامش منتهی خواهد شد. سیره ایشان، همچنان الهام‌بخش نسل‌های آتی جامعه ایمانی است.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــundefined واحد پژوهش بنیاد فارِس المؤمنینبمناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)
@Fares_ir

۱۹:۲۱

استاد علوی تهرانی
undefined undefined #فایل_صوتی undefined #سخنرانی undefined موضوع : #حقوق_امام_ع_بر_شیعیان | جلسه ۱۵ undefined جلسه هفتگی سه‌شنبه‌ها | ۱۴۰۳ undefined سه‌شنبه ۲۰ آذر ماه ۱۴۰۳ undefined استاد علوى تهرانى undefined مسجد حضرت امیر (ع) @Fares_ir
.عدم بیعت امیرالمؤمنین با سران سقیفهبعد از شهادت پیامبر که مردم دچار فتنۀ سقیفه شدند امیرالمؤمنین بیعت نکردند. کارگردان‌های سقیفه درصدد برآمدند که قنفذ را به سوی حضرت بفرستند تا بیعت بگیرد. نفر اول سقیفه گفت: اگر مانع شد خانه‌اش را به آتش بكش!مبادا تصور کنید کودتاگران سقیفه به یکباره تصمیم به آتش زدن در گرفتند. در طول ۲۳ سال هر چه اهل بیت بیشتر معرفی می‌شدند دشمنی آن‌ها هم بیشتر می‌شد.
استدلال امیرالمؤمنین بر غصب جانشینی پیامبرحضرت امیر به قنفذ فرمودند: چه کار داری؟گفت: آمده‌ام پیام جانشین رسول خدا را به شما برسانم.حضرت فرمودند: چه زود بر پيامبر دروغ بستيد. پيامبر غير از من، کسی را خليفه قرار نداده است. به او بگو: تو مى‌دانى كه خليفۀ پيامبر كيست. تو می‌دانی جانشین رسول خدا نیستی. چون اگر بودی چرا در سقیفه برای ابوعبیده و عمر می‌خواستی بیعت بگیری؟‌لذا استراتژی آن‌ها عوض شد و خود را خلیفۀ مسلمین معرفی کردند.
ایذاء فاطمه ایذاء خداوند متعال استاهل سنت این حدیث را از پیامبر نقل کرده‌اند که: فاطمه پارۀ تن من است. هر کس او را بیازارد مرا آزرده؛ و هر کس من را بیازارد خدا را آزرده است.
برخی از مصادیق ایذاء فاطمه توسط رهبران سقیفه۱. هجوم به خانۀ حضرت زهرا۲. تهدید به آتش زدن خانۀ حضرت زهرا۳. سوزاندن خانۀ حضرت زهرا۴. سقط شدن حضرت محسن۵. ورم کردن بازوی حضرت زهرا۶. شکستن پهلوی حضرت زهرا۷. کتک زدن حضرت زهرا۸. غصب اموال حضرت زهرا۹. به شهادت رساندن حضرت زهرااهل سنت تمامی این نه مورد را در منابع خود ذکر کرده‌اند. آیا این‌ها ایذاء‌ الزهراء نیست؟
جایگاه و منزلت رهبران اهل سنت از نظر قرآن کریم
۱. ملعون در دنیا و آخرت و معذب به عذابی خوار کنندهقرآن کریم حکم کسانی‌که خدا و رسول او را آزار می‌دهند می‌فرماید: خداوند آن‌ها را در دنیا و آخرت لعنت نموده و برایشان عذابی خوار کننده مهیا کرده است. (احزاب: ۵۷)این اولین پیامد سقیفه است. رهبرانی سر کار آمدند که ملعون بوده و معذب به عذابی خوار کننده هستند!
۲. رهبرانی کافر، فاسق و ظالم.قرآن خطاب به یهود و نصاری فرموده است: محور قضاوت‌ها کتب آسمانی است. (مائده: ۴۳ و ۴۷) پس قضاوت و داوری باید براساس «ما انزل الله فیه» باشد. قرآن دربارۀ کسانی‌که بر اساس کتاب خدا داوری نمی‌کنند سه حکم صادر کرده است:۱. کافر هستند. (مائده: ۴۴)۲. ظالم هستند. (مائده: ۴۵)۳. فاسق هستند. (مائده: ۴۷)
پنج تن آل عبا مصداق آیۀ تطهیربر اساس آیۀ تطهیر، ارادۀ تکوینی حضرت حق از ازل بر این بوده که اهل بیت از رجس (هرگونه آلودگی) مبرا باشند، و چون تکوینا پاک هستند به این مقام رسیده‌اند. بین شیعه و عامه این اتفاق نظر وجود دارد که مصداق آیۀ تطهیر تنها پنج تن آل عبا هستند. پس حضرت زهرا قطعا از مصادیق آیۀ تطهیر است.اگر آیۀ تطهیر ملاک قضاوت باشد چرا دستگاه سقیفه دربارۀ فدک از حضرت زهرا درخواست شاهد کردند؟! با استناد به آیۀ تطهیر آیا این حکم کردن به غیر از کتاب خدا نیست؟ پس رهبران شما کافر، ظالم و فاسق هستند.
انتقام یهود در جریان سقیفهشما واقعا فکر می‌کنید رهبران سقیفه تنها برای ۲۵ سال این ‌کار را کردند؟ کودتای سقیفه کار یهود بود. آن‌ها انتقام خیبر را گرفتند. شما مرکبی را سوار شدید که آن‌ها زین کردند. بهرۀ شما ۲۵ سال شد اما بهرۀ یهود تا روز ظهور امام عصر ادامه دارد.اگر بیان قرآن این است: کسی‌که براساس قرآن قضاوت نکرد کافر و ظالم و فاسق است؛ به طریق اولی اگر کسی مطلبی را به قرآن اضافه کند، حکم کفر و ظلم و فسق او شدیدتر است. آن نفر دوم گفت: دو متعه در زمان رسول خدا حلال بود من آن‌ها را حرام می‌کنم!
رفتار خلاف قرآن رهبران سقیفه با حضرت زهرابیان مبارک حضرت زهرا در خطبۀ فدک این است:اى پسر ابی‌قحافه! آيا در كتاب خدا آمده كه تو از پدرت ارث ببرى اما من از پدرم ارث نبرم!؟ آيا به عمد كتاب خدا را رها كرديد و آن را پشت سرتان انداختيد؟ كه می‌فرمايد: سليمان از داوود ارث برد؟حضرت دارند به این نکته اشاره می‌کنند که چرا شما «بما انزل الله» حکم نمی‌کنید؟
خطبۀ حضرت زهرا استیضاح سقیفه استشما گمان کردید که من هیچ بهره‌ای ندارم و از پدرم ارث نمی‌برم؟ و هیچ نسبتی بین ما وجود ندارد؟! یا می‌گویید: پیروان دو مذهب از یکدیگر ارث نمی‌برند؟! مگر من و پدرم از یک دین واحد نیستیم؟!حضرت به آن‌ها می‌فهماند که شما که این طور راجع به ما قضاوت می‌کنید، با دین پیامبر مشکل دارید نه با جانشینی ایشان!صدیقۀ طاهره در اینجا بحث را به آیات سورۀ مائده برگردانده و صراحتا حکم کفر و ظلم و فسق رهبران سقیفه را صادر کردند. این خطبۀ حضرت زهرا استیضاح سقیفه است.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــگزیده سخنرانیاستاد سیدمحمدباقر علوی تهرانیموضـوع: #سقیفه_از_نگاه_قرآنروز شهــادت حضـرت زهــرا (س)فـاطـمیــه دوم ۱۴۰۳مسجد حضرت امیر علیه‌السلام
@Fares_ir

۷:۵۱

سقیفه_از_نگاه_قرآن_استاد_علوی_تهرانی.pdf

۱.۵۲ مگابایت

خلاصه سخنرانیاستاد سیدمحمدباقر علوی تهرانیموضـوع: #سقیفه_از_نگاه_قرآنروز شهــادت حضـرت زهــرا (س)فـاطـمیــه دوم ۱۴۰۳مسجد حضرت امیر علیه‌السلام
@Fares_ir

۷:۵۱

thumnail
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈#اعلام_برنامهجـلســـه هفـتـــگی ســـــه‌شنبـــه‌ها
سـه‌شنبه ۴ دی ۱۴۰۳از سـاعــت ۱۹ تـــا ۲۱
زیارت آل‌یس: حاج حسین ارضـیسخنـرانی : استـاد علــوی تهـرانیمداحی : کربلایی محمدرضا پیروز
خیـابـان کـارگــــر شـمـــالـــیبالاتر از ایستگاه متــرو کارگرمسجـــد حضـرت امیــــر (ع)
@Fares_ir

۱۷:۲۷

استاد علوی تهرانی
undefined ┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ #اعلام_برنامه جـلســـه هفـتـــگی ســـــه‌شنبـــه‌ها سـه‌شنبه ۴ دی ۱۴۰۳ از سـاعــت ۱۹ تـــا ۲۱ زیارت آل‌یس: حاج حسین ارضـی سخنـرانی : استـاد علــوی تهـرانی مداحی : کربلایی محمدرضا پیروز خیـابـان کـارگــــر شـمـــالـــی بالاتر از ایستگاه متــرو کارگر مسجـــد حضـرت امیــــر (ع) @Fares_ir
undefined #فایل_صوتی
undefined جلسه هفتگی سه‌شنبه‌ها | ۱۴۰۳undefined سه‌شنبه ۴ دی ماه ۱۴۰۳undefinedمسجد حضرت امیر (ع)undefinedزیارت آل یس : حاج حسین ارضیundefinedسخنرانی : استاد سید محمدباقر علوی تهرانیundefinedموضوع : #حقوق_امام_ع_بر_شیعیان | جلسه ۱۷undefinedمداحی : کربلایی محمدرضا پیروز

@Fares_irundefinedundefinedundefined

۶:۵۰

1_15909294403.mp3

۳۰:۵۳-۱۴.۲۹ مگابایت
undefined #فایل_صوتی
undefined #زیارت_آل_یسundefined جلسه هفتگی سه‌شنبه‌ها | ۱۴۰۳undefined سه‌شنبه ۴ دی ماه ۱۴۰۳undefined حاج حسین ارضیundefined مسجد حضرت امیر (ع)
@Fares_ir

۶:۵۰

1_15909313159.mp3

۵۳:۳۵-۲۴.۶۷ مگابایت
undefined #فایل_صوتی
undefined #سخنرانیundefined موضوع : #حقوق_امام_ع_بر_شیعیان | جلسه ۱۷undefined جلسه هفتگی سه‌شنبه‌ها | ۱۴۰۳undefined سه‌شنبه ۴ دی ماه ۱۴۰۳undefined استاد علوى تهرانىundefined مسجد حضرت امیر (ع)

@Fares_ir

۶:۵۰

1_15909329048.mp3

۱۷:۱۰-۸ مگابایت
undefined #فایل_صوتی
undefined #مداحیundefined جلسه هفتگی سه‌شنبه‌ها | ۱۴۰۳undefined سه‌شنبه ۴ دی ماه ۱۴۰۳undefined کربلایی محمدرضا پیروزundefined مسجد حضرت امیر (ع)
@Fares_ir

۶:۵۱