۱۴ خرداد ۱۳۹۹
آوردگاه کرونا
#یک_جرعه_کتاب «آزمون کرونا» این کتاب، حاصل مجموعه مقالاتی از اساتید دانشگاه امام صادق (ع) با موضوع بررسی دیدگاه علوم انسانی نسبت به ویروس کرونا میباشد که به کوشش دکتر #محمدهادی_همایون و دکتر #رضا_بنیاسد از اعضاء هیات علمی دانشگاه امام صادق (ع) تهیه و تنظیم شده است. نسخه الکترونیکی کتاب _ کنفرانس بینالمللی آوردگاه کرونا fieldcovid19.blog.ir ️️ @FieldCovid19
آزمون کرونا.pdf
۱۰ مگابایت
۱۹:۲۴
۱۵ خرداد ۱۳۹۹
۱۵:۵۰
#روزشمار_کنفرانس
پنج روز دیگر تا برگزاری کنفرانس بینالمللی #آوردگاه_کرونا
ساعت ۸ صبح فردا، آخرین مهلت ارسال یادداشت برای جاماندهها...
__ کنفرانس بینالمللی آوردگاه کرونا fieldcovid19.blog.ir ️️ @FieldCovid19
پنج روز دیگر تا برگزاری کنفرانس بینالمللی #آوردگاه_کرونا
ساعت ۸ صبح فردا، آخرین مهلت ارسال یادداشت برای جاماندهها...
__ کنفرانس بینالمللی آوردگاه کرونا fieldcovid19.blog.ir ️️ @FieldCovid19
۱۷:۰۸
۱۹:۲۲
۱۶ خرداد ۱۳۹۹
قسمتی از صحبتهای #امام_خامنهای در سالگرد رحلت #امام_خمینی ناظر به مسئله «تحول و تمدن»:
«تحوّل در نگاه مردم به دین» یک تحوّل دیگری که امام به وجود آورد، تحوّل در نگاه به دین بود؛ مردم، دین را فقط وسیلهای برای مسائل شخصی، مسائل عبادی، حدّاکثر احوال شخصی میدانستند، فقط برای همین مسئلهی نماز و روزه و فرض کنید که وظایف مالی و ازدواج و طلاق؛ در همین حدود؛ دین را، وظیفهی دین و مسئولیّت دین و رسالت دین را محدود به این چیزها میدانستند. امام برای دین، رسالت #نظامسازی و #تمدّنسازی و #جامعهسازی و #انسانسازی و مانند اینها تعریف کرد؛ مردم نگاهشان به دین بکلّی متحوّل شد.
«تحوّل در نگاه به آینده و ایجاد تمدّن نوین اسلامی» یک تحوّل دیگر، تحوّل در نگاه به آینده بود. در آن دورانی که نهضت شروع شد و امام وارد میدان شدند، با همهی شعارهایی که حالا بعضی از احزاب و بعضی و از گروهها و گروهکها میدادند -که خیلی محدود و کوچک هم بودند- در نگاه مردم آیندهای دیده نمیشد. یعنی مردم یک افق و آیندهای در مقابل چشم نداشتند؛ این تبدیل شد به ایجاد تمدّن نوین اسلامی. یعنی شما امروز به ملّت ایران نگاه کنید، این دست مبارک امام است که این حالت را به وجود آورده؛ مردم دنبال این هستند که #تمدّن_نوین_اسلامی را تشکیل بدهند و به وجود بیاورند؛ اتّحاد عظیم اسلامی را به وجود بیاورند، امّت اسلامی را تشکیل بدهند. نگاه عامّهی مردم، تودهی مردم این است.
«تحوّل در مبانی معرفتیِ کاربردی و ورود فقه در عرصهی نظامسازی» در یک حوزهی تخصّصیتر، تحوّل در مبانی معرفتیِ کاربردی است؛ امام این را به وجود آوردند؛ که این تخصّصی است، جزو مسائل حوزوی و کسانی است که دستی در کار فقه و در کارِ علم اصول و مانند اینها دارند. امام فقه را وارد عرصهی #نظامسازی کردند؛ فقه از این مسائل دور بود. البتّه مسئلهی ولایت فقیه، هزار سال [بود که] در بین فقها وجود داشت و مطرح میشد، امّا چون این امید وجود نداشت که این ولایت فقیه تحقّق پیدا بکند، هرگز به جزئیّات آن، به مسائلِ آن پرداخته نمیشد. امام این را وارد مسائل اصلی و فقهی کردند. در حوزهی علمیّهی نجف، این را مطرح کردند و دربارهی آن بحث کردند؛ بحثهای علمیِ متقنِ محکمِ کاملاً قابل توجّه برای افرادی که صاحب نظر در این زمینهها هستند؛ یا مسئلهی #مصلحتِ_نظام را -که مصلحتِ نظام همان منافع عمومی است، منافع ملّی است، چیزی غیر از آن نیست- امام در فقه مطرح کردند. مسئلهی معروف اصولی و فقهیِ «تزاحم» و «اهمّ و مهم» را که در مسائل شخصی و مسائل کوچک به کار میرفت، وارد عرصهی میدان عمومی کردند که در عرصهی ادارهی کشور، مسئلهی مصلحت نظام و مسئلهی «اهمّ و مهم» مطرح میشود. یعنی در فقه، ایشان این چیزها را وارد کردند که این، فرصت خیلی بزرگی برای فقه به وجود میآورد؛ دست فقه را باز میکند در گسترهی تصرّفاتی که میتواند در مسائل گوناگون بکند. به نظر من حوزهها باید از این خیلی قدردانی کنند و استفاده کنند، استقبال کنند. البتّه این کاری که امام در این زمینهی فقهی انجام دادهاند، کاملاً روشمند و قانونمند است؛ یعنی طبق همان -به تعبیر امام- فقه جواهری است؛ یعنی بدعتی در فقه نیست؛ یک استفادهی صحیح از موازین متعارف فقهی است که در اختیار فقها است.
#روزشمار_کنفرانس
چهار روز دیگر تا برگزاری کنفرانس بینالمللی #آوردگاه_کرونا
_ کنفرانس بینالمللی آوردگاه کرونا fieldcovid19.blog.ir ️️ @FieldCovid19
«تحوّل در نگاه مردم به دین» یک تحوّل دیگری که امام به وجود آورد، تحوّل در نگاه به دین بود؛ مردم، دین را فقط وسیلهای برای مسائل شخصی، مسائل عبادی، حدّاکثر احوال شخصی میدانستند، فقط برای همین مسئلهی نماز و روزه و فرض کنید که وظایف مالی و ازدواج و طلاق؛ در همین حدود؛ دین را، وظیفهی دین و مسئولیّت دین و رسالت دین را محدود به این چیزها میدانستند. امام برای دین، رسالت #نظامسازی و #تمدّنسازی و #جامعهسازی و #انسانسازی و مانند اینها تعریف کرد؛ مردم نگاهشان به دین بکلّی متحوّل شد.
«تحوّل در نگاه به آینده و ایجاد تمدّن نوین اسلامی» یک تحوّل دیگر، تحوّل در نگاه به آینده بود. در آن دورانی که نهضت شروع شد و امام وارد میدان شدند، با همهی شعارهایی که حالا بعضی از احزاب و بعضی و از گروهها و گروهکها میدادند -که خیلی محدود و کوچک هم بودند- در نگاه مردم آیندهای دیده نمیشد. یعنی مردم یک افق و آیندهای در مقابل چشم نداشتند؛ این تبدیل شد به ایجاد تمدّن نوین اسلامی. یعنی شما امروز به ملّت ایران نگاه کنید، این دست مبارک امام است که این حالت را به وجود آورده؛ مردم دنبال این هستند که #تمدّن_نوین_اسلامی را تشکیل بدهند و به وجود بیاورند؛ اتّحاد عظیم اسلامی را به وجود بیاورند، امّت اسلامی را تشکیل بدهند. نگاه عامّهی مردم، تودهی مردم این است.
«تحوّل در مبانی معرفتیِ کاربردی و ورود فقه در عرصهی نظامسازی» در یک حوزهی تخصّصیتر، تحوّل در مبانی معرفتیِ کاربردی است؛ امام این را به وجود آوردند؛ که این تخصّصی است، جزو مسائل حوزوی و کسانی است که دستی در کار فقه و در کارِ علم اصول و مانند اینها دارند. امام فقه را وارد عرصهی #نظامسازی کردند؛ فقه از این مسائل دور بود. البتّه مسئلهی ولایت فقیه، هزار سال [بود که] در بین فقها وجود داشت و مطرح میشد، امّا چون این امید وجود نداشت که این ولایت فقیه تحقّق پیدا بکند، هرگز به جزئیّات آن، به مسائلِ آن پرداخته نمیشد. امام این را وارد مسائل اصلی و فقهی کردند. در حوزهی علمیّهی نجف، این را مطرح کردند و دربارهی آن بحث کردند؛ بحثهای علمیِ متقنِ محکمِ کاملاً قابل توجّه برای افرادی که صاحب نظر در این زمینهها هستند؛ یا مسئلهی #مصلحتِ_نظام را -که مصلحتِ نظام همان منافع عمومی است، منافع ملّی است، چیزی غیر از آن نیست- امام در فقه مطرح کردند. مسئلهی معروف اصولی و فقهیِ «تزاحم» و «اهمّ و مهم» را که در مسائل شخصی و مسائل کوچک به کار میرفت، وارد عرصهی میدان عمومی کردند که در عرصهی ادارهی کشور، مسئلهی مصلحت نظام و مسئلهی «اهمّ و مهم» مطرح میشود. یعنی در فقه، ایشان این چیزها را وارد کردند که این، فرصت خیلی بزرگی برای فقه به وجود میآورد؛ دست فقه را باز میکند در گسترهی تصرّفاتی که میتواند در مسائل گوناگون بکند. به نظر من حوزهها باید از این خیلی قدردانی کنند و استفاده کنند، استقبال کنند. البتّه این کاری که امام در این زمینهی فقهی انجام دادهاند، کاملاً روشمند و قانونمند است؛ یعنی طبق همان -به تعبیر امام- فقه جواهری است؛ یعنی بدعتی در فقه نیست؛ یک استفادهی صحیح از موازین متعارف فقهی است که در اختیار فقها است.
#روزشمار_کنفرانس
چهار روز دیگر تا برگزاری کنفرانس بینالمللی #آوردگاه_کرونا
_ کنفرانس بینالمللی آوردگاه کرونا fieldcovid19.blog.ir ️️ @FieldCovid19
۱۹:۲۹
۱۷ خرداد ۱۳۹۹
۱۹:۱۷
۱۸ خرداد ۱۳۹۹
۱۹:۰۱
۱۹ خرداد ۱۳۹۹
۱۵:۴۰
۲۱ خرداد ۱۳۹۹
۱۵:۴۲
۱۵:۵۰
۲۲ خرداد ۱۳۹۹
۱۱:۴۴
۱۶:۵۲
۲۳ خرداد ۱۳۹۹
۱۷:۳۴
۱۷:۵۱
۲۴ خرداد ۱۳۹۹
۱۹:۱۹
۲۶ خرداد ۱۳۹۹
۱۸:۳۳
۲۸ خرداد ۱۳۹۹
۱۹:۱۷
۲۹ خرداد ۱۳۹۹
۱۹:۳۳
۳۰ خرداد ۱۳۹۹
۱۹:۱۰
۲ تیر ۱۳۹۹
۱۹:۱۳