عکس پروفایل فتح نامه گندمف

فتح نامه گندم

۳۰۷عضو
thumnail

۱۵:۲۲

thumnail
undefined #فتح_نامه | حکمرانی مردمی، فرصت یا ضرورت
undefinedیادداشت از صادق میرزاده مفرد عضو شورای عالی جهاد سازندگی
undefined مطالعه کامل یادداشت و نسخه چاپی را از اینجا دریافت کنید. ┄┄┄❅✾❅┄┄┄undefined فتح نامه گندمundefined @gandommag

۱۵:۲۲

undefined#اربعین_قطب_نمای_مردم | حکمرانی مردمی، فرصت یا ضرورت
undefined جایگاه مردم در حل مسائل کشورمسئله مردمی سازی و قدرت دهی به مردم از مسائلی است که ما در سیره اهل بیت (ع) نیز با آن مواجه بودیم و معتقدیم مسیر پیشرفت جامعه، راهی ندارد جز اینکه امور و مشکلات مردم با همکاری و همیاری خود مردم حل شود حتی اگر دولتی که بر سرکار است دولت مقتدری هم باشد و از نظر منابع مالی هم تأمين باشد ولی از عنصر همراهی مردمی بی بهره باشد و مردم در حل مسائل خود مشارکت نداشته باشند توفیق چندانی در گره گشایی از مسائل موجود نخواهد داشت چه برسد به اینکه بخواهد در مسیر رشد و توسعه هم گام بردارد.در اول انقلاب شاهد ظهور و بروز این روحیه بودیم آن جایی که مردم هم در عرصه جنگ و هم در عرصه سازندگی حضور میدانی دغدغه مندانه داشتند و مسائل و مشکلات را به نظام و حکومت حواله نمی!کردند خود را منفک از مشکلات ملی نمی دانستند و متعهدانه در میدان مشکلات بازیگری میکردند بسیاری از موانع هم با این ظرفیت عظیم مردمی رفع شد، از عهده هیچ سازمان و وزارتخانه ای بر نمی آمد که چنین مسائلی را رفع کند چه بر سر این ظرفیت آمد؟ در گذر زمان دولتهایی بر سرکار آمدند که رویکردهای اصطلاحاً دموکراتیک داشتند نتیجه سیاستهای این دولتها چیزی نبود جز حذف مردم از عرصه مدیریتی و حکمرانی چرا که اثر حضور مردم را بی نظمی می دانستند و اعتقاد داشتند که مردم میخواهند برجای دولت بنشینند بستری مثل جهاد سازندگی هم با همین شعارها و سیاستها از بین رفت. همین کم کردن حضور مردم و حذف مردم از عرصه حکمرانی منجر شد به کاهش سرماية اجتماعى نظام تا رسیدیم به بیانیه گام دوم بیانیه ای که روح جدیدی دمید به مسئله مغفول حکمرانی مردمی این مطالبه گری که از سوی عالی ترین مقام مملکت صورت گرفت دوباره این مسئله را جدی کرد. الحمد لله دولت هم به ضرورت مردمی سازی و دخیل کردن مردم در امر حکمرانی رسیده البته این واقعیتهای میدان است که ما را به چنین فهمی می رساند. زمانی که به حقایق میدانی رجوع میکنیم و به ساختارهای دولتی و حاکمیتی موجود نظر می اندازیم متوجه میشویم که گره های موجود با این قوانین و ساختارهای سفت و سخت و غیرقابل انعطاف باز نمی شوند محتاج برون سپاری اند و به دست قدرت مردم و خلاقیتهای مردمی میتوان از این موانع عبور کرد. البته مهمترین اثر این برون سپاری پیشرفت مادی و رسیدن به آبادانی و عمران .... نیست اثرات اجتماعی این امر بسیار فراتر از این مسائل ،است، اولین اثر آن که در کوتاه مدت هم مشخص میشود تزریق شور و نشاط و روحیه سرزندگی به جامعه است، اگر گفتمان کار و فعالیت و جهاد در جامعه تزریق شود حرکت و نشاط ناشی از این حرکت هم در پی آن میآید ثمره دوم که عمیق تر و مهم تر است، این است که دیگرکسی که خودش برای اصلاح امور و آبادانی مملکت قدم برداشته باشد در صف عناد نمی ایستد و مثلاً در اغتشاشات شرکت نمی کند چرا که هم با واقعیتها مواجه شده و از فضای تخیلی و ذهنی خودش خارج شده و هم این که خود را سهیم می داند در پیشبرد مسائل کشور و دیگر آن بی تعهدی را ندارد خود را وسط گود خدمت و مسئولیت میبیند و عمیقاً معتقد میشود که این کشور برای خودش است و مشکلات کشور را هم باید خودش رفع کند خلاصه این که این سرمایه اجتماعی بسیار مهم تر از آن ساخت و سازهای ملموس فیزیکی است. حالا شورای عالی جهاد کجای میدان است؟ در دیدارهایی که گروههای جهادی با حضرت آقا ،داشتند احیای جهاد سازندگی را مطرح کردند حضرت آقا هم یک طرح دقیق اجرایی را طلب کردند در نهایت پس از بررسیهایی که در کارگروه های مختلف انجام شد و مطالعاتی که دولت انجام داد رسیدیم به ایجاد شورای عالی جهاد سازندگی شورایی که مرکب است از چند وزارتخانه و نهادهای متولی و نمایندگان جریان های جهادی یعنی هم در بدنه دولت است و هم گروه های فعال مردمی حضور دارند امید میرود با تمرکزی که حاصل شده گامهای عملی و اجرایی موثرتر و عمیق تری برداشته شود خصوصاً که بدنه اجرایی و دولت هم همراه است و تحقق حکمرانی مردمی را جزء شعارهای خود میداند

undefined مطالعه کامل یادداشت و نسخه چاپی را از اینجا دریافت کنید. ┄┄┄❅✾❅┄┄┄undefined فتح نامه گندمundefined @gandommag

۱۵:۲۷

thumnail

۱۷:۲۳

thumnail

۱۷:۲۳

thumnail
undefined #فتح_نامه | قدرت ما
undefinedیادداشتی از یاسر حسین بیک فعال جهادی
undefined مطالعه کامل یادداشت و نسخه چاپی را از اینجا دریافت کنید. ┄┄┄❅✾❅┄┄┄undefined فتح نامه گندمundefined @gandommag

۱۷:۲۳

فتح نامه گندم
undefined undefined #فتح_نامه | قدرت ما undefinedیادداشتی از یاسر حسین بیک فعال جهادی undefined مطالعه کامل یادداشت و نسخه چاپی را از اینجا دریافت کنید. ┄┄┄❅✾❅┄┄┄ undefined فتح نامه گندم undefined @gandommag
undefined#اربعین_قطب_نمای_مردم | قدرت ما
undefined تبیین ظرفیت جریانهای مردمیدر روزگاری زیست میکنیم که در لایه های مختلف فعالیتهای اجتماعی، سیاسی و حتی کسب وکارها نقش ارتباط و حضور مردم غیر قابل انکار است کسب و کارها به دنبال باشگاه مخاطبان ذیل محصول و خدمت خود مجموعه های حاکمیتی و دولتی به دنبال مشارکت گرفتن از مردم در انجام مأموریتها و وظایف خود و سیاست مداران و احزاب به دنبال حفظ و افزودن حامیان و طرفداران خویش هستند.شاید روزگاری این فعالیت جمعی و مردمی صرفاً به عنوان یک کار جانبی و نمایشی قلمداد میگردید ولی تجربه های مختلف در این سال ها به ویژه در بحرانها و موضوعات حیاتی کشور، نشان داده که به شدت به حضور مردم و استفاده از ظرفیت جریان های مردمی نیازمندی وجود دارد موضوعی که بایستی به صورت ویژه به آن پرداخت و از زوایای مختلف مورد نقد و بررسی قرار داد. اجتماع به خودی خود ذیل هر اتفاق میتواند فواید فراوانی را با خود همراه داشته باشد؛ اولین فایده آن جلب مشارکت، تعامل و ایجاد اعتماد است زمانی که یک اجتماع در یک موضوع مشارکت داشته باشند حضور آن جمع میتواند اعتمادساز و محرکی برای دیگران باشد تعاملات ذیل این مشارکت نیز میتواند به غنای آن و بهبودش کمک کند. دومین فایده آن است که خود اجتماع می تواند مشوق و مبلغ فعالیت و مشارکت ،باشد به عبارت دیگر خود افرادی که در یک اقدام مشارکت میکنند میتوانند با انعکاس حس و فعالیت خود به دیگران اندازه اجتماع را افزایش دهند. فایده سوم آموزش و توانمندسازی است که ذیل یک اتفاق جمعی رخ میدهد برای هر کنش جمعی صرف هزینههایی برای آموزش نحوه و نوع مشارکت مورد نیاز است اما در جایی که یک اجتماعی شکل گرفته باشد خود آن جمع میتواند آموزش دهنده اجتماع های جدید باشد و در نتیجه باعث ارتقا و توانمندسازی آن اجتماع در آن موضوع را نیز رقم بزنند موضوع چهارم ارتقا و بهبود فعالیت است هر آن چیزی که موضوع مشارکت و اقدام مردمی است وقتی بین افراد زیادی پخش میگردد باعث میشود از زوایای مختلف مورد بررسی ارزیابی و تجربه قرار گردد و به تبع افراد مختلف با تجربیات و دانشهای مختلف میتوانند پیشنهادها و تأثیراتی در ارتقا و بهبود فرایندها اقدامات و محصولات داشته باشند. این ارتقا با گسترده شدن لایه مخاطبین، حتی میتواند در حوزه نیروی انسانی نیز رخ دهد و افراد شایسته تری در جایگاههای تصمیم گیری و جایگاههای مسئولیتی قرار گیرند و این اقدام جمعی در شناسایی و به کارگیری این افراد میتواند تأثیر بسزایی داشته باشد. در کنار مزایایی که فعالیت مردمی دارد فرایند همراهی و مشارکت مردمی نیز اقدامات ویژه ای را طلب دارد. شناخت صحیح یکی از گامهای اولیه این فرایند است شناخت صحیح و دقیق موضوعی که برای آن نیازمند مشارکت هستیم و همچنین شناخت مخاطبی که مشارکت آن را نیاز داریم از جمله مواردی است که در گام نخست بایستی آن را شفاف نمود برای جلب مشارکت مردم در گام بعدی تعیین جهت مشخص ضروری است حرفها و بیان موضع گیری های غیر شفاف و بدون جهت به بهانه های مختلف مسیری نیست که مشارکت را با خود به همراه داشته باشد عامل امید بخش گام دیگری است که در یک حرکت جمعی لازم است تا زمانی که نتیجه کنش جمعی ترسیم نگردیده و ضرورت و اهمیت مشارکت تک تک افراد نمایان نشود و امیدی تصویر نشود از مشارکت خبری نخواهد بود. پیدا کردن یک راهکار عملی نیز گام دیگری برای مشارکت است ما بایستی بتوانیم در هر موضوع و فعالیت نقش مردم را دقیق و شفاف مشخص و نحوه پیوستن و مشارکت را به سادگی و قابل فهم توضیح و تفسیر کنیم این راهکار بایستی عملی نیز باشد یعنی بتوان آن را به مخاطبین توصیه نمود و مشارکت را نتیجه گرفت حتماً این مشارکت مردمی در کنار انتفاعتی که دارد و در کنار فرایندی که برای آن بایستی طی نمود آدابی نیز دارد که بایستی به آن پایبند بود و آنها را در نظر گرفت تا نتیجه مطلوب حاصل گردد یکی از آدابی که مانع این میشود که مشارکت یک کارنمایشی قلمداد گردد آن است که مشارکت در بیش از یک عرصه تصمیم گیری مطالبه گری نظارت و اجرا در نظر گرفته شود در امر مشارکت با مجموعه های مردمی و عموم مردم استقلال این مجموعهها را نیز بایستی در نظر گرفت نباید فراموش کرد که مخاطب عامه نیروی سازمانی ما و طرف قرارداد ما نیستند که بتوانیم به هر نحوی با آن تعامل نماییم یا مشارکت قطعی آن را با خود داشته باشیم. undefined#ادامه
undefined مطالعه کامل یادداشت و نسخه چاپی را از اینجا دریافت کنید. ┄┄┄❅✾❅┄┄┄undefined فتح نامه گندمundefined @gandommag

۱۷:۲۳

فتح نامه گندم
undefined#اربعین_قطب_نمای_مردم | قدرت ما undefined تبیین ظرفیت جریانهای مردمی در روزگاری زیست میکنیم که در لایه های مختلف فعالیتهای اجتماعی، سیاسی و حتی کسب وکارها نقش ارتباط و حضور مردم غیر قابل انکار است کسب و کارها به دنبال باشگاه مخاطبان ذیل محصول و خدمت خود مجموعه های حاکمیتی و دولتی به دنبال مشارکت گرفتن از مردم در انجام مأموریتها و وظایف خود و سیاست مداران و احزاب به دنبال حفظ و افزودن حامیان و طرفداران خویش هستند. شاید روزگاری این فعالیت جمعی و مردمی صرفاً به عنوان یک کار جانبی و نمایشی قلمداد میگردید ولی تجربه های مختلف در این سال ها به ویژه در بحرانها و موضوعات حیاتی کشور، نشان داده که به شدت به حضور مردم و استفاده از ظرفیت جریان های مردمی نیازمندی وجود دارد موضوعی که بایستی به صورت ویژه به آن پرداخت و از زوایای مختلف مورد نقد و بررسی قرار داد. اجتماع به خودی خود ذیل هر اتفاق میتواند فواید فراوانی را با خود همراه داشته باشد؛ اولین فایده آن جلب مشارکت، تعامل و ایجاد اعتماد است زمانی که یک اجتماع در یک موضوع مشارکت داشته باشند حضور آن جمع میتواند اعتمادساز و محرکی برای دیگران باشد تعاملات ذیل این مشارکت نیز میتواند به غنای آن و بهبودش کمک کند. دومین فایده آن است که خود اجتماع می تواند مشوق و مبلغ فعالیت و مشارکت ،باشد به عبارت دیگر خود افرادی که در یک اقدام مشارکت میکنند میتوانند با انعکاس حس و فعالیت خود به دیگران اندازه اجتماع را افزایش دهند. فایده سوم آموزش و توانمندسازی است که ذیل یک اتفاق جمعی رخ میدهد برای هر کنش جمعی صرف هزینههایی برای آموزش نحوه و نوع مشارکت مورد نیاز است اما در جایی که یک اجتماعی شکل گرفته باشد خود آن جمع میتواند آموزش دهنده اجتماع های جدید باشد و در نتیجه باعث ارتقا و توانمندسازی آن اجتماع در آن موضوع را نیز رقم بزنند موضوع چهارم ارتقا و بهبود فعالیت است هر آن چیزی که موضوع مشارکت و اقدام مردمی است وقتی بین افراد زیادی پخش میگردد باعث میشود از زوایای مختلف مورد بررسی ارزیابی و تجربه قرار گردد و به تبع افراد مختلف با تجربیات و دانشهای مختلف میتوانند پیشنهادها و تأثیراتی در ارتقا و بهبود فرایندها اقدامات و محصولات داشته باشند. این ارتقا با گسترده شدن لایه مخاطبین، حتی میتواند در حوزه نیروی انسانی نیز رخ دهد و افراد شایسته تری در جایگاههای تصمیم گیری و جایگاههای مسئولیتی قرار گیرند و این اقدام جمعی در شناسایی و به کارگیری این افراد میتواند تأثیر بسزایی داشته باشد. در کنار مزایایی که فعالیت مردمی دارد فرایند همراهی و مشارکت مردمی نیز اقدامات ویژه ای را طلب دارد. شناخت صحیح یکی از گامهای اولیه این فرایند است شناخت صحیح و دقیق موضوعی که برای آن نیازمند مشارکت هستیم و همچنین شناخت مخاطبی که مشارکت آن را نیاز داریم از جمله مواردی است که در گام نخست بایستی آن را شفاف نمود برای جلب مشارکت مردم در گام بعدی تعیین جهت مشخص ضروری است حرفها و بیان موضع گیری های غیر شفاف و بدون جهت به بهانه های مختلف مسیری نیست که مشارکت را با خود به همراه داشته باشد عامل امید بخش گام دیگری است که در یک حرکت جمعی لازم است تا زمانی که نتیجه کنش جمعی ترسیم نگردیده و ضرورت و اهمیت مشارکت تک تک افراد نمایان نشود و امیدی تصویر نشود از مشارکت خبری نخواهد بود. پیدا کردن یک راهکار عملی نیز گام دیگری برای مشارکت است ما بایستی بتوانیم در هر موضوع و فعالیت نقش مردم را دقیق و شفاف مشخص و نحوه پیوستن و مشارکت را به سادگی و قابل فهم توضیح و تفسیر کنیم این راهکار بایستی عملی نیز باشد یعنی بتوان آن را به مخاطبین توصیه نمود و مشارکت را نتیجه گرفت حتماً این مشارکت مردمی در کنار انتفاعتی که دارد و در کنار فرایندی که برای آن بایستی طی نمود آدابی نیز دارد که بایستی به آن پایبند بود و آنها را در نظر گرفت تا نتیجه مطلوب حاصل گردد یکی از آدابی که مانع این میشود که مشارکت یک کارنمایشی قلمداد گردد آن است که مشارکت در بیش از یک عرصه تصمیم گیری مطالبه گری نظارت و اجرا در نظر گرفته شود در امر مشارکت با مجموعه های مردمی و عموم مردم استقلال این مجموعهها را نیز بایستی در نظر گرفت نباید فراموش کرد که مخاطب عامه نیروی سازمانی ما و طرف قرارداد ما نیستند که بتوانیم به هر نحوی با آن تعامل نماییم یا مشارکت قطعی آن را با خود داشته باشیم. undefined#ادامه undefined مطالعه کامل یادداشت و نسخه چاپی را از اینجا دریافت کنید. ┄┄┄❅✾❅┄┄┄ undefined فتح نامه گندم undefined @gandommag
undefined#اربعین_قطب_نمای_مردم | قدرت ما
undefined نحوه مشارکت اعم از زیرساخت ارتباطی ابزار اطلاع رسانی آموزش نحوه نقش آفرینی بایستی تا جای ممکن ساده و راحت باشد تا مخاطب در این اقدامات همراهی داشته باشد در طراحی نوع مشارکت، تنوع و تكثر جغرافیایی قشری و نوع نگاه مخاطب نیز بایستی در نظر گرفته شود تا بتوان جمعیت بیشتر و متنوع تری را با خود همراه نمود. همان طور که سعی شد به اختصار بیان گردد در زمانه ای که فراگیری علاقه و توجه به مردم و نقش آفرینی ایشان در اقدامات و فعالیتها همه گیر شده است بایستی تلاش گردد یک اقدام حساب شده و تخصصی برای نوع مشارکت نحوه مشارکت و همچنین استفاده از ابزارهای مناسب برای این مهم فراهم آید و لازم است تمامی این اقدامات و فعالیتها با یک هنرمندی ویژه همچون تاروپود در کنار یکدیگر قرار گیرند تا نقش و نگار مشارکت مردم به خوبی جلوه کند و حاصل گردد. امید است که این مسیر با حضور و فعالیت مضاعف مجموعه هایی از دل مردم و زیسته در فضاهای رسمی کشور به سرعت هر چه بیشتر به طراحیهای کاربردی برسد و شاهد ارتقای کمی و کیفی نمونه های موفق مشارکت مردم در حل مسائل اصلی کشور باشیم.ان شاء الله

undefined مطالعه کامل یادداشت و نسخه چاپی را از اینجا دریافت کنید. ┄┄┄❅✾❅┄┄┄undefined فتح نامه گندمundefined @gandommag

۱۷:۲۴

thumnail
undefined #فتح_نامه | اقیانوس بی کران ملت
undefinedیادداشتی از محمدرضا روشن نژاد مؤدب دانشجوی معارف اسلامی و مدیریت

undefined مطالعه کامل یادداشت و نسخه چاپی را از اینجا دریافت کنید. ┄┄┄❅✾❅┄┄┄undefined فتح نامه گندمundefined @gandommag

۱۹:۴۰

thumnail

۱۹:۴۰

فتح نامه گندم
undefined undefined #فتح_نامه | اقیانوس بی کران ملت undefinedیادداشتی از محمدرضا روشن نژاد مؤدب دانشجوی معارف اسلامی و مدیریت undefined مطالعه کامل یادداشت و نسخه چاپی را از اینجا دریافت کنید. ┄┄┄❅✾❅┄┄┄ undefined فتح نامه گندم undefined @gandommag
undefined#اربعین_قطب_نمای_مردم | اقیانوس بی کران ملت
undefined ملت و هویت آن در نگاه امامین انقلابهویت در کلامی ساده عبارت است از آنچه موجب شناسایی میشود هر چند از مفهوم هویت در فلسفه و رشته های مختلف علوم اجتماعی معانی و تعابیر متعددی استنباط میشود اما همه آنها در تعبیر کلی فوق مشترک هستند حال سؤالی که پیش می آید این است که آیا مردم یک کشور که از آنها به عنوان ملت یاد میشود هویتی مستقل دارند یا خیر؟آنچه ما دیده ایم و میبینیم این است که رهبران حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی ایران چه حضرت امام خمینی رحمة الله علیه و چه حضرت آیت الله العظمی خامنه ای براین باور استوار هستند که ملت همواره قدرتی خارق العاده دارد و مفهوم ملت خود دارای هویت و شخصیت است و تواناییهای ماورای تصورات عموم اندیشمندان دارد که مغفول مانده است چنین باوری در اندیشه و کلام سایر متفکران، بخصوص متفکران غربی دیده نمی شود. حقیقت این است که نیروهای اثرگذار در تحولات اجتماعی و سیاسی عبارت از چیزهایی است که به انسانها برمی گردد؛ مربوط به نیروهای انسانی و اراده انسانی و ایمان انسانی است. طبق این اصل آرایش قدرت ها و نیروهای اثرگذار در تحولات اجتماعی غیر از آن چیزی است که همیشه قدرت مداران و مستکبران عالم خواستندآن را نشان بدهند قدرتمندان و مستکبران عالم این طور خواستند تفهیم و ثابت کنند که نتایج و تحولات بزرگ به پول و زورو شمشیر و سلطه مطلقه و تبلیغات آنها مربوط است کار عالم در دست آنهاست؛ اختیارات تحولات بشری در پنجه های قدرت آنهاست؛ اما این اصل الهی ثابت میکند که به عکس تحوّلات عالم مسائل بزرگ بشری و انسانی انقلاب های بزرگ پیشرفتهای بزرگ و حرکتهای عظیم هیچ کدام در دست قدرتمندان و زور مداران عالم نیست در اختیار سلاح و پول و تبلیغات آنها نیست اگرچه آنها این طور وانمود کنند - در اختیار عوامل دیگری است. همه این عوامل به اراده انسانها ایمان انسانها، فداکاری انسانها حرکت انسانها و تجمع انسانها برمی گردد که بر سرنوشت بشر میتواند حکومت کند؛ می تواند حوادث بزرگ را به وجود بیاورد این را قرآن مکرر بیان کرده است.۱۳۷۹/۰۳/۱۴با توجه کلام فوق رهبر معظم انقلاب در جهان بینی تحت تأثیر غرب عوامل تعیین کننده قدرت و نیروهای اثرگذار در تحولات اجتماعی پول شمشیر اعمال زور و تبلیغات رسانه ای عظیم است و مستکبران عالم درصدد هستند که این باور را به این شکل تفهیم کنند اما رهبر انقلاب معتقد است که هیچ کدام از این موارد فوق تأثیر چندانی در تحولات اجتماعی و سیاسی و تعیین قدرت نداشته و ندارند؛ بلکه طبق سنت الهی، تحولات عالم و مسائل بزرگ بشری و انسانی و حرکت های عظیمی که صورت میگیرد همه و همه به فداکاری انسانها ایمان انسانها و اراده ملت در برابر خواسته خود برمیگردد چنانچه اراده ملت میتواند سرنوشت آن ملت و حتی مدل همجوار را دچار دگرگونی و تغییر کند کما اینکه ما مشاهده کرده ایم در زمان طاغوت ملت ایران به نیروی درونی خود یعنی همان ،ایمان اراده و اتحاد خود تکیه کرد و هیچ نیرو و قدرتی توانایی مقابله و ایستادگی در برابر آن را نداشت همچنان که حضرت امام معتقد بر این است که استعمارگران میخواهند که ما آدم نباشیم و از آدم میترسند ولایت فقیه، ص ۲۰ حضرت امام با این نگاه در جهت هویت سازی و شخصیت بخشی به یکایک ملت ایران گام برداشت و با همین حرکت دست استعمارگران را با این کار از سر ملت و کشور ایران کوتاه کرد. این حرکت که به رهبری حضرت امام صورت گرفت درس بزرگی بود برای ملت ایران و سایر ملل جهان که هرگاه خواست و اراده ملت در جهتی خاص تشدید شود طبق سنت الهی آن ملت به خواسته خود میرسند ان الله لا يُغَيْرُ مَا بِقَوْمِ حَتَّى يُغَيْرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ. آنچه که ما در نگاه و کلام رهبر انقلاب مشاهده میکنیم باور عمیق ایشان به تواناییها و قدرت ملت ایران است. اینکه ایشان برخلاف سایر اندیشمندان و متفکران در شرق و غرب عالم که صرفاً مسائل نظامی و مالی را پشتوانه حکومت میدانند؛ ملت بماهو ملت را پشتوانه و تکیه گاه حکومت میداند باور ایشان به اهمیت فهم ملت و همچنین مشارکت ملت در مسائل سیاسی اجتماعی و اقتصادی که در بیانیه گام دوم نیز به آن اشاره شده است مؤید این موضوع است.

undefined مطالعه کامل یادداشت و نسخه چاپی را از اینجا دریافت کنید. ┄┄┄❅✾❅┄┄┄undefined فتح نامه گندمundefined @gandommag

۱۹:۴۰

thumnail
undefined #فتح_نامه | مهندسی جهاد ،حلال مشکلات دفاع مقدس
undefinedدر این قسمت برنامه هم عهدی با موضوع پشتیبانی مهندسی جنگ جهاد در خدمت آقای مهندس فاطمی نژاد هستیم. undefined مطالعه کامل مصاحبه و نسخه چاپی را از اینجا دریافت کنید. ┄┄┄❅✾❅┄┄┄undefined فتح نامه گندمundefined @gandommag

۱۹:۰۰

thumnail

۱۹:۰۰

thumnail

۱۹:۰۰

thumnail

۱۹:۰۰

undefined#اربعین_قطب_نمای_مردم | مهندسی جهاد ،حلال مشکلات دفاع مقدس
undefined این هم عهدی که شما مطرح کردید حرفش خیلی به دل من نشست چون هم عهدی نه دین میشناسد نه مذهب نه ملیت نه سفید و سیاه آدمهای هم عهد میتوانند دور هم جمع بشوند خیلی فراگیر است و من خیلی خوشم آمد از آن کلمه و واقعاً به آن کسی که این را گفته تبریک میگویم هم عهدی خیلی خوب است یعنی فراگیر است
undefinedبه نام خداوند جان و خرد کزین برتر اندیشه برنگذرد من سید مصطفی فاطمی نژاد هستم ٧٤ سال سن دارم و زمانی که انقلاب شد حدودا ۳۰ ساله بودم و در یک شرکتی به نام مدیکال سرویس کار میکردم که دستگاههای بیمارستانی را نصب میکردند. بخاطر همین شغلی که داشتم به خیلی از کشورهای اروپایی سفر کردم و البته در همان زمان من ۴ تا زبان بلد بودم و با همین اطلاعات در آن رشته ای که کار میکردم خیلی موفق بودم بعد از اینکه حضرت امام فرمان تشکیل جهاد سازندگی را صادر کردند ما هم احساس وظیفه کردیم که بیاییم و کمک کنیم من به شهر خودم که همدان هست مراجعه کردم و وارد جهاد همدان شدم و در آنجا گروهی را تاسیس کردم به نام گروه صنعت نیازمندی های زیادی همان موقع بود برای قطعات تانک و نفربر و هواپیما و... قبل از آن هم من افسروظیفه ای بودم که در زره ای کارکرده بودم با قطعات آشنا بودم. این گروه صنعت شروع کرد به تأمین این قطعات نحوه ورود ما به جهاد این گونه بود. تا آن زمان برای خودم نقش مهندسی آن قدر پررنگ نبود که مثلاً افرادی هستند که کار مهندسی انجام میدهند و مثلاً خاکریز احداث میکنند.
undefinedنقش مردم در تشکیل پشتیبانی مهندسی دفاع مقدسبرای آمدن مردم اولین چیزی که لازم است فراخوان است اگر حضرت امام آن فراخوان را نمی دادند من نمی آمدم. در این برهه از زمان اگر مقام معظم رهبری صلاح بدانند در هر رشته ای باید فراخوان بدهند مردم بی جهت حرکت نمی کنند باید یک نیرویی پشت سرشان باشد اولین شرط تجمع مردم و دخالت مردم فراخوان است خب حضرت امام فراخوان دادند ما هم آمدیم ما خودمان هم فراخوان دادیم به چه کسانی؟ به کسانی که میشناختیم هرکسی نزدیکانی دارد، ما شروع کردیم از نزدیکان خودمان کسانی که به درد کارمان میخوردند شروع کردیم و دعوت کردیم مثال عرض میکنم در بین اینها مهندس بود دوچرخه ساز بود تراشکار بود مهندس بود مکانیک هم بود آدم مستعد فراگیری هم بود کسی که چیزی بلد نبود و ما میدانستیم که نخبه است. ما اینها را دور هم جمع کردیم با دعوت با همان فراخوان. فراخوان ما رسانه ای نبود و یاران همدیگر را پیدا میکردند در آن زمان اشتیاق خدمت وجود داشت. مردم احساس میکردند یک مدینه فاضله ای پدید آمده و هرکس سبقت میگرفت که حضور داشته باشد. استقبال خیلی فراتر از آن بود که ما فکر می کردیم. البته امروز مردم ما به امید احتیاج دارند. اگر بتونیم امید ایجاد بکنیم همه مردم مجدداً خواهند آمد.
undefinedاهمیت پشتیبانی مهندسینقش مهندسی جنگ خیلی پررنگ بود و حلال مشکلات بودیم در جبهه گوش به زنگ بودیم که نیازمندیها را سپاه و ارتش به گوش ما برساند و آن را رفع میکردیم برای مثال ارتش به رکتیفایر تانک چیفتن نیاز داشت و ما رکتیفایر تانک چیفتن ساختیم و تحویل دادیم. یکبار سپاه برای حل مشکل تداركات در منطقه رملی تپه های الله اکبر به چالش برخورد کرده بود با توجه به نوع خاک منطقه و رملی بودن تپه ها تانک و نفربر به دلیل سنگینی کارایی خود را از دست داده بودند و وسیله نقلیه عادی مانند جیپ و لندکروز هم گیر میکرد و حرکت نمی کرد نیاز سپاه وسیله ای بود که سطح مقطع بزرگ تر و وزن کمتری داشته باشد ما در سازمان جهاد، شنرو (هافتراک) را ساختیم که قسمت جلوی آن مانند خودرو چرخ داشت و قسمت پشت آن هم مانند تانک زنجیر بنا به نیاز جنگ قطعات معمولی هم ساختیم مثلاً رینگهای پیکان و سایر چیزهایی که در بازار بوده و از افرادی هم استفاده کردیم که مهندس و متخصص دانشگاهی نبودند؛ اما مستعد ،بودند ما آقای سید محمد فریدون طباطبایی داشتیم که ایشان آفرود باز بود پدرش هم سرهنگ بود وضع مالی خیلی خوبی هم داشت کارش این بود که میرفت ماشین آفرود درست میکرد ایشان بسیار به ما در ساخت شنرو کمک کرد و ایده هایی داد که شاید به ذهن ما مهندسین نمیرسید چرا؟ چون ایشان عشق و علاقه اش این بود عشقش عبور از رمل ،بود روحش توی این کار بود و به ما کمک کرد و این را درست کردیم در یک مورد برای ایجاد یک تعمیرگاه تانک ۱۷۲ از اسرای عراقی که داوطلب کمک بودند استفاده کردیم و به دلیل تسلطشان به زبان انگلیسی ارتباط برقرار کردیم و اولین تعمیرگاه تانک های غنیمتی را برای سپاه ایجاد کردیم

undefined مطالعه کامل مصاحبه و نسخه چاپی را از اینجا دریافت کنید. ┄┄┄❅✾❅┄┄┄undefined فتح نامه گندمundefined @gandommag

۱۹:۰۱

thumnail
undefined #فتح_نامه | چرخ دنده ها می چرخند
undefinedگندمک با طعم روستاهای خوش حال و هوا سر خوشه های نمونه و گل های سر سبدundefined مطالعه کامل و نسخه چاپی را از اینجا دریافت کنید. ┄┄┄❅✾❅┄┄┄undefined فتح نامه گندمundefined @gandommag

۱۹:۰۷

thumnail

۱۹:۰۷

thumnail

۱۹:۰۷

undefined#اربعین_قطب_نمای_مردم | چرخ دنده ها می چرخند
undefined تیشه های خراطی یکی در میان با سروصدا آهنگ قشنگی ساخته بودند، محمد تازه از سربازی برگشته است میخواهد به کارگاه عمو علی برود تیشه و وسایل خراطی را بر میدارد و می زند زیر بغلش محمد از دبیرستان خراطی را بلد بود اینجا در ارسی یکی از روستاهای شهرستان جلفا که به عنوان صنعتی ترین روستای کشور معروف است؛ اهالی آن بیشتر به فعالیتهای صنعتی و تولیدی مشغول هستند و گفته میشود ٦٠ کارگاه بزرگ و کوچک صنعتی در این روستا فعال است.این روستای مرزی در ۱۵ کیلومتری شهرستان جلفا و ده کیلومتری هادی شهر قرار دارد و بیشتر جوانان این روستا یا خودشان کارگاه صنایع چوبی، نجاری خیاطی و رنگ کاری دارند یا در یکی از این کارگاه ها مشغولند. در این روستا که مردمانش با تولید تجارت و صنعت خو گرفته اند کشاورزی و باغداری نیز وجود دارد. این روستای مرزی از طرف غرب به لیوارجان و سیه سران و هادی شهر و از طرف شرق به روستای داران و افشار و از شمال به روستای نوشیروان و از جنوب به روستای قشلاق محدود میشود دیدن کامیونها و تریلی هایی که به صف ایستاده اند و مشغول بارزدن مبل و وسایل چوبی تولید شده در این روستا هستند نشان میدهد که چرخ اقتصاد در آسیاب روستای ارسی بخوبی میچرخد و این روستا میتواند به الگویی تمام عیار برای روستاهای کشور تبدیل شود یکی دیگر از نکات جالب این روستا وضع عمران و آبادانی ارسی است که کوچهها و خیابانهای روستا همگی آسفالت است و بیشتر امکانات رفاهی و آموزشی همچون مدرسه ،بانک، برق، آب آشامیدنی گاز، تلفن خانه بهداشت و پست بانک در این روستا وجود دارد.
undefinedمهاجرت هرگز
یکی از اهالی این روستا با بیان این که ارسی صنعتی ترین روستای کشور است گفت: وضع تولید و اشتغال در این روستا به گونه ای است که هرگز حرفی از کوچ و مهاجرت از این روستا نمی شنوید و همه مردان و زنان مشغول کار و تلاش هستند. در شهر خبری نیست مهاجرت معکوسرضا عظیمی با تأکید بر این که چند نفری هم که در سالهای گذشته از این روستا به شهرهای بزرگ مهاجرت کرده بودند بازگشته اند افزود چند کارگاه در این روستا فعال است و بیشتر اهالی نیز در این کارگاه ها کار میکنند یکی دیگر از اهالی ارسی که خود کارگاه تولید مبل در این روستا دارد در این باره گفت: ابتدا در تهران زمینی را اجاره کرده بودم و در آنجا مشغول به همین فعالیت بودم که چون اجاره های زمین در شهرها کمرشکن بود تصمیم گرفتم به روستا برگردم و در زمین پدری خود مشغول فعالیت شوم. نوروز حاجعلی با تأکید بر این که در این روستا کارگاه های MDF سازی و درهای ضدسرقت و تولیدی های پوشاک وجود دارد افزود: محصولات چوبی تولید شده ارسی به کشورهای همسایه همچون ارمنستان و نخجوان صادر میشود و ما در این خصوص مشکلی نداریم.یکی دیگر از تولیدکنندگان پوشاک روستای ارسی با اشاره به این که در کارگاه کوچک خود برای ده نفر دیگر از اهالی روستا فرصت شغلی ایجاد کرده است، گفت: در برخی ایام سال سفارش خرید جنسهای تولیدی ما به قدری زیاد است که فقط تعدادی از آنها را قبول میکنیم داوود صالح پور با اشاره به اینکه فعالیت و تولید در این روستا مقرون به صرفه است افزود: در این روستا خودمان زمین داریم و نیازی به مهاجرت به دیگر شهرها نیست. زاهد محمودی فرماندار شهرستان جلفا نیز با اشاره به این که ٦٠ کارگاه تولیدی و صنعتی در روستای ۳۵۰ خانواری ارسی مشغول فعالیت است گفت مهاجرت به شهرها در این روستا کاهش یافته و این روستای آباد و سرسبز به عنوان روستای صنعتی کشور شناخته شده است بخشدار مرکزی جلفا نیز با اشاره به این که طرحهای توسعه روستایی در ارسی بخوبی انجام شده است، گفت ارسی یک روستای تولیدگراست مردم این روستا علاوه بر تولید و کار توجه ویژه ای به عمران و آبادانی روستایشان دارند تا حدی که طرح ویژه مقاوم سازی در این روستا انجام شده است. به طوری که ۱۷۰ واحد روستایی در این روستا مقاوم سازی شده و به ۲۰۰ واحد نیز سند رسمی داده شده است که همه اینها نشانگر وجود ظرفیتها و زیر ساختهای عظیم در این روستاست صادق احمدی توجه به زیر ساخت ها را ضامن توسعه نقاط روستایی دانست و اظهار کرد: در صورت بهره برداری مطلوب از قابلیت های موجود در روستاها این مناطق قابلیت رقابت با نقاط شهری را دارد.

undefined مطالعه کامل و نسخه چاپی را از اینجا دریافت کنید. ┄┄┄❅✾❅┄┄┄undefined فتح نامه گندمundefined @gandommag

۱۹:۰۸