۲۸ دی ۱۴۰۲
مجالس ترحيم در آينده نزدیک
قدرت تحول دنیای مجازی به گونه ای است که در آینده از اوصاف مردگان و در مجالس ترحیم آن ها احتمالا این چنین یاد خواهد شد:
۱. خدا بیامرز همیشه online بود.۲. در طول عمرش هرگز کسی را block نکرد.۳. هرگز کسی را با هیچ comment نرنجاند.۴. هرگز در like کردن کوتاهی نمیکرد.۵. آخر عمرش خدا بیامرز خیلی نگران فیلتر شدن instagram بود.۶. مرحوم رو موبایلش 10 نوع vpn نصب کرده بود.۷. در حالی جان را به جان آفرین سپرد که whatsapp اش همچنان باز بود.۸. نور به پروفایلش بباره۹. مرحوم ده هزار تا follower داشت.۱۰. کسی نیست که خدا بیامرز درخواست دوستیاش را رد کرده باشه.۱۱. هیچ مدیر گروهی او را remove نکرد.۱۲.هرگز کسی را delete نکرد.۱۳. هیچ وقت برای گوشیاش password نگذاشت.۱۴. مرحوم وقتی شنید تلگرام رو فیلتر کردن چند ماهی depress بود.۱۵. خدا بیامرز از هیچ گروهی left نمی داد..۱۶. برای شادی روحش دو گیگ اینترنت نذر کنید ۱۷. روز سومش خونشون وای فای بدون رمز موجوده.
این ها امروز شوخی ان اما فردا عین واقعیت هستند؛ در جهانی که خیلی از معادلات سنتی ما به هم خواهد خورد.
@geraliit
قدرت تحول دنیای مجازی به گونه ای است که در آینده از اوصاف مردگان و در مجالس ترحیم آن ها احتمالا این چنین یاد خواهد شد:
۱. خدا بیامرز همیشه online بود.۲. در طول عمرش هرگز کسی را block نکرد.۳. هرگز کسی را با هیچ comment نرنجاند.۴. هرگز در like کردن کوتاهی نمیکرد.۵. آخر عمرش خدا بیامرز خیلی نگران فیلتر شدن instagram بود.۶. مرحوم رو موبایلش 10 نوع vpn نصب کرده بود.۷. در حالی جان را به جان آفرین سپرد که whatsapp اش همچنان باز بود.۸. نور به پروفایلش بباره۹. مرحوم ده هزار تا follower داشت.۱۰. کسی نیست که خدا بیامرز درخواست دوستیاش را رد کرده باشه.۱۱. هیچ مدیر گروهی او را remove نکرد.۱۲.هرگز کسی را delete نکرد.۱۳. هیچ وقت برای گوشیاش password نگذاشت.۱۴. مرحوم وقتی شنید تلگرام رو فیلتر کردن چند ماهی depress بود.۱۵. خدا بیامرز از هیچ گروهی left نمی داد..۱۶. برای شادی روحش دو گیگ اینترنت نذر کنید ۱۷. روز سومش خونشون وای فای بدون رمز موجوده.
این ها امروز شوخی ان اما فردا عین واقعیت هستند؛ در جهانی که خیلی از معادلات سنتی ما به هم خواهد خورد.
@geraliit
۶:۵۲
۶:۵۴
۶:۵۴
Broadcast-Code-Full.pdf
۱.۲۵ مگابایت
#مدیاویژن #رادیو #تلویزیون #حقوقارتباطات #آفکام🔸دستورالعملهای آفکام برای پخش رادیویی-تلویزیونی؟برای کلاس دکتری رسانههای بریتانیافایل پیوست را دانلود کنید The Ofcom Broadcasting Code January 2019 (with the Cross-promotion Code and the On Demand Programme Service Rules)
۶:۵۴
۶:۵۵
۶:۵۷
️ چرا میگن کار خودشونه؟!
" /> معمولا این افراد از منظر علوم روانشناختی توان آنالیز کردن مسائل بزرگ، هیجان بالا، غم انگیز و یا با ابعاد وسیع رو ندارن. برخی هم به طور کلی حوصله این کارو ندارن که عمدتا از روی تنبلی هست... بعضیاهم تعمدی به توصیف پیچیده رو میارن چون بین یک دو راهی که قبلا هم ازش اسم بردیم قرار میگیرن:
پذیرش توصیف ساده و خود به خودی بودن واقعه (self-organized Non-intentional) که معمولا شامل همان روایت رسمی و توصیف ساده اولیه هست.
پذیرش توصیف پیچیده و کار خودشونه! (intentional Anthropomorphic agentic) که میگه حتما دستهایی پشت پرده هست، یک نیت و قصدی پشت این واقعه بوده و یا یکی از انواعش اینه بگن "کار خودشونه"...
توصیف ساده میگه این رخداد یک عملیات تروریستی بوده که اگه اینو بپذیرن، برخی از باورهایی که دارن نقض میشه. اما توصیف پیچیده دست اونارو باز میزاره تا از عقایدشون و باورهایی که بر علیه جا دارن دفاع کنن! چه بسی بتونن با یک مهندسی ساده یک پروپاگاندایی هم بر علیهش بپا کنن. البته این موضوع در شبهعلم، تئوریهای توطئه، عرفانهای نوظهور و فرقههای ضاله هم صادقه و میشه خیلی جاها استناد نامعقول به توصیف پیچیده رو احساس کرد.
درکل به این دلایل هست که خیلیها فورا به "کارخودشونه" پناه میبرن؛ چون پناهگاهی امن برای باورهاشونه...
️آنتیفکت را به دوستان خود معرفی کنید. @anti_fact
" /> معمولا این افراد از منظر علوم روانشناختی توان آنالیز کردن مسائل بزرگ، هیجان بالا، غم انگیز و یا با ابعاد وسیع رو ندارن. برخی هم به طور کلی حوصله این کارو ندارن که عمدتا از روی تنبلی هست... بعضیاهم تعمدی به توصیف پیچیده رو میارن چون بین یک دو راهی که قبلا هم ازش اسم بردیم قرار میگیرن:
پذیرش توصیف ساده و خود به خودی بودن واقعه (self-organized Non-intentional) که معمولا شامل همان روایت رسمی و توصیف ساده اولیه هست.
پذیرش توصیف پیچیده و کار خودشونه! (intentional Anthropomorphic agentic) که میگه حتما دستهایی پشت پرده هست، یک نیت و قصدی پشت این واقعه بوده و یا یکی از انواعش اینه بگن "کار خودشونه"...
توصیف ساده میگه این رخداد یک عملیات تروریستی بوده که اگه اینو بپذیرن، برخی از باورهایی که دارن نقض میشه. اما توصیف پیچیده دست اونارو باز میزاره تا از عقایدشون و باورهایی که بر علیه جا دارن دفاع کنن! چه بسی بتونن با یک مهندسی ساده یک پروپاگاندایی هم بر علیهش بپا کنن. البته این موضوع در شبهعلم، تئوریهای توطئه، عرفانهای نوظهور و فرقههای ضاله هم صادقه و میشه خیلی جاها استناد نامعقول به توصیف پیچیده رو احساس کرد.
درکل به این دلایل هست که خیلیها فورا به "کارخودشونه" پناه میبرن؛ چون پناهگاهی امن برای باورهاشونه...
️آنتیفکت را به دوستان خود معرفی کنید. @anti_fact
۶:۵۷
#فیکنیوز🔸سرچ کردن باعث میشود اخبار جعلی را زودتر باور کنیمسرچکردن امروزه برای اکثر ما به فعالیتی روزمره تبدیل شده است. تا حدی که پژوهشگرانی مانند ست استیونز دیویدویتس معتقدند بررسی سابقۀ سرچهای انسانها بیشتر از هر منبع دیگری دربارۀ آن شخص به ما اطلاعات میدهد. چرا که افراد معمولاً حتی چیزهایی را که خجالت میکشند با دیگران مطرح کنند، از موتورهای جستجو میپرسند. بدینترتیب شاید بتوانیم بگوییم #موتورهایجستجو صمیمیترین دوستان آنلاین ما هستند و چیزهایی دربارۀ ما میدانند که هیچکس دیگری نمیداند. پژوهشگران #سوادرسانهای عموماً سرچکردن را عادتی مفید میدانند که باعث میشود فرد در معرض منابع اطلاعاتی گوناگونی قرار بگیرد و با مقایسۀ آنها کمتر در دامِ اطلاعات گمراهکننده بیفتد. بااینحال، پژوهشی جدید که نتایج آن در نیچر منتشر شده است، نشان میدهد که سرچکردن همیشه ما را به افرادی آگاهتر تبدیل نمیکند. بلکه برعکس، ممکن است باعث شود زودتر اخبار جعلی یا اطلاعات گمراهکننده را باور کنیم. کوین اسلت و همکاران او در دانشگاه فلوریدا برای سنجیدن اثر سرچ در باور به اخبار جعلی، تحقیقی پنجمرحلهای را طراحی کردند که طی آن مشارکتکنندگان دربارۀ دو دسته از اطلاعات، در فواصل زمانی گوناگون، سرچ میکردند. یک دسته از این اطلاعات درست بودند و دستۀ دیگر را اخبار جعلی و گمراهکننده تشکیل میداد. آنها اطلاعاتی راجع به همهگیری کرونا، واکسیناسیون و اقدامات دونالد ترامپ را به مشارکتکنندگان دادند تا با استفاده از سرچ تعیین کنند که درست هستند یا جعلی.نتایج این تحقیق بسیار نگرانکننده بود. زیرا پیوستگی معناداری بین میزان استفاده از موتورهای جستجوی اینترنتی و باور به جعلیات دیده میشد. نویسندگان این تحقیق میگویند احتمالاً مقصر اصلی را باید الگوریتمهای هدایتکنندۀ موتورهای جستجو دانست. زیرا این الگوریتمها اهمیت اندکی به اعتبارسنجی نتایجی میدهد که برای کاربران خود پیدا میکنند و تکیۀ آنها بر مطالب ساده، پرطرفدار و جنجالبرانگیز است. آنها بهجای اینکه «مفیدترین» اطلاعات را به کاربر بدهند، «جالبترین» نتایج را به او نشان میدهند. الگوریتمهای شخصیسازی نتایج در موتورهای جستجو نیز میتوانند این شرایط را بدتر کنند. چرا که در نتیجۀ آنها به شکلی گریزناپذیر به ردپاهای دیجیتال خود میچسبیم و احتمال دریافت دادهها یا تحلیلهای متفاوت کاهش مییابد.پیش از این، متخصصان هشدارهای جدی دربارۀ اتکا به سرچهای اینترنتی در حوزههایی مانند سلامتی روانی یا مصرف دارویی دادهاند. اما تحقیق اسلیت و همکارانش نشان میدهد که باید این مسئله را در ابعادی بزرگتر نگریست. در دنیای شلوغ و سریع امروز، ما ناچاریم تا دربارۀ خیلی چیزها سرچ کنیم، اما لازم است به تکنیکهای دیگر سواد رسانهای نیز مجهز باشیم تا در دریای اطلاعات گمراهکننده و اخبار جعلی اینترنت غرق نشویم. آنچه خواندید مروری بود بر مقالۀ کوین اسلیت و همکارانش (سرچهای آنلاین دربارۀ اطلاعات نادرست میتواند تصور صحت آنها را افزایش دهد) که در شمارۀ دسامبر نیچر به انتشار رسیده بود. منبعOnline searches to evaluate misinformation can increase its perceived veracity
۶:۵۸
http://imna.ir/x86Ng گزارش تصویری کارگاه ارتقای روابط عمومی شهرداری اصفهان
۶:۵۹
4_5843894758212111178 (1).pdf
۱۳.۸ مگابایت
فایل PDF کتاب «تکنیکهای عملیات روانی در حوزه رسانه و خبر» نگاشته احمد قدیری@geraliit
۷:۰۰
۷:۰۲
۷:۰۳
۷:۰۳
#هوشمصنوعی نگاه پنهانی به جیپیتی-۵ترجمه #یونس_شکرخواه منبع: مینت (Mint)#سم_التمن به عصر جدیدی از هوش مصنوعی با سفارشیسازی کاربر محور اشاره میکند.پیشرفت هوش مصنوعی در سالهای اخیر افزایش سریعی را تجربه کرده است و التمن مدیر عامل #اوپنایآی (OpenAI) معتقد است این انقلاب جاری ممکن است از همه پیشینیان خود پیشی بگیرد. به گزارش "های تک" (HT Tech) راهبران تکنولوژی در گفتگو با #بیل_گیتس همبنیانگذار #مایکروسافت، تفاوتهای ظریف هوش مصنوعی، توسعه سریع، بازنمودها و موضوعاتی مانند جیپیتی-۵ و چتجیپیتی و فراتر از آن را مورد بررسی قرار دادهاند.بر اساس گزارشهای منتشره التمن با تاکید بر ادغام سریع این فناوری در جامعه گفته که انقلاب هوش مصنوعی با سرعتی بیسابقه در حال گسترش است. التمن همچنین کاربردهای بالقوه جیپیتی-۵ را به طرز جالبی، برجسته کرده و دیدگاههایی را در مورد اپلیکیشن مورد نظر خود، که به طور شگفتانگیزی #چتجیپیتی نیست، به اشتراک گذاشته است.التمن در پادکست گیجم نکن (Unconfuse Me ) به بیل گیتس میگوید: "در حال حاضر، جیپیتی-۴ به اکثر پرسشها ده هزار بار پاسخ میدهد. در صورتی که شاید فقط یکی از این پاسخها بسیار خوب باشد.او معتقد است "چالش در مدلی است که همیشه تشخیص نمیدهد که هدف این است که هر بار بهترین پاسخ را از بین دههزار مورد استخراج کنیم و اهمیت اطمینان افزایشیافته را برجسته کنیم."مدیر عامل اوپنایآی همچنین پیشبینی کرده است که "ظرف دو سال آینده، ادغام گفتار، تصاویر و ویدیوها میتواند ضروری باشد. در حالی که اوپنایآی در حال حاضر قابلیتهایی را برای تصاویر و صدا در مدلهای فعلیاش ارائه میکند، فضایی برای بهبود وجود دارد و ما را به تحقق چشماندازی نزدیکتر میکند که در آن دنیای واقعی با عناصری فراتر از متن نمایش داده میشود. در عرصه بهروزرسانیهای بزرگ در راه، جیبیتی-۴.۵ و جیبیتی-۵ تحولات مهمی در عرصه شخصیسازی خواهند داشت."سام آلتمن، تاکید میکند که پیشرفتهای اساسی حول توانایی مدل برای درک ترجیحات فردی، ترکیب اطلاعات کاربران، ایمیلها، تقویمها، قرار ملاقاتها و برقراری ارتباط با منابع داده خواهد بود.بیل گیتس طی یک گفتگو شگفتی خود را با سم آلتمن در میان گذاشته و اعتراف کرده که در ابتدا در مورد قابلیتهای چتجیپیتی تردید داشته، اما با مشاهده تکامل آن بسیار شگفتزده شده و اشاره کرده که او پیشبینی نمیکرده که تا این اندازه چشمگیر شود.
۷:۰۳
۷:۰۵
۱ بهمن ۱۴۰۲
۴:۲۳
۴:۲۵
۹ بهمن ۱۴۰۲
۱۵:۰۴
۱۰ بهمن ۱۴۰۲
۴:۵۱