بازارسال شده از سمیه اسکندری
هدف از آموزش مهارت دوخت و دوز در پایههای مختلف دبستان، متناسب با سن و توانایی حرکتی و ذهنی دانشآموزان، متفاوت است اما در مجموع، اهداف آن در چند محور اصلی خلاصه میشود:
اهداف کلی (برای همه پایهها):1. تقویت دقت، تمرکز و صبر در انجام کارهای ظریف.2. پرورش مهارتهای حرکتی ظریف و هماهنگی چشم و دست3. تقویت اعتمادبهنفس از طریق ساخت وسایل با دست خود.4. ترویج روحیهی نظم، پشتکار و تمیزی در کار.5. آشنایی با کاربردهای دوخت و دوز در زندگی روزمره.6. افزایش حس مسئولیتپذیری و مراقبت از وسایل شخصی.7. پرورش خلاقیت از طریق طراحی و دوخت
۱۲:۵۸
بازارسال شده از سمیه اسکندری
هدف از درس سوم علوم پایه چهارم با موضوع «انجام آزمایش انرژی آب در به حرکت درآوردن اجسام» این است که دانشآموزان به صورت عملی و تجربی با مفهوم انرژی و کاربرد آن در زندگی آشنا شوند.
اهداف آموزشی و تربیتی این فعالیت:1. درک مفهوم انرژی و تبدیل آن:دانشآموز متوجه میشود که آب جاری دارای انرژی است و میتواند اجسام را به حرکت درآورد. (تبدیل انرژی جنبشی آب به حرکت جسم)2. شناخت یکی از منابع طبیعی انرژی:آشنایی با انرژی آب به عنوان یکی از منابع طبیعی و تجدیدپذیر که در نیروگاههای برقآبی نیز استفاده میشود.3. تقویت مهارت مشاهده و نتیجهگیری علمی:دانشآموز از طریق مشاهدهی حرکت اجسام توسط جریان آب، ارتباط علت و معلول را در پدیدههای طبیعی درک میکند.4. تجربهی کار گروهی و مشارکت در آزمایش:یاد میگیرد چگونه با همکاری همکلاسیها، وسایل آزمایش را آماده و نتیجه را بررسی کند.5. پرورش حس کنجکاوی و علاقه به علوم تجربی:انجام آزمایش باعث میشود دانشآموز به طور ملموس اثر انرژی را ببیند و با اشتیاق بیشتر مفاهیم علمی را یاد بگیرد.6. درک کاربردهای انرژی آب در زندگی روزمره:مثل حرکت چرخ آسیابهای آبی، تولید برق در سدها و حرکت قایقها.
۱۳:۰۰
بازارسال شده از سمیه اسکندری
درس پنجم علوم دوم دبستان با عنوان «پیام رمز را پیدا کن» است.
هدف کلی درس:آشنایی دانشآموزان با وسایل ارتباطی، مفهوم پیام و روشهای مختلف ارسال و دریافت پیام.
اهداف جزئی و رفتاری:1. شناختی:بداند انسانها برای برقراری ارتباط از راههای گوناگون استفاده میکنند.با مفهوم «پیام» آشنا شود و بداند پیام میتواند گفتاری، نوشتاری، صوتی یا تصویری باشد.وسایل ارتباطی گذشته و حال (مثل نامه، تلفن، اینترنت و تلویزیون) را بشناسد و مقایسه کند.2. مهارتی:بتواند با استفاده از نشانهها یا تصویرها پیام سادهای را به دیگران منتقل کند.روشهای سادهی فرستادن پیام (مثل کشیدن نقاشی، ساخت کاردستی تلفن با لیوان و نخ و...) را تجربه کند.3. نگرشی:به ارتباط درست و مؤدبانه با دیگران علاقهمند شود.ارزش و اهمیت وسایل ارتباطی را در زندگی روزمره درک کند.
۱۳:۰۲
بازارسال شده از سمیه اسکندری
گلبازی و مجسمهسازی ابزاری مؤثر برای رشد همهجانبهی کودکان است که همزمان مهارتهای ذهنی، حرکتی، عاطفی و اجتماعی آنها را تقویت میکند.
تقویت عضلات دست و انگشتان برای آمادهسازی جهت نوشتن و انجام کارهای دقیق.پرورش خلاقیت، تخیل و ابتکار از طریق ساخت اشکال دلخواه.افزایش تمرکز، دقت و صبر در انجام فعالیتهای مرحلهبهمرحله.تقویت هماهنگی چشم و دست و رشد مهارتهای حرکتی ظریف و درشت.شناخت مفاهیم پایه ریاضی و فضایی مانند اندازه، شکل، حجم، ضخامت و نسبتها.رشد حس زیباییشناسی و ذوق هنری در مشاهده و ساخت آثار سهبعدی.افزایش اعتماد به نفس و احساس توانمندی با دیدن نتیجهی کار خود.بیان احساسات و تخیلات از طریق هنر بدون نیاز به کلام.یادگیری کار گروهی، همکاری و رعایت نوبت در محیط هنری.ایجاد شادی، آرامش و تخلیهی هیجانی سالم از طریق لمس، ورز دادن و شکل دادن گل.
۱۳:۵۶
بازارسال شده از سمیه اسکندری
۱۳:۵۹
بازارسال شده از سمیه اسکندری
به مناسبت هفتهی نیروی انتظامی، حضور پلیس در مدرسه فرصتی ارزشمند برای آشنایی دانشآموزان با تلاشها و مسئولیتهای این قشر زحمتکش است.هدف از این دیدار، تقویت روحیهی قانونمداری، نظم، مسئولیتپذیری و احترام به امنیت اجتماعی در میان دانشآموزان است.پلیس با بیانی صمیمی و آموزشی، نکات مهمی دربارهی ایمنی در مدرسه و خانه، رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، و پیشگیری از خطرات اجتماعی را به دانشآموزان یادآوری میکند.این برنامه فرصتی است تا کودکان و نوجوانان پلیس را نهتنها حافظ امنیت، بلکه دوستی مهربان و یاوری دلسوز برای خود بدانند. 

۱۸:۵۸
بازارسال شده از Iran
۱۵:۰۹
بازارسال شده از sareh
۱۵:۱۲
بازارسال شده از sareh
۱۵:۱۳
۱۶:۳۶
بازارسال شده از سمیه اسکندری
۱۸:۲۹
۵:۲۲
۱۹:۱۷
۱۹:۱۸
۱۹:۱۸
۱۸:۵۷
۱۶:۰۰
۱۵:۲۴
بازارسال شده از Mirkarimi
۱۵:۳۰
بازارسال شده از Mirkarimi
۱۲:۴۷