عکس پروفایل قوانین جمهوری اسلامی ایران ق

قوانین جمهوری اسلامی ایران

۱۲عضو
thumnail
اصل‏ شصتم:
‎‎اعمال‏ قوه‏ مجریه‏ جز در اموری‏ که‏ در این‏ قانون‏ مستقیمآ برعهده‏ رهبری‏ گذارده‏ شده‏، از طریق‏ رئیس‏ جمهور و وزراءء است‏.

۸:۵۱

undefinedقانون مداری در سیره نبوی
...قانون حافظ امنیت و کیان جامعه است و نمی‏توان آن را بازیچه این و آن قرار داد و جامعه را فدای فرد نمود.به مواردی ‏از اقدامات‏ آن ‏حضرت در این ‏زمینه، که نشان‏دهنده جایگاه رفیع #قانون در سیره آن حضرت است، اشاره می‏شود:
undefined۱. جلوگیری از سوء استفاده وابستگان و اطرافیانوقتی کسی در رأس امور قرار می‏گیرد، اگرچه خود درست‏کار باشد و اهل سوء استفاده نباشد، اما خواه و ناخواه اطرافیان و وابستگانی دارد که ممکن است درصدد سوء استفاده از قدرت و مقام وی برآیند و برخلاف مصالح عمومی، خواهان امتیازات بیشتری نسبت به دیگران گردند و درخواست امکانات زیادتری بنمایند. ممکن است این اطرافیان و وابستگان از وی انتظاراتی داشته باشند که تن دادن به آن‏ها به منزله زیر پا نهادن احکام، قوانین و حدود الهی و نیز منافع عمومی باشد.لازم است شخصی که در رأس کاری قرار می‏گیرد، از همان ابتدای کار، با این‏گونه انتظارات نابجا و امتیازطلبی‏های خلاف قانون و مصالح عمومی مردم مبارزه کند و در دادن امتیازها به افراد، قانون را ملاک و معیار قرار دهد، نه خویشاوندی را.undefinedرسول گرامی نیز در طول دوران رسالت خود، جلوی سوء استفاده‏های اطرافیان و وابستگان را گرفتند و به احدی از آنان اجازه ندادند که به خاطر خویشاوندی و نزدیکی به ایشان، برخلاف حق و قانون از امتیازی در جامعه برخوردار شود.
ادامه....
http://ensani.ir/fa/article/68786/قانون-مداری-در-سیره-نبوی
_@ghavaniniran کانال قوانین جمهوری اسلامی ایران

۸:۵۶

undefinedقانون مداری در سیره نبوی
undefined۲. تساوی انسان‏ها در برابر قانون
الف. تساوی انسان‏ها در قرآن:
پیش از ظهور اسلام در شبه جزیره عربستان، بر اساس سنّت‏های موهوم قبیلگی، داشتن ثروت، شخصیت قبیلگی، نژاد، رنگ و مانند آن مایه برتری انسانی بر انسان دیگر شناخته می‏شد و دارندگان این‏گونه امتیازات بدان‏ها تفاخر می‏کردند. اما با ظهور اسلام، بر این‏گونه امتیازات خط بطلان کشیده شد و قرآن کریم با اینکه تفاوت انسان‏ها را از لحاظ سازمان خلقت، چه از نظر مظاهر مادی و چه از نظر لیاقت و استعداد، پذیرفته، اما این امر را ملاک برتری ندانسته و همه انسان‏ها را از لحاظ حقوق و تکالیف برابر اعلام نموده است.
undefinedمسئلة تساوی انسان‏ها در اسلام به دو موضوع اساسی برمی‏گردد:
undefined1) تساوی انسان‏ها در اصل انسانیت و آفرینش:از آن‏رو که همه انسان‏ها درک و احساس و نیازها و آرزوها و دردهای یکسان دارند، پس نباید بین انسان‏ها فرقی قایل شد؛ زیرا تفاوت‏های اجتماعی و اقتصادی موجب برتری افراد نسبت به یکدیگر نمی‏شوند. قرآن در این زمینه اعلام می‏دارد:«یا أیُّها النّاسُ انّا خَلَقناکُم مِن ذکرٍ واُنثی وَ جَعلناکُم شُعوبا وَ قبائلَ لِتَعارَفوا اِنَّ اَکرَمَکُم عِندَاللّه اَتقیکُم» (حجرات13)، ای مردم، ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‏ها و قبیله‏ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید. (این‏ها ملاک برتری نیستند.) گرامی‏ترین شما نزد خداوند، با تقواترین شماست. خداوند دانا و آگاه است.قرآن کریم در این آیه، کلیه عوامل امتیاز، از جمله حسب و نسب، رنگ، نژاد، ثروت و رفاه و جنسیت را نفی نموده است.
ادامه....http://ensani.ir/fa/article/68786/قانون-مداری-در-سیره-نبوی

_@ghavaniniran

۱۳:۰۸

۲. تساوی انسان‏ها در برابر قانونالف. تساوی انسان‏ها در قرآن: پیش از ظهور اسلام در شبه جزیره عربستان، بر اساس سنّت‏های موهوم قبیلگی، داشتن ثروت، شخصیت قبیلگی، نژاد، رنگ و مانند آن مایه برتری انسانی بر انسان دیگر شناخته می‏شد و دارندگان این‏گونه امتیازات بدان‏ها تفاخر می‏کردند. اما با ظهور اسلام، بر این‏گونه امتیازات خط بطلان کشیده شد و قرآن کریم با اینکه تفاوت انسان‏ها را از لحاظ سازمان خلقت، چه از نظر مظاهر مادی و چه از نظر لیاقت و استعداد، پذیرفته، اما این امر را ملاک برتری ندانسته و همه انسان‏ها را از لحاظ حقوق و تکالیف برابر اعلام نموده است.15مسئلة تساوی انسان‏ها در اسلام به دو موضوع اساسی برمی‏گردد:1) تساوی انسان‏ها در اصل انسانیت و آفرینش: از آن‏رو که همه انسان‏ها درک و احساس و نیازها و آرزوها و دردهای یکسان دارند، پس نباید بین انسان‏ها فرقی قایل شد؛ زیرا تفاوت‏های اجتماعی و اقتصادی موجب برتری افراد نسبت به یکدیگر نمی‏شوند. قرآن در این زمینه اعلام می‏دارد:«یا أیُّها النّاسُ انّا خَلَقناکُم مِن ذکرٍ واُنثی وَ جَعلناکُم شُعوبا وَ قبائلَ لِتَعارَفوا اِنَّ اَکرَمَکُم عِندَاللّه اَتقیکُم» (حجرات13)، ای مردم، ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‏ها و قبیله‏ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید. (این‏ها ملاک برتری نیستند.) گرامی‏ترین شما نزد خداوند، با تقواترین شماست. خداوند دانا و آگاه است.قرآن کریم در این آیه، کلیه عوامل امتیاز، از جمله حسب و نسب، رنگ، نژاد، ثروت و رفاه و جنسیت را نفی نموده است.

۱۳:۱۲

۲. رعایت قانون در قضاوتقضا یک منصب بسیار مهم و عهده‏دار پاس‏داری از جان و ناموس و حتی دین مردم است. از این‏رو، این منصب در اسلام اهمیت فوق‏العاده‏ای دارد54 و کسانی که عهده‏دار این منصب می‏شوند، برای اینکه داوری‏هایشان به حق و مطابق قوانین و دستورات اسلام باشد، باید اموری را رعایت نمایند.الف. رعایت مساوات در قضاوت: از جمله اموری که قاضی در هنگام قضاوت ملزم به رعایت آن می‏باشد، رعایت مساوات بین طرفین دعواست. قاضی باید در نگاه کردن، محل نشستن و اشاره به مدعی و منکر، تساوی را رعایت نماید. اگر با یکی از طرفین دعوا، با صدای بلند صحبت می‏کند، باید با دیگری نیز چنین نماید.از ام‏سلمه روایت شده است که گفت: از رسول خدا شنیدم که فرمود: «اِذا ابتلی احدَکُم بالقضاءِ بینَ المسلمینَ فلیسوِّ بینَهم فی النظرِ والمجلسِ والاشارهِ، ولا یرفعُ صوتَه علی احدِ الخصمینِ اکثرِ مِن الآخرِ»؛55 وقتی یکی از شما عهده‏دار قضاوت بین مسلمین شدید، مساوات در نظر، محل نشستن و اشاره را رعایت نماید، و صدایش را بر یکی از دو خصم (مدعی و منکر) بیش از دیگری بلند ننماید.ب. پرهیز از عجله در صدور حکم: از جمله اسباب قضاوت‏های نادرست، عجله در صدور حکم از سوی قاضی است. از این‏رو، اسلام قاضی را به شدت از عجله در صدور حکم نهی نموده است. قاضی باید دلایل طرفین را با دقت و حوصله گوش دهد و آن‏گاه اقدام به صدور حکم نماید.در قرآن کریم نیز از عجله در داوری به شدت نهی شده است؛ آنجا که داستان داوری حضرت داود(ع) را نقل می‏کند، به شدت از عجله در داوری نهی می‏نماید: حضرت داود در دعوایی که نزد ایشان مطرح شد، پیش از شنیدن سخنان طرف مقابل، حکم صادر نموده و طرفین دعوا هم قانع شدند و رفتند. اما چون قاضی نباید در صدور حکم عجله کند و از طرف مقابل هم باید سؤال کند، سپس حکم را صادر نماید، از کار خود سخت پشیمان شد و در مقام توبه و استغفار برآمد، با اینکه حضرت داود(ع) می‏دانست عادلانه حکم کرده است؛ زیرا اگر طرف مقابل ادعای شاکی را قبول نداشت، حتماً اعتراض می‏کرد. خداوند هم از لغزش وی در این ترک اولی درگذشت.خداوند در قرآن پس از بیان این داستان، حضرت داود را مورد خطاب قرار داده، می‏فرماید: (یا داود اِنّا جعلناکَ خلیفهً فی‏الارضِ فاحکُم بینَ الناس بِالحَقِّ) (ص26) : ای داود، ما تو را خلیفه (و نماینده خود) در زمین قرار دادیم، پس در میان مردم به حق داوری کن.از اینجا دانسته می‏شود که قضاوت به حق و مطابق قانون، آن است که قاضی در صدور حکم عجله به خرج ندهد. رسول گرامی(ص) نیز وقتی حاکم یا قاضی به جایی می‏فرستادند، وی را به شدت از عجله در داوری نهی می‏کردند. حضرت علی(ع) می‏فرماید: وقتی پیامبر اکرم مرا به یمن فرستادند، فرمودند: «اِذَا تحُوکم الیکَ فَلا تَحکم لاحدِ الخَصمینِ دونَ أَن تسألَ مِن الآخر».56

۱۳:۱۶

thumnail
اصل‏ شصت و یکم:
اعمال‏ قوه‏ قضائیه‏ به‏ وسیله‏ دادگاه‏ های‏ دادگستری‏ است‏ که‏باید طبق‏ موازین‏ اسلامی‏ تشکیل‏ شود و به‏ حل‏ و فصل‏ دعاوی‏ و حفظ حقوق‏ عمومی‏و گسترش‏ و اجرای‏ عدالت‏ و اقامه‏ حدود الهی‏ بپردازد.

۱۵:۰۶

thumnail
undefinedفصل ششم : قوه مقننهمبحث اول- مجلس شورای اسلامی
اصل‏ شصت و دوم:
مجلس‏ شورای‏ اسلامی‏ از نمایندگان‏ ملت‏ که‏ به‏ طور مستقیم‏ و با رأی‏ مخفی‏ انتخاب‏ می‏ شوند تشکیل‏ می‏ گردد. شرایط انتخاب‏ کنندگان‏ و انتخاب‏ شوندگان‏ و کیفیت‏ انتخابات‏ را قانون‏ معین‏ خواهد کرد.


_کانال قوانین جمهوری اسلامی ایران@ghavaninira

۴:۳۳

undefinedقانون مداری در سیره نبوی
...قانون حافظ امنیت و کیان جامعه است و نمی‏توان آن را بازیچه این و آن قرار داد و جامعه را فدای فرد نمود.به مواردی ‏از اقدامات‏ آن ‏حضرت در این ‏زمینه، که نشان‏دهنده جایگاه رفیع #قانون در سیره آن حضرت است، اشاره می‏شود:
undefined۱. جلوگیری از سوء استفاده وابستگان و اطرافیانوقتی کسی در رأس امور قرار می‏گیرد، اگرچه خود درست‏کار باشد و اهل سوء استفاده نباشد، اما خواه و ناخواه اطرافیان و وابستگانی دارد که ممکن است درصدد سوء استفاده از قدرت و مقام وی برآیند و برخلاف مصالح عمومی، خواهان امتیازات بیشتری نسبت به دیگران گردند و درخواست امکانات زیادتری بنمایند. ممکن است این اطرافیان و وابستگان از وی انتظاراتی داشته باشند که تن دادن به آن‏ها به منزله زیر پا نهادن احکام، قوانین و حدود الهی و نیز منافع عمومی باشد.لازم است شخصی که در رأس کاری قرار می‏گیرد، از همان ابتدای کار، با این‏گونه انتظارات نابجا و امتیازطلبی‏های خلاف قانون و مصالح عمومی مردم مبارزه کند و در دادن امتیازها به افراد، قانون را ملاک و معیار قرار دهد، نه خویشاوندی را.undefinedرسول گرامی نیز در طول دوران رسالت خود، جلوی سوء استفاده‏های اطرافیان و وابستگان را گرفتند و به احدی از آنان اجازه ندادند که به خاطر خویشاوندی و نزدیکی به ایشان، برخلاف حق و قانون از امتیازی در جامعه برخوردار شود.
ادامه....
http://ensani.ir/fa/article/68786/قانون-مداری-در-سیره-نبوی
_کانال قوانین جمهوری اسلامی ایران@ghavaniniran

۴:۴۱

thumnail
اصل‏ یکصد و سیزدهم:پس‏ از مقام‏ رهبری‏ رئیس‏ جمهور عالیترین‏ مقام‏ رسمی‏ کشور است‏ و مسئولیت‏ اجرای‏ قانون‏ اساسی‏ و ریاست‏ قوه‏ مجریه‏ را جز در اموری‏ که‏ مستقیماً به‏ رهبری‏ مربوط می‏ شود، بر عهده‏ دارد.
__کانال قوانین جمهوری اسلامی ایران@ghavaniniran

۸:۱۸

thumnail
اصل‏ شصت و سوم:
دوره‏ نمایندگی‏ مجلس‏ شورای‏ اسلامی‏ چهار سال‏ است‏. انتخابات‏هر دوره‏ باید پیش‏ از پایان‏ دوره‏ قبل‏ برگزار شود به‏ طوری‏ که‏ کشور در هیچ‏ زمان‏ بدون‏ مجلس‏ نباشد.

۴:۳۵

thumnail
رتبه ایران در حاکمیت قانون با شاخص های ارزیابی جهانی تا سال ۲۰۲۰ میلادی (۱۳۹۹ هجری شمسی) متوسط روبه بالا ارزیابی شده است.
شاخص‌های تعریف شده بشرح زیر است:نظم و امنیت: ۷۳ درصدحقوق اساسی: ۵۷ درصدمحدودیت در اختیارات دولت ۵۵ درصدعدالت مدنی ۵۵ درصداجرای مقررات ۵۴ درصدفقدان فساد اداری ۵۲ درصددولت باز ۵۲ درصدعدالت کیفری ۴۷ درصد

منبع: مرکز رصد و داده کاوی مرکز پژوهش‌ها https://dmrc.majles.ir/index.html

۵:۱۰

*اصل‏ شصت و پنجم: پس‏ از برگزاری‏ انتخابات‏، جلسات‏ مجلس‏ شورای‏ اسلامی‏ با حضوردو سوم‏ مجموع‏ نمایندگان‏ رسمیت‏ می‏ یابد و تصویب‏ طرحها و لوایح‏ طبق‏ آیین‏نامه‏ مصوب‏ داخلی‏ انجام‏ می‏ گیرد مگر در مواردی‏ که‏ در قانون‏ اساسی‏ نصاب‏خاصی‏ تعیین‏ شده‏ باشد. برای‏ تصویب‏ آیین‏ نامه‏ داخلی‏ موافقت‏ دو سوم‏ حاضران‏لازم‏ است‏.
اصل‏ شصت و ششم: ترتیب‏ انتخاب‏ رئیس‏ و هیأت‏ رئیسه‏ مجلس‏ و تعداد کمیسیونها ودوره‏ تصدی‏ آنها و امور مربوط به‏ مذاکرات‏ و انتظامات‏ مجلس‏ به‏ وسیله‏ آیین‏نامه‏ داخلی‏ مجلس‏ معین‏ می‏ گردد.
اصل‏ شصت و هفتم: نمایندگان‏ باید در نخستین‏ جلسه‏ مجلس‏ به‏ ترتیب‏ زیر سوگندیاد کنند و متن‏ قسم‏ نامه‏ را امضا نمایند.بسم‏ الله‏ الرحمن‏ الرحیم‏"من‏ در برابر قرآن‏ مجید، به‏ خدای‏ قادر متعال‏ سوگند یاد می‏ کنم‏ و با تکیه‏بر شرف‏ انسانی‏ خویش‏ تعهد می‏ نمایم‏ که‏ پاسدار حریم‏ اسلام‏ و نگاهبان‏دستاوردهای‏ انقلاب‏ اسلامی‏ ملت‏ ایران‏ و مبانی‏ جمهوری‏ اسلامی‏ باشم‏، ودیعه‏ای‏ را که‏ ملت‏ به‏ ما سپرده‏ به‏ عنوان‏ امینی‏ عادل‏ پاسداری‏ کنم‏ و در انجام‏وظایف‏ وکالت‏، امانت‏ و تقوی‏ را رعایت‏ نمایم‏ و همواره‏ به‏ استقلال‏ و اعتلای‏کشور و حفظ حقوق‏ ملت‏ و خدمت‏ به‏ مردم‏ پایبند باشم‏، از قانون‏ اساسی‏ دفاع‏کنم‏ و در گفته‏ ها و نوشته‏ ها و اظهارنظرها، استقلال‏ کشور و آزادی‏ مردم‏ وتأمین‏ مصالح‏ آنها را مد نظر داشته‏ باشم‏."نمایندگان‏ اقلیتهای‏ دینی‏ این‏ سوگند را با ذکر کتاب‏ آسمانی‏ خود یاد خواهندکرد. نمایندگانی‏ که‏ در جلسه‏ نخست‏ شرکت‏ ندارند باید در اولین‏ جلسه‏ ای‏ که‏حضور پیدا می‏ کنند مراسم‏ سوگند را به‏ جای‏ آوردند.
ادامه....https://rc.majlis.ir/fa/content/iran_constitution

۱۵:۴۵

thumnail
اصل شصت و چهارم:
‎‎عده‏ نمایندگان‏ مجلس‏ شورای‏ اسلامی‏ دویست‏ و هفتاد نفر است‏ و از تاریخ‏ همه‏ پرسی‏ سال‏ یکهزار و سیصد و شصت‏ و هشت‏ هجری‏ شمسی‏ پس‏ از هر ده‏ سال‏، با در نظر گرفتن‏ عوامل‏ انسانی‏، سیاسی‏، جغرافیایی‏ و نظایر آنها حداکثر بیست‏ نفر نماینده‏ می‏ تواند اضافه‏ شود. زرتشتیان‏ و کلیمیان‏ هر کدام‏ یک‏ نماینده‏ و مسیحیان‏ آشوری‏ و کلدانی‏ مجموعآ یک‏ نماینده‏ و مسیحیان‏ ارمنی‏ جنوب‏ و شمال‏ هر کدام‏ یک‏ نماینده‏ انتخاب‏ می‏ کنند. محدوده‏ حوزه‏ های‏ انتخابیه‏ و تعداد نمایندگان‏ را قانون‏ معین‏ می‏ کند.

۱۵:۴۶

undefinedقانونمداری در سیره نبوی

...در میان قوانین الهی، نمونه اتم و اکمل، قوانین حیات‏بخش اسلام است که از طرف خداوند و توسط آخرین پیام ‏آور الهی، رسول اکرم (ص)، بر مردم عرضه شده است.
این قوانین پس از هجرت پیامبر اکرم(ص) به مدینه و تشکیل حکومت توسط آن حضرت، زمینه اجرا در جامعه را پیدا کرد و در مدت یک دهه حکومت پیامبر در مدینه، در عرصه‏ های گوناگون حیات اجتماعی، عمل به قانون و پاس‏داری از حریم قانون در رفتار و سیره عملی آن حضرت تبلور یافت...

http://ensani.ir/fa/article/68786/قانون-مداری-در-سیره-نبوی
_کانال قوانین جمهوری اسلامی ایران@ghavaniniran

۱۵:۵۰

اصل‏ شصت و هفتم: نمایندگان‏ باید در نخستین‏ جلسه‏ مجلس‏ به‏ ترتیب‏ زیر سوگندیاد کنند و متن‏ قسم‏ نامه‏ را امضا نمایند.بسم‏ الله‏ الرحمن‏ الرحیم‏"من‏ در برابر قرآن‏ مجید، به‏ خدای‏ قادر متعال‏ سوگند یاد می‏ کنم‏ و با تکیه‏بر شرف‏ انسانی‏ خویش‏ تعهد می‏ نمایم‏ که‏ پاسدار حریم‏ اسلام‏ و نگاهبان‏دستاوردهای‏ انقلاب‏ اسلامی‏ ملت‏ ایران‏ و مبانی‏ جمهوری‏ اسلامی‏ باشم‏، ودیعه‏ای‏ را که‏ ملت‏ به‏ ما سپرده‏ به‏ عنوان‏ امینی‏ عادل‏ پاسداری‏ کنم‏ و در انجام‏وظایف‏ وکالت‏، امانت‏ و تقوی‏ را رعایت‏ نمایم‏ و همواره‏ به‏ استقلال‏ و اعتلای‏کشور و حفظ حقوق‏ ملت‏ و خدمت‏ به‏ مردم‏ پایبند باشم‏، از قانون‏ اساسی‏ دفاع‏کنم‏ و در گفته‏ ها و نوشته‏ ها و اظهارنظرها، استقلال‏ کشور و آزادی‏ مردم‏ وتأمین‏ مصالح‏ آنها را مد نظر داشته‏ باشم‏."نمایندگان‏ اقلیتهای‏ دینی‏ این‏ سوگند را با ذکر کتاب‏ آسمانی‏ خود یاد خواهندکرد. نمایندگانی‏ که‏ در جلسه‏ نخست‏ شرکت‏ ندارند باید در اولین‏ جلسه‏ ای‏ که‏حضور پیدا می‏ کنند مراسم‏ سوگند را به‏ جای‏ آوردند.
ادامه....https://rc.majlis.ir/fa/content/iran_constitution

۱۱:۵۹

thumnail
اصل‏ شصت و پنجم:
پس‏ از برگزاری‏ انتخابات‏، جلسات‏ مجلس‏ شورای‏ اسلامی‏ با حضور دو سوم‏ مجموع‏ نمایندگان‏ رسمیت‏ می‏ یابد و تصویب‏ طرحها و لوایح‏ طبق‏ آیین‏نامه‏ مصوب‏ داخلی‏ انجام‏ می‏ گیرد مگر در مواردی‏ که‏ در قانون‏ اساسی‏ نصاب‏ خاصی‏ تعیین‏ شده‏ باشد. برای‏ تصویب‏ آیین‏ نامه‏ داخلی‏ موافقت‏ دو سوم‏ حاضران‏ لازم‏ است‏.

۱۲:۰۰

thumnail
اصل‏ شصت و ششم:
ترتیب‏ انتخاب‏ رئیس‏ و هیأت‏ رئیسه‏ مجلس‏ و تعداد کمیسیونها و دوره‏ تصدی‏ آنها و امور مربوط به‏ مذاکرات‏ و انتظامات‏ مجلس‏ به‏ وسیله‏ آیین‏نامه‏ داخلی‏ مجلس‏ معین‏ می‏ گردد.

۳:۲۹

بازارسال شده از خبرگزاری صدا و سیما
thumnail
undefined هوش مصنوعی به کمک مجلس آمد
undefinedایران حدود ۱۱۸ سال سابقه قانونگذاری دارد که در آن بیش از ۱۲ هزار قانون تصویب شده است.
undefinedاین گزارش از رونمایی و ویژگی‌های سامانه‌ای می‌گوید که با هوش مصنوعی، قوانین کشور را بروز رسانی یا به اصطلاح تنقیح کرده است.
undefinedنسخه آزمایشی این سامانه در وبگاه مرکز پژوهش‌های مجلس در دسترس است.
@iribnews

۸:۲۳

بازارسال شده از خبرگزاری خانه ملت
thumnail
undefined دکتر قالیباف قانون فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه تأمین اجتماعی را برای اجرا به رئیس‌جمهور ابلاغ کرد
به گزارش خبرگزاری خانه ملت، دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی مطابق اصل ۱۲۳ قانون اساسی، قانون فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه تأمین اجتماعی مصوب دوم آبان ماه ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی را به رئیس جمهور ابلاغ کرد.
undefinedقانون فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه تأمین اجتماعی مشتمل بر ماده واحده و یک پیوست که گزارش آن توسط کمیسیون اجتماعی مجلس به صحن علنی تقدیم شده بود، پس از تصویب در جلسه روز چهارشنبه مورخ ۲ آبان ماه سال ۱۴٠۳ مجلس، در تاریخ 9 آبان ماه سال جاری به تأیید شورای نگهبان رسید.
undefinedبر اساس این قانون، ۷۱ عنوان از احکام قانونی در حوزه تأمین اجتماعی منسوخ اعلام می‌شود.
undefined icana.ir
undefined @icana

۳:۱۴