عکس پروفایل آرشیو گفتگوهای بین‌المللی حکمرانیآ

آرشیو گفتگوهای بین‌المللی حکمرانی

۳۸۵عضو
عکس پروفایل آرشیو گفتگوهای بین‌المللی حکمرانیآ
۳۸۵ عضو

آرشیو گفتگوهای بین‌المللی حکمرانی

گفتگوهایی برای پایه‌گذاری دانشکده حکمرانی در ایرانارتباط با ادمین: @arnaficy

۲۹ مهر

undefined در بین گفتگوهای بین‌المللی که برای پایه‌گذاری دانشکده حکمرانی داشتیم، بازخوردهای خیلی خوبی از گفتگو با ایرانیانی داشتیم که تجربیات بین‌المللی مرتبط داشته‌اند.
به همین خاطر تصمیم گرفتیم تعداد بیشتری از این جلسات داشته باشیم.
undefined فردا، دوشنبه ۳۰ مهرماه ساعت ۱۶ میزبان آقای دکتر مشایخی هستیم و پای ۴۵ سال تجربه ایشان در تاسیس نهادها، دانشکده‌ها و رشته‌های مرتبط با مدیریت و اقتصاد در کشور می‌نشینیم و با قواعد ساخت نهادها، به‌خصوص نهادهای علمی در ایران بیشتر آشنا شویم.
undefined جلسه طبق روال سابق به‌صورت آنلاین خواهد بود.ثبت‌نام جهت دریافت لینک نشست:https://B2n.ir/a87041
@governance_dialogues

۹:۱۵

۲ آبان

thumnail
undefined کلاس Case Studies in Governanceبا حضور آقای آرین ابراهیمی‌نژاد، مدیر مطالعات تنظیم‌گری در سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر (ساترا)
undefinedپس از مطالعه کیس دانشگاه آکسفورد از تاکسی‌های اینترنتی (اوبر) در شهر لندن ، در این کیس به تجربه تنظیم‌گری پلتفرم‌های صوت و تصویر در ایران پرداختیم.undefinedتنوع زیاد در کلاس باعث شد بحث‌های داغی داشته باشیم. طیفی از آزادی کامل تا نظارت سخت!
undefinedاهداف یادگیری: آشنایی با ابزار تنظیم‌گری در حکمرانی، اقتصاد پلتفرمی، مسائل چند ذی‌نفعی
@governance_dialogues

۹:۵۷

thumnail

۹:۵۷

۹ آبان

thumnail

۹:۴۴

thumnail
undefined کلاس Case Studies in Governance
undefinedپس از مطالعه کیس دانشگاه آکسفورد از برنامه ملی آموزش در کشور برزیل بازی نقش (role playing) مربوط به احیای دریاچه را داشتیم.
undefinedبازی نقش: کلاس به چهار گروه در چهار نقش با منافع و قدرت متفاوت تقسیم شد (تصویر پایین):- ستاد احیا- اداره امور آب شهرستان- اداره جهاد کشاورزی شهرستان- تعاونی آب‌بران (کشاورزان)
که طی یک جلسه مذاکره تلاش کردند به یک توافق برسند.
undefinedسپس آقای علی حاجی‌مرادی، مدیر برنامه‌ریزی ستاد احیای دریاچه ارومیه تجربیات واقعی از کیس را روایت کردند (تصویر بالا).
undefinedاهداف یادگیری: همکاری و مدیریت تعارض ذی‌نفعان، مذاکره، قدرت و سیاست
@governance_dialogues

۹:۴۴

۱۰ آبان

thumnail
undefined گفتگو با علینقی مشایخی:
undefinedمروری بر تجربیات پایه‌گذاری نهادهای علمی در ایران با ۴۵ سال دغدغه تربیت سرمایه انسانی برای اداره کشور:undefinedاز تاسیس دانشکده مهندسی صنایع در دانشگاه صنعتی اصفهان،undefinedتاسیس رشته مهندسی سیستم‌های اقتصادی و اجتماعی،undefinedمؤسسه مالی پژوهش در برنامه‌ریزی و توسعه،undefinedتا دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف و تأسیس رشته MBA
undefinedاحساس نیاز در کشور، تلاش منطقی برای شروع یک ابتکار و به‌مرور اقناع ذی‌نفعان و رفع چالش‌های بوروکراتیک
@governance_dialogues

۱۰:۳۶

۱۲ آبان

thumnail
undefined گفتگو با علینقی مشایخی:undefined چگونه دوره‌های حرفه‌ای برای ارتقای مهارت‌های عملی طراحی کنیم؟
۱. جذب دانشجویان با سابقه کار از طریق مصاحبه۲. استفاده از کیس‌های آموزشی به‌عنوان ابزار تدریس۳. تمرین حل مسئله در پروژه‌های درسی۴. ارتباط اساتید با مسائل بیرون در قالب پروژه و مشاوره ۵.اساتید مدعو با تجربه مدیریت برای ارائه بخشی از درس‌ها یا انجام سخنرانی
undefinedتشویق دانشجویان جوان به تواضع در یادگیری و کسب تجربه در کار.قرار نیست همه خروجی‌های دانشکده بلافاصله مدیر/حکمران شوند!
@governance_dialogues

۱۰:۲۱

۱۴ آبان

thumnail
undefined گفتگو با علینقی مشایخی:چقدر ورودی از رشته‌های مهندسی برای این رشته‌ها مناسب است؟
undefinedاهمیت جذب استعدادهای برتر کشور در رشته‌های حکمرانی به خاطر پیچیدگی آنها و نیاز به ارتقای جایگاه این رشته‌ها
@governance_dialogues

۹:۲۰

۱۶ آبان

thumnail
undefined علینقی مشایخی:چرا ورودی از دوره لیسانس برای رشته‌های حکمرانی توصیه نمی‌شود؟
undefinedورودی‌ها قبلا به سطحی از پختگی و پرورش‌یافتگی رسیده باشندundefinedامکان جذب دانشجویان قوی و بااستعداد بالا رودundefinedوقت اساتید برای افزایش کیفیت تدریس و انجام پروژه‌ها و ارتباط با مسائل واقعی آزادتر شود
@governance_dialogues

۹:۵۰

۲۰ آبان

thumnail
undefined گفتگو با علینقی مشایخی:چرا رشته‌های حکمرانی باید در خارج از دانشکده مدیریت تعریف شوند؟
undefinedرشته‌هایی مانند حکمرانی، مدیریت دولتی و سیاست‌گذاری عمومی ماهیتا میان‌رشته هستند و بهتر است در ارتباط میان دانشکده‌های علوم سیاسی، اقتصاد و... تعریف شوند و جای آنها در بیزینس اسکول نیست.
undefinedدانشجویان هم بهتر است از رشته‌ها و تخصص‌های مختلف و از مقطع کارشناسی ارشد جذب شوند.
@governance_dialogues

۱۳:۱۸

۲۱ آبان

thumnail

۱۱:۳۴

thumnail

۱۱:۳۴

thumnail
undefined کلاس Case Studies in Governance
undefinedابتدا کیس برنامه مقابله با فقر Progresa با رویکرد پرداخت نقدی مشروط (CCT) در مکزیک مطالعه و بحث شد.برای درک بهتر ابعاد حکمرانی در این کیس، کاربرد چارچوب سه‌گانه حکمرانی را (که قبلا در گفتگو با اساتید بین‌المللی داشتیم) تمرین کردیم.
undefinedسپس آقای دکتر هادی موسوی‌نیک مدیر کل سابق مطالعات رفاه اجتماعی وزارت رفاه و مدیر گروه سیاست‌های حمایتی و مقابله با فقر مرکز پژوهش‌های مجلس تجربه مستند خود را از برنامه پرداخت مشروط برای کودکان بازمانده از تحصیل در شهرستان هرسین کرمانشاه روایت کردند.
undefinedاهداف یادگیری: اهمیت ابعاد سیاسی و اجرایی حکمرانی در کنار جنبه‌های تکنیکال، الزامات برنامه‌های رفع فقر، درک تصمیم در شرایط بحران
@governance_dialogues

۱۱:۳۴

۲۳ آبان

thumnail
یکی از اهداف کلاس نمونه‌های موردی در حکمرانی ایجاد موتور تولید کیس‌های ایرانی آموزشی در دانشکده حکمرانی است (مهمانان بین‌المللی ما نیز به ضرورت آن توجه داشتند: مثلا اینجا)این کیس‌ها به سبک دستورالعمل مدرسه بلاواتنیک دانشگاه آکسفورد نوشته می‌شود و محصولی قابل استفاده برای جامعه علمی حکمرانی کشور خواهد بود.
در ویدئوی بالا، اهمیت این موضوع را از زبان دکتر مشایخی می‌شنوید.
@governance_dialogues

۱۰:۳۵

thumnail
undefined لینک جلسه کامل گفتگو با دکتر علینقی مشایخی:https://aparat.com/v/wjitfxr
@governance_dialogues

۱۱:۵۵

۲۹ آبان

thumnail
undefined معرفی یک درس: هم‌بست آب-انرژی-غذا-محیط‌زیست (WEFENexus)
undefined اکثر مسائلی که ما در ایران با آنها مواجهیم، به‌هم‌پیوسته و ریشه‌دار در موضوعات غیرفنی است.با این حال در نظام آموزشی ما، به این مسائل عمدتاً در رشته‌های فنی و تخصصی مثل مهندسی آب، انرژی، محیط‌زیست و... پرداخته می‌شود.
undefinedهمان‌طور که در گفتگوهای بین‌المللی دیدیم، دانشکده حکمرانی، باید بستری برای نگاه کل‌گراتر و میان‌رشته‌ای‌تر به اینگونه مسائل فراهم آورد.در این رابطه، در یکی از درس‌های اختصاصی ارائه‌شده در دانشکده حکمرانی، به ارتباط تنگاتنگ موضوعات آب، انرژی، غذا و محیط‌زیست پرداخته می‌شود.
در یکی از جلسات این درس، دانشجوها از تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران بازدید کردند. این تصفیه‌خانه با:- تصفیه فاضلاب شهر و بازگردانی آب به شبکه آبیاری دشت ورامین و پالایشگاه تهران (آب)- تولید کود از لجن فاضلاب و تأمین آب مورد نیاز کشاورزی (غذا)- تولید و ذخیره بیوگاز و تولید برق و حرارت هم‌زمان که بخش اعظم انرژی خود تصفیه‌خانه را تأمین می‌کند (انرژی)- و بازگردانی پساب عاری از آلاینده‌های مخرب (محیط‌زیست)
نمونه‌ای کامل از این هم‌بست را ارائه می‌دهد. ضمن اینکه می‌تواند راهکاری برای تأمین امنیت آب و انرژی در کشور نیز باشد.تصاویری از این بازدید را مشاهده می‌کنید.
@governance_dialogues

۱۰:۱۸

thumnail

۱۰:۱۸

thumnail

۱۰:۱۸

۳۰ آبان

بازارسال شده از کانال رسمی دانشکده حکمرانی
thumnail
undefined دوشنبه‌های حکمرانی
undefined لوبیای اسرارآمیز محیط زیست ایران چیست؟ undefinedرویکرد بازگردانی طبیعی (Rewilding)، ابزاری نو برای حکمرانی مسائل محیط‌زیست
undefined دکتر محمد فرهادی نیادانش آموخته دکتری آکسفورد و عضو هیأت علمی دانشگاه کنت انگلستان
آشنایی بیشتر با ایشان:https://www.kent.ac.uk/anthropology-conservation/people/4726/farhadinia-mohammad
https://scholar.google.co.uk/citations?user=HzknlxEAAAAJ&hl=en
undefined دوشنبه 5 آذر 1403 ساعت 18:00 به وقت ایران
undefined لینک ثبت‌نام:https://B2n.ir/u80332
undefinedundefinedجلسه به زبان فارسی برگزار خواهد شد.undefinedundefined

undefined دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران undefinedundefined🟡

۹:۴۸

آرشیو گفتگوهای بین‌المللی حکمرانی
undefined undefined دوشنبه‌های حکمرانی undefined لوبیای اسرارآمیز محیط زیست ایران چیست؟ undefined رویکرد بازگردانی طبیعی (Rewilding)، ابزاری نو برای حکمرانی مسائل محیط‌زیست undefined دکتر محمد فرهادی نیا دانش آموخته دکتری آکسفورد و عضو هیأت علمی دانشگاه کنت انگلستان آشنایی بیشتر با ایشان: https://www.kent.ac.uk/anthropology-conservation/people/4726/farhadinia-mohammad https://scholar.google.co.uk/citations?user=HzknlxEAAAAJ&hl=en undefined دوشنبه 5 آذر 1403 ساعت 18:00 به وقت ایران undefined لینک ثبت‌نام: https://B2n.ir/u80332 undefinedundefinedجلسه به زبان فارسی برگزار خواهد شد.undefinedundefined undefined دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران undefined undefined🟡
undefined ناظر به پست قبلی و اهمیت نگاه کل‌گرایانه به مسائل حتی در حوزه‌هایی که عمدتاً فنی دانسته می‌شوند، مانند محیط‌زیست،آقای دکتر محمد فرهادی‌نیا، عضو هیئت علمی دانشگاه کنت انگلستان ما را با نگاهی نو در عرصه حکمرانی محیط‌زیست آشنا خواهند کرد.
undefinedتوضیح بیشتر ایشان:«حدود ۷۰% جانوران از بین رفته‌اند، دمای کره زمین بیش از یک درجه سانتیگراد افزایش یافته، زندگی بیش از ۳ میلیارد نفر در جهان بخاطر تغییر اقلیم در مخاطره قرار گرفته و سال ۲۰۲۳، رکورد گرم‌ترین سال دنیا را در دهه‌های اخیر زد. آیا با این همه مخاطرات، امیدی برای طبیعت هست؟ آیا فرزندان ما می‌توانند زیبایی‌های طبیعت ایران را ببینند؟ در این سخنرانی، من درباره لوبیای سحرآمیزی که می‌تواند به تلاش‌های ما برای کسب دستاورد معنادار برای حفظ این سرزمین منجر شود، صحبت خواهم کرد.»
@governance_dialogues

۹:۵۸