عکس پروفایل اندیشکده حکمرانی شریفا

اندیشکده حکمرانی شریف

۲,۱۴۳عضو
عکس پروفایل اندیشکده حکمرانی شریفا
۲.۱هزار عضو

اندیشکده حکمرانی شریف

اندیشکده حکمرانی شریف
شماره تماس: 02166019287ایمیل:
www.gptt.ir undefined تمامی حقوق محفوظ است و استفاده از مطالب با ذکر منبع و نام نویسنده بلامانع است.

۱۴ مهر

thumnail
#فراخوان
undefined فراخوان ارسال یادداشت
undefined پس از انتشار موفقیت‌آمیز ۱۲ شماره ماهنامه «مطالعات پارلمان»، به اطلاع می رسانیم که نشریه ما از این پس به‌صورت فصل‌نامه منتشر خواهد شد.
این تغییر با هدف ارتقای کیفیت و ارائه محتوای دقیق‌تر و جامع‌تر انجام شده است. به همین منظور، از تمامی علاقه‌مندان و فعالان حوزه های مرتبط دعوت می‌کنیم تا مقالات، یادداشت‌ها و پژوهش‌های خود را برای انتشار در اولین شماره فصل‌نامه به ما ارسال کنند.

undefined شرایط موردنیاز برای یادداشت‌های ارسالی:- پرداختن به مسائل روز حوزه‌های مرتبط با پارلمان و مطالعات سیاسی در ایران و جهان و قید شده در تصویر- حجم یادداشت: از حداقل ۸۰۰ تا حداکثر ۲۰۰۰ کلمه- مهلت ارسال: حداکثر تا ۱۷ مهر
undefined پس از ارزیابی یادداشت‌های ارسالی، با نویسندگان یادداشت‌های منتخب جهت چاپ یادداشت با نام خودشان در فصلنامه مطالعات پارلمان هماهنگی‌های لازم انجام خواهد شد.
افراد واجد شرایط، فایل ورد یادداشت و مشخصات خود را به آدرس ایمیل زیر ارسال نمایند:
undefined
undefined اندیشکده حکمرانی شریف

۱۴:۲۳

thumnail
undefined گروه بین‌الملل اندیشکده حکمرانی شریف برگزار می‌کند:
#دیپلماسی_نخبگانی
undefined منطقه در شوکنظم جدید منطقه ای؟ ریشه ها و چشم انداز پیش رو
با حضور:undefined محمد خواجویی مدیر گروه جامعه و سیاست در لبنان مرکز مطالعات استراتژیک خاورمیانه
undefined الله کرم مشتاقیکارشناس ارشد غرب آسیا
undefined حمیدرضا کاظمیکارشناس ارشد غرب آسیا
undefinedدر این جلسه به بررسی وضعیت منطقه پس از شهادت سید حسن نصر الله، ریشه ها و عللی که به این شرایط منتج شده است در کنار مسیر پیش رو برای ایران و منطقه خواهیم پرداخت.
undefined دوشنبه 16 مهر ماه، ساعت ۱۵undefined خ آزادی، جنب غربی دانشگاه شریف، خ صادقی، پلاک ۲، اندیشکده حکمرانی شریف

undefined اندیشکده حکمرانی شریف| سایت| | کانال تلگرام | | کانال بله | | اینستاگرام |

۱۴:۴۵

۱۷ مهر

thumnail
#گزارش_نشست
جنایات رژیم صهیونیستی، قطورترین کتاب جهان
جنگ‌ها روی زمین تمام می‌شوند، جنگ زمینی چشم اسفندیار اسرائیل
دام ترس از جنگ، عملیات فریب دشمن
سراب توافق در دوحه و ...

در نشست منطقه در شوک در سالروز عملیات طوفان‌الأقصی مطرح شد:
undefinedمحمد خواجویی:
undefinedرژیم صهیونیستی هیچ راه جایگزینی برای مردم فلسطین قبل از عملیات طوفان‌الأقصی باقی نگذاشته بود.
undefinedهر ملتی سرزمین می‌خواهد و عملاً توزیع مجمع‌الجزایری شهرک‌سازی‌های رژیم به گونه‌ای بوده‌است که سرزمین واحدی برای فلسطینی‌ها باقی نماند.
undefinedدر سال‌های اخیر مرگ تدریجی فلسطین، پروژه‌ی رژیم بویژه راست‌گرایان افراطی آن بوده‌است.
undefinedوقتی پروژه‌ی عادی‌سازی روابط با اسرائیل بدون هرگونه پیوست در مورد فلسطین، به عربستان رسید صبر فلسطینی‌ها بخاطر ترس از فراموشی ابدی لبریز شد.
undefinedرژیم و آمریکا بدنبال مهار ایران در منطقه هستند و به سراغ گروه‌های مقاومت یمن و عراق نیز خواهند رفت.
undefinedالله‌کرم مشتاقی:
undefinedتله‌ی ترس از جنگ در فضای روشنفکری ایران توسط رژیم پهن شده‌است.
undefinedدر بلندمدت، افزایش بیشتر وحدت و هماهنگی جبهه‌ی مقاومت ضرورت دارد.
undefinedقدرت جبهه‌ی مقاومت در شرایط بی‌نظمی است چون نظم منطقه مصنوع غربی‌هاست.
undefinedدوره‌ی انتخاباتی در آمریکا بر ضد محور مقاومت است چون هر دو حزب در حمایت از رژیم از یکدیگر سبقت می‌گیرند و اراده‌‌ای برای کشیدن ترمز جنگ وجود ندارد.
undefinedحمیدرضا کاظمی:
undefinedپایه‌های ابتکارات سیاسی در منطقه خاورمیانه از بین رفته‌است و عدم توازن اقتصادی زمینه‌ساز بی‌ثباتی شده‌است.
undefinedدر روابط بین‌الملل شما نمی‌توانید امروز تصمیم بگیرید و نتیجه‌ی آن را ببینید. وضعیت امروز محصول تصمیمات دو دهه‌ی قبل بازیگران است.
undefined نباید از پویایی‌های انسانی گروه‌های مقاومت غفلت شود.
undefined فشار به کشورهای حاشیه خلیج فارس برای خروج از موضع تماشاگر به نفع تحقق صلح ضرورت دارد.
در بخش پایانی نشست و در خلال گفتگوهای صریح و چالشی مطرح شد:
undefined حفاظت از رهبران در کشورهایی مثل سوریه که کارگزار بیشتر از ساختار اثرگذار است، اهمیت فراوانی دارد.
undefined هدف قراردادن سرمایه‌ی اجتماعی به منزله‌ی سوخت اصلی جنگ در داخل رژیم، راهبرد قابل اعتنایی است.
undefined در بلندمدت باید گروه‌های مقاومت بتوانند در فرآیند دولت‌سازی، حکمرانی و اداره‌ی جامعه نیز چهره‌ی موفقی از خود به نمایش بگذارند.
undefined ورود ایران در سر بزنگاه‌ها می‌تواند دوام و رشد شجره‌ی مقاومت را تضمین کند.
undefined ضربات نظامی با پیوست کنشگری دیپلماتیک قابل دفاع می‌شوند. مدیریت تخاصم به هیچ وجه معادل عادی‌سازی روابط نیست.
undefined متن کامل خبر را اینجا بخوانید.
undefined اندیشکده حکمرانی شریف| سایت| | کانال تلگرام | | کانال بله | | اینستاگرام |

۱۳:۵۷

۲۰ مهر

thumnail
undefined فراخوان جذب همکار 
undefined گروه بین‌الملل «اندیشکده حکمرانی شریف» از پژوهشگران و کارشناسان علاقه‌مند به انجام فعالیت‌های بین‌المللی دعوت به همکاری می‌کند.
undefined میزهای مطالعاتی و حوزه‌های عمل دیپلماسی نخبگانی:- قطر، عراق و سایر کشورهای عربی- چین و شرق آسیا- هند و کشورهای شبه قاره- روسیه و قفقاز - سازمان‌های بین‌المللی
undefined شرایط مورد نیاز:- مسئولیّت‌پذیری، تعهد، انضباط کاری، وقت‌شناسی و رعایت دقت در جزئیات- دانش‌آموخته کارشناسی ارشد یا دانشجوی دکتری در یکی از رشته‌های مرتبط اعم از روابط بین‌الملل، مطالعات منطقه‌ای، دیپلماسی و علوم سیاسی - تسلط به موضوعات روابط بین‌الملل و سیاست خارجی در حداقل یکی از حوزه‌های عمل دیپلماسی نخبگانی- تسلّط کامل حداقل به یکی از زبان‌های انگلیسی، عربی، چینی، روسی یا هندی- توانایی نگارش خبر، گزارش، تحلیل و یادداشت سیاستی با رعایت اصول و چارچوب حرفه‌ای- روابط عمومی بالا و توانایی شبکه‌سازی داخلی و خارجی- توانایی برگزاری نشست‌های حضوری و مجازی- آشنایی با پروتکل‌ها و اتیکت رفتاری- امکان فعالیت بصورت حضوری حدّاقل 3 روز در هفته- دارای رزومه‌ی مرتبط
undefined مزایا:- فضای کاری پویا و نوآورانه- ساعت کاری شناور- امکان تعیین دستورکار- ارتباط با شبکه‌‌‌‌ای از مشاوران ارشد در حوزه سیاست خارجی- ارتباط با شبکه‌‌‌‌ای از نهادها و چهره‌های صاحب‌نام در عرصه بین‌المللی- امکان اعزام به مجامع بین‌المللی- امکان ارتقای شغلی به سطوح مدیریتی- کارانه و بیمه
undefined محلّ کار:- تهران، جنب دانشگاه صنعتی شریف، اندیشکده حکمرانی شریف
undefined لطفاً درخواست خود را به انضمام فایل رزومه‌ و با ذکر عنوان میز مطالعاتی، به نشانی زیر ایمیل کنید:undefined
undefined اندیشکده حکمرانی شریف| سایت| | کانال تلگرام | | کانال بله | | اینستاگرام |

۱۱:۳۸

۲۱ مهر

thumnail
#خبر_انتصابundefinedاندیشکده حکمرانی شریف، انتصاب به جا و شایسته جناب آقای دکتر حسن فرطوسی مشاور محترم این مجموعه‌ را به عنوان دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو-ایران تبریک عرض می‌نماید و سربلندی ایشان را از درگاه خداوند منان مسئلت دارد.
undefinedضمنا، بدین‌وسیله از زحمات ارزشمند جناب آقای دکتر علی اکبر متکان در مدت تصدی‌گری این مسئولیت، کمال تشکر و قدردانی خود را ابراز می‌نماید.
undefined اندیشکده حکمرانی شریف| سایت| | کانال تلگرام | | کانال بله | | اینستاگرام |

۱۶:۱۲

thumnail
#خبر_سلسله_نشست
undefined معاونت راهبردی ریاست‌جمهوری، با همکاری باشگاه تنظیم‌گری اندیشکده حکمرانی شریف برگزار می‌کند:
undefined️ سلسله نشست‌های «برای ایران» در مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری
نشست دوم:دولت چهاردهم و شبکه ملی تنظیم‌گران
باحضور:undefined محمدجواد ظریف، معاون راهبردی رئیس جمهور
undefined مصطفی زمانیان، رئیس سابق مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری
undefined محمدصادق امامیان، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر
undefined زمان: دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳ | ساعت ۱۶ الی ۱۸ 
undefined مکان: تهران، خیابان پاستور شرقی، کوچه شهید شکل‌آبادی، شماره ۵۲، معاونت راهبردی ریاست جمهوری

undefined اندیشکده حکمرانی شریف| سایت| | کانال تلگرام | | کانال بله | | اینستاگرام |

۱۶:۵۵

۲۲ مهر

thumnail
#گزارش_نشست
وزیر امورخارجه سابق هند:
اعتباری برای سازمان ملل باقی نمانده است

در وبینار گروه بین‌الملل اندیشکده‌ی حکمرانی شریف، با عنوان «روابط دوجانبۀ ایران و هند: چالش‌ها و فرصت‌ها»، روز سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳، مطرح شد:

undefined *دکتر منوچهر متکی (وزیر اسبق امورخارجه و عضو کمسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی):
undefinedدو مؤلفه مهم برای بهبود واقعی روابط میان کشورها؛ ارادۀ سیاسی سران و فرصت‌ دیدارهای رسمی است.undefinedاگر بخواهیم رابطۀ بین دو کشور واقعا تقویت شود، باید ارادۀ سیاسی تصمیم‌گیرندگان، سیاستمداران و رهبران را تقویت کنیم.
undefined مباشر جاوید اکبر (وزیر اسبق امورخارجه هند):undefinedجنگ مرز ندارد. مثلا اثرات جنگی که در اوکراین ادامه دارد، در کشور و سیاست ما نیز تأثیرگذار است و همه درگیر این جنگ هستند. undefinedقرن 21، قرن هژمونی نیست؛ جنگ تنها ابزاری برای هژمون است نه راه حل. undefinedاین ملی‌گرایی است که سیاست‌های ما را تعیین می کند. ما اجازۀ نفوذ قدرتها در تمایلات و تصمیمات ملی‌مان را نداده‌ایم و نخواهیم داد.
undefined دکتر محمدصادق امامیان (هم‌بنیان‌گذار اندیشکدۀ حکمرانی شریف):
undefinedایران به حمایت همیشگی خود از محور مقاومت ادامه می‌دهد. این حمایت در راستای مقابله با تروریسم در منطقه و جهان است.undefinedروابط آکادمیک، نخبگانی و اندیشکده‌ای می‌تواند نقش بسزایی در پیشبرد سیاست همسایگی ایران ایفا کند. undefinedعلاقه‌مند هستیم به روشنی و صراحت دیدگاه‌های نخبگان هندی را در خصوص چالش‌های روابط دو جانبه، وضعیت منطقه و شرایط بین‌المللی بدانیم.
undefined پانکاج ساران (معاون اسبق مشاور امنیت ملی هند): undefinedهند در حال تغییرات سیاسی و اجتماعی، در مسیر بازیابی هویت پیشااستعماری خود است. undefinedرابطۀ روسیه و غرب هرگز مثل قبل نمی‌شود. شاهد نزدیکی بیشتر مسکو به پکن خواهیم بود. undefinedدر تحولات اخیر روسیه-اوکراین و نیز منطقه‌ی غرب آسیا، با پدیده‌ی تسلیحاتی کردن همه ابزارها مواجه هستیم. undefinedدر این شرایط سازمان ملل متحد و دیگر سازمانهای بین‌المللی توانایی رویارویی با چالشهای چندبعدی را ندارند.
undefined دکتر علیرضا میریوسفی (دیپلمات ارشد و کارشناس مسائل هند): undefinedرابطۀ ایران و هند سه محور اساسی دارد: انرژی ، اتصالات و تجارت. این محورها بعد از 2018 افت کرده و باید تقویت شود. undefinedهر دو بحران روسیه-اوکراین و جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه می توانند به بهانه‌هایی برای تقویت روابط ایران و هند منجر شوند. undefinedارادۀ سیاسی سران دو کشور باید پشتوانۀ مدل جدید همکاری میان تهران و دهلی نو قرار گیرد.
undefined قدم دارمندرا (سفیر سابق هند در ج.ا.ایران):undefinedسیاست مستقل هند کاملا مشخص است. روابط دو جانبه هند و ایران، علی رغم تمام تفاوت‌ها دوستانه باقی مانده است.undefinedما توافقهای مشترک زیادی داریم؛ برای مثال، علی رغم مخالفت قدرتها، پروژه‌هایی مثل پروژۀ بندر چابهار در دست اقدام است.undefinedفعالیت بیشتر اتاق‌های بازرگانی دو کشور در شناساندن ظرفیت‌های همکاری ضرورت دارد.

undefined اندیشکده حکمرانی شریف| سایت| | کانال تلگرام | | کانال بله | | اینستاگرام |

۱۰:۳۳

۲۳ مهر

thumnail
#گزارش_نشست
همه‌ی ملت‌های آزادیخواه در برابر فجایع انسانی و نسل‌کشی در غزه مسئولیت دارند
وجود اراده‌ی سیاسی، شرط لازم برای مقابله با مشکلات در تبادلات مالی است
بازنگری در شرایط و فرآیندهای صدور ویزا، گام حداقلی در تسهیل روابط است

در نشست گروه بین الملل اندیشکده حکمرانی شریف با اتحادیه دوستی ویتنام با عنوان «غرب آسیا، شرق آسیا، شباهت‌ها و تفاوت‌ها» سخنرانان به ترتیب ابراز داشتند:
undefined مجید افشانی (مدیر دپارتمان بین‌الملل اندیشکدۀ حکمرانی شریف):undefinedانتظار می‌رود همه‌ی ملت‌های آزادیخواه از جمله ویتنامی‌ها، نقش خود را در برابر نسل‌کشی و فاجعه‌ی انسانی در غزه ایفا کنند. undefinedپیمایش‌های ما در اندیشکده نشان داده‌است یکی از موانع اصلی گسترش روابط دوجانبه، ناکافی‌بودن فهم مشترک و گفتگوی مستمر در لایه‌ی نخبگان است.undefinedبا فرامرزی شدن مسائل حکمرانی، همکاری‌های بین‌المللی بیش از همیشه ضرورت پیدا کرده‌است. undefinedتنها عزم و اراده‌ی سیاسی است که می‌تواند موانع همکاری را از میان بردارد.undefinedبرخلاف سایر قاره‌ها، کشورهای آسیایی نتوانسته‌اند یک چتر نهادی برای همکاری‌های چندجانبه شکل بدهند. فکر می‌کنم کماکان عنصر فرهنگ و تمدن می‌تواند این کشورها را به یکدیگر نزدیک‌تر سازد.
undefined دکتر ماندانا تیشه‌یار (استادیار دانشگاه علامه طباطبایی):undefinedدانشگاهیان ایران و ویتنام رویکرد مشابهی به سیاست، قدرت، جهانی‌سازی و نقش ملت‌های آسیایی در بازسازی هویت خود و محافظت از ارزش‌ها و سنن خود در جهان دارند.undefinedافزایش همکاری‌های علمی، سیاسی و فرهنگی بین دو کشور منوط به افزایش شناخت دوجانبه است. undefinedفضای مجازی می‌تواند بستر مناسبی برای آشنایی نخبگان و دانشمندان دو کشور و ایجاد گفتمان بشردوستانۀ مشترک در چارچوب ارزش‌های فرهنگی آسیا باشد.
undefined انگویان کوانگ خای (مدیر کل اسبق غرب آسیا و شمال آفریقای وزارت امور خارجۀ ویتنام):undefinedایران ظرفیت بسیاری برای صادرات به ویتنام دارد؛ از جمله زعفران، صنایع دستی و غیره.undefinedاز زمان آغاز روابط دیپلماتیک بین ایران و ویتنام در 1973، تفاهم‌نامه‌های کشاورزی، فناوری، علمی، فرهنگی و اقتصادی متعددی بین دو کشور منعقد شده است.undefinedبا وجود سطح خوب روابط سیاسی، همکاری اقتصادی بین دو کشور تقویت نشده است. باید راه حلی برای موانع تجارت بین دو کشور پیدا کنیم.
undefined دکتر حمزه صفوی (عضو هیأت علمی دانشگاه تهران):undefinedباید برای تسهیل تبادلات مالی بین دو کشور، جایگزینی برای سوئیفت پیدا کرد.undefinedبرای تقویت روابط تجاری و دانشگاهی بین دو کشور، سیاست‌های مربوط به دریافت ویزا نیازمند بازنگری است.undefinedدر رسانه‌های غربی تصویر نادرستی از کشورهای خاورمیانه، از جمله ایران، ارائه می‌شود. چنین‌ کشورهایی باید از طریق منابع و رسانه‌های داخلی شناخته شوند.
undefined لی فوک مین (مدیر سابق مؤسسۀ مطالعات غرب آسیا و آفریقا در ویتنام):undefinedیکپارچگی عمیق‌تر منطقه‌ای در شرایط فعلی می‌تواند منجر به ایجاد پتانسیل‌های مهمی برای تقویت روابط بین ایران و ویتنام شود.undefinedصنعت حلال، پتانسیل روزافزونی برای همکاری اقتصادی بین دو کشور دارد.
undefined دکتر مجتبی حسینی فهرجی (پژوهشگر ارشد اندیشکدۀ حکمرانی شریف):undefinedمحور مقاوت عنصر اصلی قدرت نرم و سیاست خارجی ایران است .undefinedگفتمان محور مقاومت ورای ارزش‌های دینی، افراد را از گروه‌های مختلف حول یک هدف مشترک اخلاقی و بعضا کارکردی جمع کرده است.
undefined فام نگوک توی ( مدرس دانشگاه ملی ویتنام):undefinedمردم ایران و ویتنام در میهن‌پرستی و ملی‌گرایی به یکدیگر شباهت دارند.undefinedحوزه‌هایی مثل فرهنگ، تحصیل و گردشگری فرصت‌های مناسبی برای افزایش همکاری‌های بین دو کشور هستند.
undefined دکتر محمدصادق امامیان (هم‌بنیانگذار و مشاور ارشد اندیشکدۀ حکمرانی شریف):undefinedاین میزگرد گام مثبتی در جهت افزایش دیپلماسی نخبگانی بین دو کشور است.undefinedتوسعۀ اقتصادی ویتنام، تجربه‌ی مقاومت مردمی و نسبت امروز سیاست خارجی ویتنام با آمریکا می‌توانند در جلسات آینده مورد گفتگو قرار گیرد.
undefined فان آن سان (رئیس اتحادیۀ دوستی ویتنام):undefinedویتنام و ایران شباهت‌ها و اهداف مشترک بسیاری در توسعۀ ملی دارند. undefinedهر دو کشور علاقمند به افزایش همکاری‌ها در حوزه‌های سیاسی، فرهنگی، علمی-آموزشی، و اقتصادی هستند و اتحادیۀ دوستی ویتنام از تقویت روابط بین دو کشور حمایت خواهد کرد.undefinedدر آینده میزگردهای بیشتری بین اتحادیۀ دوستی ویتنام و اندیشکدۀ حکمرانی شریف با هدف تعمیق درک متقابل بین نخبگان شکل خواهد گرفت.
undefined اندیشکده حکمرانی شریف| سایت| | کانال تلگرام | | کانال بله | | اینستاگرام |

۸:۳۷

۲۴ مهر

thumnail
#گزارش_نشستظریف: در راستای تنظیم‌گری متعادل، نیازمند قانون جامع تنظیم‌گری هستیم
روز دوشنبه ۲۳ مهر ماه ۱۴۰۳، نشست «شبکه تنظیم‌گری و دولت چهاردهم» با همکاری معاونت راهبردی ریاست‌جمهوری و اندیشکده حکمرانی شریف برگزار شد.

undefined دکتر محمدجواد ظریف، معاون راهبردی ریاست جمهوری:
undefinedاکنون شبکه تنظیم‌گری در مرحله تکوین خود قرار دارد و معاونت راهبردی آمادگی این را دارد که میزبانی شبکه تنظیم‌گری در این مرحله باشد. ان‌شاءالله در مرحله‌ی بعد شبکه تنظیم‌گری محل بهینه خود را در دولت خواهد یافت؛ در واقع، دولت باید این تصمیم را اتخاذ کند که کدام نهاد اجرایی میزبان شبکه تنظیم‌گری باشد و به مقر اصلی آن تبدیل شود. undefinedنگرش دولتِ آقای پزشکیان به موضوع تنظیم‌گری، یک نگرش میانه و اعتدالی است‌. در همین راستا، قانون جامع تنظیم‌گری باید نوشته شود و زحمت نوشتن آن برعهده‌ی خود سیاست‌نامه‌نویس این طرح، یعنی اندیشکده حکمرانی شریف است.

undefined دکتر محمدصادق امامیان، هم‌بنیان‌گذار اندیشکده حکمرانی شریف و عضو هیئت علمی دانشگاه امیرکبیر:
undefinedپس از طی مراحل مختلف در سیر تطور تنظیم‌گری، اکنون در مرحله‌ی نظام تنظیم‌گری قرار گرفته‌ایم و نیازمند نوعی نگاه سیستماتیک به تنظیم‌گری و عزم و اراده‌ی دولت مبنی بر پیاده‌سازی واقعی تنظیم‌گری هستیم.undefinedبرای پیاده‌سازی نظام تنظیم‌گری نیاز است تا دولت چهاردهم تنظیم‌گری را هم به‌عنوان گفتمان و هم سیاست اجرایی خود تعریف کند.

undefined دکتر مصطفی زمانیان، رئیس سابق مرکز بررسی‌های استراتژسک ریاست‌جمهوری و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران:
undefinedنپرداختن به تنظیم‌گری دولت را دچار تباهیدگی می‌کند و جریان تنظیم‌گری تحول نسلی و راهبردی در دولت ایجاد خواهد کرد. undefinedحرکت به سمت دولت تنظیم‌گر باید به یک نهضت فراگیر تبدیل شود.undefinedمفهوم تنظیم‌گری در دولت‌های مختلف تکرار شده است و کاملا در مسیر وفاق جمعی که شعار این دولت است قرار دارد.

undefined زهره عالی‌پور، سرپرست سازمان خصوصی‌سازی:
undefinedدنیای جدید دنیای سه‌جانبه‌گرایی است و علاوه‌بر دولت و بخش خصوصی، تنظیم‌گر نیز نقشی اساسی ایفا می‌کند.undefinedسازمان خصوصی‌سازی در کنار معاونت راهبردی و شبکه تنظیم‌گری خواهد بود و پیگیر اجرایی‌سازی واقعی تنظیم‌گری است.
برای مشاهده گزارش این نشست، اینجا کلیک کنید.
undefined اندیشکده حکمرانی شریف| سایت| | کانال تلگرام | | کانال بله | | اینستاگرام |

۶:۱۴

۲۵ مهر

thumnail
#گزارش_نشست
آمریکا به دنبال تسلط استراتژیک بر منطقه، مقابله با تأثیرگذاری چین و تقویت نقش رهبری هند در منطقه‌ ماست.
دولت بنگلادش باید برای ایجاد سرمایۀ اجتماعی در جهت پایداری شرایط جنوب آسیا در آینده، بر روی جوانان تمرکز کند.
در نشست مشترک گروه بین‌الملل اندیشکده حکمرانی شریف و دانشگاه IUB با عنوان انقلاب رنگی بنگلادش؛ ارزیابی چند وجهی مطرح شد:
undefined طارق کریم (سفیر اسبق و مدیر مرکز مطالعات خلیج بنگال):undefinedانقلاب‌های متعدد بنگلادش مساله بازتاب تلاش ما برای داشتن جامعه‌ای مستقل و برابر است؛ اما با وجود انقلاب‌های متعدد، بنگلادش هنوز نتوانسته است به دموکراسی برسد.undefinedبنگلادش دارای سیاستی شیزوفرنیک است؛ چون در داخل خود هویت‌های بیگانه‌گرا دارد.undefinedموقعیت ژئوپولیتیک بنگلادش در اقیانوس هند باعث شده است که همیشه در مرکز تجارت باشد.undefinedوظیفۀ دولت بنگلادش این است که شرایط را آرام و روحیۀ ملی را تقویت کند و جامعه را به پیش ببرد.
undefined دکتر شاناوز حسین (استاد دانشکده مطالعات جهان و حکمرانی):undefinedبا وجود آنکه در دوران شیخ حسینا کشور در وضعیت اقتصادی خوبی قرار داشت، دولت او محکوم به سلطه‌ گرایی و سرکوب‌گری شد.undefinedدولت حسینا بخش اعظم فقر در بنگلادش را ریشه‌کن کرد؛ تولید ناخالص داخلی سرانه را افزایش داد، شرایط زنان را بهتر کرد و بنگلادش را به سومین صادرکننده در بخش پوشاک در جهان تبدیل کرد.undefinedجامعۀ بین‌المللی چشم خود را بر علل واقعی سرکوب‌ها، کاهش آزادی‌ها و خشونت‌ها بسته‌اند.undefinedبراندازی حکوت حسینا نتیجۀ یک حرکت دانشجویی و تحت تأثیر دخالت‌های خارجی است و پیامی چندجانبه برای هند دارد.undefinedدخالت آمریکا در امور داخلی بنگلادش نشان‌دهندۀ علاقۀ آمریکا به تسلط استراتژیک بر منطقه، نگرانی آن از برهم خوردن توازن قدرت در جنوب آسیا و مقابله با تأثیرگذاری چین است.undefinedبا افزایش رقابت میان آمریکا و چین، ایالات متحده بدنبال تثبیت هند بعنوان رهبر منطقه‌ی ماست.
undefined دکتر محمد اوهیدوجامان معین (استاد دانشکده مطالعات جهان و حکمرانی):undefinedاین انقلاب فرصتی را برای ایجاد تغییر و رفع تبعیض‌ها در اختیار بنگلادش قرار داده‌است.undefinedبر سر کار آمدن دکتر محمد یونس نشان‌دهندۀ تغییر به سمت شناخته‌شدگی در جهان، اعتبار بیشتر و ورود به مرحله‌ای جدید برای دولت است.undefinedاعتراضات اخیر نشان‌دهندۀ تمایل ملت بنگلادش به بازگرداندن دموکراسی و رعایت حقوق بشر در دولت، پس از سال‌ها سلطه‌گرایی و سرکوب سیاسی است.undefinedانقلاب جدید بنگلادش فرصتی برای تقویت روابط با غرب در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و مشارکت‌های بین‌المللی است.
undefined دکتر معروفه اختر (رئیس دانشکده مطالعات جهان و حکمرانی):undefinedباید مشخص کرد که چقدر و تا کجا می‌توان از ظرفیت جوانان و دانشجویان برای ایجاد تغییرات اساسی، تغییر در نهادهای دموکراتیک و نیز برگزاری انتخابات موفق استفاده کرد.undefinedبهبود سیستم آموزشی و ساختن زیربنا برای رویارویی با چالش‌های پیش رو و بحران‌های جهانی مثل گرمایش جهانی حائز اهمیت است.
undefined دکتر سلطانه راضیه (استاد دانشکده جامعه شناسی):undefinedباید با بازنگری در برابری جنسیتی و بازنمایی نقش‌ زنان در دولت، فرصت‌های برابر ایجاد کرده و فرهنگ برابری جنسیتی را گسترش داد.undefinedپژوهشگران باید نقش زنان در رهبری سیاسی بنگلادش را بررسی گفتند.
undefined اندیشکده حکمرانی شریف| سایت| | کانال تلگرام | | کانال بله | | اینستاگرام |

۶:۳۵

۳۰ مهر

#یادداشت
undefined عوامل همگرایی بریکس، مسیر پیش رو
undefined علی صالحیانپژوهشگر ارشد گروه بین‌الملل اندیشکده حکمرانی شریف
undefined بریکس یا بریکس پلاس، واژه‌هایی هستند که اخیراً در رسانه‌ها و جامعه کارشناسان بیشتر برای توصیف روند اتحاد قدرت‌های جنوب جهانی استفاده می‌شوند. از زمان اولین نشست سران در روسیه در سال 2009، وضعیت بین المللی به طرز چشمگیری تغییر کرده است. نشست سران کشورهای عضو بریکس که روزهای آینده در کازان برگزار خواهد شد، چگونگی توسعه بیشتر این گروه را تعیین خواهد کرد. شعار ریاست روسیه در این گروه «تقویت چندجانبه گرایی برای توسعه و امنیت عادلانه جهانی» است.

undefined حداقل پنج عامل را می توان نام برد که بر نزدیک شدن کشورهای غیر غربی بریکس تأثیر می گذارد:-ظهور قدرت های جدید یا Rise of the Rest-افول غرب یا Westlessness-استفاده ابزاری از همه چیز یا Weaponizing of every thing-شکست سازوکار های سنتی چندجانبه گرایی-ظهور تهدیدات فراملی


undefined از بین تهدیدات مشترکی که امکان همکاری بین کشورهای بریکس را دارد می توان به موارد زیر اشاره کرد:1. تهدیدات جهانی و فراملی (بیماری های واگیر، فضای مجازی)2. مخاطرات دستورکار های غربی در حوزه فرهنگ علیه هویت های غیر غربی3. اختلال در عرصه تجارت جهانی با اعمال تعرفه یا تحریم یا محدودیت صادرات و انتقال برخی کالاها4. ایجاد ائتلاف های امنیتی غربی علیه قدرت های غیر غربی در غرب آسیا اروپا و جنوب شرق آسیا

undefined متن کامل یادداشت را در خبرگزاری ایزوستیا(iz) روسیه بخوانید
undefined اندیشکده حکمرانی شریف| سایت| | کانال تلگرام | | کانال بله | | اینستاگرام |

۱۴:۰۲

۵ آبان

thumnail
#گزارش_نشست
صادرات موفق خدمات فنی مهندسی ایران به مروارید اقیانوس هند
در نشست مشترک گروه بین‌الملل اندیشکده حکمرانی شریف و مؤسسۀ Pathfinder با عنوان «ایران و سریلانکا؛ پیوندهای گذشته و نشانگرهای آینده» مطرح شد:
undefined عبدالرضا فرجی راد (سفیر اسبق ج.ا.ایران در سریلانکا):undefinedسفارت ایران در سریلانکا در دهۀ 90 میلادی و از آن زمان روابط نظامی بین دو کشور آغاز شد. undefinedگردشگری و تجارت دو حوزۀ اصلی برای گسترش روابط بین دو کشور هستند.
undefined ویپولاتجا ویشوانات آپانشو (مدیرکل اقتصادی وزارت امورخارجه سریلانکا)*:
undefinedسفر شهید ابراهیم رئیسی به سریلانکا برای افتتاح پروژۀ سد اوما-اویا بازتاب تقویت روابط بین دو کشور در زمان معاصر بود.
undefinedسفارت سریلانکا در ایران همواره به دنبال کشف ظرفیت‌ها و ایجاد فرصت‌های نوآورانه برای افزایش روابط دو کشور بوده است، از جمله امضای تفاهم‌نامه در زمینۀ دارو و تجهیزات پزشکی، برگزاری رویداد ورزشی و به نمایش گذاشتن هنر سریلانکا در نمایشگاه هنر سازمان ملل در تهران.

undefined *سهیل خیری (کارشناس اقتصادی):
undefinedراه حل تقویت روابط اقتصادی بین دو کشور، فراهم کردن شناخت کافی فعالین اقتصادی دو کشور از طریق نمایشگاه‌ها و دیدارها است. اتاق‌های بازرگانی دو کشور نقش مهمی در این فرآیند دارند.undefinedتمرکز اولیه ما باید بر کامل کردن زنجیرۀ ارزش، بعنوان یکی از مهمترین مسائل جهان، باشد. سریلانکا با کشورهای مختلفی تفاهم تجارت آزاد و تجارت ترجیحی دارد. این فرصت مناسبی است که ایران زنجیرۀ تأمین سریلانکا را کامل کند و سریلانکا آن را به کشورهای دیگر صادر نماید. undefinedایران مقصد مناسبی برای گردشگری سلامت است. وجود پرواز مستقیم بین ایران و سریلانکا نقش مهمی در این حوزه ایفا می‌کند.
undefined محمد ظهیر (سفیر اسبق سریلانکا در ج.ا.ایران):undefinedکمک‌های ایران به سریلانکا در قالب اعتبارهای چندماهه منجر به تقویت اقتصاد این کشور شده است. undefinedدر روابط بین ایران و سریلانکا مسئله‌ی فلسطین مستلزم توجه است.
undefined سید محمدصادق امامیان (هم‌بنیانگذار و مشاور ارشد اندیشکده حکمرانی شریف):undefinedدیپلماسی نخبگانی می‌تواند مکمل روابط سیاسی بین دو کشور باشد. این نشست‌ها در راستای سیاست نگاه به شرق است که توسط شهید رئیسی بنا نهاده شد.
undefined برنارد گونتیلکه (سفیر اسبق و رئیس بنیاد پثفایندر):undefinedایران در گذشته گسترده‌ترین فرمانروایی را داشته که از غرب تا شرق گسترده بوده است. برخی پژوهشگران بر این باورند که رابطۀ بین ایران و سریلانکا به سال‌ها قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد. undefinedاگرچه در گذشته روابط دو کشور بر پایه تجارت انرژی و چای بوده است اما پتانسیل‌های بیشتری برای روابط دوجانبه وجود دارد.
undefined مازیار مظفری (استادیار دانشکدۀ مطالعات جهان دانشگاه تهران):undefinedتعداد گردشگران ایرانی در سریلانکا در سال 2023 نسبت به 2022 هفتاد درصد افزایش داشته است.undefinedسازوکارهایی مثل بریکس و سازمان همکاری شانگهای فرصت‌های مناسبی برای حل مسائلی مثل انتقال پول هستند.
undefined روهیتا داسانایکه (مدیر گروه تاریخ دانشگاه پرادنیا):undefinedدر حفاری‌های باستان‌شناسی سریلانکا شواهدی به دست آمده است که نشان‌دهندۀ ارتباط بین ایران و سریلانکا در زمان ساسانیان بوده است.
undefined قاسم عباسیان (مدیر مطالعات راهبردی نیروی دریایی ارتش ج.ا.ایران):undefinedایران می‌تواند برای افزایش رابطۀ تجاری با سریلانکا بندر چابهار را به بنادر کلمبو و هامبانتوتا پورت وصل کند. undefinedسریلانکا با توجه به موقعیت ژئوپولیتیکی که دارد، می‌تواند نقش مهم در ارتباط ایران با کشورهای جنوب آسیا مثل چین ایفا کند. در مقابل، ایران نیز می‌تواند در زمینه‌هایی مثل تولید مواد خوراکی و گردشگری دریایی به سریلانکا کمک کند.
undefined دکتر زمیر کریم (استاد دانشگاه دفاع کوتلوالا):undefinedزبان فارسی همواره از اهمیت ویژه‌ای در سریلانکا کشور داشته است چون نشانی از تاریخچۀ این کشور دارد.
undefined امین رضایی‌نژاد (کارشناس شبه قاره هند):undefinedوجود بنادر مهم در سریلانکا باعث شده است که قدرت‌های جهان مثل آمریکا، چین و هند در استفاده از موقعیت استراتژیک این کشور رقابت کنند. ایران نیز به واسطۀ پروژه‌های زیرساختی متعدد، سرمایه‌گذاری زیادی در سریلانکا کرده است.

undefined اندیشکده حکمرانی شریف| سایت| | کانال تلگرام | | کانال بله | | اینستاگرام |

۱۵:۵۶

۷ آبان

thumnail
#خبر_نشست
undefined از ساختار حکمرانی تا تربیت حکمران سیاسی؛
مورد مطالعه آلمان و ترکیه*


undefined ارائه دهندگان:حدیثه ربیعی، مدیر مرکز مطالعات پارلمان اندیشکده حکمرانی شریف
حسن اعمایی، تحلیلگر ارشد مرکز مطالعات پارلمان اندیشکده حکمرانی شریف


undefined زمان برگزاری: سه شنبه،۸ آبان ۱۴۰۳،ساعت ۱۰:۰۰
undefinedمکان برگزاری: بهارستان، مجلس شورای اسلامی، ساختمان شیخ فضل الله، طبقه ششم، دفتر حکمرانی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی


undefined مرکز مطالعات پارلمانundefined *اندیشکده حکمرانی شریف| سایت| | کانال تلگرام | | کانال بله | | اینستاگرام |

۱۰:۲۸

۸ آبان

thumnail
#رونمایی_کتاب
کتاب «مبانی شبکه‌های تنظیم‌گری؛ ضرورت‌ها، کارکردها و ابزارها» رونمایی شد
undefined این کتاب که به سفارش مرکزبررسی‌های استراتژیک و توسط اندیشکده حکمرانی شریف تدوین شده است، از منظر سیاستی، بر ضرورت تشکیل شبکه‌های تنظیم‌گران بخشی و موضوعی و در سطوح ملی و بین‌المللی تأکید می‌کند و مدلی تحت عنوان «ضرورت-کارکرد-ابزار» برای شبکه‌های تنظیم‌گری ارائه می‌کند.
undefinedکتاب مبانی شبکه‌های تنظیم‌گری ضمن مطالعه‌ی ادبیات این حوزه و شرح مدل مذکور، مطالعات تطبیقی بر شبکه‌های ملی تنظیم‌گری در کشورهای انگلیس، برزیل، هند، نروژ، فرانسه و کانادا و همچنین مطالعاتی در زمینه تجربیات شبکه‌های تنظیم‌گری بین‌المللی و منظقه‌ای ارائه می‌دهد.

undefined دکتر محمدجواد ظریف، معاون راهبردی ریاست جمهوری:
اکنون شبکه تنظیم‌گری ایران در مرحله تکوین خود قرار دارد و معاونت راهبردی آمادگی این را دارد که میزبان تنظیم‌گران در این مرحله باشد.
ان‌شاءالله در مرحله‌ی بعد شبکه تنظیم‌گری محل بهینه خود را در دولت خواهد یافت؛ در واقع، دولت باید این تصمیم را اتخاذ کند که کدام نهاد اجرایی میزبان شبکه تنظیم‌گری و پیاده‌سازی سیاست‌های تنظیم‌گری باشد و به مقر اصلی آن تبدیل شود.
undefined دکتر امامیان، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و هم‌بنیان‌گذار اندیشکده حکمرانی شریف:
با تأکید بر اینکه هدف از شکل‌گیری شبکه تنظیم‌گری بسترسازی برای تعاملات نهادی، استانداردسازی، توانمندسازی نهادی، به ‌اشتراک‌گذاری تجربیات، ایجاد هماهنگی و رقابت تنظیمی مثبت، جلوگیری از قاعده‌گریزی و کاهش ریسک انحراف تنظیم‌گران است، تصریح کرد: در این زمینه مرکز بررسی‌های استراتژیک می‌تواند نقش مرکز رشد را ایفا کرده و پیشنهاد می‌کنیم که موضوع تنظیم‌گری در گفتمان سیاسی دولت چهاردهم گنجانده شود و در گام بعد از گفتمان به سیاست تبدیل شده و در نهایت یک دستگاه در دولت نیز متولی نهادسازی شبکه ملی تنظیم‌گران شود.
گفتنی است، کتاب مبانی شبکه‌های تنظیم‌گری توسط اندیشکده حکمرانی شریف و پژوهشگران این نهاد از جمله سرکار خانم ناطقی و آقایان امیرحسین قلندری، مهدی میرزائی، سیدمحمدرضا دادگستر و به سفارش مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری تهیه و تدوین شده است.
برای مطالعه خبر کامل و همچنین دانلود کتاب، اینجا کلیک کنید.

undefined اندیشکده حکمرانی شریف| سایت| | کانال تلگرام | | کانال بله | | اینستاگرام |

۸:۵۵

thumnail
#نگاه_نخبگان
دکتر مصطفی زمانیان، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و رئیس سابق مرکزبررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری در ارتباط با کتاب مبانی شبکه‌های تنظیم‌گری عنوان داشتند:

کتاب «مبانی شبکه‌های تنظیم‌گری؛ ضرورت‌ها، کارکردها و ابزارها»
نگاهی جامع و شفاف به مفهوم و نقش شبکه‌های تنظیم‌گری دارد. نویسندگان به دقت توضیح می‌دهند که چرا شبکه‌های تنظیم‌گری در نظام‌های حکمرانی امروز ضروری هستند و چطور می‌توانند به بهبود کارآمدی تنظیم‌گری کمک کنند.

این کتاب با ارائه تحلیل‌های دقیق و استناد به تحقیقات گوناگون، به خواننده کمک می‌کند تا اهمیت و تأثیر شبکه‌های تنظیم‌گری را بهتر درک کند. یکی از نکات کلیدی که در کتاب به آن پرداخته شده، ایجاد هویت حرفه‌ای مشترک میان تنظیم‌گران است. این مفهوم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چون باعث می‌شود تنظیم‌گران به عنوان یک جامعه متعهد و هماهنگ عمل کنند. ایجاد این هویت مشترک نه‌تنها پیوندها و تعهدات حرفه‌ای را تقویت می‌کند، بلکه به انسجام و اثربخشی بیشتر در عملکرد تنظیم‌گران منجر می‌شود.
نگاه تئوریک و عمیق به مباحثی مثل آربیتراژ تنظیم‌گری و رقابت تنظیمی منفی، تحلیل‌های قوی و مستدلی در این زمینه ارائه داده است. نویسندگان با استناد به تحقیقات و تئوری‌های مختلف، نشان می‌دهند که چگونه آربیتراژ تنظیم‌گری می‌تواند به چالش‌های بزرگی در نظام‌های حکمرانی منجر شود و چگونه رقابت تنظیمی منفی باعث کاهش کیفیت تنظیم‌گری می‌شود. این نگاه تئوریک به کتاب ارزش علمی و پژوهشی بالایی داده و برای کسانی که به دنبال درک عمیق‌تری از این مفاهیم هستند، بسیار مفید است. با این حال، ارتباط بیشتر قسمت تطبیقی کتاب و مفاهیم تئوریک می‌توانست این کتاب را از جنبه عملی جذاب‌تر و قابل فهم‌تر کند.
مطالعه‌ی این کتاب بیش از آنکه برای پژوهشگران حوزه سیاست‌گذاری و حکمرانی توصیه شود، منبع خوب و قابل‌توصیه‌ای برای دولتمردان و مدیران دولتی است، چرا که ما باور داریم در مسیر حرکت آینده دولت، ضرورت توجه و بازآفرینی نهاد دولت بر اساس کارکرد تنظیم‌گری امری اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.

undefined اندیشکده حکمرانی شریف| سایت| | کانال تلگرام | | کانال بله | | اینستاگرام |

۹:۲۳

۹ آبان

thumnail
#یادداشتundefined تنظیم بازدارندگی
undefined علی صالحیان، پژوهشگر ارشد گروه مطالعات بین‌الملل اندیشکده حکمرانی شریف در روزنامه فرهیختگان نوشت:
undefined یکی از پر تکرار ترین واژه های تحلیل گران در ایام اخیر بحث بازدارندگی است. بازدارندگی که در ادبیات جرم شناسی هم استفاده می شود، یک مفهوم راهبردی است که هدف آن جلوگیری از انجام اقدامات نامطلوب به ویژه تهاجم نظامی توسط دشمنان است. بازدارندگی بر اساس این اصل عمل می‌کند که هزینه‌های چنین اقداماتی بیشتر از منافع احتمالی برای دشمن است و در نتیجه آنها را از ادامه کار منصرف می‌کند.
undefined جمهوری اسلامی ایران با توجه به تجربه مهم جنگ تحمیلی سیاست های امنیتی دفاعی خود را شکل داده است. از آنجا که ایران به دلایلی مانند تحریم و ظرفیت محدود اقتصادی، امکان سرمایه گذاری معنادار در حوزه ابزار های دفاعی سنتی مانند هواپیمای جنگنده یا ناوهواپیما بر برای رسیدن به بازدارندگی متقارن، نداشته است. راهکار ایران، حسب ظرفیت های خود، تمرکز بر توسعه نوعی از بازدارندگی نامتقارن بوده است. این نامتقارن بودن یعنی سطح توانایی کشور با دشمنش غیرمشابه و غیر هم تراز است اما با کسب توانایی خاصی، امکان ضربه زدن معنادار به دشمن دارد. حاصل این راهبرد بازداندگی غیر متقارن توسعه ابزارهایی مانند پهپاد، موشک و قایق های تندرو بوده است.
undefined اما تحولات اخیر این مفهوم و بازدارندگی را به چه شکلی تغییر داده و چه سیاست های را میتوان در پیش گرفت؟
متن کامل یادداشت را در روزنامه فرهیختگان بخوانید.

undefined اندیشکده حکمرانی شریف| سایت| | کانال تلگرام | | کانال بله | | اینستاگرام |

۲۰:۳۰

۱۰ آبان

thumnail
#نشست#حکمرانی_در_عمل_127undefined اندیشکده حکمرانی شریف برگزار می‌کند
undefined نشست "دولت چهاردهم و چالش‌های حکمرانی"undefined️ همراه با نقد و برسی بسته سیاستی "چهارده سیاست برای دولت چهاردهم"
با حضور: undefined رضا اردکانیاناستاد دانشگاه صنعتی شریف و وزیر اسبق نیرو
undefined مصطفی زمانیانعضو هیئت علمی دانشگاه تهران و رئیس سابق مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری
undefined علی سرزعیماقتصاددان و معاون اسبق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی
undefined محمدرضا جلایی پورنماینده معاونت راهبردی ریاست جمهوری
undefined زمان: یکشنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۳ | ساعت ۱۳ الی ۱۵
undefined مکان برگزاری:خ آزادی، جنب غربی دانشگاه شریف، خ صادقی، پلاک ۲، اندیشکده حکمرانی شریف، سالن روستاآزاد
undefined اندیشکده حکمرانی شریف| سایت| | کانال تلگرام | | کانال بله | | اینستاگرام |

۱۸:۳۸

۱۲ آبان

thumnail
#نشست#حکمرانی_در_عمل_128
undefined اندیشکده حکمرانی شریف برگزار می‌کند:
undefined نشست "حکمرانی صنعت؛ نگاهی به واقعیت‌ها"
undefined️ نقد و برسی کتاب "استیضاح تولید"(اثر دکتر سیدرضا فاطمی‌امین)
با حضور:
undefined دکتر سیدرضا فاطمی‌امینوزیر اسبق صنعت، معدن و تجارت
undefined دکتر امیرحسن کاکائیعضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران
undefined دکتر مرتضی زمانیانعضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر
undefined زمان: سه‌شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۳ | ساعت ۱۵:۳۰
undefined مکان برگزاری:خ آزادی، جنب غربی دانشگاه شریف، خ صادقی، پلاک ۲، اندیشکده حکمرانی شریف، سالن دکتر روستاآزاد
undefined اندیشکده حکمرانی شریف| سایت| | کانال تلگرام | | کانال بله | | اینستاگرام |

۱۴:۵۴

۱۳ آبان

اندیشکده حکمرانی شریف
undefined #نشست #حکمرانی_در_عمل_127 undefined اندیشکده حکمرانی شریف برگزار می‌کند undefined نشست "دولت چهاردهم و چالش‌های حکمرانی" undefined️ همراه با نقد و برسی بسته سیاستی "چهارده سیاست برای دولت چهاردهم" با حضور: undefined رضا اردکانیان استاد دانشگاه صنعتی شریف و وزیر اسبق نیرو undefined مصطفی زمانیان عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و رئیس سابق مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری undefined علی سرزعیم اقتصاددان و معاون اسبق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی undefined محمدرضا جلایی پور نماینده معاونت راهبردی ریاست جمهوری undefined زمان: یکشنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۳ | ساعت ۱۳ الی ۱۵ undefined مکان برگزاری: خ آزادی، جنب غربی دانشگاه شریف، خ صادقی، پلاک ۲، اندیشکده حکمرانی شریف، سالن روستاآزاد undefined اندیشکده حکمرانی شریف | سایت| | کانال تلگرام | | کانال بله | | اینستاگرام |

چهارده سیاست برای دولت چهاردهم.pdf

۱۸.۰۱ مگابایت

undefinedبسته سیاستی "چهارده سیاست برای دولت چهاردهم" توسط اندیشکده حکمرانی شریف منتشر شد
undefinedمی‌توانید جزئیات این بسته و پیشنهادات سیاستی آن را از طریق فایل مذکور یا سایت اندیشکده حکمرانی شریف مطالعه کنید
undefined اندیشکده حکمرانی شریف| سایت| | کانال تلگرام | | کانال بله | | اینستاگرام |

۱۰:۳۷

۱۴ آبان

thumnail
#گزارش_نشست#حکمرانی_در_عمل_127

undefined نشست "دولت چهاردهم و چالش‌های حکمرانی" برگزار شد
نقد و بررسی بسته سیاستی "چهارده سیاست برای دولت چهاردهم" در اندیشکده حکمرانی شریف، صورت گرفت.

undefined رضا اردکانیان، استاد دانشگاه صنعتی شریف و وزیر اسبق نیرو:با سازوکارهای بخشی نمی‌توان مسائل بین‌بخشی را حل نمود.تقویت سازوکارهای بین‌بخشی و ستادی در مرکزیت دولت، ضرورت حیاتی دارد.مدیریت دانش و تجربه سیاستی و همچنین جلوگیری از انقطاع و گسست سیاستی، یکی از اصلی‌ترین وظایف مرکزیت دولت است.

undefined مصطفی زمانیان، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و رئیس سابق مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری:حل مسائل بخشی، کارویژه وزارت‌خانه‌هاست، حل مسائل بین‌بخشی. کارویژه هیئت دولت و معاون اول است و حل مسائل و چالش‌های فرابخشی، اصلی‌ترین کارویژه رئیس‌جمهور و دستگاه مرتبط با ریاست‌جمهور است.

undefined محمدرضا جلایی‌پور، نماینده معاونت راهبردی ریاست‌جمهوری:انقلاب نهادی، نه ممکن است، نه مطلوب. تغییرات نهادی، تدریجی و زمان‌بر هستند.ترکیبی از معاونت راهبردی به‌مثابه مغز نظری دولت و معاونت اول ریاست‌جمهوری، به عنوان محور اجرایی دولت، در دولت‌ها لازم و ضروری است.

undefined علی سرزعیم، اقتصاددان و معاون اسبق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:حاکمیت باید تصمیم بگیرد که بالاخره چه رویکردی را نسبت به حل مساءل کشور دارد.آن‌چه کار اندیشکده را متمایز می‌کند، نقشه‌راه درآوردن برای حکومت است.

undefined اندیشکده حکمرانی شریف| سایت| | کانال تلگرام | | کانال بله | | اینستاگرام |

۷:۴۶