۳ آبان
بازارسال شده از انتشارات راه یار
۷:۰۹
بازارسال شده از گروه فرهنگی شهیدالقدس - فلسطین
۷:۱۱
سردار عزیز! رسانه هم خاکریز جنگ است
مهدی محمدآبادی
بعد از دیدن ابعاد وحشیگری جبههٔ دشمن در این یکسال و بهویژه در چند ماه اخیر، عجیب است که هنوز میبینیم برخی ضرورتهای حضور در این میدان رعایت نمیشود؛ آن هم نه از طرف مردم کوچهوبازار، بلکه از جانب کسانیکه دوست و دشمن، چشم به گفتار و رفتار آنان دارند.
خروجی مصاحبهٔ اخیر فرماندهٔ کل پیشین سپاه و جمعبندی شنونده این است که «فرمانده ارشد نظامی ایران -که وسط جنگ، بدون هماهنگی حرف نمیزند و کلام او قاعدتاً حاصل عقل جمعی است- دارد میگوید که اگر اسرائیل حملهٔ محدودی انجام دهد، خبری از پاسخ کوبنده از جنس وعدهٔ صادق نخواهد بود!» و نتیجهٔ آن میشود القای «چراغ سبز جمهوری اسلامی به اسرائیل برای حملهٔ محدود»!
حاشا که سردار عزیزمان خواسته باشند چراغ سبز به دشمن نشان دهند؛ اما این هم قابل انکار نیست که ملاحظات لازم را برای اظهار نظر رسانهای رعایت نکردهاند. مهمتر از اینکه چه در ذهن داریم و چه میخواهیم بگوییم، چگونه گفتن و چگونگی بازتاب رسانهای آن است.
اینکه اگر از دشمن غلطی سر زد، ما چگونه و در چه حدی پاسخ دهیم، تابع برآورد ما از میدان خواهد بود؛ این درست؛ اما دشمن نباید بههیچوجه از حرف و عمل ما پیام ضعف دریافت کند و مستند به آن، برای ضربه زدن پررو و جسور شود. این غیر از پایهٔ عقلی و تجربی، پشتوانهٔ قرآنی هم دارد:
﴿وَلْيَجِدُوا فِيكُمْ غِلْظَةً﴾ (توبه:١٢٣)دشمن باید در جبههٔ شما شدت عمل را بهطور واضح ببیند تا پشیمان شود.
﴿تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُمْ وَآخَرِينَ مِنْ دُونِهِمْ لَا تَعْلَمُونَهُمُ اللَّهُ يَعْلَمُهُمْ﴾ (آلعمران:٦٠)با آمادگیهای رزمی، دشمنان خدا و خودتان را به وحشت بیندازید، حتی دشمنان پشتصحنهای را که آنها را نمیشناسید، ولی خدا آنها را میشناسد!
#مجمع_اسلامی_حبلالله
@Hablollahir
مهدی محمدآبادی
بعد از دیدن ابعاد وحشیگری جبههٔ دشمن در این یکسال و بهویژه در چند ماه اخیر، عجیب است که هنوز میبینیم برخی ضرورتهای حضور در این میدان رعایت نمیشود؛ آن هم نه از طرف مردم کوچهوبازار، بلکه از جانب کسانیکه دوست و دشمن، چشم به گفتار و رفتار آنان دارند.
خروجی مصاحبهٔ اخیر فرماندهٔ کل پیشین سپاه و جمعبندی شنونده این است که «فرمانده ارشد نظامی ایران -که وسط جنگ، بدون هماهنگی حرف نمیزند و کلام او قاعدتاً حاصل عقل جمعی است- دارد میگوید که اگر اسرائیل حملهٔ محدودی انجام دهد، خبری از پاسخ کوبنده از جنس وعدهٔ صادق نخواهد بود!» و نتیجهٔ آن میشود القای «چراغ سبز جمهوری اسلامی به اسرائیل برای حملهٔ محدود»!
حاشا که سردار عزیزمان خواسته باشند چراغ سبز به دشمن نشان دهند؛ اما این هم قابل انکار نیست که ملاحظات لازم را برای اظهار نظر رسانهای رعایت نکردهاند. مهمتر از اینکه چه در ذهن داریم و چه میخواهیم بگوییم، چگونه گفتن و چگونگی بازتاب رسانهای آن است.
اینکه اگر از دشمن غلطی سر زد، ما چگونه و در چه حدی پاسخ دهیم، تابع برآورد ما از میدان خواهد بود؛ این درست؛ اما دشمن نباید بههیچوجه از حرف و عمل ما پیام ضعف دریافت کند و مستند به آن، برای ضربه زدن پررو و جسور شود. این غیر از پایهٔ عقلی و تجربی، پشتوانهٔ قرآنی هم دارد:
﴿وَلْيَجِدُوا فِيكُمْ غِلْظَةً﴾ (توبه:١٢٣)دشمن باید در جبههٔ شما شدت عمل را بهطور واضح ببیند تا پشیمان شود.
﴿تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُمْ وَآخَرِينَ مِنْ دُونِهِمْ لَا تَعْلَمُونَهُمُ اللَّهُ يَعْلَمُهُمْ﴾ (آلعمران:٦٠)با آمادگیهای رزمی، دشمنان خدا و خودتان را به وحشت بیندازید، حتی دشمنان پشتصحنهای را که آنها را نمیشناسید، ولی خدا آنها را میشناسد!
#مجمع_اسلامی_حبلالله
@Hablollahir
۱۳:۴۸
۶ آبان
۱۶:۰۳
۱۱ آبان
۱۰:۳۹
۱۰:۳۹
۱۳ آبان
۱۳:۲۴
۱۳:۲۵
قصه «جدال دو اسلام» برای دههٔ نودیها
رسول نمازی
این روزها در میانهٔ #نبرد_مرگ_و_زندگی جبههٔ مقاومت با رژیم غاصب صهیونیستی، با نگاهی گذرا به مواضع و اقدامات کشورهای اسلامی، میتوان تابلو عینی و شفاف تقابل اسلام ناب محمدی (ص) و اسلام آمریکایی را مشاهد کرد؛ مرزبندی دقیق و کلیدی که امام خمینی(ره) برای ارائه نسخه حقیقی اسلام در مقابل با نسخههای بدلی و انحرافی این دین آسمانی مطرح کردند.
واضح است که پیشبرد اهداف و آرمانهای انقلاب اسلامی در گرو تربیت انسانهای مومن، مبارز و آگاهی است که توان تشخیص جریان اسلام ناب محمدی (ص) را در روزگار فتنهگون کنونی داشته و برای آن جانفشانی کنند. اکنون بهترین زمان برای نشان دادن تقابل دو اسلام به نسل نوجوان و جوان جامعه ماست که باید پرچمداران آیندهٔ نهچنداندور تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی باشند.
اما چرا اکنون بهترین زمان است؟! نگاهی به میدان مبارزه کنونی بیندازیم:
چهرههای برجسته، محبوب و پرافتخاری همچون سیدحسن نصرالله و یحیی السنوار، یکی اهل تشیع و دیگری اهل تسنن که هر دو در یک جبهه و برای یک آرمان مشترک فارغ از مرزبندیهای ساختگی مذهبی، سالها مبارزه کرده و به شهادت میرسند.
ایستادگی مثالزدنی مردم غزه، لبنان و یمن در تقابل با وحشیگریهای رژیم کودککش
در مقابل، مواضع خفتبار و خائنانهٔ حکام کشورهای عربی و بعضا اسلامی و ذلت آنان در فرمانبری از آمریکا و رژیم صهیونیستی، تا جاییکه به متحدین نزدیک دشمنان قسمخوردهٔ امت اسلام تبدیل شدهاند! از خیانت مصر و اردن به ادامهٔ محاصره نوار غزه گرفته تا حمایتهای نظامی و امنیتی کشورهای عربی برای مقابله رژیم صهيونيستي با حماس، حزب الله و ایران.
حالا دیگر میتوان برای نسل نوجوان و جوان (دهه نودیها) جریان نفاقگونهٔ اسلام آمریکایی را با ذکر مثال بیان کرد؛ جریانی که بهجای سلاح و غذا، به غزه کفن میفرستد! یعنی سازش مطلق با دشمن و فراموشی همهٔ آرمانهای اسلامی از جمله جهاد و مبارزه و انقیاد و تسلیم در مقابل قدرتهای مستکبر جهان.
در آن سوی میدان، شخصیتی همچون یحیی السنوار که همه در پناهگاههای زیرزمینی به دنبال او بودند و او با لباس رزم و در نزدیکترین نقطه به دشمن صهیونیستی تا لحظهٔ آخر میجنگد و به شهادت میرسد.
شرایط کنونی منطقه، سر بزنگاهی است که در حال کنار زدن چهرهٔ حقیقی اسلام سازشکار و ظلمپذیر و ذلت ناشی از آن و مسیر عزتمندانهٔ مبارزه و جهاد و دستاوردهای آن برای امت اسلامی است. فقط کافی است تا برای نوجوانان و جوانان کشورمان، حقیقت داستان جدال اسلام ناب محمدی(ع) و اسلام آمریکایی را با عزت و افتخار روایت کنیم.
#مجمع_اسلامی_حبلالله
@Hablollahir
رسول نمازی
این روزها در میانهٔ #نبرد_مرگ_و_زندگی جبههٔ مقاومت با رژیم غاصب صهیونیستی، با نگاهی گذرا به مواضع و اقدامات کشورهای اسلامی، میتوان تابلو عینی و شفاف تقابل اسلام ناب محمدی (ص) و اسلام آمریکایی را مشاهد کرد؛ مرزبندی دقیق و کلیدی که امام خمینی(ره) برای ارائه نسخه حقیقی اسلام در مقابل با نسخههای بدلی و انحرافی این دین آسمانی مطرح کردند.
واضح است که پیشبرد اهداف و آرمانهای انقلاب اسلامی در گرو تربیت انسانهای مومن، مبارز و آگاهی است که توان تشخیص جریان اسلام ناب محمدی (ص) را در روزگار فتنهگون کنونی داشته و برای آن جانفشانی کنند. اکنون بهترین زمان برای نشان دادن تقابل دو اسلام به نسل نوجوان و جوان جامعه ماست که باید پرچمداران آیندهٔ نهچنداندور تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی باشند.
اما چرا اکنون بهترین زمان است؟! نگاهی به میدان مبارزه کنونی بیندازیم:
چهرههای برجسته، محبوب و پرافتخاری همچون سیدحسن نصرالله و یحیی السنوار، یکی اهل تشیع و دیگری اهل تسنن که هر دو در یک جبهه و برای یک آرمان مشترک فارغ از مرزبندیهای ساختگی مذهبی، سالها مبارزه کرده و به شهادت میرسند.
ایستادگی مثالزدنی مردم غزه، لبنان و یمن در تقابل با وحشیگریهای رژیم کودککش
در مقابل، مواضع خفتبار و خائنانهٔ حکام کشورهای عربی و بعضا اسلامی و ذلت آنان در فرمانبری از آمریکا و رژیم صهیونیستی، تا جاییکه به متحدین نزدیک دشمنان قسمخوردهٔ امت اسلام تبدیل شدهاند! از خیانت مصر و اردن به ادامهٔ محاصره نوار غزه گرفته تا حمایتهای نظامی و امنیتی کشورهای عربی برای مقابله رژیم صهيونيستي با حماس، حزب الله و ایران.
حالا دیگر میتوان برای نسل نوجوان و جوان (دهه نودیها) جریان نفاقگونهٔ اسلام آمریکایی را با ذکر مثال بیان کرد؛ جریانی که بهجای سلاح و غذا، به غزه کفن میفرستد! یعنی سازش مطلق با دشمن و فراموشی همهٔ آرمانهای اسلامی از جمله جهاد و مبارزه و انقیاد و تسلیم در مقابل قدرتهای مستکبر جهان.
در آن سوی میدان، شخصیتی همچون یحیی السنوار که همه در پناهگاههای زیرزمینی به دنبال او بودند و او با لباس رزم و در نزدیکترین نقطه به دشمن صهیونیستی تا لحظهٔ آخر میجنگد و به شهادت میرسد.
شرایط کنونی منطقه، سر بزنگاهی است که در حال کنار زدن چهرهٔ حقیقی اسلام سازشکار و ظلمپذیر و ذلت ناشی از آن و مسیر عزتمندانهٔ مبارزه و جهاد و دستاوردهای آن برای امت اسلامی است. فقط کافی است تا برای نوجوانان و جوانان کشورمان، حقیقت داستان جدال اسلام ناب محمدی(ع) و اسلام آمریکایی را با عزت و افتخار روایت کنیم.
#مجمع_اسلامی_حبلالله
@Hablollahir
۱۶:۴۳
۱۷ آبان
الزامات دیپلماسی دانشآموزی و دانشجوییمدارس و دانشگاهها چقدر برای عملیاتی شدن دغدغهٔ رهبری آمادهاند؟
رسول نمازی
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار ۱۲ آبان با دانشآموزان و دانشجویان نکتهای را بیان کردند که کمتر مورد توجه قرار گرفت! ایشان فرمودند: «شما جوانان و دانشآموزان و دانشجویان باید با ارتباط و تماس با جوانان کشورهای اسلامی و منطقه و فراتر از منطقه، حقایق را برای آنها روشن و یادآوری کنید که باید حرکت عمومی و عظیمی علیه استکبار ایجاد شود.»
اما سوال اینجاست که این مطالبه رهبر انقلاب از دانشآموزان و دانشجویان -حتی اگر فقط قشر متدین و انقلابی مورد خطاب باشد- چه الزامات فکری و ابزاری دارد و آیا زمینههای انجام آن فراهم است؟
در گام اول، نظام تعلیم و تربیت و آموزش عالی کشور به چه میزان تفکر امتگرا و «اسلام بدون مرز» را به دانشآموزان و دانشجویان منتقل و به عنوان بخشی از هویت شخصیتی در آنان نهادینه میکند؟
هنوز هم با یک ضربالمثل غلط (چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است) شبهه و تزلزل در نوجوان و جوان ما ایجاد میشود که ما را با غزه، لبنان و سوریه چهکار؟! حال چگونه از این قشر توقع ارتباطگیری موثر با همسالان خود در کشورهای اسلامی و تبیینگری داریم؟
چقدر توانستهایم ریشه و پیشینهٔ دشمنی تمامنشدنی جبههٔ استکبار با امت اسلامی را برای قشر دانشآموز و دانشجو تبیین کنیم که آنان بتوانند برای دیگران بیان حقایق کنند؟! بماند که بخشی از این نوجوانان و جوانان، بهعلت غفلت ما در تبیین حقایق و جنگ شناختی جبههٔ رسانهای دشمن، آمریکا و غرب را قبلهٔ آمال خود میبینند!
آیا توانستهایم این مهم را برای آنان جا بیندازیم که سرنوشت ما در جهان کنونی حتما با سرنوشت امت اسلامی گره خورده است و غفلت از جهان اسلام، ما را از پشتوانهٔ مادی و معنوی آنان در میدان مبارزه با استکبار محروم میکند؟!
آیا دانشآموز و دانشجوی ما شناخت لازم اولیه برای ارتباطگیری با یک نوجوان یا جوان در کشوری همچون عراق، ترکیه یا افغانستان دارد؟! فعلا کاری با کشورهای دیگر منطقه یا فرامنطقه نداریم!
راستی جایگاه این مباحث در کتابهای معارف دینی، مطالعات اجتماعی، ادبیات، تفکر و اندیشه و.. یا برنامههای فرهنگی پرورشی مدارس کجاست؟
لازمهٔ ارتباطگیری پیوسته و موثر، بلد بودن زبان عربی یا انگلیسی است، آیا نوجوان و جوان دانشآموز و دانشجو امکان مکالمه با زبانهای عربی یا انگلیسی را دارد؟
جایگاه تشکلهای حاکمیتی همچون بسیج دانشآموزی و دانشجویی، اتحادیهٔ انجمنهای اسلامی، سازمان دانشآموزی و... در ایجاد انگیزه و زمینهٔ لازم برای ایجاد حرکت عمومی میان دانشآموزان و دانشجویان برای ارتباطگیری با همنوعان خود در دیگر کشورها چگونه است؟
واقعیت این است که ما فرزندان این سرزمین را برای دنیای فراتر از مرزهای جغرافیایی کشورمان و در افق مرزهای عقیدتی انقلاب اسلامی آماده نمیکنیم و باوجود سرعت شگفت آور تحولات سیاسی، اجتماعی و امنیتی جهان، هنوز هم نیاز به آن را حس نمیکنیم.
#مجمع_اسلامی_حبلالله
@Hablollahir
رسول نمازی
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار ۱۲ آبان با دانشآموزان و دانشجویان نکتهای را بیان کردند که کمتر مورد توجه قرار گرفت! ایشان فرمودند: «شما جوانان و دانشآموزان و دانشجویان باید با ارتباط و تماس با جوانان کشورهای اسلامی و منطقه و فراتر از منطقه، حقایق را برای آنها روشن و یادآوری کنید که باید حرکت عمومی و عظیمی علیه استکبار ایجاد شود.»
اما سوال اینجاست که این مطالبه رهبر انقلاب از دانشآموزان و دانشجویان -حتی اگر فقط قشر متدین و انقلابی مورد خطاب باشد- چه الزامات فکری و ابزاری دارد و آیا زمینههای انجام آن فراهم است؟
در گام اول، نظام تعلیم و تربیت و آموزش عالی کشور به چه میزان تفکر امتگرا و «اسلام بدون مرز» را به دانشآموزان و دانشجویان منتقل و به عنوان بخشی از هویت شخصیتی در آنان نهادینه میکند؟
هنوز هم با یک ضربالمثل غلط (چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است) شبهه و تزلزل در نوجوان و جوان ما ایجاد میشود که ما را با غزه، لبنان و سوریه چهکار؟! حال چگونه از این قشر توقع ارتباطگیری موثر با همسالان خود در کشورهای اسلامی و تبیینگری داریم؟
چقدر توانستهایم ریشه و پیشینهٔ دشمنی تمامنشدنی جبههٔ استکبار با امت اسلامی را برای قشر دانشآموز و دانشجو تبیین کنیم که آنان بتوانند برای دیگران بیان حقایق کنند؟! بماند که بخشی از این نوجوانان و جوانان، بهعلت غفلت ما در تبیین حقایق و جنگ شناختی جبههٔ رسانهای دشمن، آمریکا و غرب را قبلهٔ آمال خود میبینند!
آیا توانستهایم این مهم را برای آنان جا بیندازیم که سرنوشت ما در جهان کنونی حتما با سرنوشت امت اسلامی گره خورده است و غفلت از جهان اسلام، ما را از پشتوانهٔ مادی و معنوی آنان در میدان مبارزه با استکبار محروم میکند؟!
آیا دانشآموز و دانشجوی ما شناخت لازم اولیه برای ارتباطگیری با یک نوجوان یا جوان در کشوری همچون عراق، ترکیه یا افغانستان دارد؟! فعلا کاری با کشورهای دیگر منطقه یا فرامنطقه نداریم!
راستی جایگاه این مباحث در کتابهای معارف دینی، مطالعات اجتماعی، ادبیات، تفکر و اندیشه و.. یا برنامههای فرهنگی پرورشی مدارس کجاست؟
لازمهٔ ارتباطگیری پیوسته و موثر، بلد بودن زبان عربی یا انگلیسی است، آیا نوجوان و جوان دانشآموز و دانشجو امکان مکالمه با زبانهای عربی یا انگلیسی را دارد؟
جایگاه تشکلهای حاکمیتی همچون بسیج دانشآموزی و دانشجویی، اتحادیهٔ انجمنهای اسلامی، سازمان دانشآموزی و... در ایجاد انگیزه و زمینهٔ لازم برای ایجاد حرکت عمومی میان دانشآموزان و دانشجویان برای ارتباطگیری با همنوعان خود در دیگر کشورها چگونه است؟
واقعیت این است که ما فرزندان این سرزمین را برای دنیای فراتر از مرزهای جغرافیایی کشورمان و در افق مرزهای عقیدتی انقلاب اسلامی آماده نمیکنیم و باوجود سرعت شگفت آور تحولات سیاسی، اجتماعی و امنیتی جهان، هنوز هم نیاز به آن را حس نمیکنیم.
#مجمع_اسلامی_حبلالله
@Hablollahir
۱۴:۴۴
۱۸ آبان
۱۴:۴۰
۲۰ آبان
۱۴:۰۵
۲۴ آبان
۱۶:۲۰
۲۶ آبان
۱۲:۱۷
۲۷ آبان
بازارسال شده از محسن فایضی_انتفاضه فلسطین
۱۰:۱۸
۱۳:۳۲
۱۳:۳۲
۲۸ آبان
۶:۴۹
۱۲:۵۰
۳۰ آبان
غزه، میدان تربیت انسان انقلابی و چند سوال از خودمان
رسول نمازی
اتفاقات این روزهای نوار غزه نشان از یک پیوستار تربیتی ریشهدار و عمیق در میان نسلهای مختلف مردم آن دارد که حتما باید مورد توجه خواص و عوام جامعهٔ ما که ادعای حرکت انقلابی و رویارویی با جبههٔ استکبار را دارند قرار گیرد. برخی از آنها را با هم مرور کنیم البته که مصادیق آن را در تصاویر و فیلم های پر تکرار ارسالی از نوار غزه می توان دید:
۱. روحیهٔ پرصلابت و مقاومت فعال عموم مردم و رجزخوانیهای پرشور و شعور آنان علیرغم محاصره یکساله تمامعیار که در گفتگوها و رفتار پیر و جوان قابل مشاهده است.
۲. تربیت نسل نوجوان و جوان مبارز، حقطلب و شهادتطلبی که در زندگی روزمرهاش «شهیدبازی» میکند و با گذشت حدود هشتاد سال از اشغال سرزمین فلسطین همچنان پایبند به استیفای حق آزادی سرزمین آبا و اجدادی خود است و با تحمل انبوهی از تهدیدات، تحریم و کشتار به سمت معامله و کوتاهی و سستی در مبارزه و جهاد نرفته است.
۳. محبوبیت و جریانسازی الگوهای جهاد و مبارزه همچون شیخ احمد یاسین، عبدالعزیز رنتیسی، یحیی السنوار و.. در میان نسل کودک، نوجوان و جوان این منطقه، آنچنان که با ژست شهید السنوار در دقایق آخر شهادتش عکس میگیرد و به آن افتخار میکند. اینها باعث تداوم تربیت انسانهای موثر و مجاهدی برای حماس و جهاد اسلامی شده که رژیم اشغالگر را با چالش موجودیتی روبرو کرده است.
۴. انس ناگسستنی و عمیق مردمان نوار غزه با قرآن کریم و ایمان راسخ به مفاهیم متعالی آیات الهی که ظهور و بروز آن را اکنون در پایداری و ایستادگی افسانه ای آنان می بینیم.
مبتنی بر آنچه بیان شد، حال نگاهی به جامعهٔ خودمان داشته باشیم؛
ما چقدر توانستهایم چارجوب تفکر قرآنی و امتی رهبر انقلاب را در میان عموم مردم جامعه ترویج و تعمیق کنیم؟
چه میزان توانستهایم انس با قرآن و شناخت درست از مفاهیم را برای نسل نوجوان و جوان کشور را جاری و ساری کنیم؟
آیا توانستهایم الگوهای جهاد و مبارزه را در میان نسل نوجوان و جوان جامعه نهادینه و تبدیل به الگوهای رفتاری آنان کنیم؟
جامعهٔ انسانی نوار غزه در بحبوحهٔ جنگ موجودیتی حق و باطل در حال بهرهبرداری از ذخایر هویتی و تربیتی است که سالهای متمادی در میان نسلهای پیدرپی این مردم مقاوم و مجاهد شکل گرفته و اینگونه رژیم صهیونیستی را در بنبست راهبردی قرار داده است. ما نیز در شرایط حساس و پیچیدهٔ منطقه که هر لحظه باید آماده حضور پررنگتر و چه بسا درگیری جدیتری با جبههٔ استکبار باشیم، حتما نیاز به پشتوانهٔ هویتبخش و تربیتی در نسل نوجوان و جوان داریم زیرا آنان نیروی انسانی این میدان نبرد حیاتی هستند.
#مجمع_اسلامی_حبلالله
@Hablollahir
رسول نمازی
اتفاقات این روزهای نوار غزه نشان از یک پیوستار تربیتی ریشهدار و عمیق در میان نسلهای مختلف مردم آن دارد که حتما باید مورد توجه خواص و عوام جامعهٔ ما که ادعای حرکت انقلابی و رویارویی با جبههٔ استکبار را دارند قرار گیرد. برخی از آنها را با هم مرور کنیم البته که مصادیق آن را در تصاویر و فیلم های پر تکرار ارسالی از نوار غزه می توان دید:
۱. روحیهٔ پرصلابت و مقاومت فعال عموم مردم و رجزخوانیهای پرشور و شعور آنان علیرغم محاصره یکساله تمامعیار که در گفتگوها و رفتار پیر و جوان قابل مشاهده است.
۲. تربیت نسل نوجوان و جوان مبارز، حقطلب و شهادتطلبی که در زندگی روزمرهاش «شهیدبازی» میکند و با گذشت حدود هشتاد سال از اشغال سرزمین فلسطین همچنان پایبند به استیفای حق آزادی سرزمین آبا و اجدادی خود است و با تحمل انبوهی از تهدیدات، تحریم و کشتار به سمت معامله و کوتاهی و سستی در مبارزه و جهاد نرفته است.
۳. محبوبیت و جریانسازی الگوهای جهاد و مبارزه همچون شیخ احمد یاسین، عبدالعزیز رنتیسی، یحیی السنوار و.. در میان نسل کودک، نوجوان و جوان این منطقه، آنچنان که با ژست شهید السنوار در دقایق آخر شهادتش عکس میگیرد و به آن افتخار میکند. اینها باعث تداوم تربیت انسانهای موثر و مجاهدی برای حماس و جهاد اسلامی شده که رژیم اشغالگر را با چالش موجودیتی روبرو کرده است.
۴. انس ناگسستنی و عمیق مردمان نوار غزه با قرآن کریم و ایمان راسخ به مفاهیم متعالی آیات الهی که ظهور و بروز آن را اکنون در پایداری و ایستادگی افسانه ای آنان می بینیم.
مبتنی بر آنچه بیان شد، حال نگاهی به جامعهٔ خودمان داشته باشیم؛
ما چقدر توانستهایم چارجوب تفکر قرآنی و امتی رهبر انقلاب را در میان عموم مردم جامعه ترویج و تعمیق کنیم؟
چه میزان توانستهایم انس با قرآن و شناخت درست از مفاهیم را برای نسل نوجوان و جوان کشور را جاری و ساری کنیم؟
آیا توانستهایم الگوهای جهاد و مبارزه را در میان نسل نوجوان و جوان جامعه نهادینه و تبدیل به الگوهای رفتاری آنان کنیم؟
جامعهٔ انسانی نوار غزه در بحبوحهٔ جنگ موجودیتی حق و باطل در حال بهرهبرداری از ذخایر هویتی و تربیتی است که سالهای متمادی در میان نسلهای پیدرپی این مردم مقاوم و مجاهد شکل گرفته و اینگونه رژیم صهیونیستی را در بنبست راهبردی قرار داده است. ما نیز در شرایط حساس و پیچیدهٔ منطقه که هر لحظه باید آماده حضور پررنگتر و چه بسا درگیری جدیتری با جبههٔ استکبار باشیم، حتما نیاز به پشتوانهٔ هویتبخش و تربیتی در نسل نوجوان و جوان داریم زیرا آنان نیروی انسانی این میدان نبرد حیاتی هستند.
#مجمع_اسلامی_حبلالله
@Hablollahir
۶:۵۵