عکس پروفایل مرکز پژوهش‌های اقتصادی حبنام

مرکز پژوهش‌های اقتصادی حبنا

۲,۵۰۶عضو
undefined جهت دریافت نسخه چاپی این شماره و ثبت سفارش #رایگان، از این لینک اقدام نمایید.
https://habnastudy.com/product/رهیافت-های-اقتصادی-شماره-چهارم/
#نسخه_چاپی
undefinedمرکز مطالعات اقتصادی حبنا را دنبال کنید:@habnastudy

۱۶:۵۷

thumnail
undefined #ویدیو_کامنت
undefinedدست دولت‌اسلامی در اجرای حق باز است.
undefined امام خامنه‌ای (حفظه‌الله)#دیدگاه_امامین
undefinedمرکز مطالعات اقتصادی حبنا را دنبال کنید:@habnastudy

۱۰:۲۵

thumnail
undefinedمحدودیت‌های اقتصادی از منظر ابن‌سینا
ابن سینا معتقد است افراد جامعه در تعاملات اقتصادی باید از این پنج حالت دوری کنند و شارع نیز باید این پنج حالت را حرام اعلام کند:
الف) بیکاری و به بطالت گذراندن و تعطیل بودن از انجام کار و فعالیت. هیچ فردی نباید در جامعه بیکار بماند. هر انسانی متناسب با استعداهایش باید به حرفه یا فعالیتی مشغول باشد.
ب) استثمار دیگری و استفاده از زحمت و دسترنج دیگران. هیچ فردی سلطه و تسلط بر دیگر افراد ندارد تا منافع و بهره‌های اقتصادی آن‌ها را از آنِ خود کند و عهدۀ خود را خالی از هرگونه کار و فعالیتی ببیند.
ج) صنایع و فعالیت‌هایی که در آن املاک و منافع به دیگری منتقل می‌شود اما در عوض هیچ منفعتی عائد فرد نمی‌شود، مانند قمار کردن. در معامله نمی‌شود منفعت یک‌طرفه باشد بلکه هر دو طرف باید از منافع معامله بهرمند شوند.
د) صنایعی که در جهت خلاف مصالح و منافع افراد است و موجب ضرر و زیان به آن‌ها می‌شود، نظیر سرقت. اساسِ فعالیت‌های این قسم در تعارض با منافع و مصالح افراد است و امکان ندارد که فرد در آن بتواند سودی به دست آورد، زیرا سرقت همواره به صورت یک‌طرفه اموال مسروقه را به سارق اختصاص می‌دهد.
هـ) حرفه‌هایی که باعث بی‌نیاز شدن از یادگیری صنایع مورد نیاز مردم می‌شود و فعالیت‌های اقتصادی را به تعطیلی می‌کشاند، مثل رباخواری.
undefinedرهیافت‌های اقتصادی، ش۴، ص۵و۶
#مقاله
undefinedمرکز مطالعات اقتصادی حبنا را دنبال کنید:@habnastudy

۱۹:۱۱

thumnail

۱۹:۱۱

thumnail
undefinedاطلاعیه مسابقه
undefinedمسابقه با محوریت «ماهنامه رهیافت‌های اقتصادی، شماره چهارم»
undefinedنحوه شرکت در مسابقه:۱. از صفحات مرکز مطالعات و پژوهش‌های اقتصادی حبنا در فضای مجازی، مجله #رهیافت‌های_اقتصادی را دانلود کنید و یا با سفارش رایگان آن، نسخهٔ چاپی را درب منزل خود تحویل بگیرید.
۲. مجله را مطالعه کنید.
۳. در موعد اعلام شده منتظر لینک شرکت در مسابقه، از طریق صفحات ما باشید و در آزمون شرکت کنید.
undefinedنحوه مسابقه:مسابقه به صورت سوالات چهارگزینه‌ای است و همهٔ مطالب مجله در محدودهٔ مسابقه است.
undefinedجوایز: به سه نفر از نفرات برتر، جایزهٔ ۱۵۰ هزار تومانی تقدیم خواهد شد.
undefinedزمان: جمعه، ۱۶ آذرماه ۱۴۰۳
undefinedمرکز مطالعات اقتصادی حبنا را دنبال کنید:@habnastudy

۱۶:۴۱

thumnail
undefinedهم دنیا، هم آخرت!
undefinedامام خامنه‌ای(حفظه‌الله)
دنیا و آخرت، رفاه و آرمان، باهم و در کنار هم قابل پیشرفت است. تصور این‌که جامعۀ آرمان‌گرا به حل مشکلات مادی و رفاهی نخواهد رسید، به معنای این است که بگوییم ادیان و مقدسات و معنویات و آرمان‌ها به فکر دنیا و زندگی مردم نیستند، این، خلاف صریح اسلام و همۀ ادیان است.
مطمئناً حرکت به سمت گشودن گره‌های مردم و باز کردن راه به سمت یک زندگی مرفه و سالم و خوب، که مردم از فراوانی و ارزانی و دیگر امکانات استفاده کنند، یک وظیفه اسلامی است که بر دوش همه، به خصوص بر دوش شما که مسئولان و مدیران کشور هستید است. این کار عملی است و قطعاً جزو آرمان‌های اسلامی و امام عزیزمان می‌باشد.
undefinedرهیافت‌های اقتصادی، ش۴، ص۲
#سرمقاله
undefinedمرکز مطالعات اقتصادی حبنا را دنبال کنید:@habnastudy

۱۱:۵۷

thumnail

۱۱:۵۷

thumnail
undefined #ببینید
undefined معنای «مذهب اقتصادی» در کتاب‌اقتصادنا
undefined آیت‌الله ملک‌زاده #پادکست
undefined مرکز مطالعات اقتصادی حبنا را دنبال کنید:@habnastudy

۱۸:۲۲

thumnail
undefined️ السَّلامُ عَلَیْکِ أَیَّتُهَا الصِّدِّیقَةُ الشَّهِیدَةُ
شهادت ام ابیها حضرت فاطمه الزهراء (سلام الله علیها) تسلیت باد.
undefined مرکز مطالعات اقتصادی حبنا را دنبال کنید:@habnastudy

۷:۵۲

#اعلام_نتایج
undefinedضمن تشکر از همراهی شما عزیزان و شرکت در مسابقه مجله #رهیافت‌های_اقتصادی_شماره۴
اسامی برندگان این مسابقه:undefinedسرکار خانم مریم کامرانundefinedجناب‌ آقای سینا فیروزیundefinedجناب آقای محمدرضا قدیری
undefined مطالعات اقتصادی حبنا را دنبال کنید:@habnastudy

۱۲:۳۶

thumnail
undefinedمحدودیت تولید
undefinedشهید مطهری:
افراد در تولید آزادند یا نه؟ به عبارت دیگر هدف تولید باید چه باشد؟ هرچه سود دارد؟ یا هرچه مفید است؟ در رژیم سرمایه‌داری آزادی مطلق است.
در رژیم سوسیالیستی چون تولید و تقسیم به دست اجتماع است قهراً دائر مدار احتیاج اجتماع است.
در اسلام با حفظ مالکیت فردی، جلوی آزادی تولید را در غیر امور مورد احتیاج اجتماع گرفته‌اند. مکاسب محرمه عبارت است از کسب به کار غیرمفید یا مضر.
undefinedرهیافت‌های اقتصادی، ش۴، ص۱۴
#برشی_از_کتاب_اندیشمندان
undefinedمرکز مطالعات اقتصادی حبنا را دنبال کنید:@habnastudy

۸:۱۸

thumnail
undefined#بشنوید پادکست تاریخ عقاید اقتصادیقسمت چهارم: قرون وسطی
تا دقایقی دیگر منتشرخواهد شد!
undefinedمرکز مطالعات اقتصادی حبنا را دنبال کنید:@habnastudy

۵:۴۰

1_15511608504.mp3

۰۸:۲۶-۱۰.۱۸ مگابایت
undefined تاریخ عقاید اقتصادی undefinedقسمت چهارم: قرون وسطی
گذر از نظام برده‌داری: 01:58نظام فئودالیسم: 03:31اندیشه قرون وسطی: 05:32عبور از فئودالیسم: 07:05
#پادکست
undefinedمرکز مطالعات اقتصادی حبنا را دنبال کنید@habnastudy

۶:۰۴

thumnail
undefined #مستند | «دوران ترامپیسم»
undefinedکارگردان : مهدی جوزاییundefinedسال انتشار : ۱۳۹۷undefined زمان مستند: ۴۹ دقیقه
undefined مستند «دوران ترامپیسم» پژوهشی درباره اقتصاد سیاسی دوران ریاست ترامپ بر آمریکا است که برای نخستین بار از ابعاد گسترده مفهوم جنگ بازاریابی و اثرات متقابل آن در عرصه تعاملات بین‌المللی پرده بر می‌دارد.
undefinedبرای تماشا کلیک کنیدhttps://www.aparat.com/v/jlqkp8w
#معرفی_فیلم‌_مستند
undefinedمرکز مطالعات اقتصادی حبنا را دنبال کنید:@habnastudy

۱۴:۴۱

thumnail
undefinedامتداد اقتصادی عدل الهی
undefinedشهید محمدباقر صدر:
عدلی که مسئولیت‌های جامعه بشری در چهارچوب جانشینی عام خویش بر پایه آن استوار شده، بُعد اجتماعی عدل الهی است که پیامبران منادی آن بوده‌اند و رسالت آسمانی بر آن، به عنوان اصل دوم از اصول دین در کنار توحید، تاکید دارد.
عدل یعنی: این مالک یگانه، به‌خاطر عدلی که دارد، هیچ‌کس را بر دیگری ترجیح نمی‌دهد و هیچ حقی را بر ضرر گروهی به گروه دیگر نمی‌دهد، بلکه جماعت صالح به مثابه یک کل بر نعمت‌ها و ثروت‌هایی که تدارک دیده، جانشین می‌کند.
undefinedاسلام راهبر زندگی، ص۵۳ و ۵۴
#برشی_از_کتاب_اندیشمندان
undefinedمرکز مطالعات اقتصادی حبنا را دنبال کنید:@habnastudy

۱۴:۲۸

thumnail
undefinedلازمه نظام سرمایه‌داری
undefinedشهید مطهری:
لازمه رژیم سرمایه‌داری این است که امور اقتصادی جامعه دربست در اختیار افراد معینی قرار بگیرد، نه تنها افرادی ثروت داشته باشند و افرادی نداشته باشند، بلکه افرادی قادر باشند اقتصاد اجتماع را به هر شکلی که بخواهند درآورند؛ یعنی دیکتاتوری اقتصادی باشد، هرچه بخواهند از وسائل تجملی و مخرب و غیره، اگر نفع خودشان باشد یا خیال کنند به نفع اجتماع است تولید کنند ولی عامه مردم محکوم آن‌ها باشند؛ سرنوشت اقتصادی اجتماعشان در اختیارشان باشد. این‌که همه افراد جامعه حق دارند که سرنوشت اقتصادی اجتماع خود را در دست بگیرند؛ همان طوری که حق دارند سرنوشت سیاسی اجتماع خود را در دست بگیرند؛ مطلب جداگانه‌ای است از استثمار افراد و از اینکه تولیدات باید به نفع جامعه باشد نه به سود افراد.
undefinedرهیافت‌های اقتصادی، ش۴، ص۱۲
#برشی_از_کتاب_اندیشمندان
undefinedمرکز مطالعات اقتصادی حبنا را دنبال کنید:@habnastudy

۷:۱۵

thumnail

۷:۱۵

thumnail
undefined ماهنامه «رهیافت‌های اقتصادی۵» تا دقایقی دیگر منتشر خواهد شد!
#طرح_جلد
undefinedمرکز مطالعات اقتصادی حبنا را دنبال کنید:@habnastudy

۱۴:۰۹

رهیافت های اقتصادی 5.pdf

۴.۲۵ مگابایت

#فایل_دانلودundefinedماهنامه «رهیافت‌های اقتصادی۵»
undefinedمرکز مطالعات اقتصادی حبنا را دنبال کنید:@habnastudy

۱۴:۵۴

undefined ماهنامه «رهیافت‌های اقتصادی»شماره پنجم، دی‌ماه ۱۴۰۳
undefined آنچه در این شماره خواهید خواند:
undefined #سرمقاله
undefined #دیدگاه_امامینجلوگیری از انحصار، راه بوجود آوردن اقتصاد آزاد به معنای حقیقی
undefined#تاریخ_عقائد_اقتصادیتوماس آکویناس
undefined #مقالهافزایش جمعیت و بهبود معیشت
undefined #مقالهنقش زنان در اقتصاد ایران
undefined#برشی_از_کتاب_اندیشمندان لوازم بانکداری و بانکداری مشروع
undefined #فقه_مقارنملکیت معادن از دیدگاه مذاهب اسلامی
undefinedمرکز مطالعات اقتصادی حبنا را دنبال کنید:@habnastudy

۱۴:۵۴