عکس پروفایل نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی رحمه الله علیهن

نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی رحمه الله علیه

۶,۸۵۷عضو
عکس پروفایل نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی رحمه الله علیهن
۶.۹هزار عضو

نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی رحمه الله علیه

دفتر حفظ و نشر آثار ارتباط با ادمین: @haeri1395شماره تماس: 09195194676کد ثبت شامد: 1-1-1109-61-4-1

۲۶ مهر

thumnail
#بازخوردهای_مخاطبان_کانال#بازخورد
@haerishirazi

۱۵:۳۲

thumnail
در شب و روز جمعه، #صلوات و #فاتحه ای قرائت کنیم و روح مطهرِ حضرت امام خمینی(ره)، آیت الله حائری شیرازی، آیت الله مصباح یزدی، آیت الله سید حسین یعقوبی، آیت الله حسن زاده آملی،شهید خدمت آیت الله ابراهیم رئیسی،شهدای انقلاب اسلامی، سیدشهدای مقاومت سیدحسن نصرالله،سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی،صیاد دل‌ها شهید صیاد شیرازی،شهید عماد مغنیه،شهید عباس نیلفروشان،شهید اسماعیل هنیه،شهدای جبهه مقاومت،و همهٔ مؤمنین و مؤمنات را در ثواب آن شریک نماییم.
#تصویر_کفشداری_حرم_حضرت_معصومه سلام الله علیها
@haerishirazi

۱۵:۴۶

۲۸ مهر

thumnail
undefinedآیت الله حائری شیرازیundefined
undefinedسود سپردۀ ثابت و نابودی روحیۀ کار و تلاش در مردمundefined
«لا اله الا الله» می‌گوید سود نگیر تا قرض‌گیرنده بتواند روی پای خود بایستد. بگذار همه ثروتمندِ بالقوه شوند؛ همه سرمایه‌دار بالقوه شوند. وقتی قرضِ بدون سود رایج شود همه دارا هستند‌؛ عیناً مثل «مالک». همان‌طور که مالک، تمام سود حاصل را خودش مالک می‌شود، قرض‌گیرنده هم مالک تمام سود حاصل می‌شود.
امروزه این همه انتقال مال از سرمایه‌گذاری به سپردۀ ثابت، به دلیل تضمین بودن سود سپرده و نامطمئن بودن سرمایه‌گذاری است. هرچه سود سپردۀ ثابت بیشتر و بهرۀ تسهیلات بانکی افزوده‌تر باشد، جریان حرکت از سرمایه‌گذاری در کار، به سمت سرمایه‌گذاری در سپردۀ ثابت سریع‌تر خواهد شد و تنها معاملات تجاری و خدمات که چندان خطری ندارند و طبعاً موجب #گرانی_کالا می‌شوند، مطمئن تلقی می‌شوند.
در یک جمع فعال و کاری، همین که یک نفر، راه درآمد خود را از عرق ریختن و زحمت شبانه‌روزی، به خوردن سود سپردۀ ثابت تبدیل می‌کند، #روحیۀ_کار را از همکاران خود می‌گیرد. وضعیت این دو نفر را مقایسه کنید؛ در یک طرف، کسی که مغازۀ تعمیرات ماشین داشته و با زحمت شبانه‌روزی نان می‌خورده و بعد از مدتی، مغازه را با سرقفلی و غیره فروخته، پولش را در بانک گذاشته و حالا بدون مالیات و دردسر، بهرۀ ۱۷درصد به حسابش ریخته می‌شود. در طرف دیگر، کسی که از بانک تسهیلات می‌گیرد و ایجاد اشتغال می‌کند. نفر دوم هیچ وضع مطمئنی ندارد؛ اگر نرسید اقساط را به موقع پرداخت کند و دوباره نیاز به وام داشت، از آنجایی که قسط قبل را نتوانسته پرداخت کند، غیرقانونی است وام مجدد بگیرد؛ و چون نمی‌تواند توسعه بدهد، ضرر می‌کند و در نهایت علاوه بر شغل جدید، خانۀ قدیم او هم به فروش می‌رسد! حالا، وضع این دو نفر سپرده‌گذار و تسهیلات‌گیر، برای همۀ مطّلعین جای #عبرت است که عاقل باشند و گِرد سرمایه‌گذاری در کار نروند!!
@haerishirazi

۱۴:۰۰

نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی رحمه الله علیه
undefined undefinedآیت الله حائری شیرازیundefined undefinedسود سپردۀ ثابت و نابودی روحیۀ کار و تلاش در مردمundefined «لا اله الا الله» می‌گوید سود نگیر تا قرض‌گیرنده بتواند روی پای خود بایستد. بگذار همه ثروتمندِ بالقوه شوند؛ همه سرمایه‌دار بالقوه شوند. وقتی قرضِ بدون سود رایج شود همه دارا هستند‌؛ عیناً مثل «مالک». همان‌طور که مالک، تمام سود حاصل را خودش مالک می‌شود، قرض‌گیرنده هم مالک تمام سود حاصل می‌شود. امروزه این همه انتقال مال از سرمایه‌گذاری به سپردۀ ثابت، به دلیل تضمین بودن سود سپرده و نامطمئن بودن سرمایه‌گذاری است. هرچه سود سپردۀ ثابت بیشتر و بهرۀ تسهیلات بانکی افزوده‌تر باشد، جریان حرکت از سرمایه‌گذاری در کار، به سمت سرمایه‌گذاری در سپردۀ ثابت سریع‌تر خواهد شد و تنها معاملات تجاری و خدمات که چندان خطری ندارند و طبعاً موجب #گرانی_کالا می‌شوند، مطمئن تلقی می‌شوند. در یک جمع فعال و کاری، همین که یک نفر، راه درآمد خود را از عرق ریختن و زحمت شبانه‌روزی، به خوردن سود سپردۀ ثابت تبدیل می‌کند، #روحیۀ_کار را از همکاران خود می‌گیرد. وضعیت این دو نفر را مقایسه کنید؛ در یک طرف، کسی که مغازۀ تعمیرات ماشین داشته و با زحمت شبانه‌روزی نان می‌خورده و بعد از مدتی، مغازه را با سرقفلی و غیره فروخته، پولش را در بانک گذاشته و حالا بدون مالیات و دردسر، بهرۀ ۱۷درصد به حسابش ریخته می‌شود. در طرف دیگر، کسی که از بانک تسهیلات می‌گیرد و ایجاد اشتغال می‌کند. نفر دوم هیچ وضع مطمئنی ندارد؛ اگر نرسید اقساط را به موقع پرداخت کند و دوباره نیاز به وام داشت، از آنجایی که قسط قبل را نتوانسته پرداخت کند، غیرقانونی است وام مجدد بگیرد؛ و چون نمی‌تواند توسعه بدهد، ضرر می‌کند و در نهایت علاوه بر شغل جدید، خانۀ قدیم او هم به فروش می‌رسد! حالا، وضع این دو نفر سپرده‌گذار و تسهیلات‌گیر، برای همۀ مطّلعین جای #عبرت است که عاقل باشند و گِرد سرمایه‌گذاری در کار نروند!! @haerishirazi

0702-وضعیت (2).jpg

۱.۰۲ مگابایت

۱۴:۳۱

۲۹ مهر

الماس بدلی.mp3

۰۴:۵۹-۳.۴۵ مگابایت
undefined بشنوید
undefinedصراحت و رک بودن، نشانۀ یک‌رویی نیست!رفق و مدارا هم نشانۀ نفاق و سازش نیست!
@haerishirazi

۱۵:۰۶

۳۰ مهر

thumnail
undefinedآیت الله حائری شیرازیundefined
undefinedولایت فقیه را وسیلۀ تسویه حساب خودتان قرار ندهیدundefined
به هر کسی که مخالفتان است نگویید ضد ولایت فقیه! ولایت فقیه را وسیلهٔ دعوای خودتان قرار ندهید. گاهی که ما می‌خواهیم با همدیگر تسویه‌ حساب کنیم، ولی‌ِ فقیه را همچون چوبی بر سر همدیگر می‌زنیم. مثل اینست که شما وقتی از دست کسی عصبانی هستی، قرآن را پرت کنی روی سرش! این خوب است؟!
@haerishirazi

۱۰:۴۳

نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی رحمه الله علیه
undefined undefinedآیت الله حائری شیرازیundefined undefinedولایت فقیه را وسیلۀ تسویه حساب خودتان قرار ندهیدundefined به هر کسی که مخالفتان است نگویید ضد ولایت فقیه! ولایت فقیه را وسیلهٔ دعوای خودتان قرار ندهید. گاهی که ما می‌خواهیم با همدیگر تسویه‌ حساب کنیم، ولی‌ِ فقیه را همچون چوبی بر سر همدیگر می‌زنیم. مثل اینست که شما وقتی از دست کسی عصبانی هستی، قرآن را پرت کنی روی سرش! این خوب است؟! @haerishirazi

۰۷۲۸ وضعیت (2).jpg

۱.۱۴ مگابایت

فایل وضعیت
@haerishirazi

۱۰:۴۷

۱ آبان

thumnail
undefinedآیت الله حائری شیرازیundefined
undefinedببینید ما وقتی نهی از منکر نکنیم، تا کجا را می‌بازیم ...!undefined
یکی از برادران بسیجی نامه‌ای نوشته که من به همسرم گفتم که از باجناقمان باید رو بگیری. در خانوادۀ این‌ها، رسم نبوده که دختر از داماد دیگرشان رو بگیرد. این آقا به زنش می‌گوید از شوهر خواهرت رو بگیر، این‌ها مسخره‌اش کردند، استهزاء کردند و بعد هم تحریک کردند که این زن از شوهرش طلاق بگیرد. به من شکایت کرده که وقتی ما می‌گوییم مثلا زنمان از نامحرم رو بگیرد، سزایمان این است که بگویند این رسم ما نیست و تحریک به طلاق کنند؟!
ببینید ما وقتی نهی از منکر نکنیم، تا کجا را می‌بازیم؟ فردا در عروسی‌ها هم می‌گویند اگر همۀ زن‌ها و مردها، عروس را ببینند عیبی ندارد! حالا مثلاً مطرب می‌آورند و می‌گوید برای زن‌ها جدا و برای مردها جدا. فردا قاطی‌اش هم می‌کنند. او بزند، اینها هم برقصند.
این‌ها منکرهایی است که دارد معروف می‌شود و شما فکرش را هم نمی‌کردید که چنین بشود. اگر محکم نایستید، اینچنین می‌شود. آنهایی که با این قضایا برخورد می‌کنند خوب می‌کنند و آنهایی که این کارها را توجیه می‌کنند، کار خوبی نمی‌کنند.
@haerishirazi

۶:۱۲

نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی رحمه الله علیه
undefined undefinedآیت الله حائری شیرازیundefined undefinedببینید ما وقتی نهی از منکر نکنیم، تا کجا را می‌بازیم ...!undefined یکی از برادران بسیجی نامه‌ای نوشته که من به همسرم گفتم که از باجناقمان باید رو بگیری. در خانوادۀ این‌ها، رسم نبوده که دختر از داماد دیگرشان رو بگیرد. این آقا به زنش می‌گوید از شوهر خواهرت رو بگیر، این‌ها مسخره‌اش کردند، استهزاء کردند و بعد هم تحریک کردند که این زن از شوهرش طلاق بگیرد. به من شکایت کرده که وقتی ما می‌گوییم مثلا زنمان از نامحرم رو بگیرد، سزایمان این است که بگویند این رسم ما نیست و تحریک به طلاق کنند؟! ببینید ما وقتی نهی از منکر نکنیم، تا کجا را می‌بازیم؟ فردا در عروسی‌ها هم می‌گویند اگر همۀ زن‌ها و مردها، عروس را ببینند عیبی ندارد! حالا مثلاً مطرب می‌آورند و می‌گوید برای زن‌ها جدا و برای مردها جدا. فردا قاطی‌اش هم می‌کنند. او بزند، اینها هم برقصند. این‌ها منکرهایی است که دارد معروف می‌شود و شما فکرش را هم نمی‌کردید که چنین بشود. اگر محکم نایستید، اینچنین می‌شود. آنهایی که با این قضایا برخورد می‌کنند خوب می‌کنند و آنهایی که این کارها را توجیه می‌کنند، کار خوبی نمی‌کنند. @haerishirazi

۰۷۳۰ وضعیت (3).jpg

۱.۰۸ مگابایت

فایل وضعیت
@haerishirazi

۶:۱۹

۲ آبان

thumnail
undefined ببینید
undefinedبه من چه؟ به تو چه؟
undefinedامیرالمؤمین(ع): «تَفَرَّدَ بِي دُونَ هُمُومِ النَّاسِ هَمُّ نَفْسِي».همّ خودم، مرا از توجه به دیگران باز داشته...
@haerishirazi

۱۰:۲۳

thumnail
undefined نمونه‌ای از ایثار و فداکاری کم‌نظیر مخاطبین کانال برای جهاد مالی
undefined "تو رفتی. من موندم و دو تا بچه. اما آقا خواسته با هرچه در توانمون هست کمک کنیم؛ توان من، تنها یادگاری توعه"
@haerishirazi

۱۲:۰۵

۵ آبان

thumnail
undefinedآیت الله حائری شیرازیundefined
undefinedحکم قاضی اگر قاطع نبود، حیات‌بخشِ جامعه نیستundefined
قضاوت یک نوع بریدن قضیه است و در بریدن، چیز تیز و قاطعی نیاز هست که بتواند بِبُرد. ما اگر بخواهیم گوشت حیوانی که ذبح می‌کنیم حلال باشد، چاقو باید تیز باشد. اگر با چاقوی کُند این کار را بکنیم، به جای اینکه ببُرد، له می‌کند. در این صورت، این ذبیحه حرام شده است.
چاقوی قاضی هم اگر کُند بود و با آن چیز کُند قصاص کردیم، آن تأثیر حیات‌بخشی در آن حاصل نمی‌شود.
@haerishirazi

۱۱:۵۰

نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی رحمه الله علیه
undefined undefinedآیت الله حائری شیرازیundefined undefinedحکم قاضی اگر قاطع نبود، حیات‌بخشِ جامعه نیستundefined قضاوت یک نوع بریدن قضیه است و در بریدن، چیز تیز و قاطعی نیاز هست که بتواند بِبُرد. ما اگر بخواهیم گوشت حیوانی که ذبح می‌کنیم حلال باشد، چاقو باید تیز باشد. اگر با چاقوی کُند این کار را بکنیم، به جای اینکه ببُرد، له می‌کند. در این صورت، این ذبیحه حرام شده است. چاقوی قاضی هم اگر کُند بود و با آن چیز کُند قصاص کردیم، آن تأثیر حیات‌بخشی در آن حاصل نمی‌شود. @haerishirazi

۰۸۰۳ وضعیت (4).jpg

۱.۰۸ مگابایت

فایل وضعیت
@haerishirazi

۱۱:۵۲

۶ آبان

thumnail
undefinedآیت الله حائری شیرازیundefined
undefinedمراحل رسیدن به یک جامعۀ متعالی: عدالت، امنیت، آزادی، کرامت، محبتundefined
بشر به ۵ حق، نیاز مسلم دارد تا بتواند بوی خیر و سعادت را استشمام کند. بشر با محبت به خداوند، به #محبت به انسان‌ها می‌رسد. همان‌گونه که تلفن‌ها با ارتباط به مرکز مخابرات به هم مرتبط می‌شوند، اما تا چهار اصل برقرار نشود، بین انسان‌ها و خداوند و بین انسان‌ها و خودشان، اعتماد به وجود نمی‌آید.
نخست #عدالت است؛ سپس بر مبنای آن #امنیت و بر مبنای این دو، #آزادی و بر مبنای این سه، #کرامت انسانی. زیرا تا افراد جامعه به حقوق عادلانۀ خود نرسند، حفظ امنیت، استبدادی است! خاموش کردن فریاد حق‌طلب تحت عنوان حفظ امنیت، استبداد است. گرچه خاموش کردن فریاد زیاده‌طلب عین عدالت است. پس اول عدالت، بعداً انضباط و امنیت. هنگامی که امنیت، عادلانه برقرار شد، انسان‌ها آزادی را استشمام می‌کنند؛ حق‌گویان فرصت حق‌گویی پیدا می‌کنند و وقتی به حرف‌شان توجه شد، کرامت انسانی به معنای واقعی کلمه دربارۀ آنها رعایت شده است.
[پیام به جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی: ۹ بهمن ۱۳۹۳ ]
@haerishirazi

۹:۵۲

نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی رحمه الله علیه
undefined undefinedآیت الله حائری شیرازیundefined undefinedمراحل رسیدن به یک جامعۀ متعالی: عدالت، امنیت، آزادی، کرامت، محبتundefined بشر به ۵ حق، نیاز مسلم دارد تا بتواند بوی خیر و سعادت را استشمام کند. بشر با محبت به خداوند، به #محبت به انسان‌ها می‌رسد. همان‌گونه که تلفن‌ها با ارتباط به مرکز مخابرات به هم مرتبط می‌شوند، اما تا چهار اصل برقرار نشود، بین انسان‌ها و خداوند و بین انسان‌ها و خودشان، اعتماد به وجود نمی‌آید. نخست #عدالت است؛ سپس بر مبنای آن #امنیت و بر مبنای این دو، #آزادی و بر مبنای این سه، #کرامت انسانی. زیرا تا افراد جامعه به حقوق عادلانۀ خود نرسند، حفظ امنیت، استبدادی است! خاموش کردن فریاد حق‌طلب تحت عنوان حفظ امنیت، استبداد است. گرچه خاموش کردن فریاد زیاده‌طلب عین عدالت است. پس اول عدالت، بعداً انضباط و امنیت. هنگامی که امنیت، عادلانه برقرار شد، انسان‌ها آزادی را استشمام می‌کنند؛ حق‌گویان فرصت حق‌گویی پیدا می‌کنند و وقتی به حرف‌شان توجه شد، کرامت انسانی به معنای واقعی کلمه دربارۀ آنها رعایت شده است. [پیام به جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی: ۹ بهمن ۱۳۹۳ ] @haerishirazi

0714-اسلاید3 (2).jpg

۱.۱ مگابایت

فایل وضعیت
@haerishirazi

۹:۵۶

۷ آبان

بسم الله الرحمن الرحیم
undefinedundefinedundefined #اطلاعیه
undefined دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله حائری شیرازی (ره) جهت تکمیل تیم تدوین کتب، نیازمند همکاری با فضلای آشنا و دارای تجربه در این حیطه است.
undefined شرایط همکاری:
undefined آشنایی قبلی با شخصیت و افکار مرحوم آیت الله حائری شیرازی (ره) و پیگیری مباحث ایشان.
undefined دارا بودن تحصیلات حوزوی (پایه 6 به بالا).

undefined عزیزانی که واجد شرایط فوق می باشند، ابتدا به کانال https://eitaa.com/hbooks مراجعه نموده و #آزمونی که در این کانال بارگزای شده است را تکمیل بفرمایند و سپس نتیجه این آزمون را به همراه یک رزومه مختصر، برای ادمین (@haeri1395) ارسال بفرمایند.

@haerishirazi

۱۲:۱۴

۸ آبان

thumnail
undefinedآیت الله حائری شیرازیundefined
undefinedتوجه به پیامدهای نقل برخی از خبرهای ویژه مثل اختلاس‌ها و ...undefined
چه‌بسا نشر خبر اختلاس‌های بانکی و غیربانکی در اخبار رسانه‌ها اشتباه باشد؛ چون باعث اشاعۀ فحشا و ریخته‌شدن قبح گناه می‌شود. جامعه را ناامن نکنید. (إِنَّ الَّذينَ يُحِبُّونَ أَنْ تَشيعَ الْفاحِشَةُ فِي الَّذينَ آمَنُوا لَهُمْ عَذابٌ أَليمٌ فِي الدُّنْيا وَ الْآخِرَةِ)؛ این آیه بر این مبناست: شایعاتی که بین مردم پخش می‌شود، اعتماد عمومی را از بین ببرد.
اگر امنیت سارق را از بین ببرید، عیب ندارد. گاهی هدف این است که امنیت اختلاس‌کننده از بین برود. اگر نشر این اخبار با این هدف باشد، عیب ندارد؛ اما گاهی شما امنیت انسان‌ها را از بین می‌برید. وقتی شما وضعیت اجتماعی را ناامن جلوه دادید، چگونه می‌شود در جامعه معامله کرد؟ چگونه می‌شود به آنجا اعتماد کرد؟ امنیت اختلاس‌کننده را از بین ببرید تا نتواند از این امنیت سوءاستفاده کند؛ اما امنیت جامعه را از بین نبرید. فرق است بین اینکه از تسبیح، یک دانه‌اش را بشکنید یا بند تسبیح را پاره کنید.
@haerishirazi

۶:۱۱

نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی رحمه الله علیه
undefined undefinedآیت الله حائری شیرازیundefined undefinedتوجه به پیامدهای نقل برخی از خبرهای ویژه مثل اختلاس‌ها و ...undefined چه‌بسا نشر خبر اختلاس‌های بانکی و غیربانکی در اخبار رسانه‌ها اشتباه باشد؛ چون باعث اشاعۀ فحشا و ریخته‌شدن قبح گناه می‌شود. جامعه را ناامن نکنید. (إِنَّ الَّذينَ يُحِبُّونَ أَنْ تَشيعَ الْفاحِشَةُ فِي الَّذينَ آمَنُوا لَهُمْ عَذابٌ أَليمٌ فِي الدُّنْيا وَ الْآخِرَةِ)؛ این آیه بر این مبناست: شایعاتی که بین مردم پخش می‌شود، اعتماد عمومی را از بین ببرد. اگر امنیت سارق را از بین ببرید، عیب ندارد. گاهی هدف این است که امنیت اختلاس‌کننده از بین برود. اگر نشر این اخبار با این هدف باشد، عیب ندارد؛ اما گاهی شما امنیت انسان‌ها را از بین می‌برید. وقتی شما وضعیت اجتماعی را ناامن جلوه دادید، چگونه می‌شود در جامعه معامله کرد؟ چگونه می‌شود به آنجا اعتماد کرد؟ امنیت اختلاس‌کننده را از بین ببرید تا نتواند از این امنیت سوءاستفاده کند؛ اما امنیت جامعه را از بین نبرید. فرق است بین اینکه از تسبیح، یک دانه‌اش را بشکنید یا بند تسبیح را پاره کنید. @haerishirazi

0718-2-وضعیت.jpg

۹۸۵.۴۷ کیلوبایت

فایل وضعیت
@haerishirazi

۶:۴۲

۹ آبان

thumnail
undefinedآیت الله حائری شیرازیundefined
undefinedمقداری از وقتتان را صرف این کارها بکنیدundefined
undefined در رفتار جانوران دقت کنید. اینها با آدم حرف می‌زنند! یک مقداری وقتتان را صرف این کارها بکنید. پیام‌هایی که اینها می‌دهند، برای انسان حیاتی است. بسیاری از این مسائلی را که من برای شما می‌گویم، حاصل دقت روی رفتار حیوانات است.
undefined جوجۀ مرغ را با جوجۀ مرغابی مقایسه کنید. چیزی که برای مرغ مضرّ است، برای مرغابی حیاتی است. مرغابی بدون این که کسی به او یاد بدهد، خودش را می‌اندازد در آب. تمام حرکاتی که مرغابی بزرگ می‌کند، بچه‌اش هم می‌کند. اینها به آدم چه می‌گوید؟ می‌گوید آن کسی که مرغابی را از مرغ جدا کرد، انسان را هم از سایر جانوران جدا کرد؛ و بشر هنوز به این نکته نرسیده و از آن غافل است. آنچه الآن تمدن بشری بر آن استوار است، این است که انسان هیچ ارزش اخلاقی مطلقی ندارد. می‌گویند شرایط، او را می‌پروراند.
undefined اما آنچه شما در عالَم می‌بینید، خلاف این را می‌گوید. عالَم می‌گوید همان کسی که مرغابی را از مرغ جدا کرد، بین این انسان و جانوران هم فرق گذاشت. همانطور که مرغابی با آب مأنوس است، همزاد انسان، ارزش‌های اخلاقی را گذاشته است. انسان به راستگویی و امانت‌داری علاقه دارد. ایمان انسان، همراهش است.
تمام اختلافی که بین ادیان و تمدن فعلی حاکم بر دنیا هست، بر سر همین نکته است. همزاد انسان چیست؟ هر کسی این را نشناسد و با آن آشنا نشود، عمرش را تلف کرده. مهم‌ترین نکته در ادیان الهی، مطلق بودن ارزش‌ها در انسان است که غرب این را اصلاً نمی‌بیند.
undefined فیلم پیوست: غذا دادن مرحوم آیت الله حائری شیرازی به پرندگان
@haerishirazi

۹:۳۷