۲۶ مهر
۱۵:۳۲
۱۵:۴۶
۲۸ مهر
۱۴:۰۰
نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی رحمه الله علیه
آیت الله حائری شیرازی سود سپردۀ ثابت و نابودی روحیۀ کار و تلاش در مردم «لا اله الا الله» میگوید سود نگیر تا قرضگیرنده بتواند روی پای خود بایستد. بگذار همه ثروتمندِ بالقوه شوند؛ همه سرمایهدار بالقوه شوند. وقتی قرضِ بدون سود رایج شود همه دارا هستند؛ عیناً مثل «مالک». همانطور که مالک، تمام سود حاصل را خودش مالک میشود، قرضگیرنده هم مالک تمام سود حاصل میشود. امروزه این همه انتقال مال از سرمایهگذاری به سپردۀ ثابت، به دلیل تضمین بودن سود سپرده و نامطمئن بودن سرمایهگذاری است. هرچه سود سپردۀ ثابت بیشتر و بهرۀ تسهیلات بانکی افزودهتر باشد، جریان حرکت از سرمایهگذاری در کار، به سمت سرمایهگذاری در سپردۀ ثابت سریعتر خواهد شد و تنها معاملات تجاری و خدمات که چندان خطری ندارند و طبعاً موجب #گرانی_کالا میشوند، مطمئن تلقی میشوند. در یک جمع فعال و کاری، همین که یک نفر، راه درآمد خود را از عرق ریختن و زحمت شبانهروزی، به خوردن سود سپردۀ ثابت تبدیل میکند، #روحیۀ_کار را از همکاران خود میگیرد. وضعیت این دو نفر را مقایسه کنید؛ در یک طرف، کسی که مغازۀ تعمیرات ماشین داشته و با زحمت شبانهروزی نان میخورده و بعد از مدتی، مغازه را با سرقفلی و غیره فروخته، پولش را در بانک گذاشته و حالا بدون مالیات و دردسر، بهرۀ ۱۷درصد به حسابش ریخته میشود. در طرف دیگر، کسی که از بانک تسهیلات میگیرد و ایجاد اشتغال میکند. نفر دوم هیچ وضع مطمئنی ندارد؛ اگر نرسید اقساط را به موقع پرداخت کند و دوباره نیاز به وام داشت، از آنجایی که قسط قبل را نتوانسته پرداخت کند، غیرقانونی است وام مجدد بگیرد؛ و چون نمیتواند توسعه بدهد، ضرر میکند و در نهایت علاوه بر شغل جدید، خانۀ قدیم او هم به فروش میرسد! حالا، وضع این دو نفر سپردهگذار و تسهیلاتگیر، برای همۀ مطّلعین جای #عبرت است که عاقل باشند و گِرد سرمایهگذاری در کار نروند!! @haerishirazi
0702-وضعیت (2).jpg
۱.۰۲ مگابایت
۱۴:۳۱
۲۹ مهر
الماس بدلی.mp3
۰۴:۵۹-۳.۴۵ مگابایت
۱۵:۰۶
۳۰ مهر
۱۰:۴۳
نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی رحمه الله علیه
آیت الله حائری شیرازی ولایت فقیه را وسیلۀ تسویه حساب خودتان قرار ندهید به هر کسی که مخالفتان است نگویید ضد ولایت فقیه! ولایت فقیه را وسیلهٔ دعوای خودتان قرار ندهید. گاهی که ما میخواهیم با همدیگر تسویه حساب کنیم، ولیِ فقیه را همچون چوبی بر سر همدیگر میزنیم. مثل اینست که شما وقتی از دست کسی عصبانی هستی، قرآن را پرت کنی روی سرش! این خوب است؟! @haerishirazi
۰۷۲۸ وضعیت (2).jpg
۱.۱۴ مگابایت
۱۰:۴۷
۱ آبان
۶:۱۲
نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی رحمه الله علیه
آیت الله حائری شیرازی ببینید ما وقتی نهی از منکر نکنیم، تا کجا را میبازیم ...! یکی از برادران بسیجی نامهای نوشته که من به همسرم گفتم که از باجناقمان باید رو بگیری. در خانوادۀ اینها، رسم نبوده که دختر از داماد دیگرشان رو بگیرد. این آقا به زنش میگوید از شوهر خواهرت رو بگیر، اینها مسخرهاش کردند، استهزاء کردند و بعد هم تحریک کردند که این زن از شوهرش طلاق بگیرد. به من شکایت کرده که وقتی ما میگوییم مثلا زنمان از نامحرم رو بگیرد، سزایمان این است که بگویند این رسم ما نیست و تحریک به طلاق کنند؟! ببینید ما وقتی نهی از منکر نکنیم، تا کجا را میبازیم؟ فردا در عروسیها هم میگویند اگر همۀ زنها و مردها، عروس را ببینند عیبی ندارد! حالا مثلاً مطرب میآورند و میگوید برای زنها جدا و برای مردها جدا. فردا قاطیاش هم میکنند. او بزند، اینها هم برقصند. اینها منکرهایی است که دارد معروف میشود و شما فکرش را هم نمیکردید که چنین بشود. اگر محکم نایستید، اینچنین میشود. آنهایی که با این قضایا برخورد میکنند خوب میکنند و آنهایی که این کارها را توجیه میکنند، کار خوبی نمیکنند. @haerishirazi
۰۷۳۰ وضعیت (3).jpg
۱.۰۸ مگابایت
۶:۱۹
۲ آبان
۱۰:۲۳
۱۲:۰۵
۵ آبان
۱۱:۵۰
نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی رحمه الله علیه
آیت الله حائری شیرازی حکم قاضی اگر قاطع نبود، حیاتبخشِ جامعه نیست قضاوت یک نوع بریدن قضیه است و در بریدن، چیز تیز و قاطعی نیاز هست که بتواند بِبُرد. ما اگر بخواهیم گوشت حیوانی که ذبح میکنیم حلال باشد، چاقو باید تیز باشد. اگر با چاقوی کُند این کار را بکنیم، به جای اینکه ببُرد، له میکند. در این صورت، این ذبیحه حرام شده است. چاقوی قاضی هم اگر کُند بود و با آن چیز کُند قصاص کردیم، آن تأثیر حیاتبخشی در آن حاصل نمیشود. @haerishirazi
۰۸۰۳ وضعیت (4).jpg
۱.۰۸ مگابایت
۱۱:۵۲
۶ آبان
۹:۵۲
نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی رحمه الله علیه
آیت الله حائری شیرازی مراحل رسیدن به یک جامعۀ متعالی: عدالت، امنیت، آزادی، کرامت، محبت بشر به ۵ حق، نیاز مسلم دارد تا بتواند بوی خیر و سعادت را استشمام کند. بشر با محبت به خداوند، به #محبت به انسانها میرسد. همانگونه که تلفنها با ارتباط به مرکز مخابرات به هم مرتبط میشوند، اما تا چهار اصل برقرار نشود، بین انسانها و خداوند و بین انسانها و خودشان، اعتماد به وجود نمیآید. نخست #عدالت است؛ سپس بر مبنای آن #امنیت و بر مبنای این دو، #آزادی و بر مبنای این سه، #کرامت انسانی. زیرا تا افراد جامعه به حقوق عادلانۀ خود نرسند، حفظ امنیت، استبدادی است! خاموش کردن فریاد حقطلب تحت عنوان حفظ امنیت، استبداد است. گرچه خاموش کردن فریاد زیادهطلب عین عدالت است. پس اول عدالت، بعداً انضباط و امنیت. هنگامی که امنیت، عادلانه برقرار شد، انسانها آزادی را استشمام میکنند؛ حقگویان فرصت حقگویی پیدا میکنند و وقتی به حرفشان توجه شد، کرامت انسانی به معنای واقعی کلمه دربارۀ آنها رعایت شده است. [پیام به جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی: ۹ بهمن ۱۳۹۳ ] @haerishirazi
0714-اسلاید3 (2).jpg
۱.۱ مگابایت
۹:۵۶
۷ آبان
بسم الله الرحمن الرحیم
#اطلاعیه
دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله حائری شیرازی (ره) جهت تکمیل تیم تدوین کتب، نیازمند همکاری با فضلای آشنا و دارای تجربه در این حیطه است.
شرایط همکاری:
آشنایی قبلی با شخصیت و افکار مرحوم آیت الله حائری شیرازی (ره) و پیگیری مباحث ایشان.
دارا بودن تحصیلات حوزوی (پایه 6 به بالا).
عزیزانی که واجد شرایط فوق می باشند، ابتدا به کانال https://eitaa.com/hbooks مراجعه نموده و #آزمونی که در این کانال بارگزای شده است را تکمیل بفرمایند و سپس نتیجه این آزمون را به همراه یک رزومه مختصر، برای ادمین (@haeri1395) ارسال بفرمایند.
@haerishirazi
#اطلاعیه
دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله حائری شیرازی (ره) جهت تکمیل تیم تدوین کتب، نیازمند همکاری با فضلای آشنا و دارای تجربه در این حیطه است.
شرایط همکاری:
آشنایی قبلی با شخصیت و افکار مرحوم آیت الله حائری شیرازی (ره) و پیگیری مباحث ایشان.
دارا بودن تحصیلات حوزوی (پایه 6 به بالا).
عزیزانی که واجد شرایط فوق می باشند، ابتدا به کانال https://eitaa.com/hbooks مراجعه نموده و #آزمونی که در این کانال بارگزای شده است را تکمیل بفرمایند و سپس نتیجه این آزمون را به همراه یک رزومه مختصر، برای ادمین (@haeri1395) ارسال بفرمایند.
@haerishirazi
۱۲:۱۴
۸ آبان
۶:۱۱
نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی رحمه الله علیه
آیت الله حائری شیرازی توجه به پیامدهای نقل برخی از خبرهای ویژه مثل اختلاسها و ... چهبسا نشر خبر اختلاسهای بانکی و غیربانکی در اخبار رسانهها اشتباه باشد؛ چون باعث اشاعۀ فحشا و ریختهشدن قبح گناه میشود. جامعه را ناامن نکنید. (إِنَّ الَّذينَ يُحِبُّونَ أَنْ تَشيعَ الْفاحِشَةُ فِي الَّذينَ آمَنُوا لَهُمْ عَذابٌ أَليمٌ فِي الدُّنْيا وَ الْآخِرَةِ)؛ این آیه بر این مبناست: شایعاتی که بین مردم پخش میشود، اعتماد عمومی را از بین ببرد. اگر امنیت سارق را از بین ببرید، عیب ندارد. گاهی هدف این است که امنیت اختلاسکننده از بین برود. اگر نشر این اخبار با این هدف باشد، عیب ندارد؛ اما گاهی شما امنیت انسانها را از بین میبرید. وقتی شما وضعیت اجتماعی را ناامن جلوه دادید، چگونه میشود در جامعه معامله کرد؟ چگونه میشود به آنجا اعتماد کرد؟ امنیت اختلاسکننده را از بین ببرید تا نتواند از این امنیت سوءاستفاده کند؛ اما امنیت جامعه را از بین نبرید. فرق است بین اینکه از تسبیح، یک دانهاش را بشکنید یا بند تسبیح را پاره کنید. @haerishirazi
0718-2-وضعیت.jpg
۹۸۵.۴۷ کیلوبایت
۶:۴۲
۹ آبان
۹:۳۷