عکس پروفایل کاروان ۱۷۴۳۱ حج تمتع ۱۴۰۴ _ محمد امیریک

کاروان ۱۷۴۳۱ حج تمتع ۱۴۰۴ _ محمد امیری

۱۴۹عضو
بازارسال شده از فرهنگی حج ۴۰۴ تهران
نماز جماعت استداره ای کسی که نماز جماعت را در مسجد الحرام به نحو استداره ای خوانده است به طوری که رو در روی امام جماعت یا طرف راست یا چپ او ایستاده بوده، آیا این نماز احتیاج به اعاده دارد؟ در این مسأله چند قول است: [۱] قول اول: با وضع فعلی نیاز به اعاده ندارد. (امام خمینی) قول دوم: اقتدا صوری است و باید به وظیفه منفرد عمل کند. (آیات عظام بهجت، تبریزی، خویی، سیستانی و وحید) قول سوم: اگر در شرایط تقیه نباشد صحیح نیست (آیت الله فاضل) قول چهارم: شایسته است اقتدا شود، ولی در هر حال باید نماز را اعاده کند و نباید به آن اکتفا کند. (آیات عظام زنجانی و سبحانی) قول پنجم: نماز به نحو استداره مانع ندارد، ولی باید به حسب دایره مقدم بر امام و نزدیکتر از امام به کعبه نباشد. (آیات عظام جوادی، مکارم و نوری) قول ششم: نماز به نحو استداره در شرایط فعلی، در فرض ضرورت مانع ندارد ولی بنابر احتیاط واجب به حسب دایره مقدم بر امام و نزدیکتر از امام به کعبه نباشد. (آیات عظام صافی و گلپایگانی)----------[۱]: مناسک، محشی م ۱۳۳۶.

۲:۲۹

بازارسال شده از فرهنگی حج ۴۰۴ تهران
وظيفه معذورین از قرائت صحیح در نماز طواف اگر شخصی نتواند قرائت یا ذکرهای واجب را یاد بگیرد، در مورد وظیفه اش نسبت به نماز طواف چند قول است: [۲] قول اول: اگر نتوانست یاد بگیرد باید نماز را به هر ترتیبی میتواند خودش بخواند و مجزی است (آیات عظام امام خامنه ای، سیستانی، فاضل، مکارم، زنجانی، نوری و هاشمی شاهرودی) امام خمینی (ره) اضافه کرده اند: اگر ممکن است کسی را بگمارد که نماز را تلقین او کند و احتیاط آن است که به شخص عادلی اقتدا کند ضمناً آیت الله سیستانی تفصیلی دارند که میفرمایند اگر مقدار زیادی از سوره حمد را بتواند به طور صحیح بخواند، کافی است و اگر نتواند به احتیاط واجب مقداری از قرآن را که میتواند صحیح بخواند به آن اضافه کند و اگر نتواند تسبیح بگوید و اگر وقت برای یادگرفتن تمام حمد نباشد، اگر به مقدار معتنابه یاد بگیرد کافی است و اگر نتواند مقداری از قرآن را بخواند که عرفاً قرآن خواندن صدق کند و اگر نتواند تسبیح بگوید. و اما سوره از جاهلی که نتواند یاد بگیرد ساقط است. قول دوم: خودش بخواند و اگر ممکن است نماز طواف را پشت مقام به جماعت بخواند و در صورت عدم امکان جماعت، عمل به وظیفه یومیه کافی است. (آیت الله بهجت) قول سوم: نماز را به جماعت بخواند ولی اکتفا به آن اشکال دارد و باید فرادی نیز بخواند و اگر نایب هم بگیرد بهتر و مطابق احتیاط است. (آیات عظام صافی و گلپایگانی) قول چهارم: در صورت تسامح در یادگیری، بنابر احتیاط واجب خودش بخواند و جماعت هم بخواند و نایب هم بگیرد و در صورت عدم تسامح به هر ترتیبی میتواند خودش بخواند و مجزی است. [۱] (آیات عظام تبریزی، خویی و مکارم) قول پنجم: اگر متمکن از تصحیح، نیست آنچه بلد است برای او کافی است و اگر متمکن است واجب است تصحیح کند و میتواند اکتفا کند به تلقین دیگری و اگر هیچ یک از این دو را نتواند تا تنگ وقت برای تصحیح، شود باید نماز را با همان قرائت بخواند و بنابر احتیاط واجب آن را به جماعت هم بخواند و نائب هم برای آن بگیرد. [۲] (آیت الله وحید) قول ششم: اگر ممکن است کسی را بگمارد که قرائت صحیح را به او تلقین کند و اگر امکان نداشت به هر نحوی که می‌تواند به جا آورد و احتیاطاً نایب هم بگیرد (آیت عظام جوادی و سبحانی)----------[۲]: مناسک، محشی م ۷۸۹

[۱]: مناسک، محشی م ۷۸۹ و ۷۹۱ و ۸۲۲
[۲]: مناسک حج آیت الله وحید م ۳۲۸.

۲:۲۹

بازارسال شده از بیتوته مطالبی در حج و عمره
thumbnail
undefined احکام و مناسک
#نماز_استداره‌ای
آیات عظام
امامundefinedبا وضع فعلی نیاز به اعاده ندارد.
بهجت تبریزی خویی سیستانی وحیدundefinedاقتدا صوری است و باید به وظیفه منفرد عمل کند.زنجانی سبحانیundefinedنماز را اعاده کند و نباید به آن اکتفا کند.
رهبریundefinedکسی که در طرف دیگر کعبه مقابل امام جماعت بایستد صحیح نیست.
صافی گلپایگانیundefinedمانع ندارد. ولی بنا بر احتیاط واجب به حسب دایره مقدم بر امام جماعت و نزدیک‌تر از امام به کعبه نباشد.مکارم، جوادی، نوریundefinedبه حسب دایره مقدم بر امام جماعت و نزدیک‌تر از امام به کعبه نباشد.
#احکام‌ ‌ •┈┈••✾••┈┈•undefined نشانی بیتوتهundefined https://ble.ir/beitooteh
undefined https://eitaa.com/beitooteh

۲:۳۰

بازارسال شده از حسن
در اقصای عالم بگشتم بسیبه سر بردم ایّام ، با هر کسیتمتع به هر گوشه‌ای یافتمز هر خرمنی خوشه‌ای‌ یافتم
همانا که در فارس، انشای منچو مشک‌است بی‌قیمت اندر خُتنچو بانگ دهل هولم از دور بودبه غیبت درم عیبْ مستور بود“سعدی”سلام صبح وعاقبتتون بخیرانشاالله

۲:۰۴

thumbnail
سلام زائرین محترم جهت شرکت در همایش استادیوم آزادی ساعت ۷صبح روز پنجشنبه ۱۴۰۴/۲/۴در محل سالن جلسات(حسینیه محلاتی ها ) حضور بهم رسانده تا ان شاالله دسته جمعی با اتوبوس به سمت استادیوم حرکت نماییم .در صورتیکه با ماشین شخصی به محل جلسات تشریف می آورید خودروی خود را پارک نمایید وبا اتوبوس کلیه زائرین به استادیوم آزادی منتقل میشوند،دو دستگاه اتوبوس جهت انتقال شما عزیزان آماده و محیا می باشد ،زائرین عزیز می توانند با خود همراه نیز بیاورند .لباس احرام نیز فراموش نشود .با تشکر

۱۵:۴۵

باسلام خدمت زائرین محترم و گرانقدر کاروان ۱۷۴۳۱خواهشمند است درصورتیکه از عزیزان زائر در کاروان عضو درجه یک ( پدر ، مادر، فرزند ،برادر و خواهر) خانواده بافضیلت و ارجمند شهدای عزیز می‌باشند در خصوصی اینجانب اعلام نمایند.ضمناً کلیه خانواده معظم له یک قطعه عکس نام و نام خانوادگی شهیدتاریخ تولد تاریخ شهادت محل شهادترا برای اینجانب در خصوصی ارسال نمایند.با تشکر امیری*

۱۹:۳۴

thumbnail

۱۷:۲۱

undefined 25 ماه شوال :undefined شهادت امام صادق علیه السّلامامام صادق علیه السّلام در سال 148 ه’ در چنین روزی وفات یافت.undefined (قلائد النحور: ج شوال، ص 139. اعلام الوری: ج 1، ص 514. جنات الخلود: ص 27. مستدرک سفینه البحار: ج 6، ص 66. کافی: ج 2، ص 377. ارشاد: ج 2، ص 180)undefinedدر شهادت حضرت نیمه رجب و نیمه شوال را هم گفته اند.(شرح احقاق الحق: ج 28،) undefinedشهادت آن حضرت به سبب انگور زهر آلودی بود که منصور به آن حضرت خورانید.undefined (مناقب ابن شهر آشوب: ج 4،)undefinedمدت امامت آن حضرت 34 سال و عمر شریفشان 65 سال بود.undefinedدوران امامت آن حضرت همزمان با هفت نفر از زمامداران غاصب بود که عبارتند از: هشام بن عبد الملک، ولید بن یزید بن عبد الملک، یزید بن ولید، ابراهیم بن ولید و مروان حمار از بنی امیّه و سفّاح و منصور دوانیقی از بنی عباس. undefinedفرزندان آن حضرت هفت پسر و سه دخترند: حضرت موسی بن جعفر علیه السّلام، اسماعیل، عبداللَّه، محمّد دیباج، اسحاق، علی عریضی (علی بن جعفر مدفون در قم) ، عباس، امّ فروه، اسماء، فاطمه.undefined (مناقب ابن شهر آشوب: ج 4، ص 280 undefined آتش زدن در خانه امام صادق علیه السلام توسط منصورundefinedمنصور دوانيقي دومين طاغوت عباسي در 12 ذيحجه سال 136 هـ . ق بر مسند خلافت نشست و در ششم ذيحجه سال 158 هـ . ق از دنيا رفت، بنابراين 22 سال خلافت کرد. undefined [تتمه المنتهی،133]  undefinedسالهاي آخر عصر امامت حضرت صادق (ع) (حدود 12 سال) در عصر خلافت منصور دوانيقي بود، و سرانجام به دستور او مسموم شده و به شهادت رسيد. undefinedمنصور جنايتکار، طاغوتي بسيار خونخوار بود، براي حفظ حکومت خودمردان و برجستگان بسيار از آل علي (ع) و سادات را کشت، و دستش تا مرفق به خون عزيزان اسلامخواه، آغشته بود.undefined [شرح این واقعه را در تتمه المنتهی از صفحه 127تا147 بخوانید] .undefinedمنصور چندين بار تصميم گرفت امام صادق (ع) را به قتل رساند، ولي موفق نمي شد تا سرانجام آن حضرت را مسموم نمود، در اینجا به نمونه ای از نقشه نافرجام وی اشاره می کنیم:undefinedسخن حکیمانه امام صادق علیه السلام بعد از آتش گرفتن خانهundefinedمفضل بن عمر مي گويد: منصور دوانيقي براي فرماندار مکه و مدينه حسن بن زيد پيام داد: خانه ي جعفر بن محمد (امام صادق عليه السلام) را بسوزان، او اين دستور را اجرا کرد و خانه ي امام صادق (ع) را سوزانيد که آتش آن تا به راهرو خانه سرايت کرد، امام صادق (ع) بيرون آمد و ميان آتش گام برمي داشت و مي فرمود: انا بن اعراق الثري، انا بن ابراهيم خليل الله. undefinedمنم فرزند اسماعيل، که فرزندانش مانند رگ و ريشه در اطراف زمين پراکنده اند، منم فرزند ابراهيم خليل خدا (که آتش نمرود بر او سرد و سلامت شد).undefined [اصول کافی،جلد 1،ص473.] .undefined سوگنامه آل محمد،محمد محمدی اشتهاردی#شهادت_امام_صادق_علیه_السلام_تسلیت_باد.https://eitaa.com/ORVATOLVOTHGHAQOM

۱۷:۲۱

thumbnail

۱۷:۲۳

سلام خدمت زائرین عزیزانشاله فردا صبح ساعت ۷ جلوی حسینه محل جلسات منتظر شما عزیزان هستم دو دستگاه اتوبوس آماده انتقال شما عزیزان بسمت استادیوم آزادی می باشد .با تشکر امیری

۱۷:۴۳

thumbnail
جزییات اعزام زایران استان تهران/سهم زایران مدینه قبل و مدینه بعدمدیر حج و زیارت استان تهرانundefined️ جزییات اعزام زایران استان تهران را به همراه تعداد بانوان و آقایان اعلام کرد.به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ محمد رضا حاج علیزاده در همایش متمرکز ورزشگاه آزادی با حضور کاروان های استان تهران گفت: ۱۱هزار و ۸۶۹زایر در قالب ۸۶ کاروان از استان تهران به سرزمین وحی اعزام می شوند که ۴۵ کاروان مدینه قبل و ۴۱ کاروان مدینه بعد هستند.مدیر حج و زیارت استان تهران تصریح کرد: ۶هزارو ۹۲۱ نفر از زایران بانوان و ۴هزارو ۸۶۵ نفر نیز آقایان هستند .وی با بیان اینکه پرواز زائران این استان از ۱۵ اردیبهشت آغاز می شود گفت: پروازهای برگشت از ۲۱ خرداد تا ۱۰ تیر ماه انجام خواهد شد. این پروازها از ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی(ره) انجام می‌شود.وی افزود: علاوه بر زائران استان تهران، زائران استانهای قم، البرز، قزوین ،مرکزی، سمنان، لرستان و ایلام و شهر کاشان نیزاز این فرودگاه راهی حج تمتع می‌شوند و مجموع زوار اعزامی از فرودگاه امام، به ۲۲ هزار تن می‌رسد.

۱۲:۰۳

thumbnail
رئیس سازمان حج در همایش زائران پایتخت:برای پیگیری حقوق حجاج با هیچ دستگاهی تعارف نداریمundefined علیرضا بیات در سالن ۱۲هزار نفری ورزشگاه آزادی و در اجتماع آموزشی- توجیهی زائران، خدمات لازم برای انجام یک سفر باکیفیت و همراه با آرامش را موضوعی چند وجهی دانست و تاکید کرد: الحمدالله تعامل خوبی با دستگاه‌های مرتبط با برگزاری عملیات حج داریم و همه پای کار هستند ولی با صراحت میگویم برای پیگیری حقوق حجاج با هیچ دستگاهی تعارف نداریم و در مسئله تاخیر پرواز‌ها که گلایه به حق زائران است با مجموعه هواپیمایی دغدغه‌ها را منتقل کردیم و امیدواریم با یک برنامه ریزی مناسب شاهد یک نظم قابل قبول در انجام پروازها باشیم.

۱۲:۰۳

thumbnail
undefinedسلوک قرآنی، همگرایی اسلامی و حمایت از فلسطین مظلوم محور حج امسال استسرپرست حجاج ایرانی تاکید کرد: در حج امسال سه محور اصلی در دستور کار قرار گرفته است؛ سلوک قرآنی، همگرایی اسلامی و حمایت از فلسطین مظلوم.حجت‌الاسلام والمسلمین نواب با تأکید بر ضرورت وحدت میان مسلمانان، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی جهان اسلام، باید شعارهای وحدت‌محور تکرار، عملیاتی و اجرایی شوند تا ان‌شاءالله شاهد کاهش مظلومیت مردم فلسطین باشیم. حمایت از فلسطین غایت این رویکرد است و در همین راستا، آموزه‌های ابراهیمی طبق فرمایش مقام معظم رهبری، در قالب کتابی آماده و در کتابخانه‌های کاروان‌ها توزیع شده است.

۱۲:۰۴

thumbnail
سلام خدمت زائرین گرامی ان شاالله جلسه این هفته راس ساعت ۸:۳۰ روز جمعه ۱۴۰۴/۲/۵ آغاز ودر خدمت شما عزیزان هستیم .خواهشمندیم زائرین عزیز قبل از ساعت ۸:۳۰ در سالن جلسات حضور داشته باشند. ۱- بیان احکام و مسائل حج ، بستن احرام و کیفیت خواندن نماز و .... توسط حجت الاسلام حاج سید محمد سیدیان ۲- صرف صبحانه دور همی ۳_بیان مطالبی در مورد حمل و نقل و خدمات درمانی و بیمه و راهنمایی حجاج و شروع سفر توسط مدیر کاروان.حضور کلیه زائرین به دلیل حساسیت موضوع و نزدیک شدن به زمان سفر الزامی میباشد .با تشکر کاروان ۱۷۴۳۱ امیری

۱۴:۱۷

بازارسال شده از احکام حج بانوان شخصی
اِحْرام پوشیدن لباس احرام، اولین عمل از اعمال حج و عمره است که با نیت کردن و گفتن تلبیه محقق می‌شود. احرام از میقات‌های خاصی آغاز می‌شود. این عمل، از ارکان حج و عمره است. کسی که در حال احرام است را مُحرِم می‌گویند، فرد محرم احکام خاصی دارد مانند اینکه انجام برخی از اعمال در مدت احرام، بر وی حرام‌ می‌شود



حکمت احرام
در قرآن، روایت‌ها و آرای دانشمندان اسلامی، اسرار و حکمت‌های گوناگون برای احرام یاد شده است. آیه ۱۹۷ بقره/۲ حکمت احرام و ترک برخی محرمات را تقوا بر شمرده است:فَمَن فَرَضَ فِیهِنَّ الحَجَّ فَلا رَفَثَ وَلا فُسُوقَ وَلا جِدَالَ فِی الحَجِّ وَمَا تَفعَلُوا مِن خَیرٍ یعلَمهُ اللَّهُ وَتَزَوَّدُوا فَإِنَّ خَیرَ الزَّادِ التَّقوَی وَاتَّقُونِ یا أُولِی الألْبَابِ. در حدیثی، سبب تشریع احرام، ورود حاجیان به حرم مکی به شمار رفته است.بر پایه حدیثی دیگر، حکمت وجوب احرام پیش از ورود به حرم الهی، ایجاد حالت خضوع و خشوع، کناره‌گیری از کارها و لذت‌های دنیایی، و صبر در برابر سختی‌ها دانسته شده ست.هر یک از مقدمات احرام نیز حکمت و اسراری ویژه دارد. مثلاً حکمت غسل احرام آن است که افزون بر پاکی از آلودگی‌های ظاهری، طهارت از آلودگی‌های روحی و باطنی نیز فراهم آید و محرم با ظاهر و باطن پاک به خانه خدا قدم گذارد.حکمت سفارش به پوشیدن لباس ساده و یکنواخت احرام، از میان رفتن امتیازهای ظاهری و تعارض‌های طبقاتی و نیز یادکرد مرگ و قیامت شمرده شده؛ همان روزی که همه انسان‌ها با پوششی ساده روی در خاک می‌پوشانند و نیز همان روز که با جامه‌ای ساده محشور می‌شوند. تلبیه پاسخی است خالصانه به دعوت خداوند برای تمسک به دستاویز الهی و نیز زبان گشودن به حق و طاعت و وارستگی از گفتار باطل و معصیت و هم تردد محرم میان خوف و رجا و تقویت آن؛ خوف از این که خداوند پاسخ او را ندهد و امید به این که به او پاسخ مثبت دهد. گزارش شده که رنگ چهره امام سجاد(ع) هنگام تلبیه به زردی می‌گرایید و لرزه بر اندام ایشان می‌افتاد و در بیان راز این حالت می‌فرمود: می‌ترسم خدا در پاسخ لبیک من بگوید «لالَبَّیک وَ لاسَعْدَیک».نیز گزارش شده که ایشان در حال تلبیه، گاه در آستانه افتادن از مرکب بود.هر یک از محرمات احرام را نیز دارای اسراری دانسته‌اند. مثلاً سبب حرام شدن صید، آزمایش آدمیان و بازشناسی افراد فرمانبردار از نافرمانان است لیبْلُوَنَّکمُ اللَّهُ بِشَیءٍ مِنَ الصَّیدِ تَنَالُهُ أَیدِیکم وَرِمَاحُکم لِیعْلَمَ اللهُ مَن یخَافُهُ بِالغَیبِ.... (مائده/۵، ۹۴) نگاه کردن در آینه و سرمه کشیدن از آن رو ممنوع شده که زینت دنیوی و توجه به خویشتن فراموش شود.حکمت ممنوعیت حمل سلاح آن است که امنیت و آسایش برای همگان تأمین و روح صلح و صفا و احترام به حریم دیگران در حج گزار تقویت شود.
حکم ماسک در احرام
۱. جايز است؛ آيات عظام: خامنه‌اي، مكارم.۲. در حال ضرورت مانعي ندارد، ولي به هر حال كفاره دارد؛ آيات عظام: زنجاني، صافي.۳. در حال ضرورت مانعي ندارد و کفاره هم ندارد؛ آيات عظام: بهجت، سبحاني، سيستاني، نوري.

۱۴:۱۸

بازارسال شده از احکام حج بانوان شخصی
thumbnail

۱۴:۱۹

بازارسال شده از احکام حج بانوان شخصی
thumbnail

۱۴:۱۹

بازارسال شده از احکام حج بانوان شخصی
thumbnail

۱۴:۱۹

بازارسال شده از احکام حج بانوان شخصی
احکام_و_مناسک_حج
undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined
undefined کیفیت انجام حج تمتع :

undefined #مرحله_اول ، عمره تمتع :undefined۱) احرامundefined۲) طوافundefined۳) نماز طوافundefined۴) سعی صفا و مروهundefined۵) تقصیر
undefined #مرحله_دوم ، حج تمتع :undefined۱) احرامundefined۲) وقوف عرفاتundefined۳) وقوف مشعرالحرامundefined۴) رمی جمره عقبهundefined۵) قربانیundefined۶) حلقundefined۷) بیتوته منی ( شام دهم )undefined۸) رمی جمرات ( روز یازدهم )undefined۹) بیتوته منی ( شام یازدهم )undefined۱۰) رمی جمرات ( روز دوازدهم ) و اقامت تا ظهر دوازدهم در منیundefined۱۱) طوافundefined۱۲) نماز طوافundefined۱۳) سعی صفا و مروهundefined۱۴) طواف نساءundefined۱۵) نماز طواف نساء

۱۴:۱۹

بازارسال شده از احکام حج بانوان شخصی
#ذکر_لبیک_اللهم_لبیک

undefined زائرین گرامیundefined ذکر لبیک اللهم لبیک را حفظ کنید.

undefinedلَبَّیْکَ اللّهُمَّ لَبَّیْکَundefinedundefined اجابت کرده‌ام دعوتت را ای خدایی که دعوتم کرده‌ای، دعوتت را اجابت کرده‌ام
undefinedلَبَّیْکَ لا شَریکَ لَکَ لَبَّیْکَundefined undefined اجابت کرده‌ام دعوتت را ای خدایی که شریکی نداری
undefinedاِنَّ الْحَمْدَ وَ النِّعْمَةَ لَکَ وَ الْمُلْکَundefinedundefined ستایش از آن توست، همان گونه که تمامی نعمتها و ملک و ملکوت تعلق به تو دارد
undefinedلا شَریکَ لَکَundefinedundefined هیچ شریکی نداری
... و من به دعوت تو این راه را آمده‌ام.
#التماس_دعا

۱۴:۱۹