۶:۵۷
۸:۱۴
سلام! سلام! سلام!
️حتما تا بحال خیلی از بچه ها رو دیدیم که با بزرگترها چشم تو چشم میشن، ولی سلام نمی کنن. این سلام نکردن از دو حال خارج نیست، یا اون شخص رو دوست ندارند و یا اصلا با واژه «سلام» انس ندارند و بعنوان ارزش براشون جا نیفتاده.اگر فرض اول درسته که باید برای رفع این مشکل باید یه فکری بکنیم و راه خوبی پیدا کنیم.ولی اگه فرض دوم درست باشه باید از یه راه دیگه وارد عمل بشیم.
️ابتدای امر بهتره بدونیم که :
در سن چهار سالگی بسیاری از بچه ها می توانند:سلام یا خداحافظی کردن از والدین خود را به یاد داشته باشند.گاهی کلمات «لطفا» و «متشکرم» را به کار ببرند.
در سن 8 سالگی، بسیاری از کودکان می توانند:بدون تذکر و ترغیب از والدین خود احوال پرسی کنند.به طور قابل قبولی در اکثر موقعیت ها «لطفاً» و «متشکرم» را بگویند.بگویند «متأسفم» و واقعاً مفهوم آنرا بفهمند.
️چرا سلام می کنیم؟
چرا به بعضی ها دوست داریم سلام بکنیم و به بعضی ها چنین تمایلی نداریم؟ واقعاً دلایل شما برای سلام کردن چیست؟ اگر صادقانه فکر کرده باشیم می دانیم بعضی وقتها و به بعضی انسانها دوست نداریم سلام کنیم چون فکر می کنیم با آن افراد هیچگونه وجه اشتراک و آشنایی نداریم حالا به افرادی فکر کنیم که خیلی دوستشان داریم، بودن با آنها برای ما مهم است. به آنها چگونه سلام می کنیم؟
️نکات آموزشی1-سلام به معنای صلح و دوستی است. وقتی ما به کسی سلام می کنیم یعنی اینکه من با تو دوست هستم.2- سلام کردن یکی از راههای ابراز محبت می باشد. ودکان نیز مانند بزرگترها به بعضی ها دوست ندارند سلام کنند برای این موضوع بهتر است که در دل کودکان ایجاد محبت بیشتر کنیم و فرصت دهیم که کودکان نسبت به آنها علاقه مند شوند و سلام کنند.
️آموزش سلام کردن رو از کی باید آغاز کنیم؟
آموزش آداب (سلام کردن، مودبانه سخن گفتن ، احترام گذاشتن، خداحافظی کردن، درست نشستن، درست غذا خوردن، رعایت نظافت که شامل شستن دست ها پیش و پس از غذا، مسواک کردن ) نخستین آموزش هایی است که از سن هیجده ماهگی می توانیم آن را شروع کنیم.مطابق با سخن پیامبر گرامی اسلام که می فرمایند: فرزندت را تا 7 سال رها کن و بگذار پادشاهی کند و توصیه های علمی روانشناسی متوجه می شویم که سنین زیر 7 سال، سنین آموزش های رسمی و کلاسیک نیست، پس لزومی ندارد او را مجبور به این کار کنید و یا حتی بعد از سلام نکردن با او قهر کنید و یا فرزندتان را با هم سن و سال هایش مقایسه کنید. بهترین کار این است که این آموزش ها را (در قالب بازی، شعر، سرود و قصه) به او بیاموزید. برای این کار ابتدا فعالیت هایی را با هم اجرا می کنیم و چند راه بازی و نمایش برای این آموزش را با هم مرور می کنیم:
️سلام بازی کنید !
بهترین کار این است که این آموزش ها را (در قالب بازی، شعر، سرود و قصه) به او بیاموزید. در ادامه ما به چند نمونه از بازیهای جذاب برای کودکان به منظور آموزش سلام کردن به کودک پرداختهایم:- با کودک خود یک نمایش لذت بخش اجرا کنیم. می توانید هر کدامتان نقش های مختلف را بگیرید. مثلا نقش دو دوست، یا نقش دو نفر که مدت هاست همدیگر را ندیده اند، یا نقش فروشنده و مشتری و خیلی نقش های دیگر که انواع سلام کردن ها را بر طبق آن شاهدش خواهید بود. حتما بچه ها از این بازی لذت خواهند برد و شور و هیجان سلام کردن های مختلف آنها را به وجد خواهد آورد.
️شعرهای کودکانهی زیبا دربارهی سلام برای کودکانتان بخوانید سلام گلهای خندون با دندون و بی دندون سلام به هر پرنده که توی باغ میخنده سلام به دشت و دریا سلام به کوه و صحرا سلام به روی ماه بچههای با صفا سلام سلام بچهها چطوره حال شما باشید همیشه خندان چون گلهای گلستان
️وقتی کسی به فرزند شما سلام می کند ولی او عکس العملی که انتظار می رود را نشان نمی دهد، با اشاره به فرزند خود سلام کردن به فرد دیگر را تذکر دهید، این کار باعث می شود اهمیتی که شما به رفتار مودبانه می دهید را متوجه شود و بالاخره وقتی فرزندتان به سلام دیگران جواب می دهد او را تحسین کنید.
️از شرمنده کردن کودک جلوی جمع به خاطر سلام نکردن خودداری کنید. به تدریج با افزایش این رفتار و توجه و حمایت بیشتر دیگران به خاطر این رفتار پسندیده انگیزه بیشتری برای سلام کردن در وی ایجاد می شود.
در سن چهار سالگی بسیاری از بچه ها می توانند:سلام یا خداحافظی کردن از والدین خود را به یاد داشته باشند.گاهی کلمات «لطفا» و «متشکرم» را به کار ببرند.
در سن 8 سالگی، بسیاری از کودکان می توانند:بدون تذکر و ترغیب از والدین خود احوال پرسی کنند.به طور قابل قبولی در اکثر موقعیت ها «لطفاً» و «متشکرم» را بگویند.بگویند «متأسفم» و واقعاً مفهوم آنرا بفهمند.
چرا به بعضی ها دوست داریم سلام بکنیم و به بعضی ها چنین تمایلی نداریم؟ واقعاً دلایل شما برای سلام کردن چیست؟ اگر صادقانه فکر کرده باشیم می دانیم بعضی وقتها و به بعضی انسانها دوست نداریم سلام کنیم چون فکر می کنیم با آن افراد هیچگونه وجه اشتراک و آشنایی نداریم حالا به افرادی فکر کنیم که خیلی دوستشان داریم، بودن با آنها برای ما مهم است. به آنها چگونه سلام می کنیم؟
آموزش آداب (سلام کردن، مودبانه سخن گفتن ، احترام گذاشتن، خداحافظی کردن، درست نشستن، درست غذا خوردن، رعایت نظافت که شامل شستن دست ها پیش و پس از غذا، مسواک کردن ) نخستین آموزش هایی است که از سن هیجده ماهگی می توانیم آن را شروع کنیم.مطابق با سخن پیامبر گرامی اسلام که می فرمایند: فرزندت را تا 7 سال رها کن و بگذار پادشاهی کند و توصیه های علمی روانشناسی متوجه می شویم که سنین زیر 7 سال، سنین آموزش های رسمی و کلاسیک نیست، پس لزومی ندارد او را مجبور به این کار کنید و یا حتی بعد از سلام نکردن با او قهر کنید و یا فرزندتان را با هم سن و سال هایش مقایسه کنید. بهترین کار این است که این آموزش ها را (در قالب بازی، شعر، سرود و قصه) به او بیاموزید. برای این کار ابتدا فعالیت هایی را با هم اجرا می کنیم و چند راه بازی و نمایش برای این آموزش را با هم مرور می کنیم:
بهترین کار این است که این آموزش ها را (در قالب بازی، شعر، سرود و قصه) به او بیاموزید. در ادامه ما به چند نمونه از بازیهای جذاب برای کودکان به منظور آموزش سلام کردن به کودک پرداختهایم:- با کودک خود یک نمایش لذت بخش اجرا کنیم. می توانید هر کدامتان نقش های مختلف را بگیرید. مثلا نقش دو دوست، یا نقش دو نفر که مدت هاست همدیگر را ندیده اند، یا نقش فروشنده و مشتری و خیلی نقش های دیگر که انواع سلام کردن ها را بر طبق آن شاهدش خواهید بود. حتما بچه ها از این بازی لذت خواهند برد و شور و هیجان سلام کردن های مختلف آنها را به وجد خواهد آورد.
۸:۱۵
تمرينات هفت گانه براي افزايش تمركز كودكان کم دقت
توجه و تمركز، پايه و اساس انجام موفقيت آميز امور روزمره، مطالعه هدفمند و بهينه و همچنين انجام صحيح تكاليف درسي است.
برخي تمرينات و بازي هايي وجود دارند كه والدين مي توانند با كودك انجام دهند تا توانايي تمركز و توجه را در آنان افزايش دهند.
تجسم
از كودك بخواهيد چشمانش را ببندد. سپس تصوير يكي از اشكال هندسي مانند مثلث را در ذهن تجسم كند و بعد از آن با چشمان بسته آن تصوير را روي كاغذ ترسيم كند. از او بخواهيد اين كار را دوباره تكرار كند و تصوير متجسم ذهنش را نقاشي كند، انجام اين كار بدون توجه و تمركز امكان پذير نخواهد بود و اين كار هر چه كندتر صورت گيرد به علت افزايش مدت زمان توجه و تمركز، نتايج بهتري به همراه دارد. در مراحل پيشرفته تر مي توان اشكال متفاوت و پيچيده تري مانند مربع، لوزي، ستاره و ... انتخاب كرد.
حدس شكل ها
از كودك بخواهيد چشمانش را ببندد، آنگاه اشكال هندسي را به او بدهيد و از او بخواهيد كه نوع آنها را حدس بزند. در مراحل پيشرفته تر اشكال حيوانات مختلف را به او پيشنهاد دهيد.
تمركز بر دما
دستان كودك را در دست بگيريد و هنگامي كه چشمانش بسته است، دو شيء كمي گرم و كمي سرد را در دستانش بگذاريد و از او بخواهيد دمايي را كه احساس مي كند شرح دهد.
تمركز بر صداي محيط
هنگامي كه با كودك به مكان هاي شلوغ مانند پارك، رستوران، ساحل، جنگل و... مي رويد، از او بخواهيد به صداي طبيعت گوش فرا دهد، صداهايي مانند صحبت افراد حاضر در محيط، صداي آب، صداي امواج دريا، صداي برخورد و تماس اشيا، صداي پرندگان و.... اكنون از او بخواهيد هر صدايي را كه مي شنود توضيح دهد. وسايل صوتي - تصويري، انواع سي دي ها و نوارهاي مختلفي وجود دارند كه صداهاي مختلفي از طبيعت هستند و كودك مي تواند اين تمرين تمركز را در خانه انجام دهد.
بازي با انگشتان
از كودك بخواهيد انگشتان دستش را باز نگه دارد و با تمركز روي يكي از آنها، آن را خم كند. وقتي تمام انگشتانش را بست، دوباره از او بخواهيد دستش را باز كند و اين بار با تمركز بيشتر يكي از انگشتانش را خم كرده و دوباره باز كند، سپس همين كار را براي انگشت بعد انجام دهد بدون اينكه انگشتان ديگر را خم كند.
تكنيك تنفس
از كودك بخواهيد به آرامي تنفس كند و تا 10 بشمارد. عمل شمارش بايد در هر دم و بازدم تكرار شود.
نگاه كردن
شيء را در فاصله چند متري كودك قرار داده و از او بخواهيد كه به آن شيء بدون پلك زدن نگاه كند. هر چه مدت زمان مشاهده بدون پلك زدن طولاني تر شود تمركز وي را به همان نسبت افزايش خواهد داد. اين نكته را به كودك يادآور شويد پلك نزدن هميشه خوب نيست و مختص انجام اين تمرين است زيرا پلك نزدن مداوم سبب خشكي، سوزش و خارش چشم خواهد شد. در پايان هر تمرين به نتايج و پيشرفت هاي حاصله كودك نيز توجه داشته باشید.
️ویژه تمامی پایه هااز تمامی والدین خواهشمندم ، تمارین و فعالیت های ارسالی را پیگیری کرده و به صورت مداوم انجام دهید.
با تشکر مدیریت دبستان مهدی حاج مجیدی:خانم اصلانی
از كودك بخواهيد چشمانش را ببندد. سپس تصوير يكي از اشكال هندسي مانند مثلث را در ذهن تجسم كند و بعد از آن با چشمان بسته آن تصوير را روي كاغذ ترسيم كند. از او بخواهيد اين كار را دوباره تكرار كند و تصوير متجسم ذهنش را نقاشي كند، انجام اين كار بدون توجه و تمركز امكان پذير نخواهد بود و اين كار هر چه كندتر صورت گيرد به علت افزايش مدت زمان توجه و تمركز، نتايج بهتري به همراه دارد. در مراحل پيشرفته تر مي توان اشكال متفاوت و پيچيده تري مانند مربع، لوزي، ستاره و ... انتخاب كرد.
از كودك بخواهيد چشمانش را ببندد، آنگاه اشكال هندسي را به او بدهيد و از او بخواهيد كه نوع آنها را حدس بزند. در مراحل پيشرفته تر اشكال حيوانات مختلف را به او پيشنهاد دهيد.
دستان كودك را در دست بگيريد و هنگامي كه چشمانش بسته است، دو شيء كمي گرم و كمي سرد را در دستانش بگذاريد و از او بخواهيد دمايي را كه احساس مي كند شرح دهد.
هنگامي كه با كودك به مكان هاي شلوغ مانند پارك، رستوران، ساحل، جنگل و... مي رويد، از او بخواهيد به صداي طبيعت گوش فرا دهد، صداهايي مانند صحبت افراد حاضر در محيط، صداي آب، صداي امواج دريا، صداي برخورد و تماس اشيا، صداي پرندگان و.... اكنون از او بخواهيد هر صدايي را كه مي شنود توضيح دهد. وسايل صوتي - تصويري، انواع سي دي ها و نوارهاي مختلفي وجود دارند كه صداهاي مختلفي از طبيعت هستند و كودك مي تواند اين تمرين تمركز را در خانه انجام دهد.
از كودك بخواهيد انگشتان دستش را باز نگه دارد و با تمركز روي يكي از آنها، آن را خم كند. وقتي تمام انگشتانش را بست، دوباره از او بخواهيد دستش را باز كند و اين بار با تمركز بيشتر يكي از انگشتانش را خم كرده و دوباره باز كند، سپس همين كار را براي انگشت بعد انجام دهد بدون اينكه انگشتان ديگر را خم كند.
از كودك بخواهيد به آرامي تنفس كند و تا 10 بشمارد. عمل شمارش بايد در هر دم و بازدم تكرار شود.
شيء را در فاصله چند متري كودك قرار داده و از او بخواهيد كه به آن شيء بدون پلك زدن نگاه كند. هر چه مدت زمان مشاهده بدون پلك زدن طولاني تر شود تمركز وي را به همان نسبت افزايش خواهد داد. اين نكته را به كودك يادآور شويد پلك نزدن هميشه خوب نيست و مختص انجام اين تمرين است زيرا پلك نزدن مداوم سبب خشكي، سوزش و خارش چشم خواهد شد. در پايان هر تمرين به نتايج و پيشرفت هاي حاصله كودك نيز توجه داشته باشید.
۸:۲۷
با تشکر از دانش آموزان مودب و دوست داشتنی دبستان حاج مجیدی
۱۲:۴۶
در ضمن بوفه مدرسه توسط آقای مقدم زحمتکش فعال شده است ، از اولیا و دانش آموزان عزیزم خواهشمندم در صورت خرید خوراکی ، از بوفه مدرسه خرید نمایید.
با تشکر از همکاری شما عزیزان 
۱۲:۵۳
بشنو این نی چون شکایت میکند
از جداییها حکایت میکند
کز نیستان تا مرا ببریدهاند
در نفیرم مرد و زن نالیدهاند
سینه خواهم شرحه شرحه از فراق
تا بگویم شرح درد اشتیاق
هر کسی کو دور ماند از اصل خویش
باز جوید روزگار وصل خویش
من به هر جمعیتی نالان شدم
جفت بدحالان و خوشحالان شدم
هر کسی از ظن خود شد یار من
از درون من نجست اسرار من
..........
...........
۱۷:۱۴
با تشکر از اعضای محترم انجمن اولیا و مربیان و همچنین مادران فعالدبستان مهدی حاج مجیدی ممنونم که هستید 


۱۹:۰۵
حق چو دید آن نور مطلق در حضور آفرید از نور او صد بحر نورآفرینش را جز او مقصود نیست پاک دامن تر زاو موجود نیست
میلاد نبی اكرم ( ص) و امام صادق (ع) گرامی باد
۱۷:۱۸
۷:۵۶
۸:۴۴
با سلام و درود بر اولیا محترم دبستان حاج مجیدیلطفا هر چه سریع تر در دو کانال جدیدکانال اطلاع رسانی و کانال آموزشی مربوط به مدرسه عضو شوید.با تشکر 


لینک کانال آموزشی دبستان پسرانه مهدی حاج مجیدی







https://ble.ir/amozeshimahdihajmajidi
لینک کانال اطلاع رسانی دبستان پسرانه مهدی حاج مجیدی









https://ble.ir/mahdihajmajidi
لینک کانال آموزشی دبستان پسرانه مهدی حاج مجیدی
https://ble.ir/amozeshimahdihajmajidi
لینک کانال اطلاع رسانی دبستان پسرانه مهدی حاج مجیدی
https://ble.ir/mahdihajmajidi
۴:۰۶
با اهدای سلام و احترام ضمن تبریک ولادت پیامبر (ص) و امام صادق (ع)
آرزوی سلامتی برای تمام شما بزرگواران داریم
در سالی که گذشت از حضور دلسوزانه انجمن اولیا و مربیان استفاده شد و با وجود تمام کم و کاستی ها بهترین ها را برای مدرسه و دانش اموزان رقم زدند.از حضور تمام بزرگوارانی که در کنار مدرسه بودند تشکر میکنم و امیدوارم طعم شیرین این یاری را با عاقبت به خیری خانواده هایشان ببینند .
امسال هم برای تدارک جلسه انجمن و اولیا و مربیان از تمام برادران و خواهران خواهشمندیم که اگر روحیه همکاری دارند و تجربه در زمینه انجمن دارند برای کاندیدایی به مدیریت مدرسه پیام داده و یا راس ساعت ۱:۱۵ به دفتر مدیریت مراجعه نمایند و در عرصه انتخابات انجمن دبستان مهدی حاج مجیدی حضور داشته باشند .
انشالله با حضور افراد توانمند که روحیه همکاری و همیاری داشته باشند امسال با توکل بر خداوند منان سال خوبی را برای دانش اموزان و مدرسه رقم بزنیم .

اماده دریافت پیش ثبت نام برای کاندیداهای انجمن و اولیا و مربیان سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ هستیم .
با تشکر از شما بزرگواران مدیریت دبستان پسرانه مهدی حاج مجیدی
⚘
⚘


⚘


آرزوی سلامتی برای تمام شما بزرگواران داریم
در سالی که گذشت از حضور دلسوزانه انجمن اولیا و مربیان استفاده شد و با وجود تمام کم و کاستی ها بهترین ها را برای مدرسه و دانش اموزان رقم زدند.از حضور تمام بزرگوارانی که در کنار مدرسه بودند تشکر میکنم و امیدوارم طعم شیرین این یاری را با عاقبت به خیری خانواده هایشان ببینند .
امسال هم برای تدارک جلسه انجمن و اولیا و مربیان از تمام برادران و خواهران خواهشمندیم که اگر روحیه همکاری دارند و تجربه در زمینه انجمن دارند برای کاندیدایی به مدیریت مدرسه پیام داده و یا راس ساعت ۱:۱۵ به دفتر مدیریت مراجعه نمایند و در عرصه انتخابات انجمن دبستان مهدی حاج مجیدی حضور داشته باشند .
انشالله با حضور افراد توانمند که روحیه همکاری و همیاری داشته باشند امسال با توکل بر خداوند منان سال خوبی را برای دانش اموزان و مدرسه رقم بزنیم .
با تشکر از شما بزرگواران مدیریت دبستان پسرانه مهدی حاج مجیدی
⚘
۴:۱۴
۱۸:۴۴
بازارسال شده از کانال دبستان پسرانه مهدی حاج مجیدی سال ۱۴۰۳_۱۴۹۲
۱۸:۴۵
بازارسال شده از کانال دبستان پسرانه مهدی حاج مجیدی سال ۱۴۰۳_۱۴۹۲
۱۸:۴۵
بازارسال شده از کانال دبستان پسرانه مهدی حاج مجیدی سال ۱۴۰۳_۱۴۹۲
۱۸:۴۵
بازارسال شده از کانال دبستان پسرانه مهدی حاج مجیدی سال ۱۴۰۳_۱۴۹۲
۱۸:۴۵
بازارسال شده از کانال دبستان پسرانه مهدی حاج مجیدی سال ۱۴۰۳_۱۴۹۲
۱۸:۴۵
۱۸:۴۶