م

مجتمع فرهنگی آموزشي حكمت

۴۹۰عضو
م
۴۹۰ عضو

مجتمع فرهنگی آموزشي حكمت

دفتر مرکزی مجتمع آموزشی حکمت شهرری - سه راه تقی آباد - خیابان شهید مصطفی خمینی - خ شهید دیناروند - خ سیدالشهدا علیه السلام مجتمع آموزشی حکمت - درب شماره 1 تلفن : 33401517ارتباط با ادمین @mohsen_GFX

۷ خرداد

thumnail

۱۶:۱۳

thumnail

۱۶:۱۳

thumnail

۱۶:۱۳

۸ خرداد

thumnail
undefined| ممنوعیت رفاقت با برخی افراد در روایات
undefined@hekmatschool

۱۲:۵۷

undefined برای بهبود عملکرد دانش آموز در #ریاضیات و حساب» چه کارهایی می‌توان انجام داد؟ قسمت #اول
بچه ها برای اینکه ریاضی را خوب یاد بگیرند باید این #پیش_نیازها را بدانند:undefinedundefined
• مفهوم :اندازه شامل ،بزرگ کوچک• مفهوم ارتفاع شامل بلند کوتاه • مفهوم :وزن شامل ،سنگین سبک• مفهوم ضخامت شامل چاق لاغر و هم‌وزن • مفهوم قطر شامل ،پهن باریک • مفهوم :کمیت شامل بیشتر کمتر و مساوی • مفهوم فاصله شامل دور نزدیک و مساویمفهوم زمان: شامل قبل بعد و هم زمانمفهوم دما: شامل ،گرما، سرما و هم دما مفهوم جهات: شامل ،بالا ،پایین ،چپ راست زیر رو و ...

با لیستی که ارائه شد شما می‌توانید بررسی کنید که آیا فرزندتان به این مفاهیم تسلط دارد یا خیر؟ البته آموزش این پیش نیازها به وسیله شما در #خانه منظور نیست. بلکه شما این موارد را پیدا کرده و بعد از مشورت با #مربی پیش دبستانی معلم مدرسه یا درمانگر اختلال یادگیری نمونه تمرین‌هایی را که می‌گویند در خانه با کودکتان #تمرین کنید.

undefined راهکار دیگر این است که در صحبت با کودکتان از #کمیت‌ها استفاده کنید‌، یعنی از همان موارد لیست بالا وقتی می‌خواهید بگویید برو از کابینت ظرف بیار ، بگویید از کابینت پایین سمت راست ۳ بشقاب بیار
«از قفسه بالای ،کمد کتاب داستان کلیله و دمنه را بیاور تا باهم بخوانیم».
« صندلی ما توی سالن ردیف سوم و شماره ۴۵ است».

#لیست خرید از میوه فروشی را به او نشان دهید. ۲ کیلو سیب ، ۱ کیلو گوجه، نیم کیلو خیار
در صحبت‌های منزل از #واژه‌های ،نازک ،ضخیم درشت ریز و.. استفاده شود.
این سیب‌ها ریزند، اینها درشتند، هنگامی که مسئله ای را می‌خواهد حل کن،د از چیزهایی که تواند ببیند لمس و جابجا کند مانند لوبیا، سکه یا مهره استفاده کند.

#دست_ورزی با اشیا و جا به جا کردن آنها، به جای اینکه تنها از دو کاغذ استفاده کند، کمک می‌کند تا مسئله های ریاضی را بهتر درک کند.
همچنین برای مسئله های سخت یک #نقاشی بکشید تا راحت تر مسئله را درک کرده و حل کند.
ادامه دارد....
undefined @hekmatschool

۱۲:۵۷

undefined برای بهبود عملکرد دانش آموز در #ریاضیات و حساب» چه کارهایی می‌توان انجام داد؟ قسمت #دوم
undefined در یادگیری جدول #ضرب فقط یک گروه از عدد را در مدت مثلا یک هفته تمرین کنید و سپس به او اجازه دهید که سراغ ردیف #بعدی برود. این اعداد را بر روی یک نوار کاغذی بنویسید تا بتواند در دستش گرفته و همراه خود به #مدرسه ببرد یا جایی مرور کند.

undefined کاغذ #شطرنجی مناسب در اختیار او قرار دهید تا بتواند هر عدد را در یک خانه مشخص قرار دهد، این کار از در هم ریختگی اعداد هنگامی که می‌خواهد عملیات حساب انجام دهد، جلوگیری می کند.
undefined وقتی یک مسئله را حل می‌کند و احتمال می‌دهید که مدام به سؤالات دیگر #نگاه می‌اندازد و حواسش پرت می‌شود، روی بقیه سوالها را با یک برگه بپوشانید، یعنی در واقع خودش باید به این #توانایی برسد و این کار را انجام دهد.

undefined اجازه دهید که با مقداری پول از مغازه #خرید کند، لیست وسایل مورد نیاز را برایش بنویسید و از او بخواهید تا از مغازه دار قیمت هر کالا را بپرسد و در #لیست بنویسد.
undefined در انجام مسئله ها، زیر اعداد و نکته های مهم را خط بکشید، مسئله را برایش چند بار بلند بخوانید، هم از روی نوشته و هم دفتر را از جلویش بردارید و بدون اینکه متن را ببیند برایش بخوانید، او باید #گوش کرده و تداعی کند.
اطمینان حاصل کنید که معنی همه واژه های مسئله را می‌داند مثلا در مسئله زیر:
قنادی برای تهیه نوعی ،کیک ۳ پیمانه آرد را با ۱ پیمانه ،روغن ۲ عدد تخم مرغ و یک لیوان آب مخلوط می کند، برای تهیه دو عدد ،کیک چه مقدار از هر کدام از مواد لازم است؟

undefined برای کمک به کودک به این موارد توجه کنید:undefined
مسئله را چند بار با صدای #بلند برایش بخوانید
کلمات قنادی پیمانه و مخلوط را برایش توضیح دهید
زیر کلمات مهم و اعداد #خط بکشید
مسئله دو قسمت دارد،( برای تهیه دو عدد کیک... می شود قسمت دوم ) پس هر قسمت جدا #توضیح داده شود.
undefined یادآوری می‌شود که شما قرار نیست در #خانه کلاس درس دایر کنید، بلکه اگر معلم کلاس از شما خواسته که در انجام فلان تکلیف با او #همراهی کنید، شما هم چنین عمل می کنید.
undefined @hekmatschool

۱۲:۵۸

۹ خرداد

چگونه مشکلات ناشی از #اختلال_ریاضی را کم کنیمundefined

اقدامات زیر برای دانش آموز مبتلا به #ناتوانی_یادگیری_ریاضی مفید می‌باشد:undefined
1. انجام #بازی‌های ریاضی: بازی‌های ریاضی که #مفاهیم و تمرین‌ها را مرور می‌کنند، مفید هستند. زیرا در هنگام انجام بازی‌ها، کودکان همه چیز را لمس می‌کنند. ریاضیات #لمسی یک روش خوب برای تدریس مفاهیم پایه (جمع، تفریق، ضرب و تقسیم) به کودکان است. روش #لمسی، حتی برای کودکانی بدون ناتوانی ریاضی نیز، #سودمندتر از سایر روش‌ها است.
2. استفاده از روش‌های #دیداری: به دانش آموزان کمک کنید تا مسائل ریاضی را #مجسم کنند. این روش‌ها شامل چیزهای ساده‌ای مانند کشیدن یک شکل یا نمودار می‌شود. کودکان را وادار کنید تا به تصاویر، نمودارها یا شکل‌های ارائه شده در کتاب #توجه کنند. پیش از این که شروع به حل مسئله کنید، شکل‌ها را با صرف وقت برای دانش آموزان #توضیح دهید.
3. کودک دارای اختلال یادگیری ریاضی را تشویق کنید که #مسئله را با صدای #بلند بخواند.
4. مثال‌هایی از مسائلی که پیش‌تر #حل_شده‌اند به کودک بدهید و از او بخواهید که در مورد مثال‌هایی از زندگی واقعی فکر کند.
5. برای این که کودک بتواند #اعداد را به طور مرتب و درست روی خطوط نگه دارد، بهتر است که از کاغذ #گراف استفاده کند.
undefinedundefinedمهمترین چیز برا یک #معلم یا #والدینی که با کودک دارای اختلال یادگیری ریاضی کار می‌کنند، این است که #هرگز تسلیم و یا مایوس نشوند.
undefined @hekmatschool

۵:۲۰

undefinedآیا کودکان شما می توانند خوب گوش کنند؟
undefined گوش دادن درست ، شرط اصلی #درک مناسب و تلفظ #صحیح فارسی می باشد
undefined تمرین هایی برای تقویت مهارت گوش دادن
undefinedاجرای #دستورات مختلف
undefined هدف: انجام دادن دستور برای تقویت #شنیدن.
undefined مجموعه ای از #دستورها مانند برو، بایست، بپر، بخند، دستت را بالا ببر، بنشین، پای راستت را بلند کن، مدادت را زیر کتاب قرار بده، دو دایره درون هم بکش، صفحه ده کتاب را باز کن، چهار مثلث رسم کن که قاعده آن ها به هم رسیده باشد و … به کودکان بدهید و از آن ها بخواهید که با دقت آن ها را #انجام دهند.
undefinedundefined صدا آموزی
undefinedهدف: تقویت #گوش دادن از راه صداهای آغاز یا پایان واژگان.
undefined برای تشخیص #صداها می توانید پنج واژه، که در آغاز یا پایان یا وسط آن ها صدای مشترک وجود دارد #بگویید و از کودکان بخواهید پنج واژه دیگر با همان صدا بگویند. مانند: موش، هوش، گوش، نوش، دوش و …
undefined تلفظ کردن
undefinedهدف: گوش دادن به #تلفظ برخی واژگان دشوار و یادگیری #درست آن ها.
undefinedتعدادی از واژگان، یا عبارت های مشکل کتاب های درسی کودکان را جمع آوری کنید و آن ها را بر روی تابلو بنویسید. آن گاه از کودکان بخواهید هر واژه و عبارت را چند بار به درستی #تلفظ کنند.
undefined نوشتن کلمات شنیده شده
undefined هدف: بررسی درک کردن کلمات شنیده شده به شکل #صحیح توسط کودک
undefinedاز کودکان بخواهید تا کلمات متداولی را که شما می گویید و آن ها می شنوند برای شما بنویسند مثلا کلمه ی گوشت را بگویید و آن ها آن چه را که می شنوند بنویسند. برخی مواقع آن ها به جای گوشت، می نویسند گوش. با این روش متوجه اشتباهات شنیداری آن ها می شوید و اشتباهات را #اصلاح می کنید.
undefined @hekmatschool

۵:۲۰

undefinedچگونه #توجه دانش آموز را #افزایش دهیم؟

undefined افزایش توجه دانش آموزان به درس‌ها و موضوعاتی که در حال آموزش هستند، می‌تواند از طریق روش‌ های مختلف انجام شود. برخی از روش‌هایی که می‌توان برای افزایش توجه دانش‌آموزان به کار گرفت عبارتند از:undefinedundefined
1- استفاده از روش‌های جذاب و نوین در #آموزش، مثل بازی‌های آموزشی، فیلم‌ها و انیمیشن‌های آموزشی.
2- استفاده از #ابزارهای تعاملی در آموزش، مانند تلفن همراه، تبلت و لپ تاپ.
3- ارائه #بخش‌های کوتاه و مختصر از درس‌ها و مطالب در جلسات آموزشی.
4- اعمال تغییرات در #محیط آموزشی، مانند تغییر محل دفتر کلاسی، تغییر موسیقی پس زمینه و ...
5- ایجاد #ارتباط بین درس داده شده و زندگی روزمره دانش‌آموزان.
6- به کار گیری تمرینات #خلاق و جذاب پس از اتمام درس، مانند نمایشنامه بازی، مسابقه، و...
7- همکاری با دانش آموزان برای حل #مسائل و چالش‌هایی که در جلسات آموزشی پیش می‌آیند.
به طور کلی، استفاده از روش‌های #مختلف و جذاب در آموزش می‌تواند به افزایش توجه و علاقه دانش‌آموزان به موضوعات آموزشی کمک کند.
undefined والدین ، آموزگاران و مربیان عزیز ، برای آموزش صرفا از روش سخنرانی استفاده #نکنید undefined
undefined @hekmatschool

۵:۲۰

thumnail
رضاجان عمریست که گوشه نشین محبتماین گوشه را به وسعت دنیا نمیدهم یا امام الرئوف
ولادت امام رضا علیه السلام تبریک و تهنیت باد
undefined @hekmatschool

۱۵:۲۷

thumnail
افلاک در تب باران شهاب در خاک بارش باران گلاب
آمد رایحه‌ی خاک بهشتماه سلسله‌ی ابوتراب

undefinedولادت امام رضا علیه السلام مبارک باد undefined

undefined @hekmatschool

۱۶:۰۴

۱۰ خرداد

thumnail
undefinedچگونه #جهت یابی را در دانش آموزان تقویت کنیم؟undefinedتوانایی تشخیص #راست از چپ #بالا از پایین و #جلو از عقب و.. جهت یابی نامیده می شود.
undefined اختلال در #جهت یابی ضعف در #خواندن را به دنبال خواهد داشت. گروهی معتقد هستند که کودکانی که همواره حرف ها را #برعکس می نویسند دچار مشکل #جهت یابی هستند ، اگرچه هنوز رابطه های علی میان جهت یابی و برعکس کردن حرف ها به خوبی روشن نشده است.undefinedمشکلات #دست_خط و #نوشتن از جمله فعالیتهای است که اغلب از مشکلات #جهت یابی تاثیر می پذیرد
undefinedجوردن معتقد است که #مشکل در جهت یابی سبب می‌شود که فرد بدون رعایت #ضابطه بنویسد و مکرر #پاک کند و #دوباره بنویسد
undefinedدر این کاربرگ از #دانش_آموز خواسته می شود که تعداد #پرندگانی که رو به بالا یا پایین پرواز می کنند را بنویسد
undefined می تونید مانند نمونه یک صفحه #فلش در جهت های مختلف بکشید ( undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined ) و از دانش آموز بخواهید با سرعت جهت فلش ها را بگوید

@hematschool

۸:۱۲

undefined نشانه های زیر می تواند #پیش_بینی کننده #اختلال_یادگیری در آینده در کودک باشد:

undefined تاخیر در کسب مراحل رشد #حرکتی و #شناختی مانند گردن گرفتن، سینه خیز رفتن، چهار دست و پا رفتن، راه رفتن، صحبت کردن و …
undefined کودکانی که به نظر دست و پا چلفتی می رسند! و برای مثال زیاد به وسایل #برخورد می کنند یا در انجام بازی ها و فعالیت ها کم مهارت به نظر می رسند.
undefined کودکانی که کم توجه به نظر می رسند.
undefined کودکانی که بعد از ۴ سالگی کارهای خود را با دو دست انجام می دهند و هنوز معلوم نیست راست دست یا چپ دست هستند.
undefined کودکانی که #کند هستند و بخصوص در محیط های شلوغ و جمعی این کندی بیشتر می شود.
undefined کودکانی که نمي توانند از ابزارها مانند قیچی، قاشق و … بصورت #صحیح و متناسب با سن خود استفاده کنند.

undefined️ اگر احتمال اختلال یادگیری در فرزند شما وجود دارد ، از #زمان_طلایی غافل نشوید و در این #تابستان با تهیه پکیج های تخصصی سایت پاکدلها ، اقدام به موقع ، مناسب و فراخور فرزند خود انجام دهید.



undefined @hekmatschool

۸:۱۳

undefined چگونه می توان #بی_دقتی و #عجله در انجام تکالیف را در کودکان کاهش داد؟
undefined بسیاری از بچه ها به #تکالیف مدرسه به عنوان #مانعی برای انجام کارهای جالبی که می خواهند پس از مدرسه انجام دهند، #نگاه می کنند. بعضی از آن ها تکالیف را تکرار بی انتهای چیزهایی می دانند که در مدرسه انجام داده اند. در هر دو حالت، نتیجه این است که با عجله تکالیف را انجام می دهند. 
undefined #اهمیت انجام تکالیف را به کودک خود نشان دهید. این کار را می توانید به صورت زیر انجام دهید: undefined
undefined وقتی تکالیف تمام شدند، تمام آن را #بازبینی کنید.
undefinedدر مورد تکالیفی که به خوبی انجام شده اند، جملات #مثبتی به او بگویید.
undefinedبه کارهایش #علاقه نشان دهید.
undefinedسوالاتی در مورد #تکالیفش بپرسید و به او بگویید که کارهایش برای شما #اهمیت دارد.undefined توجه #مثبت، اغلب می تواند به کودک تشویق لازم را برای بهبود نتایج کارهایش بدهد.
undefinedکودکی که #خسته شده است معمولا کارهایش را با بی دقتی انجام می دهد. با معلم فرزندتان #ملاقات کنید و ببینید آیا مشکل او خستگی است یا خیر. در این صورت، از معلم کودکتان درخواست کنید که در صورت امکان تکالیف را کمی #تغییر دهد. تکالیف بیشتری برای کودک تعیین نکنید زیرا این امر مشکل را حادتر می کند.
undefined بچه هایی که به #فعالیت های فوق برنامه ی زیادی مشغولند بعضی اوقات زیر فشار کارها می مانند و در کارهایشان #عجله می کنند تا همه چیز را در همان روز انجام دهند. اگر این مساله در مورد فرزندتان صدق می کند از او بخواهید چند فعالیت برای #خارج از خانه انتخاب کند و بر آن ها متمرکز شود و بقیه را برای تعطیلات #تابستان نگه دارد.


undefined @hekmatschool

۸:۱۳

۱۳ خرداد

حافظه دیداری.پایه اول و دوم.pdf

۲.۶۴ مگابایت

undefined #فایل 47 صفحه ای تقویت حافظه دیداری _ ویژه پایه های اول و دوم
undefined کودکی که در به یادآوری محل گذاشتن وسایل خود #ضعف دارد. و یا در کپی کردن اشکال هندسی مشکل دارد. به احتمال زیاد دچار ضعف در #حافظه بینایی می باشد.
undefinedکودکانی که حافظه #دیداری ضعیفی دارند، در #مدرسه و تحصیل ، در مهارت‌ها و فعالیت‌های زیر دچار #مشکل می‌شوند:undefined
undefined شناسایی و حفظ کردن #حروف و دیگر نمادهای متداولundefined #دیکته undefined #واژگان ناآشنا و استثنایی undefined #خواندن و درک مطلب undefined شناختن #علامت‌ها هنگام استفاده از ماشین‌حساب undefined #حفظ کردن شماره تلفن‌هاundefinedدچار شدن به #حواس‌پرتی‌های بزرگتر
undefined فایل را پرینت گرفته و با فرزندتون کار کنیدundefined

@hekmatschool

۶:۴۷

thumnail
undefined لوح | حاج قاسم سلیمانی: خدا را سپاس میگویم که #سرباز_رکاب_خمینی(ره) شدم
undefinedشهید سلیمانی در وصیت‌نامه سیاسی الهی:undefinedخداوندا! تو را سپاس که در زمانی اجازه‌ی ظهور و وجود دادی که امکان درک یکی از برجسته‌ترین اولیائت را که قرین و قریب معصومین است، عبد صالحت خمینی کبیر را درک کنم و سـرباز رکاب او شوم.
undefinedسالروز ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) را تسلیت عرض می کنیم.
@hekmatschool

۱۴:۱۷

thumnail
undefined روایت‌هایی متفاوت و کمتر شنیده شده از سبک زندگی حضرت امام خمینی (ره)
@hekmatschool

۱۴:۱۸

۱۴ خرداد

thumnail
سالروز قيام ١٥ خرداد گرامي باد

۱۶:۳۱

۱۶ خرداد

undefined بعضی از دانش آموزان عدد ۲ و ۶ و ۹ را #برعکس می نویسند علتش چیست؟چگونه  این مشکل را #رفع کنم؟
undefined  #پاسخ پیشنهادی :
undefinedاین دانش آموزان احتمالا در #جهت_یابی دارای مشکل می باشند.
برای این مورد بچه ها باید:undefined
undefined#ابتدا تمرین کنید مفهوم #راست را خوب یاد بگیرد ، او  را گیج نکنید . چپ و راست با هم آموزش داده نشود ، آنقدر راست را #تکرار کنید تا کاملاً مسلط شود ، بعد خودش می فهمد چپ ، کدام طرف هست.
مثلا بگویید: دست راست بالا،دست راست روی سر ، دست راست کمر، دست راست روی لپ و ...
undefined #تن_آگاهی، یعنی اندام و بدنش را خوب بشناسد.دست روی بازو ، دست روی ران ، دست به کمر ، دست روی شانه ، دست روی زانو ، دست روی چانه، دست روی گونه، دست روی پیشانی و ...
وقتی کاملاً بر جسم و وجود خودش #آگاهی پیدا کند و  هوش #فضایی او تقویت شد ؛ دیگر #اشتباه در جهت یابی ندارد.
undefined کشیدن #فلش و فلش بازی : روی تخته فلش بکشید و بخواهید دست روی هر فلشی گذاشتید به همان طرف با انگشت ، اشاره کند و جهت را ذکر کند
undefined #نقطه_چین بکشید و بگویید در جهت فلش ها، آن ها را پر رنگ کن.
undefined #نکته :اگر کودک راست دست است ابتدا سمت راست و اگر چپ دست است ابتدا سمت چپ را به وی آموزش دهید .
مثلاً این دست که با آن می نویسی دست راست توست پس چشم راست ، گوش راست و پای راست تو هم طرفی هستند که دست راست تو، یعنی دستی که با آن می نویسی هست . در صورتی  که در این حد هم  مشکل داشت می توانید از یک نشانه #بیرونی مثل #انگشتر، النگو و یا یک  روبان که به دست #برتر کودک می بندید ، استفاده کرده و آموزش را ادامه دهید.
پس از #تثبیت یادگیری دست برتر به آموزش سمت دیگر بپردازید undefined
@hekmatschool

۱۶:۴۰

undefined چگونه به كودكاني كه #نوشتن تكاليف مدرسه خود #مشكل دارند كمك كنيم؟
undefined اول #علت_یابی کنیم , یک مدت او را تحت نظر #غیر_مستقیم قرار بدهید.ببینید آیا #تمرکز روی کارش دارد!؟آیا موقع نوشتن زیاد #وول می خورد؟آیا مدام حواسش #پرت اطراف می شود؟آیا بین کار #مداد را توی دستش مدام جابجا می کند؟آیا #طرز نشستن او اشتباه هست که زود خسته می شود؟آیا زیاد #پاک می کند؟آیا به مداد زیاد #فشار وارد می کند؟
undefined تمام این علت ها میتواند باعث #کند نوشتن او شود، پس #اول ریشه یابی کنید.
undefined بعد از علت یابی باید به او #کمک کرد تا مشکل او رفع شود و خودبخود نوشتن او تغییر خواهد کرد.
undefined پس  حواستان باشدundefined #تذکر زیاد، #جریمه بابت انجام ندادن یک تکلیف، #محروم کردن او از علایق در این موارد نه تنها چاره ساز نیست؛ که #مشکل او را #چندین برابر می کند تا جایی که از تحصیل و مدرسه #بيزار مي شود.
undefined اگر زیاد وول می خورد #انرژی زیادی دارد ، #اول با #بازی او را آرام کنید و کمی از انرژی او را با #پیاده روی ، رفتن به #پارک، #دوچرخه سواری ، بالا و پایین #پریدن، قایم باشک و.... بسوزانید،  #بعد بخواهید کارش را انجام بدهد .
undefined اگر #مداد را در دستش مدام جا بجا می کند ، با #ورزشهای کف دست مثل بازو بسته کردن #دست، #پرتاب توپ ، #مچاله کردن کاغذ ، #فشار یک بادکنک که داخلش ماسه یا نمک ریخته اید،  #عضلات کف دست و انگشتان او را #قوی کنید
undefined اگر #تمرکز ندارد، زود حواسش پرت می شود ، هنگام نوشتن #محیط را برایش آرام کنید تلویزیون ، سر و صدای اضافه عوامل پرتی حواس را از او #دور کنید.
undefined اگر طرز #نشستن او اشتباه هست ، #مکان یا #میز و صندلی مناسب را برای او فراهم کنید تا کامل بر نوشتنش #تسلط داشته باشد و #راحت بنشیند
undefined اگر طرز #گرفتن مداد او اشتباه هست، #کمک کنید کم کم آن را #تغییر دهد نه با عصبانیت!آرام با او #حرف بزنید ، کنارش بنشینید ، از #زبان مداد برایش سخن بگویید ؛ اخ  اخ دارم #خفه میشم یکم منو آهسته تر #فشار بده  ، وای خفه شدم #انگشت رو ببر بالا تر و.... بر اساس مشکلی که دارد با این کار اورا کمک کنید تا تغییر کند.
undefined اگر #پاک کن زیاد مصرف می کند و #نگران زیبا نوشتن هست ، اول کنار او بنشینید و شروع کنید به #تعریف ، به به چه  آ قشنگی ، آفرین ، من که نمیتونم به زیبایی تو بنویسم ، #آفرین ب رو هم خوب مینویسی، و.. کم کم #اعتماد او را نسبت به خودش قوی کنید ، بهار نارنج را #شربت کنید بدهید بخورد و بگویید اینو بخور اینقدر زیبا نوشتی ، خستگی شما در برود، پاکن را کم کم بردارید از زبان پاکن بگویید ، اخ خسته شدم بزار یکم برم تو جا مدادی #بخوابم و....
undefined  اصلا #دعوا و تنش اینجا کارگشا نیست.

undefined @hekmatschool

۱۶:۴۲