بله | کانال حکمت و حکومت
عکس پروفایل حکمت و حکومتح

حکمت و حکومت

۴۵۵عضو
undefined*عاقبت اندیشی اعجاب آور رهبر معظم انقلاب و مسئولیت تاریخی ما*
تحولات جهانی به سمت تغییر در نظم جهانی پیش میرود. اتفاقاتی بسیار حساس و خطیر که لااقل دهها سال وضعیت جهان و جایابی قدرتها را مشخص میکند. تبعات «اشتباه کردن در حین تغییر نظم» نسلها ادامه پیدا میکند.
حال تصور کنید اگر تصمیم اشتباه برجام به جای دهه 90 و در موضوع هسته ای در این دهه رخ میداد و فشار افکار عمومی برای تجربه کردن تعامل با غرب غدّار و حیله گر در این برهه اتفاق می افتاد. در این صورت چه پیش می آمد؟!
چه بسا فجایع جنگ جهانی اول و دوم مجددا برای ایران تکرار میشد. تحویل قدرت دفاعی و موشکی و هسته ای و... در این برهه یعنی خودکشی. یعنی سوریه و لیبی و عراق شدن. شاید دیگر ایران یکپارچه ای روی نقشه جغرافیا باقی نمی ماند!
اینجا درایت رهبر معظم انقلاب فهمیده میشود که زمانی را برای "تجربه بزرگ" تعامل با آمریکا و غرب انتخاب کرد که دقیقا پیش از حوادث بزرگ جهانی، همه ابعادش آشکار شود تا در بزنگاه بزرگ تاریخی(پیچ تاریخی) از این تجربه به نحو احسن استفاده شود. بدین ترتیب نسلهای تولدیافته پس از انقلاب، حقانیت فرمایشات امام(ره) و اصول اساسی انقلاب در مواجهه با آمریکا و غرب را به عینه مشاهده کند تا بتواند موضعی درستی اتخاذ کند.
حال اگر ما نتوانیم از این «درایت و عاقبت اندیشی اعجاب آور» رهبر معظم انقلاب استفاده کنیم و کماکان جریان غربگرا بتواند آدرسهای غلطش را بر جامعه دیکته کند، مقصر بزرگ خود ما خواهیم بود. در پیشگاه الهی و تاریخ نمیتوانیم پاسخگوی انتخاب اشتباه خودمان باشیم.آیندگان از ما نمی پذیرند که علیرغم تجربه نزدیک بدعهدی آمریکا و غرب برای خودمان و همسایگانمان، مسیر غلط و نابودی را انتخاب کنیم.
به فرمایش امیرمومنان(ع): إنَّ الشَّقِيَّ مَن حُرِمَ نَفعَ ما اُوتِيَ مِنَ العَقلِ و التَّجرِبَةِ. (نهج البلاغة: الكتاب78) بدبخت كسى است كه از عقل و تجربه خود بهره نگيرد.
@hekmatvahokumat

۱۶:۵۵

undefined*چرا آمریکا مدل استعماری آفریقا را در کشورهای حاشیه خلیج فارس پیاده نمی کند؟*
undefinedبسیاری از کشورهای آفریقایی منابع بسیار غنی ای دارند که میتوانند با آن منابع در سطح بالایی از رفاه زندگی کنند ولی وضعیت زندگی و رفاه در این گونه کشورها، عموما رقت بار است. اطلاعات ما از کم و کیف استعمار در آن سرزمین بسیار کم است. نماینده جامعه المصطفی در کشور کنگو در یک جلسه دو ساعته نکاتی از استعمار در کنگو میگفت که دل انسان را حقیقتا به درد می آورد. خرید یک هزارم قیمت الماس از کارگران کنگویی توسط تاجران امریکایی، محرومیت اکثر کشور کنگو از راه های جاده ای به گونه ای که بسیاری از آنها از ابتدا تا اخر عمر در همان منطقه زندگی میکنند و امکان سفر ندارند، خوردن یک وعده غذا در روز از یک گیاه خاص، بدوی زندگی کردن بخشهای زیادی از کنگو، حضور بیش از 10 هزار آمریکایی در سفارت آمریکا در کنگو و حضور 3 نفر در سفارت ایران، گسترش فرهنگ ظلم پذیری و...
پرسش اینجاست که چرا آمریکا استعمار کهنه و عریان در آفریقا را عینا در کشورهای خلیج پیاده نمیکند؟ مگر این کشورها ابزار و اراده ای در برابر آمریکا دارند؟ چرا اجازه میدهد میزانی از رفاه در این کشورها باشد؟ چرا استعمار دو روش مختلف برای این دو جغرافیا به کار برده است؟
برداشت بنده آنست که وجود الگو و اندیشه پویا و زنده مقاومت در منطقه، دلیل اصلی این تفاوت است. اندیشه دینی مقاومت که تبلور قدرتمندی در انقلاب اسلامی یافته است، مانع اصلی برای پیاده سازی الگوی استعمار آفریقایی در کشورهای حاشیه خلیج است.
استعمار غربی اگر همان الگو را در سراسر منطقه مسلمان نشین غرب آسیا پیاده سازی کند جریان مقاومت آنچنان قوت خواهد گرفت که نمیتواند حکومتهای دست نشانده خود را حفظ کند. لذا طرح آنها ایجاد یک «رویای اماراتی» برای مردم منطقه است. ایجاد این تفکر که اگر میخواهی زندگی مرفه و لاکچری ای داشته باشی باید به مانند امارات نوکر حلقه به گوش آمریکا و اسرائیل باشی و الا زندگی مانند غزه و یمن خواهی داشت.
بر اساس این سیاست، نباید هیچ تصویر و علامتی از پیشرفت کشورهای محور مقاومت در رسانه ها و فیلمها منعکس شود بلکه باید تصویر فلاکت باری از آنان در اذهان شکل بگیرد و برعکس باید تصویری رویایی از امارت در اذهان بنشیند.
حاصل این تحلیل آنست که همین مقدار برخورداری دولتهای کوچک حلقه به گوش آمریکا، از صدقه سری وجود مقاومت در منطقه است. این دولتهای ضعیف دائما در مسیر براندازی و ضربه به مقاومت حرکت میکنند و مبالغ بسیاری را هزینه میکنند غافل از آنکه اگر مقاومت در منطقه سقوط کند هیچ دلیلی باقی نمی ماند که امریکا و غرب، الگوی استعماری آفریقا را در این کشورهای ضعیف و وابسته پیاده نکند و اساسا طرح خاورمیانه جدید به دنبال آنست که پس از شکست و تجزیه ایران و محور مقاومت همان استعمار شدیدتر و صریحتر را پیاده کند آنوقت خواهیم دید که امارات و کنگو تفاوت چندانی نخواهند داشت.مواظب باشید از این کشورهای اکواریومی به شما الگوی کارامدی قلابی نفروشند.
@hekmatvahokumat

۹:۴۰

حکمت و حکومت
undefined*چرا آمریکا مدل استعماری آفریقا را در کشورهای حاشیه خلیج فارس پیاده نمی کند؟* undefinedبسیاری از کشورهای آفریقایی منابع بسیار غنی ای دارند که میتوانند با آن منابع در سطح بالایی از رفاه زندگی کنند ولی وضعیت زندگی و رفاه در این گونه کشورها، عموما رقت بار است. اطلاعات ما از کم و کیف استعمار در آن سرزمین بسیار کم است. نماینده جامعه المصطفی در کشور کنگو در یک جلسه دو ساعته نکاتی از استعمار در کنگو میگفت که دل انسان را حقیقتا به درد می آورد. خرید یک هزارم قیمت الماس از کارگران کنگویی توسط تاجران امریکایی، محرومیت اکثر کشور کنگو از راه های جاده ای به گونه ای که بسیاری از آنها از ابتدا تا اخر عمر در همان منطقه زندگی میکنند و امکان سفر ندارند، خوردن یک وعده غذا در روز از یک گیاه خاص، بدوی زندگی کردن بخشهای زیادی از کنگو، حضور بیش از 10 هزار آمریکایی در سفارت آمریکا در کنگو و حضور 3 نفر در سفارت ایران، گسترش فرهنگ ظلم پذیری و... پرسش اینجاست که چرا آمریکا استعمار کهنه و عریان در آفریقا را عینا در کشورهای خلیج پیاده نمیکند؟ مگر این کشورها ابزار و اراده ای در برابر آمریکا دارند؟ چرا اجازه میدهد میزانی از رفاه در این کشورها باشد؟ چرا استعمار دو روش مختلف برای این دو جغرافیا به کار برده است؟ برداشت بنده آنست که وجود الگو و اندیشه پویا و زنده مقاومت در منطقه، دلیل اصلی این تفاوت است. اندیشه دینی مقاومت که تبلور قدرتمندی در انقلاب اسلامی یافته است، مانع اصلی برای پیاده سازی الگوی استعمار آفریقایی در کشورهای حاشیه خلیج است. استعمار غربی اگر همان الگو را در سراسر منطقه مسلمان نشین غرب آسیا پیاده سازی کند جریان مقاومت آنچنان قوت خواهد گرفت که نمیتواند حکومتهای دست نشانده خود را حفظ کند. لذا طرح آنها ایجاد یک «رویای اماراتی» برای مردم منطقه است. ایجاد این تفکر که اگر میخواهی زندگی مرفه و لاکچری ای داشته باشی باید به مانند امارات نوکر حلقه به گوش آمریکا و اسرائیل باشی و الا زندگی مانند غزه و یمن خواهی داشت. بر اساس این سیاست، نباید هیچ تصویر و علامتی از پیشرفت کشورهای محور مقاومت در رسانه ها و فیلمها منعکس شود بلکه باید تصویر فلاکت باری از آنان در اذهان شکل بگیرد و برعکس باید تصویری رویایی از امارت در اذهان بنشیند. حاصل این تحلیل آنست که همین مقدار برخورداری دولتهای کوچک حلقه به گوش آمریکا، از صدقه سری وجود مقاومت در منطقه است. این دولتهای ضعیف دائما در مسیر براندازی و ضربه به مقاومت حرکت میکنند و مبالغ بسیاری را هزینه میکنند غافل از آنکه اگر مقاومت در منطقه سقوط کند هیچ دلیلی باقی نمی ماند که امریکا و غرب، الگوی استعماری آفریقا را در این کشورهای ضعیف و وابسته پیاده نکند و اساسا طرح خاورمیانه جدید به دنبال آنست که پس از شکست و تجزیه ایران و محور مقاومت همان استعمار شدیدتر و صریحتر را پیاده کند آنوقت خواهیم دید که امارات و کنگو تفاوت چندانی نخواهند داشت. مواظب باشید از این کشورهای اکواریومی به شما الگوی کارامدی قلابی نفروشند. @hekmatvahokumat
تعبیر «رویای امارتی» را به تناسب تعبیر «رؤیای آمریکایی»/American dream استفاده کردم. در مورد عملکرد رسانه ای/هالیوودی آمریکا برا‌ی رویا فروشی بحثهای زیادی صورت گرفته است. رویایی که بسیاری از مردم جهان و به خصوص نخبگان را به آمریکا سوق می‌دهد و اهداف استعماری متعددی بر آن استوار می شود. ولی در مورد «رؤیای اماراتی» کمتر کار شده است.
از نظر نگارنده، «رویای اماراتی» هم نسخه ای استعماری است که برساخته رسانه و دستگاه تبلیغاتی غرب اما در یک مقیاس کوچکتر است تا مقاومتها را به واسطه این رویا بشکنند.
اصل جدال حق و باطل در درون انسانها رخ میدهد. باطل برای نیروگیری خود از قوای وهم و خیال انسان بسیار استفاده میکند. اگر عقل بر انسان حاکم شود به سمت حق حرکت میکند و اگر قوای وهم بر انسان مسلط شود، گام در مسیر باطل می‌گذارد. قوه وهم به شدت متاثر از تصویر است و «تصویرسازی» نقطه قوت، جبهه باطل در زمانه ماست.

۱۷:۲۷

حکمت و حکومت
undefined*حکایت کسی که در دعواها فقط جلوی دفاع شما را گرفته است!* undefinedتصور کنید فرد ظالم و زورگویی به شما حمله کند و شروع به ضرب و شتم شما کند. شما قصد دارید از خودتان دفاع کنید ولی شخصی بیاید وسط این دعوا دستهای شما را بگیرد ولی طرف مهاجم را کاری نداشته باشد. به این شخص مداخله گر میگویید: آقاجان! این چه کاری است شما میکنی؟ پاسخ میدهد میخواهم دعوا را فیصله بدهم و جمع کنم! چرا شما با همه دعوا دارید؟! مرد حسابی! تو دعوا را فیصله نداده ای! تو فقط اجازه داده ای مهاجم بیشتر مرا کتک بزند!! این ماجرا حکایت رفتار غربگرایان در برابر تهاجمات پی در پی غرب است. فارغ از نیات آنها، عملکرد ایشان به گونه ای است که رفتار دفاعی ما را حذف یا کُند میکند و از این طریق راه را برای ضربات سنگین تر بعدی باز میکند. ثمره این عملکرد در این ماجرای "مکانیزم ماشه" به خوبی ظاهر شده است. تهدیدات مقامات کشور برای طرف غربی و آژانس جدی گرفته نمی شود. گویا غربیها مطمئنند هر تهدیدی که ما میکنیم با فاصله کوتاهی، به نحو آرام و "ظریفی" فراموش میشود و عملیاتی نخواهد شد! تهدید به قطع روابط با آژانس و خروج از ان پی تی و مواردی از این دست حنایی است که رنگی ندارد. وقتی او تهدید کرد که برجام را پاره میکند و بالاترین مقام کشور در مقام پاسخ به آن تهدید گفت اگر شما پاره کنید ما آتش میزنیم؛ رییس جمهور وقت، به جای تایید «تهدید دفاعی» مقام معظم رهبری، ایشان را با «ادبیات منقلی» به سخره گرفت، این میشود که تهدیدهای ما جدی گرفته نمیشود. شرح این داستان غمبار، مثنوی هفتاد من کاغذ شود. @hekmatvahokumat
تصویب عجیب cft در مجمع تشخیص مصلحت را در شرایط پسا اسنپ بک، برگ دیگری از این مثنوی هفتاد من کاغذ ارزیابی می کنمundefinedاقدامی که دست ما را برای دفاع می بندد و دست دشمن را برای تهاجم باز میکند!

۲۰:۱۳

undefined*نبرد سراسری آمریکا، اسرائیل و ناتو برای تسلط بر تمام منطقه غرب آسیا*
undefined از قرائنی می‌توان برداشت کرد که عزم آمریکا و اسرائیل برای تسلط بر «تمام خاورمیانه/غرب آسیا» جزم شده است و این دو با همکاری امکانات ناتو در تدارک جنگی سراسری در این منطقه هستند. در صورتی که آمریکا بتواند طرح خود را پیاده کند می‌تواند تمام اتفاقات «تغییر نظم جهانی» را متوقف کند و به اصطلاح فوتبالی ها «کامبک/بازگشت» کند و بازی شکست خورده را به بازی پیروزی مبدل کند و یک بار دیگر «نظم آمریکایی» را بر جهان مسلط کند.
تسلط کامل بر منابع و منافع منطقه غرب آسیا، مهار چین، روسیه و کره شمالی و تمام هم پیمانان و پیمانهای وابسته به آنان را در پی خواهد داشت.
اظهارات تام باراک نماینده ترامپ در امور لبنان و سوریه مبنی بر اینکه در خاورمیانه کشوری وجود ندارد، رونمایی نتانیاهو از اسرائیل بزرگ و ارسال گسترده سلاحهای غربی و آمریکایی به منطقه از نشانه های این طرح و برنامه است.
در این طرح متهورانه، تمام سلاحهایی که دولتهای عربی وابسته در طول دهه ها خریداری کرده اند به ضرر خودشان استفاده خواهد شد! بعضی از دولتهای عرب منطقه احساس خطر کرده اند ولی اقدامات پیشگیرانه آنها در راستای هم پیمانی با پاکستان و هند و... فایده ای به حال آنان نخواهد داشت. در واقع، آنها زمانی به اشتباه خود پی می‌برند که دیگر زمان لازم برای جبران نخواهند داشت.
رهبر معظم انقلاب روش معمولی دارند که پیش از تحولات بزرگ، کدهایی را بیان میکنند از نظر بنده این جملات ایشان ناظر به طرح مذکور است:آمریکایی‌ها نشسته‌اند دارند نقشه‌ی جهان را روی کاغذ تغییر میدهند!(۱۴۰۳/۱۱/۱۹)[هر ملتی] وقتی دید دشمن سراغ یک ملّت دیگر رفت، خود را با آن ملّت مظلوم شریک بداند، به او کمک کند تا دشمن آنجا موفّق نشود. اگر دشمن آنجا موفّق بشود می‌آید سراغ این نقطه‌ی بعدی. ما باید کمربند دفاع را، کمربند استقلال‌طلبی را، [کمربند] عزّت را، از افغانستان تا یمن، از ایران تا غزّه و لبنان، در همه‌ی کشورهای اسلامی و ملّتهای اسلامی محکم ببندیم.(۱۴۰۳/۷/۱۳)
نکته حائز اهمیت در جملات اخیر، مخاطب قرار دادن «ملتها» است. به نظر نمی رسد جریان استعمار غربی اجازه بدهد که دولتهای منطقه به یک اتحاد سیاسی-نظامی دست یابند.
مهمترین مانع آمریکا برای تحقق طرح خود برای کامبک نظم جهانی، محور مقاومت است و در پیام گذشته بحث شد که تنها دلیلی که موجب میشود آمریکا مدل استعماری عریان آفریقا را در خاورمیانه پیاده نکند وجود تفکر پویای مقاومت است. وقتی آمریکا این مانع را از سر بردارد آن شیوه استعماری را در منطقه پیاده خواهد کرد.
@hekmatvahokumat

۱۱:۱۴

undefined*همبستگى، يكى از علائم حيات‏*
undefinedيكى از علائم حيات يك جامعه اين است كه همبستگى ميان افرادش بيشتر است. خاصيت مردگى، متلاشى شدن و متفرق شدن و جدا شدن اعضا از يكديگر است.
undefinedخاصيت زندگى يك اجتماع، همبستگى و پيوستگى بيشتر اعضا و جوارح آن اجتماع است. آيا جامعه اسلامى امروز يك جامعه زنده است يا يك جامعه مرده؟
به اين دليل كه مسلمين بيشتر به جان يكديگر مى ‏افتند و بيشتر مساعى‏ شان صرف جنگ و دعوا با خودشان و اختلاف داخلى خودشان مى ‏شود و در نتيجه دشمن زيرك استفاده مى‏ كند، آنها مرده هستند.
undefinedچه تعبير رسايى وجود مبارك رسول اكرم صلى الله عليه و آله دارد، مى‏ فرمايد: مَثَلُ الْمُؤْمِنينَ فى تَوادُدِهِمْ وَ تَراحُمِهِمْ وَ تَعاطُفِهِمْ مَثَلُ الْجَسَدِ اذَا اشْتَكى‏ مِنْهُ عُضْوٌ تَداعى لَهُ سايِرُ الْجَسَدِ بِالسَّهَرِ وَ الْحُمّى‏ مثل مردم با ايمان، آنهايى كه زنده به ايمانند، آنهايى كه مصداق‏ يا ايُّهَا الَّذينَ آمَنُوا اسْتَجيبوا لِلَّهِ وَ لِلرَّسولِ اذا دَعاكُمْ لِما يُحْييكُمْ‏ هستند، مثل مؤمنين در همدلى، در دوست داشتن يكديگر، در عاطفه داشتن نسبت به يكديگر، در همدردى نسبت به يكديگر، در علاقه‏ مند بودن به سرنوشت يكديگر، مَثَل پيكر زنده است كه اگر عضوى از آن به درد آيد ساير اعضا با اين عضو همدردى مى‏ كنند.
undefinedمجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (احياى تفكر اسلامى)، ج‏25، ص: 426
undefinedپ ن:اگر با این دید نگاه کنیم بسیاری از افعال ما متصف به زنده کردن و میراندن جامعه است.خودخواهی ها، قهرها، قطع رحمها، بخلها، یأس افکنی ها، دامن زدن به اختلافها در نگاه سطحی کوچک و محدود دیده میشوند ولی هر کدام از اینها «میراندن جامعه اسلامی» و ضربه پذیرکردن آن در برابر دشمن است.در مقابل گذشتها، اصلاح ذات بینها، مواساتها، آشتی ها، تقویت جمعهای ایمانی حیات بخشیدن به جامعه است و تقویت استحکام در برابر دشمن.
و نقش همه این افعال در «اماته و احیاء جامعه» یک طرف، نقش ما در تقویت یا تضعیف ولایت در طرف دیگر‌. ولایت نخ تسبیح جامعه دینی است. آنکس که ولایت و اندیشه ولی را تقویت میکند بیش از همه به کالبد جامعه حیات می دهد.و آنکس که به جایگاه ولی آسیب وارد میکند بیش از همه به کالبد جامعه میرایی و مرگ می‌دهد.
#اتحاد_مقدس

۴:۳۱

undefined تغییر برخی از انظار فقهی امام خمینی (ره) در پی حوادث انقلاب در عین تعبد ایشان به ظواهر فقهی

مقام معظم رهبری:«*قطعاً انظار فقهی امام از روز اولی که وارد ایران شدند تا روزی که رحلت کردند تفاوت زیادی پیدا کرده است.*
شما فتاوای ایشان را در مسأله #غنا، مسأله مربوط به #معادن و امثال آن ملاحظه کنید، ما در قضیه معادن به امام مراجعه کردیم، زیرا یک وقتی در مجلس مطرح بود ایشان بر اساس همان به اصطلاح ظواهر فقهی حرفی زدند ولی نظر ایشان در اواخر به کلی چیز دیگری شده بود یعنی فوراً مبانی را با حقایق موجود انطباق دادند و بازشناسی کردند.
در عین حال ایشان تا آخر عمر یکی از متعبدترین فقها بودند. جمود به ظواهر، مبنای فقهی ماست. ما به ظواهر کار داریم. در فقه به قیاس و استحسان و تصورات اعتباری خودمان اعتنا نمیکنیم، به لسان حدیث نگاه میکنیم، معیار و ضابطه آن هم از طریق ظواهر است. ترجیح ظهور، ایشان کاملاً به این معنا پایبند بودند. یعنی هیچ جا نبود که ایشان از این معنا سر باز بزنند.
من به یاد دارم در قضیه #بمباران_شهرهای_عراق مکرر به ایشان مراجعه میکردیم که چه طور میشود؟ عراق مرتب میزند. ایشان گفتند نمیشود. او بزند ما نمیتوانیم بزنیم. مبنایشان آن بود بالأخره قتل است.بعداً (ظاهراً در سال ٦٤)، خدمت ایشان رسیدم برای کار دیگری با ایشان ملاقات داشتم. وقتی میخواستم بیرون بیایم، ایشان گفتند در آن قضیه شهرهای عراق به روایتی برخورد کردم، نه اشکالی ندارد بزنید.
بعداً در بحث جهاد به متون فقهی از جمله جامع المدارک مراجعه کردم، دیدم آن قضیه #حذار است و مورد فتواست. در زمان ما هم آقای #سیداحمد_خوانساری که از فقهای به اصطلاح خیلی متورّع و محتاط بود، بر طبق این حدیث فتوا داده است که اگر کسی گفت حذار و زد، اشکالی ندارد. قبل از آن دنبال مدرک هم نرفته بودم؛ امام گفتند و من هم قبول کردم. پس از مراجعه دیدم روایتی وجود دارد که سند آن خوب و معمول به فقهاست.
لذا ایشان گفتند که به بصره اعلان کنید که ما میخواهیم بزنیم، بعد بزنید. یعنی صد در صد اشکالی ندارد.ایشان بدین گونه تابع آن روش و متدی که در فقاهت معقول است بودند یعنی تعبد به ظواهر و رها کردن آن تصوّرات قبلی و مبانی فکری خود، به خاطر آنچه که به اصطلاح #روش_فقاهت است.درعین حال ایشان این قدر نوآوری در باب مسائل فقهی دارند.»
undefined بیانات آیت الله خامنه‌ای در دیدار اعضای کنگره تبیین مبانی فقهی امام خمینی (ره)، 7/12/1374.
#فقه_سیاسی#فقه_جهاد#روش_فقاهت

۱۴:۴۷

thumbnail

۱۹:۳۰

حکمت و حکومت
undefined تصویر
به مناسبت ایام سالگرد شهادت سید حسن نصراللهundefined*شاهکار سید حسن نصرالله*
یکی از شاهکارهای سیدحسن نصرالله از نظر بنده آنست که در دنیایی که میتوان ادعا کرد "دین ناسیونالیسم/ملیت گرایی/میهن پرستی" فراتر از سایر مکاتب و ادیان مشروعیت و مقبولیت دارد، توانسته با صراحت تمام، ولایت فقیهی را با موفقیت سردست بگیرد که ولی و سرپرستش متعلق به ملیت دیگری است.
undefinedتوضیح مدعا:ملیت گرایی و ناسیونالیسم، در دنیای امروز وجاهتی یافته است که گوی سبقت را از همه مکاتب حتی ادیان ابراهیمی و غیرابراهیمی ربوده است.برای راستی آزمایی این جمله به این پرسش دقت کنید: بشر امروز تا چه میزان به ظلم به «هموطن» خودش عکس العمل و حساسیت دارد نسبت به این که «هم‌کیش» یا «هم نوع» او در نقطه ای دیگر مورد ظلم قرار بگیرد؟کشته شدن «هزاران مسلمان»، «هزاران انسان» فلسطینی به اندازه ی کشته شدن چند ده یا چند صد هموطن توسط دشمن صهیونی ناراحتی و حساسیت ایجاد نمیکند.
در چنین زمانه ای سید حسن نصر الله، خود را تابع محض «ولی فقیه ایرانی» معرفی کرده است و به موفقیت بزرگ اجتماعی دست یافته است!
undefinedضمن اینکه این ولی فقیه متعلق به قوم و ملتی است که سالیان دراز در نگاه عرب زبانان، قوم فارس/عجم رقیب و یا حتی دشمن عرب بوده است.
undefinedو ضمن اینکه این ولی فقیه و این دیدگاه توسط تمام دستگاه های عظیم تبلیغاتی، سالیان دراز مورد تخریب و پروپاگاندا بوده است.
عظمت کار سید حسن نصر با مقایسه سایر جبهه های محور مقاومت بهتر فهمیده می‌شود. در فضای عراق، علی رغم ماهیت شیعی آنها، تلاش میشود کمتر حساسیت «دخالت ایرانی» در عرصه سیاست ایجاد شود.
در جبهه قهرمان یمن و انصارالله، عبدالملک الحوثی با تعبیر "رهبر انقلاب یمن" یاد میشود. در حالیکه سید حسن نصرالله خود را فقط «دبیر کل» حزب الله می‌نامید و رهبری را متعلق به رهبر معظم انقلاب می‌دانست.
با وجود موانع متعددی که توضیح آن گذشت، موفقیت سید حسن نصر الله در گفتمان سازی نسبت به «ولایت فقیه» را شبه اعجاز میتوان نامید و چه بسا بالاترین خدمت سید حسن نصر الله هم همین باشد.
@hekmatvahokumat

۱۹:۳۲

thumbnail
undefined چگونه با انس با قرآن، در برابر دشمن نفوذناپذیر شویم؟
چرا تصمیمات رهبران الهی برای دشمن غیرقابل پیش‌بینی است؟ قرآن پاسخ می‌دهد...
undefinedپ ن:رهبر معظم انقلاب سالها قبل اشاره میکنند که نسلی در فلسطین جایگزین نسلهای قبل میشوند که به واسطه انس با قرآن میتوانند فلسطین را آزاد کنند.اصل عملیات طوفان الاقصی، مستور بودن و غافلگیری عجیب آن را باید قرانی تفسیر کرد.
#طوفان_الاقصی

۲۱:۱۲

undefined*سنت عاشورایی یگانه دستگاه تحلیلی پسا طوفان الاقصی*
سیاستمداران عبری، عربی و غربی به دنبال آن هستند که با استناد جنایات اسرائیل به شخص و کابینه نتانیاهو طرح صلح ابراهیم و پروژه عادی سازی(تطبیع) را مجددا احیا کنند. اخباری از عربستان سعودی در این راستا شنیده میشود.
جریان صهیونیسم بین الملل غروری دارد که به واسطه تسلط بر جریان رسانه ای میتواند به «مرور زمان» جوشش قلبها را نسبت به جنایات اسرائیل خاموش کرده و با چاشنی تحریف، افکار عمومی دنیا را مدیریت کند. صهیونیستها بارها و بارها این شیوه را تجربه کرده اند که با دو عنصر گذشت زمان و تحریف حقایق می‌توانند فشار افکار عمومی را خنثی کنند.
اما آنها نخواهند توانست ماجرای غزه را از ذهنها و قلب‌ها کنار بگذارند. چرا؟به این خاطر که غزه، با اقتدا به جریان عاشورا خود را متصل به «سنت عاشورایی» کرده است. معادلات غزه را فقط با این سنت میتوان تحلیل کرد.
تاریخ عینا در حال تکرار است یزید هم با توطئه فراموشی و تحریف میخواست آتش عاشورا را در ذهنها و قلبها خاموش کند. زینب کبری (س) در پاسخ به این توطئه یزید فرمودند:فَکِد کَیْدک وَاسْعَ سَعْیک و ناصِبْ جُهْدَک فوالله لا تمحُو ذکرناهر چه می‌توانی نقشه بکش و تلاش کن و بکوش، به خدا سوگند یاد ما محو شدنی نیست
به این جمله رهبر معظم انقلاب توجه کنید:«این جنایتها در تاریخ خواهد ماند؛ حتّی بعد از آنکه رژیم صهیونیستی زایل شد و نابود شد و به توفیق الهی از روی زمین پاک شد، این جنایتها فراموش نمیشود.»۱۴۰۲/۱۰/۱۹
این جمله مؤید این معناست که وقایع غزه را با «سنت عاشورایی» باید فهم کرد. خائنان منطقه ای بایستی بفهمند که «پروژه فراموشی» نه تنها در زمان حیات رژیم محقق نخواهد شد حتی پس از ازاله این غده سرطانی هم رخ نخواهد داد. رکون به این ظالمان، موجب خواهد شد که با سقوط آن جانیان، وابستگان نیز به ورطه هلاکت سقوط کنند:وَلاَ تَرْكَنُواْ إِلَى الَّذِينَ ظَلَمُواْ فَتَمَسَّكُمُ النَّارُ وَمَا لَكُم مِّن دُونِ اللّهِ مِنْ أَوْلِيَاء ثُمَّ لاَ تُنصَرُونَ(هود: ۱۱۳)و به كسانى كه ستم كرده‏ اند متمايل مشويد كه آتش [دوزخ] به شما مى ‏رسد و در برابر خدا براى شما دوستانى نخواهد بود و سرانجام يارى نخواهيد شد (۱۱۳)

۳:۳۵

thumbnail
undefinedخواب قابل تامل درباره غزه از زبان حاج رمضان
undefinedطلبه لبنانی (رفیق شهید صفی الدین) خوابی را ۲۷ سال قبل از جنگ غزه دیده بوده که شهید صفی الدین آن خواب را، ۷ ماه قبل از ۷ اکتبر برای حاج رمضان تعریف کرد.
حضرت حجت(عج) در صحن حضرت معصومه (س) میخواهند سخنرانی کنند ولی جمعیت حاضر گویا آمادگی ندارند! حضرت از سخنرانی صرف نظر میکنند و وارد صحنه نبرد سختی می شوند...
undefinedپ ن:خواب غیرمعصوم حجت نیست ولی بدون کارکرد هم نیست. خواب میتواند بشارت دهنده باشد: الإمام الرضا (عليه السلام): إن رسول الله (صلى الله عليه وآله) كان إذا أصبح قال لأصحابه: هل من مبشرات؟ يعني به الرؤيا(میزان الحکمه، ج2، 144)

۲۲:۱۱

حکمت و حکومت
undefined undefinedخواب قابل تامل درباره غزه از زبان حاج رمضان undefinedطلبه لبنانی (رفیق شهید صفی الدین) خوابی را ۲۷ سال قبل از جنگ غزه دیده بوده که شهید صفی الدین آن خواب را، ۷ ماه قبل از ۷ اکتبر برای حاج رمضان تعریف کرد. حضرت حجت(عج) در صحن حضرت معصومه (س) میخواهند سخنرانی کنند ولی جمعیت حاضر گویا آمادگی ندارند! حضرت از سخنرانی صرف نظر میکنند و وارد صحنه نبرد سختی می شوند... undefinedپ ن: خواب غیرمعصوم حجت نیست ولی بدون کارکرد هم نیست. خواب میتواند بشارت دهنده باشد: الإمام الرضا (عليه السلام): إن رسول الله (صلى الله عليه وآله) كان إذا أصبح قال لأصحابه: هل من مبشرات؟ يعني به الرؤيا(میزان الحکمه، ج2، 144)
تحلیل این همهمه که منجر شده حضرت سخنرانی را ترک کنند و از جمع جدا شوند خیلی مهم است.
دو عامل ذکر شده است: یکی این که با وجود ما چه نیازی به ظهور حضرت بوده؟!دیگر اینکه ما هنوز آمادگی نداشتیم.
از میان این دو عامل، عامل دوم برای ما مهمتر و هشدار دهنده تر است خصوصا با توجه به اینکه حضرت از جمع جدا شده و بلافاصله خود را به معرکه غزه میرساند و میفرماید اصحاب ما اینها هستند(عامل اول بیشتر برای علما و مسئولان هشداردهنده است.)
هشدار اینجاست که ما چقدر برای صحنه هایی به مانند غزه آمادگی داریم؟

۴:۰۱

undefined*تحلیل آیه ۱۱۲ سوره نحل برای استخراج نگاه قرآن به مقوله امنیت*
یکی از آیات قرآن که ظرفیت بسیار بالایی دارد برای دریافت منظر قرآن در مقوله امنیت، آیه 112 سوره نحل است:
﴿وَضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا قَرْیَهً کَانَتْ آمِنَهً مُطْمَئِنَّهً یَأْتِیهَا رِزْقُهَا رَغَدًا مِنْ کُلِّ مَکَانٍ فَکَفَرَتْ بِأَنْعُمِ اللَّهِ فَأَذَاقَهَا اللَّهُ لِبَاسَ الْجُوعِ وَالْخَوْفِ بِمَا کَانُوا یَصْنَعُونَ﴾
undefinedمولفه های قابل اصطیاد از آیه شریفه در موضوع امنیت:
شهرپایه بودن امنیت: با انضمام این معرفت قطعی از علوم اجتماعی که «شهر» یک واحد ارگانیک با مؤلفه‌های زمین، انسان و زمان است، به این نکته در آیه که صفات «آمنه» و «مطمئنه» به «قریه» نسبت داده شده، این نتیجه حاصل می‌شود که امنیت از منظر قرآن یک ویژگی سیستمی و اجتماعی است، نه صرفاً یک احساس فردی.
تقدم رُتبی امنیت بر رفاه: تحلیل سیاق لفظی و تقدم «آمِنَهً مُطْمَئِنَّهً» بر «یَأْتِیهَا رِزْقُهَا»، این اصل راهبردی را استنتاج می‌کند که امنیت، زیرساخت و بستر لازم برای توسعه اقتصادی است.
ابعاد دوگانه امنیت: تفکیک مفهومی میان «آمنه» و «مطمئنه»، نشان می‌دهد که امنیت مطلوب قرآن، صرفاً نبود جنگ نیست، بلکه رسیدن به نقطه اطمینان و ثبات اجتماعی است. «مطمئنه» حد اعلای امنیت مطلوب است. این امنیت، معطوف به «روان جمعی» است نه صرفاً روان فردی.
شبکه‌ای بودن اقتصاد و امنیت: عبارت «مِنْ کُلِّ مَکَانٍ» با انضمام این واقعیت که هیچ شهری در دنیای واقعی خودکفا نیست، نشان می‌دهد که رفاه و به تبع آن امنیت پایدار یک شهر، در گرو ارتباطات شبکه‌ای، تعاملات سازنده و دیپلماسی اقتصادی با سایر جوامع است.
درون‌زا بودن تهدید: عبارت کلیدی «بِمَا کَانُوا یَصْنَعُونَ»، منشأ اصلی زوال امنیت را نه لزوماً عوامل بیرونی، بلکه عملکرد، ساختارها و مناسبات درونی خود جامعه معرفی می‌کند. این نکته، بر نقش حیاتی عدالت اجتماعی و سلامت داخلی در پایداری امنیت ملی تأکید دارد.
مدیریت تهدید: در شرایطی که جامعه مورد تجاوز خارجی قرار می‌گیرد، امنیت مطلوب تضعیف می‌شود. این نظریه به معنای تسلیم نیست، بلکه به این معناست که جامعه باید با تمام ابزارهای مشروع برای بازگرداندن آن وضعیت مطلوب تلاش کند.
undefinedبرگرفته از بحث استاد احمد مبلغی در موضوع روش شناسی فقه امنیت
@hekmatvahokumat

۱۰:۵۷

undefinedundefined بدتر از بی حجابیundefined در مورد حجاب و پیشنهاداتی درباره قانون حجاب و عفاف در جامعه ایران امروز undefined یادداشتی مکتوب از استاد امینی نژاد
undefined پیش تر دو نوشته درباره مسئله امروز #حجاب بانوان در جامعه امروزین ایران نوشته ام، اما در این نوشته می‌خواهم بگویم بدتر از بی‌حجابی در حال رخ دادن است. در سال 1401 در پی فشار چند ساله تبلیغات شدید، متمرکز و موثر دشمنان ملت ایران و به دنبال یک اشتباه عملیاتی در میدان اجرای قوانین سابق حجاب و همراهی نابخردانه پاره‌ای از سخن پراکنان داخلی با پروپاگاندای خارجی، شبه جنبشی در راستای موضوع #زن و حجاب روی داد و قشری از جامعه ایران - نه بر پایه دغدغه‌های بنیادینی همچون عدالت یا اقتصاد بلکه بر پایه خواستی نابجا و غیرهمسو با فرهنگ غالب جامعه- به پا خاست و شد آنچه که شد.در پی این رویداد مجلس شورای اسلامی پس از مدت ها کشمکش در داخل و خارج از مجلس، قانونی را تحت عنوان «قانون حجاب و عفاف» به تصویب رساند و شورای نگهبان نیز در نهایت آن را تصویب کرد. بلافاصله شماری از اشخاص موسوم به اصلاح طلبان علم مخالفت برافراشتند و رسانه ها را از نقد بر آن قانون انباشتند و تعدادی از افراد مشهور و موثر نیز با ارائه بیانیه ها اجرای این قانون را موجب شکاف اجتماعی دانستند و در نهایت رئیس جمهور محترم از اجرای قانون مصوب استنکاف کرد و در واقع جلوی اجرای آن را گرفت و به جای آن وعده ارائه لایحه‌ای جدید و اصلاح شده مطرح شد.اکنون که چندین ماه از این رویدادها می‌گذرد، دیگر سخنی از #قانون‌حجاب یا لایحه جدید نیست. بدترین حالت این است که نه تنها قانون حجاب و عفاف مجلس به محاق رفت، قوانین پیشین نیز نسخ شد یا به صورت نانوشته کنار گذاشته شد. این وضعیت یعنی وضعیت بی قانونی بدتر از خود بی‌حجابیست. نخبگان، فرهیختگان و دغدغه‌مندانِ اخلاق، پیشرفت، تعالی و دیانت جامعه ایرانی به هوش باشند؛ روند حاضر ممکن است آرامشی موقت در سطح رویین جامعه پدید آورده باشد لکن به سرعت ذائقه‌ها را تغییر خواهد داد و مراحل جدیدتری از «انقلاب جنسی» را در ایران رقم خواهد زد و شکاف‌های عمیق‌تری در سطوح خانوادگی، اجتماعی و تمدنی پدید خواهد آورد. اولین مشکل و شکاف، در انتخابات‌های بعدی به ویژه انتخابات ریاست جمهوری روی خواهد داد و نامزدهایی خواهند کوشید برای جلو افتادن از رقبای خود به صورت رسمی و علنی با هر گونه حرکتی در مسیر حجاب و عفاف به مخالفت برخیزند و وضع نابهنجار کنونی را نابهنجارتر سازند.به نظر می‌رسد واجب‌ترین کار در شرایط کنونی ارائه لایحه‌ای از طرف همین دولت (یعنی دولت اصلاح طلبی که مانع اجرای قانون حجاب و عفاف شده است) با عنوان «قانون حداقل پوشش اجتماعی» است. این قانون با چنین عنوانی:۱. مرز حجاب کامل شرعی را محفوظ نگه می‌دارد و نشان می‌دهد حجاب شرعی بسی کامل‌تر از آن است که در قانون تکلیف شده است.۲. همین قانون و یا قانونی دیگر باید تکلیف ده ها نهاد مسئول فرهنگی و تبلیغی را در راستای ترویج حجاب کامل شرعی مشخص سازد.۳. «قانون کمینه پوشش اجتماعی» فارغ از انتساب به نهاد دین، جامعه را از فرو غلتیدن در مراحل خطرناک اخلاقی حفظ می کند و مانع به‌هم پاشیدگی اجتماعی و شکل گیری شکاف های فرهنگی میان قشرها می شود.۴. با تصویب چنان قانونی و مشخص شدن تکلیف جامعه از منظر حجاب شرعی از یک سو و از منظر حداقل پوشش اجتماعی از سوی دیگر، بسیاری از مشکلات و شکاف های اجتماعی و فرهنگی برطرف می شوند.۵. از یک سو جلوی سوء استفاده دشمنان مملکت از موضوع حجاب گرفته می شود و از سوی دیگر آموزه های دینی مردم ملعبه دست سیاست بازان قرار نمی گیرد. بی تردید غفلت از این واجب اهم در حوزه فرهنگ و اخلاق امروز جامعه‌ی ایرانی خسارت های جبران ناپذیری را به مردم رنجدیده ایران وارد خواهد کرد و به حرکت رو به رشد آنان آسیب ها خواهد رساند. undefinedباید از رئیس جمهور محترم خواست آزاد منشانه و فارغ از دغدغه‌های حزبی، این وظیفه دینی، سیاسی و میهنی را به انجام رساند و ننگ «#کشف‌حجاب‌دوم» را که تا این لحظه به نام ایشان رقم خورده است از خویش بپیراید؛ به امید توفیقات روزافزون و تعالی همه جانبه برای مردم بزرگ ایران
undefinedحوزه علمیه قم undefined علی امینی نژاد۱۴۰۴/۸/۸
#حجاب#استاد_امینی_نژاد

۳:۰۱

undefined*ادب توبه همگانی؛ دعوت به توبه منهای سرزنش*
آیه کریمه می فرماید:«وَيَا قَوْمِ اسْتَغْفِرُوا رَبَّكُمْ ثُمَّ تُوبُوا إِلَيْهِ يُرْسِلِ السَّمَاءَ عَلَيْكُمْ مِدْرَارًا»
خدایی نکرده این طور نباشد که دستور به توبه کردن را متوجه خود نداسته و مثلا یک قشر خاصِّی را مقصّر بدانیم. اگر ما شروع کنیم به سرزنش کردن که؛ " شما ها چنین و چنان کردید، که بلای (مثلا خشکی) آمده است." این سرزنش کردن های بی تاثیر، چه بسا با تنفر و دوگانگی که در جامعه ایجاد میکند، با کینه و کدورت هایی که ایجاد میکند، سبب دوری بیشتر از رحمت الهی شود.
undefinedاولیای خدا میدانند که توبه برای هر کسی، چه برکاتی عظیمی برای مومنین و جامعه ایجاد میکند، لذا آنها خود و مومنین را اولی به توبه میدانند. نیاز است که همه مومنین از کوتاهی ها و قصور های، توبه کنیم.
undefinedاین از صفات ربّیون هست، که بجای سرزنش کردن دیگران در کوتاهی ها و اشکالات، (که معمولا سبب نفرت پراکنی و ایجاد تنش در جامعه می شود.) از کوتاهی ها و افراط های خود طلب استغفار میکنند؛«وَمَا كَانَ قَوْلَهُمْ إِلَّا أَنْ قَالُوا رَبَّنَا اغْفِرْ لَنَا ذُنُوبَنَا وَإِسْرَافَنَا فِي أَمْرِنَا وَثَبِّتْ أَقْدَامَنَا»
بنابراین همان طور که آیه شریفه بیان میکند؛ «وَلَقَدْ أَرْسَلْنَا إِلَى أُمَمٍ مِنْ قَبْلِكَ فَأَخَذْنَاهُمْ بِالْبَأْسَاءِ وَالضَّرَّاءِ لَعَلَّهُمْ يَتَضَرَّعُونَ» بلاها برای ایجاد تضرع و توبه به سوی خداوند است، همه ما باید توبه و انابه به درگاه الهی کنیم، اگر امام جماعتی هستیم، از اینکه شاید در امام جماعت بودن کامل نبودم، اگر کارمند هستم، از اینکه شاید در انجام کار مردم کوتاهی کرده باشم، اگر کاسب هستم، از اینکه شاید گاهی ناخواسته جنس نامرغوب فروخته ام، اگر اهل علم هستم، از کوتاهی های خود در طلب علم و.... باید همه از کوتاهی و قصورات خود استغفار کنیم، تا ان شاء الله به برکت این توبه جمعی، جامعه و کشور ما مشمول باران رحمت الهی شود.
البته باید دقت داشته باشیم اگر خدای سبحان از فضل خود ما را اجابت کرد، این رحمت الهی در اجابت توبه مومنین، سبب انابه و توبه ی بالاتری برای ما شود، نه اینکه خدایی نکرده فکر کنیم که دیگر کار تمام شده و این لطف را فراموش کنیم.
undefined استاد عابدینی، ابتدای درس المیزان، جلسه 1092

۱۴:۳۹

بر اساس یک معنا:undefined*حضرت زهرا (س) فقط اسوه امام زمان (عج) است نه سایر امامان معصوم(ع)!*
undefined*عدم سازش حضرت زهرا با ظلم*حضرت زهرا (س) هیچ‌گونه سازش و مدارا با ظلم نداشتند. به همین جهت، درباره ارتباط وجود مقدس امام زمان(ع) با شخصیت ایشان، مرحوم شیخ طوسی در کتاب «الغیبه» روایتی نقل کرده است که امام زمان(ع) فرموده‌اند:«إِنَّ لِي فِي ابْنَةِ رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةً حَسَنَةً»یعنی: «برای من در دختر رسول خدا، سرمشق و الگوی نیکویی است.»
undefined*نکته ادبی و مفهومی روایت*این تعبیر، تعبیری بسیار شگفت‌انگیز است. آنان که با ادبیات عرب آشنایی دارند، می‌دانند ساختار این جمله «افاده‌ حصر» می‌کند؛ یعنی می‌رساند که تنها و تنها، حضرت زهرا(س) برای امام زمان الگو هستند؛ نه سایر امامان معصوم(ع)، با اینکه همگی پیشوایان الهی و صاحبان مقام عصمت‌اند.
undefined*تفاوت شرایط تاریخی امامان*دیگر امامان(ع) در مقاطع مختلف تاریخی، به دلیل فشارها و محدودیت‌های سیاسی، مأمور به شیوه‌هایی متفاوت بودند. به همین سبب، برای حفظ جان شیعیان و صیانت از اصل دین، تقیه و سکوت تاکتیکی انجام می‌دادند. نمونه‌های روشن:- سکوت اجباری امیرالمؤمنین(ع) طی ۲۵ سال- صلح امام حسن مجتبی(ع) برای حفظ اصل ولایت- ده سال مدارا و عدم قیام امام حسین(ع) در زمان معاویه- تقیه‌ دیگر امامان تا عصر امام عسکری(ع)
تمامی این اقدامات، مشی حکیمانه‌ الهی و برای بقای دین و امامت بوده است.
undefined*ویژگی ممتاز امام زمان (ع)*تنها امامی که در دوران خود هیچ‌گونه تقیه‌ای نخواهد داشت، امام زمان (ع) است؛ زیرا عصر ظهور، آستانه‌ تحقق عدالت مطلق و پایان هرگونه سازش با باطل است. از همین روست که ایشان می‌فرمایند: «اسوه و الگوی من، مادرم زهراست»؛ زیرا حضرت زهرا (س) نیز هرگز در برابر ظلم کوتاه نیامدند.
undefined*نقش حضرت زهرا در آغاز تاریخ امامت*حضرت زهرا(س) در ابتدای مسیر امامت، تابلوی روشن اسلام را آشکار ساختند و نشان دادند که حقیقت ناب اسلام، هیچ‌گاه با ظلم سازش ندارد. این نمایش آشکار، برای همیشه زمان باقی مانده است.
undefined*استمرار همان مسیر در عصر ظهور*در پایان راه تاریخ امامت، امام زمان(ع) همین تابلو را برافراشته می‌کنند و با همان حقیقت ناب، جهان را اداره خواهند کرد. در حکومت ایشان، کوچک‌ترین سازش و مداهنه با ظلم وجود نخواهد داشت.
undefined*اطمینان ائمه از تبیین حقیقت اسلام*امامان معصوم(ع) در مقاطع تقیه نیز اطمینان داشتند که حقیقت اسلام به واسطه حضرت زهرا(س) به‌صورت کامل معرفی شده است؛ بنابراین کوتاه‌آمدن و مداراهای مقطعی آنان، موجب گم‌شدن چهره واقعی دین نخواهد شد. اسلام از ابتدا چنین معرفی شده که با ظلم در تعارض است.
undefined*جمع‌بندی*به همین دلیل است که امام زمان (ع) می‌فرمایند: «مادرم تنها الگوی من است»؛ زیرا او معیار و میزان همیشگی عدالت، ولایت و عدم سازش با باطل است و قیام جهانی امام زمان، در ادامه همان مسیر نورانی خواهد بود.
undefinedبرگرفته از سخنرانی حجت الاسلام عالی - فاطمیه 1404

۱۷:۵۷

undefined*ارزش گذاری عملکرد دولت بر اساس عملکرد شهید رئیسی*
رهبرمعظم انقلاب: توصیه‌ی بعدی: از رئیس‌جمهور محترم و دولت خدمتگزار حمایت کنیم. کارهای خوبی را شروع کرده‌اند؛ بعضی از *کارهایی را که شهید رئیسی شروع کرده بود و نیمه‌کاره مانده بود، ادامه دادند*؛ این کارها دارد انجام میگیرد و ان‌شاءالله نتایج این کارها را مردم بعدها خواهند دید.۱۴۰۴/۰۹/۰۶
undefined از نکات و لطایف سخنان حضرت آقا این بود که میزان و محک تایید دولت جدید را دولت قبل قراردادند و با معیار دولت شهید مظلوم دکتر رییسی عزیز ارزش گذاری کردند.و این بیان در راستای همان بیان معظم له در خصوص الگو بودن ایشان برای قوه مجریه است:«من این موارد را گفتم برای اینکه اینها ثبت بشود *به عنوان یک الگو*؛ معلوم بشود کسی که رئیس قوّه‌ی مجریه‌ی یک کشور است، میتواند مجموعه‌ی این خصوصیّات عملی و فکری و قلبی و مانند اینها را با همدیگر داشته باشد و دنبال کند ــ میشود، میتواند ــ که ایشان بحمداللّه داشت.» ۱۴۰۳/۴/۱۷

۱۸:۱۹

undefined*رصدگری پروژه تشدید شکافهای داخلی*
جبهه غرب و صهیونیسم به دنبال فعالسازی و تشدید حداکثری تمام شکافها در جامعه ایران و تبدیل آن به «گسست» در رابطه «مردم با مردم» و «مردم با حاکمیت» است. این راهبرد دیرباز است ولی شدت یافته. هر ایرانی ای که برایش امنیت، منافع و مصالح فرد و جامعه مهم است باید در همه وقایع رصدکننده این نوع تهدیدها باشد.
undefined*رصدگری شکاف مذهبی:*اولین و مهمترین عینک ما به ماجراهای سلیمانی اردستانی باید دیدن نقش او در شکاف مذهبی باشد. برخی کنش و واکنشها بیانگر این است که این وقایع و به عبارت دقیقتر این پروژه با این نگاه تعقیب نمیشود. درخواست اعتراض گونه برخی بزرگان به پاسخ صریح به او در رسانه ملی نمونه ای از آنست. اصل مناظره اقای کاشانی با ایشان ممکن است جا داشته باشد ولی دامن زدن و تشدید آتش آن قطعا بازی کردن در پازل دشمن است.
undefined*رصد شکاف مخالف/موافق غرب در لایه اجتماعی:*شکاف هویتی-فرهنگی غرب با فرهنگ ایرانی اسلامی در لایه های بی حجابی، برهنگی، مشروبات الکلی، رقص و... با سرعت و شتاب سرسام آور در جریان است بی عملی دولت حاضر اتوبان چندبانده برای تقویت این شکاف فراهم کرده است. ماجرای دستگیری برخی بازیگران و عکس العملهای خانه سینما یک نمونه از پیشرفت پروژه غرب در تشدید این نوع شکاف است.
undefined*رصد شکاف مخالف/موافق غرب در لایه سیاسی:*فعالتر شدن شکاف سیاسی با همان الگوی دهه نود به سرعت در حال پیگیری است. اسم رمز «مذاکره با آمریکا» و گره زدن موشک به معیشت مردم همانند ماجرای هسته ای طرح و برنامه ای است که غرب با واسطه غربگرایان در داخل پیگیری میکند. فعالتر شدن «تیم حسن روحانی همراه با تیم جنگ روانی او» یعنی همان کارگزاران دهه نود، نشانه ی پیشبرد این پروژه است.بستر فعالتر شدن این شکاف اتفاقات مربوط به بازار ارز است. افزایش تورم و شکاف اقتصادی، بستر را برای نسخه های قلابی شبه برجامی فراهم میکند.آنچه ثمربخشی این لایه را کم میکند تجربه برجامی، تجربه جنگ در میان مذاکرات و تسلیم طلبی صریح تیم ترامپ است. با این اوصاف هسته اصل این پروژه با افزایش وقاحت، مدل فکری شکست خورده خود را به عنوان «نسخه نجات» معرفی میکند.
undefined*رصد شکافهای اقتصادی:*جریان تورم و بازار ارز فاصه طبقاتی را در ایران با سرعت روزافزونی افزایش داده است. استفاده و بهره برداری از این شکاف نیازمند انضمام جریان رسانه ای است. آزاد شدن فضای اینستاگرام به عنوان بستر مانور تجمل میتواند تاثیر این پروژه را بیش از پیش فعال کند.جریان غربی/غربگرا ماجرای فیلترینگ را به کارت بازی دو سر برد برای خود تبدیل کرده است اگر فیلترینگ برداشته نشود به عنوان کارت فشار سیاسی از آن استفاده میکند و اگر آزاد شود از بستر آن برای افزایش سایر شکافها استفاده میکند.
undefined*رصد شکافهای قومی:*دشمن در حال تشدید شکافهای قومیتی به خصوص در قومیت های ترک، بلوچ و کرد است. تشدید لایه ترکمن در برنامه آتی صهیونیستهاست که با تقویت حضور صهیونیست ها در همسایه ترکمن در حال پیگیری است. شکافهای قومیتی در دو قومیت بلوچ و کرد حادتر است به این دلیل که همه نتایج فعالتر شدن شکاف مذهبی به این لایه هم تزریق میشود. به دلایلی شکاف کردی را خطرناکتر میدانم. به این دلیل که مشابه طرح ادلب-سوریه مدتهاست در آن ناحیه در حال پیگیری است. بهره مندی و تنعم استانهای کرد عراق اگر فاصله زیادی با استانهای کردنشین ایران پیدا کند پروژه ادلب-سوریه قابلیت عملیاتی پیدا میکند. مردم سوریه با رویای ادلب شدن، پشتیبانی خود را از دولت مرکزی کنار گذاشتند. در طرف بلوچ چنین ظرفیتی وجود ندارد. سابقه طولانی استقلال طلبی قومیت کرد و توفیقات کردها در سوریه و عراق ضریب این تهدید را افزایش میدهد.

۹:۰۰