۱۹:۰۸
۱۹:۰۹
۱۹:۱۰
والعصر - ۲ آبان ۱۴۰۴ - تدبر در قرآن.m4a
۳۴:۱۹-۶۳.۲۲ مگابایت
۶:۱۸
والعصر - ۲ آبان ۱۴۰۴ - سخنرانی آقای قاضی.m4a
۴۲:۵۶-۷۹.۰۹ مگابایت
۶:۳۸
والعصر - ۲ آبان ۱۴۰۴ - مداحی آقای نحوی.m4a
۲۹:۳۹-۵۴.۶۴ مگابایت
۶:۵۲
خلاصه محتوای تدبر در قرآن، آقای عابدینی
ماجرای انبیا، قسمت سومجلسه ۲ آبان ۱۴۰۴، هیئت والعصر
در داستان حضرت آدم، مسیری که خدا برای انسان در نظر گرفته (خلیفة اللهی) و ویژگی مومنین و شیاطین (توبه و عدم توبیه) و ویژگی انسان (خونریزی و فساد) توضیح داده شد.در داستان حضرت نوح گفته شد که فاصله زمانی با حضرت آدم کم بوده و برای اولین بار بود که عذاب دنیوی وقوع پیدا میکرده است. ماجرای زندگی انسان انگار دوباره از اول شروع شد. آیات ۳۸ و ۳۹ سوره بقره آن را نشان میدهد. سوره هود، آیه ۴۸ نشان میدهد که بحث هبوط مجدد مطرح است و این تعابیر به کار میرود.بعد از داستان حضرت نوح به داستان حضرت ابراهیم میرسیم. حضرت ابراهیم از انبیایی است که جایگاه ویژهای دارد. ایشان سرمنشأ سه دین ابراهیمی، اسلام و مسیحیت و یهودیت، هستند. در قرآن خدا به مشرکین مکه میگوید این حجی که شما دارید آن حج ابراهیمی نیست که نشان میدهد شأن حضرت ابراهیم حتی برای مردم هم بالا بوده است. ایشان از پیروان حضرت نوح بود.داستانهایی که دربارهی حضرت ابراهیم آمده است، حول موضوع توحید است. این نشانه تأثیر جدی ایشان در شکلگیری دیدگاه توحیدی در جامعه است.در آیه ۵۱ سوره انبیاء، ماجرای شکستن بتها شروع میشود. استدلال بتپرستان برای پتپرستی این است که روش پدرانمان این بوده. این استدلال به نظر متعصبانه است ویل علاوه بر تعصب این استدلال را دارند که اگر غلط بود، خدا نمیگذاشت این انحراف توسط پدرانمان شکل بگیرد.حضرت ابراهیم توانستند یک نسل موحد شکل دهند اما در این مسیر مخالفتهای زیادی با آنان شد. مخالفتها به آنجا رسید که حضرت ابراهیم وعده کرد که من بلایی سر بتها میآورم و در نهایت هم همه بتها به جز بت بزرگ را شکستند. در آیات وقتی نگاه میکنید که قوم ایشان، به چه عنوان ایشان را خطاب میکردند، با عنوان «فتا» مواجه میشوید که معنی زیردست میدهد. در نتیجه این اقدام، قصد کشتن ایشان را کردند که آتش بر ایشان سرد شد.وقتی که به سراغ حضرت ابراهیم رفتند که دربارهی شکستن بتها ایشان را مواخذه کنند، حضرت ابراهیم فرمودند که از بت بزرگ این را بپرسید. این حرف باعث تفکری در مردم شد ولی آنها در باطل خود ماندند و میگویند بتها که نمیتوانند حرف بزنند. حرف حضرت ابراهیم اصلا همین بود که چرا چیزی را به خدایی میپرستید که نمیتواند سود و ضرری به شما برساند؟ از طرف مقابل ادعای اصلی که سبب بتپرستی قوم شده بود، این بود که ارتباط بندگان با خدا قطع شده و نمیتوان طور دیگری پرستش کرد. در برابر این ادعا که ارتباط قطع است برخی شاید مطرح کنند که شاید چند خدا هست، جدای از داستان حضرت ابراهیم، امیرالمومنین فرمودهاند که اگر خدایان دیگری وجود داشتند، آنها نیز پیامبرانی میفرستادند.وقتی هم که تصمیم میگیرند حضرت ابراهیم را بسوزانند، خدا ایشان را یاری میکند. در اسلام هم داریم که اگر خدا را یاری کنید، خدا هم شما را یاری میکند. بعد از این ماجرا ایشان را به سمت بیتالمقدس بردند و اسحاق و یعقوب را به ایشان دادند. انگار که بعد از این هجرت برای خدا هست که به ایشان برکت داده میشود. علت این هجرت ینز آن انحرافی است که در این قوم شکل گرفته است.
@heyatvalasr
ماجرای انبیا، قسمت سومجلسه ۲ آبان ۱۴۰۴، هیئت والعصر
در داستان حضرت آدم، مسیری که خدا برای انسان در نظر گرفته (خلیفة اللهی) و ویژگی مومنین و شیاطین (توبه و عدم توبیه) و ویژگی انسان (خونریزی و فساد) توضیح داده شد.در داستان حضرت نوح گفته شد که فاصله زمانی با حضرت آدم کم بوده و برای اولین بار بود که عذاب دنیوی وقوع پیدا میکرده است. ماجرای زندگی انسان انگار دوباره از اول شروع شد. آیات ۳۸ و ۳۹ سوره بقره آن را نشان میدهد. سوره هود، آیه ۴۸ نشان میدهد که بحث هبوط مجدد مطرح است و این تعابیر به کار میرود.بعد از داستان حضرت نوح به داستان حضرت ابراهیم میرسیم. حضرت ابراهیم از انبیایی است که جایگاه ویژهای دارد. ایشان سرمنشأ سه دین ابراهیمی، اسلام و مسیحیت و یهودیت، هستند. در قرآن خدا به مشرکین مکه میگوید این حجی که شما دارید آن حج ابراهیمی نیست که نشان میدهد شأن حضرت ابراهیم حتی برای مردم هم بالا بوده است. ایشان از پیروان حضرت نوح بود.داستانهایی که دربارهی حضرت ابراهیم آمده است، حول موضوع توحید است. این نشانه تأثیر جدی ایشان در شکلگیری دیدگاه توحیدی در جامعه است.در آیه ۵۱ سوره انبیاء، ماجرای شکستن بتها شروع میشود. استدلال بتپرستان برای پتپرستی این است که روش پدرانمان این بوده. این استدلال به نظر متعصبانه است ویل علاوه بر تعصب این استدلال را دارند که اگر غلط بود، خدا نمیگذاشت این انحراف توسط پدرانمان شکل بگیرد.حضرت ابراهیم توانستند یک نسل موحد شکل دهند اما در این مسیر مخالفتهای زیادی با آنان شد. مخالفتها به آنجا رسید که حضرت ابراهیم وعده کرد که من بلایی سر بتها میآورم و در نهایت هم همه بتها به جز بت بزرگ را شکستند. در آیات وقتی نگاه میکنید که قوم ایشان، به چه عنوان ایشان را خطاب میکردند، با عنوان «فتا» مواجه میشوید که معنی زیردست میدهد. در نتیجه این اقدام، قصد کشتن ایشان را کردند که آتش بر ایشان سرد شد.وقتی که به سراغ حضرت ابراهیم رفتند که دربارهی شکستن بتها ایشان را مواخذه کنند، حضرت ابراهیم فرمودند که از بت بزرگ این را بپرسید. این حرف باعث تفکری در مردم شد ولی آنها در باطل خود ماندند و میگویند بتها که نمیتوانند حرف بزنند. حرف حضرت ابراهیم اصلا همین بود که چرا چیزی را به خدایی میپرستید که نمیتواند سود و ضرری به شما برساند؟ از طرف مقابل ادعای اصلی که سبب بتپرستی قوم شده بود، این بود که ارتباط بندگان با خدا قطع شده و نمیتوان طور دیگری پرستش کرد. در برابر این ادعا که ارتباط قطع است برخی شاید مطرح کنند که شاید چند خدا هست، جدای از داستان حضرت ابراهیم، امیرالمومنین فرمودهاند که اگر خدایان دیگری وجود داشتند، آنها نیز پیامبرانی میفرستادند.وقتی هم که تصمیم میگیرند حضرت ابراهیم را بسوزانند، خدا ایشان را یاری میکند. در اسلام هم داریم که اگر خدا را یاری کنید، خدا هم شما را یاری میکند. بعد از این ماجرا ایشان را به سمت بیتالمقدس بردند و اسحاق و یعقوب را به ایشان دادند. انگار که بعد از این هجرت برای خدا هست که به ایشان برکت داده میشود. علت این هجرت ینز آن انحرافی است که در این قوم شکل گرفته است.
@heyatvalasr
۱۸:۳۹
خلاصه محتوای سخنرانی آقای مرتضی قاضی
با موضوع روایت زندگی شهدای هستهایجلسه ۲ آبان ۱۴۰۴، هیئت والعصر
آقای قاضی هم ورودی شهید احمدی روشن در شریف بودند و از سال ۹۵ با شهید عباسی آشنا شدند و حدود ۸۰ ساعت با ایشان مصاحبه داشتند.
شهید احمدی روشن:عموم اشخاص پس از خورج از فضای دانشگاه، آرمانها را فراموش میکنند ولی شهید احمدی روشن آن ارزشهایش را حفظ کرده بود. متأسفانه جایگاه کاری و ارزش ایشان درک نشده بود و به همین سبب بعضی بعد از شهادت ایشان جملاتی میگفتند مانند اینکه «رژیم دیگر حتی آدمهای سطح پایین را میزند» و نمیدانستند که ایشان چه کار ارزشمندی انجام میداده.ایشان معاون بازرگانی نطنز بودند. برخی غرض ورزانه یا ندانسته می گفتند ایشان مأمور خرید بودند. انگار مأمور خرید یک کارخانه ساده است در حالی که در صنعت هستهای که تمام آن تحریم است، شرایط واقعا پیچیده است و نمیتوان به این سادگی با موضوع برخورد کرد.آن زمان که ایشان معاون بازرگانی شد ابتدا تلاش کرد تعدادی از قطعات را از کشورهایی مانند چین خریداری کند تا نیاز صنعت هستهای را تأمین کند. سپس ایشان به دنبال تولید برخی قطعات در داخل رفتند که چالشهایی داشتند مانند اینکه نسبت به کالای داخلی که استانداردهای آمریکایی را نگرفته بود، گارد وجود داشت.عموم مردم میگویند میخواهیم یک درآمد حلال داشته باشیم. بعضی که دغدغه بیشتری دارند میگویند هم حقوق حلال بگیریم و هم وضع شرکت و مجموعه را بهتر کنیم. بعضی دیگر دغدغهشان بالاتر است و به کل صنعت میرسد ولی محدود هستند کسانی که دغدغه بهبود کشور را در کنار آن نان حلال دارند. شهید احمدی روشن، دنبال آن نان حلال و تلاش برای ظهور بود.
شهید فریدون عباسی:دغدغه ایشان همیشه بحث فناوری بود و به جوانان حزباللهی میگفتند به جای کارهای سیاسی دنبال درس باشید تا کشور رشد علمی داشته باشد. ایشان در دوران پهلوی زندانی بود. پس از انقلاب در جهاد سازندگی استان فارس مشغول شد. سپس وارد وزارت سپاه شد. قبل از انقلاب در رشته فیزیک دانشگاه شیراز قبول شد.شهید عباسی پس از انحلال وزارت سپاه و ادغام در وزارت دفاع، واحد هستهای را در دانشگاه امام حسین با شهید علیمحمدی و شهریاری بنیان نهادند.جدیت ایشان در کارشان بسیار بالا بود. شهید شهریاری برای تولید سوخت ۲۰ درصد اقدام بزرگی انجام داده بودند که با نگرانیهای بیمورد انجام نمیشد. زمانی که خودشان رییس سازمان انرژی اتمی بودند، نهایتا خودشان با مسئولیت خودشان این کار را انجام دادند تا زحمت شهید شهریاری به سرانجام برسد.
@heyatvalasr
با موضوع روایت زندگی شهدای هستهایجلسه ۲ آبان ۱۴۰۴، هیئت والعصر
آقای قاضی هم ورودی شهید احمدی روشن در شریف بودند و از سال ۹۵ با شهید عباسی آشنا شدند و حدود ۸۰ ساعت با ایشان مصاحبه داشتند.
شهید احمدی روشن:عموم اشخاص پس از خورج از فضای دانشگاه، آرمانها را فراموش میکنند ولی شهید احمدی روشن آن ارزشهایش را حفظ کرده بود. متأسفانه جایگاه کاری و ارزش ایشان درک نشده بود و به همین سبب بعضی بعد از شهادت ایشان جملاتی میگفتند مانند اینکه «رژیم دیگر حتی آدمهای سطح پایین را میزند» و نمیدانستند که ایشان چه کار ارزشمندی انجام میداده.ایشان معاون بازرگانی نطنز بودند. برخی غرض ورزانه یا ندانسته می گفتند ایشان مأمور خرید بودند. انگار مأمور خرید یک کارخانه ساده است در حالی که در صنعت هستهای که تمام آن تحریم است، شرایط واقعا پیچیده است و نمیتوان به این سادگی با موضوع برخورد کرد.آن زمان که ایشان معاون بازرگانی شد ابتدا تلاش کرد تعدادی از قطعات را از کشورهایی مانند چین خریداری کند تا نیاز صنعت هستهای را تأمین کند. سپس ایشان به دنبال تولید برخی قطعات در داخل رفتند که چالشهایی داشتند مانند اینکه نسبت به کالای داخلی که استانداردهای آمریکایی را نگرفته بود، گارد وجود داشت.عموم مردم میگویند میخواهیم یک درآمد حلال داشته باشیم. بعضی که دغدغه بیشتری دارند میگویند هم حقوق حلال بگیریم و هم وضع شرکت و مجموعه را بهتر کنیم. بعضی دیگر دغدغهشان بالاتر است و به کل صنعت میرسد ولی محدود هستند کسانی که دغدغه بهبود کشور را در کنار آن نان حلال دارند. شهید احمدی روشن، دنبال آن نان حلال و تلاش برای ظهور بود.
شهید فریدون عباسی:دغدغه ایشان همیشه بحث فناوری بود و به جوانان حزباللهی میگفتند به جای کارهای سیاسی دنبال درس باشید تا کشور رشد علمی داشته باشد. ایشان در دوران پهلوی زندانی بود. پس از انقلاب در جهاد سازندگی استان فارس مشغول شد. سپس وارد وزارت سپاه شد. قبل از انقلاب در رشته فیزیک دانشگاه شیراز قبول شد.شهید عباسی پس از انحلال وزارت سپاه و ادغام در وزارت دفاع، واحد هستهای را در دانشگاه امام حسین با شهید علیمحمدی و شهریاری بنیان نهادند.جدیت ایشان در کارشان بسیار بالا بود. شهید شهریاری برای تولید سوخت ۲۰ درصد اقدام بزرگی انجام داده بودند که با نگرانیهای بیمورد انجام نمیشد. زمانی که خودشان رییس سازمان انرژی اتمی بودند، نهایتا خودشان با مسئولیت خودشان این کار را انجام دادند تا زحمت شهید شهریاری به سرانجام برسد.
@heyatvalasr
۲۰:۱۳
جلسه این ماه هیأت والعصر انشاءالله:
جمعه شب،
*۷ آذر ۱۴۰۴*، از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۱
تدبر در قرآن، با موضوع ماجرای انبیاء، قسمت چهارم (حضرت ابراهیم علیهالسلام)، آقای روحالله عابدینی
سخنرانی آقای دکتر مهدی اشعری*، معاون راهبری محتوایی شبکه کانونهای تفکر ایران (ایتان)، با موضوع *مسألهی پیشرفت ایران
مناجات و روضه، آقای مهدی برهانیان
انشاءالله شام نیز مهمان سفره اهل بیت (ع) هستیم.امکان حضور آقایان و بانوان وجود دارد.برنامه بازی و فعالیت کودکان نیز در حاشیه برنامه وجود دارد.
نشانی برگزاری: میدان حسنآباد، خیابان شهید میردامادی، خیابان شهید زمانپور، مدرسه متوسطه اول (راهنمایی) علامه حلی یک
https://nshn.ir/367bvEMDQxiYDW
از ساعت ۱۸ امکان حضور وجود دارد. لطفاً قبل از ۱۸:۳۰ تشریف بیاورید.
لطفا در لینک زیر اعلام حضور کنید:https://survey.porsline.ir/s/GnDzlx6




️️️️️️️️️
️️️️️️️ با ارسال این پیام، دوستانتان را به هیئت دعوت کنید. 
@heyatvalasr
جمعه شب،
انشاءالله شام نیز مهمان سفره اهل بیت (ع) هستیم.امکان حضور آقایان و بانوان وجود دارد.برنامه بازی و فعالیت کودکان نیز در حاشیه برنامه وجود دارد.
نشانی برگزاری: میدان حسنآباد، خیابان شهید میردامادی، خیابان شهید زمانپور، مدرسه متوسطه اول (راهنمایی) علامه حلی یک
@heyatvalasr
۴:۳۱
#معرفی_سخنراندکتر مهدی اشعری کیست؟
در خانوادهای مذهبی در خیابان ایران دیده به جهان گشود. دوره راهنمایی و دبیرستان را در علامه حلی گذراند.در سال پیشدانشگاهی به بهانه درس خواندن در مدرسه میماند؛ اما بازی مافیا راه میانداخت و نه خودش درس میخواند و نه میگذاشت دیگران بخوانند.با این حال به پشتوانه ضریب هوشی متوسط و اقبال سرشار، صنایع شریف قبول شد.چند مدال ناقابل المپیاد دانشآموزی و دانشجویی فیزیک، کامپیوتر و اقتصاد هم با همین پشتوانه و بر حسب اتفاق کسب کرد که ترکیب رنگش در خاطر نگارنده نیست.ارشد و دکتری اقتصاد را هم در دانشگاه تهران گذراند و در سال ۱۴۰۲ چهار گوشه تشک آموزش عالی را بوسید.
وی بلافاصله پس از فراغت از دانشآموزی، قریب به ده سال در مدرسه راهنمایی حلی یک فیزیک و کامپیوتر تدریس کرد. شاگردان و همکاران او را با گچهای رنگینکمانی و ثبت آثار هنری بر تخته کلاس، افراز موقعیتهای مختلف به دوگانها، با تکیهکلام «دو حالت دارد» و از این دست ویژگیها به یاد میآورند.
اما به راستی، آنچه موجب دعوت از ایشان شد، چه بود؟
استاد مهدی اشعری (زید عزه) از سال ۱۳۹۵ به فعالیتهای اندیشکدهای ورود کرد. چند سال مدیر گروه مسکن ایتان بود و در سالهای اخیر معاون راهبری محتوایی ایتان است، که علیالظاهر کار مهمی است.تمرکزش بر اقتصاد و سیاستگذاری است و به موضوعات مختلفی مانند مسکن، بانک، تورم و... پرداخته، که نتایج تلاش ایشان و باقی اندیشهورزان و تصمیمگیران محترم به خوبی در زندگی روزمره قابل مشاهده است.
کنایه آخر از این جهت تقدیم محضر مبارک معظمله شد که ایتانیها ایجاد تغییر واقعی و حل مسائل لایه حکمرانی کشور را بر عهده خود میدانند.اما پس از عرض کنایه و گشودن عقدههای درونی، لازم است اعتراف کنم، تا حدی که گاهی چیزی از توضیحاتشان متوجه شدهام، واقعا کارهای نقطهزن و مؤثری کردهاند که از ایشان بعید به نظر میرسید.
@heyatvalasr
در خانوادهای مذهبی در خیابان ایران دیده به جهان گشود. دوره راهنمایی و دبیرستان را در علامه حلی گذراند.در سال پیشدانشگاهی به بهانه درس خواندن در مدرسه میماند؛ اما بازی مافیا راه میانداخت و نه خودش درس میخواند و نه میگذاشت دیگران بخوانند.با این حال به پشتوانه ضریب هوشی متوسط و اقبال سرشار، صنایع شریف قبول شد.چند مدال ناقابل المپیاد دانشآموزی و دانشجویی فیزیک، کامپیوتر و اقتصاد هم با همین پشتوانه و بر حسب اتفاق کسب کرد که ترکیب رنگش در خاطر نگارنده نیست.ارشد و دکتری اقتصاد را هم در دانشگاه تهران گذراند و در سال ۱۴۰۲ چهار گوشه تشک آموزش عالی را بوسید.
وی بلافاصله پس از فراغت از دانشآموزی، قریب به ده سال در مدرسه راهنمایی حلی یک فیزیک و کامپیوتر تدریس کرد. شاگردان و همکاران او را با گچهای رنگینکمانی و ثبت آثار هنری بر تخته کلاس، افراز موقعیتهای مختلف به دوگانها، با تکیهکلام «دو حالت دارد» و از این دست ویژگیها به یاد میآورند.
اما به راستی، آنچه موجب دعوت از ایشان شد، چه بود؟
استاد مهدی اشعری (زید عزه) از سال ۱۳۹۵ به فعالیتهای اندیشکدهای ورود کرد. چند سال مدیر گروه مسکن ایتان بود و در سالهای اخیر معاون راهبری محتوایی ایتان است، که علیالظاهر کار مهمی است.تمرکزش بر اقتصاد و سیاستگذاری است و به موضوعات مختلفی مانند مسکن، بانک، تورم و... پرداخته، که نتایج تلاش ایشان و باقی اندیشهورزان و تصمیمگیران محترم به خوبی در زندگی روزمره قابل مشاهده است.
کنایه آخر از این جهت تقدیم محضر مبارک معظمله شد که ایتانیها ایجاد تغییر واقعی و حل مسائل لایه حکمرانی کشور را بر عهده خود میدانند.اما پس از عرض کنایه و گشودن عقدههای درونی، لازم است اعتراف کنم، تا حدی که گاهی چیزی از توضیحاتشان متوجه شدهام، واقعا کارهای نقطهزن و مؤثری کردهاند که از ایشان بعید به نظر میرسید.
@heyatvalasr
۶:۲۰
هیأت والعصر، جمعه شب، ۷ آذر ۱۴۰۴*، از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۱
تدبر در قرآن، با موضوع *ماجرای انبیاء، قسمت چهارم (حضرت ابراهیم علیهالسلام)، آقای روحالله عابدینی
سخنرانی آقای دکتر مهدی اشعری*، معاون راهبری محتوایی شبکه کانونهای تفکر ایران (ایتان)، با موضوع *مسألهی پیشرفت ایران
مناجات و روضه، آقای مهدی برهانیان
انشاءالله شام نیز مهمان سفره اهل بیت (ع) هستیم.امکان حضور آقایان و بانوان وجود دارد.برنامه بازی و فعالیت کودکان نیز در حاشیه برنامه وجود دارد.
نشانی برگزاری: میدان حسنآباد، خیابان شهید میردامادی، خیابان شهید زمانپور، مدرسه متوسطه اول (راهنمایی) علامه حلی یک
https://nshn.ir/367bvEMDQxiYDW
لطفا در لینک زیر اعلام حضور کنید:https://survey.porsline.ir/s/GnDzlx6




@heyatvalasr
انشاءالله شام نیز مهمان سفره اهل بیت (ع) هستیم.امکان حضور آقایان و بانوان وجود دارد.برنامه بازی و فعالیت کودکان نیز در حاشیه برنامه وجود دارد.
نشانی برگزاری: میدان حسنآباد، خیابان شهید میردامادی، خیابان شهید زمانپور، مدرسه متوسطه اول (راهنمایی) علامه حلی یک
@heyatvalasr
۶:۱۴
هیات والعصر
هیأت والعصر، جمعه شب، ۷ آذر ۱۴۰۴*، از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۱
تدبر در قرآن، با موضوع *ماجرای انبیاء، قسمت چهارم (حضرت ابراهیم علیهالسلام)، آقای روحالله عابدینی
سخنرانی آقای دکتر مهدی اشعری*، معاون راهبری محتوایی شبکه کانونهای تفکر ایران (ایتان)، با موضوع *مسألهی پیشرفت ایران
مناجات و روضه، آقای مهدی برهانیان انشاءالله شام نیز مهمان سفره اهل بیت (ع) هستیم. امکان حضور آقایان و بانوان وجود دارد. برنامه بازی و فعالیت کودکان نیز در حاشیه برنامه وجود دارد. نشانی برگزاری: میدان حسنآباد، خیابان شهید میردامادی، خیابان شهید زمانپور، مدرسه متوسطه اول (راهنمایی) علامه حلی یک
https://nshn.ir/367bvEMDQxiYDW
لطفا در لینک زیر اعلام حضور کنید: https://survey.porsline.ir/s/GnDzlx6 



@heyatvalasr
۵:۱۶
۷:۰۷