عکس پروفایل حسینیه کربلاح

حسینیه کربلا

۳۴۷عضو
عکس پروفایل حسینیه کربلاح
۳۴۷ عضو

حسینیه کربلا

حسینیه کربلامرکز نشر آثار مرحوم استاد رنجبر گل‌محمدیundefined جمعه‌ها: زیارت عاشورا، سخنرانی، مداحی، ۸:۳۰صبحundefined جلسات «آخرین نامه خدا»: آموزش و تفسیر قرآن به روشی نو، اطلاعات بیشتر و ثبت‌نامundefined @hoseinieh_133کهریزک، روبه‌روی سه‌راهی قلعه‌شیخ

۲ خرداد

thumnail
جشن ولادت حضرت امام رضا علیه السلام(گرامیداشت دهه کرامت)
مداح:حاج مجید کمره‌ای
جمعه ۵ خرداد ۱۴۰۲
به همراه برنامه ویژه نونهالان در حسینیه کودک
حسینیه کربلا- کهریزک@hoseinieh133

۱۲:۴۴

۳ خرداد

thumnail
اولین جلسه کلاس آموزش مداحی

جمعه ۵ خرداد ۱۴۰۲بلافاصله بعد از جلسه هفتگی
حسینیه کربلا - کهریزک@hoseinieh133

۸:۰۸

۵ خرداد

گزارش تصویری
جشن ولادت امام رضا علیه السلام (گرامیداشت دهه کرامت)
مداح:حاج مجید کمره‌ای
جمعه ۵ خرداد ۱۴۰۲
حسینیه کربلا - کهریزک@hoseinieh133
undefinedundefinedundefined

۱۱:۰۰

thumnail

۱۱:۰۰

thumnail

۱۱:۰۰

thumnail

۱۱:۰۰

thumnail

۱۱:۰۰

thumnail

۱۱:۰۰

thumnail

۱۱:۰۱

۷ خرداد

thumnail
مروری اجمالی بر نکات مهم جلسه هشتم از فصل دوم شهر گمشده
امویان؛ از دختری به نام فلورا تا وایکینگ‌ها
undefinedگفته شد امویان، همان‌طور که در شرق و جهان اسلام، اسلام اموی را تأسیس کردند، در غرب و جهان مسیحی نیز مسیحیت اموی را تأسیس کردند.
undefinedبرای تقویت این مسیحیت اموی، شکاف بین مسیحیان و مسلمانان انداختند.
undefinedبرای تعمیق این شکاف، از جمله روحانیون مسیحی را می‌کشتند، سر آن‌ها را بر هم انباشت می‌کردند و بر روی آن اذان می‌گفتند، تا انزجار از اسلام را تشدید بخشند.
undefinedعلاوه بر این، دختران جوان و باکره مسلمان که مسیحی شده بودند را اعدام می‌کردند تا توده‌ مردم مسیحی اروپا را تحریک کنند.
undefinedمسیحیتی که در صدر اسلام از پیامبر استقبال کرد، پادشاه مسیحی حبشه مسلمانان را پناه داد، علمای مسیحی حاضر به مباهله با پیامبر نشدند، بسیاری از مسلمانان اسپانیا با ورود اسلام به آنجا مسلمان شدند، بعد از چند صد سال به جایی رسیدند که مسیحیت را مساوی با ناسزا به اسلام و پیامبر می‌دانستند و در این امر شهادت‌طلبی می‌کردند. این شکاف را اموی‌ها رقم زدند تا اولا جاذبه اسلام را از بین ببرند، ثانیا مسیحیت نوظهور که خود ساخته بودند را تقویت کنند و کم‌کم به آن مهاجرت کنند.
در این بین از هیچ ظرفیتی صرف‌نظر نکردند. حتی از وایکینگ‌ها....
در جلسه هشتم از فصل دوم شهر گمشده به این موضوع پرداخته شده است.
سلسله جلسات شهر گمشده ، جمعه ها 8:30 صبححسینیه کربلا - کهریزک@hoseinieh133

۶:۰۱

۸ خرداد

1402.03.05 - shahre gomshodeh 02 - 08.mp3

۲۸.۲۱ مگابایت
مجموعه سخنرانی#شهر_گمشده (سلسله مباحث تاریخ تحلیلی اسلام)

فصل دوم - جلسه هشتم
امویان؛ از دختری به نام فلورا تا وایکینگ‌ها

5 خرداد 1402حسینیه کربلا - کهریزک
@hoseinieh133

۱۰:۳۶

1402.03.05 - kamarei - veladat emam reza (a).mp3

۱۷.۸۵ مگابایت
حاج مجید کمره ای
ولادت امام رضا علیه السلام
جمعه 5 خرداد 1402
حسینیه کربلا - کهریزک@hoseinieh133

۱۰:۴۷

۹ خرداد

thumnail
ایام ولادت امام رضا علیه السلام(یادبود بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی)
مداح:حاج مرتضی خسروپور
جمعه ۱۲ خرداد ۱۴۰۲۸:۳۰ صبح
حسینیه کربلا- کهریزک@hoseinieh133

۲۰:۲۱

۱۰ خرداد

thumnail
«حیف دیدارت فقط یک لحظه قسمت شد مرا»
مرحوم استاد رنجبر گل محمدی در یکی از سفرهایی که به مشهد داشتند، جمال نورانی حضرت رضا علیه‌السلام را در حالتی بسان مکاشفه رؤیت می‌کنند. شعر زیر سروده ایشان در وصف این دیدار است، که برای نخستین بار منتشر می‌شود:
سال‌ها زان سوختن بگذشت و من خامم هنوززان نگاه اولین مغموم و ناکامم هنوز
از تمنای لبت رسته به پابوس آمدمخواهشم بیهوده بود و بی سرانجامم هنوز
آب آتشگون نشد قسمت خمارم ساقیاسالیانی در عطش من آذر آشامم هنوز
دین و دل دادم همان اول به یک ایمای توبعد از آن ساعت به یک دم نیست آرامم هنوز
آمدم جانا که باشی در حرم آرام دلدر حرم صیدی اسیرم ای دل‌آرامم هنوز
چون به یغما برده چشمت تاب اقلیم دلمخون تراوش می‌کند از نوک اقلامم هنوز
هر زمانی یاد طوفان نگاهت می‌کنملرزه می‌افتد چنان بیدی در اندامم هنوز
«حیف دیدارت فقط یک لحظه قسمت شد مرا»قطره‌ای دادی ولی خالی نشد جامم هنوز
کاش آن یک لحظه هم یک عمر می‌شد یا رضاگرچه مانده شهد آن یک لحظه در کامم هنوز
@hoseinieh133

۵:۵۱

۱۱ خرداد

حسینیه کربلا
undefined اولین جلسه کلاس آموزش مداحی جمعه ۵ خرداد ۱۴۰۲ بلافاصله بعد از جلسه هفتگی حسینیه کربلا - کهریزک @hoseinieh133
ذاکران سیدالشهدا علیه‌السلام!علاقمندان به مداحی!
ضمن سلام و احترام، به اطلاع می‌رساند:
اولین جلسه از کلاس آموزش مداحی با موضوع شرح دو عبارت زیر از زیارت ناحیه مقدسه برگزار شد:
«السَّلامُ عَلَى الْمُرَمَّلِ بِالدِّمآءِالسَّلامُ عَلَى الْمَهْتُوکِ الْخِبآءِ»
به امید خدا، دومین جلسه این کلاس، فردا صبح (جمعه ۱۲ خرداد) با حضور حاج مرتضی خسروپور برگزار خواهد شد.
حسینیه کربلا - کهریزک(یادبود مرحوم استاد رنجبر گل‌محمدی)
@hoseinieh133

۰:۰۰

۱۴ خرداد

thumnail
نماهنگ برکت روح الله
مرحوم استاد رنجبر گل‌محمدیجمعه ۱۵ خرداد ۱۳۸۳
(بازنشر به مناسب سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب)
@hoseinieh133

۴:۴۴

thumnail
مروری اجمالی بر نکات مهم جلسه نهم از فصل دوم شهر گمشده
امویان؛ استعمار دانمارک و سوئیس و خداحافظی با نژاد عربی
undefinedundefinedundefined

۱۹:۱۳

مروری اجمالی بر نکات مهم جلسه نهم از فصل دوم شهر گمشده
امویان؛ استعمار دانمارک و سوئیس و خداحافظی با نژاد عربی

undefined اموی‌ها علاوه بر پیکارگیری و کشتارهای چندده‌هزار نفره و سرکوب نهضت‌های سراسری، بازیگری‌هایی هم داشتند. ازجمله انداختن اختلاف بین مخالفین خود و سوق دادن آن‌ها به سمت قومیت‌گرایی و دور شدن آن‌ها از اسلام‌گرایی بود؛
undefined کار به جایی رسید که مسلمانان واقعی، نشر اسلام را که هیچ، حفظ اسلام در اسپانیا را هم مشروط به امداد غیبی می‌دانستند. لذا در این برهه از تاریخ شاهد گرایشات به مهدویت هستیم.
undefined عده‌ای با سوار شدن بر موج گرایشات مهدوی و نامیدن خود به نام «مهدی»، اوضاع را پیچیده‌تر می‌کردند. این‌ها همه از گور امویان برمی‌خواست.
undefined راهبرد دیگر امویان، انتقال علم و مدنیت از شرق و جهان اسلام به غرب و جهان مسیحیت و توسعه آن بود، تا جایی که سرآمد جهانیان در علم و دانش شدند.
undefined دولت اموی در اسپانیا تبدیل به بزرگترین و پیشرفته‌ترین قدرت در کل اروپا و مرکز دیپلماسی غرب و از قوی‌ترین قدرت‌های اقتصادی جهان شد (هم در لباس سابق خود یعنی لباس اسلام و هم در لباس جدید خود یعنی لباس مسیحیت نوساخته).
undefined با این جایگاه و پرستیژ علمی، تریبون و نفوذ لازم برای القای تفکرات مدرنیته و روشن‌فکرانه (مانند نقد سنت، جدایی دین از سیاست، مالکیت فرد بر طبیعت، تاکید بر آزادی‌های فردی و...) را پیدا کرده بودند.
undefined البته آن‌ها تفکر مدرنیته را با مارک و برچسب مسیحیت نوساخته خود وارد بازار اروپا کردند.
undefined راهبرد دیگر آن‌ها استفاده از ظرفیت مردم جنگل‌نشین یا کوهستان‌نشین و دور از تمدن و دین اروپای مسیحی بود. مانند مردم حوزه اسکاندیناوی یا دانمارک امروز، مردم دامنه‌های آلپ یا سوییس امروز و مردم سایر مناطق شمال و غرب اروپا، مانند وایکینگ‌ها، اینگل‌ها، ساکسون‌ها، اسلاوها و...؛ این‌ها مثل یک کمربند، اروپا را از غرب و شمال دربرگرفته بودند،undefined هر که این کمربند را در دست می‌گرفت، آینده اروپا را در دست گرفته بود.
undefined امویان با فرستادن کشتی‌ها و ماجراجویان «بدون پرچم اموی» به سواحل اروپا و ورود به جنگل‌ها و کوهستان‌ها و اشغال مواضع صعب‌العبور و تصاحب زمین‌های بسیار (به زر یا زور) و استخدام جنگجویان آن مناطق به عنوان شوالیه‌های خود، علاوه بر تور کردن مردم آن مناطق و آشنا کردن آن‌ها با مسیحیت نوساخته اموی، به تدریج جزو امرای محلی آن مناطق شدند و یک شبکه قدرتمند از زمین‌داران در سطح اروپا را ایجاد کردند.
undefined این زمین‌ها سرپل‌هایی شد برای عبور امویان از طول اروپا و رسیدن به خاورمیانه و سایر نقاط جهان؛ این اقدام جزو اولین تجربیات استعماری است.
undefined همچنین اموی‌ها با مردم این مناطق ازدواج می‌کردند تا به تدریج یک بافت جدید اموی‌اروپایی با چشمان روشن و موی طلایی و زبان لاتین شکل بگیرد. چرا که دیگر استمرار قدرت در محاسن و عبای اسلامی و زبان عربی نبود.
undefined به عنوان مثال مادر یکی از امرای اموی به نام عبدالرحمان الناصر، مسیحی است و ماریا نام دارد. undefined عجیب اینکه که در همین دوران مشاهده می‌کنیم مادر امام زمان (عج) هم یک مسیحی است، اما از متن مسیحیت متمدن و اصیل اروپا، نه مسیحیت نوساخته‌ی اموی؛
undefined اموی‌ها چندهزار مسیحی غلام و اسیر و برده کم‌سن‌وسال را در ساختار حکومت خود تزریق کردند، تربیت کردند و مسئولیت دادند. در مقابل عرب‌ها را از خود راندند.
undefined سفرای دولت‌های اروپایی وقتی وارد کاخ اموی می‌شدند، بیشتر از اینکه احساس کنند وارد صحن یک حکومت اسلامی شدند، احساس می‌کردند وارد صحن یک حکومت مسیحی شدند.undefined لذا تصور می‌کردند که حاکم اموی گرایشات مسیحی دارد و او را به مسیحیت دعوت می‌کردند.undefined حاکم اموی از این فرصت استفاده می‌کرد و موضعی پرسش‌گرایانه و انتقادی می‌گرفت و نوعی نهضت انتقادی نسبت به آیین مسیحیت در اروپایی متمدن را پایه‌گذاری می‌کردundefined تا کم‌کم مسیحیت خودساخته خود را به عنوان جایگزین در اروپا جا بندازد.
undefined امویان به عنوان ابرقدرت دنیای آن روز فقط یک گروه را دشمن جدی خود تلقی می‌کردند و آن هم گروهی به نام فاطمیون در شمال آفریقا بود.
در جلسه نهم از فصل دوم از شهر گمشده به مباحث فوق پرداخته شده و در جلسه دهم به موضوع فاطمیون پرداخته خواهد شد.
سلسله جلسات شهر گمشده، جمعه‌ها ساعت ۸:۳۰ صبححسینیه کربلا _ کهریزکیادبود مرحوم استاد رنجبر گل‌محمدی
@hoseinieh133

۱۹:۱۵

۱۶ خرداد

1402.03.12 - shahre gomshodeh 02 - 09.mp3

۴۱.۰۷ مگابایت
مجموعه سخنرانی#شهر_گمشده (سلسله مباحث تاریخ تحلیلی اسلام)

فصل دوم - جلسه نهم
امویان؛ استعمار دانمارک و سوئیس و خداحافظی با نژاد عربی

12 خرداد 1402حسینیه کربلا - کهریزک
@hoseinieh133

۴:۱۳

1402.03.12 - khosropoor - rozeh haftegi.mp3

۱۶.۰۴ مگابایت
حاج مرتضی خسروپور
روضه جلسه هفتگی
جمعه 12 خرداد 1402
حسینیه کربلا - کهریزک@hoseinieh133

۴:۲۰