iDoctrine
هوالحکیم i√ #iDoctrine در مقدمه ای بر مبحث نوجوانان استراتژیست یا استراتژی برای نوجوان که پین کانال بود اشاره شد که استراتژیست یعنی تصمیم ساز و تصمیم ساز کسی است که به تصمیم نمیرسد یعنی محدود به تصمیم دیگران نمیشود بلکه این تصمیم ساز است که تصمیم گیر را به تصمیم میرساند یعنی محدود میکند و تصمیم گیر به تصمیم میرسد یعنی محدود میشود به تصمیمی که تصمیم ساز ساخته و میشود تصمیم دار. تصمیم ساختن، تصمیم سازی، تصمیم ساز تصمیم گرفتن، تصمیم گیری، تصمیم گیر تصمیم داشتن، تصمیم داری، تصمیم دار و این یکی از معانی واژه ی استراتژی غربی است که یکی از عمیقترین واژگان غربی است. البته استراتژی معانی دیگری نیز دارد که همگی با هم مرتبط اند و به مرور درباره ی آنها بحث خواهد شد. اما گفته شد که استراتژیست ها یعنی تصمیم سازان در سراسر جهان و سراسر تاریخ به دو گروه عمده و اصلی تقسیم میشوند: ۱)تصمیم سازان الهی و توحیدی ۲)تصمیم سازان غیر الهی و غیر توحیدی و تصمیم سازان غیر الهی و غیر توحیدی فلاسفه و استراتژیست های غیر الهی و غیر توحیدی بوده و هستند و مهمترین فلاسفه و استراتژیست های غیر الهی و غیر توحیدی در طول تاریخ تصمیم سازان تمدن غرب بوده اند و امروز در اوج تمدن غرب آمریکا قرار دارد همانطور که روزی در اوج تمدن غرب به ترتیب یونان و روم باستان و فرانسه و انگلیس قرار داشتند و آمریکای امروز وارث آنهاست. از طرف دیگر تصمیم سازان و استراتژیست های الهی و توحیدی انبیا، ائمه و فقها بوده اند که در منطقه ی غرب آسیا یا به تعبیر غربی ها خاورمیانه ساکن بوده اند و اهمیت غرب آسیا به همین جهت است که کانون نزاع و ضد و خورد دو نوع اصلی تصمیم سازی بوده است. گفته شد که ویژگی مشترک انبیا، ائمه و فقها حکمت است و حکمت عبارت است از داشتن رویکرد و نگاه و نگرش و بینش آیت مدار به پدیده ها ی عالم یعنی نگاه آیت مدار به موجودات و اتفاقات عالم و عبرت گرفتن از آیت آنها و استفاده از این آیات و عبرت ها در تصمیم سازی ها. پس انبیاء، ائمه و فقها حکیم اند به این معنی که نگاه آیت بین دارند و راه حکیم شدن برای همه ی انسانها باز است حتی نوجوانان و کودکان و از آنجا که آخرین نبی رسول اسلام ص و آخرین امام صاحب الزمان عج است، حکیم شدن برای ما یعنی فقیه شدن و فقه یعنی چنگ زدن و غور و غوص کردن در ظرف یا گونی حبوبات یا گندم یا غیره برای کشف و استخراج چیزی ارزشمند مانند جواهر و فقیه کسی است که با چنگ زدن و غور و غوص در پدیده های عالم آیت پدیده های عالم را کشف و استخراج میکند و از آن آیت عبرت میگیرد و آنرا به کار میبندد و از آن در تصمیم سازی هایش استفاده میکند. حکیم شدن از ایمان به متعلقات ایمان آغاز می شود پس اول ایمان به متعلقات ایمان یعنی ایمان به: ۱)الله ۲)غیب ۳)ملائکه ۴)انبیاء ۵)کتاب ۶)آخرت ۷)آیات (آیت مداری) پس از ایمان به متعلقات ایمان ادب حضور داشتن در محضر متعلقات ایمان به ویژه ادب حضور داشتن در محضر الله و حفظ حدود الهی ادب حضور حفظ حضور ادب حدود حفظ حدود در حقیقت خویشتن پایی و خود را از چشم خدا دیدن که یعنی تقوا ورزیدن. همان که امام خمینی ره میفرمود که عالم محضر خداست در محضر خدا معصیت نکنید. پس از مرحله ی تقوا ورزیدن مبتنی بر آیه ی مبارکه ی إن تتقوا الله یجعل لکم فرقانا که یعنی: اگر تقوا بورزید الله برایتان فرقان جعل میکند. شخصی که ایمان آورده و تقوا ورزیده خدا برایش قوه ی فرقان جعل میکند (قرار میدهد) و به درجه ی فرقان میرسد و فرقان یعنی قوه ی فرق گذاشتن میان حق و باطل. و کسی که بتواند حق و باطل را بشناسد و به آنها معرفت داشته باشد و بین آنها فرق بگذارد و باطل را بزداید و حق را اقامه کند دارای مقام معرفت توحیدی است. امام خامنه ای حفظه الله فرمودند: ویژگی برجسته ی امیرالمؤمنین ع مقام معرفت توحیدی است. حال کسی که به مقام معرفت توحیدی رسیده هیچ کدام از پدیده های عالم یعنی موجودات و اتفاقات عالم را عبث و بیهوده و باطل نمیداند بلکه هر کدام را آیت و نشانه و پیام و راز و رمز و پیغامی از طرف الله میداند و سعی میکند این پیام را کشف و استخراج و رمز گشایی کند و در مورد تمام پدیده های عالم بین حق و باطل فرق بگذارد و باطل را بزداید و حق را اقامه کند و از آیت هر پدیده در عالم عبرت بگیرد و به کار ببنددش و در تصمیم سازی هایش از آن استفاده کند و در نتیجه تصمیم عبث و بیهوده و باطل نسازد و کار عبث و بیهوده و باطل انجام ندهد و کسی که این سیر را طی میکند حکیم و فقیه است. پس سیر حکمت: ۱)ایمان به متعلقات ایمان ۲)تقوا ۳)معرفت توحیدی ۴)چشم آیت بین و فقاهت یعنی عبرت گرفتن از آیت پدیده ها و به کاربستن و استفاده از آن آیت و عبرت. در این سیر جایگاه ایمان در قلب است و خروجی اش که چشم آیت بین است در چشم دل که محل روئیت است یعنی فؤاد. چشمه که خودجوش است و آبش زلال و گوارا آیت حکمت است و حکیم. @iDoctrine
۱۳:۲۲
۱۳:۲۲
#دکترین_تمام_الحج_لقاء_الامامدکترین «تَمامُ الحَجِّ لِقاءُ الإمامِ»
بسم الله الرّحمن الرّحیمهوالحکیم
i√#iDoctrine
حج اکبر، حج واجب یا حج تمتع یکی از مهمترین فروع دین اسلام است. مسلمانان با داشتن شرایطی مکلفاند در دهه اول ماه ذیالحجه به مسجد الحرام در شهر مکه در سرزمین حجاز رفته و مجموعهای از اعمال عبادی را بهجای آورند.
اعمال حج تمتع سیزده مرحله است كه به ترتیب عبارتند از:
۱- احرام
۲- وقوف به عرفات كه در چهار فرسخى (تقریباً ۲۱ کیلومتری) مكه است
۳- وقوف به مشعر الحرام كه تقریبا در دو فرسخى(۱۰/۵ کیلومتری) مكه است
۴- رفتن به منا كه نزدیك مكه است و انداختن سنگریزه بر جمره عقبه
۵- قربانى كردن در منا
۶- تراشیدن سَر یا گرفتن كمى از ناخن
۷- طواف زیارت
۸- دو ركعت نماز طواف
۹- سعى بین صفا و مروه
۱۰- طواف نساء
۱۱- دو ركعت نماز طواف نساء
۱۲- ماندن در منا در شب هاى یازدهم و دوازدهم ذی الحجه و بعضى باید شب سیزدهم را هم در منا بمانند.
۱۳- انداختن سنگریزه بر سه جمره در منا در روز یازدهم و دوازدهم و بعضى در روز سیزدهم هم باید بیندازند.
حاجیان در روز ۹ ام ذی الحجه که به روز عرفه معروف است از بعد از زوال(بعد از ظهر) تا مغرب باید در سرزمین عرفات توقف کنند.ریشه ی عَرَفَ و مشتقات آن از جمله عرفه، عرفات، عرفان، معرفت، معروف، عُرف، تعریف و غیره همگی به نوعی بر معرفت و شناخت دلالت دارند از این رو سرزمین عرفات را میتوان سرزمینِ شناخت و معرفت، شناخت و روز عرفه را روزِ شناخت و معرفت، شناخت.حج یکی از مهمترین فروع دین اسلام و وعده گاه و میقات اهل توحید است که کلیت و همچنین تک تک ارکان و اجزایش دارای حکمتی بسیار عمیق است که روح تمام و کمالش توحید است.توقف در عرفات در روز عرفه یکی از ارکان حج است و از وجه تسمیه این سرزمین و این روز میتوان نتیجه گرفت که معرفت و شناخت از ارکان حج است.از طرف دیگر مهمترین معرفت ها را معرفت النفس ذکر کرده اند که:مَن عَرَفَ نَفسَه فَقَد عَرَفَ رَبَّه(هر کس نفس خود را شناخت براستی ربّ خود را شناخت)یاأَنفَعُ المَعارِف مَعرِفَةُ النَّفس(نافع ترین معارف، معرفت نفس است)پس از اینجا نیز میتوان نتیجه گرفت که هر چقدر معرفت النفس کامل تر و تمام تر، حج کامل تر و تمام تر.از دیگر سو در روایت است که:تَمامُ الحَجِّ لِقاءُ الإِمامِ(تمامیت حج، دیدار امام است)و پر واضح است که دیدار با معرفت و شناختِ امام منظور است.بنابراین شاید بتوان گفت:مبتنی بر اینکه معرفت و شناخت از ارکان حج است که تجلی آن در روز عرفه و سرزمین عرفات است و مهمترین معرفت ها و شناخت ها معرفت النفس است و هر کس خود را شناخت ربّش را شناخته است حج، با معرفت و شناختِ نفس آغاز میشود و تمامیت حج دیدارِ با معرفت امام است.از آنجا که در قرآن کریم ذکر شده که:ما خَلَقتُ الجِنَّ وَ الإِنسَ إلَّا لِیَعبُدونِ(خلق نکردم جن و انسان را جز برای اینکه مرا عبادت و عبودیت کنند)و مفسرین لِیَعبُدون را ناظر به لِیَعرِفون میدانند که مقدمه ی عبادت و عبودیت، شناخت و معرفت است اینطور به نظر میرسد که حکمتِ حج به عنوان یکی از اعمال عبادی، معرفت و شناخت ربّ است تا از راه شناخت و معرفت ربّ، عبادت و عبودیت مبتنی بر توحید رقم بخورد تا بتوان از سر شناخت و معرفت تلبیه گفت:لَبَّیكَ الّلهُمَّ لَبَّیكَ، لَبَّیكَ لاشَریكَ لَكَ لَبَّیكَ، إنَّ الْحَمْدَ وَ النِّعْمَةَ لَكَ وَالْمُلكَ، لاشَریكَ لَكَ لَبَّیكَ(خداوندا رو به سوی تو آوردهام و دعوت و ندای تو را اجابت میکنم، اجابت کردنی پس از اجابت کردن، شریک و یاوری نداری، رو به سوی تو آورده و مُقیم آستان بندگی تو میشوم، تمام حمد و ثنایم مخصوص تو است، همه نعمتها و پادشاهی عالَم از آنِ توست، هیچ شریکی نداری، دعوتت را لبیک گویم)و مقدمه ی معرفت و شناخت ربّ، معرفت و شناختِ نفس است که روز عرفه و صحرای عرفات بهترین نماد و تجلی گاهِ معرفت و شناخت است و حج که حکمتش معرفت و شناخت ربّ است و با معرفت و شناخت نفس آغاز میشود وقتی به تمامیت و کمال میرسد که دیدار با معرفت و شناختِ امام رقم بخورد.چنانکه حضرت زهرا سلام الله علیها میفرمایند:لَقَد قالَ رَسولُ الله (صَلَّی الله علیه و آله و سَلَم) مَثَلُ الإِمامِ مَثَلُ الکَعبَة اِذْ تُؤْتی ولا تأتی(همانا رسول خدا (صلی الله علیه وآله وسلم) فرمود: مثل امام، چونان کعبه است که بر گردش میچرخند و او بر گرد چیزی نمیچرخد)اما چه ارتباطی بین نفس و امام و ربّ است؟ که حکمت حج، معرفت ربّ است و مقدمه ی معرفت ربّ، معرفت نفس است و تمامیت حج، معرفتِ امام است؛ یعنی هرگاه دیدار با معرفت امام محقق شد میتوان نتیجه گرفت که معرفت ربّ یعنی حکمت حج محقق شده است.پاسخ این سوال را از آیه ۴۳ سوره فرقان میتوان دریافت که: أَرَأَيْتَ مَنِ اتَّخَذَ إِلَٰهَهُ هَوَاهُ أَفَأَنتَ تَكُونُ عَلَيْهِ وَكِيلًا
بسم الله الرّحمن الرّحیمهوالحکیم
i√#iDoctrine
حج اکبر، حج واجب یا حج تمتع یکی از مهمترین فروع دین اسلام است. مسلمانان با داشتن شرایطی مکلفاند در دهه اول ماه ذیالحجه به مسجد الحرام در شهر مکه در سرزمین حجاز رفته و مجموعهای از اعمال عبادی را بهجای آورند.
اعمال حج تمتع سیزده مرحله است كه به ترتیب عبارتند از:
۱- احرام
۲- وقوف به عرفات كه در چهار فرسخى (تقریباً ۲۱ کیلومتری) مكه است
۳- وقوف به مشعر الحرام كه تقریبا در دو فرسخى(۱۰/۵ کیلومتری) مكه است
۴- رفتن به منا كه نزدیك مكه است و انداختن سنگریزه بر جمره عقبه
۵- قربانى كردن در منا
۶- تراشیدن سَر یا گرفتن كمى از ناخن
۷- طواف زیارت
۸- دو ركعت نماز طواف
۹- سعى بین صفا و مروه
۱۰- طواف نساء
۱۱- دو ركعت نماز طواف نساء
۱۲- ماندن در منا در شب هاى یازدهم و دوازدهم ذی الحجه و بعضى باید شب سیزدهم را هم در منا بمانند.
۱۳- انداختن سنگریزه بر سه جمره در منا در روز یازدهم و دوازدهم و بعضى در روز سیزدهم هم باید بیندازند.
حاجیان در روز ۹ ام ذی الحجه که به روز عرفه معروف است از بعد از زوال(بعد از ظهر) تا مغرب باید در سرزمین عرفات توقف کنند.ریشه ی عَرَفَ و مشتقات آن از جمله عرفه، عرفات، عرفان، معرفت، معروف، عُرف، تعریف و غیره همگی به نوعی بر معرفت و شناخت دلالت دارند از این رو سرزمین عرفات را میتوان سرزمینِ شناخت و معرفت، شناخت و روز عرفه را روزِ شناخت و معرفت، شناخت.حج یکی از مهمترین فروع دین اسلام و وعده گاه و میقات اهل توحید است که کلیت و همچنین تک تک ارکان و اجزایش دارای حکمتی بسیار عمیق است که روح تمام و کمالش توحید است.توقف در عرفات در روز عرفه یکی از ارکان حج است و از وجه تسمیه این سرزمین و این روز میتوان نتیجه گرفت که معرفت و شناخت از ارکان حج است.از طرف دیگر مهمترین معرفت ها را معرفت النفس ذکر کرده اند که:مَن عَرَفَ نَفسَه فَقَد عَرَفَ رَبَّه(هر کس نفس خود را شناخت براستی ربّ خود را شناخت)یاأَنفَعُ المَعارِف مَعرِفَةُ النَّفس(نافع ترین معارف، معرفت نفس است)پس از اینجا نیز میتوان نتیجه گرفت که هر چقدر معرفت النفس کامل تر و تمام تر، حج کامل تر و تمام تر.از دیگر سو در روایت است که:تَمامُ الحَجِّ لِقاءُ الإِمامِ(تمامیت حج، دیدار امام است)و پر واضح است که دیدار با معرفت و شناختِ امام منظور است.بنابراین شاید بتوان گفت:مبتنی بر اینکه معرفت و شناخت از ارکان حج است که تجلی آن در روز عرفه و سرزمین عرفات است و مهمترین معرفت ها و شناخت ها معرفت النفس است و هر کس خود را شناخت ربّش را شناخته است حج، با معرفت و شناختِ نفس آغاز میشود و تمامیت حج دیدارِ با معرفت امام است.از آنجا که در قرآن کریم ذکر شده که:ما خَلَقتُ الجِنَّ وَ الإِنسَ إلَّا لِیَعبُدونِ(خلق نکردم جن و انسان را جز برای اینکه مرا عبادت و عبودیت کنند)و مفسرین لِیَعبُدون را ناظر به لِیَعرِفون میدانند که مقدمه ی عبادت و عبودیت، شناخت و معرفت است اینطور به نظر میرسد که حکمتِ حج به عنوان یکی از اعمال عبادی، معرفت و شناخت ربّ است تا از راه شناخت و معرفت ربّ، عبادت و عبودیت مبتنی بر توحید رقم بخورد تا بتوان از سر شناخت و معرفت تلبیه گفت:لَبَّیكَ الّلهُمَّ لَبَّیكَ، لَبَّیكَ لاشَریكَ لَكَ لَبَّیكَ، إنَّ الْحَمْدَ وَ النِّعْمَةَ لَكَ وَالْمُلكَ، لاشَریكَ لَكَ لَبَّیكَ(خداوندا رو به سوی تو آوردهام و دعوت و ندای تو را اجابت میکنم، اجابت کردنی پس از اجابت کردن، شریک و یاوری نداری، رو به سوی تو آورده و مُقیم آستان بندگی تو میشوم، تمام حمد و ثنایم مخصوص تو است، همه نعمتها و پادشاهی عالَم از آنِ توست، هیچ شریکی نداری، دعوتت را لبیک گویم)و مقدمه ی معرفت و شناخت ربّ، معرفت و شناختِ نفس است که روز عرفه و صحرای عرفات بهترین نماد و تجلی گاهِ معرفت و شناخت است و حج که حکمتش معرفت و شناخت ربّ است و با معرفت و شناخت نفس آغاز میشود وقتی به تمامیت و کمال میرسد که دیدار با معرفت و شناختِ امام رقم بخورد.چنانکه حضرت زهرا سلام الله علیها میفرمایند:لَقَد قالَ رَسولُ الله (صَلَّی الله علیه و آله و سَلَم) مَثَلُ الإِمامِ مَثَلُ الکَعبَة اِذْ تُؤْتی ولا تأتی(همانا رسول خدا (صلی الله علیه وآله وسلم) فرمود: مثل امام، چونان کعبه است که بر گردش میچرخند و او بر گرد چیزی نمیچرخد)اما چه ارتباطی بین نفس و امام و ربّ است؟ که حکمت حج، معرفت ربّ است و مقدمه ی معرفت ربّ، معرفت نفس است و تمامیت حج، معرفتِ امام است؛ یعنی هرگاه دیدار با معرفت امام محقق شد میتوان نتیجه گرفت که معرفت ربّ یعنی حکمت حج محقق شده است.پاسخ این سوال را از آیه ۴۳ سوره فرقان میتوان دریافت که: أَرَأَيْتَ مَنِ اتَّخَذَ إِلَٰهَهُ هَوَاهُ أَفَأَنتَ تَكُونُ عَلَيْهِ وَكِيلًا
۱۷:۳۳
ای رسول آیا دیدی آن کس را که هوای نفس خود را اله و ربّ خود گرفت آیا تو بر او وکیل هستی؟)یعنی ای رسولِ ما، کسی که به جای منِ الله، هوای نفس خود را اله و ربّ خود گرفت، تو (و جانشینان تو یعنی امامان) بر او وکیل نیستید.بنابراین در نسبت بین شناخت و معرفت نفس و ربّ و امام، اگر کسی هوای نفس خودش را بجای الله جل جلاله، اله و ربّ خود گرفت و بجای عبدالله، عبدِ هوای نفس خود یا دیگران شد، دیگر رسول الله و همچنین جانشینانش یعنی امامان بر او وکیل نیستند.مبتنی بر این آیه مبارکه حکمت حج که معرفت ربّ است وقتی محقق میشود که در معرفت نفس، حاجی هوای نفس خود را قربانی الله جل جلاله کند و الله را اله و ربّ خود بگیرد و نه هوای نفس خود را و خروجی اش این است که رسول الله و جانشینانش بر او وکیل خواهند بود و به این ترتیب نسبت به آنها معرفت و شناخت خواهد داشت و دیدار با معرفت آنها حجش را به تمامیت و کمال خواهد رساند.اما تقارن روز عرفه با روز شهادت نائب امام حسین علیه السلام، حضرت مسلم بن عقیل علیه السلام نیز مطمئناً حکیمانه است و در این تقارن نیز آیت و نشانه ای الهی نهفته است.به نظر میرسد همانگونه که اله گرفتن و ربّ گرفتن الله بجای هوای نفس در وکیل گرفتن و اطاعت و تبعیت رسول الله و امامان متجلی است، وکیل گرفتن و اطاعت و تبعیتِ رسول الله و امامان نیز در وکیل گرفتن و اطاعت و تبعیت از نائب امام در هر عصری متجلی است و اصلاً تمامیت و کمال حج و حکمت حج به همین است که حاجیِ حقیقی و تمام و کمال، هوای نفس را بجای الله، اله و ربّ نمیگیرد بلکه الله را اله و ربّ خود میگیرد و نشانه اش وکالت و اطاعت و تبعیت رسول الله و امامان است و تقارن شهادت حضرت مسلم (ع) با روز عرفه شاید حکمتش این باشد که نشانه ی وکالت و اطاعت و تبعیت از رسول الله و امامان، وکالت و اطاعت و تبعیت از نائب امام و زعیم شیعه و ولی فقیه در هر عصر و دورانی است همچنان که آنان که مسلم بن عقیل (ع) را تنها گذاشتند و کشتند، حسین بن علی علیه السلام را تنها گذاشتند و کشتند و تنها چند سال بعد در واقعه حرّه شاهد بدترین جسارت ها به مدینه و مکه و مسجد الحرام و کعبه بودند و در حکومت پسران امیه میرفت تا چیزی از اسلام و اعمال عبادی آن از جمله حج باقی نماند الا حداکثر پوسته ای استحاله شده و بی مغز.با این نگاه شاید بتوان عمیق تر و مصرانه تر و مجدانه تر به فرمایشات و دستورات نائب امام زمان (ع) و ولی فقیه عصر و زعیم عصر نگریست به این ترتیب که اگر روح کلیت و تک تک ارکان و جزییات و حکمت همه ی اعمال عبادی از جمله حج، توحید و عبادت و عبودیتِ الله به عنوان اله و ربّ است و این توحید و عبادت و عبودیت منوط به شناخت و معرفت ربّ است و مقدمه ی شناخت و معرفت ربّ، شناخت و معرفت نفس است و از شناخت و معرفت نفس به این نتیجه میتوان رسید که اگر کسی هوای نفس را بجای الله، اله و ربّ خود بگیرد، رسول الله و امامان بر او وکیل نیستند اما اگر الله را و نه هوای نفسش را اله و ربّ بگیرد رسول الله و امامان بر او وکیل خواهند بود و او از آنها اطاعت و تبعیت خواهد نمود و در نتیجه نسبت به رسول الله و امامان شناخت و معرفت پیدا خواهد کرد که همانا شناخت و معرفت به حق آنهاست و حق آنها وکالت و اطاعت و تبعیت است و همین موجب خواهد شد به لقاء با معرفت امام نائل شود و هر عمل عبادی اش از جمله حج به تمامیت و کمال برسد و توحید و حکمت آن عمل عبادی که همانا معرفت توحیدی است محقق شود و نکته اینجاست که این وکالت و اطاعت و تبعیت از رسول الله و امامان، در گرو وکالت و تبعیت و اطاعت از نائب امام زمان (ع) و ولی فقیه عصر و زعیم عصر میباشد و به طور خلاصه یک کلام عبدالله حقیقی و حاجی حقیقی آن کسی است که بیشتر و بهتر از نائب امام زمان (ع) و ولی فقیه عصر و زعیم عصر اطاعت و تبعیت کند و او را وکیل خود بداند و بگیرد و التزام عملی به ولایت فقیه داشته باشد حتی اگر عرفات و مشعر و منا و مکه و مدینه را ظاهراً درک نکرده باشد، او در سرزمین حجاز قلب و ذهن خود به حج رفته و حاجی شده است که فرمود:قَلبُ المُؤمِنِ عَرشُ الرّحمَنِ(قلب مومن عرش رحمان است)او مبتنی بر معرفت در عرفات و عرفه ی قلب و ذهن خود، الله را بر هوای نفسش ترجیح داده و در مشعر قلب و ذهن خود به این شعور و درک همه جانبه رسیده و در رمی جمرات قلب و ذهن خود شیطان را که تحریک کننده هوای نفس است رمی کرده و در منای قلب و ذهن خود هوای نفس خود را قربانی الله جل جلاله کرده و به این ترتیب خانه ی قلب و ذهن خود را از غیر مخصوصاً هوای نفس خود پرداخته و تخلیه کرده است و قلبش اکنون عرش و تخت حکومت الله است و قلبش عرش رحمان و کعبه است و کعبه درون خود اوست و فرآیند حج در درون خود او رقم میخورد همیشه و همه جا. و اباعبدالله الحسین (ع) در عاشورا و کربلا به ما آموخت که همیشه و همه جا عرصه ی حج و عرفات و مشعر و رمی جمرات و منا و سعی و
۱۷:۳۵
طواف و غیره است.پس همیشه و همه جا فرصت حج و کربلا و نینوا و عاشورا فراهم است همیشه و همه جا و مهمترینش درون ما.همیشه و همه جا سپاه حق و باطل روبروی هم صف بسته اند و مهم این است که ما نسبت به حق معرفت و شعور داشته باشیم و باطل را رمی کنیم و هوای نفس خود را قربانی کنیم و گرد حق و امام حق طواف کنیم و در این راه سعی کنیم و در راه حق سر بتراشیم و ناخن بگیریم و سر و دست بدهیم تا حاجی حقیقی و کربلایی حقیقی باشیم، همیشه و همه جا و مهمتریش در سرزمین حجاز و کربلای درونمان.و تمامی اعمال عبادی اسلام از جمله حج محقق نمیشوند و به تمامیت و کمال نمیرسند الا به ترجیح امام بر هوای نفس و قربانی کردن هوای نفس به پای امام.و در بخشی از دکترین امامت از منظر امام رضا علیه السلام آمده است:بِالإمامِ تِمامُ الحَجِّ(تمام، تمامیت و اتمام حج به امام است و با امام محقق میشود)
چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۷۱۰ ذی الحجه ۱۴۳۹عید سعید قربان، عید قربانی کردن هوای نفس
@iDoctrine
چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۷۱۰ ذی الحجه ۱۴۳۹عید سعید قربان، عید قربانی کردن هوای نفس
@iDoctrine
۱۷:۳۸
بسم الله الرّحمن الرّحیمهو الحکیم
امام حسين عليه السّلام دوات و كاغذ سفیدی خواست و وصيتی براى برادرش محمّد بن حنفيه نوشت که در بخشی از آن آمده است:
و همانا من براى سركشى و خود پسندی و تكبر و فساد كردن و ظلم نمودن خارج نشدم [قیام نكردم]. و به تحقیق كه من برای طلب اصلاح و درست كردن [كارها] در میان امت جدم قیام كردم و می خواهم امر به معروف و نهی از منکر كنم و مطابق سيره ی جدم رسول الله (ص) و پدرم على بن ابى طالب (ع) رفتار نمایم. پس هر كس كه مرا به جهت اينكه حق ميگويم قبول كند همانا الله به حق سزاوارتر است و كسى كه دست رد به سينه ی من بگذارد من صبر می كنم تا الله كه بهترين حكم كنندگان است بين من و آن قوم به حق داورى نمايد.
وَ أَنِّی لَمْ أَخْرُجْ أَشِراً وَ لَا بَطِراً وَ لَا مُفْسِداً وَ لَا ظَالِماً وَ إِنَّمَا خَرَجْتُ لِطَلَبِ الْإِصْلَاحِ فِی أُمَّةِ جَدِّی (ص) أُرِيدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ أَنْهَى عَنِ الْمُنْكَرِ وَ أَسِيرَ بِسِيرَةِ جَدِّی وَ أَبِي عَلِيِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ (ع) فَمَنْ قَبِلَنِی بِقَبُولِ الْحَقِّ فَاللَّهُ أَوْلَى بِالْحَقِّ وَ مَنْ رَدَّ عَلَيَّ هَذَا أَصْبِرُ حَتَّى يَقْضِيَ اللَّهُ بَيْنِی وَ بَيْنَ الْقَوْمِ بِالْحَقِّ وَ هُوَ خَيْرُ الْحاكِمِينَ
بحارالأنوار، علامه مجلسی، ج۴۴، ص۳۲۹
المناقب، ابن شهر آشوب، ج۴، ص۸۹
استاد حسن عباسی عزیز!
همیشه تأکید کرده ای که ثنویت توحیدی در منطق حسین روحی فداه عزت و ذلت است که باید چون حسین علیه السلام ذلت را زدود و عزت را اقامه کرد.و در منطق امیرالمؤمنین علی روحی فداه ثنویت توحیدی حق و باطل است که باید چون علی علیه السلام باطل را زدود و حق را اقامه کرد.و در منطق جعفر بن محمد الصادق روحی فداه عقل و جهل است که باید چون امام صادق علیه السلام جهل را زدود و عقل را اقامه کرد.و همیشه تذکر داده ای که زدودن ذلت و باطل و جهل و اقامه ی عزت و حق و عقل، هزینه دارد همانطور که حضرات حسین و علی و صادق علیهم السلام پرداختند.
درس پس میدهم و می گویم به یاد داشته باش ای استاد عزیز که:
حرف حق زد چقدر نیزه به خوردش دادندآب می خواست سر نیزه به خوردش دادندحرف حق زد دهنش را پر خون کرد سناننیزه در حلق حسین کرد و درآورد سنان
#حسن_عباسی#استاد_حسن_عباسی#دکتر_حسن_عباسی
پنجشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۸۱۳ ذی الحجه ۱۴۴۰قطعه شهدااحسان فرشاد
۱۳۸۰ سال پیش در چنین روزهایی از ماه ذی الحجه در کوفه هانی بن عروه و میثم تمار را زندانی و اعدام کردند تا مسلم بن عقیل را غریب گیر بیاورند و سر ببرند و از دارالعماره به پایین پرتاب کنند تا بروند به استقبال حسین بن علی علیه السلام روحی فداه در کربلا ........
چند روز قبل در اثنای روضه ی میان دعای عرفه به یکی از دوستان گفتم به نظر من:حسین روحی فداه را میزدند و میگفتند:دیگه بر علیه باطل حرف نزنیاااااااا........
@iDoctrine
http://s5.picofile.com/file/8369734392/IMG_20190816_050948.jpg
امام حسين عليه السّلام دوات و كاغذ سفیدی خواست و وصيتی براى برادرش محمّد بن حنفيه نوشت که در بخشی از آن آمده است:
و همانا من براى سركشى و خود پسندی و تكبر و فساد كردن و ظلم نمودن خارج نشدم [قیام نكردم]. و به تحقیق كه من برای طلب اصلاح و درست كردن [كارها] در میان امت جدم قیام كردم و می خواهم امر به معروف و نهی از منکر كنم و مطابق سيره ی جدم رسول الله (ص) و پدرم على بن ابى طالب (ع) رفتار نمایم. پس هر كس كه مرا به جهت اينكه حق ميگويم قبول كند همانا الله به حق سزاوارتر است و كسى كه دست رد به سينه ی من بگذارد من صبر می كنم تا الله كه بهترين حكم كنندگان است بين من و آن قوم به حق داورى نمايد.
وَ أَنِّی لَمْ أَخْرُجْ أَشِراً وَ لَا بَطِراً وَ لَا مُفْسِداً وَ لَا ظَالِماً وَ إِنَّمَا خَرَجْتُ لِطَلَبِ الْإِصْلَاحِ فِی أُمَّةِ جَدِّی (ص) أُرِيدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ أَنْهَى عَنِ الْمُنْكَرِ وَ أَسِيرَ بِسِيرَةِ جَدِّی وَ أَبِي عَلِيِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ (ع) فَمَنْ قَبِلَنِی بِقَبُولِ الْحَقِّ فَاللَّهُ أَوْلَى بِالْحَقِّ وَ مَنْ رَدَّ عَلَيَّ هَذَا أَصْبِرُ حَتَّى يَقْضِيَ اللَّهُ بَيْنِی وَ بَيْنَ الْقَوْمِ بِالْحَقِّ وَ هُوَ خَيْرُ الْحاكِمِينَ
بحارالأنوار، علامه مجلسی، ج۴۴، ص۳۲۹
المناقب، ابن شهر آشوب، ج۴، ص۸۹
استاد حسن عباسی عزیز!
همیشه تأکید کرده ای که ثنویت توحیدی در منطق حسین روحی فداه عزت و ذلت است که باید چون حسین علیه السلام ذلت را زدود و عزت را اقامه کرد.و در منطق امیرالمؤمنین علی روحی فداه ثنویت توحیدی حق و باطل است که باید چون علی علیه السلام باطل را زدود و حق را اقامه کرد.و در منطق جعفر بن محمد الصادق روحی فداه عقل و جهل است که باید چون امام صادق علیه السلام جهل را زدود و عقل را اقامه کرد.و همیشه تذکر داده ای که زدودن ذلت و باطل و جهل و اقامه ی عزت و حق و عقل، هزینه دارد همانطور که حضرات حسین و علی و صادق علیهم السلام پرداختند.
درس پس میدهم و می گویم به یاد داشته باش ای استاد عزیز که:
حرف حق زد چقدر نیزه به خوردش دادندآب می خواست سر نیزه به خوردش دادندحرف حق زد دهنش را پر خون کرد سناننیزه در حلق حسین کرد و درآورد سنان
#حسن_عباسی#استاد_حسن_عباسی#دکتر_حسن_عباسی
پنجشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۸۱۳ ذی الحجه ۱۴۴۰قطعه شهدااحسان فرشاد
۱۳۸۰ سال پیش در چنین روزهایی از ماه ذی الحجه در کوفه هانی بن عروه و میثم تمار را زندانی و اعدام کردند تا مسلم بن عقیل را غریب گیر بیاورند و سر ببرند و از دارالعماره به پایین پرتاب کنند تا بروند به استقبال حسین بن علی علیه السلام روحی فداه در کربلا ........
چند روز قبل در اثنای روضه ی میان دعای عرفه به یکی از دوستان گفتم به نظر من:حسین روحی فداه را میزدند و میگفتند:دیگه بر علیه باطل حرف نزنیاااااااا........
@iDoctrine
http://s5.picofile.com/file/8369734392/IMG_20190816_050948.jpg
۸:۰۳
و اما بعد
باید به خودم و بقیه ی شاگردان استاد حسن عباسی و امت اسلام عزیز متذکر شوم که انقلاب اسلامی در غدیر خم با امیرالمؤمنین علی علیه السلام آغاز شده و در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ مرحله نخست آن در کشور ایران به پیروزی رسیده و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تشکیل شده است ولی متأسفانه هنوز زیر نظام های نظام مقدس جمهوری اسلامی، اسلامی نیستند و همین امر موجب شده تا رسیدن به دولت اسلامی که مجموعه ای از زیر نظام های اسلامی است راه درازی در پیش داشته باشیم.و پس از دولت اسلامی باید به دنبال تحقق جامعه ی اسلامی و سپس تمدن اسلامی باشیم و طی این مسیر که مسلم بن عقیل زمان حضرت امام خامنه ای حفظه الله برایمان ترسیم کرده همان زمینه سازی برای ظهور حسین زمان حضرت صاحب الزمان(عج) است که پیروزی نهایی و به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی است که در غدیر خم توسط امیرالمؤمنین علی علیه السلام آغاز گشته است.فلذا مهمترین وظیفه در مسیر زمینه سازی ظهور صاحب الامر (عج) و به پیروزی نهایی رسیدن انقلاب اسلامی همانا تشکیل کرسی های آزاد اندیشی به منظور طرح ریزی برای اسلامی کردن زیر نظام های نظام مقدس جمهوری اسلامی و تبدیل آن طرح ها به گفتمان عمومی جامعه است که اگر این مهم محقق نشود خود انقلاب اسلامی که حسین بن علی علیه السلام بخاطرش به قتلگاه رفت، به قتلگاه میرود.الیوم در پهنه ی جهان کسی که پرچم دار لبیک به مسلم بن عقیل زمان امام خامنه ای حفظه الله در تشکیل کرسی های آزاد اندیشی به منظور طراحی برای اسلامی کردن زیر نظام های نظام مقدس جمهوری اسلامی و تبدیل آن طرح ها به گفتمان عمومی جامعه و همچنین تبیین کننده ی سنجه های سازنده ی جامعه و تمدن اسلامی است (یعنی لبیک پیشاپیش به مسلم بن عقیل زمان امام خامنه ای حفظه الله) استاد عزیز و مظلوم ما حسن عباسی است.تمام اعمال استاد حسن عباسی را باید در این طرح کلی و کلان و راهبردی انقلاب اسلامی دید و تحلیل و تبیین نمود.عملی از ایشان صادر نمیشود الا به اینکه ناظر است به لبیک به امام خامنه ای حفظه الله در اسلامی کردن زیر نظام های نظام مقدس جمهوری اسلامی و تشکیل دولت اسلامی و مقدمه سازی برای تشکیل جامعه و تمدن اسلامی و در کل زمینه سازی برای ظهور صاحب الزمان (عج).از این رو حتی داد و فریاد ها و اعتراض ها و حتی ناسزا گفتن های ایشان هم حکیمانه، کلان نگر، همه جانبه نگر و آینده نگر و راهبردی است و کاملاً «سزاست» نه اینکه از سر هوای نفس و سر کشی و خود پسندی و تکبر و فساد و ظلم باشد و از جنس فریاد های امیرالمؤمنین علی علیه السلام در مسجد کوفه بر سر مردم کوفه و از جنس قیام حسین بن علی روحی فداهما است.اعتراضی است برای طلب اصلاح در زیر نظام های نظام مقدس جمهوری اسلامی و تشکیل دولت اسلامی و اعتراضی است به منظور تحقق جامعه و تمدن اسلامی و زمینه سازی برای ظهور.اعتراضی است برای طلب اصلاح در امت جد حسین بن علی علیهماالسلام.اعتراضی است طراز.#اعتراض_طرازو برای اهل حکمت تمایزی است بیکران میان این نوع اعتراض طراز با اعتراض مغرضان و معاندان انقلاب اسلامی بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی و زیر نظام های آن.فرق است بین اعتراض طراز استاد حسن عباسی که طلب اصلاح است با اعتراض مخالفان و موانع تشکیل دولت و جامعه و تمدن اسلامی و زمینه سازی برای ظهور.در میدان کربلا، در روز عاشورا و در ماه محرم هر دو طرفِ جبهه دم از اسلام میزدند و رجز میخواندند و فریاد میزدند و بهم اعتراض میکردند.یک طرف برای اصلاح و دیگری برای افساد به اسم اصلاح در امت رسول الله (ص).اما دو نکته:اولاً آنچه بر دوش امت اسلام عزیز است این است که با بصیرت و فرقان برخاسته از تقوا، تمایز و فرق میان این دو نوع اعتراض یعنی اعتراض طراز و فاخر به منظور طلب اصلاح و اعتراض به منظور طلب افساد به اسم اصلاح را دریابند و در قضاوت به کار گیرند و عنایت داشته باشند نصرت و یاری دادن به مسلم بن عقیل نصرت و یاری حسین بن علی علیهما السلام است و نصرت و یاری آنکه به مسلم لبیک گفته نیز نصرت و یاری مسلم است و استاد حسن عباسی مظلوم و عزیز طلب یاری مسلم بن عقیل زمان امام خامنه ای حفظه الله را برای زمینه سازی ظهور حسین زمان صاحب الزمان عج چنان لبیک گفته که به تعبیر اصحاب ابا عبدالله الحسین علیه السلام در شب عاشورا اگر هزاران بار در این راه اعضایش را قطعه قطعه کنند و پیکرش را بسوزانند و خاکسترش را به باد دهند و باز به دنیا باز گردد با شوق بیشتری در این مسیر مجاهدت خواهد نمود.
ادامه دارد........
@iDoctrine
باید به خودم و بقیه ی شاگردان استاد حسن عباسی و امت اسلام عزیز متذکر شوم که انقلاب اسلامی در غدیر خم با امیرالمؤمنین علی علیه السلام آغاز شده و در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ مرحله نخست آن در کشور ایران به پیروزی رسیده و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تشکیل شده است ولی متأسفانه هنوز زیر نظام های نظام مقدس جمهوری اسلامی، اسلامی نیستند و همین امر موجب شده تا رسیدن به دولت اسلامی که مجموعه ای از زیر نظام های اسلامی است راه درازی در پیش داشته باشیم.و پس از دولت اسلامی باید به دنبال تحقق جامعه ی اسلامی و سپس تمدن اسلامی باشیم و طی این مسیر که مسلم بن عقیل زمان حضرت امام خامنه ای حفظه الله برایمان ترسیم کرده همان زمینه سازی برای ظهور حسین زمان حضرت صاحب الزمان(عج) است که پیروزی نهایی و به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی است که در غدیر خم توسط امیرالمؤمنین علی علیه السلام آغاز گشته است.فلذا مهمترین وظیفه در مسیر زمینه سازی ظهور صاحب الامر (عج) و به پیروزی نهایی رسیدن انقلاب اسلامی همانا تشکیل کرسی های آزاد اندیشی به منظور طرح ریزی برای اسلامی کردن زیر نظام های نظام مقدس جمهوری اسلامی و تبدیل آن طرح ها به گفتمان عمومی جامعه است که اگر این مهم محقق نشود خود انقلاب اسلامی که حسین بن علی علیه السلام بخاطرش به قتلگاه رفت، به قتلگاه میرود.الیوم در پهنه ی جهان کسی که پرچم دار لبیک به مسلم بن عقیل زمان امام خامنه ای حفظه الله در تشکیل کرسی های آزاد اندیشی به منظور طراحی برای اسلامی کردن زیر نظام های نظام مقدس جمهوری اسلامی و تبدیل آن طرح ها به گفتمان عمومی جامعه و همچنین تبیین کننده ی سنجه های سازنده ی جامعه و تمدن اسلامی است (یعنی لبیک پیشاپیش به مسلم بن عقیل زمان امام خامنه ای حفظه الله) استاد عزیز و مظلوم ما حسن عباسی است.تمام اعمال استاد حسن عباسی را باید در این طرح کلی و کلان و راهبردی انقلاب اسلامی دید و تحلیل و تبیین نمود.عملی از ایشان صادر نمیشود الا به اینکه ناظر است به لبیک به امام خامنه ای حفظه الله در اسلامی کردن زیر نظام های نظام مقدس جمهوری اسلامی و تشکیل دولت اسلامی و مقدمه سازی برای تشکیل جامعه و تمدن اسلامی و در کل زمینه سازی برای ظهور صاحب الزمان (عج).از این رو حتی داد و فریاد ها و اعتراض ها و حتی ناسزا گفتن های ایشان هم حکیمانه، کلان نگر، همه جانبه نگر و آینده نگر و راهبردی است و کاملاً «سزاست» نه اینکه از سر هوای نفس و سر کشی و خود پسندی و تکبر و فساد و ظلم باشد و از جنس فریاد های امیرالمؤمنین علی علیه السلام در مسجد کوفه بر سر مردم کوفه و از جنس قیام حسین بن علی روحی فداهما است.اعتراضی است برای طلب اصلاح در زیر نظام های نظام مقدس جمهوری اسلامی و تشکیل دولت اسلامی و اعتراضی است به منظور تحقق جامعه و تمدن اسلامی و زمینه سازی برای ظهور.اعتراضی است برای طلب اصلاح در امت جد حسین بن علی علیهماالسلام.اعتراضی است طراز.#اعتراض_طرازو برای اهل حکمت تمایزی است بیکران میان این نوع اعتراض طراز با اعتراض مغرضان و معاندان انقلاب اسلامی بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی و زیر نظام های آن.فرق است بین اعتراض طراز استاد حسن عباسی که طلب اصلاح است با اعتراض مخالفان و موانع تشکیل دولت و جامعه و تمدن اسلامی و زمینه سازی برای ظهور.در میدان کربلا، در روز عاشورا و در ماه محرم هر دو طرفِ جبهه دم از اسلام میزدند و رجز میخواندند و فریاد میزدند و بهم اعتراض میکردند.یک طرف برای اصلاح و دیگری برای افساد به اسم اصلاح در امت رسول الله (ص).اما دو نکته:اولاً آنچه بر دوش امت اسلام عزیز است این است که با بصیرت و فرقان برخاسته از تقوا، تمایز و فرق میان این دو نوع اعتراض یعنی اعتراض طراز و فاخر به منظور طلب اصلاح و اعتراض به منظور طلب افساد به اسم اصلاح را دریابند و در قضاوت به کار گیرند و عنایت داشته باشند نصرت و یاری دادن به مسلم بن عقیل نصرت و یاری حسین بن علی علیهما السلام است و نصرت و یاری آنکه به مسلم لبیک گفته نیز نصرت و یاری مسلم است و استاد حسن عباسی مظلوم و عزیز طلب یاری مسلم بن عقیل زمان امام خامنه ای حفظه الله را برای زمینه سازی ظهور حسین زمان صاحب الزمان عج چنان لبیک گفته که به تعبیر اصحاب ابا عبدالله الحسین علیه السلام در شب عاشورا اگر هزاران بار در این راه اعضایش را قطعه قطعه کنند و پیکرش را بسوزانند و خاکسترش را به باد دهند و باز به دنیا باز گردد با شوق بیشتری در این مسیر مجاهدت خواهد نمود.
ادامه دارد........
@iDoctrine
۸:۰۴
ادامه........
و دوماً وظیفه ی سنگینی که بر دوش بنده و دیگر شاگردان استاد حسن عباسی عزیز و مظلوم است اینکه حق شاگردی به جای بیاوریم و در این مسیر تا اسلامی کردن همه ی زیر نظام های نظام مقدس جمهوری اسلامی و تشکیل دولت اسلامی از پای ننشینیم و استقامت کنیم تا تحقق جامعه و تمدن اسلامی و صاحب الامر (عج) و نائب بر حقش امام خامنه ای حفظه الله را در زمینه سازی ظهور یاری و نصرت کنیم و پیرو مکتب این اعتراض طراز و فاخر برای طلب اصلاح باشیم و هرگز عملی از ما صادر نشود که از آن تعبیر به اعتراض برای طلب افساد یا اعتراض سخیف شود و با توجه به اینکه فرق است میان مسئولین و خادمین راستین و دروغین، خدای نکرده تخریب کننده ی مسئولین و خادمین راستین و حقیقی نظام مقدس جمهوری اسلامی تلقی شویم یا معاذ الله برای نظام مقدس جمهوری اسلامی هزینه تراش و دردسر ساز معرفی شویم و الله جل جلاله إن شاء الله ما را در راه تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی ثابت قدم بدارد و ما را حفظ کند تا هرگز چون فتنه گران و مخالفان و معاندان و تخریب کنندگان نظام مقدس جمهوری اسلامی که به دره و حضیض ذلت و پستی و حقارت و تعفن دنیوی و اخروی لغزیده اند و دنیا و آخرتشان دنیا و آخرت قاتلین حسین علیه السلام است، نلغزیم و سقوط نکنیم و ریزش ننماییم. لذا بایستی از مواضع تهمت ها اجتناب کنیم و عملی از ما سر نزند که اعتراض طراز ما برای طلب اصلاح با اعتراض فتنه گران و مخالفین و معاندین و تخریب کنندگان نظام مقدس جمهوری اسلامی خلط شده یا یکی گرفته شود.و البته واضح است که این رعایت احتیاط و اجتناب از مواضع تهمت ها و پرهیز از انجام حرکات سخیف و دوری از اعتراض غیر طراز نباید موجب شود که از تمامی ظرفیت های شرعی و قانونی برای آزادی و دفاع از استاد حسن عباسی عزیز و مظلوم استفاده نکنیم.
اِنّى سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ وَحَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُمْ وَ وَلِىُّ لِمَنْ والاکُمْ وَ عَدُوُّ لِمَنْ عاداکُمْفَاَسْئَلُ اللَّهَ الَّذى اَکْرَمَنى بِمَعْرِفَتِکُمْ وَمَعْرِفَهِ اَوْلِیاَّئِکُمْ وَ رَزَقَنِى الْبَراَّئَهَ مِنْ اَعْداَّئِکُمْاَنْ یَجْعَلَنى مَعَکُمْ فِى الدُّنْیا وَالاْخِرَهِ وَاَنْ یُثَبِّتَ لى عِنْدَکُمْ قَدَمَ صِدْقٍ فِى الدُّنْیا وَ الاْخِرَهِوَ اَسْئَلُهُ اَنْ یُبَلِّغَنِى الْمَقامَ الْمَحْمُودَ لَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ وَ اَنْ یَرْزُقَنى طَلَبَ ثارى مَعَ اِمامٍ هُدىً ظاهِرٍ ناطِقٍ [بِالْحَقِّ] مِنْکُمْ
جمعه ۲۵ مرداد ۱۳۹۸۱۴ ذی الحجه ۱۴۴۰احسان فرشاد
@iDoctrine
و دوماً وظیفه ی سنگینی که بر دوش بنده و دیگر شاگردان استاد حسن عباسی عزیز و مظلوم است اینکه حق شاگردی به جای بیاوریم و در این مسیر تا اسلامی کردن همه ی زیر نظام های نظام مقدس جمهوری اسلامی و تشکیل دولت اسلامی از پای ننشینیم و استقامت کنیم تا تحقق جامعه و تمدن اسلامی و صاحب الامر (عج) و نائب بر حقش امام خامنه ای حفظه الله را در زمینه سازی ظهور یاری و نصرت کنیم و پیرو مکتب این اعتراض طراز و فاخر برای طلب اصلاح باشیم و هرگز عملی از ما صادر نشود که از آن تعبیر به اعتراض برای طلب افساد یا اعتراض سخیف شود و با توجه به اینکه فرق است میان مسئولین و خادمین راستین و دروغین، خدای نکرده تخریب کننده ی مسئولین و خادمین راستین و حقیقی نظام مقدس جمهوری اسلامی تلقی شویم یا معاذ الله برای نظام مقدس جمهوری اسلامی هزینه تراش و دردسر ساز معرفی شویم و الله جل جلاله إن شاء الله ما را در راه تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی ثابت قدم بدارد و ما را حفظ کند تا هرگز چون فتنه گران و مخالفان و معاندان و تخریب کنندگان نظام مقدس جمهوری اسلامی که به دره و حضیض ذلت و پستی و حقارت و تعفن دنیوی و اخروی لغزیده اند و دنیا و آخرتشان دنیا و آخرت قاتلین حسین علیه السلام است، نلغزیم و سقوط نکنیم و ریزش ننماییم. لذا بایستی از مواضع تهمت ها اجتناب کنیم و عملی از ما سر نزند که اعتراض طراز ما برای طلب اصلاح با اعتراض فتنه گران و مخالفین و معاندین و تخریب کنندگان نظام مقدس جمهوری اسلامی خلط شده یا یکی گرفته شود.و البته واضح است که این رعایت احتیاط و اجتناب از مواضع تهمت ها و پرهیز از انجام حرکات سخیف و دوری از اعتراض غیر طراز نباید موجب شود که از تمامی ظرفیت های شرعی و قانونی برای آزادی و دفاع از استاد حسن عباسی عزیز و مظلوم استفاده نکنیم.
اِنّى سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ وَحَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُمْ وَ وَلِىُّ لِمَنْ والاکُمْ وَ عَدُوُّ لِمَنْ عاداکُمْفَاَسْئَلُ اللَّهَ الَّذى اَکْرَمَنى بِمَعْرِفَتِکُمْ وَمَعْرِفَهِ اَوْلِیاَّئِکُمْ وَ رَزَقَنِى الْبَراَّئَهَ مِنْ اَعْداَّئِکُمْاَنْ یَجْعَلَنى مَعَکُمْ فِى الدُّنْیا وَالاْخِرَهِ وَاَنْ یُثَبِّتَ لى عِنْدَکُمْ قَدَمَ صِدْقٍ فِى الدُّنْیا وَ الاْخِرَهِوَ اَسْئَلُهُ اَنْ یُبَلِّغَنِى الْمَقامَ الْمَحْمُودَ لَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ وَ اَنْ یَرْزُقَنى طَلَبَ ثارى مَعَ اِمامٍ هُدىً ظاهِرٍ ناطِقٍ [بِالْحَقِّ] مِنْکُمْ
جمعه ۲۵ مرداد ۱۳۹۸۱۴ ذی الحجه ۱۴۴۰احسان فرشاد
@iDoctrine
۸:۰۴
اعتراض طراز.pdf
۱۷۸.۹۲ کیلوبایت
بیانیه ی #اعتراض_طراز در واکنش به حبس استاد حسن عباسی
#حسن_عباسی#استاد_حسن_عباسی#دکتر_حسن_عباسی
@iDoctrine
#حسن_عباسی#استاد_حسن_عباسی#دکتر_حسن_عباسی
@iDoctrine
۱۹:۲۸
۸:۴۶
۱۳:۱۳
۲۳:۰۴
۱۶:۳۸
سلام علیکم و رحمةالله
لطفاً افتخار دهید و لینک زیر را مشاهده بفرمائید.
با تشکراحسان فرشاد
https://digipostal.ir/aliakbar
@iDoctrine
لطفاً افتخار دهید و لینک زیر را مشاهده بفرمائید.
با تشکراحسان فرشاد
https://digipostal.ir/aliakbar
@iDoctrine
۲۰:۵۲
بسم الله الرّحمن الرّحیمهوالحکیم
اعتراضات مسخرهی ما
من نمیدانم این چه بلای خانمان سوزی است که ما گرفتارش شده ایم و آیا این هم از جنس ابتلائات آخرالزمان است یا نه در طول تاریخ گرفتارش بوده ایم؟ساخت برنامه های صدا و سیما (رسانهی رسمی حکومت دینیمان) را می سپاریم دست لیبرال ها یعنی کسانی که معتقدند دین نباید در هیچ چیزی دخالت کند بعد به طور بسیار مسخرهای اعتراض میکنیم که چرا فلان سریال مانند سریال پایتخت یا فلان مسابقه مانند مسابقهی عصر جدید یا فلان ویژه برنامهی سال تحویل یا هر برنامهی دیگری چرا خروجی ضد دینی، ضد اخلاقی، ضد تربیتی، ضد ادب و از همه مهمتر ضد حیا دارد؟خب کاملاً واضح است که این تقصیر آن برنامه ساز و کارگردان و تهیهکننده و بازیگر و مجری و خواننده و سلبریتی لیبرال نیست. آن بنده خدا (در حقیقت عدم بنده خدا) قبلاً به روش های مختلف به دفعات مکرر کاملاً صادقانه در طرفداری های انتخاباتی و سبک زندگی شخصی و فضای مجازی و جشنواره ها و در هر فرصتی به صراحت و با صدای بلند اعلام کرده که لیبرال است و طرفدار لیبرالیسم یعنی طرفدار رهایی و آزادی از قید و بند بندگی الله جل جلاله.اگر ما دنبال خروجی اسلامی، دینی، اخلاقی، تربیتی، ادبی و با حیا هستیم این ما هستیم که نباید به او کار میسپردیم وگرنه او بر طبق مرام و عقاید و روش خود عمل کرده و میکند و انصافاً هم دقیقاً برنامهی ضد دینی، ضد تربیتی، ضد اخلاقی، ضد ادب و ضد حیا و در یک کلام برنامهی لیبرالی ساخته است. طبیعتاً و تبعاً یک لیبرال مبتنی بر لیبرالیسم محصول و خروجی کارش لیبرالی خواهد بود و از کوزه همان برون تراود که دروست. نمیتوان اعتراضات مسخره کرد که چرا از کوزه ای که شراب دروست، شیر برون نمیتراود؟!ما اگر محصول و خروجی دینی و اخلاقی و تربیتی و ادبی و با حیا میخواهیم این ماییم که نباید به لیبرال ها کار میسپردیم نه اینکه به خروجی و محصول کار آنها اعتراضات مسخره کنیم.این مشکلی است که در سیاست و اقتصاد و صنعت و فرهنگ و هنر و علم و دانش و ورزش و غیره هم داریم.کار را به لیبرال ها میسپاریم و به محصول و خروجی لیبرالی شان اعتراضات مسخره میکنیم.و این بلایی است که در طول تاریخ گرفتارش بوده ایم.کار رهبری و مدیریت تاریخ را به کسانی غیر از علی بن ابی طالب ع و فرزندانش ع سپردیم و اکنون اعتراضات مسخره میکنیم که چرا تاریخ سراسر شده ضد دین و ضد اخلاق و ضد تربیت و ضد ادب و ضد حیا و پر از ظلم و جور و فساد و فحشا.
#اعتراضات_مسخرهی_ما
میلاد مبارک و باسعادت حضرت علی بن حسین بن علی بن ابی طالب ع را تبریک عرض میکنم
احسان فرشادیکشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۹۱۱ شعبان ۱۴۴۱
@iDoctrine
اعتراضات مسخرهی ما
من نمیدانم این چه بلای خانمان سوزی است که ما گرفتارش شده ایم و آیا این هم از جنس ابتلائات آخرالزمان است یا نه در طول تاریخ گرفتارش بوده ایم؟ساخت برنامه های صدا و سیما (رسانهی رسمی حکومت دینیمان) را می سپاریم دست لیبرال ها یعنی کسانی که معتقدند دین نباید در هیچ چیزی دخالت کند بعد به طور بسیار مسخرهای اعتراض میکنیم که چرا فلان سریال مانند سریال پایتخت یا فلان مسابقه مانند مسابقهی عصر جدید یا فلان ویژه برنامهی سال تحویل یا هر برنامهی دیگری چرا خروجی ضد دینی، ضد اخلاقی، ضد تربیتی، ضد ادب و از همه مهمتر ضد حیا دارد؟خب کاملاً واضح است که این تقصیر آن برنامه ساز و کارگردان و تهیهکننده و بازیگر و مجری و خواننده و سلبریتی لیبرال نیست. آن بنده خدا (در حقیقت عدم بنده خدا) قبلاً به روش های مختلف به دفعات مکرر کاملاً صادقانه در طرفداری های انتخاباتی و سبک زندگی شخصی و فضای مجازی و جشنواره ها و در هر فرصتی به صراحت و با صدای بلند اعلام کرده که لیبرال است و طرفدار لیبرالیسم یعنی طرفدار رهایی و آزادی از قید و بند بندگی الله جل جلاله.اگر ما دنبال خروجی اسلامی، دینی، اخلاقی، تربیتی، ادبی و با حیا هستیم این ما هستیم که نباید به او کار میسپردیم وگرنه او بر طبق مرام و عقاید و روش خود عمل کرده و میکند و انصافاً هم دقیقاً برنامهی ضد دینی، ضد تربیتی، ضد اخلاقی، ضد ادب و ضد حیا و در یک کلام برنامهی لیبرالی ساخته است. طبیعتاً و تبعاً یک لیبرال مبتنی بر لیبرالیسم محصول و خروجی کارش لیبرالی خواهد بود و از کوزه همان برون تراود که دروست. نمیتوان اعتراضات مسخره کرد که چرا از کوزه ای که شراب دروست، شیر برون نمیتراود؟!ما اگر محصول و خروجی دینی و اخلاقی و تربیتی و ادبی و با حیا میخواهیم این ماییم که نباید به لیبرال ها کار میسپردیم نه اینکه به خروجی و محصول کار آنها اعتراضات مسخره کنیم.این مشکلی است که در سیاست و اقتصاد و صنعت و فرهنگ و هنر و علم و دانش و ورزش و غیره هم داریم.کار را به لیبرال ها میسپاریم و به محصول و خروجی لیبرالی شان اعتراضات مسخره میکنیم.و این بلایی است که در طول تاریخ گرفتارش بوده ایم.کار رهبری و مدیریت تاریخ را به کسانی غیر از علی بن ابی طالب ع و فرزندانش ع سپردیم و اکنون اعتراضات مسخره میکنیم که چرا تاریخ سراسر شده ضد دین و ضد اخلاق و ضد تربیت و ضد ادب و ضد حیا و پر از ظلم و جور و فساد و فحشا.
#اعتراضات_مسخرهی_ما
میلاد مبارک و باسعادت حضرت علی بن حسین بن علی بن ابی طالب ع را تبریک عرض میکنم
احسان فرشادیکشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۹۱۱ شعبان ۱۴۴۱
@iDoctrine
۹:۴۷
شهید آسید مرتضی 1اوینی.mp3
۱۰:۵۷-۱۰.۲۸ مگابایت
۲۲:۲۴
۲۲:۲۶
۲۲:۲۹
۱۲:۵۶
۱۶:۰۳