عکس پروفایل ICTVI

ICTV

۴۹۳عضو

۳۰ آبان ۱۴۰۲

thumnail
از فردا مجموعه نشست‌های تخصصی با موضوع هوش‌ مصنوعی و سرفصل‌هایی که در عکس هست، شروع می‌شود. با شناختی که از دانش و تخصص آقای کیانخواه داریم، پیشنهاد می‌شود که حتما در این دوره شرکت فرمایید.
👉 🆔 @ICTV24 👈آی‌سی‌تی‌وی دریچه‌ای نو به فضای مجازیhttps://ble.ir/ictv24

۱۶:۳۶

۱۲ آذر ۱۴۰۲

تاسیس شورای عالی هوش مصنوعی و مرکز ملی ذیل آن را...
❤️: آخ جون🖤: الفاتحه

۸:۰۶

thumnail
تصویر دستور رییس‌جمهور در خصوص تاسیس شورای عالی هوش مصنوعی و ترکیب اعضای آن شورا؛
🔺 سوال اول: کدامیک از این وظایف در شرح وظایف شورای‌عالی و مرکز ملی فضای مجازی ( پیوست حکم اول و حکم دوم) نیست؟🔺 سوال دوم: آیا دستور «انحلال» شوراهای موازی در حکم دوم شورای‌عالی فضای مجازی قابل تسری به «ممنوعیت تاسیس» شورای موازی نیست؟🔺 سوال سوم: ساختار کنونی معاونت علمی ریاست جمهوری چه کمبودی داشت که مدیریت هوش مصنوعی را فقط و فقط از طریق ایجاد یک شورای‌عالی و مرکز ملی مقدور می‌ساخت؟🔺 سوال چهارم: واکنش اعضای حقیقی شورای‌عالی فضای مجازی به این مصوبه چیست؟ آیا تجربه تبدیل شورای‌عالی فناوری اطلاعات به شورای اجرایی فناوری اطلاعات دوباره تکرار خواهد شد؟🔺 سوال پنجم: آیا دبیر شورای عالی فضای مجازی بین اقنضائات مدیریتی و حراست از دستورات مقام عظمای ولایت کدامیک را انتخاب خواهد کرد؟🔺 سوال ششم: با توجه به مطالب پیشین این‌کانال (ترجمه دستورالعمل خرابکاری نهادهای امنیتی آمریکایی) چه کسانی و با چه هدفی «شوراسازی» را بعنوان راهبرد موثر به دولت قالب کرده‌اند؟
👉 🆔 @ICTV24 👈آی‌سی‌تی‌وی دریچه‌ای نو به فضای مجازیhttps://ble.ir/ictv24

۹:۳۷

thumnail

۹:۳۷

۱۴ آذر ۱۴۰۲

ICTV
دستورالعمل خرابکاری در سازمان ها (ترجمه بخش آخر سند کامل).pdf
همزمان با صدور دستور تاسیس شورا و مرکز ملی هوش مصنوعی، بازخوانی این بخش از دستورالعمل «شیوه‌ کاهش بهره‌وری و اضمحلال قدرت سازمانی دولت‌های ضد آمریکایی» ضروری است:
🔺تا جایی که ممکن است تمام امور را برای «بررسی و مطالعه بیشتر» به شوراها (کمیته‌ها) ارجاع بدهید. تلاش کنید شوراها هر چقدر ممکن است بزرگتر باشند؛ هیچوقت کمتر از 5 نفر نباشد.
🔺 همیشه «احتیاط» پیشه کنید. «منطقی» باشید و با همکاران خود صحبت کنید که «منطقی» باشند و از عجله کردن که ممکن است منجر به آبروریزی یا مشکلات در آینده شود، پرهیز نمایند.
🔺 در مورد درستی هر تصمیم نگران باشید، در مورد اینکه آیا چنین تصمیمی در حوزه صلاحیت گروه شما قرار دارد و یا اینکه ممکن است با سیاست دیگر مراجع بالاتر در تضاد باشد سوال مطرح کنید.

👉 🆔 @ICTV24 👈آی‌سی‌تی‌وی دریچه‌ای نو به فضای مجازیhttps://ble.ir/ictv24

۶:۴۸

۱۸ آذر ۱۴۰۲

thumnail
🔴 حکم تشکیل شورای ملی هوش مصنوعی و چند سئوال جدید
این تصویر بخشی از مطالعه تطبیقی معاونت علمی ریاست‌جمهوری در سال 1399 با موضوع «هوش مصنوعی و رویکردهای استراتژیک دولت‌ها» است. آنگونه که از تصویر هویداست، نحوه راهبری هوش مصنوعی به اقتضای ویژگی‌ها و اهداف کشورها بستگی دارد. از این رو، برخی کشورها نسبت به تاسیس یک نهاد اختصاصی برای راهبری هوش مصنوعی اقدام کرده‌اند و برخی ساختارهای موجود خود را برای انجام ماموریت‌ها بهینه‌سازی نموده‌اند.
با توجه به فلسفه وجودی شورای‌عالی فضای مجازی (که در حکم تشکیل آن شورا قید شده و در حکم دوم نیز بر آن تاکید شده است) و همچنین با عنایت به ماموریت‌های تفویضی مقام عظمای ولایت به مرکز ملی فضای مجازی ، جا دارد که دولت محترم پاسخ‌های متقنی به پرسش‌های متعدد خبرگان ارائه نماید. برهمین اساس @ICTV24 در ادامه پرسش‌های قبل، سوالات جدیدی را برای شفاف شدن میزان غیرکارشناسی بودن این تصمیم طرح می‌نماید:
🔻1⃣ مگر شورای عالی فضای مجازی اختیار کافی برای سیاست‌گذاری و راهبری نداشت که یک شورای موازی برای این کار تشکیل شده است؟ آیا واقعا گمان می‌کنید اگر بجای «شورای عالی» از عنوان «شورای ملی» استفاده کنید، این شورا دیگر موازی و معارض شورای عالی فضای مجازی نمی‌شود؟
🔻2⃣ مگر معاونت علمی محدودیتی برای راهبری عملیاتی هوش مصنوعی داشت که حالا قصد تاسیس یک مرکز ملی اختصاصی برای آن دارید؟ چرا بجای تبدیل کردن «ستاد هوش مصنوعی» به یک معاونت‌ جدید در معاونت علمی، نهاد «مرکز ملی» ایجاد نمودید؟ حتما باید پست سازمانی «دبیر شورای ملی و ریاست مرکز ملی راهبری هوش مصنوعی» ایجاد می‌شد تا کارها بخوبی پیش برود؟
🔻3⃣ اگر عضویت وزارت علوم و وزارت بهداشت در این شورا ضرورت داشته است، چرا وزارت آموزش و پرورش به این لیست اضافه نشده است؟
🔻4⃣ اگر حضور سپاه و ستادکل در این شورا توجیهی داشته است، براساس همان توجیه چرا وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی را عضو نکرده‌اید؟
🔻5⃣ اگر ایجاد یک شورای ملی برای هوش مصنوعی توجیه دارد، چرا برای ایجاد یک شورای ملی دیگر برای کوانتوم (و دیگر فناوری‌های مشابه) دستور صادر نمی‌کنید؟
🔻6️⃣آیا آقایان زارع‌پور و آقامیری به رئیس جمهور متذکر نشدند که براساس پیشنهاد ایشان در برنامه هفتم توسعه، متولی تدوین برنامه هوش مصنوعی در کشور مرکز ملی فضای مجازی و وزارت ارتباط هستند؟ آیا معلوم نیست که مرکز راهبری هوش مصنوعی پیش از تاسیس با نهادهای موجود موازی‌کاری و تعارض ماموریتی دارد؟


👉 🆔 @ICTV24 👈آی‌سی‌تی‌وی دریچه‌ای نو به فضای مجازیhttps://ble.ir/ictv24

۷:۵۱

۲۹ آذر ۱۴۰۲

thumnail
🔺انتشار خبر دیدار دبیر شورای عالی فضای مجازی با حضرت آیت الله جوادی آملی (ایده الله و حفظه) باب تفسیر و تشریح گزیده‌های منتشر شده از این دیدار را باز کرده است. برخلاف دیگران دوستانی که سوزن توجهشان بر کلید واژه «فیلترینگ» گیر کرده، از نظر نگارنده تشریح مفهوم «وزر» و «وزیر» و تبیین نسبت بین این واژگان با واقعیت‌های حکمرانی شاه بیت این دیدار است. مفاهیمی که در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی بسیار مورد توجه حکمرانان قرار می‌گرفت ولی هرچه بیشتر از فضای انقلابی سال‌های ابتدایی تشکیل حکومت فاصله گرفتیم، کمرنگ‌تر شدند و در سالیان اخیر نیز به ضد خود تبدیل شد.
🔻 آنچنان که در مقدمه قانون اساسی آمده است: در ایجاد نهادها و بنیادهای سیاسی که خود پایه تشکیل جامعه است بر اساس تلقی مکتبی، صالحان عهده‌ دار حکومت و اداره مملکت می گردند (اَنَّ الْاَرضَ یَرِثُهَا عِبادِیَ ٱلصَّالِحُونَ). اگرچه حکمرانی صالحان به خودی خود موضوعیت دارد ولی بعنوان ابزاری برای تحقق فلسفه وجودی انقلاب اسلامی و هدف اصلی تشکیل جمهوری اسلامی ایران است. در همان مقدمه تاکید شده است که «هدف از حکومت، رشد دادن انسان در حرکت به سوی نظام ‌الهی است (وَ اِلی ﷲِ الْمَصیْر) تا زمینه بروز و شکوفائی استعدادها به منظور تجلی ابعاد خداگونگی انسان فراهم آید (تَخَلَّقُوا باخلاق اﷲ)». بعبارت دیگر، پیش‌فرض حکومت‌داری در جمهوری اسلامی ایران حاکمیت صالحان است تا در پرتو خیرخواهی و خداجویی آنان زمینه رشد و کمال جامعه فراهم شود.
✳️ این تفکر منبعث از تعالیم والای اهل‌بیت علیهم السلام بوده و احادیث متعددی در خصوص ویژگی‌ حاکمان در حکومت اسلامی و منع از پذیرش مسئولیت مسلمین در صورت واجد الشرایط نبودن وجود دارد. از جمله این موراد می‌توان به این حدیث نبوی اشاره کرد که فرموده‌اند: هرکه جلودار -مسئول- عده‏‌ای از مسلمانان شود، در حالی که می‌‏داند در بین مسلمین ‏فردی بهتر از او وجود دارد، پس خائن به خدا، رسولش و مسلمانان خواهد بود.»
⛔ مخاطب این متن ابتدائا خود نگارنده است و بعد از آن گروهی از دوستان که در معرض پذیرش مسئولیت قرار دارند، می‌باشد. مزید امتنان است اگر کسی خودش را مخاطب این متن قرار ندهد.

👉 🆔 @ICTV24 👈آی‌سی‌تی‌وی دریچه‌ای نو به فضای مجازیhttps://ble.ir/ictv24

۱۳:۵۰

۲۱ دی ۱۴۰۲

بازارسال شده از دست نوشته های سید ن دوستی مطلق

دوستی‌مطلق (1396آ). اولین قدم برای یادگیری فیزیک کوانتوم.pdf

۲.۶۷ مگابایت

کتاب اولین قدم برای یادگیری فیزیک کوانتوم. کتاب را از سال ۹۶ که نوشتم مجانی در اینترنت گذاشتم که در دسترس باشد و اگر کسی خواست مطالعه کند. الان دیدیم در چندیدن جای مختلف، بدون اجازه بنده، دارند می فروشند. گفتم در کانال بگذارم که اگر کسی تمایل داشت مطالعه کند@doustimotlagh_notes

۱۲:۰۸

۳۰ دی ۱۴۰۲

thumnail
جناب آقا آقامیریدبیر شورای عالی فضای مجازی
مدل مفهومی روابط میان بازیگران و ذینفعان فضای مجازی، مستخرج از قانون اساسی و ابلاغیه‌های مقام معظم رهبری در حکم اول و دوم شورای عالی فضای مجازی، تقدیم حضور شده است.آنچنان که در این تصویر نشان داده شده است، مخاطب شورای‌عالی و مرکز ملی فضای مجازی فقط و فقط دستگاه‌های اجرایی هستند و مسیری برای تعیین تکلیف مستقیم این دو نهاد برای بخش خصوصی و مردم وجود ندارد. بعبارت دیگر، نهاد راهبر (مرکز ملی) باید با نظارت مستمر بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی، مسیر تحقق سیاست‌ها را پایش و راهبری نماید. این راهبری میتواند از مسیر وضع/اصلاح قوانین بگذرد و یا از طریق تدوین آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها محقق شود.اما مرکز ملی فضای مجازی در آخرین مصوبه خود که به اسم «حفاظت از حریم خصوصی کاربران» شناخته می‌شود، اصول متعددی از قانون اساسی (اصل 36، 57، 85 و 138) را نقض کرده و خود راسا برای بخش خصوصی تعیین تکلیف نموده است. از آنجا که هیچ مسیری برای اعتراض به مصوبات شورای عالی و مرکز ملی فضای مجازی وجود نداشته و دیوان عدالت اداری نیز صلاحیت ورود به شکایات ناظر بر مصوبات ابلاغی شما را ندارد، ضرورت دارد که پیش از ابلاغ این مصوبه نسبت به بازنگری و اصلاح اقدام نمایید. در غیر این صورت مسیر اشتباهی که شما با این مصوبه بنیان‌گذاشته‌اید، مرکز ملی و شورای‌عالی فضای مجازی را در مسیر انحلال قرار خواهد داد.در پایان، آنچنان که در نخستین دیدار به شما تذکر داده بودم، یادآوری میشود که مرکز ملی فضای مجازی از منظر حقوقی بسیار نحیف بوده و فاقد وزن کارشناسی است. این ضعف در مصوبه اخیر کمیسیون عالی تنظیم مقررات کاملا هویداست که در مطالب آتی به آن‌ها اشاره خواهد شد.

👉 🆔 @ICTV24 👈آی‌سی‌تی‌وی دریچه‌ای نو به فضای مجازیhttps://ble.ir/ictv24

۱۰:۲۳

۱۴ بهمن ۱۴۰۲

thumnail
تذکری به سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی در خصوص اطلاع رسانی خلاف واقع از مصوبه اخیر شورای عالی فضای مجازی
جناب آقای دلیریان
ابتدائا به استحضار می‌رساند که در «سند تسهیم درآمد» هیچ بندی ناظر به «لزوم پرداخت هزینه به کاربران (end user)» از محل درآمد ناشی از فروش ترافیک وجود ندارد.ثانیا به محضرتان معروض می‌دارد که بجز روبیکا، دیگر سکوها بابت تولید محتوا پولی به کاربران پرداخت نمی‌کنند. لذا چنانچه قصد دارید سکوها را موظف به پرداخت هزینه به تولیدکنندگان محتوا نمایید، می‌بایست مصوبه دیگری به تصویب رسانده شود.البته توصیه می‌شود در حوزه اختیارات و مدل تجاری خدمات بخش خصوصی دخالت نفرمایید و پرداخت هزینه به کاربر را بعنوان بخشی از مزیت رقابتی سکوها نسبت به یکدیگر باقی بگذارید.
👉 🆔 @ICTV24 👈آی‌سی‌تی‌وی دریچه‌ای نو به فضای مجازیhttps://ble.ir/ictv24

۶:۵۹

۱۸ بهمن ۱۴۰۲

thumnail
🫤از یک سو معاونت علمی ریاست جمهوری در حال تلاش است که شورای ملی هوش مصنوعی راه اندازی کند و از سوی دیگر، مرکز ملی فضای مجازی در حال برگزاری همایش‌ها و برنامه‌هایی است که نخبگان هوش مصنوعی را شناسایی و سازماندهی کند.😳معاونت علمی ریاست جمهوری به تاسیس زیرساخت ابری هوش مصنوعی و وزارت ارتباطات در همان زمان به تدوین برنامه ملی هوش مصنوعی مامور می‌شود.🫠مرکز ملی فضای مجازی برای توسعه سیستم‌های پیشبینی نرخ تورم و رصد قیمت کالا در مناطق مختلف بودجه تخصیص می‌دهد و وزارت اقتصاد متولی اقتصاد دیجیتال می‌گردد.
🔻از این دست موارد زیاد است. مطالبی که از شدت تلخی خنده‌دارند ولی واقعیت وضعیت فعلی مدیریت فضای مجازی کشور هستند. از شورای عالی فضای مجازی تنها اسمی باقی مانده است. مرکز ملی فضای مجازی هم بجای پاسبانی از جایگاه، شان و مصوبات آن شورا، خودش به بخشی از ناهنجاری سیستم تبدیل شده است. در این وضعیت اعتراضی هم اگر می‌شود یا حمل بر «حسادت» می‌کنند یا کُدکش‌ها خبر از جلسات محرمانه می‌دهند و به بی‌خبری متهم می‌شویم.
براستی در چنین وضعیتی تکلیف چیست؟!
پ.ن: عکس گفتگو مربوط به گذشته است و مربوط به مطلب قبلی کانال نیست.
👉 🆔 @ICTV24 👈آی‌سی‌تی‌وی دریچه‌ای نو به فضای مجازیhttps://ble.ir/ictv24

۱۱:۴۱

thumnail

۱۱:۴۱

۲۱ بهمن ۱۴۰۲

نیمه دوم اردیبهشت طی چهار مطلب ادعای پیشرفت 60 درصدی شبکه ملی اطلاعات را مورد نقد و بررسی قرار دادم. از آنجا که مرکز ملی فضای مجازی مدعی شده است که بزودی آمار جدیدی از پیشرفت شبکه ملی اطلاعات ارائه خواهد داد، بازخوانی این چند گزارش توصیه می‌شود. ان شاالله پیش از اعلام نتیجه نهایی توسط مرکز ملی فضای مجازی، مطالبی از تعیین میزان پیشرفت شبکه ملی اطلاعات را در همین کانال منتشر خواهیم کرد:مطلب اولمطلب دوممطلب سوممطلب چهارم


👉 🆔 @ICTV24 👈آی‌سی‌تی‌وی دریچه‌ای نو به فضای مجازیhttps://ble.ir/ictv24

۱۷:۲۵

۲۷ بهمن ۱۴۰۲

thumnail
چرا نباید ناراحت باشیم؟
اگر آنتن‌دهی اپراتورها دچار اختلال است، اگر سرعت اینترنت ثابت پایین است، اگر کیفیت شبکه موجب ناراحتی کاربران می‌شود یا حتی اگر فیبرنوری در کشور دیگری قطع می‌شود و سرعت اینترنت را تحت تاثیر قرار می‌دهد، مسئولان وزارت ارتباطات مکلف هستند که نسبت به این حوادث پاسخگو باشند. چون در این حوزه دارای اختیارات خاصند و می‌توانند خاطیان بخش خصوصی را جریمه کرده و یا برای پیشگیری از وقوع یا ممانعت از تکرار حوادث، برای آن‌ها مقرره وضع نمایند.مسئولان وزارت ارتباطات نمی‌توانند رشد روزافزون پیام‌رسان‌های داخلی را در صدر گزارش عملکرد دوره‌ای خود یادداشت کنند ولی در قبال قطعی (موردی و از قبل اعلام شده) بزرگترین پیام‌رسان کشور پاسخگو نباشند. سوال و جواب گزارش خبری هم از منظر دفاع از حقوق کاربران بوده که رویکرد صحیح و قابل تقدیری است. رئیس سازمان تنظیم مقررات بخوبی توضیح می‌دهد که ایتا هنوز نتوانسته معماری خود را متناسب با فضای فراهم شده بروزرسانی کند و این امر باعث تنزل کیفیت این پیام‌رسان نسبت به دیگر رقبای داخلی خود است. ایشان البته به جبران خسارت وارده هم پرداخته و متذکر این نکته هست که باید حواسش به حقوق جمعیت قریب به 30 میلیون نفری ایتا هم باشد.حالا جای این سوال باقی است که منتقدان* چرا از این پاسخگویی ناراحت شده‌اند؟ آیا به این نکته توجه دارند که اگر سنگ بنای پاسخگو نبودن درباره خدمات جایگزین گذاشته شود، از فردا دیگر نمیتوانیم نسبت به تکرار تجربه خودروسازی در این حوزه معترض باشیم؟ وزارت ارتباطات نه تنها درباره این مورد، بلکه درباره خیلی از موارد دیگر هم باید پاسخگو باشد و این پاسخگویی تا جایی که تنظیم‌گری خدمات کاربر محور در کشور به بلوغ برسد نیازمند مطالبه و استمرار است. البته در این مسیر صرفا وزارت ارتباطات مسئول نیست. معاونت علمی ریاست جمهوری هم باید نسبت به حمایت از تحقیق و توسعه در حوزه پیام‌رسان‌ها پاسخگو بشود. وزارت علوم هم باید نسبت به توسعه پژوهش‌های فنی-اجتماعی در این حوزه پاسخگو بشود. سازمان‌های متولی محتوا (از وزارت ارشاد تا سازمان تبلیغات و صداوسیما و باقی دستگاه‌ها) هم باید نسبت به کمیت و کیفیت محتوای منتشره در پیام‌رسان‌های داخلی پاسخگو بشوند. پس لطفا اجازه بدهید که سنت پاسخگو دانستن مسئولان بخوبی جا بیفتد و بجای سوال کردن درباره اصل پاسخگویی، به محتوای پاسخ اعتراض کنید. 
* نگارنده خود جزو منتقدان وزرای ارتباطات بوده است و این امر موضوع پنهانی نیست. با این حال در این مورد، یعنی پاسخگویی در برابر قطعی بیش از برنامه اعلامی، جای اعتراض نمی‌بیند.

👉 🆔 @ICTV24 👈آی‌سی‌تی‌وی دریچه‌ای نو به فضای مجازیhttps://ble.ir/ictv24

۱۹:۲۵

۲۹ بهمن ۱۴۰۲

شورای‌عالی فضای مجازی در دولت روحانی بایکوت بود ولی کارکرد حزبی نداشت. اگر تمایلی به ادامه فعالیت این شورا ندارید، بیشتر از این حیثیتش را پایمال نکنید.
👉 🆔 @ICTV24 👈آی‌سی‌تی‌وی دریچه‌ای نو به فضای مجازیhttps://ble.ir/ictv24

۱۴:۳۱

۳۰ بهمن ۱۴۰۲

نظرسنجی
آیا دوست دارید نقد مصوبه اخیر شورای عالی فضای مجازی را صوتی بشنوید (علامت ❤️) یا مکتوب بخوانید (🖤) ؟
اعلام نظر شما بر کیفیت محتوای منتشره در کانال موثر خواهد بود.
👉 🆔 @ICTV24 👈آی‌سی‌تی‌وی دریچه‌ای نو به فضای مجازیhttps://ble.ir/ictv24

۱۰:۴۶

۱ اسفند ۱۴۰۲

در حالی که نگارش «نقد به مصوبه اخیر شورای‌ عالی فضای مجازی» تمام نشده است، خبر رسید که در جلسه‌ی امروز این شورا موضوع تاسیس یک ساترای جدید مورد بحث و گفتگو قرار خواهد گرفت. ناامیدانه امیدواریم تاسیس این ساختار و سازمان به تصویب نرسد و تمرکز شورای‌عالی بر اصلاح و تقویت ساختارهای موجود معطوف گردد.
👉 🆔 @ICTV24 👈آی‌سی‌تی‌وی دریچه‌ای نو به فضای مجازیhttps://ble.ir/ictv24

۶:۰۳

۹ اسفند ۱۴۰۲

thumnail
🔻 اگه بعد از تورم و نرخ دلار و وضعیت خودرو و قیمت مسکن (که دغدغه مشترک هممون هست) وضعیت و آینده فضای مجازی هم براتون مهمه، این چند دقیقه توضیح رو با هم ببینیم.
🔻 متاسفانه لیست‌های معروف خالی از افراد متخصص در حوزه فضای مجازی هست و این یعنی مجلس آینده هیچ وزن و تخصصی در این حوزه نداره. موضوع مهم اینه که در دوره‌ی بعد مجلس باید قانون جرایم رایانه‌ای رو بازبینی کنه، باید لایحه حریم خصوصی و مالکیت داده رو بررسی کنه و باید تکلیف لایحه هوش مصنوعی (وچندتا طرح و لایحه مهم دیگه) رو تعیین تکلیف کنه. اما با چه توان کارشناسی؟ با کدوم نماینده سرشناس؟
🔻 دغدغه‌مندان فضای مجازی اگر امروز با هم همفکر و متحد نشن، مجلس آتی از افرادی تشکیل میشه که نه شناختی از فضای مجازی دارن و نه اقتضائات مدیریت و قانون‌گذاری این فضا رو میشناسن.
🔹 خواهش ما اینه که حداقل این پنج نفر از حوزه تهران رو حمایت کنید تا وزن تخصص نمایندگان مجلس بعد در حوزه فضای مجازی بالا بره:
🔺 آقای رضا تقی‌پور انوری با کد 2797؛ حوزه تخصص صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات 🔺 آقای مجتبی توانگر با کد 2838؛ حوزه تخصص کسب و کارهای دیجیتال🔺 آقای ابوالفضل روحانی با کد 4581؛ متخصص امنیت سایبر🔺 محسن رضایی صدرآبادی با کد 4475؛ متخصص رمزارزها و اقتصاد دیجیتال🔺 سیدعلی علوی با کد 6241؛ متخصص هوش مصنوعی و فناوری‌های نوین
‼️ اگر لیست نمایندگان مورد نظرتون کامل نیست یا اگر از لیستی که میخواید رای بدید افرادی رو نمی‌پسندید، بخاطر آینده خودمون و ایران عزیز در حوزه فضای مجازی به این پنج نفر هم رای بدید.
👉 🆔 @ICTV24 👈آی‌سی‌تی‌وی دریچه‌ای نو به فضای مجازیhttps://ble.ir/ictv24

۱۴:۰۴

۲۳ اسفند ۱۴۰۲

thumnail
در شبی که کنگره طرح فروش اجباری تیک‌تاک یا مسدودسازی آن در آمریکا را به تصویب رساند، دومین صفحه دفتر حفظ نشر آثار مقام معظم رهبری در اینستاگرام پس از چند روز فعالیت مجددا مسدود شد.
👉 🆔 @ICTV24 👈آی‌سی‌تی‌وی دریچه‌ای نو به فضای مجازیhttps://ble.ir/ictv24

۲۰:۴۱

۲۸ اسفند ۱۴۰۲

thumnail
❤️‍🔥 ۳۷ سال پیش روز ۲۲ بهمن سوار یه مینی‌بوس قرمز شد و رفت. همون شب مادرم خواب دید امام خمینی ره پیام فرستاده: جناب آقای سیدعنایت اله مرادی حجتان مقبول باشد و ۳۷ روز بعد، یعنی 28 اسفند 1365 پدر شهید شد.
❤️‍🩹 مادرم میگفت رفتن بار آخرش با همیشه فرق داشت. این سری آخری وصیت کرد و گفت: ازت خواهش میکنم که برای بچه‌هام از جون مایه بذار. گفتم منظورت چیه؟ گفت میخوام بچه‌هام رو برای این نظام تربیت کنی.مادر میگه توی 37 روز آخر زندگیش بارها و بارها بهم زنگ زد. کاری که هیچ وقت نمیکرد. بعضی وقت‌ها که میرفت لبنان تا ماه‌ها ازش بی‌خبر بودم و فقط گاهی نامه‌ای بهمون میداد. یا وقتایی که میرفت کردستان یا خوزستان از وقتی که میرفت تا وقتی که میومد هیچ خبری ازش نمیشد. ولی این سری هر چند روز یکبار و حتی روزی چندبار بهم زنگ میزد. توی هر تماسش هم بهم میگفت: اون خواهشی که ازت کردم رو فراموش نکن.
⛔ مخاطب این خاطره‌ام همه مسئولانی هستن که توی 12 سال فعالیتم در مرکز ملی فضای مجازی مورد نقد قرار گرفتن. چه اون‌هایی که بزرگوارانه زبری نقدهام رو تحمل کردن و چه اون‌هایی که ناجوانمردانه از جایگاه‌شون برای تحت فشار قرار دادن و ساکت کردنم استفاده کردن.شاید اصول نقد رو رعایت نکرده باشم یا اقتضائات مرسوم تعامل با مسئولان رو به رسمیت نشناسم، ولی خدا رو شاهد میگیرم که همیشه خیرخواه مسئولان بودم و در تمام این سال‌ها نیتی جز کمک به نظام نداشتم. اگر میتونستم نسبت به مسائل و مشکلات نظام بی‌تفاوت باشم حتما خیلی وقت پیش کنار میکشیدم و عطای اصلاح امور رو به لقاش میبخشیدم. ولی این دلبستگی به نظام و نگرانی برای وضعیت فعلی محصول دعای پدر و تلاش مادرم هست که در اعماق وجودم ریشه دوونده و شعله‌ای هست که شاید بارها و بارها کم شده باشه ولی هیچ وقت خاموش نشد و هر بار به اذن خدا دوباره گُر گرفت.
🔴 مثل تمام لُرها صاف و صادقم و اهل زیر و رو کشیدن نیستم. تلاشی اگر داشتم برای بهتر شدن امور بود و اگر نقدها رو در اختیار کسانی قرار میدادم که مورد پسند شما نبودن، دلیلش تلاش برای تخریب شما نبود بلکه بخاطر بسته بودن مسیر گفتگو و اصلاح از طریق روال‌های موجود بود.
🔻ادعا ندارم که همیشه به بهترین شکل شما رو نقد کردم یا اینکه در مسیر نقد، اخلاق و انصاف رو بطور اتم و اکمل رعایت کردم. پس اگر در این مسیر، که قطعا از روی خیرخواهی و برادرانه بود نه کینه‌ورزی و تخاصم، خبطی سر زده یا دلخوری حاصل شده یا حقی به گردنم بار شده از شما حلالیت میطلبم. امیدوارم که خداوند علم و حکمت نقد کردن رو در این ماه مبارک بهم عطا کنه که بیش از این شرمنده شما نشم.
والسلام علینا و علی عبادالله الصالحینسیدعباس مرادی

۶:۲۷