رویداد دانشافزایی و توانمندسازی مدارس امام رضا(ع) با حضور استادان برجسته آموزش کشور برگزار شد
۱۲:۵۳
۷:۲۳
۷:۲۳
۷:۲۳
۷:۲۳
۷:۲۳
۷:۲۳
۷:۲۳
۷:۲۳
۷:۲۳
۷:۲۳
او با بیان جمله کلیدی «زندگی نتیجه انتخابهای آدم است»، بر ضرورت آموزش ذهن از سنین پایین تأکید کرد و افزود:هفت سال اول زندگی دوران طلایی شکلگیری شبکه نورونی مغز از طریق مشاهده است. رفتارهای بدون تفکر والدین و وعدههای دروغین، اعتماد کودک را در نوجوانی نابود میکند، چون مغز او تناقضها را بهصورت "حرف مفت" پردازش میکند.
مازندرانی که سابقه مدیریت در بیمارستان ساسان را دارد، انگیزه خود از ورود به حوزه علوم اعصاب را تابآوری شگفتانگیز جانبازان دانست و گفت:تفاوت انسانهای موفق و ناموفق در جسمشان نیست؛ در چگونگی مدیریت ذهن و هیجانات است.
او آموزش عزتنفس و مهارتهای حل مسئله را تنها راه داشتن جامعهای سالم دانست و تأکید کرد:با یادگیری تکنیکهای ذهنآگاهی (مایندفولنس)، بررسی زنجیره تصمیمات اشتباه را باید از خود و خانواده آغاز کنیم.
لزوم کشف گنج درونی هر کودک در آموزش
سلیمینمین، با نقد مدارس نخبگانی و فشارهای کنکور، تجربه شخصی شکست خود در کنکور را نشانه ناکارآمدی سنجشهای استاندارد دانست و افزود: من مدرسه آب و آینه را با چهار دانشآموز و در شرایط سخت اجارهنشینی تأسیس کردم، چون باور دارم مسائل کوچک و روزمره مدارس، سد واقعی تحولاند.او تأکید کرد: تحول آموزشی نیازمند آشتی دادن واقعیتهای سخت اجرایی با آرمانهای بزرگ است.
۷:۵۶
بنیاد فرهنگی رضوی
#انعکاس_خبری ا
بررسی محورهای همکاری بین بنیاد فرهنگی رضوی و حوزه علمیه قم در حوزه تربیت اسلامی 
در جلسه آشنایی و هم اندیشی کارشناسان طرح و برنامه آستان قدس رضوی با مسئولان ستادهای راهبری حوزه علمیه قم در رابطه با نیازها و امکانات بنیاد فرهنگی رضوی و ظرفیت های حوزه علمیه جهت کمک به مدارس امام رضا(ع) مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در ابتدای این جلسه که با حضور حجت الاسلام سلیمانی معاون تربیت بدنی و پرورشی بنیاد فرهنگی رضوی، دکتر زرقانی مسئول طرح و برنامه بنیاد فرهنگی رضوی و حجت الاسلام عطاریانی معاون پرورشی دبیرستان واحد14 به نمایندگی از آستان قدس رضوی و نیز حجج اسلام عقدکی دبیر ستاد تحول در آموزش و پرورش، دیلم دبیر ستاد مدارس مسجد محور و نیز عباسی دبیر ستاد مشاوره و روانشناسی اسلامی به نمایندگی از حوزه علمیه قم تشکیل شد، ستادهای راهبری حوزه شامل مدارس مسجدمحور، روانشناسی اسلامی و تحول آموزش و پرورش معرفی شدند. حجت الاسلام سلیمانی نیز با معرفی مختصر مدارس امام رضا(ع) گفت: مدارس امام رضا(ع) با شش هزار و ۵۰۰ دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی، از پیش دبستانی تا دوره دوم متوسطه در قالب ۱۵ واحد آموزشی دختر و پسر با کمک ۸۰۰ همکار مدرسه در حال فعالیت است. وی، چهار سرفصل محوری فعالیت مدارس امام رضا(ع) را برشمرد و افزود: مبتنی بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و اسناد بالادستی آستان قدس رضوی، چهار سرفصل اصلی فعالیتهای معاونت پرورشی مشتمل بر مدرسه اسلامی شامل قرآن و عترت، آداب اسلامی، مدرسه پویا شامل تقویت نشاط و شادابی و مشارکتطلبی از سه ضلع تعلیم و تربیت، مدرسه هویتساز شامل تعریف هویت جنسی، انقلابی و اجتماعی و نیز مدرسه تحول آفرین با هدف الگوسازی از طرحهای ویژه سند تحول برای بهرهبرداری در بوم هر واحد آموزشی، تعریف شده که مبنای طراحی و اجرای برنامههای متنوع مناسبتی و تربیتی مدارس در طول سال قرار می گیرد. حجت الاسلام سلیمانی علاوه بر این، با اشاره به گوشهای از عملکرد حوزه آموزشی، مرکز مشاوره تحصیلی و تربیتی بنیاد فرهنگی رضوی و کانال دورتاب را ویژه هدایت و راهبری دانش آموزان تا موفقیت در آزمون سراسری معرفی کرد. وی با اشاره به یکی از نیازهای مورد توجه در مدارس امام رضا(ع) افزود: با توجه اینکه جمعیتی از دانش آموزان ما، در طول ۱۲ سال تحصیل با مدارس امام رضا(ع) همراه هستند، نیازمند برنامهای منسجم و مطالعاتی برای سیر مواجهه و تربیت اصولی و نه سلیقهای دانش آموز با مفاهیم و مکتب اسلامی هستیم. زرقانی مسئول طرح و برنامه بنیاد فرهنگی رضوی نیز با تشریح شرایط موجود، نیازها و اقتصائات برنامهریزی برای مقاطع مختلف تحصیلی در مدارس امام رضا(ع) گفت: احصا مولفههای سبک زندگی اسلامی با تأکید بر سیره رضوی و تدوین مدل مطالعاتی قابل استفاده در ساعت آموزشی مدارس امام رضا(ع) در قالب کلیپ، بازی، درسنامه، مطالعات میدانی در حوزه میزان اثرگذاری برنامههای تربیتی بر ذهن و ضمیر دانش آموزان، نظام سنجش و ارزیابی تربیت اخلاقی و دینی، نظام تربیتی با ابتنا به فقه اسلامی از جمله حوزه های مطالعاتی مورد نیاز مدارس امام رضا(ع) است. وی در بخش دیگری از سخنانش، به بخش دیگری از محورهای مطالعات میدان مدارس اشاره کرد که کارگاههای تربیت مربی قرآن و مشاور تربیتی، طراحی و اجرای اردوهای مشترک تربیتی و معرفتی با نظارت طلاب علوم دینی، کارگاههای حضوری و مجازی ویژه خانواده به جهت تشکیل هویت اسلامی در خانواده، شماری از آن ها هستند. در بخش دیگری از این جلسه، کارشناسان حوره علمیه نیز شناسایی مدارس اثرگذار دینی و برگزاری اردوهای تربیتی در دیگر استان ها با حضور دانش آموزان، بررسی سند تعالی بنیاد فرهنگی رضوی جهت ارزیابی کمبودها و ارائه پیشنهادات مبتنی بر ظرفیتهای موجود و ارایه الگوی عمل و روشن شدن نقشها، استفاده از الگوی سه وجهی تربیت در دست تدوین حوزه علمیه، را پیشنهاد دادند. در خاتمه این نشست، مقرر شد تا پیشنویس نقشه راه حوزه عملیه قم در رابطه با اجرایی کردن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و نیز سند تعالی بنیاد فرهنگی رضوی در اختیار دو طرف قرار گیرد تا پس از مطالعه و بررسی، زمینه تنظیم پیشنویس سند تفاهم همکاری فیمابین فراهم شود.
مشاهده لینک خبر
https://news.razavi.ir/002wdx
کانال رسمی بنیاد فرهنگی رضوی
https://ble.ir/imamreza_sch
۸:۵۸
۹:۰۲
۹:۰۲
۹:۰۲
۹:۰۲
۹:۰۲
۹:۰۲
۹:۰۲