بله | کانال بنیاد فرهنگی رضوی
عکس پروفایل بنیاد فرهنگی رضویب

بنیاد فرهنگی رضوی

۸,۶۶۰عضو
thumbnail
undefined #بازتاب_رسانه‌ای | undefined روزنامه قدس:
رویداد دانش‌افزایی و توانمندسازی مدارس امام رضا(ع) با حضور استادان برجسته آموزش کشور برگزار شد
undefinedنقشه‌راه مدرسه آینده در حریم علم و تربیت
undefined مشاهده گزارش undefinedundefined https://qudsonline.ir/news/1115025/نقشه-راه-مدرسه-آینده-در-حرم-علم-و-تربیت
undefined کانال اخبار مدارس امام رضا علیه السلامundefinedundefined @IMAMREZA_SCH6063731168732833

۱۲:۵۳

thumbnail
undefined #روایت_تصویری ا
undefined تبیین رویکردهای جدید آموزش از نظریه تا آزمایش در رویداد «معنا»‌



undefinedکانال رسمی بنیاد فرهنگی رضویundefined https://ble.ir/imamreza_sch

۷:۲۳

thumbnail

۷:۲۳

thumbnail

۷:۲۳

thumbnail

۷:۲۳

thumbnail

۷:۲۳

thumbnail

۷:۲۳

thumbnail

۷:۲۳

thumbnail

۷:۲۳

thumbnail

۷:۲۳

thumbnail

۷:۲۳

thumbnail
undefined #انعکاس_خبری ا
undefinedپژوهشگر علوم اعصاب در رویداد «معنا»:
undefined زندگی نتیجه شانس نیست، بلکه حاصل انتخاب‌های ماست
undefinedپژوهشگر علوم اعصاب در رویداد «معنا» گفت: زندگی نتیجه شانس نیست، بلکه حاصل انتخاب‌های ماست.
undefinedundefinedزهرا مازندرانی، پژوهشگر علوم اعصاب و مؤسس «مدرسه ذهن»، در رویداد ملی «معنا» که صبح امروز ۱۳ آذر ماه به همت بنیاد فرهنگی رضوی، ویژه توانمندسازی معلمان و مربیان مدارس امام رضا(ع) برگزار شد، گفت: قشر پیش‌پیشانی مغز یا پری‌فرونتال، فرمانده اصلی تصمیم‌گیری است و ریشه بسیاری از ناکامی‌ها، ضعف مهارت‌های حل مسئله و تفکر صحیح است، نه بخت و اقبال.
او با بیان جمله کلیدی «زندگی نتیجه انتخاب‌های آدم است»، بر ضرورت آموزش ذهن از سنین پایین تأکید کرد و افزود:هفت سال اول زندگی دوران طلایی شکل‌گیری شبکه نورونی مغز از طریق مشاهده است. رفتارهای بدون تفکر والدین و وعده‌های دروغین، اعتماد کودک را در نوجوانی نابود می‌کند، چون مغز او تناقض‌ها را به‌صورت "حرف مفت" پردازش می‌کند.
مازندرانی که سابقه مدیریت در بیمارستان ساسان را دارد، انگیزه خود از ورود به حوزه علوم اعصاب را تاب‌آوری شگفت‌انگیز جانبازان دانست و گفت:تفاوت انسان‌های موفق و ناموفق در جسمشان نیست؛ در چگونگی مدیریت ذهن و هیجانات است.
او آموزش عزت‌نفس و مهارت‌های حل مسئله را تنها راه داشتن جامعه‌ای سالم دانست و تأکید کرد:با یادگیری تکنیک‌های ذهن‌آگاهی (مایندفولنس)، بررسی زنجیره تصمیمات اشتباه را باید از خود و خانواده آغاز کنیم.

لزوم کشف گنج درونی هر کودک در آموزشundefinedundefinedدکتر سارا سلیمی‌نمین، استادیار دانشگاه امیرکبیر و مؤسس مدرسه «آب و آینه»، تجربه زیسته خود از مسیر دشوار تأسیس مدرسه نوآور را روایت کرد.او گفت: سیستمی که ۴۰ دانش‌آموز متفاوت را در یک قایق می‌نشاند و با روشی واحد هدایت می‌کند، محکوم به شکست است. راه نجات در کشف گنج درونی هر کودک است.
سلیمی‌نمین، با نقد مدارس نخبگانی و فشارهای کنکور، تجربه شخصی شکست خود در کنکور را نشانه ناکارآمدی سنجش‌های استاندارد دانست و افزود: من مدرسه آب و آینه را با چهار دانش‌آموز و در شرایط سخت اجاره‌نشینی تأسیس کردم، چون باور دارم مسائل کوچک و روزمره مدارس، سد واقعی تحول‌اند.او تأکید کرد: تحول آموزشی نیازمند آشتی دادن واقعیت‌های سخت اجرایی با آرمان‌های بزرگ است.
undefinedمشاهده لینک گزارش خبریundefined https://news.razavi.ir/002wdK

undefinedکانال رسمی بنیاد فرهنگی رضویundefined https://ble.ir/imamreza_sch

۷:۵۶

بنیاد فرهنگی رضوی
undefined undefined #انعکاس_خبری ا undefined بررسی محورهای همکاری بین بنیاد فرهنگی رضوی و حوزه علمیه قم در حوزه تربیت اسلامی undefinedundefinedدر جلسه آشنایی و هم اندیشی کارشناسان طرح و برنامه آستان قدس رضوی با مسئولان ستادهای راهبری حوزه علمیه قم در رابطه با نیازها و امکانات بنیاد فرهنگی رضوی و ظرفیت های حوزه علمیه جهت کمک به مدارس امام رضا(ع) مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در ابتدای این جلسه که با حضور حجت الاسلام سلیمانی معاون تربیت بدنی و پرورشی بنیاد فرهنگی رضوی، دکتر زرقانی مسئول طرح و برنامه بنیاد فرهنگی رضوی و حجت الاسلام عطاریانی معاون پرورشی دبیرستان واحد14 به نمایندگی از آستان قدس رضوی و نیز حجج اسلام عقدکی دبیر ستاد تحول در آموزش و پرورش، دیلم دبیر ستاد مدارس مسجد محور‌ و نیز عباسی دبیر ستاد مشاوره و روانشناسی اسلامی به نمایندگی از حوزه علمیه قم تشکیل شد، ستادهای راهبری حوزه شامل مدارس مسجدمحور، روانشناسی اسلامی و تحول آموزش و پرورش معرفی شدند. حجت الاسلام سلیمانی نیز با معرفی مختصر مدارس امام رضا(ع) گفت: مدارس امام رضا(ع) با شش هزار و ۵۰۰ دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی، از پیش دبستانی تا دوره دوم متوسطه در قالب ۱۵ واحد آموزشی دختر و پسر با کمک ۸۰۰ همکار مدرسه در حال فعالیت است. وی، چهار سرفصل محوری فعالیت مدارس امام رضا(ع) را برشمرد و افزود: مبتنی بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و اسناد بالادستی آستان قدس رضوی، چهار سرفصل اصلی فعالیت‌های معاونت‌ پرورشی مشتمل بر مدرسه اسلامی شامل قرآن و عترت، آداب اسلامی، مدرسه پویا شامل تقویت نشاط و شادابی و مشارکت‌طلبی از سه ضلع تعلیم و تربیت، مدرسه هویت‌ساز شامل تعریف هویت جنسی، انقلابی و اجتماعی و نیز مدرسه تحول آفرین با هدف الگوسازی از طرح‌های ویژه سند تحول برای بهره‌برداری در بوم هر واحد آموزشی، تعریف شده که مبنای طراحی و اجرای برنامه‌های متنوع مناسبتی و تربیتی مدارس در طول سال قرار می گیرد.‌ حجت الاسلام سلیمانی علاوه بر این، با اشاره به گوشه‌ای از عملکرد حوزه آموزشی، مرکز مشاوره تحصیلی و تربیتی بنیاد فرهنگی رضوی و کانال دورتاب را ویژه هدایت و راهبری دانش آموزان تا موفقیت در آزمون سراسری معرفی کرد.‌ وی با اشاره به یکی از نیازهای مورد توجه در مدارس امام رضا(ع) افزود: با توجه اینکه جمعیتی از دانش آموزان ما، در طول ۱۲ سال تحصیل با مدارس امام رضا(ع) همراه هستند، نیازمند برنامه‌ای منسجم و مطالعاتی برای سیر مواجهه و تربیت اصولی و نه سلیقه‌ای دانش آموز با مفاهیم و مکتب اسلامی هستیم. زرقانی مسئول طرح و برنامه بنیاد فرهنگی رضوی نیز با تشریح شرایط موجود، نیازها و اقتصائات برنامه‌ریزی برای مقاطع مختلف تحصیلی در مدارس امام رضا(ع) گفت: احصا مولفه‌های سبک زندگی اسلامی با تأکید بر سیره رضوی و تدوین مدل مطالعاتی قابل استفاده در ساعت آموزشی مدارس امام رضا(ع) در قالب کلیپ، بازی، درس‎نامه، مطالعات میدانی در حوزه میزان اثرگذاری برنامه‌های تربیتی بر ذهن و ضمیر دانش آموزان، نظام سنجش و ارزیابی تربیت اخلاقی و دینی، نظام تربیتی با ابتنا به فقه اسلامی از جمله حوزه های مطالعاتی مورد نیاز مدارس امام رضا(ع) است. وی در بخش دیگری از سخنانش، به بخش دیگری از محورهای مطالعات میدان مدارس اشاره کرد که کارگاه‎های تربیت مربی قرآن و مشاور تربیتی، طراحی و اجرای اردوهای مشترک تربیتی و معرفتی با نظارت طلاب علوم دینی، کارگاه‌های حضوری و مجازی ویژه خانواده به جهت تشکیل هویت اسلامی در خانواده، شماری از آن ها هستند.‌ در بخش دیگری از این جلسه، کارشناسان حوره علمیه نیز شناسایی مدارس اثرگذار دینی و برگزاری اردوهای تربیتی در دیگر استان ها با حضور دانش آموزان، بررسی سند تعالی بنیاد فرهنگی رضوی جهت ارزیابی کمبودها و ارائه پیشنهادات مبتنی بر ظرفیت‌های موجود و ارایه الگوی عمل و روشن شدن نقش‌ها، استفاده از الگوی سه وجهی تربیت‌ در دست تدوین حوزه علمیه، را پیشنهاد دادند. در خاتمه این نشست، مقرر شد تا پیش‌نویس نقشه راه حوزه عملیه قم در رابطه با اجرایی کردن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و نیز سند تعالی بنیاد فرهنگی رضوی در اختیار دو طرف قرار گیرد تا پس از مطالعه و بررسی، زمینه تنظیم پیش‌نویس سند تفاهم همکاری فی‌مابین فراهم شود. undefinedمشاهده لینک خبرundefined https://news.razavi.ir/002wdx undefinedکانال رسمی بنیاد فرهنگی رضوی undefined https://ble.ir/imamreza_sch
undefined #انعکاس_تصویری ا
undefinedنشست بررسی ظرفیت‌ها و نیازهای بنیاد فرهنگی رضوی با کارشناسان ستادهای راهبری حوزه علمیه قم
undefinedمشاهده همه عکس‌هاundefinedhttps://news.razavi.ir/002wdW

undefinedکانال رسمی بنیاد فرهنگی رضویundefined https://ble.ir/imamreza_sch

۸:۵۸

thumbnail
undefined #انعکاس_تصویری ا
undefinedجلوه دیگری از آنچه در «معنا»‌ گذشت
undefinedمشاهده همه عکس‌هاundefined https://news.razavi.ir/002wdU


undefinedکانال رسمی بنیاد فرهنگی رضویundefined https://ble.ir/imamreza_sch

۹:۰۲

thumbnail

۹:۰۲

thumbnail

۹:۰۲

thumbnail

۹:۰۲

thumbnail

۹:۰۲

thumbnail

۹:۰۲

thumbnail

۹:۰۲