قرارگاه قفقاز بسیج دانشجویی
هم اکنون مقابل دادگاه استانبول پس از صدور حکم زندان اکرم امام اوغلو شهردار استانبول
@international_Qafqaz
۱۱:۳۱
قرارگاه قفقاز بسیج دانشجویی
هم اکنون مقابل دادگاه استانبول پس از صدور حکم زندان اکرم امام اوغلو شهردار استانبول
@international_Qafqaz
۱۱:۳۱
۱۱:۴۱
۱۱:۴۸
۱۴:۰۴
۸:۲۶
۸:۲۶
۸:۲۶
۸:۲۶
۸:۲۶
بارزانی: به روابط تاریخی و همکاری دوستانه ایران و اقلیم کُردستان، احترام و نگاه ویژهای داریم
پیام تبریک نوروزی «نیچیروان بارزانی» به رئیس مجلس شورای اسلامی ایران
۸:۳۰
در قسمت سوم از فصل اول کافه قفقاز، آقایان رسول اسماعیلزاده و مصطفی قلیزاده علیار، به گفتگو و مناظره با یکدیگر نشستهاند.همانطور که از عنوان ویدیو پیداست، دو کارشناس محترم به بررسی جنبههای تاریخی و وضعیت حالِ فرهنگ ایرانی در قفقاز پرداختهاند.
( لینک یوتیوب کافه قفقاز، در بایو کانال موجود است. )
T.me/caucasuscafe
۱۱:۵۴
۱۳:۱۵
۱۳:۱۵
وقتی اردوغان، رقیب خود امام اغلو شهردار پرحاشیه استانبول را متهم به تزویر در مدرک تحصیلی کرد و تجمعات جریانات لیبرال #ترکیه بالا گرفت عده ای در ایران بشدت ذوق زده شدند. دلیل شان هم واضح بود! چون ترکیه از جریان کنونی حاکم بر #سوریه دفاع کرده است پس دشمن ماست! البته یک تعداد جرم دیگر هم برای او شمرده می شود!
بنده منتقد جدی اردوغان و مدل اسلامگرایی ترکیه خصوصا در نسبت با #رژیم_صهیونیستی هستم هر چند آنان از دوره آتاترک در رابطه بودند و دم از دو دولت زده اند ولی من همواره با جریانات اسلامگرای جهان در این زمینه مناقشه جدی داشته ام ولی مساله این جاست که ما در سیاست خارجی کشورمان بشدت از فقدان نظریه و مبانی رنج می بریم! کار دست ریشوهای نوعا روابط بین الملل خوانده افتاده است که صرفا مبتنی بر نگرش منافع محور، تحلیل می کنند و از همین رو ترکیه را دشمن جدی ایران معرفی می نمایند که البته بنظر من حتی مبتنی بر تحلیل منافع نیز اشتباه می کنند و ترکیه رقیب ماست نه دشمن. آنان وقیحانه از لزوم همکاری با #آمریکا ضد ترکیه سخن می گویند!
در این میان خبر دروغ و حرف های سست هم که بسیار است. بله! درست است که ترکیه بنا دارد از زبان ترکی و نفوذ تاریخی خود استفاده کند دقیقا همان طور که ما دوست داریم از نفوذ زبان فارسی و هویت تاریخی خودمان استفاده کنیم ولی این بمعنای «پان ایران» بودن ما نیست! چنانچه برای ترکیه هم الزاما بمعنای پان ترکیزم و نوعثمانی گری نمی باشد.
مثلا اخیرا اردوغان در سخنرانی اخیر خود به نبر «چناق قلعه» و حضور همه امت اسلامی در آن اشاره کرد که بنظر من یک رویداد تاریخی قابل توجه است و ما نیز باید درباره آن کار تولید کنیم. این نبرد که مربوط به دفاع امت اسلامی از امپراطوری عثمانی در مقابل استعمار است، نمادی از وحدت عملی است. می دانیم که فتوای علمای بزرگ شیعه مثل آخوند خراسانی –صاحب کفایه- و محمد کاظم طباطبایی یزدی –صاحب عروه- منجر به حضور شیعیان ایران و عراق در نبرد با انگلیس و فرانسه و شوروی شد و شهدایی از شهرهای مختلف از جمله تبریز به این نبرد پیوستند. این یک نماد همکاری زیبا در مقابل دشمن مشترک است که اتفاقا به پیروزی مسلمانان منجر شده است.
ولی همان جریانی که دوست دارد همسایگان ما خصوصا اسلامگرایان را بعنوان تهدید معرفی کند و نمی فهمد که جریان لیبرال ترکیه بشدت خطرناک تر از اینهاست، به نحوی این ماجرا را ذکر می کند که تو گویی درخواست پیوستن #تبریز به خاک ترکیه رخ داده است! و از این دست ترجمه ها دایما در حال توزیع در فضای کشور است. همه اینها می شود مواد خام و مستندات لازم برای نتیجه گیری های سیاست زده جریانی که ذکر شد!
خب اگر بناست ما هم در سیاست خارجی مانند سایر کشورها باشیم چرا این همه هزینه در عرصه #مقاومت می دهیم؟! رویکرد ایدئولوژیک ما فقط برای خط مقاومت معنا دارد یا شامل سایر کشورها و روابط نیز می شود!؟ آنکه به راحتی سنی سکولار را بر اسلامگرا ترجیح می دهد چه بهره ای از نگاه دینی و انقلابی برده است؟ طبعا در اندیشه قرآنی، روابط میان مسلمانان و غیرمسلمانان ترسیم شده که اصول سیاست خارجی ما نیز مبتنی بر آن است. اینکه یک عده با تحلیل های تک بعدی، بنا دارند تجویزهایی کنند که دقیقا شما از زبان غریزدگان و اصلاح طلبان و ایران شهری ها نیز همان ها را می شنوید، جای تامل دارد! حتی برای شما که خود را رسانه انقلابی می دانی و همین حرف ها را ترویج میکنی! فتامل!!
۲۰:۴۹
۱۴:۱۷
حدود دو سال پس از پایان جنگ تحمیلی، صدام در هجومی چند ساعتی، کویت را اشغال کرد.آمریکا با ائتلافی از کشورها از جمله ترکیه، به عراق حمله کرد و جنگ موسوم به جنگ خلیج فارس شکل گرفت.
- فعالیت به مثابۀ یکی از اضلاع ضد محور مقاومت در سوریه، یمن، عراق و حذف «حلقۀ طلایی محور مقاومت»
- ایجاد تفرقه میان امت اسلام با سیاست جنگافروزانه و ضدوحدت.../ تشکیل اتحادیهای از دولتهای ضداسلامی ترک و ایجاد شکاف در وحدت امت
- حمایت اقتصادی مؤثر از رژیم صهیونیستی و عدم قطع صدور نفت به رژیم در جنگ غزه
- دخالت در جنگ قراباغ با جهتگیری ضدایرانی و همکاری با باکو و غرب برای تغییر مرزها و ژئوپلتیک مرزی ایران جهت احداث دالان تورانی.
- تلاش سیاسی و تبلیغی برای صدور پانترکیسم به مناطق آذرینشین با حمایت از عناصر تجزیهطلب ایرانی در ترکیه و...
- ایجاد بخش فارسی در رسانههای دولتی مانند خبرگزاری آناتولی و شبکۀ تی آر تی و...با جهتگیری تجزیهطلبانه دربارۀ ایران و پوشش مسائل قومی.
طبیعی است که رسانههای ایران بدون جهتگیری به نفع اردوغان به رخدادهای ترکیه میپردازند و دستگیری رقیب اردوغان، به اتهامهاتی مثل عدم رعایت قانون در ورود به دانشگاه! همکاری با تروریسم! فساد مالی و... را، طرحی برای حذف او میدانند.
مگر امروز در ترکیه، جنگ بین کفر و اسلام است؟ و میلیونها مخالف اردوغان مسلمان نیستند؟
گذشته از این که نظام ترکیه سکولار است و اردوغان هم جزئی از آن، اگر «عقل» معیار باشد، البته سنی سکولار بر سنّی داعشی و سازندۀ تحریرالشام و حامی ائتلاف کفر در جنگ یمن شرافت دارد.تظاهرات مردم ترکیه ضدّ اردوغان حاکی است که ترکهای سنی هم، سنی سکولار را به اسلامگرای جنگافروز و دیکتاتور ترجیح میدهند!اردوغان چطور اسلامگرایی است که به جای برافراشتن پرچم وحدت اسلامی، پرچم اتحاد کشورهای توروک را برافراشته؟
اردوغان که از حزب رفاهِ اربکان رشد کرد، پس از رسیدن به نخستوزیری در ۲۰۰۳ تاکنون در قدرت مانده است. معروف است که اربکان، دربارۀ اردوغان و رفقایش گفته: اینها انگور بودند و به شراب تبدیل شدند!
۶:۵۶
جریانات ایران گرا، غرب گرا و مذهب گرا در کشور ما بسیار قوی هستند که همه اینها در مقابل «امت گرایی» است. امروز بار دیگر برای دفعه هزارم رهبری تاکید کردند که ما هیچ راهی در جهان اسلام برای جلوگیری از زیاده خواهی آمریکا نداریم جز اتحاد میان دولت های اسلامی و آن هم با یکی شدن در همه امور سیاسی ممکن نیست بلکه باید منافع مشترک را تعریف کرد.
در همین زمان، ما شاهد موج های پیاپی و قدرتمند دشمن نمایی همسایگان و کشورهای اسلامی هستیم! جریاناتی #مشکوک که آنچنان ضد امت اسلامی شده اند که عملا با غربگراها در یک جبهه قرار گرفته اند! ریشه همه هم در یکی از آن سه جهت گیری است.
ادبیات #رهبری انقلاب نسبت به #ترکیه در دیدار دو سال قبل با آقای اردوغان چنین است :«ما همواره از دولت شما در مسائل داخلی و در مقابل دخالتها دفاع کردهایم و همچنانکه گفتید ^دوستان دوران سخت^ یکدیگر هستیم» و معتقدند بعد از ظهور اسلامگرایان روابط ما و ترکیه رشد کرده و ادبیات این جریان، منافق و دشمن خونین خواندن اوست! پس حق بدهید که به آنان شک کنیم و اقلا آنها را ناآگاه و تحریک شده غیر مستقیم آن جریانات مشکوک بدانیم!
بدیهیات اندیشه و مبانی فکری رهبری را نمی شود با تخیلات سیاسی و تحلیل های تک بعدی از بین برد. آنها که دلسوز تمدن اسلامی هستند مراقب کسانی که ناخودآگاه در دام جریانات سه گانه مشکوک افتاده اند باشند. مرز نقد و نفی را مراعات کنیم!
۹:۳۳
۱۴:۲۸
قرائتهای مختلفی از امتگرایی در ایران وجود دارد. وحدت امت، حول منافع و عقاید مشترک برای همیاری و مقابله با دشمن مشترک (نظام سلطه)، مورد قبول همۀ عقلای مسلمان است. اما قرائتی نیز از امتگرایی هست که در تقابل آشکار با ایرانگرایی و مذهبگرایی (تشیع) است.
ولی مدعی درک مبانی فکری رهبری، میگوید: «بدیهیات اندیشه و مبانی فکری رهبری را نمیشود با تخیلات سیاسی و تحلیلهای تک بعدی از بین برد. آنها که دلسوز تمدن اسلامی هستند مراقب کسانی که ناخودآگاه در دام جریانات سه گانه مشکوک [ایرانگرا، مذهبگرا، غربگرا] افتادهاند باشند»!
۲۰:۴۳