امیرالمومنین علی علیه السلام:
وَ قَالَ عليهالسلام مَنْ أَطَاعَ اَلتَّوَانِيَ ضَيَّعَ اَلْحُقُوقَ وَ مَنْ أَطَاعَ اَلْوَاشِيَ ضَيَّعَ اَلصَّدِيقَ
آن كه سستى بر وجودش حاكم گردد حقوق ديگران را تباه سازد، و آن كه از سخن چين پيروى كند دوست خود را از دست بدهد
نهج البلاغه#حکمت ۲۳۹
وَ قَالَ عليهالسلام مَنْ أَطَاعَ اَلتَّوَانِيَ ضَيَّعَ اَلْحُقُوقَ وَ مَنْ أَطَاعَ اَلْوَاشِيَ ضَيَّعَ اَلصَّدِيقَ
آن كه سستى بر وجودش حاكم گردد حقوق ديگران را تباه سازد، و آن كه از سخن چين پيروى كند دوست خود را از دست بدهد
نهج البلاغه#حکمت ۲۳۹
۱۷:۴۹
امام علی علیه السلام:
مَا خَيْرٌ بِخَيْرٍ بَعْدَهُ النَّارُ، وَ مَا شَرٌّ بِشَرٍّ بَعْدَهُ الْجَنَّةُ؛ وَ كُلُّ نَعِيمٍ دُونَ الْجَنَّةِ فَهُوَ مَحْقُورٌ، وَ كُلُّ بَلَاءٍ دُونَ النَّارِ عَافِيَة.
آن خوبى و نعمتى كه بهدنبالش جهنم باشد خوبى نيست و آن بدى و مشكلى كه بعد از آن بهشت باشد بدى نيست، هر نعمتى در مقايسه با بهشت، حقير و كوچك است و هر رنج و بلايى در مقايسه با جهنم، تندرستى و عافيت محسوب مىشود.
#نهج البلاغه#حکمت ۳۸۷
مَا خَيْرٌ بِخَيْرٍ بَعْدَهُ النَّارُ، وَ مَا شَرٌّ بِشَرٍّ بَعْدَهُ الْجَنَّةُ؛ وَ كُلُّ نَعِيمٍ دُونَ الْجَنَّةِ فَهُوَ مَحْقُورٌ، وَ كُلُّ بَلَاءٍ دُونَ النَّارِ عَافِيَة.
آن خوبى و نعمتى كه بهدنبالش جهنم باشد خوبى نيست و آن بدى و مشكلى كه بعد از آن بهشت باشد بدى نيست، هر نعمتى در مقايسه با بهشت، حقير و كوچك است و هر رنج و بلايى در مقايسه با جهنم، تندرستى و عافيت محسوب مىشود.
#نهج البلاغه#حکمت ۳۸۷
۲:۵۶
شرح حکمت :سپس امام عليه السلام به دو نكتۀ ديگر اشاره مىفرمايد كه هركدام تأكيدى بر يكى از دو نكتۀ اول است، در تأكيد بر نكتۀ اوّل مىفرمايد: «هر نعمتى در برابر بهشت، حقير و كوچك است»؛ (وَ كُلُّ نَعِيمٍ دُونَ الْجَنَّةِ فَهُوَ مَحْقُورٌ) . بنابراين، نعمتهاى مادى كه از طريق حرام بهدست آمده گرچه در كوتاهمدت لذتى دارد ولى در برابر بهشتى كه انسان آن را از دست مىدهد بسيار كوچك است. و در تأكيد برنكتۀ دوم مىفرمايد: «هر رنج و بلايى در مقايسه با جهنم، عافيت و تندرستى است»؛ (وَ كُلُّ بَلاَءٍ دُونَ النَّارِ عَافِيَةٌ) . به همين دليل خداوند انسان را با انواع بلاها آزمايش مىكند تا صفِ صابران را از ديگران جدا سازد و پاداش خير به آنها دهد. قرآن مجيد مىفرمايد: « وَ لَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَىْءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَ الْجُوعِ وَ نَقْصٍ مِنْ الْأَمْوَالِ وَ الْأَنفُسِ وَالثَّمَرَاتِ وَ بَشِّرِ الصَّابِرِينَ »؛ به يقين همۀ شما را با امورى همچون ترس، گرسنگى و كاهش در مالها و جانها و ميوهها آزمايش مىكنيم و بشارت ده به صابران». و در جاى ديگر مىفرمايد: « وَ نَبْلُوكُمْ بِالشَّرِّ وَ الْخَيْرِ فِتْنَةً وَ إِلَيْنَا تُرْجَعُونَ »؛ و شما را با بدىها وخوبىها آزمايش مىكنيم و بهسوى ما بازگردانده مىشويد». [گفتار حكيمانه] 388 [[و قال عليهالسلام]] ألَا وَ إِنَّ مِنَ الْبَلاَءِ الْفَاقَةَ، وَ أَشَدُّ مِنَ الْفَاقَةِ مَرَضُ الْبَدَنِ، وَ أَشَدُّ مِنْ مَرَضِ الْبَدَنِ مَرَضُ الْقَلْبِ. ألَا وَ إِنَّ مِنْ صِحَّةِ الْبَدَنِ تَقْوَى الْقَلْبِ. امام عليه السلام فرمود: آگاه باشيد كه يكى از بلاها فقر و تنگدستى است و بدتر از آن بيمارى جسم است و از آن بدتر بيمارى قلب (فساد اخلاق و انحراف عقيدتى) مىباشد و بدانيد كه تقواى قلب به دليل صحت بدن است.
۳:۱۷
امام علی علیه السلام:
أَلَا وَ إِنَّ مِنَ الْبَلَاءِ الْفَاقَةَ، وَ أَشَدُّ مِنَ الْفَاقَةِ مَرَضُ الْبَدَنِ، وَ أَشَدُّ مِنْ مَرَضِ الْبَدَنِ مَرَضُ الْقَلْبِ؛ أَلَا وَ إِنَّ مِنْ صِحَّةِ الْبَدَنِ تَقْوَى الْقَلْبِ.آگاه باشيد كه يكى از بلاها فقر و تنگدستى است و بدتر از آن بيمارى جسم است و از آن بدتر بيمارى قلب (فساد اخلاق و انحراف عقيدتى) مى باشد و بدانيد كه تقواى قلب به دليل صحت بدن است.
#نهج البلاغه#حکمت۳۸۸
أَلَا وَ إِنَّ مِنَ الْبَلَاءِ الْفَاقَةَ، وَ أَشَدُّ مِنَ الْفَاقَةِ مَرَضُ الْبَدَنِ، وَ أَشَدُّ مِنْ مَرَضِ الْبَدَنِ مَرَضُ الْقَلْبِ؛ أَلَا وَ إِنَّ مِنْ صِحَّةِ الْبَدَنِ تَقْوَى الْقَلْبِ.آگاه باشيد كه يكى از بلاها فقر و تنگدستى است و بدتر از آن بيمارى جسم است و از آن بدتر بيمارى قلب (فساد اخلاق و انحراف عقيدتى) مى باشد و بدانيد كه تقواى قلب به دليل صحت بدن است.
#نهج البلاغه#حکمت۳۸۸
۱۶:۰۳
بدترين بلاها:امام(عليه السلام) در اين گفتار نورانى در چهار جمله به چهار نكته مهم اشاره مى كند. در جمله هاى سه گانه نخست اشاره به سه بلا كرده كه يكى از ديگرى شديدتر و رنج آورتر است. نخست مى فرمايد: «آگاه باشيد كه فقر و تنگدستى يكى از بلاهاست»; (ألاَ وَإِنَّ مِنَ الْبَلاَءِ الْفَاقَةَ).در حكمت 163 نيز فقر به عنوان «الموت الاكبر; مرگ بزرگ تر» معرفى شده است. در حديث ديگرى از پيامبر اكرم(صلى الله عليه وآله) آمده است: الْوَجْهِ فِى الدَّارَينِ; فقر مايه روسياهى در دنيا و آخرت است».[1] دليل آن هم روشن است; شخصى كه گرفتار فقر و تنگدستى مى شود چه بسا آلوده گناهان زيادى ازقبيل سرقت و خيانت و تقلب و مانند آن مى گردد. ازنظر معنوى، فقر، انسان را به ناشكرى و ناسپاسى در برابر پروردگار و جزع و فزع وامى دارد و به اين ترتيب، هم از خدا دور مى شود و هم از خلق خدا. به همين دليل در اسلام دستورهاى فراوانى براى مبارزه با فقر داده شده است چراكه دعوت به فضايل اخلاقى و ايمان و اعتقاد صحيح به هنگام بى نيازى، بسيار آسان تر است. البته نمى توان انكار كرد كه گروهى از اولياء الله هستند كه گرفتار فقرند و در عين حال شاكرند و صابرند و در مسير حق گام برمى دارند. گشته اند مانند بخل و حسد و كينه توزى و شهوت پرستى و ... . معلوم است كه بيمارى تن در دنيا انسان را آزار مى دهد ولى بيمارى قلب و روح، هم در دنيا انسان را آزار مى دهد و هم مايه بدبختى او در سراى ديگر است و به همين دليل بيمارى روح و قلب از همه آنچه قبلا ذكر شد بدتر مى باشد.در آخرين جمله از اين كلام نورانى، امام(عليه السلام) مى فرمايد: صبحى صالح بسيار قوى به نظر مى رسد. به خصوص اين كه در مصادر نهج البلاغه نيز به همين صورت دوم ذكر شده است.در ضمن، از كلام مرحوم علامه مجلسى در بحارالانوار و كسانى كه عبارت نهج البلاغه را به صورت دوم آورده اند استفاده مى شود كه منشأ اشتباه صبحى صالح حذف بعضى از جمله هاى گفتار حكيمانه مورد بحث است و در اصل چنين بوده است: «أَلاَ وَ إِنَّ «مِنَ النِّعَمِ سَعَةَ الْمَالِ وَ أَفْضَلُ مِنْ سَعَةِ الْمَالِ صِحَّةُ الْبَدَنِ وَ أَفْضَل» مِنْ صِحَّةِ الْبَدَنِ تَقْوَى الْقَلْبِ; آگاه باشيد كه يكى از نعمت هاى مهم الهى وسعت مال است و از وسعت مال برتر صحت بدن است و از صحت بدن برتر تقواى قلب است».در واقع امام(عليه السلام) در مقابل سه جمله اول كه اشاره به فقر و بيمارى جسمانى و بيمارى قلب فرموده و يكى را از ديگرى بدتر شمرده، در اين عبارت به نقطه هاى مقابل آن اشاره كرده (ثروت و مال و صحت بدن و صحت قلب) و هر كدام را از مورد قبلى بالاتر شمرده است.[3]
۱۶:۱۷
امام علی علیه السلام:
مَنْ أَبْطَأَ بِهِ عَمَلُهُ، لَمْ يُسْرِعْ بِهِ نَسَبُهُ.وَ فِي رِوَايَةٍ أُخْرَى: مَنْ فَاتَهُ حَسَبُ نَفْسِهِ، لَمْ يَنْفَعْهُ حَسَبُ آبَائِه.
كسى كه اعمالش او را عقب براند نسبش او را پيش نخواهد برد.و در روايت ديگرى آمده است: آن كس كه از ارزش هاى وجودى بى بهره است ارزش پدران و نياكان سودى به او نخواهد بخشيد.
#نهج البلاغه#حکمت۳۸۹
مَنْ أَبْطَأَ بِهِ عَمَلُهُ، لَمْ يُسْرِعْ بِهِ نَسَبُهُ.وَ فِي رِوَايَةٍ أُخْرَى: مَنْ فَاتَهُ حَسَبُ نَفْسِهِ، لَمْ يَنْفَعْهُ حَسَبُ آبَائِه.
كسى كه اعمالش او را عقب براند نسبش او را پيش نخواهد برد.و در روايت ديگرى آمده است: آن كس كه از ارزش هاى وجودى بى بهره است ارزش پدران و نياكان سودى به او نخواهد بخشيد.
#نهج البلاغه#حکمت۳۸۹
۹:۰۷
شرح حکمت: من از خانواده من است و وعده تو حق مى باشد (كه خاندان مرا نجات دهى) و تو احكم الحاكمينى. خداوند فرمود: اى نوح! او از خاندان تو نيست او عمل غير صالحى است (= فرد ناشايسته اى است). خداوند متعال او را به سبب معصيت از خاندان نوح طرد كرد.[4]از بعضى از روايات استفاده مى شود كه مأمون او را به خاطر امام على بن موسى الرضا(عليه السلام) بخشيد و او تا پايان خلافت متوكل عباسى زنده بود سپس از دنيا رفت و در سامرا به خاك سپرده شد.[5]
۹:۰۹
امام علی علیه السلام:
مَنْ أَبْطَأَ بِهِ عَمَلُهُ، لَمْ يُسْرِعْ بِهِ نَسَبُهُ.وَ فِي رِوَايَةٍ أُخْرَى: مَنْ فَاتَهُ حَسَبُ نَفْسِهِ، لَمْ يَنْفَعْهُ حَسَبُ آبَائِه.
مَنْ أَبْطَأَ بِهِ عَمَلُهُ، لَمْ يُسْرِعْ بِهِ نَسَبُهُ.وَ فِي رِوَايَةٍ أُخْرَى: مَنْ فَاتَهُ حَسَبُ نَفْسِهِ، لَمْ يَنْفَعْهُ حَسَبُ آبَائِه.
۱۰:۴۱
امام علی علیه السلام؛
وَ قَالَ عليهالسلام لِلْمُؤْمِنِ ثَلاَثُ سَاعَاتٍ فَسَاعَةٌ يُنَاجِي فِيهَا رَبَّهُ وَ سَاعَةٌ يَرُمُّ مَعَاشَهُ وَ سَاعَةٌ يُخَلِّي بَيْنَ نَفْسِهِ وَ بَيْنَ لَذَّتِهَا فِيمَا يَحِلُّ وَ يَجْمُلُ 390. برنامۀ روزانۀ مؤمنان على عليه السّلام فرمود: مؤمن را سه ساعت است: ساعتى كه در آن با خدا مناجات مىكند، ساعتى كه در آن براى هزينۀ زندگى مىكوشد، و ساعتى كه در آن از لذتهاى حلال و زيبا بهره مىبرد
وَ لَيْسَ لِلْعَاقِلِ أَنْ يَكُونَ شَاخِصاً إِلاَّ فِي ثَلاَثٍ مَرَمَّةٍ لِمَعَاشٍ أَوْ خُطْوَةٍ فِي مَعَادٍ أَوْ لَذَّةٍ فِي غَيْرِ مُحَرَّمٍ خردمند را نشايد كه جز در سه مورد سفر كند: اصلاح معاش، گام نهادن در امر معاد، يا كام گرفتن از غير حرام.
#نهج البلاغه#حکمت۳۹۰
وَ قَالَ عليهالسلام لِلْمُؤْمِنِ ثَلاَثُ سَاعَاتٍ فَسَاعَةٌ يُنَاجِي فِيهَا رَبَّهُ وَ سَاعَةٌ يَرُمُّ مَعَاشَهُ وَ سَاعَةٌ يُخَلِّي بَيْنَ نَفْسِهِ وَ بَيْنَ لَذَّتِهَا فِيمَا يَحِلُّ وَ يَجْمُلُ 390. برنامۀ روزانۀ مؤمنان على عليه السّلام فرمود: مؤمن را سه ساعت است: ساعتى كه در آن با خدا مناجات مىكند، ساعتى كه در آن براى هزينۀ زندگى مىكوشد، و ساعتى كه در آن از لذتهاى حلال و زيبا بهره مىبرد
وَ لَيْسَ لِلْعَاقِلِ أَنْ يَكُونَ شَاخِصاً إِلاَّ فِي ثَلاَثٍ مَرَمَّةٍ لِمَعَاشٍ أَوْ خُطْوَةٍ فِي مَعَادٍ أَوْ لَذَّةٍ فِي غَيْرِ مُحَرَّمٍ خردمند را نشايد كه جز در سه مورد سفر كند: اصلاح معاش، گام نهادن در امر معاد، يا كام گرفتن از غير حرام.
#نهج البلاغه#حکمت۳۹۰
۶:۵۴
امام علی علیه السلام؛
وَ قَالَ عليهالسلام اِزْهَدْ فِي اَلدُّنْيَا يُبَصِّرْكَ اَللَّهُ عَوْرَاتِهَا
وَ لاَ تَغْفُلْ فَلَسْتَ بِمَغْفُولٍ عَنْكَ غافل نباش كه از تو غافل نيستند
#نهج البلاغه#حکمت ۳۹۱
وَ قَالَ عليهالسلام اِزْهَدْ فِي اَلدُّنْيَا يُبَصِّرْكَ اَللَّهُ عَوْرَاتِهَا
وَ لاَ تَغْفُلْ فَلَسْتَ بِمَغْفُولٍ عَنْكَ غافل نباش كه از تو غافل نيستند
#نهج البلاغه#حکمت ۳۹۱
۱۷:۴۱
امام علی علیه السلام؛
وَ قَالَ عليهالسلام اِزْهَدْ فِي اَلدُّنْيَا يُبَصِّرْكَ اَللَّهُ عَوْرَاتِهَا
وَ لاَ تَغْفُلْ فَلَسْتَ بِمَغْفُولٍ عَنْكَ غافل نباش كه از تو غافل نيستند
وَ قَالَ عليهالسلام اِزْهَدْ فِي اَلدُّنْيَا يُبَصِّرْكَ اَللَّهُ عَوْرَاتِهَا
وَ لاَ تَغْفُلْ فَلَسْتَ بِمَغْفُولٍ عَنْكَ غافل نباش كه از تو غافل نيستند
۱۱:۵۰
امام علی علیه السلام؛
وَ قَالَ عليهالسلام اِزْهَدْ فِي اَلدُّنْيَا يُبَصِّرْكَ اَللَّهُ عَوْرَاتِهَا
وَ لاَ تَغْفُلْ فَلَسْتَ بِمَغْفُولٍ عَنْكَ غافل نباش كه از تو غافل نيستند
وَ قَالَ عليهالسلام اِزْهَدْ فِي اَلدُّنْيَا يُبَصِّرْكَ اَللَّهُ عَوْرَاتِهَا
وَ لاَ تَغْفُلْ فَلَسْتَ بِمَغْفُولٍ عَنْكَ غافل نباش كه از تو غافل نيستند
۱۳:۴۶
بارالها! بارانى پر بار بر ما بفرست
#نهج_البلاغه
اللَّهُمَّ انْشُرْ عَلَيْنَا غَيْثَکَ وَبَرَکَتَکَ، وَرِزْقَکَ وَرَحْمَتَکَ; وَاسْقِنَا سُقْيَا نَاقِعَةً مُرْوِيَةً مُعْشِبَةً، تُنْبِتُ بِهَا مَا قَدْ فَاتَ، وَتُحْيِي بِهَا مَا قَدْ مَاتَ، نَافِعَةَ الْحَيَا، کَثِيرَةَ الْمُجْتَنَى، تُرْوِي بِهَا الْقِيعَانَ، وَتُسِيلُ الْبُطْنَانَ، وَتَسْتَوْرِقُ الاَْشْجَارَ، وَتُرْخِصُ الاَْسْعَارَ; إنَّکَ عَلَى مَا تَشَاءُ قَدِيرٌ
بار خدايا ! باران و برکات و رزق و رحمتت را بر ما بگستران، و بارانى بر ما بفرست نافع و سودمند و بارور کننده، که آنچه را خشک شده با آن برويانى، و آنچه را مرده، زنده کنى، آبى بسيار پر منفعت، پر بار که تپه ها و کوهها را با آن سيراب نمايى، رودخانه ها را به راه اندازى، درختان را پر برگ سازى، و قيمتها را با آن پايين آورى، تو به هر چه اراده کنى توانا هستى
#خطبه_143
نهج_البلاغه(ادایحقِکلام)╔═══════╗ eitaa.com/joinchat/2855665682Cc04673bf9f
#نهج_البلاغه
اللَّهُمَّ انْشُرْ عَلَيْنَا غَيْثَکَ وَبَرَکَتَکَ، وَرِزْقَکَ وَرَحْمَتَکَ; وَاسْقِنَا سُقْيَا نَاقِعَةً مُرْوِيَةً مُعْشِبَةً، تُنْبِتُ بِهَا مَا قَدْ فَاتَ، وَتُحْيِي بِهَا مَا قَدْ مَاتَ، نَافِعَةَ الْحَيَا، کَثِيرَةَ الْمُجْتَنَى، تُرْوِي بِهَا الْقِيعَانَ، وَتُسِيلُ الْبُطْنَانَ، وَتَسْتَوْرِقُ الاَْشْجَارَ، وَتُرْخِصُ الاَْسْعَارَ; إنَّکَ عَلَى مَا تَشَاءُ قَدِيرٌ
بار خدايا ! باران و برکات و رزق و رحمتت را بر ما بگستران، و بارانى بر ما بفرست نافع و سودمند و بارور کننده، که آنچه را خشک شده با آن برويانى، و آنچه را مرده، زنده کنى، آبى بسيار پر منفعت، پر بار که تپه ها و کوهها را با آن سيراب نمايى، رودخانه ها را به راه اندازى، درختان را پر برگ سازى، و قيمتها را با آن پايين آورى، تو به هر چه اراده کنى توانا هستى
#خطبه_143
نهج_البلاغه(ادایحقِکلام)╔═══════╗ eitaa.com/joinchat/2855665682Cc04673bf9f
۱۸:۳۴
بارالها! بارانى پر بار بر ما بفرست
#نهج_البلاغه
اللَّهُمَّ انْشُرْ عَلَيْنَا غَيْثَکَ وَبَرَکَتَکَ، وَرِزْقَکَ وَرَحْمَتَکَ; وَاسْقِنَا سُقْيَا نَاقِعَةً مُرْوِيَةً مُعْشِبَةً، تُنْبِتُ بِهَا مَا قَدْ فَاتَ، وَتُحْيِي بِهَا مَا قَدْ مَاتَ، نَافِعَةَ الْحَيَا، کَثِيرَةَ الْمُجْتَنَى، تُرْوِي بِهَا الْقِيعَانَ، وَتُسِيلُ الْبُطْنَانَ، وَتَسْتَوْرِقُ الاَْشْجَارَ، وَتُرْخِصُ الاَْسْعَارَ; إنَّکَ عَلَى مَا تَشَاءُ قَدِيرٌ
بار خدايا ! باران و برکات و رزق و رحمتت را بر ما بگستران، و بارانى بر ما بفرست نافع و سودمند و بارور کننده، که آنچه را خشک شده با آن برويانى، و آنچه را مرده، زنده کنى، آبى بسيار پر منفعت، پر بار که تپه ها و کوهها را با آن سيراب نمايى، رودخانه ها را به راه اندازى، درختان را پر برگ سازى، و قيمتها را با آن پايين آورى، تو به هر چه اراده کنى توانا هستى
#خطبه_143
#نهج_البلاغه
اللَّهُمَّ انْشُرْ عَلَيْنَا غَيْثَکَ وَبَرَکَتَکَ، وَرِزْقَکَ وَرَحْمَتَکَ; وَاسْقِنَا سُقْيَا نَاقِعَةً مُرْوِيَةً مُعْشِبَةً، تُنْبِتُ بِهَا مَا قَدْ فَاتَ، وَتُحْيِي بِهَا مَا قَدْ مَاتَ، نَافِعَةَ الْحَيَا، کَثِيرَةَ الْمُجْتَنَى، تُرْوِي بِهَا الْقِيعَانَ، وَتُسِيلُ الْبُطْنَانَ، وَتَسْتَوْرِقُ الاَْشْجَارَ، وَتُرْخِصُ الاَْسْعَارَ; إنَّکَ عَلَى مَا تَشَاءُ قَدِيرٌ
بار خدايا ! باران و برکات و رزق و رحمتت را بر ما بگستران، و بارانى بر ما بفرست نافع و سودمند و بارور کننده، که آنچه را خشک شده با آن برويانى، و آنچه را مرده، زنده کنى، آبى بسيار پر منفعت، پر بار که تپه ها و کوهها را با آن سيراب نمايى، رودخانه ها را به راه اندازى، درختان را پر برگ سازى، و قيمتها را با آن پايين آورى، تو به هر چه اراده کنى توانا هستى
#خطبه_143
۱۸:۳۵
بارالها! بارانى پر بار بر ما بفرست
#نهج_البلاغه
اللَّهُمَّ انْشُرْ عَلَيْنَا غَيْثَکَ وَبَرَکَتَکَ، وَرِزْقَکَ وَرَحْمَتَکَ; وَاسْقِنَا سُقْيَا نَاقِعَةً مُرْوِيَةً مُعْشِبَةً، تُنْبِتُ بِهَا مَا قَدْ فَاتَ، وَتُحْيِي بِهَا مَا قَدْ مَاتَ، نَافِعَةَ الْحَيَا، کَثِيرَةَ الْمُجْتَنَى، تُرْوِي بِهَا الْقِيعَانَ، وَتُسِيلُ الْبُطْنَانَ، وَتَسْتَوْرِقُ الاَْشْجَارَ، وَتُرْخِصُ الاَْسْعَارَ; إنَّکَ عَلَى مَا تَشَاءُ قَدِيرٌ
بار خدايا ! باران و برکات و رزق و رحمتت را بر ما بگستران، و بارانى بر ما بفرست نافع و سودمند و بارور کننده، که آنچه را خشک شده با آن برويانى، و آنچه را مرده، زنده کنى، آبى بسيار پر منفعت، پر بار که تپه ها و کوهها را با آن سيراب نمايى، رودخانه ها را به راه اندازى، درختان را پر برگ سازى، و قيمتها را با آن پايين آورى، تو به هر چه اراده کنى توانا هستى
#خطبه_143
نهج_البلاغه(ادایحقِکلام)╔═══════╗
#نهج_البلاغه
اللَّهُمَّ انْشُرْ عَلَيْنَا غَيْثَکَ وَبَرَکَتَکَ، وَرِزْقَکَ وَرَحْمَتَکَ; وَاسْقِنَا سُقْيَا نَاقِعَةً مُرْوِيَةً مُعْشِبَةً، تُنْبِتُ بِهَا مَا قَدْ فَاتَ، وَتُحْيِي بِهَا مَا قَدْ مَاتَ، نَافِعَةَ الْحَيَا، کَثِيرَةَ الْمُجْتَنَى، تُرْوِي بِهَا الْقِيعَانَ، وَتُسِيلُ الْبُطْنَانَ، وَتَسْتَوْرِقُ الاَْشْجَارَ، وَتُرْخِصُ الاَْسْعَارَ; إنَّکَ عَلَى مَا تَشَاءُ قَدِيرٌ
بار خدايا ! باران و برکات و رزق و رحمتت را بر ما بگستران، و بارانى بر ما بفرست نافع و سودمند و بارور کننده، که آنچه را خشک شده با آن برويانى، و آنچه را مرده، زنده کنى، آبى بسيار پر منفعت، پر بار که تپه ها و کوهها را با آن سيراب نمايى، رودخانه ها را به راه اندازى، درختان را پر برگ سازى، و قيمتها را با آن پايين آورى، تو به هر چه اراده کنى توانا هستى
#خطبه_143
نهج_البلاغه(ادایحقِکلام)╔═══════╗
۱۸:۳۵
بارالها! بارانى پر بار بر ما بفرست
#نهج_البلاغه
اللَّهُمَّ انْشُرْ عَلَيْنَا غَيْثَکَ وَبَرَکَتَکَ، وَرِزْقَکَ وَرَحْمَتَکَ; وَاسْقِنَا سُقْيَا نَاقِعَةً مُرْوِيَةً مُعْشِبَةً، تُنْبِتُ بِهَا مَا قَدْ فَاتَ، وَتُحْيِي بِهَا مَا قَدْ مَاتَ، نَافِعَةَ الْحَيَا، کَثِيرَةَ الْمُجْتَنَى، تُرْوِي بِهَا الْقِيعَانَ، وَتُسِيلُ الْبُطْنَانَ، وَتَسْتَوْرِقُ الاَْشْجَارَ، وَتُرْخِصُ الاَْسْعَارَ; إنَّکَ عَلَى مَا تَشَاءُ قَدِيرٌ
بار خدايا ! باران و برکات و رزق و رحمتت را بر ما بگستران، و بارانى بر ما بفرست نافع و سودمند و بارور کننده، که آنچه را خشک شده با آن برويانى، و آنچه را مرده، زنده کنى، آبى بسيار پر منفعت، پر بار که تپه ها و کوهها را با آن سيراب نمايى، رودخانه ها را به راه اندازى، درختان را پر برگ سازى، و قيمتها را با آن پايين آورى، تو به هر چه اراده کنى توانا هستى
#خطبه_143
╚═══════╝
#نهج_البلاغه
اللَّهُمَّ انْشُرْ عَلَيْنَا غَيْثَکَ وَبَرَکَتَکَ، وَرِزْقَکَ وَرَحْمَتَکَ; وَاسْقِنَا سُقْيَا نَاقِعَةً مُرْوِيَةً مُعْشِبَةً، تُنْبِتُ بِهَا مَا قَدْ فَاتَ، وَتُحْيِي بِهَا مَا قَدْ مَاتَ، نَافِعَةَ الْحَيَا، کَثِيرَةَ الْمُجْتَنَى، تُرْوِي بِهَا الْقِيعَانَ، وَتُسِيلُ الْبُطْنَانَ، وَتَسْتَوْرِقُ الاَْشْجَارَ، وَتُرْخِصُ الاَْسْعَارَ; إنَّکَ عَلَى مَا تَشَاءُ قَدِيرٌ
بار خدايا ! باران و برکات و رزق و رحمتت را بر ما بگستران، و بارانى بر ما بفرست نافع و سودمند و بارور کننده، که آنچه را خشک شده با آن برويانى، و آنچه را مرده، زنده کنى، آبى بسيار پر منفعت، پر بار که تپه ها و کوهها را با آن سيراب نمايى، رودخانه ها را به راه اندازى، درختان را پر برگ سازى، و قيمتها را با آن پايين آورى، تو به هر چه اراده کنى توانا هستى
#خطبه_143
╚═══════╝
۱۸:۳۶
به خودت ضرر مى زنى
#نهج_البلاغه
لِرَجُلٍ رَآهُ يَسْعى عَلى عَدوٍّ لَهُ، بِما فيهِ إِضرارٌ بِنَفْسِهِ: إِنَّما أَنْتَ كَالطَّاعِنِ نَفْسَهُ لِيَقْتُلَ رِدْفَهُ
🟤تو مانند كسى هستى كه نيزه بر خود مى زند تا كسى را كه پشت سرش سوار شده به قتل برساند
منظور اين است كه نيزه را در شكم خود فرو كند كه از پشت درآيد وبه شكم دشمنش كه پشت او سوار است برسد. اين نهايت بى عقلى و حماقت است كه براى صدمه زدن به ديگرى، خودش را از ميان بردارد.در افسانه هاى قديمى آمده است كه شخصى به همسايه اش بسيار حسادت داشت. به غلامش گفت: سر مرا از تن جدا كن و به پشت بام همسايه بينداز و بعد مأموران را خبر كن كه او قاتل است تا او را به عنوان قاتل تعقيب كنند و بگيرند. انگيزه اينگونه كارها گاه حسادت است و گاه حماقت و گاه هر دو و گاه ممكن است انسان، به دست ديگرى چنان گرفتار شود كه از زندگى سير گردد و جز اين راهى براى نجات خود نبيند.
#حکمت_296
نهج_البلاغه(ادایحقِکلام)╚═══════╝
#نهج_البلاغه
لِرَجُلٍ رَآهُ يَسْعى عَلى عَدوٍّ لَهُ، بِما فيهِ إِضرارٌ بِنَفْسِهِ: إِنَّما أَنْتَ كَالطَّاعِنِ نَفْسَهُ لِيَقْتُلَ رِدْفَهُ
🟤تو مانند كسى هستى كه نيزه بر خود مى زند تا كسى را كه پشت سرش سوار شده به قتل برساند
منظور اين است كه نيزه را در شكم خود فرو كند كه از پشت درآيد وبه شكم دشمنش كه پشت او سوار است برسد. اين نهايت بى عقلى و حماقت است كه براى صدمه زدن به ديگرى، خودش را از ميان بردارد.در افسانه هاى قديمى آمده است كه شخصى به همسايه اش بسيار حسادت داشت. به غلامش گفت: سر مرا از تن جدا كن و به پشت بام همسايه بينداز و بعد مأموران را خبر كن كه او قاتل است تا او را به عنوان قاتل تعقيب كنند و بگيرند. انگيزه اينگونه كارها گاه حسادت است و گاه حماقت و گاه هر دو و گاه ممكن است انسان، به دست ديگرى چنان گرفتار شود كه از زندگى سير گردد و جز اين راهى براى نجات خود نبيند.
#حکمت_296
نهج_البلاغه(ادایحقِکلام)╚═══════╝
۵:۳۰
بازارسال شده از دانشجوی مشروطی
ــــــــــــــ☫﷽☫ــــــــــــــ ذکر مخصوص امروز یکشنبه یا ذالجلال والاکرام ای صاحب جلال و بزرگواری ذکر خاص روز یکشنبه ذکر ایاک نعبد و ایاک نستعین ۱۰۰۰ مرتبه ذڪر روز یک شنبه موجب فتح و نصرت مے شود. ذڪر روز یڪشنبه به اسم امیرالمومنین(عليهالسلام) و حضرت زهرا (سلامالله علیها) است. روایت شده ڪه در این روز زیارت حضرت امیرالمؤمنین (عليهالسلام) و زیارت حضرت زهرا (سلامالله علیها) خوانده شود. خواندن دعای عهد و زیارت عاشورا امروز فراموش نشود
هـرروز انس با قرآن مجید❀ موضوع ❀ ﺍﻳﻤﺎﻥ، ﻛﻠﻴﺪ ﺩﺭﻳﺎﻓﺖ ﺭﺣﻤﺖ ﻭﻳﮋﻩ ﻱ ﺍﻟﻬﻲ ﺍﺳﺖ❀سوره الأحزاب/آیہ(43)اَعُوذُ بِٱݪلّٰهِ مِنَ ٱݪشَیْطٰان ٱݪرَّجیٖمْ بِسْمِ ٱݪلّٰهِ ٱݪرَّحْمٰنِ ٱݪرَّحیٖم«٤٣» ﻫُﻮَ ﺍﻟَّﺬِﻱ ﻳُﺼَﻠِّﻲ ﻋَﻠَﻴْﻜُﻢْ ﻭَﻣَﻠَﺂﺋِﻜَﺘُﻪُ ﻟِﻴُﺨْﺮِﺟَﻜُﻢ ﻣِّﻦَ ﺍﻟﻈُّﻠُﻤَﺎﺕِ ﺇِﻟَﻲ ﺍﻟﻨُّﻮﺭِ ﻭَﻛَﺎﻥَ ﺑِﺎﻟْﻤُﺆْﻣِﻨِﻴﻦَ ﺭَﺣِﻴﻤﺎًﺍﻭ ﻛﺴﻲ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﺮ ﺷﻤﺎ ﺩﺭﻭﺩ ﻣﻲ ﻓﺮﺳﺘﺪ ﻭ ﻓﺮﺷﺘﮕﺎﻥ ﺍﻭ (ﻧﻴﺰ ﺑﺮ ﺷﻤﺎ ﺩﺭﻭﺩ ﻣﻲ ﻓﺮﺳﺘﻨﺪ) ﺗﺎ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺗﺎﺭﻳﻜﻲ ﻫﺎ (ﻛﻔﺮ، ﺷﺮﻙ، ﺟﻬﻞ، ﺗﻔﺮﻗﻪ ﻭ ﺧﺮﺍﻓﺎﺕ) ﺑﻪ ﺳﻮﻱ ﻧﻮﺭ (ﺍﻳﻤﺎﻥ، ﺗﻘﻮﺍ، ﻋﻠﻢ ﻭ ﻭﺣﺪﺕ) ﺩﺭ ﺁﻭﺭﻧﺪ ﻭ ﺍﻭ ﺑﻪ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ ﺍﺳﺖ.❀ تفسیرنور❀ " />ﻧﻜﺘﻪ ﻫﺎ:ﺩﺭ ﺁﻳﻪ ﻱ ﻗﺒﻞ ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﻳﺎﺩ ﻛﻨﻴﺪ. ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺁﻳﻪ ﻣﻲ ﻓﺮﻣﺎﻳﺪ: ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺑﺮ ﺷﻤﺎ ﺻﻠﻮﺍﺕ ﻣﻲ ﻓﺮﺳﺘﺪ؛ ﮔﻮﻳﺎ ﺻﻠﻮﺍﺕ ﺧﺪﺍ ﺫﻛﺮ ﻛﺜﻴﺮ ﺷﻤﺎﺳﺖ، ﻣﺜﻞ ﺁﻳﻪ ﻱ «ﺍُﺫﻛﺮﻭﻧﻲ ﺍَﺫﻛﺮﻛﻢ»ﭘﻴﺎم ﻫﺎ:١- ﺭﺍﻩ ﺩﻋﻮﺕ ﻣﺮﺩم ﺑﻪ ﺩﻳﻦ، ﺩﺭﻭﺩ ﻭ ﺭﺣﻤﺖ ﺍﺳﺖ. «ﻳُﺼﻠّﻲ ﻋﻠﻴﻜﻢ ... ﻟﻴﺨﺮﺟﻜﻢ»٢- ﻓﺮﺷﺘﮕﺎﻥ، ﻫﻢ ﺑﺮ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ﺩﺭﻭﺩ ﻣﻲ ﻓﺮﺳﺘﻨﺪ، «ﻳﺼﻠّﻲ ﻋﻠﻴﻜﻢ ﻭ ﻣﻠﺎﺋﻜﺘﻪ ﻟﻴﺨﺮﺟﻜﻢ» ﻭ ﻫﻢ ﺑﺮﺍﻱ ﺁﻧﺎﻥ ﺍﺳﺘﻐﻔﺎﺭ ﻣﻲ ﻛﻨﻨﺪ. «ﻭ ﻳﺴﺘﻐﻔﺮﻭﻥ ﻟﻠﺬﻳﻦ ﺁﻣﻨﻮﺍ»٣- ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺩﺭ ﺧﺎﺭﺝ ﺷﺪﻥ ﺍﺯ ﻇﻠﻤﺎﺕ، ﺑﻪ ﺍﻣﺪﺍﺩ ﺍﻟﻬﻲ ﻧﻴﺎﺯ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﻋﻘﻞ ﻭ ﻋﻠﻢ ﺑﺸﺮ ﻛﺎﻓﻲ ﻧﻴﺴﺖ. «ﻫﻮ ﺍﻟّﺬﻱ ﻳﺼﻠّﻲ ... ﻟﻴﺨﺮﺟﻜﻢ ﻣﻦ ﺍﻟﻈﻠﻤﺎﺕ»٤- ﺗﺎﺭﻳﻜﻲ ﻫﺎ، ﻣﺘﻌﺪّﺩ ﺍﺳﺖ. «ﺍﻟﻈﻠﻤﺎﺕ» ﺗﺎﺭﻳﻜﻲ ﺟﻬﻞ، ﺷﺮﻙ، ﺗﻔﺮﻗﻪ، ﻏﻔﻠﺖ ﻭ ﺧﺮﺍﻓﺎﺕ.٥ - ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺑﻪ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻭ ﺣﻘﺎﻳﻖ ﺍﻟﻬﻲ، ﻧﻮﺭ ﺭﺍﻩ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺍﺳﺖ. «ﺍﻟﻲ ﺍﻟﻨﻮﺭ ﻭ ﻛﺎﻥ ﺑﺎﻟﻤﺆﻣﻨﻴﻦ»٦- ﺍﻳﻤﺎﻥ، ﻛﻠﻴﺪ ﺩﺭﻳﺎﻓﺖ ﺭﺣﻤﺖ ﻭﻳﮋﻩ ﻱ ﺍﻟﻬﻲ ﺍﺳﺖ. «ﺑﺎﻟﻤﺆﻣﻨﻴﻦ ﺭﺣﻴﻤﺎً» ❀ حدیث روز امام حسين عليه السلام :اُوصِيكُم بِتَقوَى اللّه ِ فَإنَّ اللّه َ قَد ضَمِنَ لِمَنِ اتَّقاهُ أن يُحَوِّلَهُ عَمّا يَكرَهُ إلى مايُحِبُّ ويَرزُقَهُ مِن حَيثُ لايَحتَسِبُ؛شما را به تقواى الهى سفارش مى كنم ؛ زيرا خدا ضمانت داده كسى را كه تقواى الهى پيشه سازد ، از آنچه ناخوش مى دارد ، به آنچه خوش مى دارد انتقال دهد ، و از جايى كه گمان نمى برد ، روزى اش دهد ." />تحف العقول اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَة وَ اَبیها وَامهاو بَعْلِها وَ بَنیها وَ السِرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحَاطَ بِهِ عِلْمُکَ سـلام میدهیم به ارباب بی کفن:اَلسَّلامُ عَلَیْڪَ یا اَبا عَبْدِ اللَّهِ وَ عَلَى الْاَرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنائڪَ عَلَیْڪَ مِنّى سَلامُ اللَّهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ وَ لا جَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِڪُمْ اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَعلے اولاد الحسين وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ _ امروز یکشنبه هفتم مرداد ماه ۱۴۰۳ شمسی و روز بیست و دوم ماه محرم ۱۴۴۶ قمری التماس دعا ۱۴۰۳/۰۵/۰۷
هـرروز انس با قرآن مجید❀ موضوع ❀ ﺍﻳﻤﺎﻥ، ﻛﻠﻴﺪ ﺩﺭﻳﺎﻓﺖ ﺭﺣﻤﺖ ﻭﻳﮋﻩ ﻱ ﺍﻟﻬﻲ ﺍﺳﺖ❀سوره الأحزاب/آیہ(43)اَعُوذُ بِٱݪلّٰهِ مِنَ ٱݪشَیْطٰان ٱݪرَّجیٖمْ بِسْمِ ٱݪلّٰهِ ٱݪرَّحْمٰنِ ٱݪرَّحیٖم«٤٣» ﻫُﻮَ ﺍﻟَّﺬِﻱ ﻳُﺼَﻠِّﻲ ﻋَﻠَﻴْﻜُﻢْ ﻭَﻣَﻠَﺂﺋِﻜَﺘُﻪُ ﻟِﻴُﺨْﺮِﺟَﻜُﻢ ﻣِّﻦَ ﺍﻟﻈُّﻠُﻤَﺎﺕِ ﺇِﻟَﻲ ﺍﻟﻨُّﻮﺭِ ﻭَﻛَﺎﻥَ ﺑِﺎﻟْﻤُﺆْﻣِﻨِﻴﻦَ ﺭَﺣِﻴﻤﺎًﺍﻭ ﻛﺴﻲ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﺮ ﺷﻤﺎ ﺩﺭﻭﺩ ﻣﻲ ﻓﺮﺳﺘﺪ ﻭ ﻓﺮﺷﺘﮕﺎﻥ ﺍﻭ (ﻧﻴﺰ ﺑﺮ ﺷﻤﺎ ﺩﺭﻭﺩ ﻣﻲ ﻓﺮﺳﺘﻨﺪ) ﺗﺎ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺗﺎﺭﻳﻜﻲ ﻫﺎ (ﻛﻔﺮ، ﺷﺮﻙ، ﺟﻬﻞ، ﺗﻔﺮﻗﻪ ﻭ ﺧﺮﺍﻓﺎﺕ) ﺑﻪ ﺳﻮﻱ ﻧﻮﺭ (ﺍﻳﻤﺎﻥ، ﺗﻘﻮﺍ، ﻋﻠﻢ ﻭ ﻭﺣﺪﺕ) ﺩﺭ ﺁﻭﺭﻧﺪ ﻭ ﺍﻭ ﺑﻪ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ ﺍﺳﺖ.❀ تفسیرنور❀ " />ﻧﻜﺘﻪ ﻫﺎ:ﺩﺭ ﺁﻳﻪ ﻱ ﻗﺒﻞ ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﻳﺎﺩ ﻛﻨﻴﺪ. ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺁﻳﻪ ﻣﻲ ﻓﺮﻣﺎﻳﺪ: ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺑﺮ ﺷﻤﺎ ﺻﻠﻮﺍﺕ ﻣﻲ ﻓﺮﺳﺘﺪ؛ ﮔﻮﻳﺎ ﺻﻠﻮﺍﺕ ﺧﺪﺍ ﺫﻛﺮ ﻛﺜﻴﺮ ﺷﻤﺎﺳﺖ، ﻣﺜﻞ ﺁﻳﻪ ﻱ «ﺍُﺫﻛﺮﻭﻧﻲ ﺍَﺫﻛﺮﻛﻢ»ﭘﻴﺎم ﻫﺎ:١- ﺭﺍﻩ ﺩﻋﻮﺕ ﻣﺮﺩم ﺑﻪ ﺩﻳﻦ، ﺩﺭﻭﺩ ﻭ ﺭﺣﻤﺖ ﺍﺳﺖ. «ﻳُﺼﻠّﻲ ﻋﻠﻴﻜﻢ ... ﻟﻴﺨﺮﺟﻜﻢ»٢- ﻓﺮﺷﺘﮕﺎﻥ، ﻫﻢ ﺑﺮ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ﺩﺭﻭﺩ ﻣﻲ ﻓﺮﺳﺘﻨﺪ، «ﻳﺼﻠّﻲ ﻋﻠﻴﻜﻢ ﻭ ﻣﻠﺎﺋﻜﺘﻪ ﻟﻴﺨﺮﺟﻜﻢ» ﻭ ﻫﻢ ﺑﺮﺍﻱ ﺁﻧﺎﻥ ﺍﺳﺘﻐﻔﺎﺭ ﻣﻲ ﻛﻨﻨﺪ. «ﻭ ﻳﺴﺘﻐﻔﺮﻭﻥ ﻟﻠﺬﻳﻦ ﺁﻣﻨﻮﺍ»٣- ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺩﺭ ﺧﺎﺭﺝ ﺷﺪﻥ ﺍﺯ ﻇﻠﻤﺎﺕ، ﺑﻪ ﺍﻣﺪﺍﺩ ﺍﻟﻬﻲ ﻧﻴﺎﺯ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﻋﻘﻞ ﻭ ﻋﻠﻢ ﺑﺸﺮ ﻛﺎﻓﻲ ﻧﻴﺴﺖ. «ﻫﻮ ﺍﻟّﺬﻱ ﻳﺼﻠّﻲ ... ﻟﻴﺨﺮﺟﻜﻢ ﻣﻦ ﺍﻟﻈﻠﻤﺎﺕ»٤- ﺗﺎﺭﻳﻜﻲ ﻫﺎ، ﻣﺘﻌﺪّﺩ ﺍﺳﺖ. «ﺍﻟﻈﻠﻤﺎﺕ» ﺗﺎﺭﻳﻜﻲ ﺟﻬﻞ، ﺷﺮﻙ، ﺗﻔﺮﻗﻪ، ﻏﻔﻠﺖ ﻭ ﺧﺮﺍﻓﺎﺕ.٥ - ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺑﻪ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻭ ﺣﻘﺎﻳﻖ ﺍﻟﻬﻲ، ﻧﻮﺭ ﺭﺍﻩ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺍﺳﺖ. «ﺍﻟﻲ ﺍﻟﻨﻮﺭ ﻭ ﻛﺎﻥ ﺑﺎﻟﻤﺆﻣﻨﻴﻦ»٦- ﺍﻳﻤﺎﻥ، ﻛﻠﻴﺪ ﺩﺭﻳﺎﻓﺖ ﺭﺣﻤﺖ ﻭﻳﮋﻩ ﻱ ﺍﻟﻬﻲ ﺍﺳﺖ. «ﺑﺎﻟﻤﺆﻣﻨﻴﻦ ﺭﺣﻴﻤﺎً» ❀ حدیث روز امام حسين عليه السلام :اُوصِيكُم بِتَقوَى اللّه ِ فَإنَّ اللّه َ قَد ضَمِنَ لِمَنِ اتَّقاهُ أن يُحَوِّلَهُ عَمّا يَكرَهُ إلى مايُحِبُّ ويَرزُقَهُ مِن حَيثُ لايَحتَسِبُ؛شما را به تقواى الهى سفارش مى كنم ؛ زيرا خدا ضمانت داده كسى را كه تقواى الهى پيشه سازد ، از آنچه ناخوش مى دارد ، به آنچه خوش مى دارد انتقال دهد ، و از جايى كه گمان نمى برد ، روزى اش دهد ." />تحف العقول اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَة وَ اَبیها وَامهاو بَعْلِها وَ بَنیها وَ السِرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحَاطَ بِهِ عِلْمُکَ سـلام میدهیم به ارباب بی کفن:اَلسَّلامُ عَلَیْڪَ یا اَبا عَبْدِ اللَّهِ وَ عَلَى الْاَرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنائڪَ عَلَیْڪَ مِنّى سَلامُ اللَّهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ وَ لا جَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِڪُمْ اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَعلے اولاد الحسين وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ _ امروز یکشنبه هفتم مرداد ماه ۱۴۰۳ شمسی و روز بیست و دوم ماه محرم ۱۴۴۶ قمری التماس دعا ۱۴۰۳/۰۵/۰۷
۲:۱۷