تاکید وزیر اقتصاد گرجستان بر افزایش رقابت پذیری در راهگذر ترانس خزر لوان داویتاشویلی، وزیر اقتصاد گرجستان، در پارلمان گرجستان عنوان کرد: رقابت پذیری کریدور میانی و تعداد محمولههای بین المللی از طریق این مسیر، به طور قابل توجهی افزایش یافته است. داویتاشویلی در گزارش خود خاطرنشان کرد: میانگین رشد محمولههای بینالمللی توسط شعب حملونقل طی سه سال گذشته 11 درصد بوده است. مهم است که نقش ترانزیت گرجستان در انرژی تقویت شده و طی سه سال گذشته، ترانزیت گاز طبیعی به طور متوسط 22 درصد افزایش یافته است، در حالی که ترانزیت گاز از طریق خط لوله قفقاز جنوبی به طور متوسط 25 درصد افزایش یافته است و در مجموع نسبت به سال 2020، 92 درصد افزایش داشته است. داویتاشویلی خاطرنشان کرد که دفتر وی به کار خود برای ادغام زیرساخت های داخلی در سیستم های حمل و نقل بین المللی و تعمیق همکاریهای منطقه ای برای افزایش رقابت پذیری کریدور میانی ادامه خواهد داد. وی افزود: این وزارتخانه و کشورهای همکار، برنامه ریزی کرده اند تا قطعات کریدور عبوری از گرجستان را از طریق تشکیل یک پلتفرم لجستیک، دیجیتالی کنند که به گفته وی، با این اقدام، کارایی حمل و نقل کالا در گرجستان افزایش می یابد و پایداری آن تضمین میشود. #کریدور_شرق_غرب#کریدور_میانی#گرجستان @iran_transportation_thinktank
۱۰:۵۲
افزایش 70 درصدی حجم حمل و نقل کریدور میانی در 9 ماهه ابتدای سال 2024 در 9 ماهه اول سال 2024، حجم کالا در مسیر حمل و نقل بین المللی ترانس خزر (TITR) که به کریدور میانی نیز معروف است، با 70 درصد افزایش به 3.4 میلیون تن رسیده است. این خبر روز چهارشنبه توسط مارات کارابایف، وزیر حمل و نقل قزاقستان اعلام شد. در ماه سپتامبر، روشن رستم اف، رئیس راه آهن آذربایجان، اعلام کرد که بیش از 210 قطار کانتینری و بیش از 420 هزار تن بار در کریدور میانی از چین به آذربایجان منتقل شده که شامل کالاهای وارداتی و ترانزیت می شود. هدف این است که این عدد تا پایان سال حداقل به 300 قطار برسد و در نهایت قرار است 1000 قطار کانتینری از چین و از طریق کریدور میانی به بازارهای غرب ارسال شود. وی افزود: در مارس سال جاری، اولین قطار کانتینری از بندر شیان چین به آذربایجان تنها در 11 روز تحویل داده شده است. به طور متوسط قطارها از چین به آذربایجان طی 8 تا 10 روز و به بنادر گرجستان در عرض 12 روز تحویل داده می شوند. همچنین تا پایان سال جاری حدود 300 قطار بلوکی کانتینری از چین از طریق کریدور میانی ارسال می شود که معادل حجم محموله حدود 30 هزار TEU است. به گفته رستم اف شاخه دیگری از کریدور میانی در شرق دریای خزر از طریق چین، قرقیزستان، تاجیکستان، ازبکستان، ترکمنستان، دریای خزر، آذربایجان، گرجستان و ترکیه در حال ظهور است که راه آهن، مسیرهای دریایی و بزرگراه ها را با هم ترکیب می کند. برای سازماندهی موثر در طول این مسیر و توسعه آن، کشورهای شرکت کننده ماه گذشته در باکو گرد هم آمدند تا در مورد ایجاد یک نهاد علمی، معروف به انجمن بین المللی مسیر حمل و نقل اوراسیا، گفتگو کنند. در ماه سپتامبر نیز، شرکت حمل و نقل کانتینری راه آهن چین (CRTC) به «کریدور میانی چند وجهی با مسئولیت محدود» پیوست که سرمایه گذاری مشترک آذربایجان، قزاقستان و گرجستان برای تقویت روابط تجاری با اروپا و آسیای مرکزی می باشد. #کریدور_شرق_غرب#کریدور_میانی#ترانس_خزر @iran_transportation_thinktank
۹:۱۲
افزایش ۶۱ درصدی ترانزیت جادهای ایران؛ عملکرد شش ماهه امسال برابر با کل ترانزیت جاده ای 1401 جواد هدایتی با اشاره به روند افزایشی ترانزیت جادهای از قلمرو کشور در ششماهه سالجاری اظهار کرده است که ترانزیت جادهای در این بازه زمانی ۶۱ درصد افزایش یافته است. مدیر کل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اعلام کرد: بیش از ۴۰۴ هزار دستگاه ناوگان ایرانی و خارجی حامل ۹.۳ میلیون تن کالا از قلمرو کشور ترانزیت شده است. شایان ذکر است که تناژ ترانزیت کالا در ششماهه امسال برابر با میزان کالای ترانزیت شده جادهای از قلمرو کشور در کل سال ۱۴۰۱ است. #ترانزیت#حمل_و_نقل_جادهای @iran_transportation_thinktank
۷:۱۶
قزاقستان به دنبال حمایت آلمان از مسیر کریدور میانی مسیر حملونقل بینالمللی ترانس خزر (TITR) که به عنوان کریدور میانی نیز شناخته میشود، در نشست سران کشورهای آسیای مرکزی و اولاف شولز، صدراعظم فدرال آلمان در آستانه مورد توجه قرار گرفت. قاسم جومارت توکایف، رئیس جمهور قزاقستان، بر پتانسیل کریدور میانی به عنوان محرک رشد اقتصادی تاکید کرد. او ابراز خوش بینی کرد که آلمان به ادغام TITR با شبکه حمل و نقل ترانس اروپایی (TEN-T) و استراتژی دروازه جهانی کمک کند. توکایف با تاکید بر نیاز به همکاری نزدیکتر بین دو منطقه گفت: "ادغام بیشتر سیستم های حمل و نقل و لجستیک آسیای مرکزی و اروپا یک کار فوری است." وی همچنین از تصمیم شرکای اروپایی برای تخصیص 10 میلیارد یورو از طریق برنامه گلوبال گیت وی (Global Gateway) برای حمایت از توسعه کریدور میانی استقبال کرد. رئیس جمهور توکایف همچنین با اشاره به چشم انداز افزایش تجارت بین قزاقستان و آلمان، آمادگی قزاقستان را برای افزایش صادرات به آلمان در 100 گروه کالایی به مبلغ 850 میلیون دلار اعلام کرد. علاوه بر این، توکایف تصریح کرد که قزاقستان آماده افزایش صادرات نفت به بازار آلمان است. در سال 2023، قزاقستان 993 هزار تن نفت را از طریق خط لوله دروژبا به آلمان انتقال داده است. خط لوله دروژبا، یکی از طولانی ترین خطوط لوله نفت جهان، نقشی اساسی در ظهور قزاقستان به عنوان یک بازیگر کلیدی در بازار نفت اروپا ایفا کرده است. در اکتبر 2023، وزارت انرژی قزاقستان اعلام کرد که این کشور ممکن است صادرات نفت خود به آلمان را از طریق دروژبا از 1.2 میلیون تن به 2 میلیون تن در سال افزایش دهد. کریدور میانی در مقایسه با کریدور شمالی، مسیر تجاری سریعتر و اقتصادیتری را ارائه میکند و مسیر را تقریباً 2000 کیلومتر کوتاه میکند. این مسیر با حدود 4250 کیلومتر راه آهن و 500 کیلومتر راه دریایی، چین، قزاقستان، ازبکستان، ترکمنستان، دریای خزر، آذربایجان، گرجستان، دریای سیاه و ترکیه را به هم متصل می کند و در نهایت به اروپا می رسد. انتظار می رود استفاده موثر از این کریدور فرصت های اقتصادی قابل توجهی را برای کشورهای قفقاز جنوبی و آسیای مرکزی ایجاد کند و از تجارت عظیم سالانه 600 میلیارد دلاری چین و اروپا استفاده کند. برنامه هایی برای افزایش ظرفیت این مسیر از 6 به 10 میلیون تن بار تا سال 2025 در حال انجام است. #کریدور_میانی#آلمان#قزاقستان @iran_transportation_thinktank
۷:۰۹
نقش پررنگ ایران در آسیای مرکزی؛ نیاز کشورهای CIS به بنادر ایران جیمز دورسی، محقق و کارشناس موسسه مطالعات راهبردی آمریکا، با اشاره به نقش پررنگ ایران در آسیای مرکزی معتقد است: «نیاز کشورهای آسیای مرکزی به بنادر ایران سبب شده است که به رغم تحریمهای آمریکا، این کشورها همچنان روابط خود با ایران را در اولویت قرار دهند.» کشورهای آسیای مرکزی تمایل به استفاده از ظرفیتهای تجاری و اقتصادی ایران به ویژه بندر اقیانوسی و راهبردی چابهار دارند به طوری که مقامات بلندپایه آنها، بارها به اهمیت مسیر ایران برای تجارت خود اذعان کردهاند. #آسیای_مرکزی#موسسه_مطالعات_راهبردی_آمریکا#چابهار @iran_transportation_thinktank
۱۲:۲۳
شرکت آلمانی رنوس لجستیک تا سال 2030 در آکتائو ترمینال کانتینری می سازد شرکت آلمانی رنوس لجستیک (Rhenus Logistics)، قصد دارد تا سال 2030 یک ترمینال کانتینری جدید در شهر بندری آکتائو قزاقستان بسازد. همچنین قراردادی را برای یک سرمایه گذاری مشترک جهت ساخت هاب لجسستیک در شهر اندیجون ازبکستان که یکی دیگر از مراکز مهم درکریدور چین-اروپا است، به امضا رسانده است. توبیاس بارتز، مدیرعامل این شرکت، اظهار کرده است که «کریدور اوراسیا نه تنها یک مسیر تجاری مهم بین المللی است که به استراتژی تنوع بخشی اتحادیه اروپا کمک می کند، بلکه اهرمی تعیین کننده برای اقتصاد جهانی است». بنا بر گفته این شرکت، گام ها و فعالیت های شرکت رنوس لجستیک، توسعه یک زنجیره تأمین یکپارچه را در امتداد مسیر حملونقل بینالمللی ترانس کاسپین (TITR) از طریق آسیای مرکزی، تسهیل می کند. #کریدور_شرق_غرب#کریدور_میانی#TITR @iran_transportation_thinktank
۹:۱۸
هزینه های انبارداری بالا در آسیای میانه آسیای مرکزی این روزها با کمبود انرژی مانند برق و آب و کمبودهای دیگری مانند نیروی کار روبرو است، با این حال کمبود فضای انبار به این معنی است که تقاضا برای آن زیاد و تجارت در این منطقه در حال گسترش است. افزایش تقاضا و درنتیجه کمبود انبار باعث شده است که هزینه های انبارداری در ازبکستان و قزاقستان بالاتر از دبی و سایر مراکز ترانزیت بندری باشد. گزارشی که توسط رسانه Uzdaily منتشر شده است، به نقل از یک کارشناس لجستیک، اشاره می کند که میانگین نرخ اجاره انبارداری در تاشکند و آلماتی بیش از 150 دلار در هر متر مربع در سال است. در همین حال، نرخ ها در قرقیزستان به طور متوسط حدود 114 دلار در هر متر مربع در سال است که با هزینه ای که در بسیاری از نقاط اتحادیه اروپا دریافت می شود، قابل مقایسه است. لازم به ذکر است که از آغاز تنش ها بین روسیه و اوکراین در سال 2022، علاقه به گسترش مسیر تجاری موسوم به کریدور میانی که آسیا و اروپا را از طریق آسیای مرکزی به هم متصل می کند، به سرعت افزایش یافته است در حالی که تحریم ها علاقه به مسیر تجاری کریدور شمالی روسیه را به شدت کاهش داده است. #آسیای_مرکزی#قزاقستان#ازبکستان#کریدور_میانی @iran_transportation_thinktank
۱۰:۵۷
دعوت هند از کشورهای آسیای مرکزی برای تجارت در بندرچابهار آرون کومار چاترجی، سفیر هند در قرقیزستان، در گفتوگو با خبرگزاری آکیپرس گفته است که «هند اهمیت ارتباط منطقهای را میشناسد و به ایجاد کریدورهای حمل و نقل برای رسیدن به آسیای مرکزی و ورای آن باور دارد. به همین علت، ما از کشورهای آسیای مرکزی دعوت کردهایم تا از بندر چابهار در ایران و همچنین پایانه شهید بهشتی این بندر، برای تجارت دریایی با هند و سایر کشورهای جهان استفاده کنند». #چابهار#هند#آسیای_مرکزی @iran_transportation_thinktank
۸:۱۷
حمل و نقل بار از طریق گذرگاه ریلی دوستیک-آلاشنکو، 20 درصد افزایش یافت راه آهن قزاقستان گزارش داد که در طول هشت ماهه ابتدایی سال 2024، 9.1 میلیون تن محموله از طریق گذرگاه ریلی Dostyk-Alashankou در مرز قزاقستان و چین حمل شده است که نسبت به دوره مشابه سال قبل، 1.52 میلیون تن (20 درصد) افزایش داشته است. محمولات خودرویی 200 درصد، فلزات آهنی 171 درصد، نفت و فرآورده های غیرنفتی 43 درصد و فلزات غیرآهنی 9 درصد افزایش را در حجم مبادلاتی این مسیر تجربه کرده اند. #دوستیک#آلاشنکو#قزاقستان @iran_transportation_thinktank
۱۲:۴۰
سرمایه گذاری قابل توجه راه آهن قزاقستان بر روی ناوگان ریلی براساس اطلاعات منتشر شده در شبکه های اجتماعی، راه آهن قزاقستان (KTZ) قرار است تا سال 2029 در مجموع 579 لوکوموتیو خریداری کند. این اپراتور دولتی میگوید که انتظار دارد بین سالهای 2025 تا 2029، 374 «لوکوموتیو مدرن» خریداری کند. علاوه بر این، 200 لوکوموتیو توسط CRRC چین تحت یک قرارداد 1.3 میلیارد دلاری که در اکتبر 2023 توافق شد، تامین خواهد شد. این سازنده چینی 100 لوکوموتیو خط اصلی و 100 لوکوموتیو شانتینگ را تامین خواهد کرد. مشخص نیست که چه شرکتی 374 لوکوموتیو دیگر را تامین خواهد کرد. راه آهن قزاقستان ادعا می کند که در حال حاضر بیش از 1600 لوکوموتیو دارد. این شرکت 113 لوکوموتیو را در سال 2023 خریداری کرد و امسال نیز انتظار دارد 185 لکوموتیو را تحویل بگیرد. لوکوموتیوها برای حمل غلات به عنوان یکی از کالاهای کلیدی حمل و نقل KTZ، استفاده خواهند شد. در سال 2023، KTZ اعلام کرد که قصد دارد مقدار قابل توجهی از ناوگان جدید را از تامین کنندگانی از جمله Alstom و Wabtec خریداری کند که شامل 187 لوکوموتیو دیزلی، 245 لوکوموتیو الکتریکی و 150 لکوموتیو الکتریکی-باتری، به علاوه بیش از 800 واگن مسافری و 2100 واگن باری است. #KTZ @iran_transportation_thinktank
۷:۴۴
چین، بلاروس و قزاقستان ترمینال لجستیکی در مرز بلاروس و لهستان می سازند در 25 ژوئن سال میلادی جاری، چین (Xi’an Free Trade Port Construction)، بلاروس (Belarusian Unionway LLC) و قزاقستان (KTZ Express)، یادداشتی را برای ایجاد پایانه لجستیکی جدید در مرز بلاروس-لهستان (Svislach) امضا کردند. آنها هدف ایجاد این پایانه را بهبود لجستیک چین و اروپا مطرح کرده اند. باید خاطرنشان کرد که این پایانه، اولین پایانه ای نیست که چین و قزاقستان به منظور بهبود ارتباط لجستیکی با غرب می سازند. آنها در اوایل سال جاری، با همکاری روسیه، شروع به ساخت یک پایانه لجستیکی در منطقه مسکو کردند. #چین_اروپا#بلاروس#لهستان#KTZ @iran_transportation_thinktank
۱۴:۳۶
افزایش 20 درصدی حمل و نقل ریلی روسیه-چین در 5 ماه نخست 2024 در پنج ماهه اول سال 2024، حجم محموله های عبوری از مرز روسیه و چین 16.8 میلیون تن بوده است که این میزان 20 درصد بیشتر از مدت زمان مشابه سال گذشته است. گفتنی است 15.6 میلیون تن از عدد اعلام شده مربوط به صادرات روسیه و واردات از چین تنها 1.2 میلیون تن بوده است. بیش از نصف صادرات ریلی روسیه به چین، زغال سنگ بوده است به طوری که حجم صادرات زغال سنگ در گذرگاه پل Nizhneleninskoe-Tongjiang که از سال 2022 مجددا به جریان افتاد، بیش از دو برابر شده است. #چین#روسیه#زغال_سنگ @iran_transportation_thinktank
۸:۰۶
اندیشکده حمل و نقل ایران با همکاری انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته برگزار می کند: ️ نشست هماندیشی« آسیبشناسی عدم شکلگیری ترانزیت ریلی در کریدور شمال به جنوب» - ترانزیت ریلی در کریدور شمال-جنوب؛ فرصتها و چالشها- آسیبشناسی ترانزیت ریلی در کریدور شمال-جنوب- بررسی راهکارهای افزایش ظرفیت و عملکرد ترانزیت ریلی کالا در کریدور شمال-جنوب- چگونگی ارتقای کریدور بینالمللی شمال-جنوب به کریدور تجاری با تمرکز بر حملونقل ریلی- پرسش و پاسخ پیرامون مطالب بیان شده سهشنبه 13 آذر زمان برگزاری: 14:30 مکان برگزاری: انجمن صنفی شرکتهای حملونقل ریلی و خدمات وابسته/ واقع در خیابان آزادی، خیابان غلامرضا طوسی، پلاک 63، واحد 19 نحوه ثبتنام:در صورت تمایل به ثبتنام در نشست، با شماره 02166912652 تماس حاصل کنید. @iran_transportation_thinktank
۸:۰۹
مشارکت امارات در تبدیل اردن به هاب لجستیکی منطقه ای اخیــرا دولــت اردن و امــارات متحــده عربــی قــراردادی بــه ارزش 2.3 میلیــارد دلار بــرای اجــرای پــروژه راه آهــن اســتراتژیک بــه امضــا رســاند کــه بنــدر عقبــه را بــه مناطــق معدنــی غــور الصافــی متصــل می کنــد. این قرارداد بخشـی از توافـق سـرمایه گذاری های مشـترک میـان دو کشـور بـه ارزش 5.5 میلیـارد دلار بـه شـمار مـی رود کـه در اواخـر سـال 2۰2۳بـه امضـا رسـیده است. این مسیر ریلی که نقش بسزایی در تامین فسفات و پتاس و همچنین ارتباط مناطق معدنی به بندرهـای صنعتـی و صادراتـی عقبـه دارد، مطالعات و ساخت آن تا 2026 به اتمام می رسد و پیش بینی می شود که از سال 2030، مورد بهره برداری قرار بگیرد. #اردن#امارات#بندر_عقبه @iran_transportation_thinktank
۸:۲۶
توقف قطارها در مرز قزاقستان و چین به دلیل ازدحام، سهم ایران از چین-اروپا همچنان صفر است در حال حاضر، چند هفته است که پذیرش قطارهای کانتینری که به چین در گذرگاه مرزی دوستیک می روند، متوقف شده است. مقامات قزاقستان دو بار ممنوعیت ورود قطارهای کانتینری مقصد چین به مرز را تمدید کرده اند. شرکت روسی Asia Import Group گفته است که «تحویل قطار از چین به روسیه از طریق قزاقستان عملاً غیرممکن است.» با وجود آن که مسیر ایران برای اتصال شرق به غرب، دارای مزایای بالقوه است، همچنان سهم اندکی از بازار ترانزیتی مسیر چین-اروپا را به خود اختصاص داده است و نیازمند تلاش بیشتر برای تحقق حضور فعال در زنجیره ارزش دو قطب اقتصادی دنیاست. #چین_اروپا#دوستیک @iran_transportation_thinktank
۷:۱۶
تبدیل ترکیه به درگاه گریز از تحریم روسیه راه آهن روسیه (RZD) دو سال پیش تعدادی تخفیف قابل توجه در حمل و نقل ریلی کریدور حمل و نقل بین المللی شمال به جنوب (INSTC) ارائه کرد و هزینه های حمل و نقل را بسته به مسیر و نوع بار تا 50 درصد کاهش داد. اکنون،RZD تصمیم دارد برای افزایش ترافیک در کریدور INSTC، تخفیف ها را تا سال 2025 برای سومین سال متوالی تمدید کند. به گفته رسانه های روسی، این تخفیف ویژه احتمالاً با هدف افزایش صادرات روسیه از طریق بنادر مدیترانه ترکیه است. آنها تخفیف ویژه ای برای عبور محموله ها از دریای خزر در نظر گرفته اند و قرار است تخفیفها به جذابیت بیشتر در امتداد INSTC در دو طرف دریای خزر کمک کند. به گفته کارشناسان صنعت حمل و نقل و ترانزیت روسیه، این کریدور هنوز ظرفیت مازاد دارد. #کریدور_شمال_جنوب#ترکیه#روسیه#دریای_خزر @iran_transportation_thinktank
۱۴:۵۰
برابری حجم بودجه ریلی ترکیه با کل بودجه عمرانی ایران در یک سال ترکیه برای سال 2025، بودجه ریلی 8.2 میلیارد یورو و بودجه جاده ای 8.9 میلیارد یورویی را تصویب کرده است. بودجه ریلی 41.8 درصد و بودجه جاده ای 30.2 درصد افزایش پیدا کرده اند که نشان از توجه ویژه ترکیه به حوزه حمل و نقل ریلی در سال آینده میلادی است. شایان ذکر است که کل بودجه عمرانی در ایران، تقریبا 10 میلیارد دلار است که رقم واقعی تخصیص یافته از این میزان نیز کمتر است. بنابراین می توان نتیجه گرفت که بودجه حمل و نقل ریلی ترکیه با بودجه عمرانی ایران، تقریبا یکسان هستند. #ترکیه#بودجه_عمرانی#بودجه_ریلی#بودجه_جادهای @iran_transportation_thinktank
۸:۴۶
آذربایجان قرارداد وام 131.5 میلیون دلاری با بانک توسعه آسیایی برای احیای کریددور شمال-جنوب امضا کرد راه آهن آذربایجان (ADY) و بانک توسعه آسیایی (ADB) یک قرارداد وام به ارزش 131.5 میلیون دلار برای بازسازی بخش مهمی از کریدور حمل و نقل بین المللی شمال - جنوب (INSTC) در آذربایجان امضا کردند که هدف آن تقویت ارتباط منطقه ای است.این قرارداد توسط روشن رستموف، رئیس راه آهن آذربایجان و سنیه درانی جمال، مدیر بانک توسعه آسیایی امضا شده است. این بودجه برای تکمیل بازسازی خط اصلی 166 کیلومتری بین سومگایت و یالاما اختصاص یافته است و انتظار می رود این پروژه تا 31 دسامبر 2025 تکمیل شود. شایان ذکر است آذربایجان از زمان پیوستن به بانک توسعه آسیایی در سال 1999، بیش از 5 میلیارد دلار وام برای حمایت از پروژه های مستقل و خصوصی در بخش هایی مانند حمل و نقل، انرژی، بهداشت و کشاورزی دریافت کرده است. #کریدور_شمال_جنوب#ADY#ADB @iran_transportation_thinktank
۸:۴۱
ارزش ترانزیت کالا از مرز لطفآباد، ۲۴ درصد افزایش یافت قربان کریمی، مدیر کل گمرک لطفآباد واقع در شهرستان درگز خراسان رضوی گفت: ارزش ترانزیت خروجی کالا از این مرز زمینی به کشور ترکمنستان و دیگر کشورهای آسیای مرکزی در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال، ۲۴ درصد افزایش یافت. ترانزیت خروجی کالا از نظر ارزش در نیمه نخست سال ۱۴۰۲ به میزان یک میلیارد و ۴۹۲ میلیون و ۸۶۴ هزار و ۹۸۴ دلار ثبت شد که در نیمه نخست امسال با رشد ۲۴ درصدی به یک میلیارد و ۸۵۶ میلیون و ۵۳۳ هزار دلار رسیده است. وی علت اصلی افزایش ترانزیت خروجی از مرز لطفآباد را افزایش تردد ناوگان ترکیه در این مرز و رشد صادرات کشور ترکیه به ترکمنستان و دیگر کشورهای آسیای مرکزی دانست. #لطف_آباد#آسیای_مرکزی#ترکیه#ترکمنستان @iran_transportation_thinktank
۱۱:۰۹
ترانزیت ۲ میلیون و ۳۷۰ هزار تن کالا از مرز پرویزخان رضا قربانی، مدیرکل گمرک پرویزخان، با اشاره به کسب رتبه اول ترانزیت توسط گمرک پرویزخان به صورت پی در پی در پنج ماه نخست امسال در بین سایر گمرکات کشور، ترانزیت کالا در این گمرک در این مدت، 2 میلیون و ۳۷۰ هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۳۵۶ میلیون دلار بوده است. روزانه بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ دستگاه کامیون کالای ترانزیتی از پرویزخان وارد کشورمان شده و به صورت حمل یکسره به مقصد بارگیری میشود. مدیرکل گمرک پرویزخان مهمترین اقلام ترانزیتی مبدا از گمرک پرویزخان را شامل مازوت، نفتا، روغن صنعتی، بیتومین و ضایعات کارتن بیان کرد. #پرویزخان#حمل_یکسره @iran_transportation_thinktank