۱۸ مرداد
بازارسال شده از دودچراغ || مشاوره از کاسبان کفِ بازار
۸:۳۱
۲۱ مرداد
۲۰:۳۹
۲۹ مرداد
انتشار برای اولین بار
تحلیل وضعیت اعتبار پروانههای کسب اعضای هیات رئیسه اتحادیهها و اتاقهای اصناف تعداد اعضای تعریف شده در دورههای هیات رئیسه اتحادیهها و اتاقهای اصناف: ۶۳،۷۴۴
تعداد اعضا بر اساس سمت در هیات رئیسه:رئیس: ۷،۶۴۵نائب رئیس اول و دوم: ۱۴،۸۶۸دبیر: ۷،۴۸۶خزانه دار: ۷،۵۰۲بازرس: ۶،۷۸۳اعضای علی البدل: ۱۹،۴۶۰
وضعیت اعتبار پروانه کسب اعضای هیات رئیسه اتحادیهها و اتاقهای اصناف بر اساس شناسه صنفی ثبت شده در اعتبارنامه: فعال: ۴۹،۶۹۱ منقضی شده (در فرایند اخطار یک ماهه تمدید): ۹۶۹ فاقد اعتبار (اتمام اخطاریه یک ماهه تمدید): ۳،۷۳۱ ابطال: ۷،۴۶۲ ابطال متقاضی: ۲۴۳ تعطیل موقت: ۱،۶۱۷ وضعیت اعتبار پروانه نامشخص (عدم ثبت وضعیت پروانه در دیتابیس سامانه قدیم): ۳۱تحلیل: صرفا ۷۸ درصد از اعضای هیات رئیسه اتحادیهها و اتاقهای اصناف دارای پروانه صنفی فعال هستند. ۲۲ درصد از اعضای هیات رئیسه تشکلهای صنفی، فاقد پروانه صنفی فعال هستند. از اعضای هیات رئیسه تشکلهای صنفی که مجریان و متولیان اجرای قانون نظام صنفی در سطح تشکل خود میباشند انتظار میرود اقدامات لازم در زمینه دارا بودن پروانه فعال را به انجام برسانند. هیات رئیسهای که وضعیت پروانهی اعضای آن فعال نباشد، نمیتواند از اعضای خود انتظار داشته باشد که تمامی شئون قانون نظام صنفی پایبند باشد.
با توجه به هوشمندسازی فرایندهای نظام صنفی کشور، پیشنهادات کارشناسی و فنی در راستای الزام کلیهی دارندگان پروانه کسب، به دارا بودن پروانه فعال به مدیران عالی وزارت صمت ارائه خواهد شد.
چنانچه پروانه فعال به کمیسیونهای نظارت ارائه شده، کمیسیونهای نظارت میبایست نسبت به اعمال آن در در بخش دورههای اتحادیه/اتاق اقدام نمایند. @novinasnaf
تحلیل وضعیت اعتبار پروانههای کسب اعضای هیات رئیسه اتحادیهها و اتاقهای اصناف تعداد اعضای تعریف شده در دورههای هیات رئیسه اتحادیهها و اتاقهای اصناف: ۶۳،۷۴۴
تعداد اعضا بر اساس سمت در هیات رئیسه:رئیس: ۷،۶۴۵نائب رئیس اول و دوم: ۱۴،۸۶۸دبیر: ۷،۴۸۶خزانه دار: ۷،۵۰۲بازرس: ۶،۷۸۳اعضای علی البدل: ۱۹،۴۶۰
وضعیت اعتبار پروانه کسب اعضای هیات رئیسه اتحادیهها و اتاقهای اصناف بر اساس شناسه صنفی ثبت شده در اعتبارنامه: فعال: ۴۹،۶۹۱ منقضی شده (در فرایند اخطار یک ماهه تمدید): ۹۶۹ فاقد اعتبار (اتمام اخطاریه یک ماهه تمدید): ۳،۷۳۱ ابطال: ۷،۴۶۲ ابطال متقاضی: ۲۴۳ تعطیل موقت: ۱،۶۱۷ وضعیت اعتبار پروانه نامشخص (عدم ثبت وضعیت پروانه در دیتابیس سامانه قدیم): ۳۱تحلیل: صرفا ۷۸ درصد از اعضای هیات رئیسه اتحادیهها و اتاقهای اصناف دارای پروانه صنفی فعال هستند. ۲۲ درصد از اعضای هیات رئیسه تشکلهای صنفی، فاقد پروانه صنفی فعال هستند. از اعضای هیات رئیسه تشکلهای صنفی که مجریان و متولیان اجرای قانون نظام صنفی در سطح تشکل خود میباشند انتظار میرود اقدامات لازم در زمینه دارا بودن پروانه فعال را به انجام برسانند. هیات رئیسهای که وضعیت پروانهی اعضای آن فعال نباشد، نمیتواند از اعضای خود انتظار داشته باشد که تمامی شئون قانون نظام صنفی پایبند باشد.
با توجه به هوشمندسازی فرایندهای نظام صنفی کشور، پیشنهادات کارشناسی و فنی در راستای الزام کلیهی دارندگان پروانه کسب، به دارا بودن پروانه فعال به مدیران عالی وزارت صمت ارائه خواهد شد.
چنانچه پروانه فعال به کمیسیونهای نظارت ارائه شده، کمیسیونهای نظارت میبایست نسبت به اعمال آن در در بخش دورههای اتحادیه/اتاق اقدام نمایند. @novinasnaf
۵:۱۱
بازارسال شده از سامانه نوین اصناف
۹:۱۱
بازارسال شده از سامانه نوین اصناف
۹:۱۱
۳۱ مرداد
۹:۳۸
۱۳ شهریور
اطلاعیه مهم در خصوص حق عضویت سالیانه اعضای هیات مدیره اتحادیههابنا به ماده ۵ آئین نامه اجرایی منابع مالی اتحادیه های صنفی، «اعضای اصلی هیات مدیره اتحادیه های صنفی درصورت عدم دریافت حق الزحمه (موضوع ماده ۷۵ قانون) از پرداخت حق عضویت سالانه معاف می باشند.»
با عنایت به تبصره ۲ ماده ۲۰ مکرر قانون اصلاح قانون نظام صنفی کشور مصوب ۱۴۰۳/۰۵/۰۲ ( کلیه پرداختهای واحدهای صنفی اعم از وجوه قانونی و سایر کمکهای دریافتی صرفاً از طریق سامانهای که توسط اتاق اصناف ایران با تأیید دبیرخانه هیئت عالی نظارت تهیه میشود، صورت میگیرد و دریافت هرگونه وجه خارج از سامانه مذکور تخلف محسوب میشود.) کلیهی واحدهای صنفی می بایست پرداخت وجوه قانونی را صرفا در سامانه وصول مطالبات (https://irguilds.ir/) پرداخت نمایند.با توجه به اینکه تاکنون هیچ سازوکاری برای اطلاع از وضعیت دریافت یا عدم دریافت حق الزحمه توسط اعضای هیات مدیره اتحادیههای صنفی وجود نداشته است، در فرایند ابلاغ بدهی، تفاوتی بین افراد عضو اتحادیه با اعضای هیات مدیره وجود نداشته است.نظر به برگزاری جلسات کارشناسی و حقوقی در خصوص طراحی سازوکاری برای معافیت از پرداخت حق عضویت اعضای هیات مدیره که حق الزحمه دریافت نمیکنند، اقدامات و سازوکار زیر در دستور کار قرار گرفته است و این سازوکار در سامانه نوین اصناف و سامانه وصول مطالبات پیادهسازی شده و اطلاع رسانی لازم انجام میگردد: ۱- قابلیت ثبت وضعیت دریافت/عدم دریافت حق الزحمه در بخش مدیریت دورهها و در زیر بخش ویرایش عضو ایجاد خواهد شد ۲- رابطین محترم ادارات صمت شهرستان ها و استان ها میبایست پس از دریافت نامه از اتحادیههای صنفی، وضعیت دریافت یا عدم دریافت حق الزحمه اعضای هیات مدیره اتحادیه ها را در بخش مدیریت دوره های اتحادیه ها مشخص نمایند ۳- مادامیکه وضعیت دریافت/عدم دریافت حق الزحمه توسط رابطین محترم صمت در بخش مدیریت دوره ها مشخص نشده باشد، کماکان امکان ابلاغ و وصول سیستمی بدهی از اعضای هیات مدیره وجود دارد ۴- در صورتی که عضو هیات مدیره از اتحادیه حقوق دریافت ننماید اما همزمان عضو هیات مدیره اتاق اصناف شهرستان بوده و از طریق اتاق حق الزحمه دریافت نماید، مشمول پرداخت حق عضویت سالیانه خواهد بود ۵- رابط محترم صمت یا کمیسیون نظارت برای سنوات مختلفی که فرد مذکور در هیات مدیره اتحادیه قرار دارد، می بایست وضعیت دریافت / عدم دریافت حق الزحمه را مشخص نماید. چرا که ممکن است عضو هیات مدیره بطور مثال تا سال دوم حق الزحمه دریافت نماید ولی از سال سوم طبق مصوبه داخلی اقدام به عدم دریافت حق الزحمه کند. در این صورت فقط بابت سنواتی که وضعیت دریافت حقوق، «عدم دریافت» انتخاب گردد، مشمول معافیت از دریافت حق عضویت سالیانه خواهد شد. @irguilds
۷:۴۷
۱۹ شهریور
۱۰:۰۶
۲۰ شهریور
۱۹:۵۷
۲۵ شهریور
بازارسال شده از سامانه نوین اصناف
۲۲:۳۰
۱ مهر
قابلیت ویرایش مجدد حق عضویت سالیانه در طول سال مالی توسط اتحادیهها و اتاقهای اصناف نظر به درخواست اعضای محترم هیات نمایندگان اتاقهای اصناف در جلسه بررسی سامانه در روز شنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۶/۲۴ مبنی بر ایجاد قابلیت ویرایش مجدد مبلغ حق عضویت مصوب اتحادیهها در کمیسیونهای نظارت در طول سال، قابلیت ویرایش مجدد حق عضویت مصوب در سامانه نوین اصناف فراهم شده است و کاربران محترم اتحادیهها میبایست اقدامات زیر را انجام دهند:۱- انتخاب رسته و درجه صنفی مدنظر و کلیک بر روی ویرایش۲- ورود مبلغ جدید۳- انتخاب دکمه تایید مبلغ حق عضویت مصوب پس از تایید کاربران محترم کمیسیونهای نظارت، قابل استفاده بوده و مبالغ ابلاغ شده که در وضعیت در انتظار پرداخت هستند به صورت سیستمی بروزرسانی شده و مبلغ حق عضویت جدید، جایگزین مبلغ قبلی خواهد شد و فرد صنفی میبایست مبلغ مصوب جدید را پرداخت نماید. این فرایند به صورت کامل تحت نظارت کمیسیونهای نظارت انجام میپذیرد تا مبالغ منطبق بر مصوبات باشند.نکته: در صورتی که فرد صنفی قبلا از ویرایش و تایید مجدد حق عضویت اقدام به پرداخت نموده باشد، تغییر مبلغ تاثیری بر وضعیت بدهی فرد ندارد و فرد مذکور در سال مذکور با تشکل صنفی در وضعیت تسویه قرار خواهد داشت. مبالغ حتما باید به تایید سیستمی کمیسیون نظارت برسد تا مبالغ بدهی جدید بروزرسانی شود و امکان ابلاغ مبلغ جدید به افراد وجود داشته باشد. @irguilds
۱۱:۵۳
۳ مهر
ابلاغ بدهی به واحدهای صنفی مستقر در شهرکهای صنفی یا مناطق خارج از محدوده شهری نظر به پیگیری برخی از اتاقهای اصناف در خصوص واحدهای صنفی که بدلیل تصمیمات اتخاذ شده به خارج از محدوده شهری منتقل شده اند و از نظر تقسیمات جغرافیایی و استعلام شرکت ملی پست، در وضعیت روستایی قرار دارند، اقدام زیر را انجام دهید: برای واحدهای صنفی مذکور درجه صنفی ممتاز را انتخاب نمائید. به محض تغییر درجه، به صورت خودکار و سیستمی، مبلغ کامل برای واحد صنفی مذکور ابلاغ میگردد. روستایی بودن کدپستی واحدهای صنفی بزرگ که صرفا به خارج از محدوده شهری منتقل شده اند، بر درجه صنفی ممتاز اعمال نمی شود و مبلغ حق عضویت به صورت کامل به واحد صنفی ابلاغ می شود. از نظر استعلام شرکت پست، کماکان واحد صنفی مذکور در وضعیت روستایی قرار خواهد داشت. در صورتی که اتحادیه درجه بندی ندارد و برای رستههای ذیل خود، تنها یک مبلغ ثابت را برای رستههای خود از کمیسیون نظارت مصوبه دریافت نموده، میبایست مبلغ مذکور را برای درجه ممتاز و درجه ۱ وارد نماید. پس از انتخاب درجه ممتاز برای یک واحد صنفی، چنانچه کدپستی نیز در وضعیت روستایی قرار گرفته باشد، اثری نداشته و واحد صنفی میبایست مبلغ حق عضویت سالیانه را به صورت کامل پرداخت نماید. @irguilds
۲:۵۲
۳:۴۹
۵ مهر
۵:۱۷
۸ مهر
بازارسال شده از سامانه نوین اصناف
۴:۳۷
۱۴ مهر
بازارسال شده از درگاه ملی مجوزهای کشور
۸:۲۶
۹:۰۴
۹:۰۷
۲۲ مهر
۶:۳۳
بازارسال شده از خبرگزاری تسنیم
۱۰:۳۴