۲۰ شهریور
۱۱:۳۰
۲۲:۰۵
۲۱ شهریور
انجمن علمی دانشجویان معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات
️ نقدمان کنید، هدیه بگیرید! ️ نشریهی کاغذ احوال شهریورماه هم منتشر شد. مثل ماه قبل، این ماه هم مسابقهی نقد برقراره! به بهترین یادداشتی که در نقد کاغذاحوال با توجه به محورهای زیر بنویسید، مبلغ «۲۵۰ هزار تومان» هدیه تعلق میگیره و یادداشتتون رو منتشر میکنیم! ️ محورهای نقد نشریهی «کاغذ احوال»: ۱. نقد انتخاب عکس صفحهی اوّل ۲. نقد یادداشتهای نشریه ۳. نقد موضوع انتخابشده برای نشریه نقدهاتون رو حداکثر در ۳۰۰ کلمه بنویسید و برای شناسهی @ICCA_admin ارسال بفرمایید. انجمن علمی دانشجویان معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات بله | اینستاگرام | تلگرام | ایتا
برای شرکت در مسابقهی «نقد کاغذاحوال - شمارهی نهم» فقط تا ساعت ۲۲ جمعهشب (۲۳ شهریور) فرصت دارید.
محورها و شرایط نقد یادتون نره!
انجمن علمی دانشجویان معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق علیهالسلام بله | اینستاگرام | تلگرام | ایتا
محورها و شرایط نقد یادتون نره!
انجمن علمی دانشجویان معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق علیهالسلام بله | اینستاگرام | تلگرام | ایتا
۱۳:۳۸
۲۴ شهریور
انجمن علمی دانشجویان معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات
️ نقدمان کنید، هدیه بگیرید! ️ نشریهی کاغذ احوال شهریورماه هم منتشر شد. مثل ماه قبل، این ماه هم مسابقهی نقد برقراره! به بهترین یادداشتی که در نقد کاغذاحوال با توجه به محورهای زیر بنویسید، مبلغ «۲۵۰ هزار تومان» هدیه تعلق میگیره و یادداشتتون رو منتشر میکنیم! ️ محورهای نقد نشریهی «کاغذ احوال»: ۱. نقد انتخاب عکس صفحهی اوّل ۲. نقد یادداشتهای نشریه ۳. نقد موضوع انتخابشده برای نشریه نقدهاتون رو حداکثر در ۳۰۰ کلمه بنویسید و برای شناسهی @ICCA_admin ارسال بفرمایید. انجمن علمی دانشجویان معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات بله | اینستاگرام | تلگرام | ایتا
نقد جناب آقای «محسن قربانی، ورودی ۱۴۰۱ معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق (ع)» به نشریهی «کاغذ احوال - شهریورماه ۱۴۰۳»:
«به نام خدا(نقد عکس)خیزشی که در سال ۱۴۰۱ شکل گرفت مدعی بود در ایران حقوق زنان و داشتن آزادی آنان نادیده گرفته میشود؛ فارغ از مفهوم آزادی که به معنی دارا بودن حق انتخاب در مسیر رشد است، و فارغ از اینکه مقصر مرگ مهسا امینی چه کسی است که باعث شعلهور شدن آتش فتنه شده است، باید به این پرداخت که تعریف جمعیتی که شعار زن زندگی آزادی سر دادند و کسانی مانند همین زن بلوچی از آزادی و نبود مانع چیست؟ممکن است از خود بپرسید زنی که در تصویر است، حجاب کامل دارد، پس دلیل همراه شدن او با اعتراضات چیست؟ نکته قابل توجه این است که آیا صدای او هم در اعتراضات شنیده شد؟ صدای قاشقهایی که به ظرفهای خالی میخورد یا خشکی لبهای کودکانش در نبود آب؟در شعارهایی که تحت عنوان ززآ داده میشد آیا کسی از مطالبات اقتصادی لب گشود؟ آیا کسی از محرومیت خوزستان و سیستان، از برآوردن نیازهای اولیه زندگی معمولی چیزی گفت؟ سطح دغدغهی یک زن بلوچی و یک زن که برای آزادی پوشش به خیابان برای اعتراض آمده فرق دارد؛ زن بلوچی که مشکل در پوشش حس نمیکند، او دارد درد محرومیت، درد نداشتن شناسنامه، حسرت آب سالم آشامیدنی را تا مغز استخوان حس میکند. در مظلومیت زنان بلوچی میتوان اظهار داشت که صدای آنها شنیده نمیشود چون رسانه ندارند. تمام رسانهها از این آزادی که اعتراضات را برانگیخته حرف میزنند و جایی برای حرف آنها باقی نگذاشتهاند. انگار مفهوم آزادی در ذهنها تغییر کرده، و شاید برای همین است که دولتهای سابق هم صحبت از آزادی ورود زنان به ورزشگاه را برای افزودن رای به سبد خود استفاده میکردند و موفق هم بودهاند. چون اکثر مطالبات همین بوده و صدایی از این زنان مظلوم هیچگاه شنیده نشد و به آنان وعدهای داده نشد. میتوان بیان نمود دلیل همراهی زن بلوچی با جنبش این بوده که شاید لابهلای اعتراض برای دریافت حق خود از سوی زنان دیگر، کمی هم صدای مظلومیت او شنیده شود؛ حال شما قضاوت کنید که آیا صدای ایشان برای دریافت حق خود شنیده شده است یا خیر؟»
انجمن علمی دانشجویان معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق علیهالسلام بله | اینستاگرام | تلگرام | ایتا
«به نام خدا(نقد عکس)خیزشی که در سال ۱۴۰۱ شکل گرفت مدعی بود در ایران حقوق زنان و داشتن آزادی آنان نادیده گرفته میشود؛ فارغ از مفهوم آزادی که به معنی دارا بودن حق انتخاب در مسیر رشد است، و فارغ از اینکه مقصر مرگ مهسا امینی چه کسی است که باعث شعلهور شدن آتش فتنه شده است، باید به این پرداخت که تعریف جمعیتی که شعار زن زندگی آزادی سر دادند و کسانی مانند همین زن بلوچی از آزادی و نبود مانع چیست؟ممکن است از خود بپرسید زنی که در تصویر است، حجاب کامل دارد، پس دلیل همراه شدن او با اعتراضات چیست؟ نکته قابل توجه این است که آیا صدای او هم در اعتراضات شنیده شد؟ صدای قاشقهایی که به ظرفهای خالی میخورد یا خشکی لبهای کودکانش در نبود آب؟در شعارهایی که تحت عنوان ززآ داده میشد آیا کسی از مطالبات اقتصادی لب گشود؟ آیا کسی از محرومیت خوزستان و سیستان، از برآوردن نیازهای اولیه زندگی معمولی چیزی گفت؟ سطح دغدغهی یک زن بلوچی و یک زن که برای آزادی پوشش به خیابان برای اعتراض آمده فرق دارد؛ زن بلوچی که مشکل در پوشش حس نمیکند، او دارد درد محرومیت، درد نداشتن شناسنامه، حسرت آب سالم آشامیدنی را تا مغز استخوان حس میکند. در مظلومیت زنان بلوچی میتوان اظهار داشت که صدای آنها شنیده نمیشود چون رسانه ندارند. تمام رسانهها از این آزادی که اعتراضات را برانگیخته حرف میزنند و جایی برای حرف آنها باقی نگذاشتهاند. انگار مفهوم آزادی در ذهنها تغییر کرده، و شاید برای همین است که دولتهای سابق هم صحبت از آزادی ورود زنان به ورزشگاه را برای افزودن رای به سبد خود استفاده میکردند و موفق هم بودهاند. چون اکثر مطالبات همین بوده و صدایی از این زنان مظلوم هیچگاه شنیده نشد و به آنان وعدهای داده نشد. میتوان بیان نمود دلیل همراهی زن بلوچی با جنبش این بوده که شاید لابهلای اعتراض برای دریافت حق خود از سوی زنان دیگر، کمی هم صدای مظلومیت او شنیده شود؛ حال شما قضاوت کنید که آیا صدای ایشان برای دریافت حق خود شنیده شده است یا خیر؟»
انجمن علمی دانشجویان معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق علیهالسلام بله | اینستاگرام | تلگرام | ایتا
۶:۱۱
۲۵ شهریور
انجمن علمی دانشجویان معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات
کاغذاحوال - شهریورماه (کمحجم).pdf
۱۸:۵۷
پادپخش - مرز ما آزادگی است!.mp3
۰۴:۰۹-۹.۹۹ مگابایت
۱۸:۵۷
۲۶ شهریور
۱۵:۳۶
پادپخش - ماجرای یک تبیین اشتباه!.mp3
۰۳:۳۷-۸.۶۷ مگابایت
۱۵:۳۶
انجمن علمی دانشجویان معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات
معرفی اساتید دوره برهان دوره آموزش روش تحقیق ️ دکتر مجتبی صمدی رئیس پژوهشکده ارتباطات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات استاد مدعو دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی (ره) پژوهشگر فرهنگ، ارتباطات و رسانه عنوان جلسه: روش شناسی جهت ثبت نام در دوره، پرسشنامه زیر را تکمیل نمایید: https://survey.porsline.ir/s/htroSNMH انجمن علمی دانشجویان معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق علیهالسلام بله | اینستاگرام | تلگرام | ایتا
توجه، توجه:با توجه به کثرت علاقهمندان این مبحث، امکان شرکت در این جلسه از «دورهی برهان»، "به صورت تکی" نیز فراهم شده است.
️ آموزش روششناسی Q(مناسب جهت تحلیل نگرش، باور و ذهنیت مخاطب)
دکتر مجتبی صمدی• رئیس پژوهشکدهی ارتباطات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات• استاد مدعو دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی (ره)• پژوهشگر فرهنگ، ارتباطات و رسانه
روز ۲۹ شهریور ماه؛ ساعت ۱۰ تا ۱۲
به همراه منتور و ارائه گواهی پایان دوره در صورت تحویل پروژه
هزینه تک جلسه: ۴۰ هزار تومان
برای ثبتنام میتوانید به این شناسه در بله، ایتا یا تلگرام پیام دهید:@Borhan_isccssa
انجمن علمی دانشجویان معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق علیهالسلام
بله | اینستاگرام | تلگرام | ایتا
️ آموزش روششناسی Q(مناسب جهت تحلیل نگرش، باور و ذهنیت مخاطب)
دکتر مجتبی صمدی• رئیس پژوهشکدهی ارتباطات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات• استاد مدعو دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی (ره)• پژوهشگر فرهنگ، ارتباطات و رسانه
روز ۲۹ شهریور ماه؛ ساعت ۱۰ تا ۱۲
به همراه منتور و ارائه گواهی پایان دوره در صورت تحویل پروژه
هزینه تک جلسه: ۴۰ هزار تومان
برای ثبتنام میتوانید به این شناسه در بله، ایتا یا تلگرام پیام دهید:@Borhan_isccssa
انجمن علمی دانشجویان معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق علیهالسلام
بله | اینستاگرام | تلگرام | ایتا
۱۸:۵۴
۲۷ شهریور
۱۳:۴۷
پادپخش - ناسیونالیسم و اقتصاد مدرن.mp3
۰۳:۱۳-۷.۷۸ مگابایت
۱۳:۴۷
۲۸ شهریور
انجمن علمی دانشجویان معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات
توجه، توجه: با توجه به کثرت علاقهمندان این مبحث، امکان شرکت در این جلسه از «دورهی برهان»، "به صورت تکی" نیز فراهم شده است. ️ آموزش روششناسی Q (مناسب جهت تحلیل نگرش، باور و ذهنیت مخاطب) دکتر مجتبی صمدی • رئیس پژوهشکدهی ارتباطات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات • استاد مدعو دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی (ره) • پژوهشگر فرهنگ، ارتباطات و رسانه روز ۲۹ شهریور ماه؛ ساعت ۱۰ تا ۱۲ به همراه منتور و ارائه گواهی پایان دوره در صورت تحویل پروژه هزینه تک جلسه: ۴۰ هزار تومان برای ثبتنام میتوانید به این شناسه در بله، ایتا یا تلگرام پیام دهید: @Borhan_isccssa انجمن علمی دانشجویان معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق علیهالسلام بله | اینستاگرام | تلگرام | ایتا
روششناسی کیو (Q)
• نوعی روش تحقیق کیفی است که در روانشناسی و دیگر علوم اجتماعی استفاده میشود.• برای مطالعه نظاممند ذهنیت افراد، یا به بیان دقیقتر، دیدگاهها، نظریهها، عقاید و باورها و نگرش آنها به کار میرود.• از آنجا که روششناسی کیو (روش Q) شناسایی الگوهای فکری حاکم بر تصمیمات فردی را تسهیل میکند، تصمیمگیران را در مرکز تحلیل قرار میدهد.• روششناسی کیو (Q) از مزیتی ناشی از این حقیقت برخوردار است که افراد تمایل دارند که مفهومی را ایجاد و به همه محرکات و رویکردهای خطورکننده به ذهن نسبت دهند.• از روش Q به عنوان پلی بین تحقیق کیفی و کمی یاد شده است که همچون روششناسی کمی سطح بالای دقت ریاضی را دارد و اندازهگیری مستقیم را میسر میسازد. همچنین مؤلفهی تشریحی قابل مقایسه با روششناسی کیفی را دارد.• این روش بهمنظور: ۱- استنباط اندیشهها و احساسات مؤثر درونی ۲- اندازهگیری مستقیم پاسخ طراحی شده است.• این روش راجع به یک شخص نیست، بلکه از یک شخص است.
🪧 آموزش روششناسی Q 🪧(مناسب جهت تحلیل نگرش، باور و ذهنیت مخاطب)
دکتر مجتبی صمدی• رئیس پژوهشکدهی ارتباطات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات• استاد مدعو دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی (ره)• پژوهشگر فرهنگ، ارتباطات و رسانه
روز ۲۹ شهریور ماه؛ ساعت ۱۰ تا ۱۲
به همراه منتور و ارائه گواهی پایان دوره در صورت تحویل پروژه
هزینه تک جلسه: ۴۰ هزار تومان
برای ثبتنام میتوانید به این شناسه در بله، ایتا یا تلگرام پیام دهید:@Borhan_isccssa
انجمن علمی دانشجویان معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق علیهالسلام بله | اینستاگرام | تلگرام | ایتا
• نوعی روش تحقیق کیفی است که در روانشناسی و دیگر علوم اجتماعی استفاده میشود.• برای مطالعه نظاممند ذهنیت افراد، یا به بیان دقیقتر، دیدگاهها، نظریهها، عقاید و باورها و نگرش آنها به کار میرود.• از آنجا که روششناسی کیو (روش Q) شناسایی الگوهای فکری حاکم بر تصمیمات فردی را تسهیل میکند، تصمیمگیران را در مرکز تحلیل قرار میدهد.• روششناسی کیو (Q) از مزیتی ناشی از این حقیقت برخوردار است که افراد تمایل دارند که مفهومی را ایجاد و به همه محرکات و رویکردهای خطورکننده به ذهن نسبت دهند.• از روش Q به عنوان پلی بین تحقیق کیفی و کمی یاد شده است که همچون روششناسی کمی سطح بالای دقت ریاضی را دارد و اندازهگیری مستقیم را میسر میسازد. همچنین مؤلفهی تشریحی قابل مقایسه با روششناسی کیفی را دارد.• این روش بهمنظور: ۱- استنباط اندیشهها و احساسات مؤثر درونی ۲- اندازهگیری مستقیم پاسخ طراحی شده است.• این روش راجع به یک شخص نیست، بلکه از یک شخص است.
🪧 آموزش روششناسی Q 🪧(مناسب جهت تحلیل نگرش، باور و ذهنیت مخاطب)
دکتر مجتبی صمدی• رئیس پژوهشکدهی ارتباطات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات• استاد مدعو دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی (ره)• پژوهشگر فرهنگ، ارتباطات و رسانه
روز ۲۹ شهریور ماه؛ ساعت ۱۰ تا ۱۲
به همراه منتور و ارائه گواهی پایان دوره در صورت تحویل پروژه
هزینه تک جلسه: ۴۰ هزار تومان
برای ثبتنام میتوانید به این شناسه در بله، ایتا یا تلگرام پیام دهید:@Borhan_isccssa
انجمن علمی دانشجویان معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق علیهالسلام بله | اینستاگرام | تلگرام | ایتا
۱۹:۴۰
۲۹ شهریور
انجمن علمی دانشجویان معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات
کاغذاحوال - شهریورماه (کمحجم).pdf
۱۹:۲۸
پادپخش - قصهی مقاومت.mp3
۰۴:۵۲-۱۱.۶۲ مگابایت
۱۹:۲۸
۳ مهر
۲۲:۳۲
۲۲:۳۲
۷ مهر
۱۲:۱۲
۱۱ مهر
۹:۰۸
۱۲ مهر
۱۳:۰۹
۱۴ مهر
انجمن علمی دانشجویان معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات
هستهی ارتباطات و دیپلماسی انجمن علمی دانشجویی معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات برگزار میکند: نشست ایران و اسرائیل؛ از طوفان الأقصى ۱ تا وعده صادق ۲ به مناسبت شهادت «سید حسن نصرالله(ره)» و نخستین سالروز عملیات تاریخی «طوفان الأقصی» با حضور: احمد قدیری؛ نویسنده و آیندهپژوه زمان: یکشنبه ۱۵ مهرماه؛ ساعت ۲۰ مکان: سالن شهید مطهری(ره) علاقمندان از خارج از دانشگاه امام صادق علیهالسلام برای شرکت در نشست میتوانند برای شمارهی ۰۹۱۰۴۹۲۲۸۰۱ پیامک ارسال کنند. نشست به صورت برخط (آنلاین) نیز برگزار خواهد شد که پیوند (لینک) آن بهزودی اطلاعرسانی میشود. انجمن علمی دانشجویی معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق علیهالسلام بله | اینستاگرام | تلگرام | ایتا
نشست ایران و اسرائیل؛از طوفان الأقصى ۱ تا وعدهی صادق ۲
" /> محمدمهدی سهیلی؛مسئول هستهی ارتباطات و دیپلماسی انجمن علمی معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات
همهمان شبی پر اضطراب را تجربه کردیم. ترس از دست دادن سید مقاومت، نفسها را در سینهها حبس کرده بود. ولی در نهایت، شد آنچه که نباید..."سیدحسن" رفت، اما "نصرالله" باقی ماند. کبوتر غم بر روی شانههایمان نشسته بود، ولی ما ایستادیم و فریاد انتقام سر دادیم. ناگهان، شب موعود فرا رسید. قرار بود موشکهای ایرانی آسمان فلسطین اشغالی را ستارهباران کنند، تا کمی لبخند به صورت کودکان فلسطینی بنشانند، و عید سگهای صهیونیستی را تلختر از زهر کنند. اما ادامه ی داستان چگونه رقم خواهد خورد؟ آیا رویای ایرانی-اسلامیِ "محو رژیم صهیونیستی" به وقوع خواهد پیوست؟ پاسخ، حتماً آری است، چرا که «إِنَّ وَعْدَ اللهِ حَقٌّ» و «إِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغَالِبُونَ»! اما قطعا مسیر دشوارتر و خطرناکتری در پیش خواهیم داشت. دشمن وحشی، ثابت کرده است که از ارتکاب هیچ جنایتی فروگذاری نمیکند. برای طی کردن این راه پر پیچ و خم که در پایان، انشاءالله به طلوع خورشید ولایت منجر خواهد شد، باید دست به دعا برداشت، و البته بصیرتها را افزایش داد...!
انجمن علمی دانشجویان معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق علیهالسلام بله | اینستاگرام | تلگرام | ایتا
" /> محمدمهدی سهیلی؛مسئول هستهی ارتباطات و دیپلماسی انجمن علمی معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات
همهمان شبی پر اضطراب را تجربه کردیم. ترس از دست دادن سید مقاومت، نفسها را در سینهها حبس کرده بود. ولی در نهایت، شد آنچه که نباید..."سیدحسن" رفت، اما "نصرالله" باقی ماند. کبوتر غم بر روی شانههایمان نشسته بود، ولی ما ایستادیم و فریاد انتقام سر دادیم. ناگهان، شب موعود فرا رسید. قرار بود موشکهای ایرانی آسمان فلسطین اشغالی را ستارهباران کنند، تا کمی لبخند به صورت کودکان فلسطینی بنشانند، و عید سگهای صهیونیستی را تلختر از زهر کنند. اما ادامه ی داستان چگونه رقم خواهد خورد؟ آیا رویای ایرانی-اسلامیِ "محو رژیم صهیونیستی" به وقوع خواهد پیوست؟ پاسخ، حتماً آری است، چرا که «إِنَّ وَعْدَ اللهِ حَقٌّ» و «إِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغَالِبُونَ»! اما قطعا مسیر دشوارتر و خطرناکتری در پیش خواهیم داشت. دشمن وحشی، ثابت کرده است که از ارتکاب هیچ جنایتی فروگذاری نمیکند. برای طی کردن این راه پر پیچ و خم که در پایان، انشاءالله به طلوع خورشید ولایت منجر خواهد شد، باید دست به دعا برداشت، و البته بصیرتها را افزایش داد...!
انجمن علمی دانشجویان معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق علیهالسلام بله | اینستاگرام | تلگرام | ایتا
۱۷:۱۶