۳:۳۹
۴:۴۵
۴:۴۵
۴:۴۶
۴:۴۶
۴:۴۷
۴:۴۷
۴:۴۷
#خبر_ویژه
طی چند هفته گذشته و فعالیت در راستای احداث ۳ مدرسه در روستاهای بلوچستان، هم اکنون تعداد مدارس احداثی ما به ۴ مدرسه رسید و هزینه احداث مدرسه روستای #زردی تامین گردید الحمدلله.
این روستا بالغ بر ۴۰ خانوار، در بخش سرکور شهرستان سرباز قرار دارد که نه #برق دارد، نه #جاده نه #آب.ما برای احداث مدرسه و هر گونه فعالیت عمرانی در این روستا نیاز به جاده و آب داشتیم که طی چند هفته گذشته با بازوی توانای جهادی صورت گرفت. در حال حاضر با آبرسانی و احداث جاده برای این روستا، بستر برای احداث مدرسه فراهم شد و فعالیتهای عمرانی از روزهای آینده شروع میشود.گزارش تصویری آبرسانی و احداث جاده برای روستای زردی در ادامه به اطلاع خواهد رسید. #نصر_من_الله_و_فتح_قریب
قرارگاهجهادیشهیدفیاضبخش @j_shahidfayazbakhsh
طی چند هفته گذشته و فعالیت در راستای احداث ۳ مدرسه در روستاهای بلوچستان، هم اکنون تعداد مدارس احداثی ما به ۴ مدرسه رسید و هزینه احداث مدرسه روستای #زردی تامین گردید الحمدلله.
این روستا بالغ بر ۴۰ خانوار، در بخش سرکور شهرستان سرباز قرار دارد که نه #برق دارد، نه #جاده نه #آب.ما برای احداث مدرسه و هر گونه فعالیت عمرانی در این روستا نیاز به جاده و آب داشتیم که طی چند هفته گذشته با بازوی توانای جهادی صورت گرفت. در حال حاضر با آبرسانی و احداث جاده برای این روستا، بستر برای احداث مدرسه فراهم شد و فعالیتهای عمرانی از روزهای آینده شروع میشود.گزارش تصویری آبرسانی و احداث جاده برای روستای زردی در ادامه به اطلاع خواهد رسید. #نصر_من_الله_و_فتح_قریب
قرارگاهجهادیشهیدفیاضبخش @j_shahidfayazbakhsh
۴:۴۷
۴:۴۸
۴:۴۸
۴:۴۸
۴:۴۹
۴:۵۰
۸:۲۸
۸:۲۹
۸:۲۹
#گزارش_نهایی_اردو و#گزارش_اولیه_پروژهها
اردوی جهادی نوروز ۹۹ به پایان رسید. یکی از بهترین اردوهای #قرارگاه_جهادی_شهید_فیاض_بخش را تجربه کردیم در ابعاد متفاوت:
#بعد_محرومیت: منطقهای که ما در این اردو بودیم از محرومترین مناطق بلوچستان بود. اگر شاخصههای محرومیت را در آب و جاده و ارتباطات و بهداشت و مدرسه و... خلاصه کنیم، این روستاها تقریبا از هیچکدام از این شاخصهها بهرهمند نبودند. برای مثال روستای #اوریز با فاصله ۲۰ کیلومتری از جاده آسفالت، روستای #گورناک با عدم آنتندهی، روستای #زردی با عدم وجود برق، روستای #پیلکان با عدم وجود جاده و... نمونههایی از محرومیت هستند. انتخاب این روستاها دقیقا با اطلاع کامل از شاخص محرومیت بود و با این دید استراتژیک و سختیهای دنبالهی آن، ما این روستاها را انتخاب کردیم.
#بعد_فرهنگی: طبیعتا مدرسهسازی از اساسیترین فعالیتهای جهادی میباشد؛ چرا که ریشهی اکثر مشکلات مادی و فرهنگی و... به بیسوادی افراد برمیگردد. قرارگاه پس از فعالیت در زمینههای آبرسانی در سال گذشته در این خطه، امسال به امید حل ریشهای مشکلات، به مدرسهسازی روی آورد. در این اردو، کارگروه فرهنگی نداشتیم، اما فعالیت در راستای مدرسهسازی و حضور جهادیون بین مردم این خطه، به طور دو سویه، نوعی فعالیت عمرانی-فرهنگی نوینی پدید آورد.
#بعد_اجتماعی: در این اردو که گذشت، محوریت با بحث "مدرسه" بود، اما به طور کلی در روستاهای هدف، فعالیت عمرانی با فعالیتهای بسیاری ناظر به وضعیت معیشتی مردم بود که متأسفانه با تلاقی با قرنطینه و تعطیلی مشاغل، وضعیت مناسبی نبود. بر این اساس، توزیع بستههای ارزاق و آرد و گوشت قربانی و اقلام بهداشتی و...، تا حدودی به بهبودی این وضعیت در حد توان و تکلیف کمک کردیم.
ابعاد زیادی بر وضعیتِ بدِ بلوچستان پرده انداخته و همچنین افراد زیادی! که انشاءالله با توکل بر خدا، مجدد در حد توان و تکلیف، در صددِ حل مشکلات ابعادی هستیم، ولی ریشهی آن افراد را فقط خودِ خدا میتواند بِکَند...
گزارش کلی فعالیتها تا این لحظه:
الف- فعالیتهای عمرانی:
احداث مدرسه ۳ کلاسه روستای #گورناک: عملیات عمرانی این مدرسه تا مرحله سقف جلو رفته است که با قرنطینه و تعطیلی بازار مصالح روبرو شدیم و در فعالیت مدتی وقفه افتاد.
احداث مدرسه ۲ کلاسه روستای #پیلکان: احداث این مدرسه با "عدم وجود جاده مناسب" روبرو بوده و هست. ما در این روستا حمل دو مرحلهای مصالح را داریم؛ به نحوی که کامیون و هیچگونه ماشین سنگین امکان حمل مصالح را تا روستا ندارد و ما مجبوریم مصالح را با تراکتور و خودروی کمکدار به روستا حمل کنیم.مراحل اجرایی این روستا در مرحله دیوارچینی پیش رفته. دیوار این مدرسه بر مبنای آجرنما است که از ظرافت و حساسیت خاصی برخوردار است و زمانبر میباشد.
احداث مدرسه ۲ کلاسه روستای #اوریز: روستای اوریز در دل کوهستانهای بخش سرکور واقع است و محصور در کوههای اطراف است و با بیش از ۲۰ کیلومتر جاده خاکی، مسیر صعبالعبوری دارد و در مواقع بارندگی راه این روستا و سایر روستاهای بخش سرکور قطع میشود. ما در این روستا نیز معضل حمل و نقل داریم و ناچار به حمل دو مرحلهای مصالح هستیم. ولی با این وجود روند احداث مدرسه این روستا تا مرحله فونداسیون جلو رفته و ان شاءالله به زودی مرحله دیوار شروع میشود.
احداث مدرسه ۲ کلاسه روستای #زردی: این مدرسه پر مشقتترین مدرسه احداثی ما میباشد. با وجود جادهی خاکی بیش از ۲۵ کیلومتر سنگلاخ، عدم وجود برق، عدم وجود آب، عدم آنتندهی و... (با بیش از ۳۵ خانوار). اما همهی اینها ما را از هدف دور نمیکند. ما بیش از سه هفته پیگیری کردیم تا بولدوزر جهت احداث جادهی روستا و خاکبرداری محل احداث مدرسه در روستا حضور پیدا کند. الحمدلله پس از تامین اعتبار احداث مدرسه این روستا در اواسط اردو و خاکبرداری، عملیات عمرانی شروع شده و ادامه دارد.
آبرسانی به روستای #زردی: قستهای زیادی از روستای زردی طی هفته گذشته از آب آشامیدنی سالم برخوردار شدند.
احداث جاده روستای #زردی: جادهی روستایی به طول ۳ کیلومتر تا آخرین نقطهی روستا احداث گردید که راه حمل و نقل توسط خودروهای معمولی صورت گیرد.
ب- فعالیتهای غیر عمرانی:
توزیع اقلام و بستههای مواد غذایی و آرد و گوشت قربانی از اول اردو تا به امروز به طور مستمر و به مناسبتهای مختلف انجام گرفته است. به طور کلی به ذکر نام روستاها بسنده میشود:- شهرستان سرباز: روستاهای علیآباد، نصیرآباد، پیلکان، گورناک، محمدگلم، اوریز، زردی، سهربن، سیسرک، پتان، واحدآباد و...- شهرستان مهرستان: روستاهای ایرافشان، شمسآباد، عباسآباد، میتگ بلوچی، چردر، انگوری و...- در نقاطی از شهرستانهای راسک و دشتیاری هم توزیع داشتیم که مجال ذکر آنها نیست.
ادامه در پست بعد
اردوی جهادی نوروز ۹۹ به پایان رسید. یکی از بهترین اردوهای #قرارگاه_جهادی_شهید_فیاض_بخش را تجربه کردیم در ابعاد متفاوت:
#بعد_محرومیت: منطقهای که ما در این اردو بودیم از محرومترین مناطق بلوچستان بود. اگر شاخصههای محرومیت را در آب و جاده و ارتباطات و بهداشت و مدرسه و... خلاصه کنیم، این روستاها تقریبا از هیچکدام از این شاخصهها بهرهمند نبودند. برای مثال روستای #اوریز با فاصله ۲۰ کیلومتری از جاده آسفالت، روستای #گورناک با عدم آنتندهی، روستای #زردی با عدم وجود برق، روستای #پیلکان با عدم وجود جاده و... نمونههایی از محرومیت هستند. انتخاب این روستاها دقیقا با اطلاع کامل از شاخص محرومیت بود و با این دید استراتژیک و سختیهای دنبالهی آن، ما این روستاها را انتخاب کردیم.
#بعد_فرهنگی: طبیعتا مدرسهسازی از اساسیترین فعالیتهای جهادی میباشد؛ چرا که ریشهی اکثر مشکلات مادی و فرهنگی و... به بیسوادی افراد برمیگردد. قرارگاه پس از فعالیت در زمینههای آبرسانی در سال گذشته در این خطه، امسال به امید حل ریشهای مشکلات، به مدرسهسازی روی آورد. در این اردو، کارگروه فرهنگی نداشتیم، اما فعالیت در راستای مدرسهسازی و حضور جهادیون بین مردم این خطه، به طور دو سویه، نوعی فعالیت عمرانی-فرهنگی نوینی پدید آورد.
#بعد_اجتماعی: در این اردو که گذشت، محوریت با بحث "مدرسه" بود، اما به طور کلی در روستاهای هدف، فعالیت عمرانی با فعالیتهای بسیاری ناظر به وضعیت معیشتی مردم بود که متأسفانه با تلاقی با قرنطینه و تعطیلی مشاغل، وضعیت مناسبی نبود. بر این اساس، توزیع بستههای ارزاق و آرد و گوشت قربانی و اقلام بهداشتی و...، تا حدودی به بهبودی این وضعیت در حد توان و تکلیف کمک کردیم.
ابعاد زیادی بر وضعیتِ بدِ بلوچستان پرده انداخته و همچنین افراد زیادی! که انشاءالله با توکل بر خدا، مجدد در حد توان و تکلیف، در صددِ حل مشکلات ابعادی هستیم، ولی ریشهی آن افراد را فقط خودِ خدا میتواند بِکَند...
گزارش کلی فعالیتها تا این لحظه:
الف- فعالیتهای عمرانی:
احداث مدرسه ۳ کلاسه روستای #گورناک: عملیات عمرانی این مدرسه تا مرحله سقف جلو رفته است که با قرنطینه و تعطیلی بازار مصالح روبرو شدیم و در فعالیت مدتی وقفه افتاد.
احداث مدرسه ۲ کلاسه روستای #پیلکان: احداث این مدرسه با "عدم وجود جاده مناسب" روبرو بوده و هست. ما در این روستا حمل دو مرحلهای مصالح را داریم؛ به نحوی که کامیون و هیچگونه ماشین سنگین امکان حمل مصالح را تا روستا ندارد و ما مجبوریم مصالح را با تراکتور و خودروی کمکدار به روستا حمل کنیم.مراحل اجرایی این روستا در مرحله دیوارچینی پیش رفته. دیوار این مدرسه بر مبنای آجرنما است که از ظرافت و حساسیت خاصی برخوردار است و زمانبر میباشد.
احداث مدرسه ۲ کلاسه روستای #اوریز: روستای اوریز در دل کوهستانهای بخش سرکور واقع است و محصور در کوههای اطراف است و با بیش از ۲۰ کیلومتر جاده خاکی، مسیر صعبالعبوری دارد و در مواقع بارندگی راه این روستا و سایر روستاهای بخش سرکور قطع میشود. ما در این روستا نیز معضل حمل و نقل داریم و ناچار به حمل دو مرحلهای مصالح هستیم. ولی با این وجود روند احداث مدرسه این روستا تا مرحله فونداسیون جلو رفته و ان شاءالله به زودی مرحله دیوار شروع میشود.
احداث مدرسه ۲ کلاسه روستای #زردی: این مدرسه پر مشقتترین مدرسه احداثی ما میباشد. با وجود جادهی خاکی بیش از ۲۵ کیلومتر سنگلاخ، عدم وجود برق، عدم وجود آب، عدم آنتندهی و... (با بیش از ۳۵ خانوار). اما همهی اینها ما را از هدف دور نمیکند. ما بیش از سه هفته پیگیری کردیم تا بولدوزر جهت احداث جادهی روستا و خاکبرداری محل احداث مدرسه در روستا حضور پیدا کند. الحمدلله پس از تامین اعتبار احداث مدرسه این روستا در اواسط اردو و خاکبرداری، عملیات عمرانی شروع شده و ادامه دارد.
آبرسانی به روستای #زردی: قستهای زیادی از روستای زردی طی هفته گذشته از آب آشامیدنی سالم برخوردار شدند.
احداث جاده روستای #زردی: جادهی روستایی به طول ۳ کیلومتر تا آخرین نقطهی روستا احداث گردید که راه حمل و نقل توسط خودروهای معمولی صورت گیرد.
ب- فعالیتهای غیر عمرانی:
توزیع اقلام و بستههای مواد غذایی و آرد و گوشت قربانی از اول اردو تا به امروز به طور مستمر و به مناسبتهای مختلف انجام گرفته است. به طور کلی به ذکر نام روستاها بسنده میشود:- شهرستان سرباز: روستاهای علیآباد، نصیرآباد، پیلکان، گورناک، محمدگلم، اوریز، زردی، سهربن، سیسرک، پتان، واحدآباد و...- شهرستان مهرستان: روستاهای ایرافشان، شمسآباد، عباسآباد، میتگ بلوچی، چردر، انگوری و...- در نقاطی از شهرستانهای راسک و دشتیاری هم توزیع داشتیم که مجال ذکر آنها نیست.
ادامه در پست بعد
۸:۳۶
ادامه پست قبل
اردوی جهادی نوروز ۹۹ با شروع ماه مبارک رمضان به پایان رسید، اما پروژههای این اردو همچنان با "محوریت نیروهای بومی" ادامه دارد. یکی از ایدئولوژیهای #قرارگاه_جهادی_شهید_فیاض_بخش همین بوده که همواره پروژههای جهادی را در همهی نقاط کشور، مبتنی بر مردم بومی قرار دهد. این راهبرد در اردوی اخیر اوج یافت؛ به گونهای که در گزارشات تصویری میبینید اکثریت کار بر عهدهی مردم همان روستاها و حتی کودکان آن روستاهاست و جهادگران وظیفه به وجد آوردن مردم را دارند. جهادگران باید وظیفه به وجد آوردن مردم را داشته باشند، چرا که از نظر زمانی در بدترین برههای هستیم که همدلی میان مردم به برکت اعمال آقایان به کمترین حد ممکن رسیده، لذا عاملی برای از بین بردن این حالت نخوت و غریبه بودن لازم است که جهادی، موتور محرک این جریان است. در #گزارش_تصویری ها، کامل واضح و مبرهن است، از کودک خردسال تا پیرمرد سالخورده، به عشق آبادی روستای خود یا هر هدف دیگر، پا به پای جهادگران، جهاد میکند و از این جهاد لذت میبرد، کافیست به حالات چهرهی دانشآموزان خاصتا در بحث مدرسهسازی دقت کنید. وقتی یک دانشآموز روستایی با آن ذوق و شوق و سرور آجر روی هم میگذارد تا مدرسهی آینده خود را بسازد، قطعا از آن نتیجه میگیرد و درس خواندن این دانشآموز با سایرین فرق میکند و چه بسا استعدادهایی که در این حین شکوفا شود و ثمره دهد و اینجاست که تفاوت #کار_جهادی با #کار_دولتی مشخص میشود. و ای کاش این کار ذرهای مورد توجه آقایان قرار میگرفت. البته ناگفته نماند، در عرصهی "حرف زدن" ما را میبلعند، اما در عرصهی "عمل" خداوند بهترین قضاوتکنندگان است وَ هُوَ خَيْرُ الْحَاكِمِينَ.
ما الحمدلله این راه را ادامه میدهیم و راه جهاد و جهادی را... امیدواریم قبل از اینکه دیر بشود، آقایان هم فکری بکنند که وَ لا یَحْسَبَنَّ الَّذینَ کَفَرُوا أَنَّما نُمْلی لَهُمْ خَیْرٌ ِلأَنْفُسِهِمْ إِنَّما نُمْلی لَهُمْ لِیَزْدادُوا إِثْمًا وَ لَهُمْ عَذابٌ مُهینٌ.
ان شاءالله با مشخص شدن وضعیت تعطیلی دانشگاهها، بعد از ماه رمضان نیز در منطقه حضور پیدا میکنیم و به امید خدا اهتمام ما این است که تا قبل از مهرماه هر ۴ مدرسه به افتتاح و بهرهبرداری برسند و مردم عزیز و شریف و لایق بلوچ از این نعمت برخوردار شوند.
اسْتَعِینُوا بِاللهِ وَاصْبِرُوا إِنَّ الأَرْضَ للهِ یورِثُها مَنْ یشاءُ مِنْ عِبادِهِ وَالْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقِینَ
قرارگاه جهادی شهید فیاض بخش - اسفند۹۸ ، فروردین و اردیبهشت ۹۹
@j_shahidfayazbakhsh
اردوی جهادی نوروز ۹۹ با شروع ماه مبارک رمضان به پایان رسید، اما پروژههای این اردو همچنان با "محوریت نیروهای بومی" ادامه دارد. یکی از ایدئولوژیهای #قرارگاه_جهادی_شهید_فیاض_بخش همین بوده که همواره پروژههای جهادی را در همهی نقاط کشور، مبتنی بر مردم بومی قرار دهد. این راهبرد در اردوی اخیر اوج یافت؛ به گونهای که در گزارشات تصویری میبینید اکثریت کار بر عهدهی مردم همان روستاها و حتی کودکان آن روستاهاست و جهادگران وظیفه به وجد آوردن مردم را دارند. جهادگران باید وظیفه به وجد آوردن مردم را داشته باشند، چرا که از نظر زمانی در بدترین برههای هستیم که همدلی میان مردم به برکت اعمال آقایان به کمترین حد ممکن رسیده، لذا عاملی برای از بین بردن این حالت نخوت و غریبه بودن لازم است که جهادی، موتور محرک این جریان است. در #گزارش_تصویری ها، کامل واضح و مبرهن است، از کودک خردسال تا پیرمرد سالخورده، به عشق آبادی روستای خود یا هر هدف دیگر، پا به پای جهادگران، جهاد میکند و از این جهاد لذت میبرد، کافیست به حالات چهرهی دانشآموزان خاصتا در بحث مدرسهسازی دقت کنید. وقتی یک دانشآموز روستایی با آن ذوق و شوق و سرور آجر روی هم میگذارد تا مدرسهی آینده خود را بسازد، قطعا از آن نتیجه میگیرد و درس خواندن این دانشآموز با سایرین فرق میکند و چه بسا استعدادهایی که در این حین شکوفا شود و ثمره دهد و اینجاست که تفاوت #کار_جهادی با #کار_دولتی مشخص میشود. و ای کاش این کار ذرهای مورد توجه آقایان قرار میگرفت. البته ناگفته نماند، در عرصهی "حرف زدن" ما را میبلعند، اما در عرصهی "عمل" خداوند بهترین قضاوتکنندگان است وَ هُوَ خَيْرُ الْحَاكِمِينَ.
ما الحمدلله این راه را ادامه میدهیم و راه جهاد و جهادی را... امیدواریم قبل از اینکه دیر بشود، آقایان هم فکری بکنند که وَ لا یَحْسَبَنَّ الَّذینَ کَفَرُوا أَنَّما نُمْلی لَهُمْ خَیْرٌ ِلأَنْفُسِهِمْ إِنَّما نُمْلی لَهُمْ لِیَزْدادُوا إِثْمًا وَ لَهُمْ عَذابٌ مُهینٌ.
ان شاءالله با مشخص شدن وضعیت تعطیلی دانشگاهها، بعد از ماه رمضان نیز در منطقه حضور پیدا میکنیم و به امید خدا اهتمام ما این است که تا قبل از مهرماه هر ۴ مدرسه به افتتاح و بهرهبرداری برسند و مردم عزیز و شریف و لایق بلوچ از این نعمت برخوردار شوند.
اسْتَعِینُوا بِاللهِ وَاصْبِرُوا إِنَّ الأَرْضَ للهِ یورِثُها مَنْ یشاءُ مِنْ عِبادِهِ وَالْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقِینَ
قرارگاه جهادی شهید فیاض بخش - اسفند۹۸ ، فروردین و اردیبهشت ۹۹
@j_shahidfayazbakhsh
۸:۳۷
۲۲:۳۷