بازارسال شده از دکتر سعید جلیلی
️ دکتر سعید جلیلی در دیدار با اساتید دانشگاههای کشور: حرکتهایی که در انتخابات شد، میتواند پیوسته ادامهدار باشد
حسرت من این بود که در سال ۹۲ بارها تکرار کردم که چرا ظرفیتهای کشور ما آزاد نمیشود و به بهترین شکل از آنها استفاده نمیشود. هر کس یک وسعی دارد و میتواند محیط خود را متأثر کند. این شعار نیست و عمل به حساب میآید.
اساتید ظرفیتهای ارزشمندی هستند، در انتخابات حضور شما و تأثیرگذاری که داشتید این را نشان داد و همه شیرینی این حضور را درک کردند. رهبری هم فرمودند برای من جالب بود که اساتید این نقش آفرینی را داشتند.
خداوند از هیچکس بیشتر از وسعش انتظار ندارد و اینکه ما حداقل تأثیرگذاری مان را انجام دهیم همان چیزی است که به عنوان تکلیف ما را دور هم جمع کرده است. ما اعتقاد داریم که اگر امروز فعالیتی انجام میدهیم این همان چیزی باشد که خداوند فردا ما را نسبت به آن بازخواست خواهد کرد. ما در این جلسات باید این را بحث کنیم که آیا ما به اندازه وسعمان کارمان را انجام دادیم یا نه.
در نگاه دینی باور مشترک ما گفتمان انقلاب اسلامی است. ما میخواهیم عدالت را برقرار کنیم و در همین ادبیات دینی مردم باید برای عدالت قیام کنند حتی اگر حضرت علی حاکم باشد اگر مردم قیام نکنند امام را شهید میکنند. دین میگوید باید این موضوع را با هم انجام دهید. اینطور نیست که اگر دولت دست ما بود وظیفهای داریم و اگر نبود وظیفهای نداریم بلکه هدف متعالی کار بسیار ارزشمندی است که همه میتوانیم در حالتی در حد وسعمان انجام دهیم.
تکلیف مشترک است به هر کسی نقش متفاوتی دارد و مهم است که بتوانیم نقش آفرینی درستی داشته باشیم و این باید یکی از کارویژههای دولت باشد که اگر بخواهد اهدافش شکل بگیرد باید این بستر را برای نقش آفرینی آحاد جامعه فراهم کند و آنها را مشارکت دهد.
کدام از ما در حد فردی و حتی جمعی و در سطح جامعه و دانشگاه حتی کشور باید ببینیم در همه اینها چه نقشی میتوانیم ایفا کنیم و چنین جلساتی این اهمیت را دارد که به گفتگو بپردازیم که آیا این نقشی که انجام میدهیم همان نقش آفرینی مطلوب است.
هر کسی در حد خودش وظیفه دارد سایه به سایه تحولات کشور را دنبال بکند و اگر خوب است کمک کند و اگر ناقص است کمک بکند تکمیل کند و اگر ایراد دارد کمک بکند که تصحیح شود. اینکه بارها عرض کردم هر دانشگاه باید یک دولت در سایه باشد و در همین انتخابات و حتی در دولت آقای رئیسی هم گفتم که نیاز داریم اعضای جامعه نسبت به این موضوع احساس نقش آفرینی داشته باشند. نتیجه این کمک به دولت مستقر خواهد بود.
بسیاری از کارهایی که انجام میدهیم به این معنی نیست که ما نباید هم افزایی کنیم. آن چیزی که خطا است این است که ما معطل برخی از مسائل باشیم. اینکه نبودن ساز و کار شما را معطل کند که منتظر بمانید تشکیلاتی درست شود. باید وظیفهمان را انجام دهیم از شما اساتید حاضر خواهش میکنم، که سالها در موضوعاتی مطالعه تعمق و تدریس داشتید این است که موضوعات تخصصی خودتان دقیق نگاه میکنید؛ اگر چنین موضوعی در عرصه اجتماعی امتداد پیدا کرد که هر کسی نقش خودش را ایفا کند و بعد آثار آن نمایان شود نشاط در جامعه نمایان میشود.
اگر جامعه اساتید این مباحث در مورد نقش آفرینی را امتداد ببخشند. ببینیم که این مباحث و این جمعها در اهداف مشترک در جامعه چقدر تأثیر خواهد گذاشت. اینها را مطرح کردیم که فرصتها رو بشناسیم و کشور میتواند جهش داشته باشد و هر کس میتواند نقش خود را ایفا کند و این حاصل کار جدی بود که ۱۴ میلیون نفر به این اقبال پیدا کردند.
فقط انتخابات مطرح نیست ما در عرصههای مختلف نیاز داریم در جهت کمک به روند کشور کمک به نظام و دولت و کسانی که مسئولیتی بر دوش آنها است پیش برویم. از هفته آینده دولت وزرای خود و برنامههایش را ارائه میدهد و چه کسی بهتر از اینکه اساتید و جامعه دانشگاهی نقاط قوت را پررنگ کند و به مردم معرفی کند. این همان موضوعی است که حتماً باید در آن تاکید شود و اگر خدایی نکرده نقطه ضعفی دارد باید بیان شود و البته تصمیم با دولت است عرض کردم نقشها متفاوت است. کسی که منتخب مردم است و رهبری تنفیذ کرده است محترم است و اگر نقطه ضعفی باشد باید کمک کنیم تا برطرف شود و اگر نقطه قوتی هست باید کمک کنیم.
حرکتهایی که در ایام انتخابات انجام شد میتواند پیوسته ادامه داشته باشد و میبینیم که چه جامعهای با نشاطی خواهیم داشت و همین اساسی در جامعه علمی احساس میکنند ما چه نقش مؤثری میتوانیم داشته باشیم.
@saeedjalily
حسرت من این بود که در سال ۹۲ بارها تکرار کردم که چرا ظرفیتهای کشور ما آزاد نمیشود و به بهترین شکل از آنها استفاده نمیشود. هر کس یک وسعی دارد و میتواند محیط خود را متأثر کند. این شعار نیست و عمل به حساب میآید.
اساتید ظرفیتهای ارزشمندی هستند، در انتخابات حضور شما و تأثیرگذاری که داشتید این را نشان داد و همه شیرینی این حضور را درک کردند. رهبری هم فرمودند برای من جالب بود که اساتید این نقش آفرینی را داشتند.
خداوند از هیچکس بیشتر از وسعش انتظار ندارد و اینکه ما حداقل تأثیرگذاری مان را انجام دهیم همان چیزی است که به عنوان تکلیف ما را دور هم جمع کرده است. ما اعتقاد داریم که اگر امروز فعالیتی انجام میدهیم این همان چیزی باشد که خداوند فردا ما را نسبت به آن بازخواست خواهد کرد. ما در این جلسات باید این را بحث کنیم که آیا ما به اندازه وسعمان کارمان را انجام دادیم یا نه.
در نگاه دینی باور مشترک ما گفتمان انقلاب اسلامی است. ما میخواهیم عدالت را برقرار کنیم و در همین ادبیات دینی مردم باید برای عدالت قیام کنند حتی اگر حضرت علی حاکم باشد اگر مردم قیام نکنند امام را شهید میکنند. دین میگوید باید این موضوع را با هم انجام دهید. اینطور نیست که اگر دولت دست ما بود وظیفهای داریم و اگر نبود وظیفهای نداریم بلکه هدف متعالی کار بسیار ارزشمندی است که همه میتوانیم در حالتی در حد وسعمان انجام دهیم.
تکلیف مشترک است به هر کسی نقش متفاوتی دارد و مهم است که بتوانیم نقش آفرینی درستی داشته باشیم و این باید یکی از کارویژههای دولت باشد که اگر بخواهد اهدافش شکل بگیرد باید این بستر را برای نقش آفرینی آحاد جامعه فراهم کند و آنها را مشارکت دهد.
کدام از ما در حد فردی و حتی جمعی و در سطح جامعه و دانشگاه حتی کشور باید ببینیم در همه اینها چه نقشی میتوانیم ایفا کنیم و چنین جلساتی این اهمیت را دارد که به گفتگو بپردازیم که آیا این نقشی که انجام میدهیم همان نقش آفرینی مطلوب است.
هر کسی در حد خودش وظیفه دارد سایه به سایه تحولات کشور را دنبال بکند و اگر خوب است کمک کند و اگر ناقص است کمک بکند تکمیل کند و اگر ایراد دارد کمک بکند که تصحیح شود. اینکه بارها عرض کردم هر دانشگاه باید یک دولت در سایه باشد و در همین انتخابات و حتی در دولت آقای رئیسی هم گفتم که نیاز داریم اعضای جامعه نسبت به این موضوع احساس نقش آفرینی داشته باشند. نتیجه این کمک به دولت مستقر خواهد بود.
بسیاری از کارهایی که انجام میدهیم به این معنی نیست که ما نباید هم افزایی کنیم. آن چیزی که خطا است این است که ما معطل برخی از مسائل باشیم. اینکه نبودن ساز و کار شما را معطل کند که منتظر بمانید تشکیلاتی درست شود. باید وظیفهمان را انجام دهیم از شما اساتید حاضر خواهش میکنم، که سالها در موضوعاتی مطالعه تعمق و تدریس داشتید این است که موضوعات تخصصی خودتان دقیق نگاه میکنید؛ اگر چنین موضوعی در عرصه اجتماعی امتداد پیدا کرد که هر کسی نقش خودش را ایفا کند و بعد آثار آن نمایان شود نشاط در جامعه نمایان میشود.
اگر جامعه اساتید این مباحث در مورد نقش آفرینی را امتداد ببخشند. ببینیم که این مباحث و این جمعها در اهداف مشترک در جامعه چقدر تأثیر خواهد گذاشت. اینها را مطرح کردیم که فرصتها رو بشناسیم و کشور میتواند جهش داشته باشد و هر کس میتواند نقش خود را ایفا کند و این حاصل کار جدی بود که ۱۴ میلیون نفر به این اقبال پیدا کردند.
فقط انتخابات مطرح نیست ما در عرصههای مختلف نیاز داریم در جهت کمک به روند کشور کمک به نظام و دولت و کسانی که مسئولیتی بر دوش آنها است پیش برویم. از هفته آینده دولت وزرای خود و برنامههایش را ارائه میدهد و چه کسی بهتر از اینکه اساتید و جامعه دانشگاهی نقاط قوت را پررنگ کند و به مردم معرفی کند. این همان موضوعی است که حتماً باید در آن تاکید شود و اگر خدایی نکرده نقطه ضعفی دارد باید بیان شود و البته تصمیم با دولت است عرض کردم نقشها متفاوت است. کسی که منتخب مردم است و رهبری تنفیذ کرده است محترم است و اگر نقطه ضعفی باشد باید کمک کنیم تا برطرف شود و اگر نقطه قوتی هست باید کمک کنیم.
حرکتهایی که در ایام انتخابات انجام شد میتواند پیوسته ادامه داشته باشد و میبینیم که چه جامعهای با نشاطی خواهیم داشت و همین اساسی در جامعه علمی احساس میکنند ما چه نقش مؤثری میتوانیم داشته باشیم.
@saeedjalily
۲۱:۳۵
بازارسال شده از دکتر سعید جلیلی
در دوران دفاع مقدس وقتی موفقیت حاصل شد که هر کسی نقش خود را ایفا کرد و این آثار بسیار بزرگی داشت و حتی در وقایعی مانند کرونا که یک بلیه عامی شکل گرفته بود هر کسی کمک کرد. عرض من این است که این میتواند در بسیاری از عرصهها با قوت شکل بگیرد و شما اساتید میتوانید در این زمینه ایفای نقش کنید. وزارت علوم مطلوب چیست و برنامه آن چه است و چگونه میتواند در نقش لازم دولت آن نقش آفرینی مطلوب را داشته باشد و در کنار آن همه کسانی که میتوانند به دولت کمک کنند نقش آفرینی لازم را داشته باشند و اولویتهای این موضوع چیست که چگونه انجام میشود.
اگر چنین فضایی شکل بگیرد نتایج مورد نظر به دست میآید. باید برنامه دولت مورد توجه قرار بگیرد همینطور برنامههای ما هم باید مورد توجه باشد و نقاط قوت و ضعف آن بررسی شود و مهم است که این حرکت عامی شکل بگیرد. باید فرق برنامهها و ضعف برنامهها برای حل مسائل برای مردم روشن شود. اگر کسی بگوید که من چهار فرزند بیکار دارم باید بتوان فارغ از این مسائل به او پاسخ گفت.
باید ببینیم سهم دانشگاهها در این دو موضوع مهم چه چیزی است و مأموریت آنها چیست. چه مأموریتی برای دانشگاهها تعریف شده است و وقتی یک فردی به عنوان رئیس یک دانشگاه انتخاب میشود چه مأموریتی برای تحقق فیلم دانشگاه در ارزآوری اشتغال خواهد داشت و این در همه عرصهها وجود دارد مباحث علوم انسانی گرفته تا دیگر مسائل دانشگاهی قابل توجه است.
حتی بیان ضعفهای دولت در زمان خودش مهم است و قرار نیست که برای ثبت در تاریخ اتفاق بیفتد مانند برجام این بحثی است که من بر آن تکیه دارم و خواهش میکنم در این عرصه کار را با نشاط شروع کنیم و لازم است این موارد امتداد پیدا بکند و تنها در یک بحث تخصصی باقی نماند و مردم بدانند آثار مثبت این بحث چیست. من در این دوره از انتخابات حضور دانشآموزی مؤثر دیدم و دانشآموزان بسیار مشتاق و فعال حضور پیدا کردند و مباحثی را مطرح میکردند.
از آبان ۱۴۰۱ هر هفته در یک دانشگاه حضور پیدا میکردم و جلسات کوتاهی نداشتیم بلکه برخی جلسات تا ۶ و ۷ ساعت به طول میانجامید. اعتقادی ندارم که نسلی وجود دارد که زبان ما را متوجه نمیشود بلکه آنها سوال دارند و وظیفه ما این است که جواب دهیم. در هر استانی که میرفتم سعی میکردم در بین دانشجویان و دانشآموزان حضور داشته باشم و این ظرفیت خوبی است که وقتی پای کار بیایند حماسه بزرگی ایجاد میشود.
امروز یکی از فرصتهای پیش روی ما وقتی که از یک جهان فرصت و یک ایران جهش صحبت میکنیم به این معنی است موضوع را شکل دهید و بدانید چه ابعادی دارد. شما در انتخابات اهداف والایی داشتید انشاءالله کارهایی که کردیم به عنوان ذخیره آخرتمان حساب شود و این کار مجاهدانه میتواند ادامه داشته باشد و میتواند دانشگاه ما را از حرکت شکلی خارج کند و شیرینی آن برای پیشرفت کشور و همه مردم است.
نقطه آسیب اکثر بسیاری از جمعها این است که یک عده فکر میکنند باید بنشینند و به جای دیگران فکر کنند در صورتی که پیشنهادهایی که وجود دارد با همفکری و هم اندیشی در جلسات اولویتمندی شوند و کار را جلو ببریم به من خواهش میکنم این جلسات ادامه داشته باشد و من در خدمت شما خواهم بود و میتوانیم موضوعات مشخص را پیگیری کنیم. در این جلسه حداقل ۱۰ موضوع مهم از مباحث اقتصادی فرهنگی و اجتماعی مطرح شد و باید ببینیم نقش آفرینی ما چه است و آن را با قدرت ادامه دهیم. انشالله کار برای کشور نتایج و آثار مثبتی داشته باشد.
@saeedjalily
اگر چنین فضایی شکل بگیرد نتایج مورد نظر به دست میآید. باید برنامه دولت مورد توجه قرار بگیرد همینطور برنامههای ما هم باید مورد توجه باشد و نقاط قوت و ضعف آن بررسی شود و مهم است که این حرکت عامی شکل بگیرد. باید فرق برنامهها و ضعف برنامهها برای حل مسائل برای مردم روشن شود. اگر کسی بگوید که من چهار فرزند بیکار دارم باید بتوان فارغ از این مسائل به او پاسخ گفت.
باید ببینیم سهم دانشگاهها در این دو موضوع مهم چه چیزی است و مأموریت آنها چیست. چه مأموریتی برای دانشگاهها تعریف شده است و وقتی یک فردی به عنوان رئیس یک دانشگاه انتخاب میشود چه مأموریتی برای تحقق فیلم دانشگاه در ارزآوری اشتغال خواهد داشت و این در همه عرصهها وجود دارد مباحث علوم انسانی گرفته تا دیگر مسائل دانشگاهی قابل توجه است.
حتی بیان ضعفهای دولت در زمان خودش مهم است و قرار نیست که برای ثبت در تاریخ اتفاق بیفتد مانند برجام این بحثی است که من بر آن تکیه دارم و خواهش میکنم در این عرصه کار را با نشاط شروع کنیم و لازم است این موارد امتداد پیدا بکند و تنها در یک بحث تخصصی باقی نماند و مردم بدانند آثار مثبت این بحث چیست. من در این دوره از انتخابات حضور دانشآموزی مؤثر دیدم و دانشآموزان بسیار مشتاق و فعال حضور پیدا کردند و مباحثی را مطرح میکردند.
از آبان ۱۴۰۱ هر هفته در یک دانشگاه حضور پیدا میکردم و جلسات کوتاهی نداشتیم بلکه برخی جلسات تا ۶ و ۷ ساعت به طول میانجامید. اعتقادی ندارم که نسلی وجود دارد که زبان ما را متوجه نمیشود بلکه آنها سوال دارند و وظیفه ما این است که جواب دهیم. در هر استانی که میرفتم سعی میکردم در بین دانشجویان و دانشآموزان حضور داشته باشم و این ظرفیت خوبی است که وقتی پای کار بیایند حماسه بزرگی ایجاد میشود.
امروز یکی از فرصتهای پیش روی ما وقتی که از یک جهان فرصت و یک ایران جهش صحبت میکنیم به این معنی است موضوع را شکل دهید و بدانید چه ابعادی دارد. شما در انتخابات اهداف والایی داشتید انشاءالله کارهایی که کردیم به عنوان ذخیره آخرتمان حساب شود و این کار مجاهدانه میتواند ادامه داشته باشد و میتواند دانشگاه ما را از حرکت شکلی خارج کند و شیرینی آن برای پیشرفت کشور و همه مردم است.
نقطه آسیب اکثر بسیاری از جمعها این است که یک عده فکر میکنند باید بنشینند و به جای دیگران فکر کنند در صورتی که پیشنهادهایی که وجود دارد با همفکری و هم اندیشی در جلسات اولویتمندی شوند و کار را جلو ببریم به من خواهش میکنم این جلسات ادامه داشته باشد و من در خدمت شما خواهم بود و میتوانیم موضوعات مشخص را پیگیری کنیم. در این جلسه حداقل ۱۰ موضوع مهم از مباحث اقتصادی فرهنگی و اجتماعی مطرح شد و باید ببینیم نقش آفرینی ما چه است و آن را با قدرت ادامه دهیم. انشالله کار برای کشور نتایج و آثار مثبتی داشته باشد.
@saeedjalily
۲۱:۳۵
بازارسال شده از دکتر سعید جلیلی
توصیههای دکتر سعید جلیلی به دانش آموزان
سعید جلیلی در نشست صمیمانه با دانش آموزان گفت: خوشحالم این جلسه تشکیل شد و نیاز داریم این جلسات بارها و بارها تکرار شود. بنای من بر این بوده است که در همه سفرهایی که ظرف یک سال گذشته میرفتم حتماً به دانشآموزان آن استان دیداری داشته باشم و گفتگو انجام دهم.
سالی که انقلاب شد من سوم راهنمایی بودم و پس از آن در سال ۶۰ تحولات پرهیجان انقلاب رخ داد. همچنین در دوران پرشکوه دفاع مقدس ۳۶ هزار دانش آموز کشورمان شهید شدند. ۱۰ برابر این میزان دانش آموز در جبهههای جنگ حضور پیدا کردند.
یادم هست در دوران دفاع مقدس تلویزیون یک فیلمی نشان داد که دانش آموز اسیری را نشان میداد که در حال گفتگو با خبرنگاران خارجی بود و آقای مهدی طحانیان این دانش آموز اسیر بود که با صلابت و قدرت مصاحبه کرد.
میتوانید فیلم مصاحبه او را از اینترنت هم ببینید. همینطور مهرداد عزیزاللهی که بسیار پخته صحبت کرده و البته بعد شهید شد.
فضای فرهنگی میتواند جوانان را برای تأثیرگذاری در عرصه سیاست و اجتماع آماده کند. هر میزان دانش آموز و جوان ما سیاسیتر باشد به نفع خودش و کشور است.
همه رشتههای تحصیلی باید بتوانند نسبتی با جامعه برقرار کنند و تاریخ خود را بدانند که در صدها سال گذشته چه مسیری را طی کردهایم که به این نقطه رسیدهایم. حتی برخی از سریالها به شما کمک میکند که از گذشته آگاه شوید و پیرو آن کتاب بخوانید؛ مانند سریال «سرزمین مادری». رهبری هم فرمودند که در نوجوانی هزار کتاب مطالعه کردند برای اینکه از تاریخ آگاه شوند.
دولت در سایه یعنی سایه به سایه کارهای کشور را دنبال کنید، معنایش قرار گرفتن در سایه و یا آفتاب نیست و اتفاقاً این دقیقاً در بطن مسائل جامعه قرار گرفتن، است. به زودی وزرای دولت معرفی میشود و قرار است فردی به عنوان وزیر آموزش و پرورش معرفی شود و برنامه خود را ارائه دهد.
پیشنهادها در این مرحله قابل طرح است و حتی میتوان نقص برنامههای وزیر پیشنهادی را عنوان کرد.میتوانید در برنامههای وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش نقش داشته باشید
همه باید در موضوع عدالت آموزشی نقش ایفا کنند و همه دانش آموزان از عدالت برخوردار باشند و به حداقلها دسترسی داشته باشند. میتوان این را به عنوان یک پرسش مطرح کرد که چقدر در برنامه آموز و پرورش به عدالت آموزشی پرداخته شده است که از وضع موجود به وضع مطلوب برسیم. طرح جامعی در این رابطه داریم که به وزیر پیشنهادی ارائه خواهیم کرد.
شما استعداد بسیار ارزشمندی دارید که همه جوانان مستعد هستند؛ نگذارید توانمندی شما منفعل شود؛ اجازه دهید به بهترین شکل بروز پیدا کند و دچار انفعال نشوید. نکته دوم این است که استعدادتان منحرف نشود. همه اینها برای این است که سعادتمند شوید و در زندگی ابدی نیز قابل مقایسه با این دنیا نیست سعادتمند باشید. اینطور جامعه نشاط و موفق خواهد شد که نوجوانان و جوانان استعدادهای خود را بروز دهند و دولت هم باید کمک کند تا این استعدادها شکوفا شود.
@saeedjalily
سعید جلیلی در نشست صمیمانه با دانش آموزان گفت: خوشحالم این جلسه تشکیل شد و نیاز داریم این جلسات بارها و بارها تکرار شود. بنای من بر این بوده است که در همه سفرهایی که ظرف یک سال گذشته میرفتم حتماً به دانشآموزان آن استان دیداری داشته باشم و گفتگو انجام دهم.
سالی که انقلاب شد من سوم راهنمایی بودم و پس از آن در سال ۶۰ تحولات پرهیجان انقلاب رخ داد. همچنین در دوران پرشکوه دفاع مقدس ۳۶ هزار دانش آموز کشورمان شهید شدند. ۱۰ برابر این میزان دانش آموز در جبهههای جنگ حضور پیدا کردند.
یادم هست در دوران دفاع مقدس تلویزیون یک فیلمی نشان داد که دانش آموز اسیری را نشان میداد که در حال گفتگو با خبرنگاران خارجی بود و آقای مهدی طحانیان این دانش آموز اسیر بود که با صلابت و قدرت مصاحبه کرد.
میتوانید فیلم مصاحبه او را از اینترنت هم ببینید. همینطور مهرداد عزیزاللهی که بسیار پخته صحبت کرده و البته بعد شهید شد.
فضای فرهنگی میتواند جوانان را برای تأثیرگذاری در عرصه سیاست و اجتماع آماده کند. هر میزان دانش آموز و جوان ما سیاسیتر باشد به نفع خودش و کشور است.
همه رشتههای تحصیلی باید بتوانند نسبتی با جامعه برقرار کنند و تاریخ خود را بدانند که در صدها سال گذشته چه مسیری را طی کردهایم که به این نقطه رسیدهایم. حتی برخی از سریالها به شما کمک میکند که از گذشته آگاه شوید و پیرو آن کتاب بخوانید؛ مانند سریال «سرزمین مادری». رهبری هم فرمودند که در نوجوانی هزار کتاب مطالعه کردند برای اینکه از تاریخ آگاه شوند.
دولت در سایه یعنی سایه به سایه کارهای کشور را دنبال کنید، معنایش قرار گرفتن در سایه و یا آفتاب نیست و اتفاقاً این دقیقاً در بطن مسائل جامعه قرار گرفتن، است. به زودی وزرای دولت معرفی میشود و قرار است فردی به عنوان وزیر آموزش و پرورش معرفی شود و برنامه خود را ارائه دهد.
پیشنهادها در این مرحله قابل طرح است و حتی میتوان نقص برنامههای وزیر پیشنهادی را عنوان کرد.میتوانید در برنامههای وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش نقش داشته باشید
همه باید در موضوع عدالت آموزشی نقش ایفا کنند و همه دانش آموزان از عدالت برخوردار باشند و به حداقلها دسترسی داشته باشند. میتوان این را به عنوان یک پرسش مطرح کرد که چقدر در برنامه آموز و پرورش به عدالت آموزشی پرداخته شده است که از وضع موجود به وضع مطلوب برسیم. طرح جامعی در این رابطه داریم که به وزیر پیشنهادی ارائه خواهیم کرد.
شما استعداد بسیار ارزشمندی دارید که همه جوانان مستعد هستند؛ نگذارید توانمندی شما منفعل شود؛ اجازه دهید به بهترین شکل بروز پیدا کند و دچار انفعال نشوید. نکته دوم این است که استعدادتان منحرف نشود. همه اینها برای این است که سعادتمند شوید و در زندگی ابدی نیز قابل مقایسه با این دنیا نیست سعادتمند باشید. اینطور جامعه نشاط و موفق خواهد شد که نوجوانان و جوانان استعدادهای خود را بروز دهند و دولت هم باید کمک کند تا این استعدادها شکوفا شود.
@saeedjalily
۲۱:۳۵
بازارسال شده از دکتر سعید جلیلی
۲۱:۳۵
بازارسال شده از دکتر سعید جلیلی
۲۱:۳۵
بازارسال شده از دکتر سعید جلیلی
۱۹:۳۲
بازارسال شده از دکتر سعید جلیلی
۱۹:۳۲
بازارسال شده از دکتر سعید جلیلی
۱۹:۳۲
بازارسال شده از دکتر سعید جلیلی
۱۹:۳۲
بازارسال شده از دکتر سعید جلیلی
۱۹:۳۲
بازارسال شده از دکتر سعید جلیلی
۱۹:۳۲
بازارسال شده از دکتر سعید جلیلی
۱۹:۳۲
بازارسال شده از دکتر سعید جلیلی
۱۹:۳۲
بازارسال شده از دکتر سعید جلیلی
۱۹:۳۲
بازارسال شده از س خسروی
۴:۲۴
بازارسال شده از کمیته هم اندیشی اساتید
۴:۲۴
بازارسال شده از کمیته هم اندیشی اساتید
عملیات اربعین حزب الله و راهبرد دشمن شکن امام خامنه ای
امام خامنه ای دیروز در مراسم اربعین در حضور دانشجویان در جملاتی کوتاه، ضمن مشخص نمودن اَشکال و محدوه میدان نبرد با ظلم، تکلیف قطورترین پرونده ظلم و ستم جبهه متحد کفر در منطقه را مشخص نمودند فرمودند:إِنِّي سِلْمٌ لِمَنْ سَالَمَكُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حَارَبَكُمْ، یعنی کارزار بین جبهه حسینی و یزیدی تمام ناشدنی نیست..؛ تمام!! سر شکل گیری و استقامت محور مقاومت و قدرتنمایی دیروز حزب الله را در این فرمایشات باید جستجو نمود؛ محاسبات و معادلات نظامی منطقه بر مبنای مورد تصریح امام مقاومت مدتهاست که دگرگون گردیده، چنانکه حزب الله با "عملیات اربعین" ضمن عبور از خط قرمز رژیم صهیونیستی یعنی هدف قرار دادن تلاویو شمال تا جنوب اسرائیل را به تعطیلی کشاند، تنها دفاع موثر اسرائیل هم دروغ پردازی بود؛
خط دفاعی و گنبد آهنین صهیونیستها تنها با شلیک همزمان سیصد و بیست موشک کاتیوشا فروپاشید و عمق ۱۱۰ کیلومتری سرزمینهای اشغالی با پهپاد مورد تهاجم قرار گرفت اما مهمتر از آن، فروپاشی تخیل شکست ناپذیری "یزیدیان" زمان با عملیات "حسینیان زمان" است؛ انتخاب زمان اربعین حسینی برای مرحله نخست انتقام از سوی حزب الله در حقیقت حامل یک پیام راهبردی بود: "تاکید بر نقشه راهی که امام خمینی" مشخص نمود که راه قدس از کربلا میگذرد،امری که حوادث و واقعیت های آینده میدان نبرد بیش از پیش آن را به منصه ظهور خواهد رساند؛ با این عملیات، جنگ روانی و فرسایشی محور مقاومت تشدید گردید؛ از مرزهای شمالی تا گوشدان در عمق سرزمینهای اشغالی حالت فوق العاده امنیتی اعلام گردیده و رعب و وحشت هفته های اخیر ضریب بالایی پیدا کرد و رسما اشغالگران میدان نبرد روانی را باخته اند موج فرار از سرزمینهای اشغالی تشدید گردیده؛ سید مقاومت با بیان این مطلب که اگر در ضربه به مقر سری ۸۲۰۰ گلیلوت در شمال تلآویو به اهداف خود نرسیده باشیم مرحله بعدی عملیات آغاز خواهد شد، در حقیقت "معادله سیطره وحشت" بر ساکنان غاصب را تثبیت نمود امری که به مرور "فرسایش و فروپاشی" سیاسی و اجتماعی رژیم صهیونیستی را در پی خواهد داشت. "مارک دوبوویتز (Mark Dubowitz) استراژیست معروف آمریکائی رئیس اندیشکده صهیونیستی دفاع از دموکراسی ها (FDD) و از معماران تحریمهای اقتصادی ایران، اخیرا در اظهاراتی صریح ضمن اعتراف به اینکه آیت الله خامنه ای یکی از برجستهترین و متفکرترین و استراتژیکترین رهبران غرب آسیا بلکه دنیا است، تصریح کرد:وی با اجرای سیاست حلقه آتش پیرامون اسرائیل، بدنبال درگیر کردن تلاویو در یک جنگ فرسایشی و اضمحلال درونی آن است!
وَقَذَفَ فِي قُلُوبِهِمُ الرُّعْبَ ۚ يُخْرِبُونَ بُيُوتَهُمْ بِأَيْدِيهِمْ وَأَيْدِي الْمُؤْمِنِينَ فَاعْتَبِرُوا يَا أُولِي الْأَبْصَارِ (۲/ حشر)
میراحمدرضا حاجتی
قرارگاه جوانان گام دوم انقلاب
سایت | ایتا | روبیکا | توئیتر(𝕏)
امام خامنه ای دیروز در مراسم اربعین در حضور دانشجویان در جملاتی کوتاه، ضمن مشخص نمودن اَشکال و محدوه میدان نبرد با ظلم، تکلیف قطورترین پرونده ظلم و ستم جبهه متحد کفر در منطقه را مشخص نمودند فرمودند:إِنِّي سِلْمٌ لِمَنْ سَالَمَكُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حَارَبَكُمْ، یعنی کارزار بین جبهه حسینی و یزیدی تمام ناشدنی نیست..؛ تمام!! سر شکل گیری و استقامت محور مقاومت و قدرتنمایی دیروز حزب الله را در این فرمایشات باید جستجو نمود؛ محاسبات و معادلات نظامی منطقه بر مبنای مورد تصریح امام مقاومت مدتهاست که دگرگون گردیده، چنانکه حزب الله با "عملیات اربعین" ضمن عبور از خط قرمز رژیم صهیونیستی یعنی هدف قرار دادن تلاویو شمال تا جنوب اسرائیل را به تعطیلی کشاند، تنها دفاع موثر اسرائیل هم دروغ پردازی بود؛
خط دفاعی و گنبد آهنین صهیونیستها تنها با شلیک همزمان سیصد و بیست موشک کاتیوشا فروپاشید و عمق ۱۱۰ کیلومتری سرزمینهای اشغالی با پهپاد مورد تهاجم قرار گرفت اما مهمتر از آن، فروپاشی تخیل شکست ناپذیری "یزیدیان" زمان با عملیات "حسینیان زمان" است؛ انتخاب زمان اربعین حسینی برای مرحله نخست انتقام از سوی حزب الله در حقیقت حامل یک پیام راهبردی بود: "تاکید بر نقشه راهی که امام خمینی" مشخص نمود که راه قدس از کربلا میگذرد،امری که حوادث و واقعیت های آینده میدان نبرد بیش از پیش آن را به منصه ظهور خواهد رساند؛ با این عملیات، جنگ روانی و فرسایشی محور مقاومت تشدید گردید؛ از مرزهای شمالی تا گوشدان در عمق سرزمینهای اشغالی حالت فوق العاده امنیتی اعلام گردیده و رعب و وحشت هفته های اخیر ضریب بالایی پیدا کرد و رسما اشغالگران میدان نبرد روانی را باخته اند موج فرار از سرزمینهای اشغالی تشدید گردیده؛ سید مقاومت با بیان این مطلب که اگر در ضربه به مقر سری ۸۲۰۰ گلیلوت در شمال تلآویو به اهداف خود نرسیده باشیم مرحله بعدی عملیات آغاز خواهد شد، در حقیقت "معادله سیطره وحشت" بر ساکنان غاصب را تثبیت نمود امری که به مرور "فرسایش و فروپاشی" سیاسی و اجتماعی رژیم صهیونیستی را در پی خواهد داشت. "مارک دوبوویتز (Mark Dubowitz) استراژیست معروف آمریکائی رئیس اندیشکده صهیونیستی دفاع از دموکراسی ها (FDD) و از معماران تحریمهای اقتصادی ایران، اخیرا در اظهاراتی صریح ضمن اعتراف به اینکه آیت الله خامنه ای یکی از برجستهترین و متفکرترین و استراتژیکترین رهبران غرب آسیا بلکه دنیا است، تصریح کرد:وی با اجرای سیاست حلقه آتش پیرامون اسرائیل، بدنبال درگیر کردن تلاویو در یک جنگ فرسایشی و اضمحلال درونی آن است!
وَقَذَفَ فِي قُلُوبِهِمُ الرُّعْبَ ۚ يُخْرِبُونَ بُيُوتَهُمْ بِأَيْدِيهِمْ وَأَيْدِي الْمُؤْمِنِينَ فَاعْتَبِرُوا يَا أُولِي الْأَبْصَارِ (۲/ حشر)
میراحمدرضا حاجتی
قرارگاه جوانان گام دوم انقلاب
سایت | ایتا | روبیکا | توئیتر(𝕏)
۴:۳۱
بازارسال شده از خبرگزاری صدا و سیما
۹:۳۷
بازارسال شده از کمیته هم اندیشی اساتید
۹:۳۷
سلام علیکم. همانطور که عرض شده است، برای موضوعات مهم و دارای اواویت کشور، یکسری جلسات هم اندیشی را برگزار خواهیم کرد و از نظرات عزیزان در این گروه و همچنین کارشناسان این حوزه استفاده می کنیم.اولین جلسه را در مورد ناترازی بنزین و بررسی راه حل ها و چالش ها برگزار می کنیم. ان شا الله از چند نفر از افراد متخصص در این حوزه هم برای بحث و گفتگو استفاده می کنیم.برنامه ان شا الله 4 شنبه ساعت 15 در دانشگاه علم و صنعت برگزار می شود. عزیزانی که تمایل به حضور دارند لطفا اعلام آمادگی بفرمایند. در نهایت این بحث و گفتگوها بصورت مستندات تصویری ( کلیپ های کوتاه و مستند) و نوشتاری، منتشر شده و در اختیار دولت، نمایندگان مجلس و مسیولین مربوطه و مردم قرار خواهد گرفت.عزیزانی که تمایل به حضور یا همکاری غیر حضوری برای مشارکت در بحث ها را دارند لطفا به ادمین کانال اعلام امادگی بفرمایند. کافی است نام و نام خانوادگی، رشته تحصیلی یا تخصصی، دانشگاه محل خدمت را برای ادمین کانال جهت مشارکت در بحث ناترازی بنزین ارسال بفرمایید.(for_iran2024@)با تشکر از توجه، همکاری و احساس مسیولیت همه عزیزانموفق باشید.
۱۸:۵۶