۲۶ آبان
۱۹:۱۹
۲۰:۱۷
۲۱:۱۴
۲۷ آبان
۱۷:۱۴
۲۸ آبان
۸:۱۷
۲۰:۰۵
۲۰:۰۷
۲۰:۱۴
۲۰:۱۵
۲۹ آبان
۲:۴۷
۷:۳۹
۱۶:۲۲
۲۰:۰۴
۳۰ آبان
۲:۳۶
۵:۰۶
۱۵:۰۲
۱۵:۰۹
۱۵:۳۰
مردم کاربر ایتا و دولت کارگزار تلهگرام؛
تعداد کاربران فعال روزانه ایتا از ۲۰ میلیون نفر گذشت
کاربر ثبتنام شده: به تعداد شمارههای تلفنی که در یک پیامرسان ثبتنام کردهاند، کاربر ثبتنامی میگویند.
تعداد کاربران ثبتنامی ایتا تا امروز حدود ۶۰ میلیون شمارۀ همراه است. این یعنی از هر دو شماره همراهی که از اینترنت پرسرعت همراه استفاده میکنند، یکی از آنها در ایتا عضو شده است.
کاربر فعال ماهانه: به کاربرانی گفته میشود که در طول ماه حداقل یکبار از پیامرسان یا شبکه اجتماعی استفاده میکنند. این گروه از کاربران را با MAU نشان داده و همه شبکههای اجتماعی را بر مبنای این شاخص با هم مقایسه میکنند. تعداد کاربران فعال ماهانه ایتا در انتهای آبانماه ۱۴۰۳ به حدود ۳۳ میلیون نفر رسیده است.
کاربر فعال روزانه: آن دسته از کاربران فعالی که هر روز به پیامرسان یا شبکۀ اجتماعی سر میزنند. این دسته از کاربران را به اختصار DAU نشان میدهند. کاربر فعال روزانه ایتا ۲٫۰ میلیون نفر است.
نرخ وفاداری: نسبت تعداد کاربر فعال روزانه به کاربران فعال ماهانه یک شبکۀ اجتماعی را میشود بهعنوان نرخ وفاداری آن شبکه در نظر گرفت. نرخ وفاداری کاربران به ایتا ۶۰٪ است. یعنی ۶۰٪ از کاربران فعال ایتا هر روز از آن استفاده میکنند.🥰 این در حالی است که نرخ وفاداری تلهگرام ۴۷٪ و نرخ وفاداری توییتر ۴۳٪ است. این عدد برای یوتیوب ۵٪ است.
از مجموع این شاخصها میتوان نتیجه گرفت که نرخ وفاداری کاربران ایتا بسیار بیشتر از نمونههای خارجی مشابه است. این شاخص به تنهایی نمیتواند ملاکی برای مقایسه باشد. شاخصهای دیگری همچون میانگین تعداد پیام خصوصی و گروهی روزانه، میانگین تعداد بازدید روزانه از کانالها و ترافیک تولیدی پیامرسان و شبکۀ اجتماعی نیز از اهمیت ویژهای برخوردار هستند. اعداد مربوط به این شاخصها معمولاً از سوی سکوها اعلام نمیشوند.
جهش فناورانه ایران نیازمند یک «تکانه» است در ایتا | در بله | در ویراستی
#⃣ #خبر_خوب جبههٔ #انقلاب اسلامی در فضای مجازی @jebheh
تعداد کاربران فعال روزانه ایتا از ۲۰ میلیون نفر گذشت
کاربر ثبتنام شده: به تعداد شمارههای تلفنی که در یک پیامرسان ثبتنام کردهاند، کاربر ثبتنامی میگویند.
تعداد کاربران ثبتنامی ایتا تا امروز حدود ۶۰ میلیون شمارۀ همراه است. این یعنی از هر دو شماره همراهی که از اینترنت پرسرعت همراه استفاده میکنند، یکی از آنها در ایتا عضو شده است.
کاربر فعال ماهانه: به کاربرانی گفته میشود که در طول ماه حداقل یکبار از پیامرسان یا شبکه اجتماعی استفاده میکنند. این گروه از کاربران را با MAU نشان داده و همه شبکههای اجتماعی را بر مبنای این شاخص با هم مقایسه میکنند. تعداد کاربران فعال ماهانه ایتا در انتهای آبانماه ۱۴۰۳ به حدود ۳۳ میلیون نفر رسیده است.
کاربر فعال روزانه: آن دسته از کاربران فعالی که هر روز به پیامرسان یا شبکۀ اجتماعی سر میزنند. این دسته از کاربران را به اختصار DAU نشان میدهند. کاربر فعال روزانه ایتا ۲٫۰ میلیون نفر است.
نرخ وفاداری: نسبت تعداد کاربر فعال روزانه به کاربران فعال ماهانه یک شبکۀ اجتماعی را میشود بهعنوان نرخ وفاداری آن شبکه در نظر گرفت. نرخ وفاداری کاربران به ایتا ۶۰٪ است. یعنی ۶۰٪ از کاربران فعال ایتا هر روز از آن استفاده میکنند.🥰 این در حالی است که نرخ وفاداری تلهگرام ۴۷٪ و نرخ وفاداری توییتر ۴۳٪ است. این عدد برای یوتیوب ۵٪ است.
از مجموع این شاخصها میتوان نتیجه گرفت که نرخ وفاداری کاربران ایتا بسیار بیشتر از نمونههای خارجی مشابه است. این شاخص به تنهایی نمیتواند ملاکی برای مقایسه باشد. شاخصهای دیگری همچون میانگین تعداد پیام خصوصی و گروهی روزانه، میانگین تعداد بازدید روزانه از کانالها و ترافیک تولیدی پیامرسان و شبکۀ اجتماعی نیز از اهمیت ویژهای برخوردار هستند. اعداد مربوط به این شاخصها معمولاً از سوی سکوها اعلام نمیشوند.
جهش فناورانه ایران نیازمند یک «تکانه» است در ایتا | در بله | در ویراستی
#⃣ #خبر_خوب جبههٔ #انقلاب اسلامی در فضای مجازی @jebheh
۱۵:۳۵
۱۶:۵۴