۵:۱۵
مغضوبین ارض [۵١] یهودیان خودشان را در آینه ببینند!
4 - «وَ عَبَدَ الطَّاغُوتَ [مائده : ۶٠]؛ و [نیز آنان که] طاغوت را پرستیدند».
و اما #طاغوت که مأخوذ از طغیان است، و نیز طغی که به معنای سرکش است، معانیای نیست که برای شما قابل فهم نباشد. و نیز اطلاق آن بر شیطان و اَصنام و عِجل و کافر و کَهنه و رؤسای ضلالت و دعات باطله و کسی که غیر خدا را عبادت میکند، نیز بر شما آشکار و قابل فهم است.
عبودیّت و سرسپردگیِ طاغوت، اهانت به موجودیّت آدمی است. توجّه تامّ به پول، شهوت، شهرت، حرامخواری، سُحتخواری، تجاوز، غصب، قتل و غارت، و در همان حال به سخره گرفتنِ ذات اقدس الهی و احکام باریتعالی، نشان از روح ناآرام و بندگیِ طاغوت در #یهودیان دیروز و امروز دارد.
آیا دایرکنندگانِ #کلیسای_شیطان از شما یهودیان نیستند؟! چه کسانی #شیطانپرستان را در سراسر دنیا ساپورت مالی و فکری میکنند؟!
نمیتوانید و حق ندارید #شیطانپرستی_مدرن که ریشه در «وَ عَبَدَ الطَّاغُوتَ» دارد را انکار کنید. شیطانپرستیای که هزاران هزار جوان مستعد که میتوانستند به حال خود و خانوادههایشان مفید باشند را اسیر هرزگی، شهوت، شرارت و در انتها مرگ آزاردهنده ساخته و خواهد ساخت.
5 - «أُولَئِکَ شَرٌّ مَکَاناً؛ بدترین جایگاه از آن آنان است، وَ أَضَلُّ عَنْ سَوَاءِ السَّبِیلِ؛ و اینان گمراهترین مردم از راه راستاند». [مانده : ۶٠]
جزا و پاداش در فردای قیامت پیآمدِ عملکرد و رفتار آدمی در دنیاست. اگر میبینید که خدای حکیم بهترین درجات بهشت را از آنِ مؤمنان میداند و میفرماید: «حَسُنَتْ مُسْتَقَرّاً وَ مُقَاماً [فرقان : ٧۶]؛ چه نیکو قرارگاه و اقامتگاهی است»، بهخاطر مقامی است که آنان در دنیا به آن نائل آمدهاند.
شما یهودیان بنگرید و ببینید از گذشته تا به حال چه کردهاید که: «أُولَئِکَ شَرٌّ مَکَاناً» نصیبتان شده است؟!
توجّه دارید که بدی، بهخاطر مبالغه، به مکان نسبت داده شده، و در حقیقت، مقصود خودِ شما یهودیان هستید. و حتما میدانید «سَوَاءِ السَّبِیلِ» که در اصل «سبیل سواء» بوده، به معنای «راه وسط» است. یعنی راهی که نه افراط نصاری را دارد و نه تفریط یهودیان را. یعنی نه گرفتار غلوّ نصاری است و نه سرگرم قدحِ یهود.
«سَوَاءِ السَّبِیلِ»، یعنی #راه_میانه. اگر قرآن را باز کنید، در همان ابتدای قرآن، یعنی سورهٔ فاتحة الکتاب، سورهای که ما مسلمانان هر روز حداقل ده مرتبه آنرا میخوانیم، از آن بهعنوان «صراط مستقیم» نام برده است. صراط مستقیم را اهالیِ «أَنْعَمْتَ عَلَیْهِمْ غَیْرِ الْمَغْضُوبِ عَلَیْهِمْ وَ لَا الضَّالِّینَ» بهخوبی میشناسند.
اکنون ای یهودیان: اگر عزم مخالفت با عقائد سخیف اشرار را دارید، و اگر سرِ تخاصم با تبهکاران و منحرفان را دارید، لازم نیست جای دوری بروید؛ از خود شروع کنید. و برای اینکه مفاهیم موجود در آیه برایتان ملموستر گردد، لازم نیست به کتابهای لغت مراجعه کنید، قدری چشمهایتان را باز کنید، اطرافیانتان را رصد کنید، و بعضی مواقع خودتان را در آیینه به نظاره بنشینید!
دوستان جوان ما با جستوجو در آیات قرآن عزیز و با بهرهگیری از روایات معتبر میتوانند خبرهای متعددی را برای یهودیان بازخوانی و بازسازی کنند؛ و از این طریق چهرهٔ کریه و ویشنو گونهٔ آنان را به جهانیان نشان دهند. این وظیفه، تنها در نوشتن و گفتن که معمولترین طریقه است خلاصه نمیشود. استفاده از دانش جدید و فناوریهای نوین، بهویژه بهکارگیری هنر تئاتر و #سینما و ساخت فیلمهای کوتاه و بلند، میتواند تا حدّ زیادی حقایق روحی و واقعیّات زندگی فردی و اجتماعی یهودیان را در معرض دید و قضاوت جهانیان قرار دهد.
علی خلیل اسماعیل
اندیشکدهٔ مطالعات یهود: @jscenter
4 - «وَ عَبَدَ الطَّاغُوتَ [مائده : ۶٠]؛ و [نیز آنان که] طاغوت را پرستیدند».
و اما #طاغوت که مأخوذ از طغیان است، و نیز طغی که به معنای سرکش است، معانیای نیست که برای شما قابل فهم نباشد. و نیز اطلاق آن بر شیطان و اَصنام و عِجل و کافر و کَهنه و رؤسای ضلالت و دعات باطله و کسی که غیر خدا را عبادت میکند، نیز بر شما آشکار و قابل فهم است.
عبودیّت و سرسپردگیِ طاغوت، اهانت به موجودیّت آدمی است. توجّه تامّ به پول، شهوت، شهرت، حرامخواری، سُحتخواری، تجاوز، غصب، قتل و غارت، و در همان حال به سخره گرفتنِ ذات اقدس الهی و احکام باریتعالی، نشان از روح ناآرام و بندگیِ طاغوت در #یهودیان دیروز و امروز دارد.
آیا دایرکنندگانِ #کلیسای_شیطان از شما یهودیان نیستند؟! چه کسانی #شیطانپرستان را در سراسر دنیا ساپورت مالی و فکری میکنند؟!
نمیتوانید و حق ندارید #شیطانپرستی_مدرن که ریشه در «وَ عَبَدَ الطَّاغُوتَ» دارد را انکار کنید. شیطانپرستیای که هزاران هزار جوان مستعد که میتوانستند به حال خود و خانوادههایشان مفید باشند را اسیر هرزگی، شهوت، شرارت و در انتها مرگ آزاردهنده ساخته و خواهد ساخت.
5 - «أُولَئِکَ شَرٌّ مَکَاناً؛ بدترین جایگاه از آن آنان است، وَ أَضَلُّ عَنْ سَوَاءِ السَّبِیلِ؛ و اینان گمراهترین مردم از راه راستاند». [مانده : ۶٠]
جزا و پاداش در فردای قیامت پیآمدِ عملکرد و رفتار آدمی در دنیاست. اگر میبینید که خدای حکیم بهترین درجات بهشت را از آنِ مؤمنان میداند و میفرماید: «حَسُنَتْ مُسْتَقَرّاً وَ مُقَاماً [فرقان : ٧۶]؛ چه نیکو قرارگاه و اقامتگاهی است»، بهخاطر مقامی است که آنان در دنیا به آن نائل آمدهاند.
شما یهودیان بنگرید و ببینید از گذشته تا به حال چه کردهاید که: «أُولَئِکَ شَرٌّ مَکَاناً» نصیبتان شده است؟!
توجّه دارید که بدی، بهخاطر مبالغه، به مکان نسبت داده شده، و در حقیقت، مقصود خودِ شما یهودیان هستید. و حتما میدانید «سَوَاءِ السَّبِیلِ» که در اصل «سبیل سواء» بوده، به معنای «راه وسط» است. یعنی راهی که نه افراط نصاری را دارد و نه تفریط یهودیان را. یعنی نه گرفتار غلوّ نصاری است و نه سرگرم قدحِ یهود.
«سَوَاءِ السَّبِیلِ»، یعنی #راه_میانه. اگر قرآن را باز کنید، در همان ابتدای قرآن، یعنی سورهٔ فاتحة الکتاب، سورهای که ما مسلمانان هر روز حداقل ده مرتبه آنرا میخوانیم، از آن بهعنوان «صراط مستقیم» نام برده است. صراط مستقیم را اهالیِ «أَنْعَمْتَ عَلَیْهِمْ غَیْرِ الْمَغْضُوبِ عَلَیْهِمْ وَ لَا الضَّالِّینَ» بهخوبی میشناسند.
اکنون ای یهودیان: اگر عزم مخالفت با عقائد سخیف اشرار را دارید، و اگر سرِ تخاصم با تبهکاران و منحرفان را دارید، لازم نیست جای دوری بروید؛ از خود شروع کنید. و برای اینکه مفاهیم موجود در آیه برایتان ملموستر گردد، لازم نیست به کتابهای لغت مراجعه کنید، قدری چشمهایتان را باز کنید، اطرافیانتان را رصد کنید، و بعضی مواقع خودتان را در آیینه به نظاره بنشینید!
دوستان جوان ما با جستوجو در آیات قرآن عزیز و با بهرهگیری از روایات معتبر میتوانند خبرهای متعددی را برای یهودیان بازخوانی و بازسازی کنند؛ و از این طریق چهرهٔ کریه و ویشنو گونهٔ آنان را به جهانیان نشان دهند. این وظیفه، تنها در نوشتن و گفتن که معمولترین طریقه است خلاصه نمیشود. استفاده از دانش جدید و فناوریهای نوین، بهویژه بهکارگیری هنر تئاتر و #سینما و ساخت فیلمهای کوتاه و بلند، میتواند تا حدّ زیادی حقایق روحی و واقعیّات زندگی فردی و اجتماعی یهودیان را در معرض دید و قضاوت جهانیان قرار دهد.
علی خلیل اسماعیل
اندیشکدهٔ مطالعات یهود: @jscenter
۵:۱۵
۱۱:۰۳
تقویم روزانه
امروز : شنبه ۶ بهمن ۱۴٠٣ هجریشمسی ٢۴ رجب ۱۴۴۶ هجریقمری ٢۵ ژانویه ۲۰٢۵ میلادی ٢۵ طِوِت (طِبِت) ۵۷۸۵ عبری
مناسبتهای قمری
فتح قلعهٔ #خیبر به دستِ امام علی (ع) بعد از شکست و فرارِ ابوبکر و عمر در روزهای قبل (٧ق)
بیشتر بدانیم: گزارشِ مستندِ «غزوهٔ خیبر»: https://jscenter.ir/judaism-and-islam/jewish-intrigue/11895
مناسبتهای شمسی
برگزاری رفراندوم فرمایشی "محمدرضا پهلوی" با عنوان #انقلاب_سفید (١٣۴١ش)
بیشتر بدانیم: طراحی انقلاب سفید توسط یک یهودی https://jscenter.ir/slave-jews/pahlavi/13150
آغاز نخستوزیری #امیرعباس_هویدا مهرهٔ بهایی دربار پهلوی (١٣۴٣ش)
بیشتر بدانیم: هویدا و زوال سلطنت در ایران https://jscenter.ir/jewish-and-sects/bahai/13270
مناسبتهای میلادی
تأسیسِ #جامعه_ملل (١٩١٩م)
بیشتر بدانیم: تأسیسِ «جامعهٔ ملل» و «سازمانِ ملل» در راستایِ تحقّقِ «حکومتِ جهانیِ یهود» https://jscenter.ir/jewish-methods/jews-and-globalization/7014
مرگ #آل_کاپون گانگستر آمریکایی (١٩۴٧م)
بیشتر بدانیم: فرماندهی «مافیا» بر عهدهٔ کیست؟ https://jscenter.ir/other-topics/jewish-celebrities/296
تذکّر ضروری: این تقویم، تنها به ذکر مناسبتهای مرتبط با #یهود میپردازد.
«اندیشکده» تنها با #کمکهای_مردمی اداره میشود. برای این منظور، شمارهٔ کارتی در قسمت توضیحات کانال اعلام شدهاست.
صفحاترسمیاندیشکدهٔمطالعاتیهود: https://zil.ink/jscenter
اندیشکدهٔ مطالعات یهود: @jscenter
امروز : شنبه ۶ بهمن ۱۴٠٣ هجریشمسی ٢۴ رجب ۱۴۴۶ هجریقمری ٢۵ ژانویه ۲۰٢۵ میلادی ٢۵ طِوِت (طِبِت) ۵۷۸۵ عبری
مناسبتهای قمری
فتح قلعهٔ #خیبر به دستِ امام علی (ع) بعد از شکست و فرارِ ابوبکر و عمر در روزهای قبل (٧ق)
بیشتر بدانیم: گزارشِ مستندِ «غزوهٔ خیبر»: https://jscenter.ir/judaism-and-islam/jewish-intrigue/11895
مناسبتهای شمسی
برگزاری رفراندوم فرمایشی "محمدرضا پهلوی" با عنوان #انقلاب_سفید (١٣۴١ش)
بیشتر بدانیم: طراحی انقلاب سفید توسط یک یهودی https://jscenter.ir/slave-jews/pahlavi/13150
آغاز نخستوزیری #امیرعباس_هویدا مهرهٔ بهایی دربار پهلوی (١٣۴٣ش)
بیشتر بدانیم: هویدا و زوال سلطنت در ایران https://jscenter.ir/jewish-and-sects/bahai/13270
مناسبتهای میلادی
تأسیسِ #جامعه_ملل (١٩١٩م)
بیشتر بدانیم: تأسیسِ «جامعهٔ ملل» و «سازمانِ ملل» در راستایِ تحقّقِ «حکومتِ جهانیِ یهود» https://jscenter.ir/jewish-methods/jews-and-globalization/7014
مرگ #آل_کاپون گانگستر آمریکایی (١٩۴٧م)
بیشتر بدانیم: فرماندهی «مافیا» بر عهدهٔ کیست؟ https://jscenter.ir/other-topics/jewish-celebrities/296
تذکّر ضروری: این تقویم، تنها به ذکر مناسبتهای مرتبط با #یهود میپردازد.
«اندیشکده» تنها با #کمکهای_مردمی اداره میشود. برای این منظور، شمارهٔ کارتی در قسمت توضیحات کانال اعلام شدهاست.
صفحاترسمیاندیشکدهٔمطالعاتیهود: https://zil.ink/jscenter
اندیشکدهٔ مطالعات یهود: @jscenter
۶:۲۳
۶:۲۳
مغضوبین ارض [۵٢] یهود بیمعرفت است!
اولین و اساسیترین خصلتی که باعث پیدایش سایر خصلتهای زشت و پلید در #بنیاسرائیلِ دیروز و در #یهودِ امروز گردیده است و همچنان نیز ادامه دارد، عدم #شناخت خدای تبارک و تعالی است. «وَ مَا قَدَرُوا اللَّهَ حَقَّ قَدْرِهِ [انعام : ٩١]؛ [یهودیان بر ضدّ رسول خدا به سفسطهگری پرداختند چون] آنان خدا را آنگونه که سزاوار اوست نشناختند». یهود #خداشناس نیست. مفسّران میگویند: وَ مَا عَرَفُوا اللهَ حَقَّ مَعْرِفَتِهِ. یهود از ابتدا قومی "بیمعرفت بود. از درک عظمت و بزرگی «الله» عاجز بود.
این عجز و ناتوانی آنقدر واضح و آشکار است که با اندکی مطالعه در کتب مقدّس حاخامی، کمهوشترین آدمها نیز به آن شهادت میدهند. آنها حتی در وصف و توصیف خدایشان #یهوه، قادر نیستند عجز و نگاه ابتداییشان را پنهان سازند!
کتاب خروج، باب ١٩، شمارهٔ ٩:خداوند به موسی فرمود: «من در ابر ستبر و غلیظی نزد تو میآیم تا هنگامی که با تو گفتوگو میکنم، قوم به گوشِ خود صدای مرا بشنوند و از این پس گفتار تو را باور کنند»!
کتاب اعداد، باب ١٢، شمارهٔ ۵:آنگاه خداوند در ستونی از ابر پایین آمد و در کنار درِ عبادتگاه ایستاد و فرمود: «هارون و مریم جلو بیایند». و ایشان جلو رفتند!
کتاب دوم سموئیل، باب ٢٢، شمارهٔ ٩:از سوراخهای بینی او دود برآمد، و از دهانش زغال برافروخته و آتش کشنده بیرون آمد! او آسمانها را شکافت و فرود آمد، و زیر پاهایش ابرهای سیاه بود!
کتاب آفرینش، باب ١٨، شمارهٔ ١-٨:خداوند وقتی خواست قوم لوط را عذاب کند، مرورش به حضرت ابراهیم افتاد در حالیکه او در خیمهٔ خود بود، ابراهیم نظر کرد، دید سه نفر در مقابل او ایستادهاند، پس برخاست و صورت خود را بر زمین گذارد و به او گفت: ای مولای من خواهش میکنم که پاهای تو را بشویم و در زیر درخت طعامی برای تو بیاورم که بخوری و قوّت بگیری، پس خداوند به او گفت: هرچه میخواهی بکن، پس ابراهیم پای خدا را شست و برای او کره و شیر و گوسالهٔ پخته شده آورد و بالای سر آنها در زیر درخت ایستاده و آنها خوردند!
کتاب آفرینش، باب ٣٢، شمارهٔ ٢۴و٢۵و٣٠:حضرت یعقوب با خداوند از اول شب تا صبح کُشتی گرفت [*]، وقتی خداوند دید نمیتواند بر یعقوب غالب شود بر بالای ران او ضربهای زد و پای یعقوب صدمه دید... یعقوب گفت: در اینجا من خدا را روبهرو دیدهام و با این وجود هنوز زنده هستم!
اگر آدمیزادهای خدا را موجودی بداند که دود از دماغ او خارج میشود و آتش از دهان او بیرون میآید، گوسالهٔ بریان میخورد و با یعقوب کُشتی میگیرد و چون در کُشتی کم میآورد با لگدی جانانه یعقوب را لنگ میسازد، آیا شایسته است برای چنین خدایی مقام ربوبیّت و مدیریت عالم و آدم، قائل باشد؟! خدا را موجودی بداند که برای ادارهٔ امور، فردی را با دستورات عدیده بهعنوان نبیّ و رسول در میان مردم برمیگزیند؟ وحی نازل میکند؟ قطعاً پاسخ منفی است.
و شما خوانندهٔ ارجمند تصدیق میکنید که ساخت چنین خدایی فقط به کارِ بازیِ کودکانه میآید. از همینرو خدای متعال به نبیّ مکرّم و رسول معظّمش میفرماید: «ثُمَّ ذَرْهُمْ فِی خَوْضِهِمْ یَلْعَبُونَ [انعام : ٩١]؛ یهودیان را به حال خود واگذار تا در ژرفاى [باطل] خود به بازى [سرگرم] شوند».
[*] البته امروزه بسیاری از دانشمندان یهودی عقیده دارند آنکه با یعقوب کُشتی گرفت نه خدا، بلکه فرشته بود!!
علی خلیل اسماعیل
اندیشکدهٔ مطالعات یهود: @jscenter
اولین و اساسیترین خصلتی که باعث پیدایش سایر خصلتهای زشت و پلید در #بنیاسرائیلِ دیروز و در #یهودِ امروز گردیده است و همچنان نیز ادامه دارد، عدم #شناخت خدای تبارک و تعالی است. «وَ مَا قَدَرُوا اللَّهَ حَقَّ قَدْرِهِ [انعام : ٩١]؛ [یهودیان بر ضدّ رسول خدا به سفسطهگری پرداختند چون] آنان خدا را آنگونه که سزاوار اوست نشناختند». یهود #خداشناس نیست. مفسّران میگویند: وَ مَا عَرَفُوا اللهَ حَقَّ مَعْرِفَتِهِ. یهود از ابتدا قومی "بیمعرفت بود. از درک عظمت و بزرگی «الله» عاجز بود.
این عجز و ناتوانی آنقدر واضح و آشکار است که با اندکی مطالعه در کتب مقدّس حاخامی، کمهوشترین آدمها نیز به آن شهادت میدهند. آنها حتی در وصف و توصیف خدایشان #یهوه، قادر نیستند عجز و نگاه ابتداییشان را پنهان سازند!
کتاب خروج، باب ١٩، شمارهٔ ٩:خداوند به موسی فرمود: «من در ابر ستبر و غلیظی نزد تو میآیم تا هنگامی که با تو گفتوگو میکنم، قوم به گوشِ خود صدای مرا بشنوند و از این پس گفتار تو را باور کنند»!
کتاب اعداد، باب ١٢، شمارهٔ ۵:آنگاه خداوند در ستونی از ابر پایین آمد و در کنار درِ عبادتگاه ایستاد و فرمود: «هارون و مریم جلو بیایند». و ایشان جلو رفتند!
کتاب دوم سموئیل، باب ٢٢، شمارهٔ ٩:از سوراخهای بینی او دود برآمد، و از دهانش زغال برافروخته و آتش کشنده بیرون آمد! او آسمانها را شکافت و فرود آمد، و زیر پاهایش ابرهای سیاه بود!
کتاب آفرینش، باب ١٨، شمارهٔ ١-٨:خداوند وقتی خواست قوم لوط را عذاب کند، مرورش به حضرت ابراهیم افتاد در حالیکه او در خیمهٔ خود بود، ابراهیم نظر کرد، دید سه نفر در مقابل او ایستادهاند، پس برخاست و صورت خود را بر زمین گذارد و به او گفت: ای مولای من خواهش میکنم که پاهای تو را بشویم و در زیر درخت طعامی برای تو بیاورم که بخوری و قوّت بگیری، پس خداوند به او گفت: هرچه میخواهی بکن، پس ابراهیم پای خدا را شست و برای او کره و شیر و گوسالهٔ پخته شده آورد و بالای سر آنها در زیر درخت ایستاده و آنها خوردند!
کتاب آفرینش، باب ٣٢، شمارهٔ ٢۴و٢۵و٣٠:حضرت یعقوب با خداوند از اول شب تا صبح کُشتی گرفت [*]، وقتی خداوند دید نمیتواند بر یعقوب غالب شود بر بالای ران او ضربهای زد و پای یعقوب صدمه دید... یعقوب گفت: در اینجا من خدا را روبهرو دیدهام و با این وجود هنوز زنده هستم!
اگر آدمیزادهای خدا را موجودی بداند که دود از دماغ او خارج میشود و آتش از دهان او بیرون میآید، گوسالهٔ بریان میخورد و با یعقوب کُشتی میگیرد و چون در کُشتی کم میآورد با لگدی جانانه یعقوب را لنگ میسازد، آیا شایسته است برای چنین خدایی مقام ربوبیّت و مدیریت عالم و آدم، قائل باشد؟! خدا را موجودی بداند که برای ادارهٔ امور، فردی را با دستورات عدیده بهعنوان نبیّ و رسول در میان مردم برمیگزیند؟ وحی نازل میکند؟ قطعاً پاسخ منفی است.
و شما خوانندهٔ ارجمند تصدیق میکنید که ساخت چنین خدایی فقط به کارِ بازیِ کودکانه میآید. از همینرو خدای متعال به نبیّ مکرّم و رسول معظّمش میفرماید: «ثُمَّ ذَرْهُمْ فِی خَوْضِهِمْ یَلْعَبُونَ [انعام : ٩١]؛ یهودیان را به حال خود واگذار تا در ژرفاى [باطل] خود به بازى [سرگرم] شوند».
[*] البته امروزه بسیاری از دانشمندان یهودی عقیده دارند آنکه با یعقوب کُشتی گرفت نه خدا، بلکه فرشته بود!!
علی خلیل اسماعیل
اندیشکدهٔ مطالعات یهود: @jscenter
۶:۲۳
۱۲:۳۴
تقویم روزانه
امروز : یکشنبه ٧ بهمن ۱۴٠٣ هجریشمسی ٢۵ رجب ۱۴۴۶ هجریقمری ٢۶ ژانویه ۲۰٢۵ میلادی ٢۶ طِوِت (طِبِت) ۵۷۸۵ عبری
مناسبتهای قمری
شهادت امام موسی كاظم (ع) در حبس سندی بن شاهک #یهودی (١٨٣ق)
بیشتر بدانیم: امام کاظم (ع) و یهودِ اُمّتِ مسلمان! https://jscenter.ir/judaism-and-islam/jews-in-quran/9619
مناسبتهای میلادی
مرگ #لاکی_لوچیانو از سران مافیا، با دسیسهٔ #میر_لانسکی یهودی (١٩۶٢م)
بیشتر بدانیم: فرماندهی «مافیا» بر عهدهٔ کیست؟ https://jscenter.ir/other-topics/jewish-celebrities/296
رسوایی جنسی #بیل_کلینتون با مونیکا لوینسکی، انترن کاخ سفید (١٩٩٨م)
بیشتر بدانیم: ارتباط کلینتونها با جفری اپستین هیولای یهودی فساد جنسی https://jscenter.ir/jewish-and-corruption/prostitution/13495
آغاز فتنه و جنگ داخلی در #سوریه توسط تروریستهای چندملیّتی (۲۰۱۱م)
بیشتر بدانیم: طرحِصهیونیستیِ تجزیهٔ عراق و سوریه https://jscenter.ir/slave-jews/israel/721
تذکّر ضروری: این تقویم، تنها به ذکر مناسبتهای مرتبط با #یهود میپردازد.
«اندیشکده» تنها با #کمکهای_مردمی اداره میشود. برای این منظور، شمارهٔ کارتی در قسمت توضیحات کانال اعلام شدهاست.
صفحاترسمیاندیشکدهٔمطالعاتیهود: https://zil.ink/jscenter
اندیشکدهٔ مطالعات یهود: @jscenter
امروز : یکشنبه ٧ بهمن ۱۴٠٣ هجریشمسی ٢۵ رجب ۱۴۴۶ هجریقمری ٢۶ ژانویه ۲۰٢۵ میلادی ٢۶ طِوِت (طِبِت) ۵۷۸۵ عبری
مناسبتهای قمری
شهادت امام موسی كاظم (ع) در حبس سندی بن شاهک #یهودی (١٨٣ق)
بیشتر بدانیم: امام کاظم (ع) و یهودِ اُمّتِ مسلمان! https://jscenter.ir/judaism-and-islam/jews-in-quran/9619
مناسبتهای میلادی
مرگ #لاکی_لوچیانو از سران مافیا، با دسیسهٔ #میر_لانسکی یهودی (١٩۶٢م)
بیشتر بدانیم: فرماندهی «مافیا» بر عهدهٔ کیست؟ https://jscenter.ir/other-topics/jewish-celebrities/296
رسوایی جنسی #بیل_کلینتون با مونیکا لوینسکی، انترن کاخ سفید (١٩٩٨م)
بیشتر بدانیم: ارتباط کلینتونها با جفری اپستین هیولای یهودی فساد جنسی https://jscenter.ir/jewish-and-corruption/prostitution/13495
آغاز فتنه و جنگ داخلی در #سوریه توسط تروریستهای چندملیّتی (۲۰۱۱م)
بیشتر بدانیم: طرحِصهیونیستیِ تجزیهٔ عراق و سوریه https://jscenter.ir/slave-jews/israel/721
تذکّر ضروری: این تقویم، تنها به ذکر مناسبتهای مرتبط با #یهود میپردازد.
«اندیشکده» تنها با #کمکهای_مردمی اداره میشود. برای این منظور، شمارهٔ کارتی در قسمت توضیحات کانال اعلام شدهاست.
صفحاترسمیاندیشکدهٔمطالعاتیهود: https://zil.ink/jscenter
اندیشکدهٔ مطالعات یهود: @jscenter
۶:۴۱
۶:۴۱
مغضوبین ارض [۵٣] یهود، معلولیّت ذهنی دارد!
#یهودیان هنگامیکه از رسول خدا (ص) میپرسند: یا محمد، أنزل الله علیک کتابا؟ آیا خداوند بر تو کتابی نازل ساخته است؟ و زمانیکه پاسخ مثبت ایشان را میشنوند، میگویند: و الله ما أنزل الله من السماء کتابا. به خدا قسم خداوند از آسمان کتابی را نفرستاده است. [١]
ذهن یهود از پذیرش وحی و کتاب آسمانی عاجز است.
چگونه میشود خدایی که: همانند انسان با گیس، لباس و دو پا معرفی میشود. راه میرود. از آسمان به زمین فرود میآید، [٢] و آنقدر نادان است که بدون نشانه نمیتواند عهد خود را بهخاطر آوَرَد، [٣] بین مردم تفرقه میاندازد و از وحدت کلام مردم میترسد، [۴] با خود سخن میگوید، [۵] و درِ کشتی را به روی نوح میبندد، [۶] توانایی نزول وحی و کتاب آسمانی را داشته باشد؟!
وحی، زمانی معنای حقیقی به خود میگیرد که ما تدبیر را از آنِ خدا بدانیم، خدا را بهعنوان «ربّ» بپذیریم و مقام ربوبیّت را اختصاصیِ او بدانیم. همچنین به الوهیّت او ایمان بیاوریم. الوهیّتی که لازمهٔ آن هدایت آدمی به منزل سعادت توسط افراد برگزیده - که شایستگی دریافت وحی و کتاب را دارند - میباشد.
قرآن عزیز بعد از اینکه متذکّر #خدانشناسی یهود میشود، به خصلت دیگر یهود که #انکار_وحی و «ناتوانی ذهن یهود از قبول نزول کتاب آسمانی» است، اشاره میکند. میفرماید:
«وَمَا قَدَرُوا اللَّهَ حَقَّ قَدْرِهِ إِذْ قَالُوا مَا أَنْزَلَ اللَّهُ عَلَى بَشَرٍ مِنْ شَيْءٍ [٧]؛ آنان خدا را آنگونه که سزاوار اوست نشناختند، چرا که گفتند: خدا بر هیچ بشری چیزی نازل نکرده»!
از آنجا که دروغگو کم حافظه است و یهودیان موسی (ع) را پیامبری میدانند که خداوند #تورات را بر او نازل نموده است، لذا خدای بزرگ به رسول مکرّمش میفرماید: در جوابِ اینکه خداوند هیچ چیزی بر هیچ بشری نفرستاده است، به یهودیان بگو:
«مَنْ أَنْزَلَ الْكِتَابَ الَّذِي جَاءَ بِهِ مُوسَی [٨]؛ کتابی که موسی آورده است را چه کسی نازل کرده؟!»
قرآن کتاب هدایت است؛ لذا به افراد #یهودی نمیپردازد. نمیگوید: آنهایی که گفتند خداوند بر هیچ بشری هیچ چیزی نازل نکرده است، مثلاً فلانی پسر فلانی است. قرآن از ذکر نام افراد امتناع میوَرزد، مبارزهٔ قرآن با جسد یهودی نیست. قرآن متوجّه خصوصیّات و صفتهای یهودی است.
بهعبارت دیگر، قرآن #یهود_معنوی و #تفکر_یهودی را هدف گرفته است. اگر علیه یهود صحبت میکند برای این نیست که با شخص خاصی از یهودیان مشکل دارد، بلکه بهخاطر خصلتهایی است که در آنان وجود دارد و مانع از پذیرش حق میشود. لذا با امتناع از نامبردنِ افراد، ضدیّت و دشمنیِ قرآن را شامل همهٔ افرادی میسازد که چنین خصلتی دارند، خواه یهودی به معنای خاص باشند و یا دیگرانی که به ظاهر یهودی نیستند، اما حمّال خصلتهای یهودند.
قرآن در مبارزه و دشمنی هم یک کتاب با ادب است. وقتی از کتاب موسی (ع) سخن میگوید، متذکّر نورانیّت آن و صلاحیّت آن برای هدایت اَبنای بشر میگردد:
«قُلْ مَنْ أَنْزَلَ الْكِتَابَ الَّذِي جَاءَ بِهِ مُوسَى نُورًا وَ هُدًى لِلنَّاسِ [٩]؛ بگو: کتابی را که موسی آورده چه کسی نازل کرده؟ کتابی که برای مردمْ نور [و روشنگر حقایق] و [سرتاسر] هدایت است؟»
پینوشتها:[١] مجمع البیان، ج۴، ص۵١۵.[٢] کتاب آفرینش، باب ١٨، شمارهٔ ٢١.[٣] کتاب آفرینش، باب ٩، شمارههای ١٣و١۴.[۴] کتاب آفرینش، باب ١١، شمارههای ۵و۶و٧.[۵] کتاب آفرینش، باب ٨، شمارهٔ ٢١.[۶] کتاب آفرینش، باب ٧، شمارهٔ ١۶.[٧][٨][٩] سورهٔ انعام، آیهٔ ٩١.
علی خلیل اسماعیل
اندیشکدهٔ مطالعات یهود: @jscenter
#یهودیان هنگامیکه از رسول خدا (ص) میپرسند: یا محمد، أنزل الله علیک کتابا؟ آیا خداوند بر تو کتابی نازل ساخته است؟ و زمانیکه پاسخ مثبت ایشان را میشنوند، میگویند: و الله ما أنزل الله من السماء کتابا. به خدا قسم خداوند از آسمان کتابی را نفرستاده است. [١]
ذهن یهود از پذیرش وحی و کتاب آسمانی عاجز است.
چگونه میشود خدایی که: همانند انسان با گیس، لباس و دو پا معرفی میشود. راه میرود. از آسمان به زمین فرود میآید، [٢] و آنقدر نادان است که بدون نشانه نمیتواند عهد خود را بهخاطر آوَرَد، [٣] بین مردم تفرقه میاندازد و از وحدت کلام مردم میترسد، [۴] با خود سخن میگوید، [۵] و درِ کشتی را به روی نوح میبندد، [۶] توانایی نزول وحی و کتاب آسمانی را داشته باشد؟!
وحی، زمانی معنای حقیقی به خود میگیرد که ما تدبیر را از آنِ خدا بدانیم، خدا را بهعنوان «ربّ» بپذیریم و مقام ربوبیّت را اختصاصیِ او بدانیم. همچنین به الوهیّت او ایمان بیاوریم. الوهیّتی که لازمهٔ آن هدایت آدمی به منزل سعادت توسط افراد برگزیده - که شایستگی دریافت وحی و کتاب را دارند - میباشد.
قرآن عزیز بعد از اینکه متذکّر #خدانشناسی یهود میشود، به خصلت دیگر یهود که #انکار_وحی و «ناتوانی ذهن یهود از قبول نزول کتاب آسمانی» است، اشاره میکند. میفرماید:
«وَمَا قَدَرُوا اللَّهَ حَقَّ قَدْرِهِ إِذْ قَالُوا مَا أَنْزَلَ اللَّهُ عَلَى بَشَرٍ مِنْ شَيْءٍ [٧]؛ آنان خدا را آنگونه که سزاوار اوست نشناختند، چرا که گفتند: خدا بر هیچ بشری چیزی نازل نکرده»!
از آنجا که دروغگو کم حافظه است و یهودیان موسی (ع) را پیامبری میدانند که خداوند #تورات را بر او نازل نموده است، لذا خدای بزرگ به رسول مکرّمش میفرماید: در جوابِ اینکه خداوند هیچ چیزی بر هیچ بشری نفرستاده است، به یهودیان بگو:
«مَنْ أَنْزَلَ الْكِتَابَ الَّذِي جَاءَ بِهِ مُوسَی [٨]؛ کتابی که موسی آورده است را چه کسی نازل کرده؟!»
قرآن کتاب هدایت است؛ لذا به افراد #یهودی نمیپردازد. نمیگوید: آنهایی که گفتند خداوند بر هیچ بشری هیچ چیزی نازل نکرده است، مثلاً فلانی پسر فلانی است. قرآن از ذکر نام افراد امتناع میوَرزد، مبارزهٔ قرآن با جسد یهودی نیست. قرآن متوجّه خصوصیّات و صفتهای یهودی است.
بهعبارت دیگر، قرآن #یهود_معنوی و #تفکر_یهودی را هدف گرفته است. اگر علیه یهود صحبت میکند برای این نیست که با شخص خاصی از یهودیان مشکل دارد، بلکه بهخاطر خصلتهایی است که در آنان وجود دارد و مانع از پذیرش حق میشود. لذا با امتناع از نامبردنِ افراد، ضدیّت و دشمنیِ قرآن را شامل همهٔ افرادی میسازد که چنین خصلتی دارند، خواه یهودی به معنای خاص باشند و یا دیگرانی که به ظاهر یهودی نیستند، اما حمّال خصلتهای یهودند.
قرآن در مبارزه و دشمنی هم یک کتاب با ادب است. وقتی از کتاب موسی (ع) سخن میگوید، متذکّر نورانیّت آن و صلاحیّت آن برای هدایت اَبنای بشر میگردد:
«قُلْ مَنْ أَنْزَلَ الْكِتَابَ الَّذِي جَاءَ بِهِ مُوسَى نُورًا وَ هُدًى لِلنَّاسِ [٩]؛ بگو: کتابی را که موسی آورده چه کسی نازل کرده؟ کتابی که برای مردمْ نور [و روشنگر حقایق] و [سرتاسر] هدایت است؟»
پینوشتها:[١] مجمع البیان، ج۴، ص۵١۵.[٢] کتاب آفرینش، باب ١٨، شمارهٔ ٢١.[٣] کتاب آفرینش، باب ٩، شمارههای ١٣و١۴.[۴] کتاب آفرینش، باب ١١، شمارههای ۵و۶و٧.[۵] کتاب آفرینش، باب ٨، شمارهٔ ٢١.[۶] کتاب آفرینش، باب ٧، شمارهٔ ١۶.[٧][٨][٩] سورهٔ انعام، آیهٔ ٩١.
علی خلیل اسماعیل
اندیشکدهٔ مطالعات یهود: @jscenter
۶:۴۱
۱۲:۱۴
تقویم روزانه
امروز : دوشنبه ٨ بهمن ۱۴٠٣ هجریشمسی ٢۶ رجب ۱۴۴۶ هجریقمری ٢٧ ژانویه ۲۰٢۵ میلادی ٢٧ طِوِت (طِبِت) ۵۷۸۵ عبری
مناسبتهای قمری
رحلت حضرت #ابوطالب (١٠ بعثت)
گوشهای از فداکاریهای #مؤمن_قریش را در یادداشت زیر بخوانید: اسلام و تروریسم تاریخی یهود https://jscenter.ir/judaism-and-islam/jewish-intrigue/3582
مناسبتهای شمسی
مرگ #سیدحسن_تقیزاده، استاد اعظم فراماسونری، عاقد پيمان دارسی و از عوامل اصلی مبارزه با ديانت در نهضت مشروطه (١٣۴٨ش)
بیشتر بدانیم: گرایش بابی ازلی سیدحسن تقیزاده https://jscenter.ir/jewish-and-sects/bahai/15752
مناسبتهای میلادی
#ملک_عبدالعزیز مؤسس عربستانِ جدید و نیای حاکمانِ کنونیِ این کشور، به پادشاهی #نجد رسید. (١٩٢٧م)
بیشتر بدانیم: آل سعود یا آل یهود؟ https://jscenter.ir/jewish-and-sects/wahhabism/14123
روز جهانی یادآوری افسانهٔ #هولوکاست (بهمناسبت روز آزادسازی اسیران اردوگاه آشویتس توسط ارتش سرخ در سال ١٩۴۵م)
مرگ #پل_هریس بنیانگذار کلوپ #روتاری (١٩۴٧م)
بیشتر بدانیم: مقدمهٔ شناخت باشگاه جهانی روتاری https://jscenter.ir/jewish-methods/jews-and-sect/23127
تذکّر ضروری: این تقویم، تنها به ذکر مناسبتهای مرتبط با #یهود میپردازد.
«اندیشکده» تنها با #کمکهای_مردمی اداره میشود. برای این منظور، شمارهٔ کارتی در قسمت توضیحات کانال اعلام شدهاست.
صفحاترسمیاندیشکدهٔمطالعاتیهود: https://zil.ink/jscenter
اندیشکدهٔ مطالعات یهود: @jscenter
امروز : دوشنبه ٨ بهمن ۱۴٠٣ هجریشمسی ٢۶ رجب ۱۴۴۶ هجریقمری ٢٧ ژانویه ۲۰٢۵ میلادی ٢٧ طِوِت (طِبِت) ۵۷۸۵ عبری
مناسبتهای قمری
رحلت حضرت #ابوطالب (١٠ بعثت)
گوشهای از فداکاریهای #مؤمن_قریش را در یادداشت زیر بخوانید: اسلام و تروریسم تاریخی یهود https://jscenter.ir/judaism-and-islam/jewish-intrigue/3582
مناسبتهای شمسی
مرگ #سیدحسن_تقیزاده، استاد اعظم فراماسونری، عاقد پيمان دارسی و از عوامل اصلی مبارزه با ديانت در نهضت مشروطه (١٣۴٨ش)
بیشتر بدانیم: گرایش بابی ازلی سیدحسن تقیزاده https://jscenter.ir/jewish-and-sects/bahai/15752
مناسبتهای میلادی
#ملک_عبدالعزیز مؤسس عربستانِ جدید و نیای حاکمانِ کنونیِ این کشور، به پادشاهی #نجد رسید. (١٩٢٧م)
بیشتر بدانیم: آل سعود یا آل یهود؟ https://jscenter.ir/jewish-and-sects/wahhabism/14123
روز جهانی یادآوری افسانهٔ #هولوکاست (بهمناسبت روز آزادسازی اسیران اردوگاه آشویتس توسط ارتش سرخ در سال ١٩۴۵م)
مرگ #پل_هریس بنیانگذار کلوپ #روتاری (١٩۴٧م)
بیشتر بدانیم: مقدمهٔ شناخت باشگاه جهانی روتاری https://jscenter.ir/jewish-methods/jews-and-sect/23127
تذکّر ضروری: این تقویم، تنها به ذکر مناسبتهای مرتبط با #یهود میپردازد.
«اندیشکده» تنها با #کمکهای_مردمی اداره میشود. برای این منظور، شمارهٔ کارتی در قسمت توضیحات کانال اعلام شدهاست.
صفحاترسمیاندیشکدهٔمطالعاتیهود: https://zil.ink/jscenter
اندیشکدهٔ مطالعات یهود: @jscenter
۶:۴۷
۶:۴۷
دربارهٔ هولوکاست بیشتر بدانیم
«تحقیقی در مورد هولوکاست»، یادداشت مهمی است که توسط «دیوید دیوک» نوشته، و در شش قسمت توسط اندیشکده مطالعات یهود منتشر شده است. این یادداشت را میتوانید در آدرسهای زیر مطالعه کنید:
تحقیقی در مورد هولوکاست https://jscenter.ir/other-topics/holocaust/7795 دادگاه نورنبرگ https://jscenter.ir/other-topics/holocaust/7797 داستان صابون یهودی https://jscenter.ir/other-topics/holocaust/7799 آشویتس: قلب هولوکاست https://jscenter.ir/other-topics/holocaust/7801 مبارزه با تجدیدنظرطلبی https://jscenter.ir/other-topics/holocaust/7803 انگیرههای داستان هولوکاست https://jscenter.ir/other-topics/holocaust/7805
اندیشکده مطالعات یهود: @jscenter
«تحقیقی در مورد هولوکاست»، یادداشت مهمی است که توسط «دیوید دیوک» نوشته، و در شش قسمت توسط اندیشکده مطالعات یهود منتشر شده است. این یادداشت را میتوانید در آدرسهای زیر مطالعه کنید:
تحقیقی در مورد هولوکاست https://jscenter.ir/other-topics/holocaust/7795 دادگاه نورنبرگ https://jscenter.ir/other-topics/holocaust/7797 داستان صابون یهودی https://jscenter.ir/other-topics/holocaust/7799 آشویتس: قلب هولوکاست https://jscenter.ir/other-topics/holocaust/7801 مبارزه با تجدیدنظرطلبی https://jscenter.ir/other-topics/holocaust/7803 انگیرههای داستان هولوکاست https://jscenter.ir/other-topics/holocaust/7805
اندیشکده مطالعات یهود: @jscenter
۶:۴۷
۶:۴۷
مغضوبین ارض [۵۴] بنیاسرائیل و عدم پذیرش تورات!
و آنچه که مایهٔ شگفتی و تعجّب است، گمان ما مسلمانهاست که میپنداریم #یهود فقط در پذیرش قرآن سختی نشان داده و از قبول آن امتناع ورزیده است. توجّه خوانندگان عزیز را به آیهٔ ١٧١ سورهٔ اعراف جلب مینمایم. میفرماید:
«وَ إِذْ نَتَقْنَا الْجَبَلَ فَوْقَهُمْ كَأَنَّهُ ظُلَّةٌ وَ ظَنُّوا أَنَّهُ وَاقِعٌ بِهِمْ خُذُوا مَا آتَيْنَاكُمْ بِقُوَّةٍ وَاذْكُرُوا مَا فِيهِ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ؛ و [یاد کنید] هنگامی [را] که کوه [طور] را برکندیم، [و] چنانکه گویی سایبانی است بالای سرشان قرار دادیم و [بهخاطر ضعف ایمان] پنداشتند که بر سرشان سقوط میکند. [به آنان گفتیم:] آنچه [از کتاب، شریعت و احکام] به شما دادهایم با قدرت [ی تمام و عزمی استوار] بگیرید، و آنچه [از معارف و حقایق] در آن است متذکّر شوید [و فرا گیرید و همواره بهخاطر داشته باشید] تا [با عمل به آن] پرهیزکار شوید.»
در تفسیر قمی در معنای آیهٔ فوق روایتی از امام صادق (ع) آمده که میفرماید:
لمَّا أَنْزَلَ اَللَّهُ اَلتَّوْرَاةَ عَلَى بَنِي إِسْرَائِيلَ لَمْ يَقْبَلُوهُ؛ وقتی تورات بر بنیاسرائیل نازل شد، بنیاسرائیل آنرا نپذیرفتند و زیر بار تعالیم آن نرفتند.فرَفَعَ اَللَّهُ عَلَيْهِمْ جَبَلَ طُورِ سَيْنَاءَ؛ خداوند کوه طور را از جای کند و بر بالای سر آنان گرفت.فقَالَ لَهُمْ مُوسَى: إِنْ لَمْ تَقْبَلُوهُ وَقَعَ عَلَيْكُمُ اَلْجَبَلُ؛ موسی به آنان گفت: اگر قبول نکنید و آن را نپذیرید، کوه بر سرتان کوبیده خواهد شد.بعد از این تهدید بود که بنیاسرائیل در حالیکه سرهایشان را از ترس دزدیده بودند، از سرِ ناچاری تورات را پذیرفتند؛ فَقَبِلُوهُ وَ طَأْطَئُوا رُءُوسَهُمْ. [١]
امینالاسلام طبرسی دربارهٔ قصّهٔ میثاق بنیاسرائیل، از ابو زید چنین نقل میکند: هنگامیکه حضرت موسی از کوه طور با الواح #تورات بازگشت، به قوم خویش اعلام داشت: الواحی آوردهام که مشتمل بر تورات و حلال و حرام الهی است؛ پس به آن عمل کنید. آنان پاسخ دادند: کیست که سُخنت را باور کند؟! پس خداوند عزّوجلّ فرشتگانی فرستاد تا کوه طور را بر فرازشان برافرازند. حضرت موسی فرمود: اگر آنچه را که برایتان آوردهام بپذیرید و به آن عمل کنید، این عذاب از شما برداشته میشود وگرنه فرشتگان، کوه را بر شما فرومیآورند. آنان پذیرفتند و برای خداوند، در حالیکه با گوشهٔ چشم به کوه مینگریستند، به سجده افتادند... [٢]
#یهود مؤمن به حقیقت تورات نبود، و به نور بودن آن و اینکه هادی بشر به سرمنزل سعادت است، بهواقع ایمان نداشت. و تورات را از باب اینکه از جانب خدای متعال نازل شده و موسی (ع) پیامبر معصومی است که اطاعت او اطاعت خدای بزرگ است، حقیقتاً بهرسمیّت نشناخت. حتی در پذیرش ظاهری آن خِسّت و سختی نشان داد. به همین خاطر قرآن آنان را سرزنش میکند که شما این کتاب نورانی و این راهنمای سعادت را در حکم کاغذپاره قرار دادید.
«تَجْعَلُونَهُ قَرَاطِیسَ» [انعام : ٩١]؛ آیه در صدد مذمّت یهودیان است. نمیخواهد بگوید که شما یهودیان تورات را بر روی کاغذ نوشتهاید؛ چون در نوشتن تورات بر روی کاغذ سرزنشی وجود ندارد.
«تَجْعَلُونَهُ قَرَاطِیسَ»، یعنی یهود با تورات معاملهٔ کاغذپاره نمود. و چون تورات برایشان کاغذی بیش نبود! آنجایی را که با منافع و دنیایشان سازگاری داشت: «تُبْدُونَهَا» [انعام : ٩١]، آشکار میکردند، و آنجایی که میپنداشتند با هواها و هوسهایشان سازگاری ندارد، ریاست دنیاییشان را تأمین نمیکند، مخلّ ربوبیّت و مدیریّت دنیایی علماء، ربّیها و حاخامهایشان است، و از قضا بسیاری از آیات الهی اینگونه است: «وَ تُخْفُونَ کَثِیراً» [انعام : ٩١]، آن را پنهان میکردند!
رفتار یهود با تورات، بهقدری مشمئزکننده است که حضرت امام خمینی (ره) در کتاب ارزشمند چهل حدیث، میفرمایند: از شرح این حدیث شریف معلوم میشود که تورات رایج بین یهود محرّف است و تغییراتی یافته. و علم تورات صحیح پیش اهل بیت، علیهمالسلام بوده. و از مطالب تورات و انجیل رایج نیز معلوم میشود که کلام یک بشر متعارف هم نیست، بلکه با اوهام بعض اهل شهوت و هوای نفس منسجم گردیده. [٣]
منابع:[١] تفسير القمی، ج۱، ص۲۴۶.[٢] مجمع البيان، ج١، ص٢۶٢.[٣] شرح چهل حدیث، ص٢٨٧.
علی خلیل اسماعیل
اندیشکدهٔ مطالعات یهود: @jscenter
و آنچه که مایهٔ شگفتی و تعجّب است، گمان ما مسلمانهاست که میپنداریم #یهود فقط در پذیرش قرآن سختی نشان داده و از قبول آن امتناع ورزیده است. توجّه خوانندگان عزیز را به آیهٔ ١٧١ سورهٔ اعراف جلب مینمایم. میفرماید:
«وَ إِذْ نَتَقْنَا الْجَبَلَ فَوْقَهُمْ كَأَنَّهُ ظُلَّةٌ وَ ظَنُّوا أَنَّهُ وَاقِعٌ بِهِمْ خُذُوا مَا آتَيْنَاكُمْ بِقُوَّةٍ وَاذْكُرُوا مَا فِيهِ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ؛ و [یاد کنید] هنگامی [را] که کوه [طور] را برکندیم، [و] چنانکه گویی سایبانی است بالای سرشان قرار دادیم و [بهخاطر ضعف ایمان] پنداشتند که بر سرشان سقوط میکند. [به آنان گفتیم:] آنچه [از کتاب، شریعت و احکام] به شما دادهایم با قدرت [ی تمام و عزمی استوار] بگیرید، و آنچه [از معارف و حقایق] در آن است متذکّر شوید [و فرا گیرید و همواره بهخاطر داشته باشید] تا [با عمل به آن] پرهیزکار شوید.»
در تفسیر قمی در معنای آیهٔ فوق روایتی از امام صادق (ع) آمده که میفرماید:
لمَّا أَنْزَلَ اَللَّهُ اَلتَّوْرَاةَ عَلَى بَنِي إِسْرَائِيلَ لَمْ يَقْبَلُوهُ؛ وقتی تورات بر بنیاسرائیل نازل شد، بنیاسرائیل آنرا نپذیرفتند و زیر بار تعالیم آن نرفتند.فرَفَعَ اَللَّهُ عَلَيْهِمْ جَبَلَ طُورِ سَيْنَاءَ؛ خداوند کوه طور را از جای کند و بر بالای سر آنان گرفت.فقَالَ لَهُمْ مُوسَى: إِنْ لَمْ تَقْبَلُوهُ وَقَعَ عَلَيْكُمُ اَلْجَبَلُ؛ موسی به آنان گفت: اگر قبول نکنید و آن را نپذیرید، کوه بر سرتان کوبیده خواهد شد.بعد از این تهدید بود که بنیاسرائیل در حالیکه سرهایشان را از ترس دزدیده بودند، از سرِ ناچاری تورات را پذیرفتند؛ فَقَبِلُوهُ وَ طَأْطَئُوا رُءُوسَهُمْ. [١]
امینالاسلام طبرسی دربارهٔ قصّهٔ میثاق بنیاسرائیل، از ابو زید چنین نقل میکند: هنگامیکه حضرت موسی از کوه طور با الواح #تورات بازگشت، به قوم خویش اعلام داشت: الواحی آوردهام که مشتمل بر تورات و حلال و حرام الهی است؛ پس به آن عمل کنید. آنان پاسخ دادند: کیست که سُخنت را باور کند؟! پس خداوند عزّوجلّ فرشتگانی فرستاد تا کوه طور را بر فرازشان برافرازند. حضرت موسی فرمود: اگر آنچه را که برایتان آوردهام بپذیرید و به آن عمل کنید، این عذاب از شما برداشته میشود وگرنه فرشتگان، کوه را بر شما فرومیآورند. آنان پذیرفتند و برای خداوند، در حالیکه با گوشهٔ چشم به کوه مینگریستند، به سجده افتادند... [٢]
#یهود مؤمن به حقیقت تورات نبود، و به نور بودن آن و اینکه هادی بشر به سرمنزل سعادت است، بهواقع ایمان نداشت. و تورات را از باب اینکه از جانب خدای متعال نازل شده و موسی (ع) پیامبر معصومی است که اطاعت او اطاعت خدای بزرگ است، حقیقتاً بهرسمیّت نشناخت. حتی در پذیرش ظاهری آن خِسّت و سختی نشان داد. به همین خاطر قرآن آنان را سرزنش میکند که شما این کتاب نورانی و این راهنمای سعادت را در حکم کاغذپاره قرار دادید.
«تَجْعَلُونَهُ قَرَاطِیسَ» [انعام : ٩١]؛ آیه در صدد مذمّت یهودیان است. نمیخواهد بگوید که شما یهودیان تورات را بر روی کاغذ نوشتهاید؛ چون در نوشتن تورات بر روی کاغذ سرزنشی وجود ندارد.
«تَجْعَلُونَهُ قَرَاطِیسَ»، یعنی یهود با تورات معاملهٔ کاغذپاره نمود. و چون تورات برایشان کاغذی بیش نبود! آنجایی را که با منافع و دنیایشان سازگاری داشت: «تُبْدُونَهَا» [انعام : ٩١]، آشکار میکردند، و آنجایی که میپنداشتند با هواها و هوسهایشان سازگاری ندارد، ریاست دنیاییشان را تأمین نمیکند، مخلّ ربوبیّت و مدیریّت دنیایی علماء، ربّیها و حاخامهایشان است، و از قضا بسیاری از آیات الهی اینگونه است: «وَ تُخْفُونَ کَثِیراً» [انعام : ٩١]، آن را پنهان میکردند!
رفتار یهود با تورات، بهقدری مشمئزکننده است که حضرت امام خمینی (ره) در کتاب ارزشمند چهل حدیث، میفرمایند: از شرح این حدیث شریف معلوم میشود که تورات رایج بین یهود محرّف است و تغییراتی یافته. و علم تورات صحیح پیش اهل بیت، علیهمالسلام بوده. و از مطالب تورات و انجیل رایج نیز معلوم میشود که کلام یک بشر متعارف هم نیست، بلکه با اوهام بعض اهل شهوت و هوای نفس منسجم گردیده. [٣]
منابع:[١] تفسير القمی، ج۱، ص۲۴۶.[٢] مجمع البيان، ج١، ص٢۶٢.[٣] شرح چهل حدیث، ص٢٨٧.
علی خلیل اسماعیل
اندیشکدهٔ مطالعات یهود: @jscenter
۶:۴۷
راست افراطی اسرائیل.mp3
۳۳:۲۱-۳۰.۵۵ مگابایت
۱۵:۵۸
تقویم روزانه
امروز : سهشنبه ٩ بهمن ۱۴٠٣ هجریشمسی ٢٧ رجب ۱۴۴۶ هجریقمری ٢٨ ژانویه ۲۰٢۵ میلادی ٢٨ طِوِت (طِبِت) ۵۷۸۵ عبری
مناسبتهای قمری
#مبعث رسولخدا حضرت محمد بن عبدالله (ص) (١٣سال قبل از هجرت)
بیشتر بدانیم: یهود و عصر بعثت https://jscenter.ir/judaism-and-islam/jewish-intrigue/3579
مناسبتهای میلادی
مرگ #جری_سیگل خالق یهودی شخصیت #سوپرمن (١٩٩۶م)
بیشتر بدانیم: عهد عتیق، عهد جدید، عهد مصور https://jscenter.ir/jews-and-the-media/jews-and-myth/15064 https://jscenter.ir/jews-and-the-media/jews-and-myth/15670
تذکّر ضروری: این تقویم، تنها به ذکر مناسبتهای مرتبط با #یهود میپردازد.
«اندیشکده» تنها با #کمکهای_مردمی اداره میشود. برای این منظور، شمارهٔ کارتی در قسمت توضیحات کانال اعلام شدهاست.
صفحاترسمیاندیشکدهٔمطالعاتیهود: https://zil.ink/jscenter
اندیشکدهٔ مطالعات یهود: @jscenter
امروز : سهشنبه ٩ بهمن ۱۴٠٣ هجریشمسی ٢٧ رجب ۱۴۴۶ هجریقمری ٢٨ ژانویه ۲۰٢۵ میلادی ٢٨ طِوِت (طِبِت) ۵۷۸۵ عبری
مناسبتهای قمری
#مبعث رسولخدا حضرت محمد بن عبدالله (ص) (١٣سال قبل از هجرت)
بیشتر بدانیم: یهود و عصر بعثت https://jscenter.ir/judaism-and-islam/jewish-intrigue/3579
مناسبتهای میلادی
مرگ #جری_سیگل خالق یهودی شخصیت #سوپرمن (١٩٩۶م)
بیشتر بدانیم: عهد عتیق، عهد جدید، عهد مصور https://jscenter.ir/jews-and-the-media/jews-and-myth/15064 https://jscenter.ir/jews-and-the-media/jews-and-myth/15670
تذکّر ضروری: این تقویم، تنها به ذکر مناسبتهای مرتبط با #یهود میپردازد.
«اندیشکده» تنها با #کمکهای_مردمی اداره میشود. برای این منظور، شمارهٔ کارتی در قسمت توضیحات کانال اعلام شدهاست.
صفحاترسمیاندیشکدهٔمطالعاتیهود: https://zil.ink/jscenter
اندیشکدهٔ مطالعات یهود: @jscenter
۷:۲۳
۷:۲۴
مغضوبین ارض [۵۵] رهایشان کنید تا سرگرم بازیچهٔ خود باشند!
قرآن صادق بعد از اینکه #یهود را متوجّه آسمانی بودنِ #تورات میکند، در ادامه و در احتجاج با آنانی که نزول وحی را انکار میکنند، میفرماید: «وَعُلِّمْتُمْ مَا لَمْ تَعْلَمُوا أَنْتُمْ وَلَا آبَاؤُكُمْ [انعام : ٩١]؛ حقایقی که نه شما میدانستید و نه پدرانتان [بهوسیلهٔ تورات] به شما آموخته شد.»
لذا بر یهودیان و غیریهودیان فرض است که فارغ از هرگونه هوا و هوسی و به دور از هرگونه عنادی بیندیشند که اگر وحی و کتاب الهی در میان مردم نمیبود، بشر چگونه عارف به حقایق میگردید؟! شرایع و معارفی را که امروز به آن دسترسی دارند، از کجا بهدست میآمد؟!
حقایق، معارف و شرایع و علمی که خدا بهوسیلهٔ وحی فروفرستاده است، غیر از علمی است که انسان به خودیِ خود و با تجهیزات و ادواتی که در اختیار دارد میتواند آن را بهدست آورد. و اگر تعلیمات وحیانی و زحمات انبیاء نمیبود، نه یهودیان عصر رسول خدا (ص) و نه پدرانشان چیزی از معارف نمیدانستند.
اکنون یهودیانی که با عصبانیت به رسول خدا (ص) میگویند: «مَا أَنْزَلَ اللَّهُ عَلَى بَشَرٍ مِنْ شَيْءٍ؛ خدا بر هیچ بشری چیزی نازل نکرده»، بگویند: همین اندازه از علوم و معارفی که دارا هستند را از کجا آوردهاند؟! و پاسخ دهند: «مَنْ أَنْزَلَ الْكِتَابَ الَّذِي جَاءَ بِهِ مُوسَى؛ کتابی که موسی آورده است را چه کسی نازل کرده؟!»
آنگاه خدای حکیم به رسول اعظمش میفرماید در پاسخ به اینکه چه کسی تورات را بر موسی نازل کرده است؟ بگوید: خدا نازل کرده است. و رسول خدا (ص) نیز وحی خدای حکیم را با همان کلمه اعلان میکند: «قُلِ اللَّهُ». [انعام : ٩١]
رسول الله (ص) حتی کلمهٔ «قُل» را نیز حذف نمیکند و آن را نه در آیات مکتوب، که در بیان شفاهیِ آیات هم میآورد. امری که در محاوره و مکالمهٔ رو در رو معمولاً رایج نیست. همین اندازه برای ذهنی که تمایل به بازیگوشی ندارد، کفایت میکند که به الهی بودن کلام الله مجید، معترف باشد.
و اما اگر کسی به هر دلیلی بخواهد وحی را کلام بشر بداند، خطاپذیر بخواند، انبیاء را تا حد شاعران خفیف شمارد، و با برداشتن معنا و مفهوم از زندگی، فضا را برای رشد معنویّتهای دروغین، عرفانهای دنیوی و مکتبهای تقلّبی مهیّا نماید تا به اِشباع هوسهای حقیرانهاش بپردازد، بهتر است ما نیز همچون رسول الله (ص) آنان را به خود واگذار نموده تا سرگرم بازیچهٔ خود باشند.
این قسمت از کلام را با فرمان خداوند به رسول الله (ص) که: «ثُمَّ ذَرْهُمْ فِي خَوْضِهِمْ يَلْعَبُونَ [انعام : ٩١]؛ یهودیان را به حال خود واگذار، تا سرگرم بازیچهٔ خود باشند»، و یا بنابر ترجمهٔ جناب آیتی: «رهایشان ساز تا همچنان به انکار خویش دلخوش باشند»، به پایان میرسانیم.
علی خلیل اسماعیل
اندیشکدهٔ مطالعات یهود: @jscenter
قرآن صادق بعد از اینکه #یهود را متوجّه آسمانی بودنِ #تورات میکند، در ادامه و در احتجاج با آنانی که نزول وحی را انکار میکنند، میفرماید: «وَعُلِّمْتُمْ مَا لَمْ تَعْلَمُوا أَنْتُمْ وَلَا آبَاؤُكُمْ [انعام : ٩١]؛ حقایقی که نه شما میدانستید و نه پدرانتان [بهوسیلهٔ تورات] به شما آموخته شد.»
لذا بر یهودیان و غیریهودیان فرض است که فارغ از هرگونه هوا و هوسی و به دور از هرگونه عنادی بیندیشند که اگر وحی و کتاب الهی در میان مردم نمیبود، بشر چگونه عارف به حقایق میگردید؟! شرایع و معارفی را که امروز به آن دسترسی دارند، از کجا بهدست میآمد؟!
حقایق، معارف و شرایع و علمی که خدا بهوسیلهٔ وحی فروفرستاده است، غیر از علمی است که انسان به خودیِ خود و با تجهیزات و ادواتی که در اختیار دارد میتواند آن را بهدست آورد. و اگر تعلیمات وحیانی و زحمات انبیاء نمیبود، نه یهودیان عصر رسول خدا (ص) و نه پدرانشان چیزی از معارف نمیدانستند.
اکنون یهودیانی که با عصبانیت به رسول خدا (ص) میگویند: «مَا أَنْزَلَ اللَّهُ عَلَى بَشَرٍ مِنْ شَيْءٍ؛ خدا بر هیچ بشری چیزی نازل نکرده»، بگویند: همین اندازه از علوم و معارفی که دارا هستند را از کجا آوردهاند؟! و پاسخ دهند: «مَنْ أَنْزَلَ الْكِتَابَ الَّذِي جَاءَ بِهِ مُوسَى؛ کتابی که موسی آورده است را چه کسی نازل کرده؟!»
آنگاه خدای حکیم به رسول اعظمش میفرماید در پاسخ به اینکه چه کسی تورات را بر موسی نازل کرده است؟ بگوید: خدا نازل کرده است. و رسول خدا (ص) نیز وحی خدای حکیم را با همان کلمه اعلان میکند: «قُلِ اللَّهُ». [انعام : ٩١]
رسول الله (ص) حتی کلمهٔ «قُل» را نیز حذف نمیکند و آن را نه در آیات مکتوب، که در بیان شفاهیِ آیات هم میآورد. امری که در محاوره و مکالمهٔ رو در رو معمولاً رایج نیست. همین اندازه برای ذهنی که تمایل به بازیگوشی ندارد، کفایت میکند که به الهی بودن کلام الله مجید، معترف باشد.
و اما اگر کسی به هر دلیلی بخواهد وحی را کلام بشر بداند، خطاپذیر بخواند، انبیاء را تا حد شاعران خفیف شمارد، و با برداشتن معنا و مفهوم از زندگی، فضا را برای رشد معنویّتهای دروغین، عرفانهای دنیوی و مکتبهای تقلّبی مهیّا نماید تا به اِشباع هوسهای حقیرانهاش بپردازد، بهتر است ما نیز همچون رسول الله (ص) آنان را به خود واگذار نموده تا سرگرم بازیچهٔ خود باشند.
این قسمت از کلام را با فرمان خداوند به رسول الله (ص) که: «ثُمَّ ذَرْهُمْ فِي خَوْضِهِمْ يَلْعَبُونَ [انعام : ٩١]؛ یهودیان را به حال خود واگذار، تا سرگرم بازیچهٔ خود باشند»، و یا بنابر ترجمهٔ جناب آیتی: «رهایشان ساز تا همچنان به انکار خویش دلخوش باشند»، به پایان میرسانیم.
علی خلیل اسماعیل
اندیشکدهٔ مطالعات یهود: @jscenter
۷:۲۴