عکس پروفایل کنفرانس ملی عدالت اجتماعی در ایرانک

کنفرانس ملی عدالت اجتماعی در ایران

۷عضو
عکس پروفایل کنفرانس ملی عدالت اجتماعی در ایرانک
۷ عضو

کنفرانس ملی عدالت اجتماعی در ایران

@Justiceconf_admin ارتباط با ادمین کانال

۲۴ اسفند ۱۴۰۰

thumnail
undefinedundefinedاطلاعیه مهم
undefined تمدید مهلت ارسال مقالات به اولین کنفرانس ملی عدالت اجتماعی در ایران
undefined تقویم به روز رسانی شده کنفرانس:
undefined ارسال چکیده: ۱۵ فروردین ۱۴۰۱undefined پذیرش چکیده: ۳۰ فروردین ۱۴۰۱undefined ارسال اصل مقاله: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱undefined اعلام پذیرش مقالات: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱undefined برگزاری کنفرانس: ۲۱ و ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
undefined @justiceconf
undefined justiceconf.ut.ac.ir

۵:۴۶

۲۷ اسفند ۱۴۰۰

thumnail
undefined #عدالت در صدر هدف‌های اولیه همه بعثت‌های الهی است و در جمهوری اسلامی نیز دارای همان شأن و جایگاه است.
undefined این کلمه مقدس در همه زمان‌ها و سرزمین‌ها است و به صورت کامل، جز در حکومت حضرت ولی عصر (ارواحنا فداه) میسر نخواهد شد؛
undefined ولی به صورت نسبی، همه جا و همه وقت ممکن و فريضه‌ای بر عهده همه بویژه حاکمان و قدرتمندان است.
undefined بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ایران
undefined @justiceconf undefined Justiceconf.ut.ac.ir

۷:۱۸

۲ فروردین ۱۴۰۱

thumnail
undefined ز کوی یار می‌آید نسیم باد نوروزیundefined از این باد ار مدد خواهی چراغ دل برافروزی
undefined به صحرا رو که از دامن غبار غم بیفشانی undefined به گلزار آی کز بلبل غزل گفتن بیاموزی
undefined @justiceconf undefined Justiceconf.ut.ac.ir

۸:۰۸

undefined️ ضرورت برپایی عدالت اجتماعی
undefinedرشد طبيعى جامعۀ اسلامى در بستر چارچوب اقتصادى سالم، اجازه نمى‏‌دهد كه پدیدۀ احتكار و انباشته شدن سرمايه در نزد عده‌ای معدود و متمرکز شدن آن شکل بگیرد چنان که که در جامعۀ سرمايه‏‌دارى چنین پدیده‌ای موجب پیدایش انحصار در زندگى اقتصادى شد.
undefined از این‌ رو، اجراى صحيح قواعد و اصول اقتصاد اسلامى توسط حكومت، بهترين مانع ظهور آسيب‌‏هاى ناشى از این پدیده و بهترين راهِ حفظ توازن اجتماعى به‌شمار مى‏‌رود.
undefinedاینکه #عدل اصل دوم از اصول دین قرار داده شده و به این وسیله از دیگر صفات الهی متمایز گردیده، از روی اتفاق نبوده، بلکه این کار به این دلیل بوده که به مدلول عملی یکی از مهم‌ترین صفات خداوند و نقش آن در جهت‌دهی به خط سیر انسان تأکید شود.
undefinedزیرا #عدل در مسیر تکامل انسان و قیام این مسیر بر اساس قسط، شرط اساسی رشد هر ارزش والای دیگری است و جامعه بدون عدل و قسط، فضای ضروری برای تحریک آن ارزش‌ها و بروز استعدادهای والا را از دست خواهد داد.
undefined کتاب اسلام راهبر زندگی، انتشارات شهید صدر (ره)#عدالت_اجتماعی_در_اندیشه_متفکران_مسلمان
undefined @justiceconf undefined Justiceconf.ut.ac.ir

۱۳:۵۹

۵ فروردین ۱۴۰۱

thumnail
undefined عدالت زیر سایه دولت حداقلی؛ قسمت اول
undefined آغاز اولین دوره ریاست جمهوری پس از انقلاب اسلامی، در فضایی آکنده از التهابات و بحران های سیاسی حول موضوعات مرتبط با انسجام نهاد دولت مصادف بود‌. در چنین فضایی شاهد گفتمانی واحد و منسجم پیرامون عدالت نیستیم و رویکرد نظری دولت منشعب از تحولات ناگهانی تاریخی می‌باشد که از مقتضیات دوران گذار است.
undefined بازرگان نهاد سازی را بر اساس تفکرات لیبرالیسم کلاسیک در حوزه اقتصاد و سیاست، با دو هدف عمده «اصلاح ساختار دولت و ایجاد دولت حداقلی» و «پایان دادن به تعدد مراکز تصمیم گیری» پیگیری کرد.
undefined گرچه این تصمیم محقق نشد و مهندس بازرگان در پایان دولت در مصاحبه با روزنامه لوموند، عدم دستیابی به تشکیل دولت حداقلی به دلیل وجود مراکز مختلف تصمیم گیری را مشکل بزرگ در مقابل دولت خود و عامل استعفای خویش خواند.
undefined علی بابایی، داوود؛ بیست و پنج سال در ایران چه گذشت؟؛ تهران؛ ۱۳۸۴؛ نشر غزال، ج ۱.
#اولین_کنفرانس_ملی_عدالت_اجتماعی_در_ایران#عدالت_در_ادوار_جمهوری_اسلامی_ایران
undefined @justiceconf undefined Justiceconf.ut.ac.ir

۷:۱۹

thumnail
undefined عدالت زیر سایه دولت حداقلی؛ قسمت دوم
undefinedاو در جهت پایه ریزی دولت منسجم تلاش کرد تا از ادبیات انقلابی استفاده نکند اما گفتمان غالب در آغاز انقلاب اسلامی ایران محتوای انقلابی نشات گرفته از آموزه های عدالت طلبانه و شیعی بود.
undefinedدولت های پس از بازرگان که با شعار عدالت اقتصادی به میدان آمدند گواهی بر این مدعاست که فاهمه عمومی ایرانیان مشکل خود را از سنخ اقتصادی می دانستند و خرد جمعی ملت ایران با مساله نابرابری‌های اقتصادی درگیر بود و در چنین فضایی گرایش به سوی ادبیات محافظه کارانه که دغدغه های اقتصادی ملت را بر دوش ملت بگذارد، نمی‌توانست با ندای عمومی همراه باشد و از سویی روحیه آرمان گرای انقلابی ملت و اندیشه های عدالت گستر و آزادیخواهانه برای مسلمانان جهان، خواسته‌های خود را در پیشرفت قدم به قدم و تقدم بازسازی دولت ملی بر اندیشه‌های آرمان خواهانه باز نمی‌یافت و ازین رو صدای دولت موقت در هیاهوی پس از انقلاب گم شد و گفتمان «دولت حداقلی» بازرگان به مثابه جریانی حاشیه ای فرو ریخت.
undefined علی بابایی، داوود؛ بیست و پنج سال در ایران چه گذشت؟؛ تهران؛ ۱۳۸۴؛ نشر غزال، ج ۱.
undefined @justiceconf undefined Justiceconf.ut.ac.ir

۷:۲۰

thumnail
undefined دولت اول؛ عدالت به مثابه مبارزه
undefinedعلیرغم کوتاهی این دوره با کمی تساهل می توان جریان واحدی را در این دولت دنبال کرد. پس از پایان دولت موقت که سازی مخالف با جریان انقلاب می نواخت، با روی کار آمدن شهید رجایی گفتمان انقلابی بار دیگر احیا شد.
undefined روی سخن شهید رجایی پیوسته با مردم بود و گرایشی مردمی اتخاذ کرد که در عملکرد سیاسی و اقتصادی بازتابی آشکار داشت. محور اصلی در سخنرانی‌های او جنگ تحمیلی و مقاومت بود. رجایی با تکیه بر مفاهیم استعمار شرق و غرب و قناعت رویکردی آرمان گرایانه برخاسته از گفتمان مکتبی انقلاب اسلامی اتخاذ کرد.
undefinedگفتمان عدالت در اندیشه شهید رجایی تحت تاثیر سنت مقاومت بر مفهوم کلیدی «مبارزه با ظلم» استوار است. تفسیر مکتبی پدیده‌های اجتماعی، مردم و مبارزه با ظلم‌ به مثابه مفهومی هم نهاد برای عدالت، مساوات و قناعت در گفتمان سیاسی و اجتماعی دولت رجایی کنار یکدیگر قرار می‌گیرند. این مولفه‌ها در جمله همیشگی او به نقل از امام حسین(ع) تجلی یافته است:ان الحياة عقيده و جهاد
undefined مجموعه سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های شهید رجایی، ۱۳۶۱#عدالت_در_ادوار_جمهوری_اسلامی_ایران
undefined @justiceconf undefined Justiceconf.ut.ac.ir

۷:۲۳

۹ فروردین ۱۴۰۱

undefined عدالت اجتماعی در اسلام: مباحثی در زمینه‌های جامعه، حکومت، اقتصاد و سیاست؛undefined مولف: سید قطب
undefined این کتاب مشتمل بر ۱۲ فصل است و هدف نویسنده تبیین ابعاد عدالت اجتماعی در اسلام و تعریف آن است.
undefined به عقیده قطب عدالت در سه سطح محقق می‌شود:۱_ آزادی وحریت همه جانبه که البته در آن آزادی به معنای رهایی از بندگی غیرخدا بوده و ابداً به معنای رهایی از ارزش‌های اجتماعی نیست.
۲_ مساوات کامل انسانیت، به این معنا که هیچ انسانی بر دیگری برتری ندارد و همه‌ی انسان‌ها برابرند.
۳_ تکافل و همکاری اجتماعی، به معنای برعهده گرفتن مسئولیت و تکلیف اجتماعی در قبال دیگران.
undefined در نظر قطب عدالت عبارت است از یک مساوات بزرگ انسانی که تعادل همه ارزش‌ها، از جمله ارزش اقتصادی را در بر دارد. چنین مساواتی قابلیت انطباق با شرایط گوناگون را دارد.
undefined از منظر قطب وقتی بنا باشد که طغیان، طمع و امیال فردی در برابر جامعه یک ظلم اجتماعی و مخالف با عدل شمرده شود؛ به همان سان طغیان اجتماع در برابر فطرت و نیروی فرد نیز ستم است. ستمی که تنها علیه یک فرد نیست بلکه در برابر خود اجتماع نیز هست. در حقیقت عواقب سرکوب اهداف، استعدادها و فعالیت‌های فردی تنها به محرومیت آن فرد منتهی نخواهد شد، بلکه اجتماع را نیز از بهره برداری از نیروی کامل خود محروم می سازد.
#عدالت_اجتماعی_در_اندیشه_متفکران_مسلمان
undefined @justiceconf undefined Justiceconf.ut.ac.ir

۹:۴۹

۱۰ فروردین ۱۴۰۱

undefined تذکر مهم
undefined افرادی که قصد ارسال مقاله به اولین کنفرانس ملی عدالت اجتماعی در ایران را دارند، لازم است چکیده و اصل مقالات خود را در سایت کنفرانس به نشانی Justiceconf.ut.ac.ir بارگذاری کنند.
undefinedundefined آثاری که از طریق ایمیل ارسال شده باشند داوری نخواهند شد.
undefined @justiceconfundefined Justiceconf.ut.ac.ir

۱۰:۲۲

thumnail
undefined دولت‌های سوم و چهارم؛ عدالت و اصلاح مناسبات اجتماعی
undefined شروع این دوره مصادف با جنگ تحمیلی و پایان آن نیز هم‌زمان با پایان جنگ است. ازین رو دولت میرحسین موسوی را می توان دولت جنگ تحمیلی نامید. در این دوران هدف اصلی گسترش اقتدار حاکمیت و نظام‌مند کردن جامعه در رأس بود.
undefined گرچه مهندس موسوی پیوسته خاطرنشان می‌ساخت که دولتش همان سیاست‌های شهیدان رجایی و باهنر را دنبال می‌کند اما در کیفیت برنامه‌ها، اختلافات قابل ملاحظه‌ای می‌توان یافت. با بررسی محتوایی گفتارهای دولت و سیاست گذاران در این دوره می‌توان دریافت که اصلی ترین دغدغه دولت در این سال ها مسئله عدالت بوده است.
undefined میرحسین موسوی محرومیت زدایی را از مصادیق بارز برنامه‌های عملی عدالت اسلامی می‌دانست. توجه ویژه نخست وزیر در این دوره به طبقه پایین جامعه امری طبیعی بود، زیرا لزوم ثبات در وضعیت جنگ اقتضاء می‌کرد که دولت روی سخن خود را متوجه طبقات محروم کند. این توجه خاص به طبقات پایین جامعه موجب می‌شد تا رویکرد اقتصادی دولت در این دوران با اقتصاد باز ناسازگار باشد و ازین رو دخالت دولت برای تنظیم بازار از لوازم عدالت اجتماعی دانسته شود.
undefined دولت با دخالت در تمامی حوزه‌های اقتصادی، کنترل و نظارت بر اقتصاد را افزایش داد. در این دوران بخش وسیعی از صنایع داخلی، بانک‌ها، شرکت‌های بیمه و کشاورزی و ساختمانی، ملی اعلام شد و به این ترتیب سیاست‌های کنترلی دولت و مهندسی اقتصاد که از ویژگی اقتصادهای چپ است در این دوره بسط یافت.
undefined فراز و فرود گفتمان عدالت در جمهوری اسلامی ایران، غلامرضا خواجه سروی، مجله دانش سیاسی، ۱۳۸۶
#عدالت_در_ادوار_جمهوری_اسلامی_ایران
undefined @justiceconfundefined Justiceconf.ut.ac.ir

۱۲:۲۱

۱۶ فروردین ۱۴۰۱

undefined هم آوایی آزادی و برابری در نظریه عدالت جان رالز
undefined دو اصل آزادی و برابری که جان رالز آن‌ها را گرانیگاه فلسفه سیاسی خود در نظریه‌ای درباره عدالت قرار داد، در چارچوب به سامان یک نظریه دولت مطرح شده است.
undefined او در تبیین نظریه عدالت خود، از پشتوانه‌های نظری کانت در انسان شناسی و فلسفه اخلاق بهره می‌گیرد. رالز در رساله خود به پیروی از كانت، جایگاه انسان را به مثابه غایتی ذاتی ترسیم می‌کند و زیر عنوان دو اصل عدالت، تأمین حقوق اساسی و زیست اخلاقی انسان‌ها را در برخورداری از آزادی و برابری معرفی می‌کند.
undefined او می‌کوشد با اولویت دادن به آزادی، حق برابری منصفانه را نیز ادا کند تا انسان‌ها با تأمین نیازهای پایه، از زیست اخلاقی و شرافتمندانه در این جهان برخوردار شوند. هنر رالز این بود که در عین برجسته کردن موضوع برابری در فلسفه سیاسی خویش، آزادی و اهمیت بنیادین آن را به هیچ روی از یاد نبرد و برابری را در کنار آزادی در نظریه خود و در چارچوب دو اصل عدالت، صورت بندی کرد.
undefined رالز با درک و پذیرش منطق سرمایه داری و با بهره‌گیری از اندیشه‌های فیلسوفان گذشته، به ویژه آرای اندیشه‌وران دوران روشنگری مانند لاک، روسو، و كانت به نیکی دریافت که بر پایه دو اصل عدالت، سخن گفتن از آزادی‌ها، بدون تأمل در تنظیم نابرابری‌های گریزناپذیر اقتصادی و اجتماعی راه به جایی نمی‌برد.
undefined در برابر، مسئله انسان‌ها در زندگی خانوادگی و در عرصه جامعه، به امور اقتصادی محدود نمی‌شود. در واقع، بدون بهره مندی از آزادی، نمی توان به اقتصاد، معیشت، و شغل و کار -که عرصه رقابت آزاد و نابرابر انسان‌ها است پرداخت و بدون بهره‌مندی شهروندان، به ویژه محرومان از امکانات اقتصادی و برخورداری‌های اجتماعی در حد ضرورت، نمی‌توان از آزادی‌های سیاسی، اجتماعی، دینی، اقتصادی و فرهنگی بهره برد.
undefined هرچند اشخاص خردمند در موقعیت نخستین، در گام نخست، محاسن اولیه را برمی‌گزینند که آزادی در صدر آنها قرار دارد و سپس در انتخاب دو اصل عدالت، یعنی آزادی و برابری، اولویت را به آزادی می دهند، اما در نگرش رالز، از رهگذر همسایگی و هم آوایی میان آزادی و برابری است که عدالت، تحقق عینی می‌یابد.
undefined در نگاه رالز، برخورداری از آزادی، سنگ بنای دستیابی به برابری است. این درسی بود که رالز در نیمه دوم سده بیستم در برابر چالش‌های ساده نوزدهم و نیمه نخست سده بیستم به اندیشه‌وران علم اقتصاد، علم سیاست و به ویژه فیلسوفان سیاسی و اخلاق آموخت.
undefined فلسفه هم آوایی آزادی و برابری در نظریه عدالت جان رالز، سید علی محمودی، پژوهشنامه علوم سیاسی؛ ۱۳۹۶.
#عدالت_اجتماعی_از_منظر_اندیشمندان_غربی
undefined @Justiceconfundefined Justiceconf.ut.ac.ir

۲:۱۷

undefined undefined اطلاعیه مهم
تمدید مجدد مهلت ارسال چکیده

undefined با توجه به درخواست‌ها، مهلت ارسال چکیده بار دیگر تا ۲۹ فروردین ماه تمدید میگردد.
undefined در حال حاضر سایت جهت ارسال چکیده باز می‌باشد.

undefined تذکرات مهم
undefined لازم است چکیده مقالات در سایت کنفرانس به نشانی Justiceconf.ut.ac.ir بارگذاری شود.
undefined چکیده‌هایی که از طریق ایمیل ارسال شده باشند داوری نخواهند شد.
undefined مهلت ارسال مقاله نهایی ۱۵ اردیبهشت ماه است و تمدید نمی‌گردد.
undefined @justiceconfundefined Justiceconf.ut.ac.ir

۷:۳۷

۲۱ فروردین ۱۴۰۱

undefined عدالت و اعتباریات علامه طباطبایی(ره)
undefinedعدالت اجتماعی در اندیشه علامه طباطبایی با اعتباریات و اصل استخدام گره خورده است. بدین گونه که ایشان عدالت را از امور اعتباری می‌داند و برای اثبات ضرورت و ارزش عدالت در تفسیر آیات ۲۱۳ سوره بقره و ۲۰۰ آل عمران «خوی استخدام» انسانی را چنین توضیح می‌دهد:
undefinedانسان همه چیز و همه کس را برای مرتفع کردن نیازهای خود می‌خواهد و در این راستا ناچار است به سود دیگران نیز توجه کند. چرا که توجه به سود دیگران باعث می‌شود که منافع خود او نیز به رسمیت شناخته شود. لذا انسان به ناچار به صورت جمعی زندگی می‌کند. در اینجاست که عدالت؛ امری اعتباری می‌شود.
undefinedایشان در این جهت از دو مقدمه استفاده می‌کند:
undefined طبق مقدمه اول انسان می‌خواهد همه چیز را به سود خود به کارگیرد. چنین گرایشی در انسان را خوی استخدام نام می‌نهد. به این معنا که به هر چیز و هر کسی در راستای تأمین نیاز و ابزاری برای کسب سود می‌نگرد.
undefined طبق مقدمه دوم انسان برای دستیابی به سود خود ناچارا به سود دیگران هم توجه می‌کند، لذا زندگی جمعی را می‌پذیرد.
undefined نتیجه آن که زندگی اجتماعی و عدالتی که ضرورت دوام آن است، معلول طبیعت استخدام انسان است.
#عدالت_اجتماعی_از_منظر_اندیشمندان_مسلمان
undefined @Justiceconf
undefined Justiceconf.ut.ac.ir

۶:۳۵

۲۷ فروردین ۱۴۰۱

thumnail
undefined دولت هاشمی رفسنجانی ؛ عدالت به منزله توسعه(قسمت اول)
undefined دول هاشمی سرآغاز شرایطی تازه برای جمهوری اسلامی ایران بود. از سویی شرایط بی ثباتی انقلاب و دوره استقرار دولت سپری شده بود و از سویی نیز جنگ آثار سنگین اقتصادی و اجتماعی خود را بر دوش دولت جدید نهاده بود.
undefined پایان جنگ تحمیلی موجب شد تا توجه سیاست گذاران از پدیده‌های خارجی متوجه اوضاع داخلی شود. این توجه به داخل موجب تغییرات گسترده‌ای در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی گردید. درحوزه اقتصاد چرخشی به سوی بازار و تقویت صنایع صورت گرفت که با فراز وفرودهایی همراه بود.
undefined گفتمان عدالت در دولت «سازندگی» تحولی تازه را تجربه می‌کند و برخلاف رویکرد دولت‌های قبلی به عدالت، در گفتمان عدالت دولت هاشمی روی سخن دولت با صاحبان سرمایه و بخش بالای هرم جامعه بود و اعتقاد دولت بر آن بود که در سایه افزایش حجم سرمایه است که عدالت به معنای بهره‌مندی همه اقشار جامعه از قدرت اقتصادی و کاهش فقر فراهم می‌شود.
undefined ازغندی، علیرضا؛ (۱۳۸۱)، سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، نشر قومس، چاپ اول
#عدالت_در_ادوار_جمهوری_اسلامی_ایران
undefined @Justiceconfundefined Justiceconf.ut.ac.ir

۱:۲۷

thumnail
undefined دولت هاشمی رفسنجانی؛ عدالت به منزله توسعه(قسمت دوم)
undefined هدف اصلی این دولت رشد اقتصادی و سازندگی بود. به دنبال اتخاذ سیاست تمرکز زدایی مقرر شد تا همه بنگاه‌های اقتصادی که از آغاز انقلاب توسط شورای انقلاب و دولت‌های پس از آن ملی اعلام شده بود، به بخش خصوصی واگذار شود. آقای هاشمی متناسب با رویکرد سیاسی و اقتصادی دولت خود، عدالت را نیز بر اساس میزان بهره‌مندی تعریف می‌کند ؛ عدالت در واقع تخصیص منابع به افراد و بر اساس نیازهای مردم نیست بلکه عدالت در ایجاد زمینه فعالیت و ادامه حیات اقتصادی مردم نهفته است‌.
undefined بدین ترتیب در دوره دولت «سازندگی» گفتمان عدالت نظام در جمهوری اسلامی ایران به نوعی متناسب با اهداف اقتصادی دولت باز تعریف شد. در این دوره روی سخن با بخش بالای هرم اقتصاد و سیاست بود چرا که این قسمت از تخصص و توان لازم برای تقویت اقتصاد کلان و پیشبرد توسعه برخوردار بودند. در این گفتمان به جای مبارزه با فقر، به افزایش ثروت در ادبیات سیاسی توجه شد.
undefined ازغندی، علیرضا؛ (۱۳۸۱)، سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، نشر قومس، چاپ اول
#عدالت_در_ادوار_جمهوری_اسلامی_ایران
undefined @Justiceconfundefined Justiceconf.ut.ac.ir

۱:۲۸

۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

undefined عدالت در اندیشه رابرت نوزیک
undefinedنوزیک، فیلسوف سیاسی معاصر آمریکایی، عدالت را مترادف با کوشش برای سازماندهی جامعه در جهت دسترسی به الگوی توزیعی نمی داند. عدالت از نظر او محترم شمردن حقوق اساسی افراد در جامعه است. او برای این حقوق اهمیت زیادی قائل است. او عدالت توزیعی را درجهت تحدید مالکیت و آزادی های فردی می داند و رد می کند. undefinedنوزیک نظریه عدالت خود را با عنوان «نظریه استحقاق» مطرح می کند که در جهت نظریه دولت حداقلی اوست. undefinedتعریف کلی نوزیک از عدالت ناظر بر حقوق طبیعی افراد است. او حقوق طبیعی افراد را در مصونیت داشتن فرد در برابر حمله، دزدی، حیله و فریب و حق انجام تمام کارهایی که فرد مایل به انجام آن هاست مشروط بر اینکه تداخلی با امنیت و آزادی سایر افراد نداشته باشد، می داند و معتقد است هیچ شخص و در هیچ زمانی حق تضییع این حقوق را ندارد. undefinedاو هویت جمعی و خیر اجتماعی را امری موهوم می داند و براین ادعاست که هویت اجتماعی همراه با تصوری از خیر وجود ندارد، که لازم باشد بر اساس آن حقوق و آزادی های فردی قربانی شوند.undefined او معتقد است که هیچ گاه نباید فرد را به عنوان ابزاری در خدمت غایت و خیر اجتماعی قرار داد و فرد نباید در خدمت خواسته های افراد دیگر قرار بگیرد.undefined نظریه عدالت نوزیک مبتنی بر احترام به حقوق اساسی و مالکیت فردی و استحقاق های حاصل از نتایج و برایند این حقوق است.
undefined نقد و بررسی نظریه های عدالت، احمد واعظی
#عدالت_اجتماعی_از_منظر_اندیشمندان_غربی
undefined @Justiceconfundefined Justiceconf.ut.ac.ir

۱۵:۲۴

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱

undefinedundefined اطلاعیه مهم
تمدید مهلت ارسال اصل مقاله

undefinedمهلت ارسال اصل مقاله تا پایان اردیبهشت ماه تمدید میگردد.
undefined همچنین برای آن دسته از افرادی که در زمان مقرر موفق به ارسال چکیده نشدند، امکان ارسال همزمان چکیده و اصل مقاله فراهم گردیده است.
undefined @Justiceconfundefined Justiceconf.ut.ac.ir

۱:۴۷

۱۱ خرداد ۱۴۰۱

undefinedundefined به استحضار می‌رساند مقالات ارسال شده در دست داوری هستند و نتایج داوری نهایتاً تا روز چهارشنبه، ۱۸ خرداد از طریق سایت اعلام خواهد شد.
با تشکر

۱۴:۳۸

۲۹ خرداد ۱۴۰۱

برنامه کنفرانس (1).pdf

۱۱۲.۶۸ کیلوبایت

undefined برنامه برگزاری اولین کنفرانس ملی عدالت اجتماعی در ایرانundefined دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱؛ ۸:۳۰ الی ۱۶:۳۰
undefined ۸:۳۰ الی ۱۰؛ افتتاحیه
undefined ارائه مقالات در قالب سه کمیسیون: نظریه عدالت؛ عدالت و توسعه؛ عدالت، ارتباطات، سلامت
undefined ۱۶ الی ۱۶:۳۰؛ اختتامیه

undefined @Justiceconfundefined Justiceconf.ut.ac.ir

۳:۵۲

۳۰ خرداد ۱۴۰۱

undefined شرکت مجازی در کنفرانس ملی عدالت اجتماعی در ایران:
https://zil.ink/justiceconf1401

undefined دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱؛ ۸:۳۰ الی ۱۶:۳۰
undefined ۸:۳۰ الی ۱۰؛ افتتاحیه
undefined ۱۰ الی ۱۶؛ ارائه مقالات در قالب سه کمیسیون: نظریه عدالت؛ عدالت و توسعه؛ عدالت، سلامت و ارتباطات
undefined ۱۶ الی ۱۶:۳۰؛ اختتامیه

undefined @Justiceconfundefined Justiceconf.ut.ac.ir

۰:۲۴