۵:۴۶
۷:۱۸
۸:۰۸
️ ضرورت برپایی عدالت اجتماعی
رشد طبيعى جامعۀ اسلامى در بستر چارچوب اقتصادى سالم، اجازه نمىدهد كه پدیدۀ احتكار و انباشته شدن سرمايه در نزد عدهای معدود و متمرکز شدن آن شکل بگیرد چنان که که در جامعۀ سرمايهدارى چنین پدیدهای موجب پیدایش انحصار در زندگى اقتصادى شد.
از این رو، اجراى صحيح قواعد و اصول اقتصاد اسلامى توسط حكومت، بهترين مانع ظهور آسيبهاى ناشى از این پدیده و بهترين راهِ حفظ توازن اجتماعى بهشمار مىرود.
اینکه #عدل اصل دوم از اصول دین قرار داده شده و به این وسیله از دیگر صفات الهی متمایز گردیده، از روی اتفاق نبوده، بلکه این کار به این دلیل بوده که به مدلول عملی یکی از مهمترین صفات خداوند و نقش آن در جهتدهی به خط سیر انسان تأکید شود.
زیرا #عدل در مسیر تکامل انسان و قیام این مسیر بر اساس قسط، شرط اساسی رشد هر ارزش والای دیگری است و جامعه بدون عدل و قسط، فضای ضروری برای تحریک آن ارزشها و بروز استعدادهای والا را از دست خواهد داد.
کتاب اسلام راهبر زندگی، انتشارات شهید صدر (ره)#عدالت_اجتماعی_در_اندیشه_متفکران_مسلمان
@justiceconf Justiceconf.ut.ac.ir
رشد طبيعى جامعۀ اسلامى در بستر چارچوب اقتصادى سالم، اجازه نمىدهد كه پدیدۀ احتكار و انباشته شدن سرمايه در نزد عدهای معدود و متمرکز شدن آن شکل بگیرد چنان که که در جامعۀ سرمايهدارى چنین پدیدهای موجب پیدایش انحصار در زندگى اقتصادى شد.
از این رو، اجراى صحيح قواعد و اصول اقتصاد اسلامى توسط حكومت، بهترين مانع ظهور آسيبهاى ناشى از این پدیده و بهترين راهِ حفظ توازن اجتماعى بهشمار مىرود.
اینکه #عدل اصل دوم از اصول دین قرار داده شده و به این وسیله از دیگر صفات الهی متمایز گردیده، از روی اتفاق نبوده، بلکه این کار به این دلیل بوده که به مدلول عملی یکی از مهمترین صفات خداوند و نقش آن در جهتدهی به خط سیر انسان تأکید شود.
زیرا #عدل در مسیر تکامل انسان و قیام این مسیر بر اساس قسط، شرط اساسی رشد هر ارزش والای دیگری است و جامعه بدون عدل و قسط، فضای ضروری برای تحریک آن ارزشها و بروز استعدادهای والا را از دست خواهد داد.
کتاب اسلام راهبر زندگی، انتشارات شهید صدر (ره)#عدالت_اجتماعی_در_اندیشه_متفکران_مسلمان
@justiceconf Justiceconf.ut.ac.ir
۱۳:۵۹
۷:۱۹
۷:۲۰
۷:۲۳
عدالت اجتماعی در اسلام: مباحثی در زمینههای جامعه، حکومت، اقتصاد و سیاست؛ مولف: سید قطب
این کتاب مشتمل بر ۱۲ فصل است و هدف نویسنده تبیین ابعاد عدالت اجتماعی در اسلام و تعریف آن است.
به عقیده قطب عدالت در سه سطح محقق میشود:۱_ آزادی وحریت همه جانبه که البته در آن آزادی به معنای رهایی از بندگی غیرخدا بوده و ابداً به معنای رهایی از ارزشهای اجتماعی نیست.
۲_ مساوات کامل انسانیت، به این معنا که هیچ انسانی بر دیگری برتری ندارد و همهی انسانها برابرند.
۳_ تکافل و همکاری اجتماعی، به معنای برعهده گرفتن مسئولیت و تکلیف اجتماعی در قبال دیگران.
در نظر قطب عدالت عبارت است از یک مساوات بزرگ انسانی که تعادل همه ارزشها، از جمله ارزش اقتصادی را در بر دارد. چنین مساواتی قابلیت انطباق با شرایط گوناگون را دارد.
از منظر قطب وقتی بنا باشد که طغیان، طمع و امیال فردی در برابر جامعه یک ظلم اجتماعی و مخالف با عدل شمرده شود؛ به همان سان طغیان اجتماع در برابر فطرت و نیروی فرد نیز ستم است. ستمی که تنها علیه یک فرد نیست بلکه در برابر خود اجتماع نیز هست. در حقیقت عواقب سرکوب اهداف، استعدادها و فعالیتهای فردی تنها به محرومیت آن فرد منتهی نخواهد شد، بلکه اجتماع را نیز از بهره برداری از نیروی کامل خود محروم می سازد.
#عدالت_اجتماعی_در_اندیشه_متفکران_مسلمان
@justiceconf Justiceconf.ut.ac.ir
این کتاب مشتمل بر ۱۲ فصل است و هدف نویسنده تبیین ابعاد عدالت اجتماعی در اسلام و تعریف آن است.
به عقیده قطب عدالت در سه سطح محقق میشود:۱_ آزادی وحریت همه جانبه که البته در آن آزادی به معنای رهایی از بندگی غیرخدا بوده و ابداً به معنای رهایی از ارزشهای اجتماعی نیست.
۲_ مساوات کامل انسانیت، به این معنا که هیچ انسانی بر دیگری برتری ندارد و همهی انسانها برابرند.
۳_ تکافل و همکاری اجتماعی، به معنای برعهده گرفتن مسئولیت و تکلیف اجتماعی در قبال دیگران.
در نظر قطب عدالت عبارت است از یک مساوات بزرگ انسانی که تعادل همه ارزشها، از جمله ارزش اقتصادی را در بر دارد. چنین مساواتی قابلیت انطباق با شرایط گوناگون را دارد.
از منظر قطب وقتی بنا باشد که طغیان، طمع و امیال فردی در برابر جامعه یک ظلم اجتماعی و مخالف با عدل شمرده شود؛ به همان سان طغیان اجتماع در برابر فطرت و نیروی فرد نیز ستم است. ستمی که تنها علیه یک فرد نیست بلکه در برابر خود اجتماع نیز هست. در حقیقت عواقب سرکوب اهداف، استعدادها و فعالیتهای فردی تنها به محرومیت آن فرد منتهی نخواهد شد، بلکه اجتماع را نیز از بهره برداری از نیروی کامل خود محروم می سازد.
#عدالت_اجتماعی_در_اندیشه_متفکران_مسلمان
@justiceconf Justiceconf.ut.ac.ir
۹:۴۹
تذکر مهم
افرادی که قصد ارسال مقاله به اولین کنفرانس ملی عدالت اجتماعی در ایران را دارند، لازم است چکیده و اصل مقالات خود را در سایت کنفرانس به نشانی Justiceconf.ut.ac.ir بارگذاری کنند.
آثاری که از طریق ایمیل ارسال شده باشند داوری نخواهند شد.
@justiceconf Justiceconf.ut.ac.ir
افرادی که قصد ارسال مقاله به اولین کنفرانس ملی عدالت اجتماعی در ایران را دارند، لازم است چکیده و اصل مقالات خود را در سایت کنفرانس به نشانی Justiceconf.ut.ac.ir بارگذاری کنند.
آثاری که از طریق ایمیل ارسال شده باشند داوری نخواهند شد.
@justiceconf Justiceconf.ut.ac.ir
۱۰:۲۲
۱۲:۲۱
هم آوایی آزادی و برابری در نظریه عدالت جان رالز
دو اصل آزادی و برابری که جان رالز آنها را گرانیگاه فلسفه سیاسی خود در نظریهای درباره عدالت قرار داد، در چارچوب به سامان یک نظریه دولت مطرح شده است.
او در تبیین نظریه عدالت خود، از پشتوانههای نظری کانت در انسان شناسی و فلسفه اخلاق بهره میگیرد. رالز در رساله خود به پیروی از كانت، جایگاه انسان را به مثابه غایتی ذاتی ترسیم میکند و زیر عنوان دو اصل عدالت، تأمین حقوق اساسی و زیست اخلاقی انسانها را در برخورداری از آزادی و برابری معرفی میکند.
او میکوشد با اولویت دادن به آزادی، حق برابری منصفانه را نیز ادا کند تا انسانها با تأمین نیازهای پایه، از زیست اخلاقی و شرافتمندانه در این جهان برخوردار شوند. هنر رالز این بود که در عین برجسته کردن موضوع برابری در فلسفه سیاسی خویش، آزادی و اهمیت بنیادین آن را به هیچ روی از یاد نبرد و برابری را در کنار آزادی در نظریه خود و در چارچوب دو اصل عدالت، صورت بندی کرد.
رالز با درک و پذیرش منطق سرمایه داری و با بهرهگیری از اندیشههای فیلسوفان گذشته، به ویژه آرای اندیشهوران دوران روشنگری مانند لاک، روسو، و كانت به نیکی دریافت که بر پایه دو اصل عدالت، سخن گفتن از آزادیها، بدون تأمل در تنظیم نابرابریهای گریزناپذیر اقتصادی و اجتماعی راه به جایی نمیبرد.
در برابر، مسئله انسانها در زندگی خانوادگی و در عرصه جامعه، به امور اقتصادی محدود نمیشود. در واقع، بدون بهره مندی از آزادی، نمی توان به اقتصاد، معیشت، و شغل و کار -که عرصه رقابت آزاد و نابرابر انسانها است پرداخت و بدون بهرهمندی شهروندان، به ویژه محرومان از امکانات اقتصادی و برخورداریهای اجتماعی در حد ضرورت، نمیتوان از آزادیهای سیاسی، اجتماعی، دینی، اقتصادی و فرهنگی بهره برد.
هرچند اشخاص خردمند در موقعیت نخستین، در گام نخست، محاسن اولیه را برمیگزینند که آزادی در صدر آنها قرار دارد و سپس در انتخاب دو اصل عدالت، یعنی آزادی و برابری، اولویت را به آزادی می دهند، اما در نگرش رالز، از رهگذر همسایگی و هم آوایی میان آزادی و برابری است که عدالت، تحقق عینی مییابد.
در نگاه رالز، برخورداری از آزادی، سنگ بنای دستیابی به برابری است. این درسی بود که رالز در نیمه دوم سده بیستم در برابر چالشهای ساده نوزدهم و نیمه نخست سده بیستم به اندیشهوران علم اقتصاد، علم سیاست و به ویژه فیلسوفان سیاسی و اخلاق آموخت.
فلسفه هم آوایی آزادی و برابری در نظریه عدالت جان رالز، سید علی محمودی، پژوهشنامه علوم سیاسی؛ ۱۳۹۶.
#عدالت_اجتماعی_از_منظر_اندیشمندان_غربی
@Justiceconf Justiceconf.ut.ac.ir
دو اصل آزادی و برابری که جان رالز آنها را گرانیگاه فلسفه سیاسی خود در نظریهای درباره عدالت قرار داد، در چارچوب به سامان یک نظریه دولت مطرح شده است.
او در تبیین نظریه عدالت خود، از پشتوانههای نظری کانت در انسان شناسی و فلسفه اخلاق بهره میگیرد. رالز در رساله خود به پیروی از كانت، جایگاه انسان را به مثابه غایتی ذاتی ترسیم میکند و زیر عنوان دو اصل عدالت، تأمین حقوق اساسی و زیست اخلاقی انسانها را در برخورداری از آزادی و برابری معرفی میکند.
او میکوشد با اولویت دادن به آزادی، حق برابری منصفانه را نیز ادا کند تا انسانها با تأمین نیازهای پایه، از زیست اخلاقی و شرافتمندانه در این جهان برخوردار شوند. هنر رالز این بود که در عین برجسته کردن موضوع برابری در فلسفه سیاسی خویش، آزادی و اهمیت بنیادین آن را به هیچ روی از یاد نبرد و برابری را در کنار آزادی در نظریه خود و در چارچوب دو اصل عدالت، صورت بندی کرد.
رالز با درک و پذیرش منطق سرمایه داری و با بهرهگیری از اندیشههای فیلسوفان گذشته، به ویژه آرای اندیشهوران دوران روشنگری مانند لاک، روسو، و كانت به نیکی دریافت که بر پایه دو اصل عدالت، سخن گفتن از آزادیها، بدون تأمل در تنظیم نابرابریهای گریزناپذیر اقتصادی و اجتماعی راه به جایی نمیبرد.
در برابر، مسئله انسانها در زندگی خانوادگی و در عرصه جامعه، به امور اقتصادی محدود نمیشود. در واقع، بدون بهره مندی از آزادی، نمی توان به اقتصاد، معیشت، و شغل و کار -که عرصه رقابت آزاد و نابرابر انسانها است پرداخت و بدون بهرهمندی شهروندان، به ویژه محرومان از امکانات اقتصادی و برخورداریهای اجتماعی در حد ضرورت، نمیتوان از آزادیهای سیاسی، اجتماعی، دینی، اقتصادی و فرهنگی بهره برد.
هرچند اشخاص خردمند در موقعیت نخستین، در گام نخست، محاسن اولیه را برمیگزینند که آزادی در صدر آنها قرار دارد و سپس در انتخاب دو اصل عدالت، یعنی آزادی و برابری، اولویت را به آزادی می دهند، اما در نگرش رالز، از رهگذر همسایگی و هم آوایی میان آزادی و برابری است که عدالت، تحقق عینی مییابد.
در نگاه رالز، برخورداری از آزادی، سنگ بنای دستیابی به برابری است. این درسی بود که رالز در نیمه دوم سده بیستم در برابر چالشهای ساده نوزدهم و نیمه نخست سده بیستم به اندیشهوران علم اقتصاد، علم سیاست و به ویژه فیلسوفان سیاسی و اخلاق آموخت.
فلسفه هم آوایی آزادی و برابری در نظریه عدالت جان رالز، سید علی محمودی، پژوهشنامه علوم سیاسی؛ ۱۳۹۶.
#عدالت_اجتماعی_از_منظر_اندیشمندان_غربی
@Justiceconf Justiceconf.ut.ac.ir
۲:۱۷
اطلاعیه مهم
تمدید مجدد مهلت ارسال چکیده
با توجه به درخواستها، مهلت ارسال چکیده بار دیگر تا ۲۹ فروردین ماه تمدید میگردد.
در حال حاضر سایت جهت ارسال چکیده باز میباشد.
تذکرات مهم
لازم است چکیده مقالات در سایت کنفرانس به نشانی Justiceconf.ut.ac.ir بارگذاری شود.
چکیدههایی که از طریق ایمیل ارسال شده باشند داوری نخواهند شد.
مهلت ارسال مقاله نهایی ۱۵ اردیبهشت ماه است و تمدید نمیگردد.
@justiceconf Justiceconf.ut.ac.ir
تمدید مجدد مهلت ارسال چکیده
با توجه به درخواستها، مهلت ارسال چکیده بار دیگر تا ۲۹ فروردین ماه تمدید میگردد.
در حال حاضر سایت جهت ارسال چکیده باز میباشد.
تذکرات مهم
لازم است چکیده مقالات در سایت کنفرانس به نشانی Justiceconf.ut.ac.ir بارگذاری شود.
چکیدههایی که از طریق ایمیل ارسال شده باشند داوری نخواهند شد.
مهلت ارسال مقاله نهایی ۱۵ اردیبهشت ماه است و تمدید نمیگردد.
@justiceconf Justiceconf.ut.ac.ir
۷:۳۷
عدالت و اعتباریات علامه طباطبایی(ره)
عدالت اجتماعی در اندیشه علامه طباطبایی با اعتباریات و اصل استخدام گره خورده است. بدین گونه که ایشان عدالت را از امور اعتباری میداند و برای اثبات ضرورت و ارزش عدالت در تفسیر آیات ۲۱۳ سوره بقره و ۲۰۰ آل عمران «خوی استخدام» انسانی را چنین توضیح میدهد:
انسان همه چیز و همه کس را برای مرتفع کردن نیازهای خود میخواهد و در این راستا ناچار است به سود دیگران نیز توجه کند. چرا که توجه به سود دیگران باعث میشود که منافع خود او نیز به رسمیت شناخته شود. لذا انسان به ناچار به صورت جمعی زندگی میکند. در اینجاست که عدالت؛ امری اعتباری میشود.
ایشان در این جهت از دو مقدمه استفاده میکند:
طبق مقدمه اول انسان میخواهد همه چیز را به سود خود به کارگیرد. چنین گرایشی در انسان را خوی استخدام نام مینهد. به این معنا که به هر چیز و هر کسی در راستای تأمین نیاز و ابزاری برای کسب سود مینگرد.
طبق مقدمه دوم انسان برای دستیابی به سود خود ناچارا به سود دیگران هم توجه میکند، لذا زندگی جمعی را میپذیرد.
نتیجه آن که زندگی اجتماعی و عدالتی که ضرورت دوام آن است، معلول طبیعت استخدام انسان است.
#عدالت_اجتماعی_از_منظر_اندیشمندان_مسلمان
@Justiceconf
Justiceconf.ut.ac.ir
عدالت اجتماعی در اندیشه علامه طباطبایی با اعتباریات و اصل استخدام گره خورده است. بدین گونه که ایشان عدالت را از امور اعتباری میداند و برای اثبات ضرورت و ارزش عدالت در تفسیر آیات ۲۱۳ سوره بقره و ۲۰۰ آل عمران «خوی استخدام» انسانی را چنین توضیح میدهد:
انسان همه چیز و همه کس را برای مرتفع کردن نیازهای خود میخواهد و در این راستا ناچار است به سود دیگران نیز توجه کند. چرا که توجه به سود دیگران باعث میشود که منافع خود او نیز به رسمیت شناخته شود. لذا انسان به ناچار به صورت جمعی زندگی میکند. در اینجاست که عدالت؛ امری اعتباری میشود.
ایشان در این جهت از دو مقدمه استفاده میکند:
طبق مقدمه اول انسان میخواهد همه چیز را به سود خود به کارگیرد. چنین گرایشی در انسان را خوی استخدام نام مینهد. به این معنا که به هر چیز و هر کسی در راستای تأمین نیاز و ابزاری برای کسب سود مینگرد.
طبق مقدمه دوم انسان برای دستیابی به سود خود ناچارا به سود دیگران هم توجه میکند، لذا زندگی جمعی را میپذیرد.
نتیجه آن که زندگی اجتماعی و عدالتی که ضرورت دوام آن است، معلول طبیعت استخدام انسان است.
#عدالت_اجتماعی_از_منظر_اندیشمندان_مسلمان
@Justiceconf
Justiceconf.ut.ac.ir
۶:۳۵
۱:۲۷
۱:۲۸
عدالت در اندیشه رابرت نوزیک
نوزیک، فیلسوف سیاسی معاصر آمریکایی، عدالت را مترادف با کوشش برای سازماندهی جامعه در جهت دسترسی به الگوی توزیعی نمی داند. عدالت از نظر او محترم شمردن حقوق اساسی افراد در جامعه است. او برای این حقوق اهمیت زیادی قائل است. او عدالت توزیعی را درجهت تحدید مالکیت و آزادی های فردی می داند و رد می کند. نوزیک نظریه عدالت خود را با عنوان «نظریه استحقاق» مطرح می کند که در جهت نظریه دولت حداقلی اوست. تعریف کلی نوزیک از عدالت ناظر بر حقوق طبیعی افراد است. او حقوق طبیعی افراد را در مصونیت داشتن فرد در برابر حمله، دزدی، حیله و فریب و حق انجام تمام کارهایی که فرد مایل به انجام آن هاست مشروط بر اینکه تداخلی با امنیت و آزادی سایر افراد نداشته باشد، می داند و معتقد است هیچ شخص و در هیچ زمانی حق تضییع این حقوق را ندارد. او هویت جمعی و خیر اجتماعی را امری موهوم می داند و براین ادعاست که هویت اجتماعی همراه با تصوری از خیر وجود ندارد، که لازم باشد بر اساس آن حقوق و آزادی های فردی قربانی شوند. او معتقد است که هیچ گاه نباید فرد را به عنوان ابزاری در خدمت غایت و خیر اجتماعی قرار داد و فرد نباید در خدمت خواسته های افراد دیگر قرار بگیرد. نظریه عدالت نوزیک مبتنی بر احترام به حقوق اساسی و مالکیت فردی و استحقاق های حاصل از نتایج و برایند این حقوق است.
نقد و بررسی نظریه های عدالت، احمد واعظی
#عدالت_اجتماعی_از_منظر_اندیشمندان_غربی
@Justiceconf Justiceconf.ut.ac.ir
نوزیک، فیلسوف سیاسی معاصر آمریکایی، عدالت را مترادف با کوشش برای سازماندهی جامعه در جهت دسترسی به الگوی توزیعی نمی داند. عدالت از نظر او محترم شمردن حقوق اساسی افراد در جامعه است. او برای این حقوق اهمیت زیادی قائل است. او عدالت توزیعی را درجهت تحدید مالکیت و آزادی های فردی می داند و رد می کند. نوزیک نظریه عدالت خود را با عنوان «نظریه استحقاق» مطرح می کند که در جهت نظریه دولت حداقلی اوست. تعریف کلی نوزیک از عدالت ناظر بر حقوق طبیعی افراد است. او حقوق طبیعی افراد را در مصونیت داشتن فرد در برابر حمله، دزدی، حیله و فریب و حق انجام تمام کارهایی که فرد مایل به انجام آن هاست مشروط بر اینکه تداخلی با امنیت و آزادی سایر افراد نداشته باشد، می داند و معتقد است هیچ شخص و در هیچ زمانی حق تضییع این حقوق را ندارد. او هویت جمعی و خیر اجتماعی را امری موهوم می داند و براین ادعاست که هویت اجتماعی همراه با تصوری از خیر وجود ندارد، که لازم باشد بر اساس آن حقوق و آزادی های فردی قربانی شوند. او معتقد است که هیچ گاه نباید فرد را به عنوان ابزاری در خدمت غایت و خیر اجتماعی قرار داد و فرد نباید در خدمت خواسته های افراد دیگر قرار بگیرد. نظریه عدالت نوزیک مبتنی بر احترام به حقوق اساسی و مالکیت فردی و استحقاق های حاصل از نتایج و برایند این حقوق است.
نقد و بررسی نظریه های عدالت، احمد واعظی
#عدالت_اجتماعی_از_منظر_اندیشمندان_غربی
@Justiceconf Justiceconf.ut.ac.ir
۱۵:۲۴
اطلاعیه مهم
تمدید مهلت ارسال اصل مقاله
مهلت ارسال اصل مقاله تا پایان اردیبهشت ماه تمدید میگردد.
همچنین برای آن دسته از افرادی که در زمان مقرر موفق به ارسال چکیده نشدند، امکان ارسال همزمان چکیده و اصل مقاله فراهم گردیده است.
@Justiceconf Justiceconf.ut.ac.ir
تمدید مهلت ارسال اصل مقاله
مهلت ارسال اصل مقاله تا پایان اردیبهشت ماه تمدید میگردد.
همچنین برای آن دسته از افرادی که در زمان مقرر موفق به ارسال چکیده نشدند، امکان ارسال همزمان چکیده و اصل مقاله فراهم گردیده است.
@Justiceconf Justiceconf.ut.ac.ir
۱:۴۷
به استحضار میرساند مقالات ارسال شده در دست داوری هستند و نتایج داوری نهایتاً تا روز چهارشنبه، ۱۸ خرداد از طریق سایت اعلام خواهد شد.
با تشکر
با تشکر
۱۴:۳۸
برنامه کنفرانس (1).pdf
۱۱۲.۶۸ کیلوبایت
برنامه برگزاری اولین کنفرانس ملی عدالت اجتماعی در ایران دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱؛ ۸:۳۰ الی ۱۶:۳۰
۸:۳۰ الی ۱۰؛ افتتاحیه
ارائه مقالات در قالب سه کمیسیون: نظریه عدالت؛ عدالت و توسعه؛ عدالت، ارتباطات، سلامت
۱۶ الی ۱۶:۳۰؛ اختتامیه
@Justiceconf Justiceconf.ut.ac.ir
۸:۳۰ الی ۱۰؛ افتتاحیه
ارائه مقالات در قالب سه کمیسیون: نظریه عدالت؛ عدالت و توسعه؛ عدالت، ارتباطات، سلامت
۱۶ الی ۱۶:۳۰؛ اختتامیه
@Justiceconf Justiceconf.ut.ac.ir
۳:۵۲
شرکت مجازی در کنفرانس ملی عدالت اجتماعی در ایران:
https://zil.ink/justiceconf1401
دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱؛ ۸:۳۰ الی ۱۶:۳۰
۸:۳۰ الی ۱۰؛ افتتاحیه
۱۰ الی ۱۶؛ ارائه مقالات در قالب سه کمیسیون: نظریه عدالت؛ عدالت و توسعه؛ عدالت، سلامت و ارتباطات
۱۶ الی ۱۶:۳۰؛ اختتامیه
@Justiceconf Justiceconf.ut.ac.ir
https://zil.ink/justiceconf1401
دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱؛ ۸:۳۰ الی ۱۶:۳۰
۸:۳۰ الی ۱۰؛ افتتاحیه
۱۰ الی ۱۶؛ ارائه مقالات در قالب سه کمیسیون: نظریه عدالت؛ عدالت و توسعه؛ عدالت، سلامت و ارتباطات
۱۶ الی ۱۶:۳۰؛ اختتامیه
@Justiceconf Justiceconf.ut.ac.ir
۰:۲۴