۳:۰۶
بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام و احترام خدمت مدیریت محترم، معاونت گرامی و اولیای معزز و سروران خودم
ایام به کام
با توجه به اتمام سال تحصیلی در پایه پنجم
بر خود واجب و لازم دانستم که تشکر ویژهای از مدیریت محترم دبستان جناب آقای فصیحی عزیز و
معاونت محترم و دلسوزشان جناب آقای صحافیان و
راهبران آموزشی این مجموعه داشته باشم؛
و همچنین خدا قوت به اولیای مهربان و گرامی که با توجه به این ویروس کرونا و تعطیلات اجباری آن صبر و حوصله به خرج دادند و تو این شرایط همراه و همقدم من بودند؛
سال تحصیلی با تمام کمی و کاستیهای آن تمام شد؛
اذیتهایی کردیم و درخواستهایی داشتیم به بزرگواری خودتان ببخشید و حلال کنید.
امسال از سالهای کاری بود که دلتنگیام برای دانشآموزانم که مثل پسر خودم میدونستم بیشتر شد و تا بهشون عادت کردم، این شرایط پیش آمد؛
بنده حقیر کوتاهیهایی داشتم، نواقصی بود به بزرگواری خودتان ببخشید،
سختگیریهایی که داشتم رو هم به بزرگوارید خودتان ببخشید و حلال کنید؛ (البته لازم بود)
به قول قدما کسی نیست که از تحصیل و علم فارغ بشود به جز ذات مقدس پروردگار؛
اما امیدوارم در آینده نه چندان دور پسرای گلم رو در مقاطع بالا ببینم به یاری خداوند
انشاءالله
التماس دعا
العبد المذنب الفقیر الحقیر
(سیمائی)
۷ شوال ۱۴۴۲، ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۹ مه ۲۰۲۱
با سلام و احترام خدمت مدیریت محترم، معاونت گرامی و اولیای معزز و سروران خودم
ایام به کام
با توجه به اتمام سال تحصیلی در پایه پنجم
بر خود واجب و لازم دانستم که تشکر ویژهای از مدیریت محترم دبستان جناب آقای فصیحی عزیز و
معاونت محترم و دلسوزشان جناب آقای صحافیان و
راهبران آموزشی این مجموعه داشته باشم؛
و همچنین خدا قوت به اولیای مهربان و گرامی که با توجه به این ویروس کرونا و تعطیلات اجباری آن صبر و حوصله به خرج دادند و تو این شرایط همراه و همقدم من بودند؛
سال تحصیلی با تمام کمی و کاستیهای آن تمام شد؛
اذیتهایی کردیم و درخواستهایی داشتیم به بزرگواری خودتان ببخشید و حلال کنید.
امسال از سالهای کاری بود که دلتنگیام برای دانشآموزانم که مثل پسر خودم میدونستم بیشتر شد و تا بهشون عادت کردم، این شرایط پیش آمد؛
بنده حقیر کوتاهیهایی داشتم، نواقصی بود به بزرگواری خودتان ببخشید،
سختگیریهایی که داشتم رو هم به بزرگوارید خودتان ببخشید و حلال کنید؛ (البته لازم بود)
به قول قدما کسی نیست که از تحصیل و علم فارغ بشود به جز ذات مقدس پروردگار؛
اما امیدوارم در آینده نه چندان دور پسرای گلم رو در مقاطع بالا ببینم به یاری خداوند
انشاءالله
التماس دعا
العبد المذنب الفقیر الحقیر
(سیمائی)
۷ شوال ۱۴۴۲، ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۹ مه ۲۰۲۱
۵:۴۲
پسرهای عزیزم سلام چهارشنبه بهاریتون زیبا
پسرهای عزیزم این سال تحصیلی هم با تمام خاطرات خوب و بد و شیرینیها و سختیهایی که داشت به پایان رسید.
سالهای دیگری خواهد آمد و خواهد گذشت، مثل سالهایی که آمد و گذشت.در این میان تو باید رشد کنی و هر روز چون نهالی که ریشه در دانایی دارد،ببالی و بدل به درختی سربلند و تنومند شوی.درختیکه سر به بلندای آسمان و نور خواهد داشتعزیزانمبه یک پایان دیگر رسیدیم، پایانی که سرآغاز شروعی دیگر است.
عزیزان دلم؛
آن روز که به مدرسه آمدید و چهرهی شاد و خندان خود را به من نشان دادیدبا شما همراه شدم اکنون پایان سال است و شما میخواهید به کلاس بالاتر برویدو من با یک دنیا آرزوی خوب بدرقه کنندهی شما هستم.عزیزانم، من به خاطر شما و آیندهی شما، برخلاف میل باطنی خود،گاهی به تندی با شما برخورد کردم که در احساس کودکانهتان نگنجید.امیدوارم مرا ببخشید و درآینده خواهید فهمید که:چوب معلّم گل است، یعنی چه؟
فرزندانم از شما میخواهم در همه حال خدا را از یاد نبرید که مطمئنا همیشه یار و نگهدار شما خواهد بود.با یک دنیا آرزوی خوب شما را به خداوند بزرگ میسپارم و امید وارم در تمامی مراحل زندگی موفق،سربلندوسلامت باشید.
یا علی مدد
دوستدار همیشگی شما:
سیمائی__ اردیبهشت ۱۴۰۰
پسرهای عزیزم این سال تحصیلی هم با تمام خاطرات خوب و بد و شیرینیها و سختیهایی که داشت به پایان رسید.
سالهای دیگری خواهد آمد و خواهد گذشت، مثل سالهایی که آمد و گذشت.در این میان تو باید رشد کنی و هر روز چون نهالی که ریشه در دانایی دارد،ببالی و بدل به درختی سربلند و تنومند شوی.درختیکه سر به بلندای آسمان و نور خواهد داشتعزیزانمبه یک پایان دیگر رسیدیم، پایانی که سرآغاز شروعی دیگر است.
عزیزان دلم؛
آن روز که به مدرسه آمدید و چهرهی شاد و خندان خود را به من نشان دادیدبا شما همراه شدم اکنون پایان سال است و شما میخواهید به کلاس بالاتر برویدو من با یک دنیا آرزوی خوب بدرقه کنندهی شما هستم.عزیزانم، من به خاطر شما و آیندهی شما، برخلاف میل باطنی خود،گاهی به تندی با شما برخورد کردم که در احساس کودکانهتان نگنجید.امیدوارم مرا ببخشید و درآینده خواهید فهمید که:چوب معلّم گل است، یعنی چه؟
فرزندانم از شما میخواهم در همه حال خدا را از یاد نبرید که مطمئنا همیشه یار و نگهدار شما خواهد بود.با یک دنیا آرزوی خوب شما را به خداوند بزرگ میسپارم و امید وارم در تمامی مراحل زندگی موفق،سربلندوسلامت باشید.
یا علی مدد
دوستدار همیشگی شما:
سیمائی__ اردیبهشت ۱۴۰۰
۵:۴۵
اطلاعیه مهم و ضروری
دانش آموزان عزیز و اولیای گرامی
ضمن تقدیر و تشکر بابت همراهی و همکاری شما خوبان در این سال تحصیلی پرفراز و نشیب ؛
خواهشمندست؛ بمنظور آگاهی از آخرین اطلاعات و اخبار مهم و فوری مدرسه تا پایان تابستان ، از خارج شدن از کانال و گروه های کلاسی ، در پیام رسان بله و شبکه شاد جدا خودداری فرمائید.
✓ مجدد ؛ از اینکه در این مسیر سخت و دشوار ، یار و یاور کلیه عوامل آموزشی و پرورشی دبستان امام رضا (ع) واحد ۲ و ۱۶ بودید ، بی نهایت سپاسگزاریم.
و من الله التوفیق
دانش آموزان عزیز و اولیای گرامی
ضمن تقدیر و تشکر بابت همراهی و همکاری شما خوبان در این سال تحصیلی پرفراز و نشیب ؛
خواهشمندست؛ بمنظور آگاهی از آخرین اطلاعات و اخبار مهم و فوری مدرسه تا پایان تابستان ، از خارج شدن از کانال و گروه های کلاسی ، در پیام رسان بله و شبکه شاد جدا خودداری فرمائید.
✓ مجدد ؛ از اینکه در این مسیر سخت و دشوار ، یار و یاور کلیه عوامل آموزشی و پرورشی دبستان امام رضا (ع) واحد ۲ و ۱۶ بودید ، بی نهایت سپاسگزاریم.
و من الله التوفیق
۸:۵۰
بازارسال شده از دبستان پسرانه امام رضا(ع) واحد 2و16
۱۹:۵۵
۶:۴۴
بازارسال شده از دبستان پسرانه امام رضا(ع) واحد 2و16
۵:۵۳
۳:۴۷
باسمه تعالی
قابل توجه اولیای گرامی و دانش آموزان عزیز
کارنامهی نوبت دوم دانش آموزان در سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۳۹۹
به صفحهی شخصی ایشان در پیام رسان بله و شاد ارسال میشود .
با آرزوی موفقیت و سلامتی
قابل توجه اولیای گرامی و دانش آموزان عزیز
کارنامهی نوبت دوم دانش آموزان در سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۳۹۹
به صفحهی شخصی ایشان در پیام رسان بله و شاد ارسال میشود .
با آرزوی موفقیت و سلامتی
۱۸:۴۶
۱۲:۴۸
بازارسال شده از دبستان پسرانه امام رضا(ع) واحد 2و16
۱۹:۵۸
بازارسال شده از دبستان پسرانه امام رضا(ع) واحد 2و16
۱۹:۵۸
بازارسال شده از دبستان پسرانه امام رضا(ع) واحد 2و16
۱۹:۵۸
۷:۰۰
۱۵:۳۷
۱۴:۲۳
۱۴:۵۶
۱۶:۴۵
۱۶:۰۲
ده نکته کوتاه برای دانشآموزان و والدین در آستانه بازگشایی مدارس
آموزش مجازی آسان نیست و اگر واقعا قصدتان از به مدرسه فرستادن فرزندانتان آموزش است و نه نمره گرفتن باید بر شرکت منظمشان در کلاسها نظارت داشته باشید.
شما معلمتان را نخریدهاید و معلم موظف نیست در تعطیلات و ساعات غیرکاری پاسخگوی شما باشد. او هم انسان است و در ساعات غیراداری وظایف و گرفتاریهای خانوادگی دارد. اگر معلمی پاسخ شما را میدهد از سر لطف و دلسوزی اوست نه وظیفه.
هنگام پیام دادن به معلمتان او را با کلمات رسمی مخاطب قرار دهید. درست است که او را نمیبینید ولی پسرخاله یا دخترخالهتان نیست که به او را "عزیزم" خطاب کنید.
کلاس مجازی مسابقهی کی از همه باهوشتره نیست. مکانیست برای یادگیری و تعامل. پس کنار فرزندتان ننشینید تا در رقابت با دیگر شاگردان کمکش کنید. این مساله علاوه بر لطمه زدن به اعتماد به نفس او، فرایند یادگیری را نیز مختل میکند.
در آموزش مجازی اکثر معلمین فیلم تدریسشان را ضبط میکنند. آن را جایی ذخیره کنید تا هم بتوانید چندین بار مرور کنید و هم شب امتحان در به در دنبال فیلمها نباشید.
اگر تمرینات خود را از روی دیگران رونویسی کنید معلم ضرر نمیکند بلکه به گمان اینکه همه یاد گرفتهاند به سرعت سراغ مبحث بعدی میرود. اگر در آزمونها تقلب کنید به معلم آسیبی نمیرسد بلکه فقط آمار قبولیهایش بالاتر میرود.اگر جواب سوالات معلم را به فرزندتان میرسانید، از حقوق معلم کم نمیکنند، فرزندتان را با تقلب و دروغ بزرگ نکنید. بگذارید فرزندتان تلاش کند، بگذارید از مغزش استفاده کند، قول میدهم استفاده از مغز عوارض جانبی نداشته باشد.
مشخص شده که ۳۲ دوگونهی مختلف هوش در بشر وجود دارد و فرزندان ما حتما در یک یا چند شاخه استعداد بیشتری دارند. کسی که هوش ریاضی خوبی ندارد شاید در ادبیات، هنر یا ورزش موفق باشد. آنها را تحت فشار نگدارید، تحقیر نکنید، با دیگران مقایسه نکنید. اجازه بدهید راه خودشان را پیدا کنند. جهان ما جهان تفاوتهاست.
تنبیه و تحسین اغراق شده هر دو به یک میزان مخل آموزش و پرورشاند. تشویق باید متناسب با نوع فعالیت باشد و گاهی باید اجازه بدهیم فرزندمان از کارش فقط لذت ببرد و وابسته به تشویق ما باشد.
برخی مدارس از شما میخواهند از آموزشهای کودکتان فیلم بردارید تا در فضای مجازی مُبَلِّغ کارشان باشد. به شخصه با این کار مخالفم. کودک ناچار میشود برای فیلمبرداری یک اجرای بیعیب و نقص داشته باشد. برخی کودکان ذاتا درونگرا هستند و علاقهای به این کار ندارند و این دست رقابتها فقط باعث میشود حس ناکافی بودن و عقب ماندن از دیگران را بیجهت تجربه کنند.
کودکان را وابسته به لایک و تایید و تماشاچی بزرگ نکنیم و از آنها شخصیتهای نمایشی نسازیم. بگذاریم خود واقعیشان را زندگی کنند.
آموزش مجازی آسان نیست و اگر واقعا قصدتان از به مدرسه فرستادن فرزندانتان آموزش است و نه نمره گرفتن باید بر شرکت منظمشان در کلاسها نظارت داشته باشید.
شما معلمتان را نخریدهاید و معلم موظف نیست در تعطیلات و ساعات غیرکاری پاسخگوی شما باشد. او هم انسان است و در ساعات غیراداری وظایف و گرفتاریهای خانوادگی دارد. اگر معلمی پاسخ شما را میدهد از سر لطف و دلسوزی اوست نه وظیفه.
هنگام پیام دادن به معلمتان او را با کلمات رسمی مخاطب قرار دهید. درست است که او را نمیبینید ولی پسرخاله یا دخترخالهتان نیست که به او را "عزیزم" خطاب کنید.
کلاس مجازی مسابقهی کی از همه باهوشتره نیست. مکانیست برای یادگیری و تعامل. پس کنار فرزندتان ننشینید تا در رقابت با دیگر شاگردان کمکش کنید. این مساله علاوه بر لطمه زدن به اعتماد به نفس او، فرایند یادگیری را نیز مختل میکند.
در آموزش مجازی اکثر معلمین فیلم تدریسشان را ضبط میکنند. آن را جایی ذخیره کنید تا هم بتوانید چندین بار مرور کنید و هم شب امتحان در به در دنبال فیلمها نباشید.
اگر تمرینات خود را از روی دیگران رونویسی کنید معلم ضرر نمیکند بلکه به گمان اینکه همه یاد گرفتهاند به سرعت سراغ مبحث بعدی میرود. اگر در آزمونها تقلب کنید به معلم آسیبی نمیرسد بلکه فقط آمار قبولیهایش بالاتر میرود.اگر جواب سوالات معلم را به فرزندتان میرسانید، از حقوق معلم کم نمیکنند، فرزندتان را با تقلب و دروغ بزرگ نکنید. بگذارید فرزندتان تلاش کند، بگذارید از مغزش استفاده کند، قول میدهم استفاده از مغز عوارض جانبی نداشته باشد.
مشخص شده که ۳۲ دوگونهی مختلف هوش در بشر وجود دارد و فرزندان ما حتما در یک یا چند شاخه استعداد بیشتری دارند. کسی که هوش ریاضی خوبی ندارد شاید در ادبیات، هنر یا ورزش موفق باشد. آنها را تحت فشار نگدارید، تحقیر نکنید، با دیگران مقایسه نکنید. اجازه بدهید راه خودشان را پیدا کنند. جهان ما جهان تفاوتهاست.
تنبیه و تحسین اغراق شده هر دو به یک میزان مخل آموزش و پرورشاند. تشویق باید متناسب با نوع فعالیت باشد و گاهی باید اجازه بدهیم فرزندمان از کارش فقط لذت ببرد و وابسته به تشویق ما باشد.
برخی مدارس از شما میخواهند از آموزشهای کودکتان فیلم بردارید تا در فضای مجازی مُبَلِّغ کارشان باشد. به شخصه با این کار مخالفم. کودک ناچار میشود برای فیلمبرداری یک اجرای بیعیب و نقص داشته باشد. برخی کودکان ذاتا درونگرا هستند و علاقهای به این کار ندارند و این دست رقابتها فقط باعث میشود حس ناکافی بودن و عقب ماندن از دیگران را بیجهت تجربه کنند.
کودکان را وابسته به لایک و تایید و تماشاچی بزرگ نکنیم و از آنها شخصیتهای نمایشی نسازیم. بگذاریم خود واقعیشان را زندگی کنند.
۱۵:۱۶