۱۰:۱۳
۱۰:۱۳
اعمال شب قدر ١٩ ماه مبارک رمضـان
اين شب با عظمت آغاز شب هاى قدر است، و شب قدر آن شبى است كه در طول سال، شبى به خوبی و فضليت آن يافت نمىشود، و عمل در اين شب از عمل در طول هزار ماه بهتر است، و تقدير امور سال در اين شب صورت میگيرد، و فرشتگان و روح كه اعظم فرشتگان الهى است، در اين شب به اذن پروردگار به زمين فرود میآيند، و به محضر امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف مىرسند و آنچه را كه براى هر فرد مقدّر شده بر آن حضرت عرضه میدارند.
اعمـال شب قـدر بر دو نوع است:
اول : اعمالى است كه در هر سه شب بايد انجام داد، و آن چند عمل است:
غسل (مقارن با غروب آفتاب)
دو ركعت نماز كه در هر ركعت پس از سوره «حمد» ، هفت مرتبه «توحيد» خوانده، و پس از فراغت از نماز هفتاد مرتبه بگويد:«أَسْتَغْفِرُ اللّه وَ أَتوبُ الَيْهِ».در روايت نبوى است كه از جاى برنخيزد تا خدا او و پدر و مادرش را بيامرزد.
قرآن بر سر گرفتن
ده مرتبه چهارده معصوم را صدازدن
زیارت امام حسین علیه السلام
احیا و شب زنده داری
صد ركعت نماز كه فضليت بسيار دارد و بهتر آن است كه در هر ركعت پس از سوره «حمد» ، ده مرتبه «توحيد» خوانده شود.
قرائت دعای جوشن کبیر
خواندن دعای " اَللّهُمَّ اِنّي اَمْسَيْتُ لَكَ عَبْداً داخِراً ... "
دوم: اعمال مخصوص هر یک از اين شبها است.
اعمال شب نوزدهم ماه مبارک رمضان
گفتن صد مرتبه«أَسْتَغْفِرُ اللَّهَ رَبِّي وَ أَتُوبُ إِلَيْهِ»
گفتن صد مرتبه«اللَّهُمَّ الْعَنْ قَتَلَةَ أَمِيرِالْمُؤْمِنِينَ»
خواندن دعاى "یا ذَالَّذی کانَ..."
خواندن دعای "اللَّهُمَّ اجْعَلْ فِيمَا تَقْضِي وَ تُقَدِّرُ ..."
برای خواندن ادعیهی ذکر شده به کتاب مفاتیح الجنان مراجعه شود
اين شب با عظمت آغاز شب هاى قدر است، و شب قدر آن شبى است كه در طول سال، شبى به خوبی و فضليت آن يافت نمىشود، و عمل در اين شب از عمل در طول هزار ماه بهتر است، و تقدير امور سال در اين شب صورت میگيرد، و فرشتگان و روح كه اعظم فرشتگان الهى است، در اين شب به اذن پروردگار به زمين فرود میآيند، و به محضر امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف مىرسند و آنچه را كه براى هر فرد مقدّر شده بر آن حضرت عرضه میدارند.
دوم: اعمال مخصوص هر یک از اين شبها است.
اعمال شب نوزدهم ماه مبارک رمضان
۱۵:۴۸
Meysam Motiei - Shabe 19 Ramazan 1397 (07).mp3
۰۲:۴۳-۲.۵۵ مگابایت
از اعمالی که در هر سه شب قدر آورده شده است دعای زیر میباشد:
اللَّهُمَّ إِنِّي أَمْسَيْتُ لَكَ عَبْدا دَاخِرا لا أَمْلِكُ لِنَفْسِي نَفْعا وَ
لا ضَرّا وَ لا أَصْرِفُ عَنْهَا سُوءا أَشْهَدُ بِذَلِكَ عَلَى نَفْسِي وَ
أَعْتَرِفُ لَكَ بِضَعْفِ قُوَّتِي وَ قِلَّةِ حِيلَتِي فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ
آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْجِزْ لِي مَا وَعَدْتَنِي وَ جَمِيعَ الْمُؤْمِنِينَ وَ
الْمُؤْمِنَاتِ مِنَ الْمَغْفِرَةِ فِي هَذِهِ اللَّيْلَةِ وَ أَتْمِمْ عَلَيَّ مَا
آتَيْتَنِي فَإِنِّي عَبْدُكَ الْمِسْكِينُ الْمُسْتَكِينُ الضَّعِيفُ الْفَقِيرُ
الْمَهِينُ اللَّهُمَّ لا تَجْعَلْنِي نَاسِيا لِذِكْرِكَ فِيمَا أَوْلَيْتَنِي وَ لا
[غَافِلا] لِإِحْسَانِكَ فِيمَا أَعْطَيْتَنِي وَ لا آيِسا مِنْ إِجَابَتِكَ وَ إِنْ
أَبْطَأَتْ عَنِّي فِي سَرَّاءَ [كُنْتُ] أَوْ ضَرَّاءَ أَوْ شِدَّةٍ أَوْ رَخَاءٍ أَوْ
عَافِيَةٍ أَوْ بَلاءٍ أَوْ بُؤْسٍ أَوْ نَعْمَاءَ إِنَّكَ سَمِيعُ الدُّعَاءِ
اين دعا را كفعمى از امام زين العابدين عليه السّلام روايت كرده كه در اين شبها، در حال قيام و قعود و ركوع و سجود مىخواندند، و علاّمه مجلسى فرموده : بهترين اعمال در اين شبها، درخواست آمرزش و دعا است، براى حوايج دنيا و آخرت خود، و پدر و مادر و خويشان، و برادران و خواهران مؤمن، چه آنانكه زندهاند، و چه آنانكه از دنيا رفتهاند، و خواندن اذكار، و صلوات بر محمّد و آل محمّد عليهم السّلام به هر اندازه كه بتواند .
اللَّهُمَّ إِنِّي أَمْسَيْتُ لَكَ عَبْدا دَاخِرا لا أَمْلِكُ لِنَفْسِي نَفْعا وَ
لا ضَرّا وَ لا أَصْرِفُ عَنْهَا سُوءا أَشْهَدُ بِذَلِكَ عَلَى نَفْسِي وَ
أَعْتَرِفُ لَكَ بِضَعْفِ قُوَّتِي وَ قِلَّةِ حِيلَتِي فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ
آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْجِزْ لِي مَا وَعَدْتَنِي وَ جَمِيعَ الْمُؤْمِنِينَ وَ
الْمُؤْمِنَاتِ مِنَ الْمَغْفِرَةِ فِي هَذِهِ اللَّيْلَةِ وَ أَتْمِمْ عَلَيَّ مَا
آتَيْتَنِي فَإِنِّي عَبْدُكَ الْمِسْكِينُ الْمُسْتَكِينُ الضَّعِيفُ الْفَقِيرُ
الْمَهِينُ اللَّهُمَّ لا تَجْعَلْنِي نَاسِيا لِذِكْرِكَ فِيمَا أَوْلَيْتَنِي وَ لا
[غَافِلا] لِإِحْسَانِكَ فِيمَا أَعْطَيْتَنِي وَ لا آيِسا مِنْ إِجَابَتِكَ وَ إِنْ
أَبْطَأَتْ عَنِّي فِي سَرَّاءَ [كُنْتُ] أَوْ ضَرَّاءَ أَوْ شِدَّةٍ أَوْ رَخَاءٍ أَوْ
عَافِيَةٍ أَوْ بَلاءٍ أَوْ بُؤْسٍ أَوْ نَعْمَاءَ إِنَّكَ سَمِيعُ الدُّعَاءِ
اين دعا را كفعمى از امام زين العابدين عليه السّلام روايت كرده كه در اين شبها، در حال قيام و قعود و ركوع و سجود مىخواندند، و علاّمه مجلسى فرموده : بهترين اعمال در اين شبها، درخواست آمرزش و دعا است، براى حوايج دنيا و آخرت خود، و پدر و مادر و خويشان، و برادران و خواهران مؤمن، چه آنانكه زندهاند، و چه آنانكه از دنيا رفتهاند، و خواندن اذكار، و صلوات بر محمّد و آل محمّد عليهم السّلام به هر اندازه كه بتواند .
۱۶:۰۱
کاروان مشتاقان وحی 13162-اصفهان اله یاری اطلاعیه ها واخبار حج 1404
از اعمالی که در هر سه شب قدر آورده شده است دعای زیر میباشد: اللَّهُمَّ إِنِّي أَمْسَيْتُ لَكَ عَبْدا دَاخِرا لا أَمْلِكُ لِنَفْسِي نَفْعا وَ لا ضَرّا وَ لا أَصْرِفُ عَنْهَا سُوءا أَشْهَدُ بِذَلِكَ عَلَى نَفْسِي وَ أَعْتَرِفُ لَكَ بِضَعْفِ قُوَّتِي وَ قِلَّةِ حِيلَتِي فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْجِزْ لِي مَا وَعَدْتَنِي وَ جَمِيعَ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ مِنَ الْمَغْفِرَةِ فِي هَذِهِ اللَّيْلَةِ وَ أَتْمِمْ عَلَيَّ مَا آتَيْتَنِي فَإِنِّي عَبْدُكَ الْمِسْكِينُ الْمُسْتَكِينُ الضَّعِيفُ الْفَقِيرُ الْمَهِينُ اللَّهُمَّ لا تَجْعَلْنِي نَاسِيا لِذِكْرِكَ فِيمَا أَوْلَيْتَنِي وَ لا [غَافِلا] لِإِحْسَانِكَ فِيمَا أَعْطَيْتَنِي وَ لا آيِسا مِنْ إِجَابَتِكَ وَ إِنْ أَبْطَأَتْ عَنِّي فِي سَرَّاءَ [كُنْتُ] أَوْ ضَرَّاءَ أَوْ شِدَّةٍ أَوْ رَخَاءٍ أَوْ عَافِيَةٍ أَوْ بَلاءٍ أَوْ بُؤْسٍ أَوْ نَعْمَاءَ إِنَّكَ سَمِيعُ الدُّعَاءِ اين دعا را كفعمى از امام زين العابدين عليه السّلام روايت كرده كه در اين شبها، در حال قيام و قعود و ركوع و سجود مىخواندند، و علاّمه مجلسى فرموده : بهترين اعمال در اين شبها، درخواست آمرزش و دعا است، براى حوايج دنيا و آخرت خود، و پدر و مادر و خويشان، و برادران و خواهران مؤمن، چه آنانكه زندهاند، و چه آنانكه از دنيا رفتهاند، و خواندن اذكار، و صلوات بر محمّد و آل محمّد عليهم السّلام به هر اندازه كه بتواند .
.ترجمه دعا:
خدايا شام كردم درحالىكه براى تو تنها بنده كوچك و خوارى هستم،كه براى خويش سود و زيانى را به دست ندارم،و نمىتوانم از خود پيشآمد بدى را بازگردانم،به اين امر بر خويش گواهى مىدهم،و در پيشگاهت به ناتوانى و كمى چارهام اعتراف مىكنم،خدايا بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست،و آنچه را به من و همه مردان و زنان مؤمن،از آمرزش در اين شب وعده دادى وفا كن، و آنچه را به من عنايت فرمودهاى كامل ساز،كه من بنده بيچاره،درمانده،ناتوان،تهيدست خوار توام.خدايا مرا فراموش كننده ذكرت قرار مده،در آنچه سزاوار آنم فرمودى،و نه فراموش كننده احسانت،در آنچه عطايم نمودى،و نه نااميد از اجابتت،گرچه مدّت زمانى طولانى گردد،چه در خوشى يا ناخوشى،يا سختى،يا آسانى،يا عافيت،يا بلا،يا تنگدستى،يا در نعمت همانا تو شنونده دعايى.
خدايا شام كردم درحالىكه براى تو تنها بنده كوچك و خوارى هستم،كه براى خويش سود و زيانى را به دست ندارم،و نمىتوانم از خود پيشآمد بدى را بازگردانم،به اين امر بر خويش گواهى مىدهم،و در پيشگاهت به ناتوانى و كمى چارهام اعتراف مىكنم،خدايا بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست،و آنچه را به من و همه مردان و زنان مؤمن،از آمرزش در اين شب وعده دادى وفا كن، و آنچه را به من عنايت فرمودهاى كامل ساز،كه من بنده بيچاره،درمانده،ناتوان،تهيدست خوار توام.خدايا مرا فراموش كننده ذكرت قرار مده،در آنچه سزاوار آنم فرمودى،و نه فراموش كننده احسانت،در آنچه عطايم نمودى،و نه نااميد از اجابتت،گرچه مدّت زمانى طولانى گردد،چه در خوشى يا ناخوشى،يا سختى،يا آسانى،يا عافيت،يا بلا،يا تنگدستى،يا در نعمت همانا تو شنونده دعايى.
۱۶:۰۱
نمازی در شب قدر برای بخشش گناهان خودمان و پدر و مادرمان
در روایت نبوی آمده است که هر کس در شب قدر دو ركعت نماز بخواند كه در هر ركعت پس از سوره «حمد» ، هفت مرتبه «توحيد» خوانده شود و پس از فراغت از نماز هفتاد مرتبه بگويد:
«أَسْتَغْفِرُ اللّه وَ أَتوبُ الَيْهِ».
از جاى برنخيزد تا خداوند او و پدر و مادرش را بيامرزد.
مفاتیح الجنان اعمال مشترکه شبهای قدر
در روایت نبوی آمده است که هر کس در شب قدر دو ركعت نماز بخواند كه در هر ركعت پس از سوره «حمد» ، هفت مرتبه «توحيد» خوانده شود و پس از فراغت از نماز هفتاد مرتبه بگويد:
«أَسْتَغْفِرُ اللّه وَ أَتوبُ الَيْهِ».
از جاى برنخيزد تا خداوند او و پدر و مادرش را بيامرزد.
مفاتیح الجنان اعمال مشترکه شبهای قدر
۱۶:۲۰
با عنایت به دستور العمل وزارت حج و عمره عربستان و مقررات شرکتهای هواپیمائی در خصوص نحوه انتقال آب زمزم در پروازهای برگشت حجاج سازمان حج و زیارت نسبت به خرید و ارسال آب زمزم در پروازهای خالی عملیات رفت به مبادی فرودگاهی کشورمان اقدام نموده است.
بر این اساس برای هر زائر یک ظرف ۵ لیتری پیش بینی گردیده و در نظر است به محض بازگشت حجاج در مبادی فرودگاهی داخل کشور تحویل ایشان گردد.
از اینرو به زائران محترم کاروانهای حج اعلام و تأکید نمائید؛
۱۶:۳۷
"شب قدر، پیوند با امام زمان(عج)"
احیای حقیقی در شب قدر احیا در شب قدر بهمعنای بیداری ظاهری نیست، بلکه احیای دل و زندهکردن حیات معنوی است. - امیرالمؤمنین(ع) به امام حسن مجتبی(ع) فرمود*: "أحی قَلبَک" (قلب خود را زنده کن).
- *هدف از احیا*: دور شدن از غفلت و بازگشت به خدا از طریق عبادات، نماز، دعا و خلوت با خود است.
- *معیار احیای شب قدر انسان باید در این شب با عروج معنوی و طهارت درونی، خود را در مسیر خدا قرار دهد. این فرآیند شامل: - خلوت با خود. - انجام عبادات (نماز، دعا). - تغییر و اصلاح درونی.
2. شب قدر، برنامهریزی و مدیریت یا تسلیم قضا و رضایت به قَدَر- شب قدر فرصتی برای طراحی آینده - استغفار از گذشته*: انسان مؤمن در این شب باید از گناهان گذشته پشیمان شود.
- *تصمیمگیری برای آینده*: تصمیمگیریهای الهی و اعمال صالحانه برای ساختن آیندهای بهتر.
- *مدیریت سرنوشت*: طراحی و برنامهریزی برای آینده تحت عنایت امام زمان(عج).
- *شب قدر شب اثبات صداقت - اثبات صداقت در انتخاب راه درست*: این شب فرصتی است برای نشاندادن پافشاری در راه خداپرستی واقعی.
- *استقامت در ارزشهای دینی و اخلاقی*: تقویت پیوند با ارزشها و اصول دینی.
*3. نکات کلیدی اصلاح و تغییر در شب قدر- 1. داشتن نیت واقعی و عزم جدی برای قرار گرفتن در مسیر خدا و دوری از راه شیطان. - 2. معاهده و پیمانسپاری عمیق با خدا برای رقم زدن سرنوشتی الهی. - 3. توسل و یاری جستن از امام زمان(عج) برای امضای تقدیرات خوب و کسب رضایت او. - 4. برنامهریزی و طراحی نقشهای الهی برای حداقل یک سال آینده و مواظبت بر عدم خروج از این معاهده یکساله.
4. نقش امام زمان(عج) در شب قدر- عنایت امام زمان(عج) تضمینی است بر برنامهریزی در این شب، تحت راهبری امام زمان(عج). - کسب رضایت ولایت و امضای امام زمان(عج)، تنها مسیر رسیدن به بهشت است. - توحید و بندگی باید در محضر امام زمان(عج) و تحت عنایت حضرت تقویت شود. - پیوند سرنوشت آینده با امام زمان(عج) باید در شب قدر محقق شود.ازهمه ی بزرگواران در این شبهای عزیزوسرنوشت سازالتماس دعا داریم
احیای حقیقی در شب قدر احیا در شب قدر بهمعنای بیداری ظاهری نیست، بلکه احیای دل و زندهکردن حیات معنوی است. - امیرالمؤمنین(ع) به امام حسن مجتبی(ع) فرمود*: "أحی قَلبَک" (قلب خود را زنده کن).
- *هدف از احیا*: دور شدن از غفلت و بازگشت به خدا از طریق عبادات، نماز، دعا و خلوت با خود است.
- *معیار احیای شب قدر انسان باید در این شب با عروج معنوی و طهارت درونی، خود را در مسیر خدا قرار دهد. این فرآیند شامل: - خلوت با خود. - انجام عبادات (نماز، دعا). - تغییر و اصلاح درونی.
2. شب قدر، برنامهریزی و مدیریت یا تسلیم قضا و رضایت به قَدَر- شب قدر فرصتی برای طراحی آینده - استغفار از گذشته*: انسان مؤمن در این شب باید از گناهان گذشته پشیمان شود.
- *تصمیمگیری برای آینده*: تصمیمگیریهای الهی و اعمال صالحانه برای ساختن آیندهای بهتر.
- *مدیریت سرنوشت*: طراحی و برنامهریزی برای آینده تحت عنایت امام زمان(عج).
- *شب قدر شب اثبات صداقت - اثبات صداقت در انتخاب راه درست*: این شب فرصتی است برای نشاندادن پافشاری در راه خداپرستی واقعی.
- *استقامت در ارزشهای دینی و اخلاقی*: تقویت پیوند با ارزشها و اصول دینی.
*3. نکات کلیدی اصلاح و تغییر در شب قدر- 1. داشتن نیت واقعی و عزم جدی برای قرار گرفتن در مسیر خدا و دوری از راه شیطان. - 2. معاهده و پیمانسپاری عمیق با خدا برای رقم زدن سرنوشتی الهی. - 3. توسل و یاری جستن از امام زمان(عج) برای امضای تقدیرات خوب و کسب رضایت او. - 4. برنامهریزی و طراحی نقشهای الهی برای حداقل یک سال آینده و مواظبت بر عدم خروج از این معاهده یکساله.
4. نقش امام زمان(عج) در شب قدر- عنایت امام زمان(عج) تضمینی است بر برنامهریزی در این شب، تحت راهبری امام زمان(عج). - کسب رضایت ولایت و امضای امام زمان(عج)، تنها مسیر رسیدن به بهشت است. - توحید و بندگی باید در محضر امام زمان(عج) و تحت عنایت حضرت تقویت شود. - پیوند سرنوشت آینده با امام زمان(عج) باید در شب قدر محقق شود.ازهمه ی بزرگواران در این شبهای عزیزوسرنوشت سازالتماس دعا داریم
۱۶:۴۴
معناش خيلى جالبه :
۱۶:۵۲
پس بیاییددر این شبهای قدر
کینه های دیرینه
کدورت ها
رابادیگران کنارگذاشتهگذشته هارافراموش نموده تا خداوند نظر رحمتش رابرمابیفکند
۱۶:۵۶
بهترین عمل در شب قدر
رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی): بهترین اعمال در شب قدر دعاست، احیاء هم برای دعا و توسل و ذکر است. دعا یعنی با خدای متعال سخن گفتن؛ در واقع خدا را نزدیک خود احساس کردن و حرف دل را با او در میان گذاشتن. دعا یا درخواست است، یا تمجید و تحمید است، یا اظهار محبت و ارادت است؛ همهی اینها دعاست
شورای فرهنگی کاروان 13162
رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی): بهترین اعمال در شب قدر دعاست، احیاء هم برای دعا و توسل و ذکر است. دعا یعنی با خدای متعال سخن گفتن؛ در واقع خدا را نزدیک خود احساس کردن و حرف دل را با او در میان گذاشتن. دعا یا درخواست است، یا تمجید و تحمید است، یا اظهار محبت و ارادت است؛ همهی اینها دعاست
۱۸:۱۹
به جستجوی او سر به بیابان گذاشتم
افرادی که ارتباطاتی با امام زمان عجل الله فرجه دارند در ایام حج بیشتر به محضر ایشان مشرف میشوند.
مرحوم آقاشیخ حسین فاضلی گفت: یک شب در ایام حج در منا بودیم. شب خیلی اشتیاق پیدا کردم و بیتاب شدم. دیدم نمیتوانم در کاروان باشم. سر به بیابان گذاشتم.
... همین طور میرفتم و گریه میکردم. رسیدم به جایی و دیدم یک خیمه و بارگاه عظیمی برپاست. ناخودآگاه کشیده شدم به آن طرف. رفتم و وارد شدم. دیدم که آقا مشغول صحبت هستند و اطرافشان انواع طوایف از نژادها و زبانهای مختلف بودند. رو میکنند به هر کسی و به زبان خودش با او حرف میزنند.
... تا نوبت به من رسید. به من توجه نمودند و فرمودند: «فضائل ما را به مردم به زبان خودشان بیان کنید. اگر فضائل ما را بشناسند، بیشتر ترقی میکنند.»
گفت: من این پیام را دریافت کردم که نظر آقا این است که باید زبان دیگران را یاد بگیریم و با زبان خودشان با آنها صحبت کنیم.
...آنها غافل هستند و ما باید آنها را هدایت کنیم. باید طوری بگوییم که آنها بفهمند. گفت: بعد مجلس تمام شد و ما بیرون آمدیم.
وقتی متوجه شدم و به عالم خودم آمدم، دیدم نزدیک مسجد خیف هستم.
افرادی که ارتباطاتی با امام زمان عجل الله فرجه دارند در ایام حج بیشتر به محضر ایشان مشرف میشوند.
مرحوم آقاشیخ حسین فاضلی گفت: یک شب در ایام حج در منا بودیم. شب خیلی اشتیاق پیدا کردم و بیتاب شدم. دیدم نمیتوانم در کاروان باشم. سر به بیابان گذاشتم.
... همین طور میرفتم و گریه میکردم. رسیدم به جایی و دیدم یک خیمه و بارگاه عظیمی برپاست. ناخودآگاه کشیده شدم به آن طرف. رفتم و وارد شدم. دیدم که آقا مشغول صحبت هستند و اطرافشان انواع طوایف از نژادها و زبانهای مختلف بودند. رو میکنند به هر کسی و به زبان خودش با او حرف میزنند.
... تا نوبت به من رسید. به من توجه نمودند و فرمودند: «فضائل ما را به مردم به زبان خودشان بیان کنید. اگر فضائل ما را بشناسند، بیشتر ترقی میکنند.»
گفت: من این پیام را دریافت کردم که نظر آقا این است که باید زبان دیگران را یاد بگیریم و با زبان خودشان با آنها صحبت کنیم.
...آنها غافل هستند و ما باید آنها را هدایت کنیم. باید طوری بگوییم که آنها بفهمند. گفت: بعد مجلس تمام شد و ما بیرون آمدیم.
وقتی متوجه شدم و به عالم خودم آمدم، دیدم نزدیک مسجد خیف هستم.
۱:۰۸
۷:۴۹
با عرض سلام وآرزوی قبولی طاعات و عبادات شما زائران گرامی
طبق هماهنگی انجام شده با روحانی محترم کاروان، حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا شفیعی
اولین جلسه آموزشی کاروان در سال جدید روز جمعه 1404/01/15تشکیل میگردد
با توجه به اینکه انشاالله اولین پرواز اصفهان هستیم و چند جلسه آموزشی دیگر هم باید تشکیل دهیم، لازم است که از فرصت باقیمانده در ایران کمال بهره را ببریم.
باتشکر مدیر کاروان
طبق هماهنگی انجام شده با روحانی محترم کاروان، حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا شفیعی
اولین جلسه آموزشی کاروان در سال جدید روز جمعه 1404/01/15تشکیل میگردد
با توجه به اینکه انشاالله اولین پرواز اصفهان هستیم و چند جلسه آموزشی دیگر هم باید تشکیل دهیم، لازم است که از فرصت باقیمانده در ایران کمال بهره را ببریم.
باتشکر مدیر کاروان
۸:۳۹
۹:۳۱
امام زمان عج در روز عرفه، در کجای سرزمین عرفات حضور دارند ؟
از مرحوم حجت الاسلام قاضی زاهدی گلپایگانی نقل شده است که من در تهران از جناب حاج محمّد علی فشندی شنیدم که می گفت:
در دیدار با امام زمان عج در سفر حج - در حالی که ایشان را نمیشناختم - از ایشان سؤال کردم روز عرفه که می گویند حضرت ولیّ عصر (عج) در عرفات هستند ،در کجای سرزمین عرفات حضور دارند؟ حضرت فرمودند حدود جبل الرّحمه.
گفتم: اگر کسی آنجا برود آن حضرت را می بیند؟ فرمودند: بله او را می بیند، ولی نمی شناسد.
امام حسین (علیه السلام) نیز دعای عرفه را کنار کوه جبل الرحمه در جانب چپ آن، رو به کعبه قرائت کردند.
از مرحوم حجت الاسلام قاضی زاهدی گلپایگانی نقل شده است که من در تهران از جناب حاج محمّد علی فشندی شنیدم که می گفت:
در دیدار با امام زمان عج در سفر حج - در حالی که ایشان را نمیشناختم - از ایشان سؤال کردم روز عرفه که می گویند حضرت ولیّ عصر (عج) در عرفات هستند ،در کجای سرزمین عرفات حضور دارند؟ حضرت فرمودند حدود جبل الرّحمه.
گفتم: اگر کسی آنجا برود آن حضرت را می بیند؟ فرمودند: بله او را می بیند، ولی نمی شناسد.
امام حسین (علیه السلام) نیز دعای عرفه را کنار کوه جبل الرحمه در جانب چپ آن، رو به کعبه قرائت کردند.
۱۶:۵۵
توصیه بسیار مهم رهبر انقلاب: در این شبها فرصت دعا و تضرع را از دست ندهید.
جوانها میتوانید با یک توجه با یک دعا با یک اخلاص سرنوشت زندگی خودتان بلکه سرنوشت زندگی یک ملت را تغییر بدهید.
جوانها میتوانید با یک توجه با یک دعا با یک اخلاص سرنوشت زندگی خودتان بلکه سرنوشت زندگی یک ملت را تغییر بدهید.
۱۶:۰۸
سلام در آستانه بهار، دلهایمان غرق در سوگ پدر یتیمان و اسطوره عدالت، حضرت علی (ع) است. اما چه زیباست که نوروز و این شبهای قدر را به فرصتی برای تحول، نزدیکی به خدا و پیروی از سیره مولا تبدیل کنیم. از خداوند میخواهم که سالی پر از معنویت، آرامش و برکت نصیبتان فرماید.
ایام شهادت مولا تسلیت باد
۱۶:۵۷
-1369170173_-1824387797.mp3
۰۱:۰۶:۵۹-۱۵.۳۴ مگابایت
سخنرانی استاد سعادتفر جلسه 33
۱۲:۱۴
نصب حجرالاسود توسط امام زمان(ع) در دوران غیبت کبری
ابوالقاسم جعفر بن محمد قولویه می فرماید:
من در سال ۳۳۷ هجری، همان سالی که قرامطه، حجرالاسود را به مسجد الحرام برگردانده بودند، به عزم زیارت بیت الله، وارد بغداد شدم و هدفم دیدن کسی بود که حجرالاسود را به جای خود نصب میکند؛ زیرا یکی از ویژگی های حجر الأسود آن است که اگر از مکان خود به هر دلیلی جدا گردد فقط به وسیله امام معصوم علیه السلام در مکان خود نصب می گردد.
در بغداد سخت بیمار شدم؛ به طوری که خود را در شرف مرگ دیدم؛ مردی را که به ابن هشام مشهور بود از جانب خود نایب نمودم؛ نامه ای سر به مهر به او سپردم و در آن نامه از مدت عمر خود سؤال کرده بودم و این که آیا در این بیماری از دنیا می روم یا نه؟
و به او گفتم: عمده هدف من آن است که این رقعه را به کسی که حجرالاسود را به جای خود نصب میکند، برسانی و جوابش را از او بگیری.
ابن هشام میگوید: وقتی به مکه معظمه وارد شدم و خواستند حجرالاسود را در جای خود نصب نمایند، مبلغی به خدام دادم تا بتوانم کسی که آن سنگ را بر جای خود قرار می دهد ببینم.
هر کس که می خواست حجرالاسود را در جای خود نصب نماید، سنگ اضطراب داشت و بر جای خود قرار نمیگرفت.
در آن حال جوانی گندمگون و خوشرو پیدا شد. ایشان آمد و حجر را بر جای خود گذارد. سنگ در آن جا قرار گرفت، به طوری که گویا اصلاً و ابداً از جای خود برداشته نشده است.
بعد از مشاهده این حال، صدای جمعیت به تکبیر بلند گردید و آن جوان از مسجدالحرام خارج شد. من نیز به دنبال او رفتم و راه را باز می نمودم؛ به طوری که مردم گمان کردند دیوانه یا مریض هستم و راه را باز می نمودند.
چشم از آن جوان برنمی داشتم تا آن که از بین مردم به کناری رفت و با وجودی که من با سرعت راه می رفتم و ایشان با کمال تأنی حرکت میکرد، باز به او نمی رسیدم؛ تا به جایی رسید که جز من کسی نبود که او را بیند. توقف نمود و فرمود: چیزی را که همراه داری بیاور.
رقعه را به او دادم. بدون آن که آن را باز و نگاه کند، فرمود: به صاحب رقعه بگو، او در این بیماری فوت نمیکند؛ بلکه سی سال دیگر، از دنیا خواهد رفت.
ابن هشام گفت: آنگاه چنان گریه ای بر من غلبه کرد که قادر بر حرکت کردن نبودم. جوان مرا به همان حال گذاشت و رفت، تا آن که از نظرم غایب شد.
ناقل میگوید: پس از آن که سی سال از جریان گذشت؛ ابن قولویه مریض شد و در صدد تهیه کارهای آخرت خود بر آمد. وصیت نامه خود را نوشت و کفن خود را آماده کرد و محل قبر خود را معین نمود. به او گفتند: چرا از این بیماری می ترسی؟ امید داریم که خداوند تفضل کرده و تو را عافیت دهد. جواب داد: این همان سالی است، که خبر فوت مرا در آن دادهاند. در آن سال و با همان مرض وفات کرد و به رحمت الهی رسید.
ابوالقاسم جعفر بن محمد قولویه می فرماید:
من در سال ۳۳۷ هجری، همان سالی که قرامطه، حجرالاسود را به مسجد الحرام برگردانده بودند، به عزم زیارت بیت الله، وارد بغداد شدم و هدفم دیدن کسی بود که حجرالاسود را به جای خود نصب میکند؛ زیرا یکی از ویژگی های حجر الأسود آن است که اگر از مکان خود به هر دلیلی جدا گردد فقط به وسیله امام معصوم علیه السلام در مکان خود نصب می گردد.
در بغداد سخت بیمار شدم؛ به طوری که خود را در شرف مرگ دیدم؛ مردی را که به ابن هشام مشهور بود از جانب خود نایب نمودم؛ نامه ای سر به مهر به او سپردم و در آن نامه از مدت عمر خود سؤال کرده بودم و این که آیا در این بیماری از دنیا می روم یا نه؟
و به او گفتم: عمده هدف من آن است که این رقعه را به کسی که حجرالاسود را به جای خود نصب میکند، برسانی و جوابش را از او بگیری.
ابن هشام میگوید: وقتی به مکه معظمه وارد شدم و خواستند حجرالاسود را در جای خود نصب نمایند، مبلغی به خدام دادم تا بتوانم کسی که آن سنگ را بر جای خود قرار می دهد ببینم.
هر کس که می خواست حجرالاسود را در جای خود نصب نماید، سنگ اضطراب داشت و بر جای خود قرار نمیگرفت.
در آن حال جوانی گندمگون و خوشرو پیدا شد. ایشان آمد و حجر را بر جای خود گذارد. سنگ در آن جا قرار گرفت، به طوری که گویا اصلاً و ابداً از جای خود برداشته نشده است.
بعد از مشاهده این حال، صدای جمعیت به تکبیر بلند گردید و آن جوان از مسجدالحرام خارج شد. من نیز به دنبال او رفتم و راه را باز می نمودم؛ به طوری که مردم گمان کردند دیوانه یا مریض هستم و راه را باز می نمودند.
چشم از آن جوان برنمی داشتم تا آن که از بین مردم به کناری رفت و با وجودی که من با سرعت راه می رفتم و ایشان با کمال تأنی حرکت میکرد، باز به او نمی رسیدم؛ تا به جایی رسید که جز من کسی نبود که او را بیند. توقف نمود و فرمود: چیزی را که همراه داری بیاور.
رقعه را به او دادم. بدون آن که آن را باز و نگاه کند، فرمود: به صاحب رقعه بگو، او در این بیماری فوت نمیکند؛ بلکه سی سال دیگر، از دنیا خواهد رفت.
ابن هشام گفت: آنگاه چنان گریه ای بر من غلبه کرد که قادر بر حرکت کردن نبودم. جوان مرا به همان حال گذاشت و رفت، تا آن که از نظرم غایب شد.
ناقل میگوید: پس از آن که سی سال از جریان گذشت؛ ابن قولویه مریض شد و در صدد تهیه کارهای آخرت خود بر آمد. وصیت نامه خود را نوشت و کفن خود را آماده کرد و محل قبر خود را معین نمود. به او گفتند: چرا از این بیماری می ترسی؟ امید داریم که خداوند تفضل کرده و تو را عافیت دهد. جواب داد: این همان سالی است، که خبر فوت مرا در آن دادهاند. در آن سال و با همان مرض وفات کرد و به رحمت الهی رسید.
۱۳:۵۹