متن پیمان باخداوند که انشاالله در طواف وداع باهمدیگر بخوانیم و بر آن عهد بمانیم

۱۱:۵۴
زائران ومیهمانان حرم امن الهی هرچه زودتر بههپ همه موارد بویژه مسابقه فصل مهمانی با دقت پاسخ دهید که وقت تنگ است
۱۱:۵۹
آداب و مستحبات مدینه۱-صلوات ۲-احترام به مردم مدینه ۳-تلاوت قرآن ۴-رعایت حجاب ۵-انفاق ۶-اقامه نماز در مسجدالنبی ۷-سه روز روزه مستحبی در مدینه(چهارشنبه پنجشنبه و جمعه)۸-خواندن نماز جعفرطیار ۹-عمل به حاجت مسلمانان
۷:۱۰
۱۰-اقامت بیشتر در مدینه ۱۱-زیارت شهدا و اماکن مقدسه ۱۲-وداع با پیامبر و امامان
۷:۱۳
نقشه اماکن مسجدالنبی
۹:۱۴
توضیحات اماکن مسجدالنبی
۹:۱۵
نقشه اماکن بقیع
۹:۱۷
اماکن قبرستان بقیع
۹:۱۸
راهنمای قبرستان بقیع
۹:۲۰
اماکن زیارتی در زیارت دوره جمعه۳۰/۴/۱۴۰۲۱-قبرستان احد و منطقه جنگ احد۲-مسجد ذوقبلتین۳-محل جنگ یا غزوه احد یا احزاب(سبع مساجد)۴-مسجد قبا
۹:۲۱
فردا صبح ۱۵ دقیقه بعد از نماز جلوی درب بقیع وپله ها منتظر عزیزانی هستیم که تمایل به زیارت بقیع دسته جمعی دارند موسویان
۱۸:۳۶
پیمان با رسول خدا(ص)
۵:۲۴
مزار امامان مظلوم بقیع
۸:۰۵
بازارسال شده از اقا ابوالفضل
۸:۰۵
بازارسال شده از اقا ابوالفضل
۸:۰۸
حاجی و نور حج
امام صادق علیه السلام فرمودند:
الحاجُّ لایَزالُ عَلَیْهِ نُورُ الحَجِّ مالَمْ یَلُمَّ بِذَنْبٍ.
نور و روشنایی حج همواره بر حاجی باقی است، تا وقتی که دنبال گناه نرفته باشد.
فروع کافی، ج 4، ص 255
شرح حدیث:
فضای معنوی مراسم و مناسک حج، دل و جان را روشن میکند و این روشنایی به چهره و سیما نفوذ میکند.از این رو، حاجیِ پاک شده و از عرفات و منا برگشته که طواف و سعی و نماز خویش را به پایان رسانده باشد، نورانیّتی ارزشمند پیدا میکند.این نورانیّت، نور ایمان و پاکی و تقواست و تا وقتی باقی است که آلودگی گناه پیش نیامده باشد. مثل کسی که در نهری شستشو کرده و چرکها را از بدن و چهره خویش زدوده است، سیمای روشن و نظیف او نشانگر این تطهیر و پاکی است و تا زمانی که در معرض گرد و غبار قرار نگیرد و دود وآلودگی به او نرسد، همچنان شفّاف و درخشنده است.گناه، همچون نقطه تاریکی دل را سیاه میکند. سیهدلی در وضع ظاهر هم تأثیر میگذارد. سیمای متقین با سیمای فاجران متفاوت است.حیف است که حاجی پاک شده، نورانیّت و معنویّت حجّ را با ارتکاب گناه از دست بدهد و باز هم دل و جانش از نقطههای سیاه معاصی تیره و کدر گردد. مهمّ، حفظ و نگهداری آن حالت نورانی و معنوی است. مثل پیروزی که به دست آوردنش آسان است، امّا نگهداریش دشوار.رسیدن به تهذیب و توبه نیز نوعی پیروزی در جبهه «جهاد نفس» است که باید از آن نگهداری کرد.
امام صادق علیه السلام فرمودند:
الحاجُّ لایَزالُ عَلَیْهِ نُورُ الحَجِّ مالَمْ یَلُمَّ بِذَنْبٍ.
نور و روشنایی حج همواره بر حاجی باقی است، تا وقتی که دنبال گناه نرفته باشد.
فروع کافی، ج 4، ص 255
شرح حدیث:
فضای معنوی مراسم و مناسک حج، دل و جان را روشن میکند و این روشنایی به چهره و سیما نفوذ میکند.از این رو، حاجیِ پاک شده و از عرفات و منا برگشته که طواف و سعی و نماز خویش را به پایان رسانده باشد، نورانیّتی ارزشمند پیدا میکند.این نورانیّت، نور ایمان و پاکی و تقواست و تا وقتی باقی است که آلودگی گناه پیش نیامده باشد. مثل کسی که در نهری شستشو کرده و چرکها را از بدن و چهره خویش زدوده است، سیمای روشن و نظیف او نشانگر این تطهیر و پاکی است و تا زمانی که در معرض گرد و غبار قرار نگیرد و دود وآلودگی به او نرسد، همچنان شفّاف و درخشنده است.گناه، همچون نقطه تاریکی دل را سیاه میکند. سیهدلی در وضع ظاهر هم تأثیر میگذارد. سیمای متقین با سیمای فاجران متفاوت است.حیف است که حاجی پاک شده، نورانیّت و معنویّت حجّ را با ارتکاب گناه از دست بدهد و باز هم دل و جانش از نقطههای سیاه معاصی تیره و کدر گردد. مهمّ، حفظ و نگهداری آن حالت نورانی و معنوی است. مثل پیروزی که به دست آوردنش آسان است، امّا نگهداریش دشوار.رسیدن به تهذیب و توبه نیز نوعی پیروزی در جبهه «جهاد نفس» است که باید از آن نگهداری کرد.
۷:۱۲
برخی ازعوامل دیگر حفظ آثار معنوی حج که مربوط به مراقبت های پس از بازگشت ازاین سفر نورانی است عبارتند از:
۷:۱۴
از آیتالله بهجت سؤال شد: چه کنیم تا نماز صبحمان قضا نشود؟ در پاسخ فرمودند: کسی که باقی نمازهایش را در اول وقت بخواند؛ خدا او را برای نماز صبح بیدار خواهد کرد.
عوامل سلب توفیق از نماز صبح به دو گروه عمده دسته بندی میشود:
الف: عوامل مادی که برخی از این عوامل شامل موارد ذیل است:1.فقدان برنامهریزی و نظم در زندگی2. پر خوری در شب
ب: عوامل معنوی1.ضعف در خداشناسی2.گناه
مرحوم آیتالله حاج شیخ حسنعلی اصفهانی معروف به نخودکی در وصیت خود به فرزندش میگوید: اگر آدمی چهل روز به ریاضت و عبادت بپردازد، ولی یک بار نماز صبح از او فوت شود، نتیجه آن چهل روز عبادت بیارزش و نابود خواهد شد.
۷:۲۱