میلاد مسعود حضرت علی اكبر (علیه السلام)
روز یازدهم شعبان سال 33 هـ .ق. میلاد مسعود حضرت علی اكبر (علیه السلام) به وقوع پیوست. پدرشان حضرت سیدالشهداء(علیه السلام) و مادرشان لیلی بنت مرة ثقفی بود. كنیه ایشان ابوالحسین و ملقب به اكبر است؛ زیرا بر اساس روایات معتبر، آن جناب، بزرگترین فرزند امام حسین (علیه السلام) بود.حضرت علی اكبر (علیه السلام) جوانی زیبا رو بود كه از صورت و سیرت شبیه ترین مردم به رسول گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) بود. یك روز معاویه در ایام خلافت خویش از اطرافیان خود پرسید: «چه كسی به امر خلافت سزاوارتر است»؟ جملگی با چاپلوسی گفتند: «جز تو كسی را سزاوارتر نمیدانیم». معاویه گفت: «نه چنین نیست؛ بلكه برای خلافت، علی بن الحسین(علیهما السلام) سزاوارتر است كه به جدش رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) بسیار شبیه است و شجاعت و سخاوت، زیبایی و شایستگی را یكجا داراست».از این سخن معاویه به خوبی استفاده میشود كه حضرت علی اكبر(علیه السلام) زبان زد خاص و عام بوده و به اعتراف دشمن تنها كسی كه از غیر ائمه (علیهم السلام) لایق مقام خلافت و امامت میباشد، علی اكبر (علیه السلام) است چه آنكه در اعتراف سرسختترین دشمن خاندان رسالت و ولایت، علی اكبر جامع والاترین فضایل اخلاقی است.به طور كلی اگر بخواهیم به عظمت روحی و مقام و منزلت معنوی آن اسوه تقوا و علم و شجاعت و فصاحت و كمال و جمال پی ببریم، كافی است بر این جمله پدر بزرگوارشان در روز عاشورا هنگام به میدان رفتن حضرت علی(علیه السلام)، اندكی دقت نماییم: «پروردگارا! گواه باش جوانی را برای جنگ با كفار به میدان فرستادم كه از نظر جمال و كمال و خلق و خوی شبیه ترین مردم به رسول تو بود و ما هر وقت كه مشتاق دیدار پیامبر تو میشدیم، به صورت او نظر میكردیم».شایان یادآوری است كه حضرت علی اكبر (علیه السلام) نخستین نفر از بنی هاشم بود كه در روز عاشورا پس از شهادت اصحاب امام حسین (علیه السلام) به محضر پدر بزرگوارشان رسید و اجازه میدان گرفت و به شهادت رسید. امام حسین(علیه السلام) بر بالین بدن غرقه به خونش چنین فرمودند: «بعد از تو خاك بر سر دنیا! خداوند بكشد كسانی را كه تو را كشتند!».@khaligh110
۱۳:۱۳
۵:۴۸
خداشناسی یعنی امام شناسی
#معرفت
●از حضرت آقا امام صادق (صلوات الله علیه) روایت شده است که حسين بن على (صلوات الله علیهما) بر ياران خود خارج شد و فرمود:
اى مردم! خداى جلّ ذکره، بندگان را جز براى اينكه او را بشناسند نيافريد؛ پس چون او را بشناسند پرستش او مى كنند، و چون او را بپرستند با پرستش او از پرستش جز او بي نياز مى شوند.
پس مردى به او عرض کرد: اى پسر پيامبر خدا، پدر و مادرم فداى تو باد! معرفت و شناخت خدا چيست؟
(امام حسین صلوات الله علیه) فرمود: اينكه اهل هر زمان، امام خودشان را كه اطاعت او بر آنها واجب است؛ بشناسند.
مرحوم صدوق در ذیل این روایت در کتاب علل الشرائع می نویسد :
مصنف این کتاب می گوید : معنی ان این است که اهل هر زمان بدانند که خداوند متعال در هیچ زمانی مردم را بدون امام معصوم قرار نمی دهد . پس کسی که خداوندی را که حجت و امام برای او نگذاشته باشد بپرستد مانند این است که غیر خدا را پرستیده است
عَنْ سَلَمَةَ بْنِ عَطَاءٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (عليه السلام) قَالَ
خَرَجَ الْحُسَيْنُ بْنُ عَلِيٍّ (عليهماالسلام) عَلَى أَصْحَابِهِ فَقَالَ
أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّ اللَّهَ جَلَّ ذِكْرُهُ مَا خَلَقَ الْعِبَادَ إِلَّا لِيَعْرِفُوهُ فَإِذَا عَرَفُوهُ عَبَدُوهُ فَإِذَا عَبَدُوهُ اسْتَغْنَوْا بِعِبَادَتِهِ عَنْ عِبَادَةِ مَنْ سِوَاهُ
فَقَالَ لَهُ رَجُلٌ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ بِأَبِي أَنْتَ وَ أُمِّي فَمَا مَعْرِفَةُ اللَّهِ
قَالَ مَعْرِفَةُ أَهْلِ كُلِّ زَمَانٍ إِمَامَهُمُ الَّذِي يَجِبُ عَلَيْهِمْ طَاعَتُهُ
قال مصنف هذا الكتاب يعني بذلك أن يعلم أهل كل زمان أن الله هو الذي لا يخليهم في كل زمان عن إمام معصوم فمن عبد ربا لم يقم لهم الحجة فإنما عبد غير الله عز و جل
علل الشرائع، ج1، ص: 9كنز الفوائد، ج1، ص: 328نزهة الناظر، ص: 80تفسير الصافي، ج5، ص: 75بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج5، ص: 312تفسير نور الثقلين، ج5، ص: 132تفسير كنز الدقائق، ج12، ص: 435سفينة البحار، ج5، ص: 40
پدر و مادرم فدای امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف که غریبانه بیابان گردی می کند.


@khaligh110
#معرفت
●از حضرت آقا امام صادق (صلوات الله علیه) روایت شده است که حسين بن على (صلوات الله علیهما) بر ياران خود خارج شد و فرمود:
اى مردم! خداى جلّ ذکره، بندگان را جز براى اينكه او را بشناسند نيافريد؛ پس چون او را بشناسند پرستش او مى كنند، و چون او را بپرستند با پرستش او از پرستش جز او بي نياز مى شوند.
پس مردى به او عرض کرد: اى پسر پيامبر خدا، پدر و مادرم فداى تو باد! معرفت و شناخت خدا چيست؟
(امام حسین صلوات الله علیه) فرمود: اينكه اهل هر زمان، امام خودشان را كه اطاعت او بر آنها واجب است؛ بشناسند.
مرحوم صدوق در ذیل این روایت در کتاب علل الشرائع می نویسد :
مصنف این کتاب می گوید : معنی ان این است که اهل هر زمان بدانند که خداوند متعال در هیچ زمانی مردم را بدون امام معصوم قرار نمی دهد . پس کسی که خداوندی را که حجت و امام برای او نگذاشته باشد بپرستد مانند این است که غیر خدا را پرستیده است
أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّ اللَّهَ جَلَّ ذِكْرُهُ مَا خَلَقَ الْعِبَادَ إِلَّا لِيَعْرِفُوهُ فَإِذَا عَرَفُوهُ عَبَدُوهُ فَإِذَا عَبَدُوهُ اسْتَغْنَوْا بِعِبَادَتِهِ عَنْ عِبَادَةِ مَنْ سِوَاهُ
علل الشرائع، ج1، ص: 9كنز الفوائد، ج1، ص: 328نزهة الناظر، ص: 80تفسير الصافي، ج5، ص: 75بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج5، ص: 312تفسير نور الثقلين، ج5، ص: 132تفسير كنز الدقائق، ج12، ص: 435سفينة البحار، ج5، ص: 40
پدر و مادرم فدای امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف که غریبانه بیابان گردی می کند.
@khaligh110
۱۱:۴۵
بسمه تعالی
تحدیر (تند خوانی) قرآن کریم
با حجم کم
دانلود جزء اولahlevela.ir/tahdir/Joze01.mp3دانلود جزء دومahlevela.ir/tahdir/Joze02.mp3دانلود جزء سومahlevela.ir/tahdir/Joze03.mp3دانلود جزء چهارمahlevela.ir/tahdir/Joze04.mp3دانلود جزء پنجمahlevela.ir/tahdir/Joze05.mp3دانلود جزء ششمahlevela.ir/tahdir/Joze06.mp3دانلود جزء هفتمahlevela.ir/tahdir/Joze07.mp3دانلود جزء هشتمahlevela.ir/tahdir/Joze08.mp3دانلود جزء نهمahlevela.ir/tahdir/Joze09.mp3دانلود جزء دهمahlevela.ir/tahdir/Joze10.mp3دانلود جزء یازدهمahlevela.ir/tahdir/Joze11.mp3دانلود جزء دوازدهمahlevela.ir/tahdir/Joze12.mp3دانلود جزء سیزدهمahlevela.ir/tahdir/Joze13.mp3دانلود جزء چهاردهمahlevela.ir/tahdir/Joze14.mp3دانلود جزء پانزدهمahlevela.ir/tahdir/Joze15.mp3دانلود جزء شانزدهمahlevela.ir/tahdir/Joze16.mp3دانلود جزء هفدهمahlevela.ir/tahdir/Joze17.mp3دانلود جزء هجدهمahlevela.ir/tahdir/Joze18.mp3دانلود جزء نوزدهمahlevela.ir/tahdir/Joze19.mp3دانلود جزء بیستمahlevela.ir/tahdir/Joze20.mp3دانلود جزء بیست و یکمahlevela.ir/tahdir/Joze21.mp3دانلود جزء بیست و دومahlevela.ir/tahdir/Joze22.mp3دانلود جزء بیست و سومahlevela.ir/tahdir/Joze23.mp3دانلود جزء بیست و چهارمahlevela.ir/tahdir/Joze24.mp3دانلود جزء بیست و پنجمahlevela.ir/tahdir/Joze25.mp3دانلود جزء بیست و ششم ahlevela.ir/tahdir/Joze26.mp3دانلود جزء بیست و هفتم ahlevela.ir/tahdir/Joze27.mp3دانلود جزء بیست و هشتم ahlevela.ir/tahdir/Joze28.mp3دانلود جزء بیست و نهمahlevela.ir/tahdir/Joze29.mp3دانلود جزء سی امahlevela.ir/tahdir/Joze30.mp3
تحدیر روشی از تلاوت قرآن است که قاری در آن علی رغم رعایت کردن قواعد تجوید، از سرعت در خواندن نیز بهره می برد، از این رو در زمان یکسان نسبت به ترتیل و تحقیق تعداد آیات بیشتری تلاوت می شود.
حجم هرفایل: حدود ۴ مگابایتزمان تلاوت هر جزء: حدود ۳۵ دقیقه
التماس دعا
تحدیر (تند خوانی) قرآن کریم
دانلود جزء اولahlevela.ir/tahdir/Joze01.mp3دانلود جزء دومahlevela.ir/tahdir/Joze02.mp3دانلود جزء سومahlevela.ir/tahdir/Joze03.mp3دانلود جزء چهارمahlevela.ir/tahdir/Joze04.mp3دانلود جزء پنجمahlevela.ir/tahdir/Joze05.mp3دانلود جزء ششمahlevela.ir/tahdir/Joze06.mp3دانلود جزء هفتمahlevela.ir/tahdir/Joze07.mp3دانلود جزء هشتمahlevela.ir/tahdir/Joze08.mp3دانلود جزء نهمahlevela.ir/tahdir/Joze09.mp3دانلود جزء دهمahlevela.ir/tahdir/Joze10.mp3دانلود جزء یازدهمahlevela.ir/tahdir/Joze11.mp3دانلود جزء دوازدهمahlevela.ir/tahdir/Joze12.mp3دانلود جزء سیزدهمahlevela.ir/tahdir/Joze13.mp3دانلود جزء چهاردهمahlevela.ir/tahdir/Joze14.mp3دانلود جزء پانزدهمahlevela.ir/tahdir/Joze15.mp3دانلود جزء شانزدهمahlevela.ir/tahdir/Joze16.mp3دانلود جزء هفدهمahlevela.ir/tahdir/Joze17.mp3دانلود جزء هجدهمahlevela.ir/tahdir/Joze18.mp3دانلود جزء نوزدهمahlevela.ir/tahdir/Joze19.mp3دانلود جزء بیستمahlevela.ir/tahdir/Joze20.mp3دانلود جزء بیست و یکمahlevela.ir/tahdir/Joze21.mp3دانلود جزء بیست و دومahlevela.ir/tahdir/Joze22.mp3دانلود جزء بیست و سومahlevela.ir/tahdir/Joze23.mp3دانلود جزء بیست و چهارمahlevela.ir/tahdir/Joze24.mp3دانلود جزء بیست و پنجمahlevela.ir/tahdir/Joze25.mp3دانلود جزء بیست و ششم ahlevela.ir/tahdir/Joze26.mp3دانلود جزء بیست و هفتم ahlevela.ir/tahdir/Joze27.mp3دانلود جزء بیست و هشتم ahlevela.ir/tahdir/Joze28.mp3دانلود جزء بیست و نهمahlevela.ir/tahdir/Joze29.mp3دانلود جزء سی امahlevela.ir/tahdir/Joze30.mp3
حجم هرفایل: حدود ۴ مگابایتزمان تلاوت هر جزء: حدود ۳۵ دقیقه
۱۰:۴۵
#اثر محبت امیرالمومنین صلواةالله علیه
وَ عَنْهُ، عَنِ ابْنِ هَمَّامٍ، عَنْ حُمَيْدِ بْنِ زِيَادٍ وَ مُحَمَّدِ بْنِ جَعْفَرٍ الزَّرَّادِ الْقُرَشِيِ ، عَنْ يَحْيَى بْنِ زَكَرِيَّا اللُّؤْلُؤِيِّ، قَالَ: حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ أَحْمَدَ بْنِ هَارُونَ الْخَزَّازُ، عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ الصَّيْرَفِيِّ، عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سِنَانٍ، عَنْ مُفَضَّلِ بْنِ عُمَرَ، عَنْ جَابِرٍ الْجُعْفِيِّ، عَنْ رَجُلٍ، عَنْ جَابِرِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ، قَالَ: كَانَ لِأَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ السَّلَامُ صَاحِبٌ يَهُودِيٌّ قَالَ : وَ كَانَ كَثِيراً مَا يَأْلَفُهُ وَ إِنْ كَانَتْ لَهُ حَاجَةٌ أَسْعَفَهُ فِيهَا، فَمَاتَ الْيَهُودِيُّ فَحَزِنَ عَلَيْهِ وَ اشْتَدَّتْ وَحْشَتُهُ لَهُ، قَالَ: فَالْتَفَتَ إِلَيْهِ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ- وَ هُوَ ضَاحِكٌ- فَقَالَ لَهُ: يَا أَبَا الْحَسَنِ! مَا فَعَلَ صَاحِبُكَ الْيَهُودِيُّ؟ قَالَ: قُلْتُ: مَاتَ، قَالَ: اغْتَمَمْتَ بِهِ وَ اشْتَدَّتْ وَحْشَتُكَ عَلَيْهِ؟ قَالَ: نَعَمْ يَا رَسُولَ اللَّهِ! قَالَ: فَتُحِبُّ أَنْ تَرَاهُ مَحْبُوراً؟ قَالَ: نَعَمْ بِأَبِي أَنْتَ وَ أُمِّي، قَالَ: ارْفَعْ رَأْسَكَ، وَ كَشَطَ لَهُ عَنِ السَّمَاءِ الرَّابِعَةِ فَإِذَا هُوَ بِقُبَّةٍ مِنْ زَبَرْجَدَةٍ خَضْرَاءَ مُعَلَّقَةٍ بِالْقُدْرَةِ، فَقَالَ لَهُ: يَا أَبَا الْحَسَنِ! هَذَا لِمَنْ يُحِبُّكَ مِنْ أَهْلِ الذِّمَّةِ مِنَ الْيَهُودِ وَ النَّصَارَى وَ الْمَجُوسِ، وَ شِيعَتُكَ الْمُؤْمِنُونَ مَعِي وَ مَعَكَ غَداً فِي الْجَنَّةِ.
جابر بن عبدالله گفت امیرالمؤمنین سلام اللّه علیه یک یار یهودی داشت که خیلی او را دوست داشت و اگر برای حضرت حاجتی بود او انجام می داد وقتی یهودی مرد امیرالمؤمنین سلام اللّه علیه شدیداً محزون شدند حضرت رسول خندان به امیرالمؤمنین سلام اللّه علیه نگاه کرد و فرمودند:
ای ابوالحسن برای یار یهودیت چه اتفاقی افتاد؟ فرمودند مرده است.حضرت فرمودند: غمگین و محزون شدی برای او فرمودند بلی ای رسول خدا. حضرت رسول صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ فرمودند دوست داری او را شادمان ببینی؟فرمودند بلی پدر و مادرم فدایت فرمودند سرت را بالا بگیر آسمان چهارم را دید در قبه ای از زبرجد سبز است که آویزان است به قدرت خدا .حضرت رسول صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ فرمودند این برای کسی است که تو را دوست بدارد از یهود و نصاری و مجوس و شیعیانت با من و تو در بهشت محشور می شوند.
الاصول الستةعشر ص ۲۷۷@khaligh110
وَ عَنْهُ، عَنِ ابْنِ هَمَّامٍ، عَنْ حُمَيْدِ بْنِ زِيَادٍ وَ مُحَمَّدِ بْنِ جَعْفَرٍ الزَّرَّادِ الْقُرَشِيِ ، عَنْ يَحْيَى بْنِ زَكَرِيَّا اللُّؤْلُؤِيِّ، قَالَ: حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ أَحْمَدَ بْنِ هَارُونَ الْخَزَّازُ، عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ الصَّيْرَفِيِّ، عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سِنَانٍ، عَنْ مُفَضَّلِ بْنِ عُمَرَ، عَنْ جَابِرٍ الْجُعْفِيِّ، عَنْ رَجُلٍ، عَنْ جَابِرِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ، قَالَ: كَانَ لِأَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ السَّلَامُ صَاحِبٌ يَهُودِيٌّ قَالَ : وَ كَانَ كَثِيراً مَا يَأْلَفُهُ وَ إِنْ كَانَتْ لَهُ حَاجَةٌ أَسْعَفَهُ فِيهَا، فَمَاتَ الْيَهُودِيُّ فَحَزِنَ عَلَيْهِ وَ اشْتَدَّتْ وَحْشَتُهُ لَهُ، قَالَ: فَالْتَفَتَ إِلَيْهِ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ- وَ هُوَ ضَاحِكٌ- فَقَالَ لَهُ: يَا أَبَا الْحَسَنِ! مَا فَعَلَ صَاحِبُكَ الْيَهُودِيُّ؟ قَالَ: قُلْتُ: مَاتَ، قَالَ: اغْتَمَمْتَ بِهِ وَ اشْتَدَّتْ وَحْشَتُكَ عَلَيْهِ؟ قَالَ: نَعَمْ يَا رَسُولَ اللَّهِ! قَالَ: فَتُحِبُّ أَنْ تَرَاهُ مَحْبُوراً؟ قَالَ: نَعَمْ بِأَبِي أَنْتَ وَ أُمِّي، قَالَ: ارْفَعْ رَأْسَكَ، وَ كَشَطَ لَهُ عَنِ السَّمَاءِ الرَّابِعَةِ فَإِذَا هُوَ بِقُبَّةٍ مِنْ زَبَرْجَدَةٍ خَضْرَاءَ مُعَلَّقَةٍ بِالْقُدْرَةِ، فَقَالَ لَهُ: يَا أَبَا الْحَسَنِ! هَذَا لِمَنْ يُحِبُّكَ مِنْ أَهْلِ الذِّمَّةِ مِنَ الْيَهُودِ وَ النَّصَارَى وَ الْمَجُوسِ، وَ شِيعَتُكَ الْمُؤْمِنُونَ مَعِي وَ مَعَكَ غَداً فِي الْجَنَّةِ.
جابر بن عبدالله گفت امیرالمؤمنین سلام اللّه علیه یک یار یهودی داشت که خیلی او را دوست داشت و اگر برای حضرت حاجتی بود او انجام می داد وقتی یهودی مرد امیرالمؤمنین سلام اللّه علیه شدیداً محزون شدند حضرت رسول خندان به امیرالمؤمنین سلام اللّه علیه نگاه کرد و فرمودند:
ای ابوالحسن برای یار یهودیت چه اتفاقی افتاد؟ فرمودند مرده است.حضرت فرمودند: غمگین و محزون شدی برای او فرمودند بلی ای رسول خدا. حضرت رسول صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ فرمودند دوست داری او را شادمان ببینی؟فرمودند بلی پدر و مادرم فدایت فرمودند سرت را بالا بگیر آسمان چهارم را دید در قبه ای از زبرجد سبز است که آویزان است به قدرت خدا .حضرت رسول صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ فرمودند این برای کسی است که تو را دوست بدارد از یهود و نصاری و مجوس و شیعیانت با من و تو در بهشت محشور می شوند.
۱۰:۴۶
امام محمد باقر علیهالسلام فرمودند:رسول خدا صلی الله علیه و آله در آخرین جمعه از ماه شعبان برای مردم خطبه خواند و پس از حمد و ثنای الهی فرمود:ای مردم! به راستی که نزدیک است ماهی فرا برسد که در آن شبی است بهتر از هزار ماه، و آن ماه رمضان است. که خدا روزه آن را واجب، و یک شب نماز مستحب برخاستن در آن را همچون نماز مستحب هفتاد شب از ماههای دیگر قرار داده است.و پاداش یک خصلت خیر، و نیکوکاری مستحب در آن را همچون پاداش کسی که واجبی از واجبات خدای سبحان را انجام داده مقرر فرموده است.و هر کس یک واجب از واجبات خدا را در آن انجام دهد همچون کسی است که هفتاد فریضه از فرایض خدا را در ماههای دیگر انجام داده باشد. و آن ماه صبر است و پاداش صبر بهشت است و نیز ماه همیاری است و نیز ماهی است که خدا روزی مؤمن را در آن فزونی بخشد و هر کس در آن ماه، مومن روزه داری را افطاری دهد در نزد خدا پاداش آزادی یک بنده و آمرزش گناهان گذشته اش را دارد.
متن حدیث:عن ابی الورد، عن ابی جعفر (علیهالسلام) قال: خطب رسول الله (صلی الله علیه وآله) الناس فی آخر جمعه من شعبان فحمد الله و اثنی علیه ثم قال: ایها الناس! انه قد اظلکم شهر فیه لیلة خیر من الف شهر و هو شهر رمضان فرض الله صیامه و جعل قیام لیلة فیه بتطوع صلاة کتطوع صلاة سبعین لیلة فیما سواه من الشهور و جعل لمن تطوع فیه بخصلة من خصال الخیر و البر کاجر من ادی فریضة من فرائض الله عز و جل. ومن ادی فیه فریضة من فرائض الله کان کمن ادی سبعین فریضة من فرائض الله فیما سواه من الشهور و هو شهر الصبر و ان الصبر ثوابه الجنة و شهر المواساة و هو شهر یزید الله فی رزق المومن فیه و من فطر فیه مومنا صائما کان له بذلک عند الله عتق رقبة و مغفرة لذنوبه فیما مضی.
۱۰:۴۷
روايت شده است كه رسول خدا (صلی الله علیه و اله) در شب اول ماه رمضان اين دعا را مي خواندند:
اَلْحَمْدُ لِلَّهِ اَلَّذِي أَكْرَمَنَا بِكَ أَيُّهَا اَلشَّهْرُ اَلْمُبَارَكُ اَللَّهُمَّ فَقَوِّنَا عَلَى صِيَامِنَا وَ قِيَامِنَا وَ ثَبِّتْ أَقْدٰامَنٰا وَ اُنْصُرْنٰا عَلَى اَلْقَوْمِ اَلْكٰافِرِينَ
اَللَّهُمَّ أَنْتَ اَلْوَاحِدُ فَلاَ وَلَدَ لَكَ وَ أَنْتَ اَلصَّمَدُ فَلاَ شِبْهَ لَكَ وَ أَنْتَ اَلْعَزِيزُ فَلاَ يُعِزُّكَ شَيْءٌ وَ أَنْتَ اَلْغَنِيُّ وَ أَنَا اَلْفَقِيرُ وَ أَنْتَ اَلْمَوْلَى وَ أَنَا اَلْعَبْدُ وَ أَنْتَ اَلْغَفُورُ وَ أَنَا اَلْمُذْنِبُ وَ أَنْتَ اَلرَّحِيمُ وَ أَنَا اَلْمُخْطِئُ وَ أَنْتَ اَلْخَالِقُ وَ أَنَا اَلْمَخْلُوقُ وَ أَنْتَ اَلْحَيُّ وَ أَنَا اَلْمَيِّتُ
أَسْأَلُكَ بِرَحْمَتِكَ أَنْ تَغْفِرَ لِي وَ تَرْحَمَنِي وَ تَتَجَاوَزَ عَنِّي إِنَّكَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ .
إقبال الأعمال ج۱ ص۶۲ @khaligh110
اَلْحَمْدُ لِلَّهِ اَلَّذِي أَكْرَمَنَا بِكَ أَيُّهَا اَلشَّهْرُ اَلْمُبَارَكُ اَللَّهُمَّ فَقَوِّنَا عَلَى صِيَامِنَا وَ قِيَامِنَا وَ ثَبِّتْ أَقْدٰامَنٰا وَ اُنْصُرْنٰا عَلَى اَلْقَوْمِ اَلْكٰافِرِينَ
اَللَّهُمَّ أَنْتَ اَلْوَاحِدُ فَلاَ وَلَدَ لَكَ وَ أَنْتَ اَلصَّمَدُ فَلاَ شِبْهَ لَكَ وَ أَنْتَ اَلْعَزِيزُ فَلاَ يُعِزُّكَ شَيْءٌ وَ أَنْتَ اَلْغَنِيُّ وَ أَنَا اَلْفَقِيرُ وَ أَنْتَ اَلْمَوْلَى وَ أَنَا اَلْعَبْدُ وَ أَنْتَ اَلْغَفُورُ وَ أَنَا اَلْمُذْنِبُ وَ أَنْتَ اَلرَّحِيمُ وَ أَنَا اَلْمُخْطِئُ وَ أَنْتَ اَلْخَالِقُ وَ أَنَا اَلْمَخْلُوقُ وَ أَنْتَ اَلْحَيُّ وَ أَنَا اَلْمَيِّتُ
أَسْأَلُكَ بِرَحْمَتِكَ أَنْ تَغْفِرَ لِي وَ تَرْحَمَنِي وَ تَتَجَاوَزَ عَنِّي إِنَّكَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ .
۱۶:۱۴
نماز شب اول ماه مبارک رمضان
از امیرالمومنین علیه السلام روایت شده است:
أَنَّهُ سَأَلَهُ عَنْ فَضْلِ شَهْرِ رَمَضَانَ وَ عَنْ فَضْلِ الصَّلَاةِ فِيهِ فَقَالَ مَنْ صَلَّى فِي أَوَّلِ لَيْلَةٍ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ- أَرْبَعَ رَكَعَاتٍ يَقْرَأُ فِي كُلِّ رَكْعَةٍ الْحَمْدَ مَرَّةً وَ خَمْسَ عَشْرَةَ مَرَّةً قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ- أَعْطَاهُ اللَّهُ ثَوَابَ الصِّدِّيقِينَ وَ الشُّهَدَاءِ وَ غَفَرَ لَهُ جَمِيعَ ذُنُوبِهِ وَ كَانَ يَوْمَ الْقِيَامَةِ مِنَ الْفَائِزِين
که از فضایل ماه رمضان و فضایل نماز در آن از ایشان سوال شد.ایشان فرمودند هر کس در شب اول ماه رمضان چهار رکعت نماز بخواند در هر رکعت حمد یک بار و پانزده مرتبه سوره توحید، خداوند به او پاداش صدیقین و شهدا را عطا می کند و تمام گناهان او را می بخشد و او را در روز قیامت از جمله رستگاران قرار می دهد.
وسائل الشیعة ج۸ ص۳۷ @khaligh110
از امیرالمومنین علیه السلام روایت شده است:
أَنَّهُ سَأَلَهُ عَنْ فَضْلِ شَهْرِ رَمَضَانَ وَ عَنْ فَضْلِ الصَّلَاةِ فِيهِ فَقَالَ مَنْ صَلَّى فِي أَوَّلِ لَيْلَةٍ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ- أَرْبَعَ رَكَعَاتٍ يَقْرَأُ فِي كُلِّ رَكْعَةٍ الْحَمْدَ مَرَّةً وَ خَمْسَ عَشْرَةَ مَرَّةً قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ- أَعْطَاهُ اللَّهُ ثَوَابَ الصِّدِّيقِينَ وَ الشُّهَدَاءِ وَ غَفَرَ لَهُ جَمِيعَ ذُنُوبِهِ وَ كَانَ يَوْمَ الْقِيَامَةِ مِنَ الْفَائِزِين
که از فضایل ماه رمضان و فضایل نماز در آن از ایشان سوال شد.ایشان فرمودند هر کس در شب اول ماه رمضان چهار رکعت نماز بخواند در هر رکعت حمد یک بار و پانزده مرتبه سوره توحید، خداوند به او پاداش صدیقین و شهدا را عطا می کند و تمام گناهان او را می بخشد و او را در روز قیامت از جمله رستگاران قرار می دهد.
۱۶:۱۴
مَن أكثَرَ فيهِ مِنَ الصَّلاةِ عَلَيَّ، ثَقَّلَ اللّهُ ميزانَهُ يوَمَ تَخِفُّ المَوازينُ.
۱۶:۱۶
١ ـ وفات حضرت خدیجه کبری (سلام الله علیها) همسر گرامی پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم)٢ ـ ارسال نامههای کوفیان برای امام حسین(علیه السلام)
۱۸:۳۶
۱۸:۳۶
@khaligh110
۱۸:۳۸
آخرین حدیث از امیرالمومنین علیه السلام
امام به اصبغ فرمود: بنشین که دیگر فکر نمیکنم، که از این روز به بعد از من حدیثی بشنوی.
بدان ای اصبغ، که من به عیادت رسول خدا رفتم همان گونه که تو اکنون آمدهای، به من فرمود:
ای اباالحسن، برو مردم را جمع کن و بالای منبر برو و یک پله پایینتر از جای من بایست و به مردم بگو: «به هوش باشید، هر که پدر و مادرش را ناخشنود کند لعنت خدا بر او باد.به هوش باشید، هر که از صاحبان خود بگریزد لعنت خدا بر او باد. به هوش باشید، هر که مزد اجیر خود را ندهد لعنت خدا بر او باد.»
ای اصبغ، من به فرمان حبیبم رسول خدا عمل کردم،
مردی از آخر مسجد برخاست و گفت: ای اباالحسن، سه جمله گفتی، آن را برای ما شرح بده. من پاسخ ندادم تا به نزد رسول خدا رفتم و سخن آن مرد را بازگو کردم.
اصبغ گفت: در این جا امیرمومنان دست مرا گرفت و فرمود:
ای اصبغ، دست خود را بگشا. دستم را گشودم، حضرت یکی از انگشتان دست مرا گرفت، سپس ادامه داد كه پیغمبر فرمود:
هان، ای اباالحسن، من و تو پدران این امتیم، لعنت خدا بر آن کس که از ما بگریزد.هان که من و تو اجیر این امتیم، هر که از اجرت ما بکاهد و مزد ما را ندهد لعنت خدا بر او باد. آنگاه خود آمین گفت و من هم آمین گفتم.
الروضة : 22 و 23 ، بحار الأنوار : 44/40 ح 82 و 204/42 ح 8 . نظیر این روایت را شیخ طوسى رحمه الله در امالى خود : 123 ح4 مجلس 5 ، و شیخ مفید رحمه الله نیز در امالى خویش : 351 ح3 نقل کرده اند .@khaligh110
بدان ای اصبغ، که من به عیادت رسول خدا رفتم همان گونه که تو اکنون آمدهای، به من فرمود:
۱۷:۵۵
حدثنا أبي ـ رحمه الله ـ قال : حدثنا سعد بن عبد الله ، قال : حدثنا محمد بن الحسين بن أبي الخطاب ، عن محمد بن عبيد بن مهران ، عن صالح بن عقبة ، عن المفضل بن عمر ، قال :
ذكر عند أبي عبد الله عليه السلام « إنا أنزلناه في ليلة القدر » قال : ما أبين فضلها على السور.
قال : قلت : وأي شئ فضلها؟ قال : نزلت ولاية أمير المؤمنين عليهالسلام فيها.قلت : في ليلة القدر التي نرتجيها في شهر رمضان. قال : نعم ، هي ليلة قدرت فيها السماوات والأرض وقدرت ولاية أمير المؤمنين عليهالسلام فيها.
ترجمه
۱۷:۵۷
۲۳:۳۱
۱۱:۲۳
ویرانی قبور ائمه بقیع (علیهم السلام) به دست وهابیون (لعنهم الله)
در هشتم شوال سال 1344 هـ .ق. قبور ائمه بقیع(علیهم السلام) و نیز قبر حضرت حمزه (علیه السلام) در احد، به دست وهابی ها تخریب شد. آنان علاوه بر قبر مطهر ائمه معصومین(علیهم السلام) قبرهای دیگری را هم تخریب نمودند كه عبارتند از: قبر منسوب به حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)، قبر مطهر فاطمه بنت اسد(سلام الله علیها)، قبر مطهر حضرت ام البنین(سلام الله علیها)، قبر ابراهیم پسر پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) ، قبر اسماعیل فرزند حضرت صادق (علیه السلام)، دختران پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم)، قبر حلیمه سعدیه، دایه پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) و قبر شهیدان زمان پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم).وهابیان در سال 1343 هـ .ق. در مكه گنبدهای قبر حضرت عبدالمطلب، ابیطالب، خدیجه، و زادگاه پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) را با خاك یكسان و در جدّه نیز قبر حوا و دیگر قبرها را تخریب کرده بودند. در مدینه گنبد منوّر نبوی را به توپ بستند، ولی از ترس مسلمانان قبر شریف را تخریب نكردند. در شوال 1343 هـ .ق. با تخریب قبر مطهر ائمه بقیع(علیهم السلام) اشیای نفیس و با ارزش آن قبرها را به یغما بردند. مرقد حضرت عبدالله و آمنه پدر و مادر پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) را هم خراب كردند و علاوه بر آن قبر حضرت حمزه(علیه السلام) و شهدای احد را با خاک یکسان نمودند.در همان سال به كربلای معلّی حمله كردند و ضریح مطهر را كندند و جواهرات و اشیای نفیس حرم مطهر را كه بیشتر از طرف پادشاهان و بسیار ارزشمند و گرانبها بود، غارت كردند و قریب به هفت هزار نفر از علما و فضلا و سادات و مردم را كشتند. سپس به سمت نجف رفتند كه موفق به غارت نشدند و شكست خورده برگشتند.@khaligh110
۱۱:۲۵
توجه توجه: اطلاعیه مراسم... ومن یعظم شعائرالله فانهامن تقوی القلوب السلام علیک یا جعفر بن محمد الصادق علیه السلام بمناسبت شهادت رئیس مذهب حقه تشیع مراسم عزاداری جهت تعجیل فرج وتسلی قلب نازنین امام زمان عج برگزارخواهدبود. آدرس:تهران میدان قیام خیابان مولوی کوچه شهید موسوی کیانی مسجدگلشن مسجدمرحوم آیتالله غروی زمان:روزپنجشنبه ۴اردیبهشت ۱۴۰۴شمسی مصادف با ۲۵ شوال ۱۴۴۶قمریازنمازجماعت ظهروعصرباسخنرانی حضرت استادحاج سید علی غروی باروضه خوانی کربلایی سیدمهدی صیفی وبامداحی حاج مهدی راشدی ان شاءالله حدودساعت 13دسته عزاداری بسمت امامزاده سیداسماعیل علیه السلام حرکت خواهدکرد. باقدمتان زينت بخش جلسه باشید. لطفا اطلاع رسانی کنید. همه عزاداران سرسفره احسان حضرت صادق علیه السلام مهمان خواهند بود. https://chat.whatsapp.com/JfMwzIW2p1oGGci6WsvNDC
۱۲:۵۱