۲۲ تیر
@KhameneiBook
۸:۵۶
زندگى اینها زندگى پرتلاشى بوده، زندگى اینها سرتاسر پیکار بوده؛ که بحث ما اصلاً در این است.
https://shop.khameneibook.ir/product/همرزمان-حسین-علیهالسلام
@KhameneiBook
۱۰:۰۴
@KhameneiBook
۱۴:۱۹
۲۳ تیر
@KhameneiBook
۱۶:۲۹
@KhameneiBook
۱۶:۳۵
یک منظرهی دیگر منظرهی میدان رفتن علی اکبر علیهالسلام است که یکی از آن مناظر بسیار پرماجرا و عجیب است. واقعاً عجیب است؛ از همه طرف عجیب است. از جهت خود امام حسین عجیب است؛ از جهت این جوان - علی اکبر ـ عجیب است؛ از جهت زنان و بخصوص جناب زینب کبری عجیب است. راوی میگوید این جوان پیش پدر آمد. اولاً علی اکبر را هجده ساله تا بیست و پنجساله نوشته اند؛ یعنی حداقل هجده سال و حداکثر بیست و پنج سال. میگوید: «خرج علی بن الحسین»؛على بن الحسین برای جنگیدن، از خیمهگاه امام حسین خارج شد. باز در اینجا راوی میگوید و کان «من الشبه الناس خلقاً»؛ این جوان جزو زیباترین جوانان عالم بود؛ زیبا، رشید، شجاع.«فاستأذن اباه في القتال»؛ از پدر اجازه گرفت که برود بجنگد. «فاذن له» حضرت بدون ملاحظه اذن داد. در مورد قاسم بن الحسن، حضرت اوّل اذن نمیداد و بعد مقداری التماس کرد تا حضرت اذن داد؛ اما على بن الحسین که آمد، چون فرزند خودش است تا اذن خواست حضرت فرمود که برو. «ثم نظر اليه نظر يائس منه» نگاه نومیدانهای به این جوان کرد که به میدان میرود و دیگر برنخواهد گشت.«وارخی علیه السّلام عینه و بکی»؛ چشمش را رها کرد و بنا کرد به اشک ریختن. یکی از خصوصیات عاطفی دنیای اسلام همین است. اشک ریختن در حوادث و پدیدههای عاطفی.شما در قضایا زیاد میبینید که حضرت گریه کرد این، گریه گریهی جزع نیست ...
@KhameneiBook
۱۸:۵۸
۲۴ تیر
@KhameneiBook
۱۴:۲۴
۲۵ تیر
https://shop.khameneibook.ir/product/خون-آورد
@KhameneiBook
۸:۳۹
@KhameneiBook
۲۰:۴۸
@KhameneiBook
۲۰:۵۴
۲۶ تیر
@KhameneiBook
۸:۴۴
۲۷ تیر
امام حسين (عليه السلام) از لحاظ عملی، درس بزرگی به همهی تاریخ اسلام داد و در حقیقت، اسلام را، هم در زمان خودش و هم در هر زمان دیگری بیمه کرد.باید یاد امام حسين (عليه السلام) و یاد کربلا زنده باشد؛ چون یاد کربلا این درس عملی را جلوی چشم میگذارد.امام خمینی (ره) فرمود که محرم، ماهی است که خون بر شمشیر پیروز میشود.
@KhameneiBook
۱۸:۳۹
۳۰ تیر
روش و هدایت امام زینالعابدین(علیهالسّلام) در دوران دهشتبار و اختناقآمیز بنیامیّه موجب شد جمعیّت کم و جریان ضربهدیدهی تشیّع و نیروهای انقلابی در اندکزمانی به جمعیّتی انبوه و کارآمد بدل شود و کار به جایی رسد که کمتر از چهل سال بعد از شهادت آن حضرت، جریان قوی و فراگیر تشیّع موفّق به سرنگونی حکومت بنیامیّه گردد.
بنابراین میتوان گفت یکی از فصول مهم و سرنوشتسازِ دوران مبارزات ائمّه (علیهم السلام) مربوط به عصر امامت امام سجّاد (علیه السلام) میباشد.
@KhameneiBook
۱۰:۰۲
۳۱ تیر
پس اگر ما بخواهیم مطلب را تعبّداً هم قبول کنیم، این جهادى که در این زیارت هست، باید مورد پذیرش باشد و ائمّهى ما باید چهرههاى مجاهد و فداکار و پرتلاش و پیکارجو و ستیزهگر در نظر ما معرّفى شوند؛ یعنى عکس آنچه ما تا الان در ذهن داریم؛و اگر بخواهیم به منابع و مدارک تاریخى اشارهى تفصیلى نکنیم و به طور اجمال رد شویم، باز همینطور باید این مطلب را فوراً قبول کنیم.
https://shop.khameneibook.ir/product/همرزمان-حسین-علیهالسلام
@KhameneiBook
۱۱:۳۳
https://shop.khameneibook.ir/product/چهار-گفتار
@KhameneiBook
۱۷:۲۹
۱ مرداد
ماجرای سقیفه پیش آمد، مسئلهی سیاستبازیهای یک عدّه مردمی که به دین و به اسلام و جامعهی اسلامی آنچنان علاقهی وافر لازمی نداشتند و توطئهها و نشستوبرخاستها و قراردادها پیش آمد؛ و نتیجه همان شد که خود امیرالمؤمنین در ۲۶ سال، ۲۷ سال بعد از آن در برگشت از یک جنگ به یکی از افراد قبیلهی بنیاسد در ضمن بیان موجزی ذکر کرد: «فانّها کانت اثرةً شحّت علیها نفوس قومٍ و سخت عنها نفوس آخرین».مسئلهی سقیفه و غصب خلافت و ۲۵ سال کوتاه شدن دست علی از ادارهی اجتماع اسلامی، در کلام امیرالمؤمنین در یک موقعیّت حسّاس در دو جمله بیان شده: انحصارطلبی بود، خودخواهی بود، دنیا را برای خود طلبیدن بود؛ عدّهای به سوی آن مشتاقانه دست دراز کردند، حکومت را برای خود خواستند، قدرت را بناحق در اختیار خود گرفتند، «و سخت عنها نفوس آخرین»؛ عدّهای هم بزرگوارانه با شرح صدر چشم پوشیدند.مسئله همین بود.
https://shop.khameneibook.ir/product/همرزمان-حسین-علیهالسلام
@KhameneiBook
۱۶:۰۷
@KhameneiBook
۱۷:۵۳
۳ مرداد
https://shop.khameneibook.ir/product/الگوی-زن
@KhameneiBook
۹:۱۹
https://shop.khameneibook.ir/product/همرزمان-حسین-علیهالسلام
@KhameneiBook
۱۴:۲۵
۵ مرداد
@KhameneiBook
۱۶:۱۱