عکس پروفایل خانشخ

خانش

۳۶۰عضو
thumnail
#گزارش_زنده
undefined بزنگاه؛ نگاهی به نقش زن در دانشگاه
undefined روز دوم نشست‌ها | ۷ دی ۱۴۰۲ | الگوی نظری هویت زن در نهاد علم | جلسه دوم
undefined حجت الاسلام دکتر کدخدایی:- جنسیت در بازی قدرت در نهاد علم موثر است، زیرا قدرت زن قدرت نرم است، اما سازوکارهای نهاد علم، قدرت سخت است.- در رابطه با حضور زن در نهاد علم در وضعیت فعلی، پارادوکس ارزش‌ها وجود دارد. باید بر اساس هستی شناسی خودمان نهاد علم را ترسیم کنیم.- نهاد علم در عصر مدرن بر اساس شاخصه های قدرت، ثروت، شهوت شکل گرفته است، اما ما براساس سکونت، مودت و رحمت می‌خواهیم.- این سکونت مودت و رحمت در بستر زوجیت است و رکن اصلی در زوجیت، زن است و باید متناسب با این رکن، نهاد علم را ساخت.


#رویداد#بزنگاه#زن_و_دانشگاه
undefined @khanesh_uni

۱۶:۴۵

thumnail
آه از غمی که تازه شود با غمی دگر...
شهادت مظلومانه جمعی از هموطنان عزیز در حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان تسلیت باد.
@khanesh_uni

۱۸:۰۱

thumnail
هادی اگر تویی که کسی گم نمی‌شود...
undefined ای گنج معرفت، به دل سامرا، سلام ابن‌الجواد، حضرت ابن‌الرضا، سلام
undefined️ شهادت مظلومانه دهمین اختر آسمان امامت و ولایت، امام هادی (ع) تسلیت باد.


@khanesh_uni

۱۸:۵۳

undefined با ما بخوانید
مطابق نقل قرآن کریم، شیطان از ابتدا در صف مخالفان آفرینش آدم قرار نگرفته و در مخالفت با آفرینش آدم (ع) و انتصاب او به خلافت زمین سخنی نگفته است، بلکه پس از آگاهی نسبت به برتری عقلانی و علمی آدم مخالفتش را آشکار کرد. برتری عقلانی آدم (ع) در این است که هم از علم کامل‌تر برخوردار است و هم برتری علمی او موجب خشیت و تواضع - نه طغیان - شده است. از این رو در حالی که شیطان عالِم بزرگی است و کرسی تعلیم او در آسمان چهارم برقرار است و در استدلال انتخاب براهین و شواهد هـیـچ کـم نیاورده، ولی بر حسادت خویش غالب نشده است و در نتیجه مطیع نیست، سپاسگزار نیست، توبـه‌خـواه نیز نیست. آدم که به مقام عظیم خلافت خدا در زمین دست یافته، هم مطیع است، هــم عذرخواه و هم سپاسگزار. از این رو عقل آدم عقل عاشق است و شناخت حقیقت متعالی و درک صفات خداوند با شور محبت و عشق به او، در هم تنیده است.
undefined هنر زنانه زیستنجمیله علم‌الهدی
#عقل_عاشق#بریده_کتاب
@khanesh_uni

۱۶:۵۱

undefined با ما بخوانید
در سایه‌ی عقلانیت منفک از اخلاق، همه چیز از زاویه‌ی بهره‌وری و سودمندی مورد ملاحظه قرار می‌گیرد و زنان و مردان منابع انرژی طبیعی قلمداد می‌شوند. از این‌رو در سنت طبیعت‌گرایی، شناسایی، ارزیابی، تقویت و بهینه‌سازی انرژی‌های فکری و جنسی و کاری زنان و مردان یک فعل عقلانی و معنادار و مطابق با استانداردهای علمی تلقی می‌شود و به‌کارگیری انرژی‌های انسانی برای توسعه پایدار جامعه معنادار و مشروع است.بنابراین معنای عقلانیتی که امروزه الهام بخش رشد اجتماعی زنان است و و تعریفی از توسعه که پشتیبان آزادی زنان است، به نحوی با ابزارشدگی آن‌ها سازگار شده است. توسعه به تنهایی به هدف تبدیل شد و نه‌تنها زنان را بلکه تمامی امور ارزشمند، ازجمله علم، اخلاق، دیانت، هنر و طبیعت را به ابزار تبدیل کرد.
undefined هنر زنانه زیستنجمیله علم‌الهدی
#نقطه_بحرانی#بریده_کتاب
@khanesh_uni

۱۴:۰۷

thumnail
undefined آیا فناوری و جنسیت بر یکدیگر اثر می‌گذارند؟
معماری به عنوان مثالی از فناوری توانسته است تلقی سنتی ترین خانواده‌های ما را هم در رابطه با زنانگی و مردانگی و تقسیم نقش‌ها تغییر دهد!
#رویداد#بزنگاه#فناوری#جنسیت#دکتر_زرگر
@khanesh_uni

۱۹:۳۴

thumnail
۱۱ فوریه ۲۰۲۴، زنان و دختران در رهبری علم!
undefined در تقویم ما ایرانی ها ۲۲ بهمن مصادف شده با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و شاید همین موضوع باعث شود بقیه مناسبات خیلی به چشم نیایند.
undefined ۱۱ فوریه روز جهانی زنان و دختران در علم است که در آن سازمان ملل، نمایندگان کشورهای عضو را در کنار نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی، بخش خصوصی و دانشمندان برجسته گرد هم می‌آورد تا درباره سیاست‌ها، اقدامات و ابتکارات برای ترویج مشارکت بیشتر زنان در STEM (علم، فناوری، مهندسی و ریاضیات) بحث کنند. این مصوبه سازمان ملل که از سال ۲۰۱۶ اجرا شده است، دلیل چنین انتخابی را رسیدن به اهداف توسعه پایدار، نقش مهم زنان در توسعه علم و فناوری به عنوان نیمی از جمعیت جهان و نقش مهم علم و فناوری در رسیدن به اهداف توسعه بیان می‌کند.
سالانه یک محور خاص برای مباحثات و فعالیت‌های این روز انتخاب می‌شود که به نظر می‌آید در سه سال اول این محور بیشتر روی برابری جنسیتی و توسعه تمرکز داشته است. پس از آن روی نقش زنان در حل مشکلات زیست محیطی به صورت خاص حساب باز می کند و در دو سال اخیر بحث رهبری و مدیریت زنان در علم را پیش کشیده است. امسال این تم با نام "زنان و دختران در رهبری علم، عصر جدیدی برای پایداری توسعه" انتخاب شده است و تمرکز اصلی آن روی پرورش و معرفی خواص است؛ یعنی زنانی که بتوانند در سطوح بالای مدیریتی و سیاست گذاری وارد شده و معادلات جنسیتی را بر هم بزنند، چرا که علی رغم پیشرفت های حاصله، هنوز آمار حاکی از #حضور کمتر بانوان (نسبت به آقایان) در عرصه های STEM است. استقبال از چنین رویکردی در سازمان ملل تنها برای رفع نابرابری جنسیتی در علم و فناوری صورت گرفته و بیشتر به دنبال افزایش مشارکت زنان در علم و آزاد کردن ظرفیت بالقوه زنان در راستای خدمت به علم و نهاد علم است. در حالی که امتداد دیدگاه رهبران انقلاب در مورد پیشرانی زنان در نهضت ها می‌تواند افق بسیار بزرگتری را برای ما باز کند: زنان می‌توانند نهضت علمی را پیشرانی کنند و علم و نهاد علم را به سمت و سویی ببرند که باید. یعنی علم و نهاد علم در خدمت شما قرار بگیرد تا پیشرانی کنید به سوی تمدن اسلامی نه شما در خدمت آن‌ها.
undefinedدیدگاهی که بر خلاف سیاست‌های رقابتی و جنسیتی زنان سازمان ملل، نگاهی مکمل و فزاینده و متحد کننده به نقش زن در پیشبرد یک نهضت دارد.
پ.ن ۱پس زمینه یا اصطلاحاً تم بحث به ترتیب از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۳ به این صورت انتخاب شده‌اند:
undefined دگرگونی جهان: برابری در علم (۲۰۱۶)undefined جنسیت، علم و توسعه پایدار: تأثیر رسانه‌ها - از چشم‌انداز تا عمل (۲۰۱۷)undefined برابری و توازن در علم برای صلح و توسعه (۲۰۱۸)undefined سرمایه‌گذاری روی زنان و دختران در علم برای رشد سبز فراگیر (۲۰۱۹)undefined برابری در علم، فناوری و نوآوری: روندها و چالش‌های جهانی (۲۰۲۰)undefined فراتر از مرزها: برابری در علم برای جامعه (۲۰۲۱)undefined برابری، تنوع و شمول: آب ما را متحد می‌کند (۲۰۲۲)undefined جلو بردن همه برای توسعه پایدار و عادلانه (۲۰۲۳)undefined زنان و دختران در رهبری علم، عصر جدیدی برای پایداری توسعه (۲۰۲۴)
پ.ن ۲حضور در یک رشته تنها به معنای فارغ التحصیلی از آن نیست؛ حضور تمام و کمال، تصدی یک شغل حرفه ای در آن رشته و درآمدزایی محسوب می‌شود. یعنی چه در کشورهای غربی که تحصیل در STEM در بین زنان کمتر طرفدار دارد و چه در برخی کشورهای عربی که میزان فارغ التحصیلی زنان در این رشته ها بالاست ولی وارد بازار کار نمی‌شوند آمار مشابه است.
پ.ن ۳: با این که استقبال از چنین رویکردی در سازمان ملل برای رفع نابرابری جنسیتی در علم و فناوری صورت گرفته، نمی‌توان منکر وجود سیاست‌های رقابتی، جنسیت زده یا جنسیت زدا شد؛ اگر بپذیریم نهاد علم امروز ما ( به ویژه در STEM) جنسیت زده است، جنسیت زدایی از آن یعنی در نظر نگرفتن ظرفیت‌هایی که از تفاوت‌ها ناشی شده‌.
پ.ن ۴:شما خواهران‏ در این نهضت سهم به‌سزایى داشتید؛ و در همه جا کمک کردید و پیشوا بودید نسبت به مردها؛ و موجب قدرت شدید نسبت به آن‌ها» (صحیفه امام، ج‏ ۱۰، ص ۲۶۷)
undefined لیلا احمدی، دانشجوی دکترای برق دانشگاه شریف
#توسعه_پایدار#پیشرفت#زنان_در_علم#پیشران_نهضت_علمی
«دفتر مطالعات راهبردی جنسیت و علم»
@khanesh_uni

۲۰:۱۶

thumnail
۱۱ فوریه روز جهانی زنان و دختران در علم
"یادداشت اختصاصی خانم دکتر حاجی اسماعیلی هیئت علمی پژوهشکده زن و خانواده برای دفتر مطالعات راهبردی جنسیت و علم"
undefinedصعود معیوب زنان در علم و تکنولوژی
قرن حاضر قرنیست که علم و تکنولوژی اهمیت روزافزون و زیادی پیدا کرده است و باور عمومی افراد بر این می‌باشد که علم و تکنولوژی، پاسخ بسیاری از مشکلات جهانی‌ست و برای آینده‌ی بهتر و رفاه بیشتر بشر حیاتی می‌باشد.چیزی که گفته می‌شود این است که نقش زنان در این فرایند چندان روشن نیست و گرچه ما انتظار داریم که تکنولوژی ابزاری برای افزایش و تقویت مشارکت اجتماعی زنان باشد، اما زنان حضور قاطعی در عرصه‌های علم و تکنولوژی ندارند.دلایل مختلفی برای این بحث عنوان می‌شود؛
undefined دلیل اول این است که خود زنان دیدگاه خوبی ندارند و نقش و عملکردشان در جامعه را باور ندارند.
undefined دلیل دوم به انتظارات جامعه از زنان و نقش آن‌ها در این مسئله برمی‌گردد.
همواره این را عنوان می‌کنند که اگرچه زنان زیادی به سطحی از تحصیلات ورود پیدا کردند و بی‌سوادی در زنان تقریباً رو به ریشه‌کن شدن است، یعنی ۹۰ درصد از زنان جهان باسواد هستند و تعداد زنان بی‌سواد کمتر و کمتر شده، اما زنان معمولاً به سطوح بالای علمی دسترسی پیدا نمی‌کنند و هر چه که به سطوح بالاتر علمی می‌نگریم تعداد زنان کمتر می‌شود.در رشته‌های تحصیلی هم این مسئله مشاهده می‌شود. مثلاً گفته می‌شود که زن‌ها بیشتر به سراغ رشته‌های هنری و علوم اجتماعی می‌روند و کمتر در رشته‌های علوم طبیعی یا مهندسی وارد می‌شوند و چندان به سراغ مشاغلی که نیازمند مهارت‌های فکری و مهارت‌های فنی و فکر خلاق هستند، نمی‌روند...
ادامه‌ی این یادداشت را در ویرگول بخوانید.
#استم#زنان_در_علم
«دفتر مطالعات راهبردی جنسیت و علم»
@khanesh_uni

۱۴:۳۶

undefined با ما بخوانید
دوراهه هویتی -هویت زنان در نقش مادر و همسر و هویت ایشان در نقش نان آور بودن- که پیش روی زنان است در پایان به یک نقطه‌ی بحرانی می‌رسد. تفاوتی نمی‌کند که فرایندهای ابژه‌سازی، زنان را به عنوان افرادی که مورد تبعیض واقع شده‌اند معرفی کند، یعنی قشر آسیب‌پذیر، یا این فرایندها زنان را به عاملان اقتصادی و قشر نان‌آور تبدیل کند. زنان چه هویت "قشر آسیب پذیر" و چه هویت "قشر نان‌آور" را بپذیرند در هر صورت باید خود را با ملاک‌های مردپسند، ارزیابی کنند و نمی‌توانند به لحاظ عناصر هویتی زنانه‌ی خویش به‌طور مستقل بر سهم عاطفی خود از عقلانیت متکی باشند.فروکاست هویتی زنان امروزه در مقایسه با مردان حاصل فرایندهای مدرن سوژه‌سازی و ابژه‌سازی است. این فرایندها دو قطبی جنسیتی را افزایش می‌دهند زیرا ارزش مرد بودن با ارزش زن بودن بسیار متفاوت می‌شود.
undefined هنر زنانه زیستنجمیله علم‌الهدی
#نقطه_بحرانی#بریده_کتاب
@khanesh_uni

۱۳:۲۲

thumnail
undefined شکل منسجم نداشتن علم باعث می‌شد که زنان مشارکت‌های جالب توجهی داشته باشند.undefined در قرن هفده زنان منجم زیادی در آلمان داشتیم؛ چون زندگی حرفه‌ای و خانوادگی صنعت‌گران باهم آمیخته بود.
با نهادی شدن علم و جدا شدن حوزه‌ی خصوصی و عمومی، دیگر کارگاه خانوادگی نداریم؛ زنان به آشپزخانه می‌روند و مردان مشاغل حرفه‌ای را دنبال می‌کنند...
#رویداد#بزنگاه#نهاد_علم #جنسیت#دکتر_زرگر
undefinedدفتر مطالعات راهبردی جنسیت و علم
@khanesh_uni

۱۷:۵۸

thumnail
undefinedچالش «یک دانشمند را نقاشی کن» به ما چه میگوید؟undefinedچه چیزی باعث شده است که فرهنگ علم با زنانگی در تقابل باشد؟
undefined فیلسوفی مانند روسو درخواست میکند که زنان را از جمع های علمی و مباحثات علمی کنار بگذارند چون اجازه نمیدهند بحث ها به شکل عقلانی پیش برود...
#رویداد#بزنگاه#نهاد_علم#جنسیت#دکتر_زرگر
undefinedدفتر مطالعات راهبردی جنسیت و علم
@khanesh_uni

۱۵:۱۵

undefined رویداد بزنگاه در قالب فیلم کامل و صوت منتشر شد!
undefined برای خرید و دریافت کلیه‌ی صوت‌ها و فیلم های این رویداد به صورت یکجا به این لینک مراجعه نمایید.

دفتر مطالعات راهبردی جنسیت و علم با همکاری معاونت فرهنگی دانشگاه صنعتی شریف در دی‌ماه ۱۴۰۲ برگزار کرد:
undefined بزنگاه؛ نگاهی به نقش زن در دانشگاهundefinedاساتید دوره:undefined حجت الاسلام دکتر محمدرضا کدخدایی مدیرگروه مطالعات جنسیت و خانواده موسسه شناختundefined خانم دکتر سمیه حاجی اسماعیلی هیئت علمی پژوهشکده زن و خانوادهundefined خانم دکتر زهرا زرگرهیئت علمی پژوهشکده مطالعات علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتیundefined با سخنرانی ویژه:undefined خانم دکتر نسرین سلطانخواهعضو پیوسته فرهنگستان علوم

undefined برای خرید و دریافت کلیه‌ی صوت‌ها و فیلم های این رویداد به صورت یکجا به این لینک مراجعه نمایید.
#بزنگاه#زن_و_دانشگاه
@khanesh_uni

۱۸:۵۲

thumnail
undefinedحرکت به سمت دانشگاه دوستدار خانواده شاید از تأسیس مهد کودک و اعمال سیاست‌های حمایتی در حل مسئله جمعیت شروع شود اما مقصد ما نیست؛ undefinedاگر خانواده به عنوان سلول سازنده جامعه اسلامی برای منطق حاکم بر دانشگاه یک ارزش تلقی شود، ضرورتاً ابعاد بیشتری از دانشگاه تحت تأثیر این فرهنگ تغییر می‌کند... ورود به سرفصل دروس و پژوهش‌ها، قوانین آموزشی، روشن‌تر شدن نقش اجتماعی دانشگاه و خانواده در قبال یکدیگر...
undefinedدر نخستین گردهمایی مادران دانشجو، خانش با بررسی سیاست‌های جهانی دانشگاه‌ها، به بیان نسبتی که خانواده با ارزشهای حاکم بر دانشگاه می‌گیرد پرداخته و از حلقه مفقوده سیاست‌های دوستدار خانواده می‌گوید.
#گردهمایی_مامان_دانشجو#دانشگاه_دوستدار_خانواده
undefined دفتر مطالعات راهبردی جنسیت و علم
@khanesh_uni

۶:۲۶

thumnail
توانمندسازی و ارتقای نگرشی، مهارتی و تربیتی در بین دغدغه مندان حوزه مادر و کودک علی الخصوص در فضای فعالین دانشجویی، یکی از محورهای مهم راهبردی برای راه اندازی یا ارتقای حلقه های کودک و توجه به این موضوع در دانشگاه هاست.از این رو دفتر مطالعات راهبردی جنسیت و علم دوره تربیت مربی مادر و کودک را برای فعالین خانواده در دانشگاه ها، پیشنهاد می‌کند:
undefined برای دریافت کد تخفیف ۸۰ درصدی مختص مخاطبین خانش، فعالین تشکل‌های دانشجویی و مادر دانشجوها به حساب زیر پیام دهید:
@admin1_khanesh
undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined طرح حمایتی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک از تشکل‌ها و مجموعه‌های فرهنگی
undefined اولین دوره مجازی تربیت مربی مادر و کودکundefined ویژه علاقه‌مندان و فعالان حوزهٔ خانواده و کودک
undefined شیوه‌‌ی برگزاری و مزیت‌های خاص این دوره
undefined۳۶ ساعت آموزش تخصصی کار با کودک
به‌همراه:undefinedراهبری و پشتیبانی تعاملیundefinedعضویت در شبکهٔ جامع مربیانundefined اعطای گواهینامه رسمی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک
undefinedمدت زمان دوره:از ۲۴ خرداد لغایت ۲۴ مرداد ۱۴۰۳
undefinedمهلت ثبت‌نام: undefinedتا ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
جهت ثبت‌نام به لینک زیر مراجعه بفرمایید:undefined B2n.ir/j_morabiاطلاع از سرفصل ها ble.ir/join/Eiw9oX5PECundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined#هوای_مادری#پیشنهاد#تربیت_مربی
undefinedدفتر مطالعات راهبردی جنسیت و علم
@khanesu_uni

۵:۱۹

thumnail
undefinedنهاد علم یعنی چه؟ چه فرقی با علم دارد؟
undefinedاگر علم بخواهد نهادی شود این نیست که هرچقدر عالم‌تر شوی همان قدر نهادی تر میشوی...
undefined یک زن با همه ظرافت ها و لطافت ها چگونه باید با نهاد علم درگیر شود که بتواند زنانگی خودش را حفظ کند و در عین حال در نهاد علم زیست بکند؟
#رویداد#بزنگاه#نهاد_علم#جنسیت#حجت‌_الاسلام_کدخدایی
undefinedدفتر مطالعات راهبردی جنسیت و علم
@khanesh_uni

۱۴:۴۷

thumnail
undefinedتعارض های شکل فعلی ساختمان علم با سایر نهادهای هویت ساز قابل رفع نیست.
undefined آیا می‌توان گفت خانواده محور شدن نهاد علم پارادوکس‌ها را به صورت بنیادین حل می‌کند؟
#رویداد#بزنگاه#نهاد_علم#جنسیت#خانواده_محوری#حجت‌_الاسلام_کدخدایی
undefinedدفتر مطالعات راهبردی جنسیت و علم
@khanesh_uni

۱۶:۳۷

thumnail
undefined معرفی کتاب undefined
undefined عنوان کتاب: تأسیس دانشگاه‌های دوستدار خانواده: مدل‌هایی برای عمل تأثیرگذار
این کتاب به ویراستاری جیمی لستر و مارگارت سالی، برای اولین بار در سال 2009 توسط انتشارات استایلوس (Stylus Publishing) منتشر شد و در سال 2023 با افزودن دیدگاه‌ها و مطالعات جدید درباره سیاست‌های دوستدار خانواده و تعادل کار و زندگی در دانشگاه‌ها، بازنویسی و توسط انتشارات راتلج (Routledge publishing) به صوت الکترونیکی منتشر شده است. این اثر به ضرورت ایجاد سیاست‌های دوست‌دار خانواده در دانشگاه‌های آمریکا می‌پردازد و بهترین شیوه‌ها برای ایجاد دانشگاه‌های دوستدار خانواده را به‌طور مستند و مبسوط گزارش می‌کند.
این کتاب به زبان انگلیسی و حدود ۲۰۰ صفحه شامل ۱۰ فصل است که هر فصل به تشریح سیاست‌های موجود در یکی از مؤسسات آموزش عالی آمریکا می‌پردازد و پیشنهاداتی برای اجرا به مدیران، اساتید و دانشجویان علاقه‌مند ارائه می‌دهد.
undefined درباره نویسندگان:جیمی لستر، استادیار آموزش عالی و معاون آموزشی در دانشگاه جانز هاپکینز، دارای برنامه تحقیقاتی فعالی در زمینه برابری جنسیتی در آموزش عالی است. مارگارت سالی، استادیار آموزش عالی در بخش رهبری آموزشی و مطالعات سیاست‌گذاری در دانشگاه بوفالو، بر دو حوزه تجربه کار آکادمیک اعضای هیئت علمی و زندگی دانشجویی تحصیلات تکمیلی از منظر جنسیت تمرکز دارد و پژوهش‌هایی در خصوص تعادل کار و خانواده انجام داده است. او در سال‌هایی که استادیار دانشگاه کالیفرنیا بوده است برای برقراری سیاست‌های دوست‌دار خانواده و ایجاد مرخصی خانوادگی و تحصیلی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی تلاش کرده است. نقطه آغازین این کتاب نیز به همان سال‌ها برمی‌گردد.
undefined درباره انتشارات:انتشارات استایلوس یکی از ناشران معتبر آمریکایی است که تخصص آن در انتشار کتب دانشگاهی و پژوهشی است. این انتشارات به تولید و توزیع آثاری در زمینه آموزش عالی، توسعه حرفه‌ای، و سیاست‌گذاری‌های آموزشی می‌پردازد و با رویکردی نوآورانه به مسائلی مانند تعادل کار و زندگی و برابری جنسیتی توجه ویژه دارد.همچنین انتشارات راتلج یکی از شاخه های گروه انتشاراتی تیلور و فرانسیس ( Taylor & Francis group) می‌باشد که یکی از پنج ناشر تحقیقاتی و دانشگاهی برتر در جهان است.
undefinedدفتر مطالعات راهبردی جنسیت و علم
#معرفی_کتاب#دانشگاه_دوستدار_خانواده#دانشگاه_های_دنیا
@khanesh_uni

۱۶:۴۷

مشروح رویداد بزنگاه.pdf

۶.۴۸ مگابایت

undefined مشروح رویداد بزنگاه (نگاهی به نقش زن در دانشگاه) منتشر شد. undefined
undefinedآیا نسبتی که زنان با علم، نهاد علم و فناوری برقرار می‌کنند در سیاست‌های حمایتی و تبعیضات مثبت خلاصه می‌شود؟
undefinedتاریخ علم و فمنیسم چه پاسخی برای این سوال دارد؟
undefinedآیا می‌توان نقش ویژه‌ای برای زنان در دانشگاه دید که نهاد علم محتاج ایفای آن توسط زنان باشد؟
undefinedبر مبنای فرهنگ ایرانی و اسلامی، آیا میتوان برداشت و مدعای جدیدی را مطرح نمود که چشم انداز و انتظار از نهاد علم را تغییر دهد؟

undefinedدفتر مطالعات راهبردی جنسیت و علم در رویداد بزنگاه با حضور اساتید صاحب نظر به طرح مباحثی پیرامون این پرسش‌ها پرداخته ‌است.گزارش مبسوط این رویداد در کتابچه‌ی ضمیمه، در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

undefined برای تهیه ی مجموعه صوتی رویداد اینجا را انتخاب کنید.
undefinedدفتر مطالعات راهبردی جنسیت و علم
#بزنگاه#رویداد#گزارش@khanesh_uni

۱۲:۴۵