عکس پروفایل خانشخ

خانش

۳۷۱عضو
عکس پروفایل خانشخ
۳۷۱ عضو

خانش

undefinedدفتر مطالعات راهبردی جنسیت و علم؛ مرکز اندیشه‌ورزی و سیاست‌پژوهی پاد
با ما همراه باشید
ارتباط با ما: @admin1_khanesh

۴ دی ۱۴۰۲

thumnail
undefined در بزنگاه پیرامون چه سوالاتی به گفت و گو می‌نشینیم؟
undefined آیا جنسیت در علم، فناوری و نهاد علم اثری متفاوت برجای می‌گذارد؟
undefined تاریخ در این باره چه می‌گوید؟ در طول تاریخ زنان و مردان دانشمند و اهل علم به خاطر تصورشان از زنانگی و مردانگی اثری بر نظریه‌های علمی، طراحی فناوری‌ها و فرهنگ نهاد علم گذاشته‌اند؟
undefined این نتایج فقط در کارکردهای مربوط به جسم خلاصه می‌شوند یا نتایج عمیق‌تری را مثلا در نحوه‌ی تفکر و شناخت و تعامل زنان و مردان ایجاد می‌کند؟آیا نحوه‌ی نگریستن زن و مرد به پدیده‌ها متفاوت است؟
undefined این تفاوت‌ها چقدر اهمیت دارند؟ کارکرد این تفاوت‌ها در نهادهای اجتماعی از جمله نهاد علم چه می‌تواند باشد؟
undefined برای ثبت نام نهایتا تا انتهای روز دوشنبه 4 دی از طریق لینک زیر اقدام نمایید:
undefined https://survey.porsline.ir/s/lkAZNaC
#بزنگاه#زن_و_دانشگاه
«دفتر مطالعات راهبردی جنسیت و علم»
@khanesh_uni

۱۳:۴۹

۶ دی ۱۴۰۲

thumnail
#گزارش_زنده
undefined بزنگاه؛ نگاهی به نقش زن در دانشگاه
undefined روز اول نشست‌ها | ۶ دی ۱۴۰۲ | افتتاحیه
undefined خانم دکتر سلطانخواه: برای تحصیلات فرصت‌های زیادی ایجاد شده است، اما برای به کارگیری و استفاده از این نیروهای نخبه خیلی کار داریم، این در مورد زنان جدی‌تر است.خانم‌ها علاقه کمتری به ادامه مسیر و تحصیلات تکمیلی دارند، شاید اعتماد به نفس کمتری دارند، یا موانعی از جنس خرده فرهنگ‌ها و عرف‌ها وجود دارد.همچنین آقایان شبکه‌های ارتباطی و اجتماعی قوی‌تری دارند، ولی خانم‌ها این شبکه را ندارند.در حالی که بانوان در مدیریت تکلیف‌گرا هستند. جدیت و تلاششان برای انجام تکلیف هست، اما آقایان بعضا مدیریتشان رقابت‌گراست.


#رویداد#بزنگاه#زن_و_دانشگاه
undefined @khanesh_uni

۱۱:۲۰

thumnail
#گزارش_زنده
undefined بزنگاه؛ نگاهی به نقش زن در دانشگاه
undefined روز اول نشست‌ها | ۶ دی ۱۴۰۲ | پویایی‌های متقابل جنسیت و فناوری
undefined خانم دکتر زرگر:
 فناوری با ارزش‌ها چه نسبتی دارد؟یک دسته از فیلسوفان می‌گویند فناوری خنثی است و یک ماهیتی است که نسبت به ارزش‌های مختلف سوگیری ندارد و بسته به کاربری آن می‌تواند در راستای ارزشی باشد یا نباشد.دید‌گاه دیگری می‌گوید فناوری‌ها ارزش بار هستند.اما اگر بگوییم فناوری‌ها ارزش بار هستند، مسئولیت استفاده از فناوری از کاربر آن حذف می‌شود.اما ما فناوری‌های تک کاربردی داریم که ارزش اخلاقی مشخصی را محقق می‌کند، مثل ابزارهای شکنجه، هواپیمای بمب افکن، اتاق گاز و... که مثال نقضی برای خنثی بودن فناوری هستند.و از طرفی پیامدهای اجتناب ناپذیر فناوری‌ها اجازه نمی‌دهد که بگوییم فناوری‌ها خنثی هستند.مثلا اتومبیل هوا را آلوده می‌کند حتی اگر با آن به جای زیارتی برویم و نه به قمارخانه!روش دیگر در بررسی ارتباط فناوری و ارزش ها این است که مراحل تولید فناوری را ببینیم. ارزش‌های مرتبط با سازندگان و طراحان در تمام مراحل طراحی تا تولید فناوری نقش دارد.


#رویداد#بزنگاه#زن_و_دانشگاه
undefined @khanesh_uni

۱۲:۲۸

thumnail
#گزارش_زنده
undefined بزنگاه؛ نگاهی به نقش زن در دانشگاه
undefined روز اول نشست‌ها | ۶ دی ۱۴۰۲ | پویایی‌های متقابل جنسیت و فناوری
undefined خانم دکتر زرگر:
 فناوری‌ها از جنسیت تاثیر می‌گیرند و بر جنسیت تاثیر می‌گذارند. از اثرات جنسیت بر فناوری می‌توان به تغییر کاربری تلفن بعد اختراع آن اشاره کرد. به نحوی که از ابزار کار تاجران به ابزار ارتباطی زنان تبدیل شد.فناوری‌های تغییر جنسیت نیز مثالی از اثر فناوری بر جنسیت است، حتی تصور اینکه امکان تغییر جنسیت وجود دارد در شکل‌گیری هویت اثربخش است.
فناوری و ارزش‌های جنسیتی یک سرفصل بحث برانگیز است؛رویکرد اکوفمنیست‌ها این است که اساسا فناوری مدرن در تعارض با ارزش‌های زنانه شکل گرفته است‌ وپیشنهادشان این است که باید به زندگی کاملا سنتی و روستایی بدون صنعت برگشت.در نقطه‌ی مقابل فمنیست‌هایی را داریم که می‌خواهند ارزش‌های زنانه را در فناوری‌ها تعبیه کنند.مثلا اخلاق مراقبتی را در تصمیم‌سازی‌های هوش مصنوعی بیاورند.
#رویداد#بزنگاه#زن_و_دانشگاه
undefined @khanesh_uni

۱۶:۲۷

۷ دی ۱۴۰۲

thumnail
#گزارش_زنده
undefined بزنگاه؛ نگاهی به نقش زن در دانشگاه
undefined روز دوم نشست‌ها | ۷ دی ۱۴۰۲ | عناصر نامرئی در جریان شناسی جنسیت و علم
undefined خانم دکتر حاجی اسماعیلی:- باید دید مباحث فمنیستی در چه بستر تاریخی مطرح شده است.- خود زنان گاهی علاقه‌مند نیستند در حوزه‌هایی ورود کنند ولی جریاناتی با فرهنگ‌سازی و اهداف خاص آن‌ها را وارد می‌کنند.- اومانیست امیال انسان را به رسمیت می‌شناسد و به این ترتیب انسان تکلیف‌گرا در برابر کلیسا به محق تبدیل می‌شود و می‌خواهد حقش را بگیرد.- از موج دوم فمینیسم، نظریه‌پردازی در حوزه زنان آغاز شد و همه علوم بدون استثنا مورد نقد فمنیستی قرار گرفت.
#رویداد#بزنگاه#زن_و_دانشگاه
undefined @khanesh_uni

۱۰:۳۶

thumnail
#گزارش_زنده
undefined بزنگاه؛ نگاهی به نقش زن در دانشگاه
undefined روز دوم نشست‌ها | ۷ دی ۱۴۰۲ | الگوی نظری هویت زن در نهاد علم | جلسه اول
undefined حجت الاسلام دکتر کدخدایی:- نهاد علم کلیشه‌هایی دارد که باید با زبان خودش با آن مواجه شد.- بازی‌های قدرت، زبان، بدن و بسیاری عناصر دیگر در نهادینه شدن علم موثرند.- علم بدون بازی‌های قدرت نهادینه نمی‌شود، هرچند اگر این بازی‌ها اخلاقی نباشند.


#رویداد#بزنگاه#زن_و_دانشگاه
undefined @khanesh_uni

۱۲:۰۷

thumnail
#گزارش_زنده
undefined بزنگاه؛ نگاهی به نقش زن در دانشگاه
undefined روز دوم نشست‌ها | ۷ دی ۱۴۰۲ | الگوی نظری هویت زن در نهاد علم | جلسه دوم
undefined حجت الاسلام دکتر کدخدایی:- جنسیت در بازی قدرت در نهاد علم موثر است، زیرا قدرت زن قدرت نرم است، اما سازوکارهای نهاد علم، قدرت سخت است.- در رابطه با حضور زن در نهاد علم در وضعیت فعلی، پارادوکس ارزش‌ها وجود دارد. باید بر اساس هستی شناسی خودمان نهاد علم را ترسیم کنیم.- نهاد علم در عصر مدرن بر اساس شاخصه های قدرت، ثروت، شهوت شکل گرفته است، اما ما براساس سکونت، مودت و رحمت می‌خواهیم.- این سکونت مودت و رحمت در بستر زوجیت است و رکن اصلی در زوجیت، زن است و باید متناسب با این رکن، نهاد علم را ساخت.


#رویداد#بزنگاه#زن_و_دانشگاه
undefined @khanesh_uni

۱۶:۴۵

۱۳ دی ۱۴۰۲

thumnail
آه از غمی که تازه شود با غمی دگر...
شهادت مظلومانه جمعی از هموطنان عزیز در حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان تسلیت باد.
@khanesh_uni

۱۸:۰۱

۲۴ دی ۱۴۰۲

thumnail
هادی اگر تویی که کسی گم نمی‌شود...
undefined ای گنج معرفت، به دل سامرا، سلام ابن‌الجواد، حضرت ابن‌الرضا، سلام
undefined️ شهادت مظلومانه دهمین اختر آسمان امامت و ولایت، امام هادی (ع) تسلیت باد.


@khanesh_uni

۱۸:۵۳

۳ بهمن ۱۴۰۲

undefined با ما بخوانید
مطابق نقل قرآن کریم، شیطان از ابتدا در صف مخالفان آفرینش آدم قرار نگرفته و در مخالفت با آفرینش آدم (ع) و انتصاب او به خلافت زمین سخنی نگفته است، بلکه پس از آگاهی نسبت به برتری عقلانی و علمی آدم مخالفتش را آشکار کرد. برتری عقلانی آدم (ع) در این است که هم از علم کامل‌تر برخوردار است و هم برتری علمی او موجب خشیت و تواضع - نه طغیان - شده است. از این رو در حالی که شیطان عالِم بزرگی است و کرسی تعلیم او در آسمان چهارم برقرار است و در استدلال انتخاب براهین و شواهد هـیـچ کـم نیاورده، ولی بر حسادت خویش غالب نشده است و در نتیجه مطیع نیست، سپاسگزار نیست، توبـه‌خـواه نیز نیست. آدم که به مقام عظیم خلافت خدا در زمین دست یافته، هم مطیع است، هــم عذرخواه و هم سپاسگزار. از این رو عقل آدم عقل عاشق است و شناخت حقیقت متعالی و درک صفات خداوند با شور محبت و عشق به او، در هم تنیده است.
undefined هنر زنانه زیستنجمیله علم‌الهدی
#عقل_عاشق#بریده_کتاب
@khanesh_uni

۱۶:۵۱

۱۱ بهمن ۱۴۰۲

undefined با ما بخوانید
در سایه‌ی عقلانیت منفک از اخلاق، همه چیز از زاویه‌ی بهره‌وری و سودمندی مورد ملاحظه قرار می‌گیرد و زنان و مردان منابع انرژی طبیعی قلمداد می‌شوند. از این‌رو در سنت طبیعت‌گرایی، شناسایی، ارزیابی، تقویت و بهینه‌سازی انرژی‌های فکری و جنسی و کاری زنان و مردان یک فعل عقلانی و معنادار و مطابق با استانداردهای علمی تلقی می‌شود و به‌کارگیری انرژی‌های انسانی برای توسعه پایدار جامعه معنادار و مشروع است.بنابراین معنای عقلانیتی که امروزه الهام بخش رشد اجتماعی زنان است و و تعریفی از توسعه که پشتیبان آزادی زنان است، به نحوی با ابزارشدگی آن‌ها سازگار شده است. توسعه به تنهایی به هدف تبدیل شد و نه‌تنها زنان را بلکه تمامی امور ارزشمند، ازجمله علم، اخلاق، دیانت، هنر و طبیعت را به ابزار تبدیل کرد.
undefined هنر زنانه زیستنجمیله علم‌الهدی
#نقطه_بحرانی#بریده_کتاب
@khanesh_uni

۱۴:۰۷

۱۷ بهمن ۱۴۰۲

thumnail
undefined آیا فناوری و جنسیت بر یکدیگر اثر می‌گذارند؟
معماری به عنوان مثالی از فناوری توانسته است تلقی سنتی ترین خانواده‌های ما را هم در رابطه با زنانگی و مردانگی و تقسیم نقش‌ها تغییر دهد!
#رویداد#بزنگاه#فناوری#جنسیت#دکتر_زرگر
@khanesh_uni

۱۹:۳۴

۲۱ بهمن ۱۴۰۲

thumnail
۱۱ فوریه ۲۰۲۴، زنان و دختران در رهبری علم!
undefined در تقویم ما ایرانی ها ۲۲ بهمن مصادف شده با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و شاید همین موضوع باعث شود بقیه مناسبات خیلی به چشم نیایند.
undefined ۱۱ فوریه روز جهانی زنان و دختران در علم است که در آن سازمان ملل، نمایندگان کشورهای عضو را در کنار نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی، بخش خصوصی و دانشمندان برجسته گرد هم می‌آورد تا درباره سیاست‌ها، اقدامات و ابتکارات برای ترویج مشارکت بیشتر زنان در STEM (علم، فناوری، مهندسی و ریاضیات) بحث کنند. این مصوبه سازمان ملل که از سال ۲۰۱۶ اجرا شده است، دلیل چنین انتخابی را رسیدن به اهداف توسعه پایدار، نقش مهم زنان در توسعه علم و فناوری به عنوان نیمی از جمعیت جهان و نقش مهم علم و فناوری در رسیدن به اهداف توسعه بیان می‌کند.
سالانه یک محور خاص برای مباحثات و فعالیت‌های این روز انتخاب می‌شود که به نظر می‌آید در سه سال اول این محور بیشتر روی برابری جنسیتی و توسعه تمرکز داشته است. پس از آن روی نقش زنان در حل مشکلات زیست محیطی به صورت خاص حساب باز می کند و در دو سال اخیر بحث رهبری و مدیریت زنان در علم را پیش کشیده است. امسال این تم با نام "زنان و دختران در رهبری علم، عصر جدیدی برای پایداری توسعه" انتخاب شده است و تمرکز اصلی آن روی پرورش و معرفی خواص است؛ یعنی زنانی که بتوانند در سطوح بالای مدیریتی و سیاست گذاری وارد شده و معادلات جنسیتی را بر هم بزنند، چرا که علی رغم پیشرفت های حاصله، هنوز آمار حاکی از #حضور کمتر بانوان (نسبت به آقایان) در عرصه های STEM است. استقبال از چنین رویکردی در سازمان ملل تنها برای رفع نابرابری جنسیتی در علم و فناوری صورت گرفته و بیشتر به دنبال افزایش مشارکت زنان در علم و آزاد کردن ظرفیت بالقوه زنان در راستای خدمت به علم و نهاد علم است. در حالی که امتداد دیدگاه رهبران انقلاب در مورد پیشرانی زنان در نهضت ها می‌تواند افق بسیار بزرگتری را برای ما باز کند: زنان می‌توانند نهضت علمی را پیشرانی کنند و علم و نهاد علم را به سمت و سویی ببرند که باید. یعنی علم و نهاد علم در خدمت شما قرار بگیرد تا پیشرانی کنید به سوی تمدن اسلامی نه شما در خدمت آن‌ها.
undefinedدیدگاهی که بر خلاف سیاست‌های رقابتی و جنسیتی زنان سازمان ملل، نگاهی مکمل و فزاینده و متحد کننده به نقش زن در پیشبرد یک نهضت دارد.
پ.ن ۱پس زمینه یا اصطلاحاً تم بحث به ترتیب از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۳ به این صورت انتخاب شده‌اند:
undefined دگرگونی جهان: برابری در علم (۲۰۱۶)undefined جنسیت، علم و توسعه پایدار: تأثیر رسانه‌ها - از چشم‌انداز تا عمل (۲۰۱۷)undefined برابری و توازن در علم برای صلح و توسعه (۲۰۱۸)undefined سرمایه‌گذاری روی زنان و دختران در علم برای رشد سبز فراگیر (۲۰۱۹)undefined برابری در علم، فناوری و نوآوری: روندها و چالش‌های جهانی (۲۰۲۰)undefined فراتر از مرزها: برابری در علم برای جامعه (۲۰۲۱)undefined برابری، تنوع و شمول: آب ما را متحد می‌کند (۲۰۲۲)undefined جلو بردن همه برای توسعه پایدار و عادلانه (۲۰۲۳)undefined زنان و دختران در رهبری علم، عصر جدیدی برای پایداری توسعه (۲۰۲۴)
پ.ن ۲حضور در یک رشته تنها به معنای فارغ التحصیلی از آن نیست؛ حضور تمام و کمال، تصدی یک شغل حرفه ای در آن رشته و درآمدزایی محسوب می‌شود. یعنی چه در کشورهای غربی که تحصیل در STEM در بین زنان کمتر طرفدار دارد و چه در برخی کشورهای عربی که میزان فارغ التحصیلی زنان در این رشته ها بالاست ولی وارد بازار کار نمی‌شوند آمار مشابه است.
پ.ن ۳: با این که استقبال از چنین رویکردی در سازمان ملل برای رفع نابرابری جنسیتی در علم و فناوری صورت گرفته، نمی‌توان منکر وجود سیاست‌های رقابتی، جنسیت زده یا جنسیت زدا شد؛ اگر بپذیریم نهاد علم امروز ما ( به ویژه در STEM) جنسیت زده است، جنسیت زدایی از آن یعنی در نظر نگرفتن ظرفیت‌هایی که از تفاوت‌ها ناشی شده‌.
پ.ن ۴:شما خواهران‏ در این نهضت سهم به‌سزایى داشتید؛ و در همه جا کمک کردید و پیشوا بودید نسبت به مردها؛ و موجب قدرت شدید نسبت به آن‌ها» (صحیفه امام، ج‏ ۱۰، ص ۲۶۷)
undefined لیلا احمدی، دانشجوی دکترای برق دانشگاه شریف
#توسعه_پایدار#پیشرفت#زنان_در_علم#پیشران_نهضت_علمی
«دفتر مطالعات راهبردی جنسیت و علم»
@khanesh_uni

۲۰:۱۶

۲۲ بهمن ۱۴۰۲

thumnail
۱۱ فوریه روز جهانی زنان و دختران در علم
"یادداشت اختصاصی خانم دکتر حاجی اسماعیلی هیئت علمی پژوهشکده زن و خانواده برای دفتر مطالعات راهبردی جنسیت و علم"
undefinedصعود معیوب زنان در علم و تکنولوژی
قرن حاضر قرنیست که علم و تکنولوژی اهمیت روزافزون و زیادی پیدا کرده است و باور عمومی افراد بر این می‌باشد که علم و تکنولوژی، پاسخ بسیاری از مشکلات جهانی‌ست و برای آینده‌ی بهتر و رفاه بیشتر بشر حیاتی می‌باشد.چیزی که گفته می‌شود این است که نقش زنان در این فرایند چندان روشن نیست و گرچه ما انتظار داریم که تکنولوژی ابزاری برای افزایش و تقویت مشارکت اجتماعی زنان باشد، اما زنان حضور قاطعی در عرصه‌های علم و تکنولوژی ندارند.دلایل مختلفی برای این بحث عنوان می‌شود؛
undefined دلیل اول این است که خود زنان دیدگاه خوبی ندارند و نقش و عملکردشان در جامعه را باور ندارند.
undefined دلیل دوم به انتظارات جامعه از زنان و نقش آن‌ها در این مسئله برمی‌گردد.
همواره این را عنوان می‌کنند که اگرچه زنان زیادی به سطحی از تحصیلات ورود پیدا کردند و بی‌سوادی در زنان تقریباً رو به ریشه‌کن شدن است، یعنی ۹۰ درصد از زنان جهان باسواد هستند و تعداد زنان بی‌سواد کمتر و کمتر شده، اما زنان معمولاً به سطوح بالای علمی دسترسی پیدا نمی‌کنند و هر چه که به سطوح بالاتر علمی می‌نگریم تعداد زنان کمتر می‌شود.در رشته‌های تحصیلی هم این مسئله مشاهده می‌شود. مثلاً گفته می‌شود که زن‌ها بیشتر به سراغ رشته‌های هنری و علوم اجتماعی می‌روند و کمتر در رشته‌های علوم طبیعی یا مهندسی وارد می‌شوند و چندان به سراغ مشاغلی که نیازمند مهارت‌های فکری و مهارت‌های فنی و فکر خلاق هستند، نمی‌روند...
ادامه‌ی این یادداشت را در ویرگول بخوانید.
#استم#زنان_در_علم
«دفتر مطالعات راهبردی جنسیت و علم»
@khanesh_uni

۱۴:۳۶

۲۶ بهمن ۱۴۰۲

undefined با ما بخوانید
دوراهه هویتی -هویت زنان در نقش مادر و همسر و هویت ایشان در نقش نان آور بودن- که پیش روی زنان است در پایان به یک نقطه‌ی بحرانی می‌رسد. تفاوتی نمی‌کند که فرایندهای ابژه‌سازی، زنان را به عنوان افرادی که مورد تبعیض واقع شده‌اند معرفی کند، یعنی قشر آسیب‌پذیر، یا این فرایندها زنان را به عاملان اقتصادی و قشر نان‌آور تبدیل کند. زنان چه هویت "قشر آسیب پذیر" و چه هویت "قشر نان‌آور" را بپذیرند در هر صورت باید خود را با ملاک‌های مردپسند، ارزیابی کنند و نمی‌توانند به لحاظ عناصر هویتی زنانه‌ی خویش به‌طور مستقل بر سهم عاطفی خود از عقلانیت متکی باشند.فروکاست هویتی زنان امروزه در مقایسه با مردان حاصل فرایندهای مدرن سوژه‌سازی و ابژه‌سازی است. این فرایندها دو قطبی جنسیتی را افزایش می‌دهند زیرا ارزش مرد بودن با ارزش زن بودن بسیار متفاوت می‌شود.
undefined هنر زنانه زیستنجمیله علم‌الهدی
#نقطه_بحرانی#بریده_کتاب
@khanesh_uni

۱۳:۲۲

۲۹ بهمن ۱۴۰۲

thumnail
undefined شکل منسجم نداشتن علم باعث می‌شد که زنان مشارکت‌های جالب توجهی داشته باشند.undefined در قرن هفده زنان منجم زیادی در آلمان داشتیم؛ چون زندگی حرفه‌ای و خانوادگی صنعت‌گران باهم آمیخته بود.
با نهادی شدن علم و جدا شدن حوزه‌ی خصوصی و عمومی، دیگر کارگاه خانوادگی نداریم؛ زنان به آشپزخانه می‌روند و مردان مشاغل حرفه‌ای را دنبال می‌کنند...
#رویداد#بزنگاه#نهاد_علم #جنسیت#دکتر_زرگر
undefinedدفتر مطالعات راهبردی جنسیت و علم
@khanesh_uni

۱۷:۵۸

۲۱ فروردین

thumnail
undefinedچالش «یک دانشمند را نقاشی کن» به ما چه میگوید؟undefinedچه چیزی باعث شده است که فرهنگ علم با زنانگی در تقابل باشد؟
undefined فیلسوفی مانند روسو درخواست میکند که زنان را از جمع های علمی و مباحثات علمی کنار بگذارند چون اجازه نمیدهند بحث ها به شکل عقلانی پیش برود...
#رویداد#بزنگاه#نهاد_علم#جنسیت#دکتر_زرگر
undefinedدفتر مطالعات راهبردی جنسیت و علم
@khanesh_uni

۱۵:۱۵

undefined رویداد بزنگاه در قالب فیلم کامل و صوت منتشر شد!
undefined برای خرید و دریافت کلیه‌ی صوت‌ها و فیلم های این رویداد به صورت یکجا به این لینک مراجعه نمایید.

دفتر مطالعات راهبردی جنسیت و علم با همکاری معاونت فرهنگی دانشگاه صنعتی شریف در دی‌ماه ۱۴۰۲ برگزار کرد:
undefined بزنگاه؛ نگاهی به نقش زن در دانشگاهundefinedاساتید دوره:undefined حجت الاسلام دکتر محمدرضا کدخدایی مدیرگروه مطالعات جنسیت و خانواده موسسه شناختundefined خانم دکتر سمیه حاجی اسماعیلی هیئت علمی پژوهشکده زن و خانوادهundefined خانم دکتر زهرا زرگرهیئت علمی پژوهشکده مطالعات علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتیundefined با سخنرانی ویژه:undefined خانم دکتر نسرین سلطانخواهعضو پیوسته فرهنگستان علوم

undefined برای خرید و دریافت کلیه‌ی صوت‌ها و فیلم های این رویداد به صورت یکجا به این لینک مراجعه نمایید.
#بزنگاه#زن_و_دانشگاه
@khanesh_uni

۱۸:۵۲

۲۴ اردیبهشت

thumnail
undefinedحرکت به سمت دانشگاه دوستدار خانواده شاید از تأسیس مهد کودک و اعمال سیاست‌های حمایتی در حل مسئله جمعیت شروع شود اما مقصد ما نیست؛ undefinedاگر خانواده به عنوان سلول سازنده جامعه اسلامی برای منطق حاکم بر دانشگاه یک ارزش تلقی شود، ضرورتاً ابعاد بیشتری از دانشگاه تحت تأثیر این فرهنگ تغییر می‌کند... ورود به سرفصل دروس و پژوهش‌ها، قوانین آموزشی، روشن‌تر شدن نقش اجتماعی دانشگاه و خانواده در قبال یکدیگر...
undefinedدر نخستین گردهمایی مادران دانشجو، خانش با بررسی سیاست‌های جهانی دانشگاه‌ها، به بیان نسبتی که خانواده با ارزشهای حاکم بر دانشگاه می‌گیرد پرداخته و از حلقه مفقوده سیاست‌های دوستدار خانواده می‌گوید.
#گردهمایی_مامان_دانشجو#دانشگاه_دوستدار_خانواده
undefined دفتر مطالعات راهبردی جنسیت و علم
@khanesh_uni

۶:۲۶