بله | کانال خط
عکس پروفایل خطخ

خط

۳۲۲عضو
thumbnail
«حلقۀ مفقوده!»گفتاری پیرامون نسبت سیاست‌گذاری و اعتماد اجتماعی
undefined احمد زیدآبادی:undefined وقتی الفاظ می‌تواند برای شما زندان بیاورد، یعنی این‌که شما نباید راحت حرف بزنید.
فیلم کامل را از کانال آپارات و یوتیوب مشاهده کنید.تلگرام | اینستاگرام | یوتیوب | آپارات | ایتاundefined @khatmedia

۱۶:۰۶

thumbnail
یادداشت الهام امیرحاجلو با عنوان «سرمایه اجتماعی با فهم مکانیکی تفسیر نمی‌شود» پیرامون قسمت پنجم:
به نقل از بوردیو، سرمایه‌ها باید قابل تبدیل به‌هم باشند یعنی سرمایه اجتماعی بتواند به سرمایه اقتصادی و سرمایه فرهنگی به سرمایه اقتصادی و برعکس تبدیل شود. در ایران چنین اتفاقی صورت نگرفت. بدین معنی که ممکن است سرمایه نمادین و فرهنگی ارتقا یافته اما به سرمایه اقتصادی منجر نمی‌شود یا برعکس سرمایه اقتصادی وجود دارد ولی با سرمایه فرهنگی و نمادین و منزلت اجتماعی همراه نیست، چرا که این سرمایه وابسته به رانت بوده و به‌صورت انباشتی و تدریجی در زمینه اجتماعی و فرهنگی شکل نگرفته است.برنامه‌های توسعه نیز به لحاظ ماهیت مسئله‌محور نبوده و سیاست‌های کلی برنامه‌های توسعه با اولویت پیشرفت اقتصادی بدون توجه به توسعه ظرفیت‌های انسانی مدنظر بوده است.در ایران نهادهای واسطه‌ای و بسترساز مشارکت بایستی شکل بگیرد و تقویت شود. فضاهای عمومی باید شکل گرفته و هر گونه اجتماع و نهادهای وابسته به آن تقویت شود. مفهوم توانمندسازی، مبتنی بر قدرتِ بخشی از نهادهای دولتی به جامعه برسد و دولت تبدیل به یک نهاد نظارتی شود. شوراها در تمام سطوح باید شکل بگیرد. برنامه‌های توسعه باید مسئله‌محور و اجتماع‌محور باشد. مسأله اعتماد در رویکرد جدید تنها این نیست که چقدر به دیگران و نهادها اعتماد داریم بلکه باید مورد اعتماد هم قرار بگیریم . اعتماد از طریق مشارکت در حل مسأله ایجاد می‌شود. نتیجه این همکاری، انسجام اجتماعی است.مجموعه این فرایندها، وابسته به‌هم بوده و رابطه غیرخطی دارند. از این رو باید از فهم مکانیکیِ اعتماد و سرمایه اجتماعی دست کشید؛ اعتماد از طریق تجربه زیسته بدست می‌آید، باید تولید شود، تجربه شود؛ قرار نیست فقط اعتماد کنیم باید مورد اعتماد نیز قرار بگیریم و این مسأله از طریق اجتماع (Community) بدست می آید. آن روی سکه اعتماد، همبستگی است.اعتماد در رویکردهای کلاسیک جامعه‌محور (Society)، همبستگی ایجاد نمی‌کند و باید به سمت رویکردهای جدید مبتنی بر اجتماع (Community) که مسأله‌محور است، حرکت کرد.
فیلم کامل را از کانال آپارات و یوتیوب مشاهده کنید.تلگرام | اینستاگرام | یوتیوب | آپارات | ایتاundefined @khatmedia

۱۶:۲۲

یادداشت کیوان سلیمانی با عنوان «نسبت سرمایه اجتماعی و عملکرد حاکمیت » پیرامون قسمت پنجم:
در بررسی اعتماد اجتماعی ضروری است به هر دو بُعد عملکردی و گفتاری متناظر با دو بُعد واقعیت و روایت، توجه توأمان داشت و از هیچ‌کدام به‌ویژه بُعد عملکردی، غفلت نکرد. نوع جهت‌گیری در این باره از جمله در گام تحلیل و مسئله‌شناسی، تأثیر ویژه و مهمی در عرصه سیاست‌گذاری و حل مسئله خواهد داشت. بر همین اساس است که در سنجش اعتماد سیاسی؛ اعتماد به کارایی مسئولین و اعتماد به صداقت مسئولین سنجیده می‌شود.برخی با تمرکز بر بُعد ارتباطی و گفت‌وگویی مناسبات جامعه و حاکمیت، از اهمیّت عملکرد حاکمیت و نتایج آن که مهم‌ترین و بی‌واسطه‌ترین مسیر ارتباطی جامعه و حاکمیت است غفلت کرده‌اند و در ارائه راه‌حل نیز با کم‌توجّهی به ضرورت‌های تحوُّل عملکردی منطق و مسیر و ساختار و متولیان حکمرانی، بر ایده گفت‌وگو و احیای واسطه‌های میان جامعه و حاکمیت تمرکز می‌کنند.در واقعیت اما ناکارآمدی منعکس در افزایش فقر و نابرابری، در کنار ناسازگاری‌های فزاینده فرهنگی، منجر به نارضایتی‌های انباشته و در نتیجه اعتراضات آغشته به اغتشاشات می‌شود.رویکرد نامسئولانه در مواجهه با این اعتراضات با رویه‌های چون ناپاسخگویی و عدم جبران اشتباهات، در کنار موج‌سواری رسانه‌های معارض و سوءاستفاده طبیعی نظام سلطه، خیزش و اعتراض را به سمت و سوی شورش و اغتشاش می‌کشاند.در ادامه با ایجاد تنش و برخوردهای سخت و غیرروامدارانه، فاصله و شکاف اجتماعی‌ای که خود ریشه اولیه مسئله بوده، تشدید شده و تعمیق یافته و تبعات متعددی بر جای می‌گذارد.

فیلم کامل را از کانال آپارات و یوتیوب مشاهده کنید.تلگرام | اینستاگرام | یوتیوب | آپارات | ایتاundefined @khatmedia

۱۷:۳۳

thumbnail
«حلقۀ مفقوده!»گفتاری پیرامون نسبت سیاست‌گذاری و اعتماد اجتماعی
undefined سعید آجرلو:undefined مشکل اصلیِ ما تصمیم‌گیریِ درست و سیاست‌گذاری است. واقعیت این است که در دولت و مجلس، مسائل و مشکلات حل‌نشده باقی می‌ماند و به دوره‌های بعد منتقل می‌شود.
فیلم کامل را از کانال آپارات و یوتیوب مشاهده کنید.تلگرام | اینستاگرام | یوتیوب | آپارات | ایتاundefined @khatmedia

۷:۲۶

thumbnail
تیزر قسمت ششم:«سپر هسته‌ای؛ افسانه غرب یا نیاز داخلی؟»گفتگو پیرامون راه‌بُردِ ایران در قبالِ بازدارندگی اتمی
undefined  علی‌اکبر دارینی:(پژوهشگر مطالعات منطقه)«مهم‌ترین دلیلی که دولت‌های عربی به‌دنبال درگیری با اسرائیل نیستند، بازدارندگی هسته‌ای اسرائیل است.»
undefined  ساسان کریمی:(مدرس روابط بین‌الملل)«این چه رقابتی با اسرائیل هست که ۲۰۰ کلاهک هسته‌ای دارد؟!»
فیلم کامل را از کانال یوتیوب و آپارات مشاهده کنید.تلگرام | اینستاگرام | یوتیوب | آپارات | ایتاundefined @khatmedia

۱۸:۲۱

thumbnail
undefined «سپر هسته‌ای؛ افسانۀ غرب یا نیاز داخلی؟»گفتگو پیرامون راه‌بُردِ ایران در قبالِ بازدارندگی اتمی
undefined توانایی ساخت سلاح اتمی
undefined علی‌اکبر دارینی:(پژوهشگر مطالعات منطقه در شبکه الجزیره)«ایران، تواناییِ ساختِ ۱۰ سلاح اتمی را دارد.»
فیلم کامل را در کانال یوتیوب و آپارات مشاهده کنید.تلگرام | اینستاگرام | یوتیوب | آپارات | ایتاundefined @khatmedia

۱۵:۳۱

thumbnail
undefined «سپر هسته‌ای؛ افسانه غرب یا نیاز داخلی؟»گفتگو پیرامون راه‌بُردِ ایران در قبالِ بازدارندگی اتمی
undefined هزینه‌های برنامه‌ هسته‌ایِ ایران
undefined ساسان کریمی:(مدرس روابط بین‌الملل در دانشگاه تهران)«هویتِ ملی و استقلال چیزی نیست که بتوان به راحتی ارزش آن را تخمین زد.»
undefined علی‌اکبر دارینی:(پژوهشگر مطالعات منطقه در شبکه الجزیره)«هزینه بسیار سنگینی را دربرنامه هسته‌ای انجام دادیم.
برای نیروگاه اتمی بوشهر بیش از 12 میلیارد دلار هزینه کردیم.»


فیلم کامل را از کانال یوتیوب و آپارات مشاهده کنید.تلگرام | اینستاگرام | یوتیوب | آپارات | ایتاundefined @khatmedia

۱۷:۵۰

thumbnail
undefined «سپر هسته‌ای؛ افسانه غرب یا نیاز داخلی؟»گفتگو پیرامون راه‌بُردِ ایران در قبالِ بازدارندگی اتمی
undefined علی‌اکبر دارینی:(پژوهشگر مطالعات منطقه در شبکه الجزیره)«سلاح هسته‌ای، بازدارندگی قطعی دارد.»
undefined ساسان کریمی:(مدرس روابط بین‌الملل در دانشگاه تهران)«تصویری که بعضاً از بازدارندگی هسته‌ای ارائه می‌شود، نشأت گرفته از جنگِ سرد است.»
فیلم کامل را از کانال یوتیوب و آپارات مشاهده کنید.تلگرام | اینستاگرام | یوتیوب | آپارات | ایتاundefined @khatmedia

۱۴:۳۶

thumbnail
undefined «سپر هسته‌ای؛ افسانه غرب یا نیاز داخلی؟»گفتگو پیرامون راه‌بُردِ ایران در قبالِ بازدارندگی اتمی
undefined ساسان کریمی:(مدرس روابط بین‌الملل در دانشگاه تهران)«[در روابط بین‌الملل] قدرت، الزاماً قدرتِ نظامی نیست.»
undefined علی‌اکبر دارینی:(پژوهشگر مطالعات منطقه در شبکه الجزیره)«روابط بین‌الملل بر پایه حقوق و مقررات بین‌المللی نیست، بلکه بر پایه قدرت است.»
فیلم کامل را از کانال یوتیوب و آپارات مشاهده کنید.تلگرام | اینستاگرام | یوتیوب | آپارات | ایتاundefined @khatmedia

۱۷:۵۳

thumbnail
علی‌اکبر دارینی: «امروز ایران از توانمندی ساخت سلاح هسته‌ای برخوردار است»«در حوزه سیاست خارجی، سیاست‌های امنیتی-دفاعی جمهوری اسلامی ایران بر پایۀ بازدارندگی و دفاع رو به جلو هست. دفاع رو به جلو را هم می‌توانیم بازدارندگی نامتقارن تعریف کنیم. از آنجایی که رقبا و دشمنان ایران از قدرت نظامی بالایی برخوردار هستند و توازن قوا وجود ندارد، ایران در این ۴۰ سال به دنبال افزایش قدرت بازدارندگی‌اش رفته است. اما هم‌زمان با افزایش قدرت بازدارندگی متعارف که بیشتر بر پایه‌ توان موشکی، پهپادی و همچنین گسترش قدرت دریایی بوده، ایران در زمینه هسته‌ای پیشرفت‌های شگرفی در این سال‌ها به دست آورده است، اما دکترین جمهوری اسلامی در زمینه هسته‌ای ساخت سلاح اتمی نبوده و تا امروز هیچ نشانه‌ای مبنی بر این‌که ایران به سوی ساخت سلاح اتمی گام برداشته، وجود ندارد. این را آقای برنز و اندیشکده‌ها و پژوهشگران بین‌الملل هم تأیید می‌کنند که ایران از توانایی ساخت سلاح اتمی برخوردار هست، اما هیچ نشانه‌ای از این‌که تصمیم سیاسی برای ساخت سلاح اتمی گرفته ‌باشد، وجود ندارد. بنابراین امروز ایران از توانمندی ساخت سلاح هسته‌ای و اتمی برخوردار است و به یک قدرت هسته‌ای در آستانه تبدیل شده اما از این‌که بخواهد به شکل فیزیکی بمب اتمی تولید کند تا امروز یک چنین تصمیم نگرفته و نشانه‌ای هم وجود ندارد که چنین تصمیمی را در آینده نزدیک خواهدگرفت.»

فیلم کامل را از کانال یوتیوب و آپارات مشاهده کنید.تلگرام | اینستاگرام | یوتیوب | آپارات | ایتاundefined @khatmedia

۱۵:۱۱

thumbnail
‌ساسان کریمی: «صنعت هسته‌ای، به مثابه عنصر هویت‌ساز»سیاست خارجی جمهوری اسلامی، اساساً بازدارندگی خودش را از ابتدا براساس امور متعارف گذاشته است. حتی شما می‌بینید که در جنگ ایران و عراق هم ما یک معذور و ابای کاملی از سلاح کشتارجمعی داشتیم و حتی سلاح‌های متعارف را هم ما در مناطق مسکونی استفاده نمی‌کردیم که این خیلی هم دور از امر مرسوم در جنگ‌های میان کشورها نیست ولی ما این کار را نمی‌کردیم. بنابراین می‌شود دانست که یک وجه مشروع و درواقع دغدغه مشروعیت آن عملی که در حال انجام هستیم هم برای جمهوری اسلامی هم در اصول بازدارندگی‌اش مهم بوده است. بنابراین همان‌طوری که مقامات هم همیشه گفته‌اند بازدارندگی هسته‌ای نَه نیاز جمهوری اسلامی است و نَه اولویتش. بنابراین تحلیل اصلی هم که وجود دارد در مقامات تصمیم‌‌گیر و لایه‌های تصمیم‌ساز، طوری که به نظر می‌آید این است که به هیچ عنوان این را رفع خطر نمی‌دانند بلکه بیشتر ایجاد خطر می‌دانند داشتن سلاح هسته‌ای را؛ کما اینکه اصلا اگر این‌طور نبود، داشتن سلاح هسته‌ای شاید در آن آشوب‌های بعد از فروپاشی بلوک شرق در ابتدای دهه ۹۰ در کشورهای تازه استقلال‌یافته، خیلی رسیدن به سلاح هسته‌ای از طریق خریدن‌ آن، توسط بازار سیاهی که تولید شده‌بود خیلی آسان‌تر از متحمل شدن دو دهه تحریم و غیره بود.این را از آقای عراقچی نقل می‌کنم که در مذاکرات به ایشان گفته بودند که: شما هسته‌ای را برای چه می‌خواهید؟ اگر برای سلاح هسته‌ای نمی‌خواهید و فقط برای استفاده صلح‌آمیز می‌باشد، این برق مگر چقدر برای شما می‌ارزد؟ ایشان جواب هوشمندانه‌ای داده‌بود که شما برای چه رفتید ماه؟ یعنی اگر قرار باشد فقط هزینه-فایده را ببینید یعنی اقتصادی باشد، شما پروژه رفتن‌تان به ماه یک پروژه کاملا غیراقتصادی بوده. ولی هویت شما و عنصر تصمیم‌گیری در داخل یک موضوعی است که ابتدا شاید موضوع هسته‌ای ما این نبوده ولی به مرور با پافشاری طرف‌های مقابل به یک مساله حاکمیت و هویتی مبدل شده است.
فیلم کامل را از کانال یوتیوب و آپارات مشاهده کنید.تلگرام | اینستاگرام | یوتیوب | آپارات | ایتاundefined @khatmedia

۱۸:۰۲

.

۱۸:۱۸

یادداشت بردیا عطاران با عنوان «بمب اتم چند؟!» پیرامون قسمت ششم:‌‌‌‌«برخی می گویند بمب اتم بسازیم. اصلاً چه کسی است که مخالف ساخت آن باشد؟ اما چرا بسیاری از کشورها -از جمله کشور ما- به سمت آن نمی رود؟ چون در مقام هزینه-فایده، «ضررِ ساختِ سلاحِ اتمی در شرایط کنونی کشور، برای ما بیشتر از منافع آن است». تنها زمانی ساختن سلاح اتمی برای ایران صرفه پیدا می‌کند که «بقاء»‌کشور در خطر بیفتد.ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که در ۱۴ آوریل ۲۰۲۴ یک کشور غیراتمی به یک واحد سیاسیِ اتمی حمله کرد و آن واحد سیاسیِ اتمی به دلیل «انزوای بی‌سابقه» نتوانست از این توانمندی خود نامی ببرد چه آنکه از آن استفاده کند.ساخت سلاحِ اتمی (با فرض این‌که دانش ساخت چنین سلاحی میسر باشد) توسط چین و روسیه نیز شدیداً محکوم می‌شود و نه‌تنها در فضای سیاسی بلکه در حوزه‌های اقتصادی نیز وضعیت کشور پیچیده‌تر خواهد شد. دربازخوانی تجربه ساخت سلاح اتمی توسط تمامی کشورها، همیشه یک کشور اتمی، یک عضو جدید را زیرچتر اتمی خود آورده است. برای ما چه کسی این چتر را فراهم می‌کند؟این در حالی است که رهبر انقلاب اسلامی صریحاً حکم به حرمت ساخت چنین سلاحی داده است و حکم ایشان نه تنها بر مقلدان، که بر کارگزاران جمهوری اسلامی نیز فریضه محسوب می‌شود.به دیگر سخن، علاوه بر این‌که تلاش برای دستیابی به سلاح اتمی ضدمنافع ملی است، ضدمصالح دینی نیز است.در انتها بایست گفت که اگر دومینوی سلاح اتمی در منطقه غرب آسیا ایجاد شود یکی از بزرگترین بازنده‌ها، ایران خواهد بود. چرا که به تثبیت نظم فعلی منطقه به معنای محرزشدن دست برتر کشورهای حاشیه‌ی جنوبی خلیج فارس، رژیم صهیونیستی و تضعیف کشورهای محور مقاومت منجر خواهد شد؛ ایرانی‌ها طی تجربه‌ی زیسته‌ی خود در این فلات متوجه شده‌اند که کالای گران‌بهایِ امنیت را به صبر و مجاهدت آهسته و حتی پرهزینه به دست می‌آورند نه یک‌شبه و با ساخت سلاح.هزینه‌ی ساخت سلاح اتمی سنگین است،‌ حال باید کسانی که مدافع آن هستند بگویند این هزینه‌ی سنگین را چه کسی باید پرداخت کند؟»بردیا عطارانپژوهشگر اندیشکده جریان

۱۸:۱۸

thumbnail
‌تیزر ویژه‌نامه «خطِ ایران»؛زنان و عرصه سیاستگفتاری پیرامون مشارکت سیاسی زنان در ایران
undefined فاطمه محمدی (پژوهشگر زنان و خانواده)undefined متین رمضان‌خواه (پژوهشگر اجتماعی)
فیلم کامل را از کانال یوتیوب مشاهده کنید.تلگرام | اینستاگرام | یوتیوب | آپارات | ایتاundefined @khatmedia

۱۸:۴۷

thumbnail
بسترسازی برای کنش زنان
هر جایی که شرایط برای زنانِ ایرانی فراهم شده، روزنه‌ای گشوده شده است، خودشان به میدان آمده و فضا را به دست گرفته‌اند، این موضوعی است که در تاریخ مشروطه هم شواهد آن را می‌بینیم. اکنون وضعیت ارزش‌ها و نگرش‌ها نشان می‌دهد که زنان و مردان در فضای خانوادگی باهم در یک تفاهم و صلح پایدار هستند.اما این شاخصه‌ها در عرصه اجتماعی و عمومی و سیاستی دچار شکاف جدی است. به عبارتی شاید اگر بسترها آماده و فرصت‌ها فراهم شود، خود زنان به گواه سابقه تاریخی می‌توانند در این عرصه حضور پیدا کنند و کنش‌گری داشته باشند.اگر بخواهم به ارائه آماری در این زمینه بپردازم باید بگویم که 97 درصد جامعه ایران مادری را فضیلت می‌دانند ولی این آمار به تمایل به فرزندآوری می‌رسد این عدد به 50 درصد می‌رسد. 24 درصد اعلام می‌کند که من نمی‌خواهم فرزندی داشته باشم و 16 درصد هم اعلام می‌کند که تعداد فرزندانم برایم کافی است.از این عدد 97 درصد تا 24 درصد فاصله‌ای وجود دارد که بیش از اینکه این رقم به احساس افراد از شرایط موجود در زندگی برمی‌گردد. در واقع افراد احساس می‌کنند که صدایشان شنیده نمی‌شود و آن چه می‌خواهد عملیاتی نمی‌شود.نتیجه این می‌شود که ما در جایی ایستاده‌ایم که با دخالت‌هایی باعث شدیم زنان فکر ‌کنند در یک جامعه برابر زندگی نمی‌کنند.این احساس البته مختص به زنان نیست و امروز 75 درصد جامعه معتقد است که بدون پول و پارتی نمی‌تواند حقش را بگیرد یا 66 درصد جامعه معتقد است که دولت و حاکمیت به طور برابر به آنان نگاه نمی‌کند.متین رمضان‌خواهپژوهشگر اجتماعی

فیلم کامل را از کانال یوتیوب مشاهده کنید.تلگرام | اینستاگرام | یوتیوب | آپارات | ایتاundefined @khatmedia

۱۸:۵۴

thumbnail
«نگاهِ یکسان به مشارکت سیاسی زنان»
«معتقدم سیاست امری مردانه است و مشارکت سیاسی نه‌تنها در ایران بلکه در تمام کشورهای مدرن و توسعه یافته و پیشرفته هم سیاست همین‌گونه است. این‌که ما بخواهیم بگوییم در کشورهای در حال توسعه این عمل به زمختی یا مردسالارانه پیش‌ می‌رود، ظلم به کشورهای در حال توسعه است. مشارکت زنان در نظام سیاسی امر سخت و شاید ناممکن و زمان‌بر است. لذا اعتقادی به این ندارم که ما در ساحت جمهوری اسلامی ایران در این حوزه عقب‌مانده‌ایم یا اتفاق تلخی را تجربه می‌کنیم چراکه در همه کشورهای دنیا در عرصه سیاست به زنان با یک مدل نگاه می‌شود.آقایان خیلی ساده‌تر انتخاب می‌کنند که وارد کارزار سیاسی شوند یا کاندیدای مجلس یا ریاست جمهوری شوند. پرسش اینجاست که آیا چنین وضعیتی برای زنان وجود دارد؟به جهت اتفاق‌هایی که در ابعاد مختلف ساختار نظام اجتماعی افتاده، ما نمی‌توانیم این را تنها به بُعد سیاسی گره بزنیم. ابعاد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی حلقه‌ای را تشکیل می‌دهند که سیاست در آن قوی‌تر است.در نتیجه شاید زنان ما در موضوعات دیگر خیلی بهتر ظهور و بروز داشته باشند، اما همچنان در امر سیاسی به حد تعالی نرسیده‌اند و هنوز این چاه عمیق است. در نتیجه هنوز زنانی که باورپذیری سیاسی در آنان شکل گرفته، تعداد کمتری دارند.»فاطمه محمدی‌پژوهشگر زنان و خانواده
فیلم کامل را از کانال یوتیوب مشاهده کنید.تلگرام | اینستاگرام | یوتیوب | آپارات | ایتاundefined @khatmedia

۱۹:۰۳

thumbnail
تیزر ویژه‌نامه «خطِ ایران»« آزادی بیان »گفتاری پیرامون سیاستِ آزادی‌های اجتماعی
undefined محمدهادی همایون (استاد دانشگاه امام صادق)«ساختارِ فعلی با فرهنگ و هنر سازگار نیست.»
undefined بشیر معتمدی (پژوهشگر مطالعات فرهنگی)«رویکرد دولت سیزدهم در فرهنگ و آزادی بیان، جامعه را به خفقان برده است.»

فیلم کامل را از کانال یوتیوب مشاهده کنید.تلگرام | اینستاگرام | یوتیوب | آپارات | ایتاundefined @khatmedia

۱۹:۳۷

thumbnail
ویژه‌نامه «خطِ ایران»«آزادی بیان»گفتاری پیرامون سیاستِ آزادی‌های اجتماعی
undefined طرح نور یا طرح تاریکی؟!
undefined بشیر معتمدی (پژوهشگر مطالعات فرهنگی)undefined محمدهادی همایون (استاد دانشگاه امام صادق)

فیلم کامل را از کانال یوتیوب مشاهده کنید.تلگرام | اینستاگرام | یوتیوب | آپارات | ایتاundefined @khatmedia

۱۷:۲۲

thumbnail
ویژه‌نامه «خطِ ایران»
« آزادی بیان »گفتاری پیرامون سیاستِ آزادی‌های اجتماعی
undefined فیلترینگ
undefined محمدهادی همایون (استاد دانشگاه امام صادق)undefined بشیر معتمدی (پژوهشگر مطالعات فرهنگی)

فیلم کامل را از کانال یوتیوب مشاهده کنید.تلگرام | اینستاگرام | یوتیوب | آپارات | ایتاundefined @khatmedia

۱۷:۳۲

thumbnail
ویژه‌نامه «خطِ ایران»
« آزادی بیان »گفتاری پیرامون سیاستِ آزادی‌های اجتماعی
undefined بشیر معتمدی (پژوهشگر مطالعات فرهنگی)undefined محمدهادی همایون (استاد دانشگاه امام صادق)

فیلم کامل را از کانال یوتیوب مشاهده کنید.تلگرام | اینستاگرام | یوتیوب | آپارات | ایتاundefined @khatmedia

۱۷:۱۹