عکس پروفایل آزادسازی تولید خودرو ۲آ

آزادسازی تولید خودرو ۲

۱۷عضو
عکس پروفایل آزادسازی تولید خودرو ۲آ
۱۷ عضو

آزادسازی تولید خودرو ۲

undefined دومین دوره آموزشی "آزادسازی تولید خودرو"
undefined الگویی برای حل مشکلاتundefined قیمت بالا و کیفیت پایین خودروundefined انحصار در تولید خودروبرای دستیابی به جهش تولید خودرو با مشارکت مردم
ادمینundefined@saeedghorbany
ارسال خلاصه‌برداری برای گواهینامهundefined@khodrosazan_cert

۲ شهریور

undefined جهت دریافت گواهینامه، شما می‌بایست هر هفته:
undefined فیلم‌های آموزشی هفته را تماشا کردهundefined خلاصه‌برداری کنید undefined و در پایان هر هفته تصویر خلاصه‌برداری‌هایتان را به همراه اسم، کد ملیتان و نام دوره برای شناسه زیر ارسال کنیدundefinedundefined@shipaa_khodrosazan
undefined حتما اسم و کد ملیتان را روی برگه خلاصه‌نویسی یادداشت کنید.

۵:۱۹

۴ شهریور

undefined شروع فیلم‌های آموزشی هفته سوم undefinedundefinedundefined

۶:۴۰

thumnail
undefined بخش سوم: راهکار؛ آزادسازی تولید و مردمی‌سازی صنعت خودرو
undefined مدت زمان فیلم: ۱۶ دقیقه
undefined سرفصل‌ها:undefinedانحصار؟! واردات؟! یا راه سوم؟undefinedموانع آزادسازی تولید و مردمی‌سازی صنعت خودروundefinedقانون تولیدکنندگان وسایل نقلیه موتوری کم حجم سال ۲۰۱۵ – کنگره آمریکا
undefinedانجمن‌های تولیدکنندگان خودرو در اروپا:undefinedانجمن سازندگان خودرو اروپا (ACEA)undefinedاتحادیه تولیدکنندگان خودروهای کوچک اروپایی (ESCA)undefinedانجمن سازندگان و بازرگانان موتور بریتانیا (SMMT)
undefinedشرکت‌های تولید خودرو کارگاهی در جهان:undefinedخودروهای Kei در ژاپنundefinedشرکت ALPANIAundefinedشرکت Aston Martin Lagondaundefinedشرکت BUGATTI Automobilesundefinedشرکت GOUPIL
undefinedکیش خودرو؛ تجربه ایرانی خودروسازی کوچک مقیاسundefinedراهکار گام به گام برای آزادسازی تولید و مردمی‌سازی صنعت خودرو

۶:۴۲

undefined پایان فیلم‌های آموزشی هفته سوم undefinedundefinedundefined

۶:۴۲

۵ شهریور

خلاصه‌برداری فیلم‌های آموزشی یادتون نره

۱۷:۱۲

محتوای آگاهی‌بخش undefinedundefined

۱۷:۱۲

thumnail
شکر خدابالاخره خودروهای وارداتی ۲ میلیارد تومانی برای قشر فقیر جامعه و تنظیم بازار آماده تحویل شد...

۱۷:۱۲

thumnail

۱۷:۱۲

thumnail

۱۷:۱۲

۶ شهریور

thumnail
این خودروی زیبا را دو جوان ایرانی تولید کرده‌اند،اما نمی‌توانند از آن در هیچ‌کجای مملکت استفاده کنند!چرا؟چون طبق قانون، #انحصار_تولید_خودرو فقط برای شرکت‌هایی است که بتوانند در سال حداقل ۱۰۰ هزار خودرو تولید کنند!!!
لذا کارگاه‌های کوچک و کارخانه‌های متوسط در ایران (برخلاف بسیاری از کشورهای پیشرفته و پیشرو در صنعت خودرو) نمی‌توانند وارد عرصه تولید خودرو شده و انحصار تولید را بشکنند؛
نمایندگانِ مجلسِ بی‌خبر و بی‌اطلاع (و خدایی‌نکرده ذی‌نفع) هم بدنبال گسترش واردات هستند نه رفع انحصار تولید

۷:۵۷

thumnail

۷:۵۷

thumnail

۷:۵۷

۷ شهریور

undefined آدرس غلط خودروسازی!
undefined علی آبادی، وزیر صمت؛ به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم!
undefined این صحبت وزیر محترم صمت در حالیست که قرار بود با #واردات_خودرو قیمت ها شکسته شود، بازار از انحصار خارج شود و کیفیت افزایش یابد؟! پس چرا پس از واردات خودرو نیز شاهد افزایش بی‌رویه قیمت ها هستیم؟همین امروز محصول پرفروش پژو پارس افزایش قیمت ۱۵۰ میلیون تومانی را تجربه کرد!
undefined واردات، خصوصا به گونه‌ای که اکنون انجام می‌شود از همان اول آدرس غلطی بود که هدفش حواله سود کلان حاصل از واردات به جیب «وارد کنندگان» بود اما سرمایه داران با پروپاگاندای رسانه‌ای‌شان آن را چاره کار معضل خودروسازی کشور معرفی کردند!
undefined وقتی درصد قابل توجهی از متقاضیان خودرو (حدود ۷۰ درصد) قادر به خرید خودرویی با بیش از ۶۰۰-۷۰۰ میلیون تومان نیستند واردات خودروهای چند میلیاردی چگونه می‌خواهد به هدف اعلامی که کاهش قیمت‌ها بود بیانجامد؟
undefined با این روند حتی اگر بازار ایران از انواع خودروهای خارجی اشباع شود نیز نمی‌توان انتظار کاهش محسوس قیمت‌ها و به اندازه قدرت خرید عموم جامعه را داشت.
undefined همانطور که قبلاً هم گفتیم علاج مسئله خودرو در کشور همانند دیگر بخش‌های اقتصاد، #تولید است که رهبر معظم انقلاب، علاوه بر امسال، چندین سال است بر روی آن تاکید می‌کنندفلذا انتظار از قوای سه گانه این است که زمینه را برای مشارکت مردم و نخبگان داخلی در تولید خودرو اقتصادی و مناسب فراهم کنند چرا که راه حل اصلی مشکل خودروسازی در ایران آزادسازی تولید و حضور عموم تولیدکنندگان داخلی در گسترش کمی و کیفی چرخه تولید خودرو در کشور می‌باشد.
#جهش_تولید_با_مشارکت_مردم

۹:۲۳

۹ شهریور

undefined روز تحویل خلاصه‌برداری‌های هفته

۱۰:۳۶

آزادسازی تولید خودرو ۲
undefined undefined بخش سوم: راهکار؛ آزادسازی تولید و مردمی‌سازی صنعت خودرو undefined مدت زمان فیلم: ۱۶ دقیقه undefined سرفصل‌ها: undefinedانحصار؟! واردات؟! یا راه سوم؟ undefinedموانع آزادسازی تولید و مردمی‌سازی صنعت خودرو undefinedقانون تولیدکنندگان وسایل نقلیه موتوری کم حجم سال ۲۰۱۵ – کنگره آمریکا undefinedانجمن‌های تولیدکنندگان خودرو در اروپا: undefinedانجمن سازندگان خودرو اروپا (ACEA) undefinedاتحادیه تولیدکنندگان خودروهای کوچک اروپایی (ESCA) undefinedانجمن سازندگان و بازرگانان موتور بریتانیا (SMMT) undefinedشرکت‌های تولید خودرو کارگاهی در جهان: undefinedخودروهای Kei در ژاپن undefinedشرکت ALPANIA undefinedشرکت Aston Martin Lagonda undefinedشرکت BUGATTI Automobiles undefinedشرکت GOUPIL undefinedکیش خودرو؛ تجربه ایرانی خودروسازی کوچک مقیاس undefinedراهکار گام به گام برای آزادسازی تولید و مردمی‌سازی صنعت خودرو
undefined فیلم‌های آموزشی هفته سوم که باید تماشا کرده و خلاصه‌برداری کنید.

۱۰:۳۷

undefined جهت دریافت گواهینامه، شما می‌بایست هر هفته:
undefined فیلم‌های آموزشی هفته را تماشا کردهundefined خلاصه‌برداری کنید undefined و در پایان هر هفته تصویر خلاصه‌برداری‌هایتان را به همراه اسم، کد ملیتان و نام دوره برای شناسه زیر ارسال کنیدundefinedundefined@shipaa_khodrosazan
undefined حتما اسم و کد ملیتان را روی برگه خلاصه‌نویسی یادداشت کنید.

۱۰:۳۷

۱۱ شهریور

محتوای آگاهی‌بخش undefinedundefined

۸:۲۲

thumnail
«چگونه خودرو ارزان می‌شود»!
طبق نمودار رسمی دفتر صنایع خودرو وزارت صمت،۷۳٪ قیمت خودرو سهم مواد مستقیم است که بخش اصلی آن را فولاد، مس و آلومینیوم تشکیل می‌دهد و قیمتگذاری آن از طریق بورس کالا صورت می‌پذیرد.
طبق نمودار، قیمت این فلزات همراستا با نرخ ارز دچار جهش قیمتی شده و قیمت خودرو با تدابیر دولتی با شیب کمتری رشد یافته و کنترل شده است.
اما برخی مثل میدان تره‌بار، خودرو را وزن می‌کنند و برای آن قیمت تعیین می‌کنندو این معمولا از سر کم‌اطلاعی است و معتقد به ذینفع بودن آنان نیستم وگرنه خیلی بدیهی است که فولاد، ماده اولیه ساخت بسیاری از قطعات ریز و درشت و با فناوری‌های مختلف است که ارزش افزوده آن را باید حساب کرد!
همچنین علیرغم ارزان بودن قابل توجه هزینه انرژی نسبت به کشورهای خارجی،اما به خاطر گرانی بی‌رویه مواد اولیه از جمله فولاد سهم مواد اولیه در قیمت تمام شده خودروهای داخلی چندین درصد بیشتر از شرکت‌های خارجی است.
‏بنابراین بر خلاف ادعای جناب رائفی‌پور، با فرض نصف شدن قیمت فولاد و سایر فلزات در بورس کالا، حداقل ۳۰٪ بر کاهش قیمت تمام‌شده خودرو اثرگذار است که برای مثال حداقل ۱۰۰ میلیون تومان از قیمت تمام‌شده تولید پژو پارس می‌کاهد و قیمت تارا را حدود ۲۰۰ میلیون کاهش می‌دهد.
باطل بودن ادعای این دوستان که روشن بود اما راهکار حل مسائل خودرو نه از انحصار و نه از واردات خودروهای میلیاردی می‌گذردبلکه راه در «آزادسازی تولید خودرو و تسهیل و حمایت از نخبگان و متخصصان توانمند در تولید خودرو همزمان با اعطای یارانه‌های حمایتی» مثل آمریکا، فرانسه و چین و.. می‌باشد.
undefinedسیدامیرحسین حسینی

۸:۲۳

۱۵ شهریور

thumnail
undefined فیلم/ ۴۵ درصد کل جستجوی "دیوار" مربوط به ۴ خودروی پراید، پژو پارس، سمند و تیبا است.
undefined سیدامیرحسین حسینی، تحلیلگر مسائل اقتصادی: قدرت خرید ۸۵ درصد ایرانی‌ها برای خرید خودرو ۱۵۰ تا ۵۵۰ میلیون تومان است.هر سیاستی که باعث تامین خودروی باکیفیت در این بازه قیمتی نشود مثل واردات خودروی نو و کارکرده، ناکارآمد است./ هم اکنون ۶ میلیون تقاضای انباشته برای خرید خودرو داریم.
undefinedبه افرا بپیوندید:@afra_eco

۶:۳۳

۱۶ شهریور

undefined پایان هفته آینده (جمعه ۲۳ شهریور) آخرین مهلت ارسال خلاصه‌برداری‌هاست و تمدید نخواهد شد.undefined گواهینامه صرفا برای افرادی صادر خواهد شد که خلاصه‌برداری کل قسمت‌ها را ارسال کنند و ارسال ناقص مورد قبول نیست. undefined
خلاصه‌برداری‌هایتان را به همراه اسم، کد ملیتان و نام دوره برای شناسه زیر ارسال کنیدundefinedundefined@shipaa_khodrosazan
undefined حتما اسم و کد ملیتان را روی برگه خلاصه‌نویسی یادداشت کنید.

۱۸:۵۲