۱۸ تیر
عجب صبری داشت، موسی!
آمده که قوم بنیاسرائیل در کنار دریا به پیامبر خدا، غُر زدند که ما را در چنگال فرعونیان گرفتار کردی و کارمان تمام شد!
خداوند برای رهایی قوم بنیاسرائیل از فرعون، دریا را به واسطه عصای موسی ع شکافت و قوم بنیاسرائیل را از آن عبور داد؛ با اینکه معجزه خدا را دیده بودند، اما چهل روز نگذشته بود که با حیله سامری، دوباره گوسالهپرست شدند!
موسی ع که برگشت و موضوع را فهمید، حالش خراب بود و از این قوم، خواست تا توبه کنند!
خلاصه از این پس بود که درخواستهای نامعقول و بهانهجویانه این قوم آغاز شد و حتی به رغم مشاهده نشانههای خدا، سر تسلیم فرود نیاوردند؛ یک بار هم از موسی ع خواستند تا خدا را آشکارا ببینند که دچار عذاب صاعقه شدند؛
خداوند ابرها را برایشان سایبان کرده بود و برایشان غذای خوب نازل کرده بود، اما بهانه دسر حبوبات و سبزیجات کردند! هنگامی که تشنه شدند، حضرت موسی ع به امر خدا، عصای خود را بر سنگ زد و دوازده چشمه برای دوازده طایفه پدید آمد؛ کوه طور را بالای سرشان برد و ... اما اینها دیدند، ولی باز هم نافرمانی کردند!
در آخر هم با ناسپاسی، دعوت موسی ع برای جهاد با دشمنان را با این سخن پاسخ دادند که ما اینجا نشستهایم، تو و خدایت بروید بجنگید! که خداوند، سزایشان را چهل سال سرگردانی قرار داد؛
در دورههای بعد از حضرت موسی ع نیز این قوم به نافرمانی ادامه دادند و دست به قتل انبیای خود زدند و به علت نگه نداشتن حرمت دستور خدا، مورد لعن حضرت داوود ع و حضرت عیسی ع قرار گرفتند و برخی مسخ شدند؛
این را خدا برای ما تعریف کرده است که فکر نکنیم، میشود برای بهانهها و لجبازیهای برخی، نقطه پایان گذاشت؛ حتی معجزه خدا هم بیاید وسط، برخی نمیخواهند غیر از حرف و خواسته خودشان را قبول کنند؛ هر چقدر هم پوچ باشد؛ انتهای لجاجت و خودخواهی هم، هلاکت خودشان است.
#بصیرت_خوشاب @khoshab1
آمده که قوم بنیاسرائیل در کنار دریا به پیامبر خدا، غُر زدند که ما را در چنگال فرعونیان گرفتار کردی و کارمان تمام شد!
خداوند برای رهایی قوم بنیاسرائیل از فرعون، دریا را به واسطه عصای موسی ع شکافت و قوم بنیاسرائیل را از آن عبور داد؛ با اینکه معجزه خدا را دیده بودند، اما چهل روز نگذشته بود که با حیله سامری، دوباره گوسالهپرست شدند!
موسی ع که برگشت و موضوع را فهمید، حالش خراب بود و از این قوم، خواست تا توبه کنند!
خلاصه از این پس بود که درخواستهای نامعقول و بهانهجویانه این قوم آغاز شد و حتی به رغم مشاهده نشانههای خدا، سر تسلیم فرود نیاوردند؛ یک بار هم از موسی ع خواستند تا خدا را آشکارا ببینند که دچار عذاب صاعقه شدند؛
خداوند ابرها را برایشان سایبان کرده بود و برایشان غذای خوب نازل کرده بود، اما بهانه دسر حبوبات و سبزیجات کردند! هنگامی که تشنه شدند، حضرت موسی ع به امر خدا، عصای خود را بر سنگ زد و دوازده چشمه برای دوازده طایفه پدید آمد؛ کوه طور را بالای سرشان برد و ... اما اینها دیدند، ولی باز هم نافرمانی کردند!
در آخر هم با ناسپاسی، دعوت موسی ع برای جهاد با دشمنان را با این سخن پاسخ دادند که ما اینجا نشستهایم، تو و خدایت بروید بجنگید! که خداوند، سزایشان را چهل سال سرگردانی قرار داد؛
در دورههای بعد از حضرت موسی ع نیز این قوم به نافرمانی ادامه دادند و دست به قتل انبیای خود زدند و به علت نگه نداشتن حرمت دستور خدا، مورد لعن حضرت داوود ع و حضرت عیسی ع قرار گرفتند و برخی مسخ شدند؛
این را خدا برای ما تعریف کرده است که فکر نکنیم، میشود برای بهانهها و لجبازیهای برخی، نقطه پایان گذاشت؛ حتی معجزه خدا هم بیاید وسط، برخی نمیخواهند غیر از حرف و خواسته خودشان را قبول کنند؛ هر چقدر هم پوچ باشد؛ انتهای لجاجت و خودخواهی هم، هلاکت خودشان است.
#بصیرت_خوشاب @khoshab1
۱۱:۲۵
۱۹ تیر
تنشها در عراق بالا گرفت!
بهگزارش منابع آگاه عراقی، درپی توقف کاروان بنیهاشم در نزدیکی کربلا، عبیداللهبنزیاد نامهای به حُرّ نوشته و در آن دستور داده حسینبنعلی ع و خاندانش را در بیابانی بیآبوعلف مستقر کند.حر بلافاصله این دستور را به اطلاع حسینبنعلی رسانده است. گفته میشود یکی از یاران حسین ع به نام زهیربنقین پیشنهاد کرده با سپاه حر بجنگند تا بتوانند از آنجا خارج شوند؛ اما امامشان گفته که او آغازگر هیچ جنگی نخواهد بود.
سپاه حر کاروان بنیهاشم را به مسیری دور از کوفه هدایت کرد تا اینکه به کربلا رسیدند. حسینبنعلی وقتی از نام آنجا باخبر شده دستور داده کاروان در همانجا مستقر شود. شاهدان عینی میگویند او تمام زمینهای آن منطقه را نیز از صاحبانش خریداری کرد.پس از این ماجرا عبیدالله در نامهای مستقیم به خود حسینبنعلی اعلان جنگ کرده و گفته اگر با یزید بیعت نکند او را خواهد کشت. ساعاتی پس از این خبر، عمربنسعد که با حکم خلافت ری راهی این منطقه بوده، با دستور عبیدالله برگشت تا مقابل حسین صفآرایی کند. برخی منابع گفتهاند پسر سعد ۴ هزار نظامی بههمراه خود دارد.#اخبار_محرمانه_کوفه
@khoshab1 Basiratkhoshab.ir
بهگزارش منابع آگاه عراقی، درپی توقف کاروان بنیهاشم در نزدیکی کربلا، عبیداللهبنزیاد نامهای به حُرّ نوشته و در آن دستور داده حسینبنعلی ع و خاندانش را در بیابانی بیآبوعلف مستقر کند.حر بلافاصله این دستور را به اطلاع حسینبنعلی رسانده است. گفته میشود یکی از یاران حسین ع به نام زهیربنقین پیشنهاد کرده با سپاه حر بجنگند تا بتوانند از آنجا خارج شوند؛ اما امامشان گفته که او آغازگر هیچ جنگی نخواهد بود.
سپاه حر کاروان بنیهاشم را به مسیری دور از کوفه هدایت کرد تا اینکه به کربلا رسیدند. حسینبنعلی وقتی از نام آنجا باخبر شده دستور داده کاروان در همانجا مستقر شود. شاهدان عینی میگویند او تمام زمینهای آن منطقه را نیز از صاحبانش خریداری کرد.پس از این ماجرا عبیدالله در نامهای مستقیم به خود حسینبنعلی اعلان جنگ کرده و گفته اگر با یزید بیعت نکند او را خواهد کشت. ساعاتی پس از این خبر، عمربنسعد که با حکم خلافت ری راهی این منطقه بوده، با دستور عبیدالله برگشت تا مقابل حسین صفآرایی کند. برخی منابع گفتهاند پسر سعد ۴ هزار نظامی بههمراه خود دارد.#اخبار_محرمانه_کوفه
@khoshab1 Basiratkhoshab.ir
۱۷:۰۹
۲۰ تیر
۸:۳۳
۲۲ تیر
۵:۲۴
۵:۴۸
۳ مرداد
🟢 اشتباه بزرگ دستگاه اموی در به اسارت گرفتن خاندان اهل بیت(ع)
خدا رحمت کند مرحوم آیتی را (رضوان الله علیه) چه مرد بزرگواری بود، چه عالم متقیای بود که از دست ما رفت. ایشان یک کتابی دارد به نام «بررسی تاریخ عاشورا». در میان کتابهایی که به زبان فارسی در این زمینه نوشته شده است اگر نگویم بهترین آنهاست، قطعاً از بهترین آنهاست.
در آنجا این مرد روی این مطلب خیلی تکیه کرده است که اصلاً تاریخ کربلا را اسرا نگهداری کردند. بزرگترین اشتباهی که دستگاه اموی کرد، مسئله اسیر گرفتن و اسیر بردن اهل بیت و سِیر دادن آنها به کوفه و بعد به شام بود.
اگر این کار را نکرده بودند، شاید میتوانستند این تاریخ را محو کنند یا لااقل یک مقدار از اثرش و از قدرتش بیندازند، ولی به دست خودشان کاری کردند که فرصت برای اهل بیت پیغمبر ایجاد کردند و آنها این تاریخ را در دنیا مسجّل کردند.
باور نمیکردند یک عده زن و بچه خرد شده و مصیبت دیده، اینچنین حداکثر استفاده را از این فرصتها ببرند و چطور اینها تبلیغ کردند!
شهید مطهری، حماسه حسینی، ج۱، ص۲۹۳-۲۹۲ (با اندک تلخیص)
#بصیرت_خوشاب @khoshab1 Basiratkhoshab.ir
خدا رحمت کند مرحوم آیتی را (رضوان الله علیه) چه مرد بزرگواری بود، چه عالم متقیای بود که از دست ما رفت. ایشان یک کتابی دارد به نام «بررسی تاریخ عاشورا». در میان کتابهایی که به زبان فارسی در این زمینه نوشته شده است اگر نگویم بهترین آنهاست، قطعاً از بهترین آنهاست.
در آنجا این مرد روی این مطلب خیلی تکیه کرده است که اصلاً تاریخ کربلا را اسرا نگهداری کردند. بزرگترین اشتباهی که دستگاه اموی کرد، مسئله اسیر گرفتن و اسیر بردن اهل بیت و سِیر دادن آنها به کوفه و بعد به شام بود.
اگر این کار را نکرده بودند، شاید میتوانستند این تاریخ را محو کنند یا لااقل یک مقدار از اثرش و از قدرتش بیندازند، ولی به دست خودشان کاری کردند که فرصت برای اهل بیت پیغمبر ایجاد کردند و آنها این تاریخ را در دنیا مسجّل کردند.
باور نمیکردند یک عده زن و بچه خرد شده و مصیبت دیده، اینچنین حداکثر استفاده را از این فرصتها ببرند و چطور اینها تبلیغ کردند!
شهید مطهری، حماسه حسینی، ج۱، ص۲۹۳-۲۹۲ (با اندک تلخیص)
#بصیرت_خوشاب @khoshab1 Basiratkhoshab.ir
۱۸:۵۱
۵ مرداد
خیانت جنسی با چاشنی اخلاق!!!
#بصیرت_خوشاب:
مشروبات الکلی مصرف نمیکرد و سیگار نمیکشید و عاشق هنر و موسیقی و نقاشی بود. از آزار دیدن حیوانات ناراحت میشد و برای اولین بار در تاریخ اروپا، قوانین حمایت از حیوانات را وضع کرد.
وی حامی محیط زیست و خانواده بود و به زنان احترام میگذاشت. اما او یکی از بزرگ ترین کشتارهای وسیع طول تاریخ را رقم زد: هیتلر را می گویم.
این ویژگیهای مثبت در کنار بی رحمی منجر به کشتارهای وسیع گیج کننده به نظر می رسد. اینگونه نیست؟
این تضادها فقط در هیتلر مشاهده نمیشود، بلکه بیرحمترین شکنجه گران هم چه بسا پدرانی دلسوز باشند و از دیدن زخمی در انگشت فرزندشان اشک در چشمانشان حلقه بزند و چه بسا قاچاقچیانی که به امانت داری، صداقت، سلامت در زندگی خانوادگی اهمیت بسیار می دهند. پرسش اصلی این است که چطور انسانهایی که باور قوی به ارزشهای اخلاقی دارند و در سایر بخشهای زندگی دلرحم اند میتوانند دست به اعمال غیراخلاقی وحشتناک بزنند؟
استاد دانشگاه استنفورد بندورا به این موضوع پرداخته و جواب او به این مساله چنین است: افراد معمولا دست به اعمال ناپسند نمیزنند مگر آنکه جنبههای غیراخلاقی آن اعمال را برای خودشان توجیه کرده باشند.او شش مکانیزم شناختی- روانی را که انسان ها به کار می گیرند را معرفی کرده است:
مکانیزم شستشوی اخلاقی: با تاکید بر اهداف متعالی،رفتار غیراخلاقی طوری توجیه میشود که قابل دفاع یا حتی ستایشآمیز به نظر برسد.تروریستهای انتحاری که حتی ممکن است در زندگی شخصی به یک مورچه نیز آزار نرسانند با همین روش اقناع می شوند: پاک کردن زمین از زشتی و پلشتی. رفتار زشت با هدفی متعالی شستشو داده می شود و تبدیل به عملی توجیه پذیر و اخلاقی می شود.
مکانیزم تلطیف لغوی: نامگذاری یک فعل غیراخلاقی با کلمات متفاوت که باعث می شود زشتی آن کمتر شود. مثلاً رهبران نازی کشتار برخی از انسان ها را «پاکسازی اروپا» می نامیدند. به جای خیانت جنسی به همسر گفته می شود «شیطنت کوچولو». در فرهنگ خودمان هم اشتباهات و خطای فردی را با این جمله که شیطون گولم زد تلطیف لغوی می کنیم.
مکانیزم قياس با نمونه های بدتر: در این روش فرد با مقایسه رفتار خود با نمونه هایی بدتر از سوی دیگران از عذاب وجدان خود کم میکند. «بابا! طرف سه هزار میلیارد تومان برده و خورده، حالا شما به هزار و پانصد تومان ما گیر دادی؟»
مکانیزم انتقال مسئولیت: فرد در این حالت مسئولیت را به گردن یک منبع خارجی میاندازد یا آن را میان جمع بزرگتری تقسیم میکند. در قتل عام "می لای" یک گروه از سربازان امریکایی، پانصد غیر نظامی ویتنامی را شکنجه کردند، مورد تجاوز قرار داند، کشتند و بدن بعضیها را مثله کردند. وقتی ۱۴ نفر از افسران بابت این ماجرا محاکمه شدند مسئولیت را به گردن مافوق انداختند و البته رفع اتهام هم شدند!
مکانیزم انسانیتزدایی از قربانی: منطق کلی این روش مادون انسان در نظر گرفتن سایرین است. هرچه کیفیت انسانی قربانی بیشتر خدشه دار شود، آسیب رساندن به او سهلتر میشود. کاکاسیا خواندن برده ها، کم عقل دانستن زنان و شهروند درجه دو دانستن اقلیت ها، مزاحم خواندن مهاجرین در واقع آماده سازی برخوردهای زشت و خشن با اینهاست.
مکانیزم قربانی مقصر: در این روش خود قربانی مسبب اصلی شرارت قلمداد میشود. کارگرانی که بدرفتاری کارفرما را دلیل دزدی خود میدانند، متجاوزی که میگوید سر و وضع قربانی تحریک آمیز بوده نمونههایی ازاین مکانیزم هستند.(برداشتی آزاد از نوشته محسن حسنزاده )
🛜 تجویز راهبردی
اگر صادقانه بنگریم همه ما در معرض این شش مکانیزم هستیم.هر کدام از ما؛ کم کاری، کم فروشی، حق خوری،بدقولی، خیانت در امانت، دروغ گویی، دزدی، پارتی بازی، تهمت زنی، تخریب شخصیت خود را با همین شش مکانیزم انجام می دهیم. می توانیم برای یک هفته روی رفتارهای خود متمرکز شویم و از خود بپرسیم:
️۱. آیا من در دام شسشتوی اقدامات غیراخلاقی با تکیه بر اهداف به ظاهر اخلاقی افتاده ام؟ (هدف وسیله را توجیه و شستشو می کند؟!)
️۲.آیا من با دستمالی واژه ها، لغت سازی در دام تلطیف لغوی افتاده ام و دارم برای اعمال غیراخلاقی ام، روکش های زیبا یا قابل تحمل فراهم می کنم؟
️۳.آیا من با مغالطه مقایسه، عملا دارم می گویم که چون کسی، زمانی، در جایی از دنیا عمل زشتی انجام داده است پس من هم می توانم و دیگر اشکالی ندارد؟ ️۴.آیا صرفا اینکه یک مقام بالاتر دستور داده دلیل خوبی برای انجام یک عمل است؟ و هر عمل زشتی را می شود با تکیه به مامورم و معذورم توجیه کرد؟
️۵. در ضمیر ناخودآگاه خودم چه کسانی را انسان تر از دیگران می دانم و چه نژاد یا قبیله ای را در درجه پایین تر از خودم می دانم؟ اینکه تفاوت قائل شوم و برخی را انسان تر بدانم، این سرآغاز شرارت و جنايت است./مجتبی لشکر#بصیرت_خوشاب @khoshab1
#بصیرت_خوشاب:
مشروبات الکلی مصرف نمیکرد و سیگار نمیکشید و عاشق هنر و موسیقی و نقاشی بود. از آزار دیدن حیوانات ناراحت میشد و برای اولین بار در تاریخ اروپا، قوانین حمایت از حیوانات را وضع کرد.
وی حامی محیط زیست و خانواده بود و به زنان احترام میگذاشت. اما او یکی از بزرگ ترین کشتارهای وسیع طول تاریخ را رقم زد: هیتلر را می گویم.
این ویژگیهای مثبت در کنار بی رحمی منجر به کشتارهای وسیع گیج کننده به نظر می رسد. اینگونه نیست؟
این تضادها فقط در هیتلر مشاهده نمیشود، بلکه بیرحمترین شکنجه گران هم چه بسا پدرانی دلسوز باشند و از دیدن زخمی در انگشت فرزندشان اشک در چشمانشان حلقه بزند و چه بسا قاچاقچیانی که به امانت داری، صداقت، سلامت در زندگی خانوادگی اهمیت بسیار می دهند. پرسش اصلی این است که چطور انسانهایی که باور قوی به ارزشهای اخلاقی دارند و در سایر بخشهای زندگی دلرحم اند میتوانند دست به اعمال غیراخلاقی وحشتناک بزنند؟
استاد دانشگاه استنفورد بندورا به این موضوع پرداخته و جواب او به این مساله چنین است: افراد معمولا دست به اعمال ناپسند نمیزنند مگر آنکه جنبههای غیراخلاقی آن اعمال را برای خودشان توجیه کرده باشند.او شش مکانیزم شناختی- روانی را که انسان ها به کار می گیرند را معرفی کرده است:
مکانیزم شستشوی اخلاقی: با تاکید بر اهداف متعالی،رفتار غیراخلاقی طوری توجیه میشود که قابل دفاع یا حتی ستایشآمیز به نظر برسد.تروریستهای انتحاری که حتی ممکن است در زندگی شخصی به یک مورچه نیز آزار نرسانند با همین روش اقناع می شوند: پاک کردن زمین از زشتی و پلشتی. رفتار زشت با هدفی متعالی شستشو داده می شود و تبدیل به عملی توجیه پذیر و اخلاقی می شود.
مکانیزم تلطیف لغوی: نامگذاری یک فعل غیراخلاقی با کلمات متفاوت که باعث می شود زشتی آن کمتر شود. مثلاً رهبران نازی کشتار برخی از انسان ها را «پاکسازی اروپا» می نامیدند. به جای خیانت جنسی به همسر گفته می شود «شیطنت کوچولو». در فرهنگ خودمان هم اشتباهات و خطای فردی را با این جمله که شیطون گولم زد تلطیف لغوی می کنیم.
مکانیزم قياس با نمونه های بدتر: در این روش فرد با مقایسه رفتار خود با نمونه هایی بدتر از سوی دیگران از عذاب وجدان خود کم میکند. «بابا! طرف سه هزار میلیارد تومان برده و خورده، حالا شما به هزار و پانصد تومان ما گیر دادی؟»
مکانیزم انتقال مسئولیت: فرد در این حالت مسئولیت را به گردن یک منبع خارجی میاندازد یا آن را میان جمع بزرگتری تقسیم میکند. در قتل عام "می لای" یک گروه از سربازان امریکایی، پانصد غیر نظامی ویتنامی را شکنجه کردند، مورد تجاوز قرار داند، کشتند و بدن بعضیها را مثله کردند. وقتی ۱۴ نفر از افسران بابت این ماجرا محاکمه شدند مسئولیت را به گردن مافوق انداختند و البته رفع اتهام هم شدند!
مکانیزم انسانیتزدایی از قربانی: منطق کلی این روش مادون انسان در نظر گرفتن سایرین است. هرچه کیفیت انسانی قربانی بیشتر خدشه دار شود، آسیب رساندن به او سهلتر میشود. کاکاسیا خواندن برده ها، کم عقل دانستن زنان و شهروند درجه دو دانستن اقلیت ها، مزاحم خواندن مهاجرین در واقع آماده سازی برخوردهای زشت و خشن با اینهاست.
مکانیزم قربانی مقصر: در این روش خود قربانی مسبب اصلی شرارت قلمداد میشود. کارگرانی که بدرفتاری کارفرما را دلیل دزدی خود میدانند، متجاوزی که میگوید سر و وضع قربانی تحریک آمیز بوده نمونههایی ازاین مکانیزم هستند.(برداشتی آزاد از نوشته محسن حسنزاده )
🛜 تجویز راهبردی
اگر صادقانه بنگریم همه ما در معرض این شش مکانیزم هستیم.هر کدام از ما؛ کم کاری، کم فروشی، حق خوری،بدقولی، خیانت در امانت، دروغ گویی، دزدی، پارتی بازی، تهمت زنی، تخریب شخصیت خود را با همین شش مکانیزم انجام می دهیم. می توانیم برای یک هفته روی رفتارهای خود متمرکز شویم و از خود بپرسیم:
️۱. آیا من در دام شسشتوی اقدامات غیراخلاقی با تکیه بر اهداف به ظاهر اخلاقی افتاده ام؟ (هدف وسیله را توجیه و شستشو می کند؟!)
️۲.آیا من با دستمالی واژه ها، لغت سازی در دام تلطیف لغوی افتاده ام و دارم برای اعمال غیراخلاقی ام، روکش های زیبا یا قابل تحمل فراهم می کنم؟
️۳.آیا من با مغالطه مقایسه، عملا دارم می گویم که چون کسی، زمانی، در جایی از دنیا عمل زشتی انجام داده است پس من هم می توانم و دیگر اشکالی ندارد؟ ️۴.آیا صرفا اینکه یک مقام بالاتر دستور داده دلیل خوبی برای انجام یک عمل است؟ و هر عمل زشتی را می شود با تکیه به مامورم و معذورم توجیه کرد؟
️۵. در ضمیر ناخودآگاه خودم چه کسانی را انسان تر از دیگران می دانم و چه نژاد یا قبیله ای را در درجه پایین تر از خودم می دانم؟ اینکه تفاوت قائل شوم و برخی را انسان تر بدانم، این سرآغاز شرارت و جنايت است./مجتبی لشکر#بصیرت_خوشاب @khoshab1
۸:۴۸
۱۰ مرداد
اشتباه نکنید!
این نکته را از برادر کوچک خود داشته باشید که در ماجرای ترور شهید #اسماعيل_هنیه نهادهای امنیتی و گرایش های سیاسی داخلی را متهم نکنید. اولا ضعیف ترین دولت ها هم اگر واقعا بخواهند میتوانند روسای قوی ترین کشورها را ترور کنند؛ اما دنیا علیرغم جنگل بودنش هنوز یک سری قواعد را حفظ کرده است؛ آنکه دست به چنین انتحاری میزند در شرایط خطرناکی گیر کرده و به درجه استیصال رسیده است. ثانیا ظن غالب این است که حادثه اخیر بیش از آنکه ترور یکی از رهبران مقاومت باشد، عصبانیت از وحدتی است که با آمدن #پزشکیان و با مواضع خوبش شکل گرفته است. دشمن و حتی بسیاری خودی ها فکر میکردند با آمدن یک اصلاح طلب روند فشار بر اسرائیل متوقف میشود و میتواند دوباره نفسی چاق کند. از آن سو باور داشتند با پزشکیان ارتباط با روسیه و چین که در جبهه های دیگری آمریکا را آزار میدهند تضعیف خواهد شد و شرایط در منطقه به کلی به نفع محور غربی-عبری خواهد شد. این اتفاق نیفتاد و رویاهای دشمن بر باد رفت. موضع رسمی پزشکیان در سخنرانی دیروزش درباره منطقه، همسایگان، دوستان و محور مقاومت هیچ تفاوتی با مواضع #شهید_رئیسی نداشت. اکنون باید بابت وحدتی که در حال شکل گیری است و دشمن را عذاب میدهد خوشحال باشیم یا ناراحت؟! مگر ما از یک رئیس جمهور کشورمان چه انتظار دیگری در بیان مواضع داریم؟ اینکه عده ای دولت هنوز مستقر نشده پزشکیان را مقصر اتفاق امروز میدانند قطعا اشتباه میکنند، و آنان که نهادهای امنینی را در این شرایط میکوبند اشتباهشان سنگین تر است. در دل هر حادثه و مصیبتی فرصت هایی هست و ما معتقدیم خون شهیدان هدر نخواهد رفت. منتظر روزهای خوب میمانیم./انصاری
#بصیرت_خوشاب @khoshab1
این نکته را از برادر کوچک خود داشته باشید که در ماجرای ترور شهید #اسماعيل_هنیه نهادهای امنیتی و گرایش های سیاسی داخلی را متهم نکنید. اولا ضعیف ترین دولت ها هم اگر واقعا بخواهند میتوانند روسای قوی ترین کشورها را ترور کنند؛ اما دنیا علیرغم جنگل بودنش هنوز یک سری قواعد را حفظ کرده است؛ آنکه دست به چنین انتحاری میزند در شرایط خطرناکی گیر کرده و به درجه استیصال رسیده است. ثانیا ظن غالب این است که حادثه اخیر بیش از آنکه ترور یکی از رهبران مقاومت باشد، عصبانیت از وحدتی است که با آمدن #پزشکیان و با مواضع خوبش شکل گرفته است. دشمن و حتی بسیاری خودی ها فکر میکردند با آمدن یک اصلاح طلب روند فشار بر اسرائیل متوقف میشود و میتواند دوباره نفسی چاق کند. از آن سو باور داشتند با پزشکیان ارتباط با روسیه و چین که در جبهه های دیگری آمریکا را آزار میدهند تضعیف خواهد شد و شرایط در منطقه به کلی به نفع محور غربی-عبری خواهد شد. این اتفاق نیفتاد و رویاهای دشمن بر باد رفت. موضع رسمی پزشکیان در سخنرانی دیروزش درباره منطقه، همسایگان، دوستان و محور مقاومت هیچ تفاوتی با مواضع #شهید_رئیسی نداشت. اکنون باید بابت وحدتی که در حال شکل گیری است و دشمن را عذاب میدهد خوشحال باشیم یا ناراحت؟! مگر ما از یک رئیس جمهور کشورمان چه انتظار دیگری در بیان مواضع داریم؟ اینکه عده ای دولت هنوز مستقر نشده پزشکیان را مقصر اتفاق امروز میدانند قطعا اشتباه میکنند، و آنان که نهادهای امنینی را در این شرایط میکوبند اشتباهشان سنگین تر است. در دل هر حادثه و مصیبتی فرصت هایی هست و ما معتقدیم خون شهیدان هدر نخواهد رفت. منتظر روزهای خوب میمانیم./انصاری
#بصیرت_خوشاب @khoshab1
۶:۱۲
۶:۱۴
۱۲ مرداد
امام جمعه خوشاب:جریان کربلای امروز ما غزه و فلسطین است
- امام جمعه خوشاب گفت: فلسطین پاره تن اسلام است و جریان کربلای امروز ما غزه و فلسطین است.
به گزارش خبرنگار مهر، حجتالاسلام مرتضی تیجانی در خطبههای نماز جمعه سلطانآباد با تاکید بر اینکه اقامه نماز رهبر جهان اسلام بر پیکر شهید قدس ابراهیم هنیه که از برادراناهل سنت بودند یکی از زیباترین تصاویری است که وحدت بین مسلمان را به جهان مخابره کرد، اظهار کرد: فلسطین پاره تن اسلام است و جریان کربلای امروز ما غزه و فلسطین هستند.
امام جمعه خوشاب با اشاره به گسترده شدن استفاده از خدمات تکنولوژیهای نوین توسط مردم افزود: استفاده از تکنولوژیهای جدید همان قدر که دریافت خدمات را آسان کرده است به همانمیزان نیز مانند خالی کردن حسابهای بانکی مردم خطرناک شده است.
وی با انتقاد از پاک کردن عکس و مطالب شهید هنیه در شبکههای اجتماعی خارجی گفت: استفاده از پلتفرمهای خارجی به چه قیمتی است. آیا به قیمت دیکتاتوری دشمن و از دست دادن عزیزانمان در این فضا ارزش دارد؟
تیجانی همچنین ضمن تشکر از خیرین حوزه سلامت در شهرستان و سفارش به رعایت بهداشت عمومی و فردی به ویژه جلوگیری از رها سازی آبهای آلوده در داخل سلطانآباد به دلیل نبود زیر ساختهای جمع آوری فاضلاب، گفت: تاکنون یک میلیارد تومان خیرین سلامت کمک کردهاند که جای بسی تقدیر است.
#بصیرت_خوشاب @khoshab1
- امام جمعه خوشاب گفت: فلسطین پاره تن اسلام است و جریان کربلای امروز ما غزه و فلسطین است.
به گزارش خبرنگار مهر، حجتالاسلام مرتضی تیجانی در خطبههای نماز جمعه سلطانآباد با تاکید بر اینکه اقامه نماز رهبر جهان اسلام بر پیکر شهید قدس ابراهیم هنیه که از برادراناهل سنت بودند یکی از زیباترین تصاویری است که وحدت بین مسلمان را به جهان مخابره کرد، اظهار کرد: فلسطین پاره تن اسلام است و جریان کربلای امروز ما غزه و فلسطین هستند.
امام جمعه خوشاب با اشاره به گسترده شدن استفاده از خدمات تکنولوژیهای نوین توسط مردم افزود: استفاده از تکنولوژیهای جدید همان قدر که دریافت خدمات را آسان کرده است به همانمیزان نیز مانند خالی کردن حسابهای بانکی مردم خطرناک شده است.
وی با انتقاد از پاک کردن عکس و مطالب شهید هنیه در شبکههای اجتماعی خارجی گفت: استفاده از پلتفرمهای خارجی به چه قیمتی است. آیا به قیمت دیکتاتوری دشمن و از دست دادن عزیزانمان در این فضا ارزش دارد؟
تیجانی همچنین ضمن تشکر از خیرین حوزه سلامت در شهرستان و سفارش به رعایت بهداشت عمومی و فردی به ویژه جلوگیری از رها سازی آبهای آلوده در داخل سلطانآباد به دلیل نبود زیر ساختهای جمع آوری فاضلاب، گفت: تاکنون یک میلیارد تومان خیرین سلامت کمک کردهاند که جای بسی تقدیر است.
#بصیرت_خوشاب @khoshab1
۱۶:۳۶
۱۳ مرداد
ورود سگ به ادارات دولتی در سبزوار ممنوع!
ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ برای انجام کاری اداری به اداره آبفای سبزوار مراجعه می کنم.
خانمی جوان با سگی پا کوتاه که آنرا محکم همانند کودکی شیرخواره بغل گرفته وارد اداره می شود.
مانده ام چه بگویم.
در حالی که زن جوان سگ نجس را در بغل می فشارد و نوازشش می کند مردمی که برای کار اداری مراجعه کرده اند و پوزه سگ نجس به آنها نزدیک می شود فرار می کنند....
سبک زندگی غربی خیلی زودتر از آنچه که برخی منکر تاثیر گذاری ماهواره ها بودند در سبزوار و شهرهای ایران در حال گسترش است و باید مسولان فرهنگی و غیر فرهنگی تدبیری بیاندیشند.
در حالی که مسولان شهرستان سبزوار در تمام پارک های سبزوار نوشته اند ورود سگ به داخل پارک ممنوع است اما در هچ کجا نوشته نشده و قانونی وجود ندارد که ورود سگ بازان به همراه سگشان به داخل ادارات دولتی را ممنوع کرده باشد.
در هیچ کجا نوشته نشده خدمات دهی به افرادی که سگ در بغل دارند سوار شدن در تاکسی و اتوبوس ممنوع است و ناچار باید بقیه مسافران نجاست و کثافت سگ ها را تحمل کنند.
نکته مهم بعدی اینکه هیچ کسی پاسخگوی انتقال بیماری های مستقیم و غیر مستقیم از طریق فضولات و گاز گرفتن و بغل کردن سگ ها در سبزوار نیست وتدبیری برای این رفتارهای هنجار شکنانه نشده است و مسولان سبزوار باید تا دیر نشده فکری اساسی کنند.
#بصیرت_خوشاب @khoshab1 Basiratkhoshab.ir
ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ برای انجام کاری اداری به اداره آبفای سبزوار مراجعه می کنم.
خانمی جوان با سگی پا کوتاه که آنرا محکم همانند کودکی شیرخواره بغل گرفته وارد اداره می شود.
مانده ام چه بگویم.
در حالی که زن جوان سگ نجس را در بغل می فشارد و نوازشش می کند مردمی که برای کار اداری مراجعه کرده اند و پوزه سگ نجس به آنها نزدیک می شود فرار می کنند....
سبک زندگی غربی خیلی زودتر از آنچه که برخی منکر تاثیر گذاری ماهواره ها بودند در سبزوار و شهرهای ایران در حال گسترش است و باید مسولان فرهنگی و غیر فرهنگی تدبیری بیاندیشند.
در حالی که مسولان شهرستان سبزوار در تمام پارک های سبزوار نوشته اند ورود سگ به داخل پارک ممنوع است اما در هچ کجا نوشته نشده و قانونی وجود ندارد که ورود سگ بازان به همراه سگشان به داخل ادارات دولتی را ممنوع کرده باشد.
در هیچ کجا نوشته نشده خدمات دهی به افرادی که سگ در بغل دارند سوار شدن در تاکسی و اتوبوس ممنوع است و ناچار باید بقیه مسافران نجاست و کثافت سگ ها را تحمل کنند.
نکته مهم بعدی اینکه هیچ کسی پاسخگوی انتقال بیماری های مستقیم و غیر مستقیم از طریق فضولات و گاز گرفتن و بغل کردن سگ ها در سبزوار نیست وتدبیری برای این رفتارهای هنجار شکنانه نشده است و مسولان سبزوار باید تا دیر نشده فکری اساسی کنند.
#بصیرت_خوشاب @khoshab1 Basiratkhoshab.ir
۱۹:۰۴
۱۸ مرداد
بازارسال شده از کانال اطلاع رسانی شرکت برق منطقه ای خراسان روابط عمومی
۱۴:۵۹
۲۹ مرداد
یک بام و دو هوای برخی مسولان برای وصول مطالبات از مردم و ادارات دولتی/ فشار به مستضعفان، رها کردن قدرتمندان
سکانس اول:پیرزن سرش را جلو رئیس اداره پایین انداخته بود و با خواهش و تمنا التماس می کرد پول قبض...را قسطی کنند تا بتواند پرداخت کند.او با بیان اینکه این ماه یخچال دست دوم خریده است و توان پرداخت پول قبض ندارد از رئیس اداره خواهش می کرد پول قبض... قسطی کنند تا بتواند در چند قسط پرداخت کند.
سکانس دوم:یکی از کارکنان همان اداره ضمن گلایه از پخش نکردن برخی مطالبات مردمی توسط خبرنگاران و رسانه ها به بصیرت خوشاب گفت: چرا باید پول بدهی قبض اداره فلان یا سازمان فلان که زورش زیاد به ۱۰۰ میلیون تومان و بیشتر برسد و امکان دریافت نداشته باشیم.
چرا مسولان فقط به قشر مستضعف جامعه برای دریافت بدهی ها فشار وارد می کنند و دولت بدهی خودش را به موقع پرداخت نمی کند تا بتوانیم به مردم خدمت رسانی مناسبی به مردم داشته باشیم.
سکانس سوم:شهرداری سلطان آباد پروژه ساخت ساختمان اداری شبکه بهداشت و درمان خوشاب را چندین ماه است که به علت پرداخت نکردن بدهی به شهرداری تعطیل کرد و به کما فرستاد در حالی که فرمانداری خوشاب در روبرو و در جوار همین پروژه شبکه بهداشت در حال ساخت و ساز هستند و میلیاردی بدهکار هستند.
انچه مشاهد می شود این است که اعضای شورای سلطانآباد و سرپرست شهرداری فقط زورشانبه شبکه سلامت و بهداشت که خدمات دهی به مردم مستضعف را دارد رسیده ولی صدایشان برای دریافت مطالبات از دیگر سازمان ها وادارات دولتی در نمیاد و حتی جرات و شهامت گفتنش را ندارند چه برسد به اینکه مثل شبکه بهداشت و سلامت بخواهند قفلی به پروژه هایش بزنند و تعطیل کنند.
#بصیرت_خوشاب @khoshab1 Basiratkhoshab.ir
سکانس اول:پیرزن سرش را جلو رئیس اداره پایین انداخته بود و با خواهش و تمنا التماس می کرد پول قبض...را قسطی کنند تا بتواند پرداخت کند.او با بیان اینکه این ماه یخچال دست دوم خریده است و توان پرداخت پول قبض ندارد از رئیس اداره خواهش می کرد پول قبض... قسطی کنند تا بتواند در چند قسط پرداخت کند.
سکانس دوم:یکی از کارکنان همان اداره ضمن گلایه از پخش نکردن برخی مطالبات مردمی توسط خبرنگاران و رسانه ها به بصیرت خوشاب گفت: چرا باید پول بدهی قبض اداره فلان یا سازمان فلان که زورش زیاد به ۱۰۰ میلیون تومان و بیشتر برسد و امکان دریافت نداشته باشیم.
چرا مسولان فقط به قشر مستضعف جامعه برای دریافت بدهی ها فشار وارد می کنند و دولت بدهی خودش را به موقع پرداخت نمی کند تا بتوانیم به مردم خدمت رسانی مناسبی به مردم داشته باشیم.
سکانس سوم:شهرداری سلطان آباد پروژه ساخت ساختمان اداری شبکه بهداشت و درمان خوشاب را چندین ماه است که به علت پرداخت نکردن بدهی به شهرداری تعطیل کرد و به کما فرستاد در حالی که فرمانداری خوشاب در روبرو و در جوار همین پروژه شبکه بهداشت در حال ساخت و ساز هستند و میلیاردی بدهکار هستند.
انچه مشاهد می شود این است که اعضای شورای سلطانآباد و سرپرست شهرداری فقط زورشانبه شبکه سلامت و بهداشت که خدمات دهی به مردم مستضعف را دارد رسیده ولی صدایشان برای دریافت مطالبات از دیگر سازمان ها وادارات دولتی در نمیاد و حتی جرات و شهامت گفتنش را ندارند چه برسد به اینکه مثل شبکه بهداشت و سلامت بخواهند قفلی به پروژه هایش بزنند و تعطیل کنند.
#بصیرت_خوشاب @khoshab1 Basiratkhoshab.ir
۱۲:۴۴
۳۱ مرداد
خبرگزاری اناتولی ترکیه:
افعان ها میتوانند تا سه سال اینده نژاداول در ایران شوند
این خبرگزاری نوشته در ایران ۱۱ میلیون افغانی وجود دارد اگر هر خانواده افغان تا سه سال اینده ۷ فرزند بدنیا اورند سال ۱۴۰۶ به ۷۷ میلیون خواهند رسید و با روند منفی جمعیت در ایران افغان نژاد اول در ایران خواهند شد و کشور ایران را تصاحب خواهند کردگفته می شود هر خانواده افغانی در. ایران ۵ تا ۷ فرزند دارد
طبق قانون اگر هر نژادی به بالای ۵۰ درصد جمعیت در ان کشور برسد باید مسئولیت های سیاسی در دولت ان کشور و حتی در انتخابات ها شرکت کند#بصیرت_خوشاب @khoshab1
افعان ها میتوانند تا سه سال اینده نژاداول در ایران شوند
این خبرگزاری نوشته در ایران ۱۱ میلیون افغانی وجود دارد اگر هر خانواده افغان تا سه سال اینده ۷ فرزند بدنیا اورند سال ۱۴۰۶ به ۷۷ میلیون خواهند رسید و با روند منفی جمعیت در ایران افغان نژاد اول در ایران خواهند شد و کشور ایران را تصاحب خواهند کردگفته می شود هر خانواده افغانی در. ایران ۵ تا ۷ فرزند دارد
طبق قانون اگر هر نژادی به بالای ۵۰ درصد جمعیت در ان کشور برسد باید مسئولیت های سیاسی در دولت ان کشور و حتی در انتخابات ها شرکت کند#بصیرت_خوشاب @khoshab1
۱۵:۵۶
پزشکیان رکورد ۲۳ ساله را شکست
همه وزرای پیشنهادی پزشکیان از مجلس رای اعتماد گرفتند. آخرین باری که رئیس جمهوری توانسته بود همه وزرایش را به سلامت از مجلس بگذراند، سیدمحمد خاتمی بود.@khoshab1
همه وزرای پیشنهادی پزشکیان از مجلس رای اعتماد گرفتند. آخرین باری که رئیس جمهوری توانسته بود همه وزرایش را به سلامت از مجلس بگذراند، سیدمحمد خاتمی بود.@khoshab1
۱۶:۰۰
۲ شهریور
خرید گرامافون
رفته بودیم دیدنِ شهید حاج داوود کریمی. همان خانه نزدیکِ پارکِ خزانه. تعریفها داشت و یکی این بود.
میگفت: جوان بودم و شاگردِ تراشکار و باشگاهِ کُشتی میرفتم و مذهبی هم بودم و چهارشنبهها به مسجدِ جلیلی پایِ منبرِ آقایِ مهدویِ کنی. در عینِ حال جوان بودم و گرامافونی در پُشتِ پنجره یکی از مغازههای لالهزار دلم را بُرده بود. تا اینکه دل به دریا زدم و خریدماش و چون پولِ کافی نداشتم قسطی و بدونِ صفحه موسیقی البته. بعد شک کردم که نکند همین قدرش هم گناه است.
رفتم خدمت آقای مهدوی به پُرسشِ شرعی. که بلافاصله گفتند: خریدِ ادواتِ موسیقی بای نحو کان حرام است. عرض کردم: بهخُدا برای قشنگیاش خریدم حاجآقا، استفادهاش که نمیکنم! |
فرمودند: نگهداریاش هم حرام است.
گفتم: خیلی خوب، پساش میدهم. فرمودند: فروشاش هم حرام است!
گفتم: ای بابا! پس مجانی میدهماش به کسی! فرمودند: هدیه دادناش هم حرام است. دیگر واقعا کم آورده بودم. با دلی خونین و دماغی سوخته گرامافونِ بخت برگشته را شکستم در حالیکه تا ماهها از همان چندرغاز حقوق شاگرد تراشکاری قسطاش را میدادم.
گذشت... تا انقلاب شُد. و یک زمانی من فرمانده سپاهِ تهران شدم و حاجآقای مهدوی کنی از مقاماتِ کشور. روزی باید برای گزارشی فوری خدمتشان میرسیدم و در مراسمی و نشسته در ردیفِ جلویِ تالار وحدت پیدایشان کردم. آنبالا و رویِ سن اهالی موسیقی و دامبودومب قطعه پروپیمانی را به جهتِ یکی از مناسبتها اجرا میکردند. هاج و واج رفتم جلو... و آهسته کنارِ گوششان پرسیدم:حاجآقا..! یعنی همه مُشکلِ اسلام مُنحصر به این گرامافونِ بدونِ صفحه ما بود...!!؟/حسین دهباشی =========@khoshab1
رفته بودیم دیدنِ شهید حاج داوود کریمی. همان خانه نزدیکِ پارکِ خزانه. تعریفها داشت و یکی این بود.
میگفت: جوان بودم و شاگردِ تراشکار و باشگاهِ کُشتی میرفتم و مذهبی هم بودم و چهارشنبهها به مسجدِ جلیلی پایِ منبرِ آقایِ مهدویِ کنی. در عینِ حال جوان بودم و گرامافونی در پُشتِ پنجره یکی از مغازههای لالهزار دلم را بُرده بود. تا اینکه دل به دریا زدم و خریدماش و چون پولِ کافی نداشتم قسطی و بدونِ صفحه موسیقی البته. بعد شک کردم که نکند همین قدرش هم گناه است.
رفتم خدمت آقای مهدوی به پُرسشِ شرعی. که بلافاصله گفتند: خریدِ ادواتِ موسیقی بای نحو کان حرام است. عرض کردم: بهخُدا برای قشنگیاش خریدم حاجآقا، استفادهاش که نمیکنم! |
فرمودند: نگهداریاش هم حرام است.
گفتم: خیلی خوب، پساش میدهم. فرمودند: فروشاش هم حرام است!
گفتم: ای بابا! پس مجانی میدهماش به کسی! فرمودند: هدیه دادناش هم حرام است. دیگر واقعا کم آورده بودم. با دلی خونین و دماغی سوخته گرامافونِ بخت برگشته را شکستم در حالیکه تا ماهها از همان چندرغاز حقوق شاگرد تراشکاری قسطاش را میدادم.
گذشت... تا انقلاب شُد. و یک زمانی من فرمانده سپاهِ تهران شدم و حاجآقای مهدوی کنی از مقاماتِ کشور. روزی باید برای گزارشی فوری خدمتشان میرسیدم و در مراسمی و نشسته در ردیفِ جلویِ تالار وحدت پیدایشان کردم. آنبالا و رویِ سن اهالی موسیقی و دامبودومب قطعه پروپیمانی را به جهتِ یکی از مناسبتها اجرا میکردند. هاج و واج رفتم جلو... و آهسته کنارِ گوششان پرسیدم:حاجآقا..! یعنی همه مُشکلِ اسلام مُنحصر به این گرامافونِ بدونِ صفحه ما بود...!!؟/حسین دهباشی =========@khoshab1
۱۷:۴۳
۶ شهریور
️هر کارمند بانک ۱میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان وام گرفته است/ سهم هر ایرانی از وامهای بانکی فقط ۶۶میلیون تومان
️بررسی صورتهای مالی یازده بانک فعال در بازار سرمایه نشان میدهد که تاپایان سال ۱۴۰۲ مبلغ پرداخت وام وتسهیلات به کارکنان بانکها از ۱۲۴ هزار میلیارد تومان فراتر رفته و سرانه پرداخت تسهیلات به کارکنان برخی بانکها بالاتر از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان قرار گرفته است. ️مبلغ بالای تسهیلات پرداختی به کارکنان بانکی در حالی است که در سال ۱۴۰۲ به ازای هر ایرانی کمتر از ۶۶ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.️ بیشترین مبلغ وام به ازای هر نفر کارمند، در بانکهای صادرات، رسالت، پست بانک ایران و ملت پرداخت شده است. نورنیوز@khoshab1
️بررسی صورتهای مالی یازده بانک فعال در بازار سرمایه نشان میدهد که تاپایان سال ۱۴۰۲ مبلغ پرداخت وام وتسهیلات به کارکنان بانکها از ۱۲۴ هزار میلیارد تومان فراتر رفته و سرانه پرداخت تسهیلات به کارکنان برخی بانکها بالاتر از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان قرار گرفته است. ️مبلغ بالای تسهیلات پرداختی به کارکنان بانکی در حالی است که در سال ۱۴۰۲ به ازای هر ایرانی کمتر از ۶۶ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.️ بیشترین مبلغ وام به ازای هر نفر کارمند، در بانکهای صادرات، رسالت، پست بانک ایران و ملت پرداخت شده است. نورنیوز@khoshab1
۳:۲۷
۷ شهریور
خدایا، بر محمد و خاندانش درود فرست و مگذار که او بر من ستم روا دارد، و مرا در برابر او به نیکی یاری فرما، و از پرداختن به کارهایی چون کارهای او و درافتادن به حال و روزی که او دارد. نگاه دار.
خدایا، بر محمد و خاندانش درود فرست، و هم اینک مرا بر دشمنم چنان یاوری کن که با آن طوفانِ خشم من فرو نشیند و کارِ انتقام من از او تمام شود.
خدایا، بر محمد و خاندانش درود فرست و به جای آن ستم که او بر من کرده، بخشایش خود را نصیب من فرما، و به جای بدرفتاریهایش، بر من رحمت آور، که هر ناخوشایندی در برابر خشم تو ناچیز است، و هر مصیبتی در برابر غضب تو آسان.
خدایا، همچنان که ستم دیدگی را در چشم من بد آراستهای، مرا از ستمگری نیز رویگردان کن.
خدایا، جز در پیشگاه تو دادخواهی نمیکنم، و از هیچ داوری جز تو یاری نمیخواهم؛ هرگز! پس بر محمد و خاندانش درود فرست و دعایم را به اجابت رسان و دادخواهیام را به دگرگون شدنِ حالِ من پایان ده./امام سجاد ع
#بصیرت_خوشاب @khoshab1
خدایا، بر محمد و خاندانش درود فرست، و هم اینک مرا بر دشمنم چنان یاوری کن که با آن طوفانِ خشم من فرو نشیند و کارِ انتقام من از او تمام شود.
خدایا، بر محمد و خاندانش درود فرست و به جای آن ستم که او بر من کرده، بخشایش خود را نصیب من فرما، و به جای بدرفتاریهایش، بر من رحمت آور، که هر ناخوشایندی در برابر خشم تو ناچیز است، و هر مصیبتی در برابر غضب تو آسان.
خدایا، همچنان که ستم دیدگی را در چشم من بد آراستهای، مرا از ستمگری نیز رویگردان کن.
خدایا، جز در پیشگاه تو دادخواهی نمیکنم، و از هیچ داوری جز تو یاری نمیخواهم؛ هرگز! پس بر محمد و خاندانش درود فرست و دعایم را به اجابت رسان و دادخواهیام را به دگرگون شدنِ حالِ من پایان ده./امام سجاد ع
#بصیرت_خوشاب @khoshab1
۱:۵۴
۹ شهریور
امام جمعه خوشاب:
کارآمدی به میزان عدالت محوری است
امام جمعه خوشاب با تاکید بر اینکه برافراشتن پرچم عدالت برای برخی سخت است، گفت: کارآمدی به میزان عدالت محوری است.
به گزارش خبرنگار مهر، حجتالاسلام مرتضی تیجانی خطبههای نماز جمعه این هفته سلطان آباد را به اجرای عدالت پرداخت و اظهار کرد: مبادا به خاطر عصبانیت و خشمگین شدن از رفتار عدالت خارج شوید. عدل یعنی اعطای حقوق انسانها و حفظ، جان و مال آنهاست.
امام جمعه خوشاب با تاکید بر اینکه برافراشتن پرچم عدالت برای برخی سخت است، افزود: کارآمدی به میزان عدالت محوری است.
هر تخصصی داشته باشید بدون اجرای عدالت بلا اثر است
وی با اظهار اینکه انسانیت را نمیتوان از ظاهر ساختمانها تشخیص داد، افزود: گفتند حق همدیگر را پایمال نکنید. گفتند غیبت نکنید، گفتند به قانون و شرع عمل شود، آیا عمل کردیم؟
تیجانی با تاکید بر اینکه رسالت و هدف پیامبر اسلام (ص) ایجاد تمدن بر پایه کرامت انسانها و جایگزینی تواضع به جای غرور و اقامه قسط و عدل است، گفت: جوهر سخنان رهبر معظمانقلاب در دیدار با مسؤولان اجرای عدالت بود.امام جمعه خوشاب افزود: در تعریف از عدالت سخن گفتن آسان است ولی مصوبهها و لایحههای دولت باید به گونهای باشد که قشر محروم جامعه حقوقشان تضییع نشود.
وی با انتقاد از رفتار برخی نمایندگان مجلس برای حل نکردن مشکلات شهرستان اضافه کرد: اگر در طی چند سال مطالبه گری کردید و نتیجه نداده است مسؤولان مواخذه کنید.
امام جمعه خوشاب با تاکید بر اینکه ساختار مجمع مطالبه گران شهرستان باید حفظ شود و به عنوان نماینده مردم به مشهد و تهران سفر کنند و مشکلات مردم پیگیری کنند، افزود: پیگیری برای ساخت بیمارستان در سلطانآباد مرکز شهرستان خوشاب و ساخت و تکمیل پروژههای ناقص جادههای ترانزیتی شهرستان خوشاب نیز امر به معروف است.وی با سفارش به اصحاب قلم و دوربین گفت: مطالبه گری گاهی هزینه دارد و باید حکیمانه و در زمان و وقت مناسب باشد.تیجانی با تاکید بر اینکه خطای برخی مسؤولان را به کل نظام تعمیم ندهید، افزود: از مردم عزیز خواهش میکنیم به قانون عمل کنند.
#بصیرت_خوشاب @khoshab1 Basiratkhoshab.ir
کارآمدی به میزان عدالت محوری است
امام جمعه خوشاب با تاکید بر اینکه برافراشتن پرچم عدالت برای برخی سخت است، گفت: کارآمدی به میزان عدالت محوری است.
به گزارش خبرنگار مهر، حجتالاسلام مرتضی تیجانی خطبههای نماز جمعه این هفته سلطان آباد را به اجرای عدالت پرداخت و اظهار کرد: مبادا به خاطر عصبانیت و خشمگین شدن از رفتار عدالت خارج شوید. عدل یعنی اعطای حقوق انسانها و حفظ، جان و مال آنهاست.
امام جمعه خوشاب با تاکید بر اینکه برافراشتن پرچم عدالت برای برخی سخت است، افزود: کارآمدی به میزان عدالت محوری است.
هر تخصصی داشته باشید بدون اجرای عدالت بلا اثر است
وی با اظهار اینکه انسانیت را نمیتوان از ظاهر ساختمانها تشخیص داد، افزود: گفتند حق همدیگر را پایمال نکنید. گفتند غیبت نکنید، گفتند به قانون و شرع عمل شود، آیا عمل کردیم؟
تیجانی با تاکید بر اینکه رسالت و هدف پیامبر اسلام (ص) ایجاد تمدن بر پایه کرامت انسانها و جایگزینی تواضع به جای غرور و اقامه قسط و عدل است، گفت: جوهر سخنان رهبر معظمانقلاب در دیدار با مسؤولان اجرای عدالت بود.امام جمعه خوشاب افزود: در تعریف از عدالت سخن گفتن آسان است ولی مصوبهها و لایحههای دولت باید به گونهای باشد که قشر محروم جامعه حقوقشان تضییع نشود.
وی با انتقاد از رفتار برخی نمایندگان مجلس برای حل نکردن مشکلات شهرستان اضافه کرد: اگر در طی چند سال مطالبه گری کردید و نتیجه نداده است مسؤولان مواخذه کنید.
امام جمعه خوشاب با تاکید بر اینکه ساختار مجمع مطالبه گران شهرستان باید حفظ شود و به عنوان نماینده مردم به مشهد و تهران سفر کنند و مشکلات مردم پیگیری کنند، افزود: پیگیری برای ساخت بیمارستان در سلطانآباد مرکز شهرستان خوشاب و ساخت و تکمیل پروژههای ناقص جادههای ترانزیتی شهرستان خوشاب نیز امر به معروف است.وی با سفارش به اصحاب قلم و دوربین گفت: مطالبه گری گاهی هزینه دارد و باید حکیمانه و در زمان و وقت مناسب باشد.تیجانی با تاکید بر اینکه خطای برخی مسؤولان را به کل نظام تعمیم ندهید، افزود: از مردم عزیز خواهش میکنیم به قانون عمل کنند.
#بصیرت_خوشاب @khoshab1 Basiratkhoshab.ir
۱۲:۳۳
۱۳ شهریور
#حکایت
"آوردهاند که نوشینروانِ عادل را در شکارگاهی صَید کباب کردند و نمک نبود.
غلامی به روستا رفت تا نمک آرد.
نوشیروان گفت: نمک به قیمت بستان تا رسمی نشود و ده خراب نگردد.
گفتند: از این قدر چه خَلَل آید؟
گفت: بنیادِ ظلم در جهان اوّل اندکی بودهاست هرکه آمد بر او مَزیدی کرده تا بدین غایت رسیده.
اگر ز باغِ رعیّت مَلِک خورد سیبیبر آورند غلامانِ او درخت از بیخ
به پنج بیضه که سلطان ستم روا داردزنند لشکریانش هزار مرغ به سیخ"
(سعدی، گلستان، باب اول، سیرت پادشاهان)#بصیرت_خوشاب @khoshab1
"آوردهاند که نوشینروانِ عادل را در شکارگاهی صَید کباب کردند و نمک نبود.
غلامی به روستا رفت تا نمک آرد.
نوشیروان گفت: نمک به قیمت بستان تا رسمی نشود و ده خراب نگردد.
گفتند: از این قدر چه خَلَل آید؟
گفت: بنیادِ ظلم در جهان اوّل اندکی بودهاست هرکه آمد بر او مَزیدی کرده تا بدین غایت رسیده.
اگر ز باغِ رعیّت مَلِک خورد سیبیبر آورند غلامانِ او درخت از بیخ
به پنج بیضه که سلطان ستم روا داردزنند لشکریانش هزار مرغ به سیخ"
(سعدی، گلستان، باب اول، سیرت پادشاهان)#بصیرت_خوشاب @khoshab1
۵:۲۵